Οι ψυχικές παθήσεις, όπως η σχιζοφρένεια και η διπολική διαταραχή, έχουν σε σημαντικό βαθμό κοινούς γενετικούς παράγοντες κινδύνου, σύμφωνα με νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, τη μεγαλύτερη έως σήμερα πάνω στο γενετικό υπόβαθρο των ψυχικών διαταραχών, στην οποία συμμετείχαν και Έλληνες επιστήμονες.
Η μελέτη δείχνει ότι οι ψυχικές διαταραχές έχουν σημαντικές βιολογικές (μοριακές) ομοιότητες, οι οποίες όμως δεν αντανακλώνται στις σημερινές διαγνωστικές κατηγορίες και διακρίσεις που εφαρμόζουν οι ψυχίατροι. Αντίθετα, οι νευρολογικές παθήσεις, όπως οι νόσοι Αλτσχάιμερ και Πάρκινσον, η επιληψία και η πολλαπλή σκλήρυνση, έχουν μεγαλύτερες βιολογικές διαφορές τόσο μεταξύ τους, όσο και με τις ψυχικές παθήσεις.
Οι ερευνητές από 600 πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα πολλών χωρών (και της Ελλάδας), στο πλαίσιο του Προγράμματος Brainstorm, με επικεφαλής τον γενετιστή Μπεν Νιλ του κοινού Ινστιτούτου Broad των πανεπιστημίων ΜΙΤ και Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Science”, ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερα από δύο εκατομμύρια άτομα, προκειμένου να προσδιορίσουν το γενετικό «αποτύπωμα» 25 ψυχικών και νευρολογικών παθήσεων.
Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μεγάλη γενετική επικάλυψη ανάμεσα στις ψυχικές διαταραχές, ιδίως μεταξύ του συνδρόμου ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), της διπολικής διαταραχής (πρώην μανιοκατάθλιψης), της μείζονος κατάθλιψης και της σχιζοφρένειας. Ισχυρή επικάλυψη γενετικών παραγόντων κινδύνου υπάρχει επίσης ανάμεσα στην ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή (ΙΔΨ), στη νευρική ανορεξία και στο σύνδρομο Τουρέτ.
Από τις νευρολογικές παθήσεις μόνο η ημικρανία έχει γενετικές ομοιότητες με μερικές ψυχικές παθήσεις, συγκεκριμένα με τη ΔΕΠΥ, τη μείζονα καταθλιπτική διαταραχή και το σύνδρομο Τουρέτ.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι γενετικοί παράγοντες που προδιαθέτουν τους ανθρώπους για ορισμένες ψυχικές διαταραχές (ιδίως για νευρική ανορεξία, αυτισμό, διπολική διαταραχή και ΙΔΨ) επικαλύπτονται σε σημαντικό βαθμό με τα γονίδια που σχετίζονται με το υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και με τις καλύτερες σχολικές επιδόσεις.
Το αντίθετο συμβαίνει με τις νευρολογικές παθήσεις όπως το Αλτσχάιμερ, που σχετίζονται αρνητικά με το γενετικό υπόβαθρο για ανώτερο γνωστικό-μορφωτικό επίπεδο. Οι επιστήμονες δήλωσαν ξαφνιασμένοι από αυτό και είπαν ότι το θέμα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω.
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://science.sciencemag.org/content/360/6395/eaap8757
Ένα αγόρι εννιά ετών στην Ελλάδα υπέστη σοβαρή ζημιά στο μάτι, παίζοντας με έναν δείκτη λέιζερ. Το παιδί κοιτούσε συνεχώς την πράσινη δέσμη λέιζερ, με συνέπεια να ανοίξει τρύπα στον αμφιβληστροειδή φακό του αριστερού ματιού του και να χάσει το 80% περίπου της όρασής του.
Η περίπτωση παρουσιάσθηκε από την επίκουρη καθηγήτρια οφθαλμολογίας Σοφία Ανδρούδη του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας και την χειρουργό οφθαλμίατρο – παιδοφθαλμίατρο Ελένη Παπαγεωργίου του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Λάρισας στο διεθνούς φήμης ιατρικό περιοδικό “The New England Journal of Medicine” (NEJM).
