Αρχική Blog Σελίδα 14288

Δηλώσεις του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και του Προέδρου της Δημοκρατίας της Ινδίας, Ram Nath Kovind, κατά την υποδοχή στο Μέγαρο Μαξίμου

Δηλώσεις του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και του Προέδρου της Δημοκρατίας της Ινδίας, Ram Nath Kovind, κατά την υποδοχή στο Μέγαρο Μαξίμου

 ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ: Κύριε Πρόεδρε θέλω να σας καλωσορίσω στην Ελλάδα. Είναι μεγάλη χαρά και τιμή  για μένα να υποδέχομαι τον Πρόεδρο μιας τόσο σημαντικής χώρας, της Ινδίας. Μιας χώρας ιδιαίτερα αναπτυσσόμενης το τελευταίο διάστημα. Παίζει σημαντικό ρόλο στη παγκόσμια οικονομία, αλλά και στη διεθνή διπλωματική σκηνή. Και θέλω να εξάρω το γεγονός ότι επιλέξατε την Ελλάδα σαν μια από τις πρώτες χώρες, όπου ως Πρόεδρος επισκέπτεστε στην Ευρώπη. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς, καθώς δεν μπορούμε να παραγνωρίζουμε ότι και η Ινδία και η Ελλάδα εκπροσωπούν δύο αρχαίους πολιτισμούς και βεβαίως το γεγονός ότι μπορούμε να κουβεντιάζουμε για το μέλλον κουβαλώντας αυτή τη μεγάλη ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά, είναι κάτι πολύ σημαντικό.

Θα ήθελα να σας πω ότι έρχεστε στην Ελλάδα σε μια πολύ κρίσιμη και ενδιαφέρουσα στιγμή. Τη στιγμή που βγαίνουμε από μια πολύχρονη οικονομική κρίση, έχοντας καταφέρει να σταθούμε στα πόδια μας, αλλά και τη στιγμή που επιδεικνύουμε  έναν ιδιαίτερο ρόλο στην γεωπολιτική σκηνή. Λύνουμε χρόνια προβλήματα στη γειτονιά μας. Χθες, καταφέραμε μια σημαντική συμφωνία με τους βόρειους γείτονες μας και θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό  ότι με την επίτευξη αυτής της συμφωνίας,  από εδώ και στο εξής και η χώρα σας η Ινδία, δεν θα ονομάζει τη γειτονική μας χώρα με τη συνταγματική της ονομασία, αλλά με τη νέα της ονομασία, ως Βόρεια Μακεδονία. Και αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο διότι η Μακεδονία είναι γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας, αλλά γιατί κουβαλά και την ιστορική κληρονομιά, την αρχαιοελληνική ιστορική κληρονομιά και την παράδοση αυτή που είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο. Θεωρώ, λοιπόν ότι αυτές οι εξελίξεις είναι σημαντικές και θεωρώ ότι η Ινδία είναι μια χώρα, η οποία παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια σκηνή, γι’ αυτό το λόγο είμαι ιδιαίτερα ευτυχής, που σήμερα σας υποδέχομαι και έχω την ευκαιρία να ανταλλάξω μαζί σας κάποιες σκέψεις.

Αλέξης Τσίπρας και Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Ινδίας Ram Nath Kovind. Γ.Τ. ΠΘ Andrea Bonetti 2
Συνάντηση του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Ινδίας, Ram Nath Kovind – Γ.Τ. Πρωθυπουργού – Andrea Bonetti

RAM NATH KOVIND: Ευχαριστώ πολύ αξιότιμε, κύριε πρωθυπουργέ. Είμαι ευτυχής που επισκέπτομαι την Ελλάδα. Ευχαριστώ πολύ για το ζεστό καλωσόρισμα. Είναι η πρώτη επίσημη επίσκεψή μου στην Ευρώπη και επιλέξαμε να επισκεφτούμε την Ελλάδα, γεγονός που αντανακλά τη μακρόχρονη φιλία μας. Επιθυμούμε δε, να εμβαθύνουμε τους δεσμούς μας με την Ελλάδα. Εξοχότατε, η αρχαία σας κληρονομιά είναι τεράστια. Η αρχαία Ελλάδα έχει μία από τις  πολυτιμότερες συνεισφορές στον ανθρώπινο πολιτισμό. Είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ χθες, κάποια από τα αρχαία σας μνημεία μέσα και γύρω από την Αθήνα. Η ομορφιά και το μεγαλείο της Ακρόπολης, του Παναθηναϊκού Σταδίου και των ναών του Δία και του Ποσειδώνα είναι μαγευτικά. Πρέπει να πω ότι πέρασα αξέχαστα κατά την επίσκεψή μου. Ευχαριστώ για την φιλοξενία σας.

Εξοχότατε, η Ελλάδα και η Ινδία είναι δύο αρχαίοι πολιτισμοί. Οι δεσμοί μας ανάγονται στην εποχή του Μ. Αλεξάνδρου και του βασιλιά Πύρρου. Έχουμε ανθηρές ανταλλαγές σε πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό επίπεδο εδώ και αιώνες. Είχαμε βαθύτατη αλληλεπίδραση σε επίπεδο ιδεών και φιλοσοφίας. Είμαστε τυχεροί που έχουμε ένα τέτοιο πλούσιο παρελθόν. Πρέπει να το αξιοποιήσουμε  καθώς εργαζόμαστε για να οικοδομήσουμε και να ενδυναμώσουμε τους σύγχρονους δεσμούς μας. Εξοχότατε, η επίσκεψή μου στοχεύει στην ενδυνάμωση των πολιτικών και οικονομικών μας σχέσεων. Βασιζόμαστε στην ινδο-ελληνική εταιρική σχέση καθώς και στην μέγιστη στήριξή σας για να ενδυναμώσουμε τους δεσμούς μας. Έχουμε ανταλλάξει πολλές επισκέψεις υψηλού επιπέδου. Η τελευταία επίσκεψη Ινδού Προέδρου έλαβε χώρα το 2007. Είχαμε πολλές επισκέψεις σε υπουργικό επίπεδο στο πρόσφατο παρελθόν. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας επισκέφτηκε την Ινδία τον περασμένο Νοέμβριο. Ο Ινδός υπουργός Γεωργίας επισκέφθηκε την Ελλάδα τον Απρίλιο φέτος. Αυτές οι επισκέψεις διατηρούν τη δυναμική των σχέσεών μας.

Εξοχότατε, διατηρούμε εξαιρετικές πολιτικές σχέσεις. Και οι δύο χώρες, μιλώντας ιστορικά, υπήρξαν ευαίσθητες στις εκατέρωθεν ανησυχίες. Σας ευχαριστούμε για την αλληλεγγύη και την υποστήριξή σας στο ζήτημα του Κασμίρ και το εκτιμούμε βαθύτατα. Εκφράζουμε επίσης, την ύψιστη υποστήριξή μας προς εσάς στο Κυπριακό. Υπάρχει εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών σε πολυμερές επίπεδο. Ας συνεχίσουμε την καλή συνεργασία. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας στην υποψηφιότητά μας για μόνιμη θέση στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Εξοχότατε, οι πολιτικές μας σχέσεις είναι πραγματικά ισχυρές και αντανακλούν τη βαθιά και αμοιβαία εμπιστοσύνη της εταιρικής μας σχέσης. Ευχαριστώ πολύ.

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στην τηλεόραση του Alpha

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στην τηλεόραση του Alpha και στην εκπομπή «Αlpha ρεπορτάζ»

 ΤΖΙΜΑ: Έχουμε ενδιαφέροντα καλεσμένο σήμερα, τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, κύριο Δημήτρη Τζανακόπουλο. Κύριε Τζανακόπουλε, ήταν αναμφίβολα μια ιστορική ημέρα, ήταν αναμφίβολα μια μεγάλη ημέρα και πολλοί σας το πιστώνουν και ως μια σημαντική επιτυχία. Στην πραγματικότητα, όμως, είναι η αρχή, δεν είναι το τέλος. Είναι η αρχή μιας μακράς διαδρομής. Θέλω, λοιπόν, να σας μεταφέρω, υπό μορφή ερωτήματος, τους φόβους πολλών, που λένε ότι αν κάτι εκτροχιαστεί σε αυτή τη διαδικασία στη γειτονική χώρα, τη FYROM, η Ελλάδα θα έχει επιστροφή από τον δρόμο που ουσιαστικά έχει χαράξει;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η συμφωνία προβλέπει όλα αυτά τα οποία λέτε και απαντά στους φόβους και τις αγωνίες όλων. Τι προβλέπει συγκεκριμένα; Ότι για να τεθεί η συμφωνία σε ισχύ, θα πρέπει να ολοκληρωθεί με επιτυχία η συνταγματική αναθεώρηση στη γειτονική χώρα. Και τότε και μόνο τότε η ελληνική κυβέρνηση υποχρεούται να φέρει τη συμφωνία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, για να ζητήσει την κύρωσή της. Μόνο μετά από αυτή την κύρωση θα τεθεί σε ισχύ και επομένως θα είναι δεσμευτική και για τα δύο μέρη.

ΛΑΜΠΡΟΥ: Υπήρξε μια ένταση χθες. Αυτό που είπε ο κύριος Ζάεφ στην ομιλία του. Μίλησε για Μακεδόνες, Έλληνες και Ευρωπαίους. Τους έχουμε δώσει -ρωτάει ο κόσμος- το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν το ζητούσαν από εμάς αυτό το δικαίωμα. Αυτό το δικαίωμα ο καθένας το έχει με βάση τον αυτοπροσδιορισμό. Όπως λένε εμένα Δημήτρη, τον άλλο Θανάση, τον τρίτο Βαγγέλη και τον τέταρτο Ζόραν, κατά τον ίδιο τρόπο κάθε λαός έχει αναφαίρετο δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται με τον τρόπο που θεωρεί ότι ταιριάζει και αρμόζει στην ιστορία του λαού του. Επομένως, μια συμφωνία δεν μπορεί να αλλάξει κατά κανέναν τρόπο τους όρους αυτοπροσδιορισμού κοινωνιών, λαών, ακόμα και ανθρώπων. Αυτό που μπορεί να κάνει, και αυτό κάνει, είναι να καθορίσει τα όρια εντός των οποίων ο κάθε λαός ονομάζει τον εαυτό του, ο κάθε λαός και το κάθε κράτος λειτουργεί στις διεθνείς και στις εσωτερικές του σχέσεις.

ΛΑΜΠΡΟΥ: Επομένως, είναι Μακεδόνες.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κατά τους ίδιους και κατά τους όρους που προσδιορίζουν τους εαυτούς τους, λένε ότι είναι Μακεδόνες κατά τον ίδιο τρόπο που και οι Έλληνες της Μακεδονίας, που ανήκει στην Ελλάδα, το 51% της γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας, λένε ότι είναι Μακεδόνες.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Λένε Μακεδόνες ή βορειομακεδόνες;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν υπάρχει τι θα τους λένε. Oι ξένοι εδώ και πάνω από 50 χρόνια και 26 χρόνια τώρα που έχει υπάρξει αυτό το κράτος ως ανεξάρτητο κράτος, τους αποκαλούν Μακεδόνες.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Με αυτή τη συμφωνία αλλάζει κάτι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η συμφωνία είναι ότι τα ταξιδιωτικά έγγραφα, τα οποία -πρέπει να σας πω ότι γίνονται αποδεκτά και στην Ελλάδα- τα οποία λένε «Μακεδόνας», θα υπάρχει μία κάθετος που θα λέει πολίτης της Βόρειας Μακεδονίας.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Αποδεχτήκατε ουσιαστικά «το δόγμα του Μακεδονισμού». Δηλαδή, ότι υπάρχουν Μακεδόνες εκεί, προφανώς υπάρχουν Μακεδόνες κι εδώ, μπορεί αργότερα κάτι παρακάτω να μην έχουμε έναν προνομιακό συνομιλητή, όπως είναι ο Ζάεφ, να έχουμε έναν επόμενο Γκρουέφσκι.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Υπάρχει μια τεράστια φοβικότητα από κύκλους της ελληνικής δεξιάς κατά κύριο λόγο, που αναπαράγουν αυτού του τύπου την επιχειρηματολογία. Πρόκειται περί πλήρους ανοησίας και θα σας πω γιατί. Διότι αυτή τη στιγμή με τη συμφωνία, για να μην πάμε σε πιο πολύπλοκα πράγματα, το γειτονικό μας κράτος αναγνωρίζει, πρώτον ότι θα πρέπει να απαλειφτεί, μάλλον αποδέχεται ότι θα  πρέπει να απαλειφτεί κάθε υπόνοια αλυτρωτισμού από το Σύνταγμά της και δεύτερον αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει μακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα, πράγμα το οποίο επιτυγχάνεται για πρώτη φορά. Επομένως, ο αλυτρωτισμός –ξέρετε- προϋποθέτει αλύτρωτους πληθυσμούς. Από τη στιγμή που αναγνωρίζεται στη συμφωνία ότι δεν υπάρχουν αλύτρωτοι πληθυσμοί, διαλύεται και κάθε υπόνοια αλυτρωτισμού από το γειτονικό κράτος. Δεν νομίζω ότι αυτά τα πράγματα έχουν καμία βάση. στην πραγματικότητα. Νομίζω ότι είναι μία κινδυνολογική κριτική, η οποία γίνεται στη συμφωνία. Να σας πω και κάτι περισσότερο, διότι πολλά έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα. Ξέρετε ότι από την περίοδο του τέλους του 19ου αιώνα μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα η ελληνική εξωτερική πολιτική ήταν υπέρ «του δόγματος του Μακεδονισμού» και επιχειρηματολογούσε διεθνώς για την ανάγκη ύπαρξης ανεξάρτητου Μακεδονικού κράτους…