Το περιστατικό, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι μια υπόμνηση ότι οι δείκτες λέιζερ είναι πολύ χρήσιμοι για μια παρουσίαση PowerPoint σε ακροατήριο, αλλά και επικίνδυνοι αν χρησιμοποιηθούν με λανθασμένο τρόπο. Η ενέργεια από έναν δείκτη λέιζερ που στοχεύει κατ’ ευθείαν το μάτι, σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ, «μπορεί να είναι περισσότερο επιβλαβής από ό,τι αν κοιτάζει κανείς απευθείας τον Ήλιο».
Η FDA απαγορεύει τους δείκτες λέιζερ ισχύος άνω των πέντε μιλιβάτ, ενώ σε άλλες χώρες η απαγόρευση αφορά τους δείκτες άνω του ενός μιλιβάτ (mW). Όμως, δεν διαθέτουν όλα τα προϊόντα την κατάλληλη σήμανση ή μπορεί στην πραγματικότητα να έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή ισχύ από την αναγραφόμενη, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας. Επιπλέον, όπως επισημαίνουν και οι δύο Ελληνίδες οφθαλμίατροι, δυστυχώς οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν πιο ισχυρούς δείκτες λέιζερ μέσω του διαδικτύου.
Στην περίπτωση του εννιάχρονου αγοριού δεν είναι σαφές πόση ακριβώς ήταν η ισχύς της δέσμης λέιζερ. Πάντως, η βλάβη στο αριστερό μάτι του παιδιού ήταν πολύ σοβαρή για να αποκατασταθεί με επέμβαση, με αποτέλεσμα περίπου ενάμισι έτος μετά το συμβάν, η όρασή του να έχει παραμείνει μειωμένη.
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm1714488
Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων έκανε τον πιο ακριβή έως σήμερα έλεγχο της γενικής θεωρίας σχετικότητας του Αϊνστάιν όχι μόνο πέρα από το ηλιακό μας σύστημα, αλλά και πέρα από τον δικό μας γαλαξία, επιβεβαιώνοντας την ορθότητά της, για τη συμπεριφορά της βαρύτητας σε κοσμική κλίμακα.
Συνδυάζοντας στοιχεία από το διαστημικό τηλεσκόπιο «Χαμπλ» και το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή, οι επιστήμονες έδειξαν ότι πράγματι η βαρύτητα συμπεριφέρεται όπως ακριβώς προβλέπει η γενική θεωρία σχετικότητας που είχε παρουσιάσει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν το 1915.
Από τότε, η θεωρία αυτή έχει περάσει με «άριστα» από αλλεπάλληλα τεστ στη Γη και το διάστημα. Οι νέες ακόμη πιο μακρινές μετρήσεις, που έδειξαν πως καμπυλώνεται το φως (και άρα ο χωροχρόνος) γύρω από τον γαλαξία, επιβεβαίωσαν για μια ακόμη φορά ότι η θεωρία είναι σωστή.
Οι ερευνητές από τη Βρετανία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον δρα Τόμας Κόλετ του Ινστιτούτου Κοσμολογίας και Βαρύτητας του βρετανικού Πανεπιστημίου του Πόρτσμουθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Science”, χρησιμοποίησαν έναν σχετικά κοντινό γαλαξία (τον ESO325-G004 σε απόσταση 450 εκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη) ως βαρυτικό φακό για να πραγματοποιήσουν ένα τεστ ακριβείας της θεωρίας.
Ο γαλαξίας αυτός δρα ως ισχυρός βαρυτικός φακός, στρεβλώνοντας το φως από έναν άλλο πολύ πιο μακρινό γαλαξία που βρίσκεται από πίσω του, δημιουργώντας έτσι τον λεγόμενο φωτεινό «δακτύλιο Αϊνστάιν» γύρω από το κέντρο του. Συγκρίνοντας τη μάζα του γαλαξία ESO 325-G004 με την καμπύλωση του χώρου γύρω του, οι αστρονόμοι βρήκαν ότι η βαρύτητα συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις προβλέψεις της γενικής θεωρίας της σχετικότητας.
«Είναι τόσο ανακουφιστικό να χρησιμοποιούμε τα καλύτερα τηλεσκόπια στον κόσμο για να θέσουμε σε αμφισβήτηση τον Αϊνστάιν και τελικά να βρίσκουμε πόσο σωστός ήταν» δήλωσε ο καθηγητής Μπομπ Νίκολ, διευθυντής του Ινστιτούτου Κοσμολογίας και Βαρύτητας.
Το νέο τεστ σχετίζεται και με την επέκταση του σύμπαντος, κάτι που είναι γνωστό ήδη από το 1929 ότι συμβαίνει, αλλά το 1998 έγινε πλέον αντιληπτό ότι η διαστολή του σύμπαντος είναι ταχύτερη σήμερα από ό,τι στο παρελθόν.
Αυτό μπορεί να εξηγηθεί μόνο αν υπάρχει ένας «εξωτικός» παράγων διαστολής, η λεγόμενη -και προς το παρόν μόνο θεωρητική- σκοτεινή ενέργεια. Όμως το κατά πόσο μπορεί να ισχύει αυτή η εξήγηση της επιταχυνόμενης διαστολής του σύμπαντος, εξαρτάται από το εάν ισχύει επίσης η γενική θεωρία της σχετικότητας για τη βαρύτητα σε κοσμολογική κλίμακα – που όντως φαίνεται να ισχύει.
Σχετικά βίντεο υπάρχουν στις διευθύνσεις:
και
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://science.sciencemag.org/content/360/6395/1342
Προαναγγελία προγράμματος για 15.000 επιδοτούμενες νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
Παρουσίαση και απολογισμό της δραστηριότητας της διοίκησης του ΟΑΕΔ σχετικά με τις Σχολές Μαθητείας σε όλη την επικράτεια, έκανε η διοικήτρια του Οργανισμού, Μαρία Καραμεσίνη, κατά την ομιλία της στη εκλογοαπολογιστική συνέλευση των εκπαιδευτικών της Σχολής Μαθητείας στη Λάρισα. Επίσης η κ. Καραμεσίνη, σε δηλώσεις της, αναφέρθηκε και σε πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την ένταξη των ανέργων στην εργασία, στον ιδιωτικό τομέα, για το επόμενο διάστημα.
Η κ. Καραμεσίνη μετά το τέλος των προγραμματισμένων συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των σχολών, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε πως στο πλαίσιο του απολογισμού, ο ΟΑΕΔ τα τελευταία χρόνια έχει εκπονήσει 30 προγράμματα μάθησης στο χώρο εργασίας, όσες και οι επαγγελματικές ειδικότητες που πανελλαδικά προσφέρουν οι σχολές. Τόνισε δε, πως τα προγράμματα έχουν δοθεί στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις για πιλοτική εφαρμογή, καταγραφή και εμπλουτισμό, αλλά και στους κοινωνικούς εταίρους προς διαβούλευση.
Η κ. Καραμεσίνη υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι ο ΟΑΕΔ ανέπτυξε νέο μηχανογραφικό σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου μαθητείας για την καταγραφή των παραμέτρων της ποιοτικής παρακολούθησης, ενώ σημείωσε πως «τα πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα θα βγουν με την λήξη του σχολικού έτους».
Επίσης, αναφέρθηκε στα προγράμματα μαθητείας τα οποία εγκαινιάστηκαν το προηγούμενο διάστημα σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), τον κλάδο του έτοιμου ενδύματος, αλλά και στην έναρξη νέων ειδικοτήτων (γαλακτοκομική στο Κιλκίς) σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ και μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου.
Μεταξύ άλλων, η κ. Καραμεσίνη στον απολογισμό της αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση του πιλοτικού προγράμματος για αποφοίτους των ΕΠΑΣ στην ειδικότητα του τεχνίτη μαγειρικής τέχνης, τονίζοντας ότι «μετά το πέρας του προγράμματος απασχολούνται όλοι στις επιχειρήσεις της πρακτικής τους άσκησης».