ΙΩΑΝΝΟΥ: Από ποιόν έχει εκφραστεί αυτό;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Από όλες τις κυβερνήσεις της Ελλάδας, από το 1875 περίπου. Το 1872 ιδρύεται η βουλγαρική Εξαρχία και ξεκινά η προσπάθεια της Βουλγαρίας να προσαρτήσει ένα μεγάλο κομμάτι της Μακεδονίας. Και η ελληνική εξωτερική πολιτική τότε, αναγνωρίζοντας «το δόγμα του Μακεδονισμού» επιχειρηματολογούσε υπέρ της ίδρυσης ανεξάρτητου Μακεδονικού κράτους, για τον απλούστατο λόγο ότι θεωρούσε πως αυτό μπορεί να αποτελέσει ανάχωμα στον βουλγαρικό εθνικισμό. Επομένως, καλό είναι να προσέχουμε λίγο περισσότερο, να διαβάζουμε λίγο περισσότερο και να μην πυροβολούμε τον κόσμο με την αγραμματοσύνη και την αμορφωσιά.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Κύριε Τζανακόπουλε, να σας ρωτήσω κάτι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να σας πω το εξής, κυρία Ιωάννου. Επειδή έχουμε ακούσει απίστευτα πράγματα όλο το τελευταίο διάστημα, αυτό το κεφάλαιο της έξαρσης των εθνικισμών του τέλους του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου αιώνα, κλείνει οριστικά με τη συμφωνία αυτή, η οποία καθορίζει πια με συγκεκριμένους όρους το modus vivendi μεταξύ των δύο λαών και των δύο κρατών μας.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Να σας ρωτήσω δύο πράγματα, που ίσως οι πολίτες δεν τα έχουν καθαρά στο μυαλό τους. Το πρώτο, αυτή η συμφωνία δημιουργεί νομικά τετελεσμένα; Διότι θα έχετε ακούσει το επιχείρημα ότι αν για παράδειγμα ξεκινήσει η  ένταξη στο ΝΑΤΟ, μετά θα είναι πολύ δύσκολο εάν οι γείτονες δεν μπορούν να κάνουν όλα αυτά που έχουν υποσχεθεί, θα ξε-ενταχθούν.

ΤΖΙΜΑ: Είναι αυτό που ρώτησα πρώτα απ’ όλα, αν έχουμε επιστροφή.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν υπάρχει κανένα νομικό τετελεσμένο. Η πρόσκληση την οποία θα πάρουν οι γείτονές μας για το ΝΑΤΟ, θα είναι μία πρόσκληση υπό αίρεση. Δηλαδή, θα λέει ότι σας καλούμε στο ΝΑΤΟ. Το ΝΑΤΟ θα το λέει αυτό.

ΛΑΜΠΡΟΥ: Ποιους καλούμε, τα Σκόπια ή τη Βόρεια Μακεδονία;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τη Βόρεια Μακεδονία. Διότι ως Βόρεια Μακεδονία θα γίνει η αίτηση για την ένταξη στο ΝΑΤΟ, υπό την αίρεση ότι θα κερδηθεί το δημοψήφισμα από τον κύριο Ζάεφ και τη θέση για τη μετονομασία της γείτονος και θα αλλάξει το Σύνταγμα. Εφόσον δεν πληρωθούν αυτά τα βήματα, τότε η πρόσκληση είναι αυτοδικαίως άκυρη. Και σας λέω και το εξής: Για να ενταχθεί μία χώρα στο ΝΑΤΟ, δεν αρκεί η πρόσκληση. Χρειάζεται κύρωση του πρωτοκόλλου ένταξης από το σύνολο των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ.

ΤΖΙΜΑ: Θα κυρώσουν οι 27 και εμείς θα είμαστε οι 28οι και θα μπορούμε έναντι 27 συμμάχων να πούμε όχι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σας ξαναλέω ότι αυτό το εξηγώ, για να πω ότι η πρόσκληση δεν είναι ένταξη. Υπάρχει και το πρόσθετο επιχείρημα ότι η πρόσκληση στέλνεται υπό αίρεση. Δηλαδή, υπό την αίρεση της μετονομασίας. Επομένως, δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος, δεν έχουμε απολέσει κανένα διαπραγματευτικό όπλο, αν θέλετε, διότι αυτό ακούστηκε τις τελευταίες 3-4 ημέρες, ως το ύστατο επιχείρημα.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Για παράδειγμα, μέχρι πότε ο κύριος Ζάεφ μπορεί να έχει κάνει το δημοψήφισμα;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Με βάση τη συμφωνία πρέπει να έχει ολοκληρώσει το δημοψήφισμα και τη συνταγματική αναθεώρηση εντός του 2018.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Α, μέχρι τέλος του 2018. Και κάτι ακόμα, αν μου επιτρέπετε, γιατί άκουσα προσεκτικά τη ΝΔ και είδα ότι απέφυγαν να πουν ότι, για παράδειγμα, εάν αυτή η συμφωνία έρθει προς κύρωση, επί των δικών τους ημερών, πείτε ότι κάτι γίνεται, μεσολαβούν εκλογές κλπ. Δεν άκουσα με σαφήνεια να λένε ότι εμείς θα αποτρέψουμε αυτή τη συμφωνία, όταν έρθει στη Βουλή. Και θέλω να σας ρωτήσω αν αυτή η συμφωνία που υπογράφηκε χθες στις Πρέσπες δεσμεύει το κράτος. Δηλαδή, δεσμεύει και μια επόμενη κυβέρνηση, η οποία υποχρεωτικά, εάν ο Ζάεφ τα κάνει όλα αυτά που πρέπει να κάνει, θα πρέπει να την κυρώσει.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το Διεθνές Δίκαιο είναι ένα αποκεντρωμένο σύστημα. Μην πάμε σε αυτή τη συζήτηση, είναι αρκετά τεχνική και είναι πιθανό να κουράσουμε. Ως προς τι δεσμευόμαστε με βάση τη συμφωνία και με βάση τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και τη Σύμβαση της Βιέννης. Για ένα και μόνο πράγμα. Με καλή πίστη το ελληνικό κράτος, που εκπροσωπείται από την κυβέρνησή του, να προσπαθήσει να κυρώσει τη συμφωνία. Ο κύριος Ζάεφ, για να το πάμε από την άλλη μεριά, θα έχει ευθύνη αν χάσει το δημοψήφισμα; Όχι. Δεν θα έχει διεθνή ευθύνη το κράτος, η πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, αν ο κύριος Ζάεφ χάσει το δημοψήφισμα. Δεν τίθεται ζήτημα διεθνούς ευθύνης εδώ. Το γεγονός ότι θα υποστεί πολιτική κριτική, ότι θα έχει χάσει μια πολύ μεγάλη πολιτική μάχη, αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο βεβαίως είναι ανοιχτό και ξέρετε ότι η πολιτική έχει ρίσκα. Δεν πρόκειται, όμως, για ζήτημα νομικό. Πρόκειται για ζήτημα πολιτικό. Κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο τα αυτά ισχύουν και για τη χώρα μας. Άρα, λοιπόν, ως προς τι δεσμεύεται η χώρα μας με την υπογραφή, με βάση το άρθρο 18 της Σύμβασης της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών: Ότι θα πρέπει με καλή πίστη να προσπαθήσει να πληρώσει τα βήματα που απαιτούνται, για να τεθεί η συμφωνία σε ισχύ και τίποτα παραπάνω.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Δηλαδή αν τα πληρώσει όλα αυτά τα βήματα, είτε είστε εσείς κυβέρνηση είτε είναι μια άλλη κυβέρνηση, δεν μας ενδιαφέρει ποια είναι, δεν θα είναι υποχρεωμένη να την κυρώσει αυτή τη συμφωνία;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σας ξαναλέω ότι θα πρέπει να προσπαθήσει να την κυρώσει. Και έχω την εδραία πεποίθηση ως προς αυτό δεσμεύεται, να προσπαθήσει να κυρώσει τη συμφωνία. Δηλαδή, να σας το πω πάρα πολύ απλά. Δεν μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να πάει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και να εισηγηθεί εναντίον της συμφωνίας. Το τι θα πράξει το Ελληνικό Κοινοβούλιο είναι ζήτημα του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Και δεν τίθεται ζήτημα διεθνούς ευθύνης για οποιαδήποτε απόφαση πάρει το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Όμως, σας ξαναλέω ότι τα νομικά ζητήματα δεν είναι τα κύρια εδώ. Αυτό που είναι το κύριο, είναι ότι είναι αναγκαία η επίλυση αυτής της διένεξης, η οποία στερεί διπλωματικό κεφάλαιο, πολιτικό κεφάλαιο από τη χώρα, τη στιγμή που έχουμε πολύ σημαντικότερα προβλήματα, όπως γνωρίζετε, με τους ανατολικούς γείτονές μας αφενός, και αφετέρου ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο πολιτικής συνεργασίας, οικονομικής συνεργασίας, αλληλεγγύης, φιλίας, στα Βαλκάνια. Κλείνει έναν ολόκληρο κύκλο εθνικιστικών εξάρσεων, που εκτιμώ ότι είναι και το πρωταρχικό πολιτικό κέρδος από αυτή τη συμφωνία.

ΛΑΜΠΡΟΥ: Λένε κάποιες ήπιες φωνές στην Ελλάδα, που δεν τους αρέσει η συμφωνία αυτή, γιατί τους ενοχλεί η λέξη Μακεδονία μέσα. Μην γελιόμαστε, τους περισσότερους αυτό τους ενοχλεί. Δεν θα μπορούσε η μεγάλη Ελλάδα, μια μεγάλη χώρα, να μπορέσει να αποφύγει το συγκεκριμένο όνομα, το Μακεδονία. Ή τελικά η κυβέρνηση έκανε ό,τι μπορούσε, έφτασε μέχρι εκεί και θεωρούσε ότι αν πιέσει παραπάνω θα σπάσει η συμφωνία και θα έχουμε εμείς μετά το πρόβλημα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το απάντησε ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξή του, αλλά πριν από αυτό να σας πω ότι η σύνθετη ονομασία, ονομασία δηλαδή που εμπεριέχει τον όρο Μακεδονία, αλλά σύνθετη, ήταν η γραμμή της χώρας μας ήδη από το 1995. Επομένως, αν κάποιος διαφωνεί με τη σύνθετη ονομασία, βεβαίως είναι δικαίωμά του, ωστόσο μου λέτε αν η ελληνική κυβέρνηση μπορούσε να μην υλοποιήσει και να μην προσπαθήσει να υλοποιήσει την πολιτική της θέση, που ήταν και πολιτική θέση του ελληνικού κράτους, εδώ και περίπου 20 χρόνια. Νομίζω ότι είναι λίγο παράδοξο αυτό. Ωστόσο, γι’ αυτούς λοιπόν, γι’ αυτές τις ήπιες φωνές που λέτε και μιλούν για τη μεγάλη Ελλάδα, η οποία θα μπορούσε να έχει επιβάλει με το έτσι θέλω μια διαφορετική ονομασία, ενδεχομένως να μπορούσε να γίνει αυτό. Ξέρετε με πολύ καταστρεπτικές συνέπειες έγινε αυτό και το 1918 μετά τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι νικητές του, η Γαλλία και η Βρετανία, επέβαλαν στη Γερμανία τη Συνθήκη των Βερσαλλιών. Ξέρετε τι επακολούθησε; Θέλω να σας πω ότι στο επίπεδο των διεθνών συμφωνιών έχεις δύο επιλογές: Ή να εξαναγκάσεις τον αδύναμο σε μία πλήρη καταρράκωση, σε μία πλήρη υποταγή στις εντολές του ισχυρότερου και στη βούληση του ισχυρότερου, πράγμα το οποίο σημαίνει να του δημιουργείς μια συμφωνία που είναι θνησιγενής, είναι δηλαδή έτοιμη προς κατάρρευση ανά πάσα στιγμή. Ή προσπαθείς να δημιουργήσεις μια συμφωνία και να καταλήξεις σε μια συμφωνία, η οποία είναι βιώσιμη, η οποία δεν θίγει την υπερηφάνεια και την αξιοπρέπεια κανενός εκ των μερών και νομίζω ότι αυτή είναι η σώφρων πολιτική που ακολούθησε το ελληνικό κράτος. Και αυτή έπρεπε να ακολουθήσει.

ΤΖΙΜΑ: Θα ήθελα να πάμε και στο πολιτικό σκέλος, διότι το προηγούμενο διάστημα ψέγατε τη ΝΔ για πολλές θέσεις στο εσωτερικό της. Εκείνοι βγήκαν μασίφ από την πρόταση μομφής, εντάξει, και πώς αλλιώς;. Εσείς, δεν ξέρω, ενισχυμένοι ή λαβωμένοι, γιατί χάσατε τον Δημήτρη Καμμένο.  

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κύριος Δημήτρης Καμμένος ήταν χαμένος εδώ και αρκετό καιρό.

ΤΖΙΜΑ: Διάβασα μια διαρροή, που τον χαρακτηρίζει την τελευταία εφεδρεία της διαπλοκής, αλλά ο κύριος Δημήτρης Καμμένος είχε εκλεγεί αντιπρόεδρος της Βουλής και με ψήφους βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Άρα, έναν διαπλεκόμενο που προφανώς τον ξέρατε, τον βάλατε αντιπρόεδρο της Βουλής;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Υπήρχαν υπόνοιες. Αν θυμάστε καλά ήδη από την εξεταστική επιτροπή για τα ΜΜΕ, που είχε γίνει πριν από ενάμιση περίπου χρόνο και είχε ολοκληρώσει τις εργασίες της, ο κύριος Καμμένος, σε μια σειρά από συνεντεύξεις του την κατακεραύνωσε, αλλά, εν πάση περιπτώσει, εγώ δεν θέλω να μπω σε αυτά τα εσωτερικά.

ΤΖΙΜΑ: Άρα, υπήρχαν υπόνοιες ότι …

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Υπήρχαν υπόνοιες ότι ο κύριος Καμμένος λειτουργεί σε υπηρεσία για να δημιουργήσει πρόβλημα στην ελληνική κυβέρνηση. Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι αυτό αποδείχθηκε.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Εκ μέρους της ΝΔ ή κάποιου άλλου;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν ξέρω εκ μέρους ποίου λειτουργούσε και κατ’ εντολή ποίου λειτουργούσε ο κύριος Καμμένος. Αυτό μπορείτε να τον ρωτήσετε τον ίδιο. Εγώ αυτό που μπορώ να σας πω είναι …

ΤΖΙΜΑ: Πάντως, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κύριος Δημήτρης Καμμένος είπε ότι στην Κοινοβουλευτική τους Ομάδα, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κύριος Παπαχριστόπουλος είπε «ελάτε παιδιά να ψηφίσουμε τη συμφωνία για το Μακεδονικό, διότι θα πάρουμε ανταλλάγματα για συντάξεις» και ότι αυτό έγινε και εισήγηση και από τον κύριο Πάνο Καμμένο. Γνωρίζετε εσείς κάτι γι’ αυτό; Ότι ο κοινοβουλευτικός σας εταίρος στην Κοινοβουλευτική του Ομάδα είπε «παιδιά ελάτε να κάνουμε αυτό το αλισβερίσι».