Σε ό,τι αφορά την επιλογή διευθυντών, η διοικήτρια του ΟΑΕΔ σημείωσε πως «για πρώτη φορά εφαρμόστηκε επιλογή διευθυντών με αξιοκρατικό τρόπο, ενώ για πρώτη φόρα στα χρονικά του Οργανισμού οι υποδιευθυντές επιλέχτηκαν μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων», όπως επίσης και για πρώτη φορά εφαρμόστηκε ο θεσμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις σχολές του ΟΑΕΔ.
Η κ. Καραμεσίνη μίλησε και για τα προγράμματα επιμόρφωσης του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ αναφέρθηκε και στις συμπράξεις του ΟΑΕΔ με το υπουργείο Παιδείας, αλλά και με τη Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, για την αύξηση των θέσεων πρακτικής άσκησης στον ιδιωτικό τομέα της Οικονομίας.
Στο πλαίσιο της συζήτησης που είχε με τους εκπαιδευτικούς των Σχολών Μαθητείας, η διοικήτρια του ΟΑΕΔ τους προέτρεψε «να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για εξεύρεση περισσότερων θέσεων πρακτικής άσκησης, αλλά και να υλοποιήσουν τον σχεδιασμό για την σωστή εφαρμογή των προγραμμάτων μάθησης εντός των επιχειρήσεων, όπως επίσης και τον έλεγχο της διαδικασίας που εξασφαλίζει την αναβάθμιση της μαθητείας».
Τέλος, σύμφωνα με την κ. Καραμεσίνη, βασικό ζήτημα που αφορά τις πρωτοβουλίες του Οργανισμού που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, ήταν και η επιλογή για κατάργηση των σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και η επαναφορά των ΕΠΑΣ μέχρι το 2022, οπότε θα αξιολογηθεί η συνολική πορεία των σχολών.
Αξίζει να τονιστεί, πως η κ. Καραμεσίνη σε δηλώσεις της νωρίτερα προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αναφέρθηκε στα ποσοστά της ανεργίας, στη Θεσσαλία και γενικότερα στην Ελλάδα. Όπως είπε, η Θεσσαλία έχει ποσοστό ανεργίας που φτάνει το 18% και το οποίο «είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ανεργίας της χώρας, ο οποίος βρίσκεται στο 21,2%». Στο πλαίσιο αυτό, η διοικήτρια του Οργανισμού μίλησε και για το νέο πρόγραμμα που αναμένεται το επόμενο διάστημα, και αφορά την δυνατότητα ένταξης στην εργασία 15.000 ανέργων, 18-29 ετών, στον ιδιωτικό και κοινωνικό τομέα της Οικονομίας.
Η κ. Καραμεσίνη είπε ότι από το πρόγραμμα αυτό θα επιχορηγούνται οι επιχειρήσεις με 50% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για 12 μήνες, για προσλήψεις ανέργων που βρίσκονται εκτός εργασίας από 3 έως 12 μήνες και με υποχρέωση των επιχειρήσεων να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας για ακόμη 3 μήνες, με δικά τους έξοδα.
Το πρόγραμμα αυτό δίνει την δυνατότητα για επιδότηση των επιχειρήσεων για 15 μήνες, εφόσον προσλάβουν μακροχρόνια ανέργους, χωρίς βέβαια το πρόγραμμα να υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στην συνέχεια, ανέφερε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ.
Η Βουλγαρία θα προτείνει το άμεσο κλείσιμο των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους μετανάστες και την ίδρυση κέντρων για τους πρόσφυγες πολέμου εκτός του ευρωπαϊκού εδάφους στην άτυπη μίνι σύνοδο για το μεταναστευτικό που θα διεξαχθεί την Κυριακή.
Ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ υποστήριξε ότι αφού ανακοπούν οι μεταναστευτικές ροές, η ΕΕ θα πρέπει να ασχοληθεί με τους χιλιάδες μετανάστες που βρίσκονται ήδη στην Ευρώπη, να φροντίσει για τους ανθρώπους που έφυγαν για να γλιτώσουν από εμπόλεμες καταστάσεις και να επαναπατρίσει τους υπόλοιπους.