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν μπορώ να σχολιάσω σε καμία περίπτωση εσωτερικές διαδικασίες των ΑΝΕΛ ή οποιουδήποτε άλλου κόμματος. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι το διεθνές σκηνικό και η αξιοπιστία και η αίγλη της χώρας μας αυξάνεται κατά πολύ, εξαιτίας αυτής της συμφωνίας. Αυτό είναι ένα πολιτικό συμπέρασμα, το οποίο είναι πάρα πολύ εύκολο να βγει, αν κοιτάξει κανείς τον διεθνή Τύπο.

ΤΖΙΜΑ: Άρα, μπορεί εμμέσως να πάρουμε …

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ωστόσο, ζήτημα ανταλλαγμάτων, ζήτημα δούναι και λαβείν τέτοιου τύπου συναλλαγές, στις διεθνείς σχέσεις, θα έπρεπε να το ξέρουν όλοι αυτό, δεν υπάρχουν. Ωστόσο, είναι εντελώς διαφορετικό να διαπραγματεύεσαι με μία χώρα, την οποία θεωρείς ότι αποτελεί λύση και όχι αιτία προβλήματος και εντελώς διαφορετικό να διαπραγματεύεσαι με μία χώρα…

ΙΩΑΝΝΟΥ: Πάντως, το ένα θέμα είναι αν θα αντέξει αυτή η κυβέρνηση, διότι ο κύριος Τσίπρας είπε ότι έχει έναν πολιτικό σχεδιασμό, με αφορμή και την έξοδο από τα μνημόνια και αν πιστεύετε ότι ο κύριος Καμμένος θα καταφέρει να κρατήσει το κόμμα του ενωμένο κάτω από την πίεση των ψηφοφόρων του. Και επειδή σε λίγες ημέρες έχουμε την κρίσιμη απόφαση τελικά για το χρέος και βλέπουμε στη Γερμανία την κυρία Μέρκελ ουσιαστικά να πιέζεται από τους εταίρους της, αν περιμένετε -αυτό που θα λέγαμε εμείς- μια καλή σφραγίδα για το χρέος που θα μας δώσει τον αέρα να βγούμε στις αγορές, θα μας δώσει τον αέρα να πούμε ότι μπορούμε να γυρίσουμε σελίδα ή αν θα είναι κουτσουρεμένη τελικά.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Με ρωτάτε αν θα αντέξει η κυβέρνηση. Από το 2016 και μετά, κάθε δύο, τρεις, τέσσερις μήνες τίθεται θέμα από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης ή από τη μεριά εκδοτικών συγκροτημάτων για πτώση της κυβέρνησης. Όλα αυτά έχουν διαψευστεί και θα συνεχίσουν να διαψεύδονται. Εμείς δεν πρόκειται να κουραστούμε να αποδεικνύουμε ότι είμαστε μακράς πνοής. Θα ολοκληρώσουμε την τετραετία και θα την ολοκληρώσουμε με επιτυχία, έχοντας βγάλει τη χώρα από τη μνημονιακή επιτροπεία μετά από οκτώ χρόνια. Σε ό,τι αφορά τώρα το χρέος, που με ρωτήσατε, όπως ξέρετε η συζήτηση σε τεχνικό και σε πολιτικό επίπεδο συνεχίζεται. Μπορώ να σας πω ότι πηγαίνει πολύ καλά. Εκτιμώ ότι με βάση το κριτήριο που έχει τεθεί στις συζητήσεις και αυτό είναι πολύ κρίσιμο, ποιο είναι το κριτήριο, να υπάρξει μια τέτοια ρύθμιση για το χρέος, η οποία να μπορεί να είναι πειστική στις διεθνείς αγορές.

ΛΑΜΠΡΟΥ: Λέτε για το 2022 και μετά;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, λέω ότι η ρύθμιση που θα πάρουμε για το χρέος θα πρέπει να είναι πειστική στις αγορές. Πράγμα το οποίοι σημαίνει ότι οι αγορές θα πρέπει να θεωρήσουν το ελληνικό χρέος βιώσιμο. Να θεωρήσουν το ελληνικό χρέος εξυπηρετήσιμο και αυτό άμεσα θα αποκλιμακώσει έτι περαιτέρω τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να ανακτήσουμε την πρόσβασή μας αυτοδύναμα πια στις αγορές χρήματος.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Είμαστε αισιόδοξοι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τι σημαίνει να είναι πειστική η ρύθμιση για τις αγορές; Αυτό ακριβώς συζητάμε. Ποια θα είναι η επιμήκυνση των ημερομηνιών λήξης των ελληνικών ομολόγων.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Πότε θα είμαστε ευχαριστημένοι, κύριε Τζανακόπουλε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τώρα, είναι προφανές ότι δεν πρόκειται εγώ να κάνω κάποιο σχόλιο. Είναι προφανές ότι δεν θα σας δώσω συγκεκριμένο νούμερο. Αυτό που πρέπει να σας πω, όμως, είναι ότι με βάση με τους μαθηματικούς υπολογισμούς χρειάζεται μια επιμήκυνση για να μπορέσουμε να αποκλιμακώσουμε, τέλος πάντων, τα επιτόκια.

ΤΖΙΜΑ: Μια τελευταία ερώτηση. Να επιστρέψω λίγο στα δικά μας πολιτικά εσωτερικά, γιατί πολλοί λένε ότι θα έχουμε μια αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού με την υπόθεση του Μακεδονικού. Αναρωτιέμαι αν όλο αυτό μπορεί να είναι και μια πρόβα για πιθανές μετεκλογικές συνεργασίες. Πιθανότατα σήμερα να έχουμε ένα διαζύγιο μέσα στο ΚΙΝ.ΑΛ. Θα δούμε. Αναρωτιέμαι αν έτσι ανοίγει ένας νέος δρόμος, μια συνεργασία με τον κύριο Θεοδωράκη ή ήρθατε πιο κοντά με τον κύριο Παπανδρέου στην υπόθεση αυτή, με τη ΔΗΜΑΡ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν θα γίνω πολιτικός τυμβωρύχος τώρα του ΚΙΝ.ΑΛ. Είναι δικά τους ζητήματα. Πρέπει να τα συζητήσουν με βάση τις δικές τους διαδικασίες. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να σας πω είναι ότι ο κύριος Θεοδωράκης, με πολύ μεγάλη πολιτική υπευθυνότητα και με πολύ μεγάλη πολιτική γενναιότητα, παρά τις γνωστές διαφορές που έχει με την κυβέρνηση, λειτούργησε και τοποθετήθηκε από θέση αρχής στο συγκεκριμένο ζήτημα, χωρίς να υπολογίσει το πολιτικό κόστος, χωρίς να υπολογίσει τίποτα άλλο παρά μόνο τη συνέπειά του απέναντι στις απόψεις του.

ΤΖΙΜΑ: Εσείς θα έχετε πολιτικό κόστος;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εμείς δεν νομίζω ότι θα έχουμε πολιτικό κόστος. Νομίζω ότι θα έχουμε πολιτικό κέρδος, διότι δίνουμε λύση σε ένα πρόβλημα που ταλαιπώρησε την ελληνική διπλωματία και το ελληνικό κράτος για περισσότερα από 20 χρόνια.

ΙΩΑΝΝΟΥ: Δημοσκόπηση της MARC σας έδινε χθες ένα μονοψήφιο νούμερο στην πρόθεση ψήφου.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχουμε δει έξι χρόνια τώρα δημοσκοπήσεις, οι οποίες έχουν καταβαραθρώσει τον ΣΥΡΙΖΑ και τελικά έχουμε κερδίσει τέσσερις συνεχόμενες εκλογικές μάχες. Θα κερδίσουμε και την πέμπτη. Να σας πω μόνο το εξής: Πολλοί θεωρούν, το είπε και ο κύριος Κοτζιάς -αν δεν κάνω λάθος- στην ομιλία του, ότι μια επιτυχημένη κυβέρνηση στην εξωτερική πολιτική είναι αυτή που αφήνει εκκρεμότητες, που αφήνει όλα τα προβλήματα να μετατίθενται. Τα πηγαίνει στο μέλλον, τα πετάει. Για ποιον λόγο; Διότι έτσι εμφανίζει υποτίθεται μια στάση αδιαλλαξίας και έντονης υπεράσπισης των εθνικών συμφερόντων. Εμείς δεν έχουμε αυτή την αντίληψη για την ελληνική εξωτερική πολιτική. Εμείς δεν θέλουμε να αφήσουμε εκκρεμότητες. Εμείς, αντίθετα, θέλουμε να κλείσουμε εκκρεμότητες ή να κλείσουμε προβλήματα, τα οποία μας κληροδότησε το παλιό πολιτικό καθεστώς.

ΛΑΜΠΡΟΥ-ΤΖΙΜΑ: Ευχαριστούμε πολύ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.

Μειώθηκε σημαντικά η κατανάλωση της λεπτής πλαστικής σακούλας το α’ τρίμηνο του 2018

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία εσόδων α’ τριμήνου της ΑΑΔΕ οι πλαστικές σακούλες που χρησιμοποιήθηκαν στο λιανικό εμπόριο και τα πολυκαταστήματα ήταν 202.887.964 τεμάχια, ενώ το αντίστοιχο περιβαλλοντικό τέλος που βεβαιώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και θα αποδοθεί στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) ήταν 6.086.639 ευρώ.

Με βάση τις αντίστοιχες ποσότητες ετήσιας χρήσης λεπτής πλαστικής σακούλας στον τομέα του λιανικού εμπορίου και ανάγοντας την ποσότητα σε ετήσια βάση εμφανίζεται θεαματική μείωση της κατανάλωσης πλαστικής σακούλας της τάξεως του 75% στα σούπερ μάρκετ, ενώ μείωση παρατηρείται και στο λιανικό εμπόριο.

Σημειώνεται ότι στη χώρα μας η ετήσια παραγωγή πλαστικής σακούλας κυμαινόταν από 200 έως 500 τεμάχια ανά κάτοικο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων της αγοράς και των οργανώσεων. Τα στοιχεία του α΄ τριμήνου δεν επαρκούν για την πλήρη εικόνα της χρήσης πλαστικής σακούλας, είναι όμως ενδεικτικά διότι από ένα μεγάλο τμήμα της αγοράς δίνουν ετήσιο ισοδύναμο συντελεστή χρήσης 75 τεμαχίων ανά πολίτη.

Η θέσπιση νέων εργαλείων όπως είναι η αποτύπωση σειριακού αριθμού (barcode) και σήμανσης σε κάθε σακούλα με ημερομηνία παραγωγής και χώρα προέλευσης, η καταχώρηση του συνόλου των παραγωγών στο Εθνικό Μητρώο, η θέσπιση προδιαγραφών και οι ειδικοί έλεγχοι, θα μειώσουν περαιτέρω την χρήση της λεπτής πλαστικής σακούλας και στους τομείς του λιανικού εμπορίου που δεν έχουν συμπεριληφθεί στα περιοριστικά μέτρα (λαϊκές αγορές και περίπτερα). Επιπλέον, τα νέα αυτά εργαλεία θα εξαλείψουν την παράτυπη κυκλοφορία σακουλών και την φοροδιαφυγή, ενώ η εκπόνηση κοινής μεθοδολογίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα καταστήσει δυνατό τον ακριβή υπολογισμό της ετήσιας κατά κεφαλήν κατανάλωσης λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς και στη χώρα μας.

Ο Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος χαρακτήρισε εξαιρετικά ελπιδοφόρο το γεγονός της μείωσης χρήσης της πλαστικής σακούλας που σημαίνει ταυτόχρονα και αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών. ‘Οπως δήλωσε “αποδεικνύεται ότι με τις κατάλληλες πολιτικές η ελληνική κοινωνία μπορεί να προσαρμοστεί στο περιβαλλοντικό κοινοτικό κεκτημένο και η Ελλάδα να εναρμονίσει το εθνικό της δίκαιο με το ευρωπαϊκό, χωρίς πρόστιμα και κυρώσεις”, προσθέτοντας ότι τα έσοδα του περιβαλλοντικού τέλους από τη χρήση της λεπτής πλαστικής σακούλας θα επιστραφούν άμεσα και εξολοκλήρου στους πολίτες, μέσω της διάθεσης άλλων εναλλακτικών μέσων μεταφοράς προϊόντων όπως πάνινες, βιοαποδομήσιμες και πλαστικές τσάντες πολλαπλών χρήσεων.

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. για τα ανυπόστατα δημοσιεύματα σχετικά με τη συμφωνία στο σκοπιανό

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Δεν μας εκπλήσσει το θράσος του κ. Τσίπρα να ζητάει και τα ρέστα από τη Νέα Δημοκρατία για την εθνικά επιζήμια συμφωνία που υπέγραψε. Ούτε το γεγονός ότι χαμογελούσε, ακούγοντας τον κ. Ζάεφ να μιλά μπροστά του για “Μακεδόνες” εννοώντας τους συμπατριώτες του. “Μακεδονική” εθνότητα και γλώσσα καμία προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε αποδεχθεί και οι 153 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ φέρουν ακέραιη την ευθύνη για τη συμφωνία των Πρεσπών που ήδη παράγει τετελεσμένα.

 Σε ό,τι αφορά το δημοσίευμα της FAZ, είναι απολύτως ψευδές από την πρώτη ως την τελευταία του λέξη. Εν αντιθέσει με τον Αλ. Τσίπρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά την ίδια ακριβώς γλώσσα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: Όπως ακριβώς η Νέα Δημοκρατία έθεσε προ των ευθυνών της την Κυβέρνηση με την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε, το ίδιο ακριβώς θα πράξει καταψηφίζοντας τη συμφωνία, όταν οι κ. Τσίπρας και Καμμένος τη φέρουν προς επικύρωση στη Βουλή».

Συνέντευξη του Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Στ. Κοντονή “Στο Κόκκινο”

«Είμαι πεπεισμένος ότι χωρίς να γνωρίζουν τι διαλαμβάνεται στη Συμφωνία, προβαίνουν σε κρίσεις και σχόλια που ξεπερνούν κάθε όριο λογικής», δήλωσε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Σταύρος Κοντονής, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και στον δημοσιογράφο Νίκο Σβέρκο, αναφερόμενος στη στάση της αντιπολίτευσης στο ζήτημα της συμφωνίας για την ονομασία της ΠΓΔΜ.

Όπως επεσήμανε ο κ. Κοντονής, όσα ακούγονται από την αντιπολίτευση σχετικά με την ιθαγένεια και τη γλώσσα, η οποία αναφέρεται στη συμφωνία ότι είναι σλαβική, στερούνται λογικής βάσης. «Επίσης, επαναλαμβάνουν, λες και βρισκόμαστε προ 25ετίας ότι παραδίνουμε το όνομα Μακεδονία. Όμως, αυτή η χώρα δεν ήταν ανώνυμη. Είχε όνομα και μάλιστα, το όνομα Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας το είχε συνομολογήσει και η Ελλάδα. Πέραν τούτου, το γεγονός ότι 140 κράτη την είχαν αναγνωρίσει με το συνταγματικό της όνομα αποδεικνύει αυτό που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, μια σύνθετη ονομασία με τον όρο Μακεδονία, αλλιώς σκέτο το όνομα Μακεδονία», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Δικαιοσύνης και συμπλήρωσε: «Το ζήτημα είναι η ΝΔ να πει με παρρησία και με αίσθημα εθνικής ευθύνης αν είναι υπέρ της σύνθετης ονομασίας. Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι ήταν υπέρ. Εμφανίζεται όμως τώρα ο κ. Μητσοτάκης στην ουσία να παραδίνεται στην ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ η οποία πάντοτε σε αυτό το θέμα έχτιζε ένα ακραίο και μισαλλόδοξο πολιτικό αφήγημα».

Αναφερόμενος στα επεισόδια έξω από τη Βουλή το βράδυ του Σαββάτου, ο Υπουργός Δικαιοσύνης τόνισε: «Το γεγονός ότι σε αυτή την απόπειρα προΐστατο βουλευτής του κόμματος της Χρυσής Αυγής, αποκαλύπτει το σχέδιο έντασης στο οποίο ποντάρουν η ακροδεξιά, οι εθνικιστικοί κύκλοι. Σε αυτό το ζήτημα έχει ευθύνες η ΝΔ. Όταν εμφανίζεται με μια ρητορεία εθνοπροδοτική πυροδοτεί κλίμα έντασης».

Κοινή δήλωση Τομεάρχη Υγείας της Ν.Δ. κ. Β. Οικονόμου και αναπλ. Τομεάρχη κ. Ι. Φωτήλα για οικογενειακούς ιατρούς

Ο Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κ. Βασίλης Οικονόμου και ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Υγείας, βουλευτής Αχαΐας, κ. Ιάσονας Φωτήλας, με αφορμή τις προτάσεις του ΕΟΠΥΥ για τους οικογενειακούς ιατρούς, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Η υπολογιζόμενη σημερινή αναλογία οικογενειακών ιατρών προς το σύνολο των πολιτών είναι περίπου ένας (1) ανά ένδεκα χιλιάδες (11.000). Η μαζική αυτή αντιστοίχιση του πληθυσμού σε οικογενειακούς ιατρούς, με αυτή την απαράδεκτη αναλογία, είναι πρακτικά αδύνατη, επιστημονικά απαράδεκτη και υγειονομικά επικίνδυνη».

 Πλήρης Δήλωση:

«H Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στη χώρα μας, με ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καθίσταται αδύνατο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών. 

 Όχι μόνο οι ιατροί (παθολόγοι, γενικοί ιατροί και παιδίατροι: οι βασικές ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας) αρνούνται να δεχτούν τον εξευτελισμό τους εντασσόμενοι στο αδιέξοδο και κρατικοδίαιτο σύστημα των ΤΟΜΥ και της νέας προκήρυξης που τους προτείνεται από τον ΕΟΠΥΥ αλλά και ο υφιστάμενος αριθμός των οικογενειακών ιατρών δεν επαρκεί για την υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού.

 Η υπολογιζόμενη σημερινή αναλογία οικογενειακών ιατρών προς το σύνολο των πολιτών είναι περίπου ένας (1) ανά ένδεκα χιλιάδες (11.000), και όχι ένας (1) ανά 2.250 εγγεγραμμένους ενήλικες, που προέβλεπε ο νόμος που ψήφισαν οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον Αύγουστο του 2017. Η μαζική αντιστοίχιση, όμως, του πληθυσμού σε οικογενειακούς ιατρούς, με αυτή την απαράδεκτη αναλογία, είναι πρακτικά αδύνατη, επιστημονικά απαράδεκτη και υγειονομικά επικίνδυνη».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ: Απάντηση στο νέο δημοσίευμα των ΝΕΩΝ

Για δεύτερη φορά, μέσα σε μια εβδομάδα, η εφημερίδα τα «Νέα» επανέλαβε το ίδιο ψεύδος. Ότι δήθεν έχουν περικοπεί κύριες συντάξεις οι οποίες καταβάλλονταν πριν από την εφαρμογή του Ν. 4387/16. 

Ο συντάκτης αυτοδιαψεύδεται και πάλι, καθώς εμφανίζει διαφορές ποσών συντάξεων χηρείας πριν και μετά την εφαρμογή του Ν. 4387/16 ενώ είναι γνωστό ότι οι συντάξεις χηρείας στις οποίες αναφέρεται το δημοσίευμα είναι νέες συντάξεις οι οποίες,  εκ του νόμου, υπολογίζονται με βάση το Ν. 4387/16 τόσο  για τον προσδιορισμό της σύνταξης του θανόντα όσο και για τον προσδιορισμό των ποσών για τους επιζώντες. Επιπλέον, στα παραδείγματα του δημοσιεύματος δεν λαμβάνονται υπόψη όλες οι περικοπές της περιόδου 2010-2014, προκειμένου να εμφανιστούν πλασματικά μεγαλύτερες περικοπές.

Οι  μόνες μειώσεις που έχουν γίνει την περίοδο 2015– 2018 στις καταβαλλόμενες, πριν από το ν. 4387/16, κύριες συντάξεις ήταν η  αύξηση της εισφοράς ασθένειας από 4% σε 6% (στο καταβαλλόμενο και όχι στο μεικτό ποσό) και η επιβολή πλαφόν 2.000 ευρώ για μια μεικτή κύρια σύνταξη και 3.000 ευρώ για περισσότερες από μια συντάξεις.

 

Τέλος Μνημονίου με συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής, της επιτροπείας, αλλά και νέα μέτρα

Απάντηση Μοσκοβισί σε Ν. Χουντή για το χρέος και την εποπτεία μετά το Μνημόνιο:

  • «Πρέπει να συνεχιστούν οι ορθές πολιτικές και να ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις που ξεκίνησαν στο πλαίσιο του προγράμματος»
  • «Θα συζητηθεί επίσης οποιαδήποτε σύνδεση των μέτρων για το χρέος με τις μελλοντικές δεσμεύσεις πολιτικής»

           Τέλος Μνημονίου, αλλά με συνέχιση της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής και της επιτροπείας, προαναγγέλει ο Επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, απαντώντας στον ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), Νίκο Χουντή.

          Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του ζητούσε να ενημερωθεί για το μελλοντικό πλαίσιο εποπτείας της Ελλάδας και τη σύνδεσή της με τα μέτρα χρέους, αναφερόμενος σε δηλώσεις στελεχών των Θεσμών, όπως του κ. Costello της Κομισιόν, του κ. Regling του ESM, αλλά και του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών κ. Scholz, οι οποίοι υπογράμμιζαν ότι το πλαίσιο αυτό θα πρέπει να είναι αυστηρότερο του συνηθισμένου, συνδέοντας επίσης τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους με την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων.

          Στην απάντησή του ο Επίτροπος Μοσκοβισί αφού υπενθυμίζει ότι το 3ο Μνημόνιο της Ελλάδας θα ολοκληρωθεί υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα «θα εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί για την τελική αξιολόγηση», δίνει μήνυμα στην ελληνική κυβέρνηση ότι «προκειμένου να εξασφαλιστεί βιώσιμη ανάκαμψη μεσοπρόθεσμα, πρέπει να συνεχιστούν οι ορθές πολιτικές και να ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις που ξεκίνησαν στο πλαίσιο του προγράμματος».

          Στη συνέχεια της απάντησής του ο ευρωπαίος Επίτροπος ενημερώνει τον Νίκο Χουντή ότι οι συζητήσεις για τις ακριβείς λεπτομέρειες του «συστήματος στήριξης» βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη και θα διευκρινιστούν «κατά τις προσεχείς εβδομάδες», επιβεβαιόνοντας παράλληλα ότι τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους θα συνοδεύονται με «μελλοντικές δεσμεύσεις πολιτικής», δηλαδή με νέα, πρόσθετα των συμφωνηθέντων στο 3ο Μνημόνιο, μέτρα. Λέει συγκεκριμένα ο Επίτροπος: «Στο πλαίσιο αυτό, θα συζητηθεί επίσης οποιαδήποτε σύνδεση των μέτρων για το χρέος με τις μελλοντικές δεσμεύσεις πολιτικής· το θέμα αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί από την Ευρωομάδα».

Ακολουθεί η ερώτηση και η απάντηση:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-001796/2018

προς την Επιτροπή

Άρθρο 130 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)

Θέμα: Εποπτεία της Ελλάδας μετά το πρόγραμμα

Σε πρόσφατες δηλώσεις τους, ο επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας της Επιτροπής για το ελληνικό πρόγραμμα, κ. Costello, και ο Διευθυντής του ΕΜΣ, κ. Regling, υπογράμμισαν ότι το πλαίσιο εποπτείας της Ελλάδας μετά τον Αύγουστο του 2018 θα είναι αυστηρότερο του συνηθισμένου.

Για το θέμα του χρέους σημειώθηκε, επίσης, ότι θα πρέπει τα μέτρα ελάφρυνσης που θα εφαρμοστούν να είναι σταδιακά και συνδεδεμένα με την υλοποίηση συγκεκριμένων προαπαιτουμένων, ενώ στις πρώτες του δηλώσεις ως Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, ο κ. Scholz τόνισε ότι η Ελλάδα θα λάβει κάποια μέτρα ελάφρυνσης του χρέους, μόνο εάν συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις που της προτείνονται.

Ωστόσο, το πλαίσιο εποπτείας των χωρών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμα, αλλά και των υπόλοιπων χωρών της ΕΕ, καθορίζεται λεπτομερώς από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τη ΣΛΕΕ.

Ερωτάται η Επιτροπή:

–     Για ποιους λόγους το πλαίσιο εποπτείας της Ελλάδας μετά το 2018 θα διαφέρει σε σχέση με την εποπτεία μετά το πρόγραμμα που προβλέπει ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 472/2013;

–     Στο βαθμό που το ελληνικό χρέος κριθεί από τους θεσμούς μη βιώσιμο, και επομένως υπάρχει ανάγκη για μέτρα ελάφρυνσης, για ποιο λόγο θα πρέπει αυτά να συνδεθούν με την εφαρμογή συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων;

EL

E-001796/2018

Απάντηση του κ. Moscovici

εξ ονόματος της Επιτροπής

(15.6.2018)

Το πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ) για την Ελλάδα πρόκειται να λήξει στις 20 Αυγούστου 2018. Η Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση ότι θα εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί για την τελική αξιολόγηση, βρίσκεται σε καλό δρόμο για επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος. Ωστόσο, προκειμένου να εξασφαλιστεί βιώσιμη ανάκαμψη μεσοπρόθεσμα, πρέπει να συνεχιστούν οι ορθές πολιτικές και να ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις που ξεκίνησαν στο πλαίσιο του προγράμματος.

Οι ακριβείς λεπτομέρειες του συστήματος στήριξης μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι ένα από τα ζητήματα που θα διευκρινιστούν κατά τις προσεχείς εβδομάδες, και πριν από την ολοκλήρωση του προγράμματος. Επί του παρόντος, βρίσκονται σε εξέλιξη τεχνικές και πολιτικές συζητήσεις για το πλαίσιο μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Στο πλαίσιο αυτό, θα συζητηθεί επίσης οποιαδήποτε σύνδεση των μέτρων για το χρέος με τις μελλοντικές δεσμεύσεις πολιτικής· το θέμα αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί από την Ευρωομάδα.

Δήλωση της Εκπρ. Τύπου της Ν.Δ. κυρίας Μ. Σπυράκη για τις καθυστερημένες συγγνώμες του κ. Τσίπρα (on camera)

Η Εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Ευρωβουλευτής κυρία Μαρία Σπυράκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 «Ο κ. Τσίπρας δηλώνει μετανιωμένος για το δημοψήφισμα του 2015. Άργησε πολύ να καταλάβει ότι οι αποφάσεις του δίχασαν τους Έλληνες, κόστισαν στη χώρα 100 δισ. ευρώ, και δύο αχρείαστα μνημόνια.

 Χθες υπέγραψε μία εθνικά επιζήμια συμφωνία με τα Σκόπια περιφρονώντας τις ευαισθησίες των Ελλήνων. Είναι ικανός σε τρία χρόνια να μας πει ότι μετάνιωσε και για αυτήν. Ως πότε θα πληρώνουμε τις καθυστερημένες συγγνώμες του;».

Δείτε τη δήλωση στο βίντεο:

Ανακοίνωση του τομέα αθλητισμού του Κινήματος Αλλαγής για τον θάνατο του Κώστα Πολίτη

Από τον Τομέα Αθλητισμού του Κινήματος Αλλαγής εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

 Ο Κώστας Πολίτης ήταν ένας σπουδαίος Αθλητικός παράγοντας που οδήγησε το μπάσκετ σε μεγάλες επιτυχίες και έχαιρε καθολικής εκτίμησης.

Αποτελεί απώλεια για το μπάσκετ και γενικότερα για τον ελληνικό αθλητισμό, αφού αποτελούσε πρότυπο αγωνιστή μέσα και έξω από το γήπεδο.

Θερμά συλλυπητήρια στην  οικογένεια και τους οικείους του αλλά και στην οικογένεια του ελληνικού  μπάσκετ για την βαριά απώλεια.