“Θα επιμείνω για το άμεσο κλείσιμο των εξωτερικών συνόρων ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης” είπε ο Μπορίσοφ στο κοινοβούλιο όπου μετέβη απρόσμενα, αφού η αντιπολίτευση ζήτησε να πληροφορηθεί τη θέση στη Σόφιας στο μεταναστευτικό. Όπως είπε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, θα πρέπει να ιδρυθούν κέντρα στη Λιβύη και την Τουρκία, στα οποία θα εξετάζονται οι υποθέσεις των μεταναστών προτού αυτοί να φτάσουν στην Ευρώπη.
Η Βουλγαρία, που αυτήν την περίοδο ασκεί την προεδρία της ΕΕ, ελπίζει ότι αν ανακοπούν οι μεταναστευτικές ροές θα κατευναστούν και οι ανησυχίες των χωρών της κεντρικής Ευρώπης οι οποίες αρνούνταν να δεχτούν να παραλάβουν μετανάστες με το σύστημα των υποχρεωτικών ποσοστώσεων, ώστε να μοιραστεί ισομερώς το βάρος.
“Φοβούνται ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις πως αυτή η διαδικασία δεν θα συνεχιστεί”, εξήγησε ο Μπορίσοφ. Πρόσθεσε ότι σκοπεύει να συζητήσει ξανά το θέμα αυτό με τον πρωθυπουργό της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν, ο οποίος έχει ανακοινώσει ότι δεν θα παραστεί στη μίνι σύνοδο των Βρυξελλών. Απόντες από αυτήν την άτυπη σύνοδο θα είναι επίσης και οι ηγέτες της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Τσεχίας.
Το ευρώ “διασφαλίζει το κοινό μας μέλλον στην Ευρώπη”, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Όλαφ Σολτς σε συνέντευξή του στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Rheinische Post.
“Ναι, το ευρώ είναι μη αναστρέψιμο” είπε ο Σολτς όταν ρωτήθηκε αν το κοινό νόμισμα θα συνεχίσει να υπάρχει μετά από 10 χρόνια. “Διασφαλίζει το κοινό μας μέλλον στην Ευρώπη”, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η συμφωνία για την ενίσχυση της ευρωζώνης που επιτεύχθηκε μεταξύ της καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ και του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν στη συνάντηση που είχαν στο Μέζεμπεργκ, έξω από το Βερολίνο, αυτήν την εβδομάδα, θα θωρακίσει το ευρώ από τις κρίσεις.
“Με τις συμφωνίες του Μέζεμπεργκ οικοδομούμε περαιτέρω το σπίτι της Ευρώπης. Περιλαμβάνει μια μονωμένη οροφή που αντέχει τις μελλοντικές καταιγίδες και τις βροχερές ημέρες. Έχουμε μια νέα ορμή στην Ευρώπη, χάρη στον πρόεδρο Μακρόν”, πρόσθεσε.
Δεν έχει περάσει δα και μια αιωνιότητα από εκείνο το διάγγελμα του Τσίπρα στο οποίο έλεγε ότι η επιμήκυνση του χρέους θα είναι ένα μακρύτερο σχοινί για να κρεμαστούμε! Και ζητούσε διαγραφή του 30% του χρέους και 2οετή επιμήκυνση.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Σήμερα, πανηγυρίζει!!!
Από μια συμφωνία πολύ κατώτερη αναφορικά με όσα περίμενε και μας έλεγε, η οποία συν τοις άλλους περιλαμβάνει τεράστια βάρη και με τα μεγάλα αλλά και ψιλά της γράμματα, καταρρίπτει το αφήγημα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης περί καθαρής εξόδου από τα μνημόνια.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, πήραμε ότι μας έδωσαν.
Ούτε ένα ευρώ ελάφρυνση του χρέους, σε αντίθεση με το 2012 που υπήρξε «κούρεμα» χρέους 125 δις ευρώ κι ο ΣΥΡΙΖΑ … βγήκε στους δρόμους και στις πλατείες.
Η συμφωνία προβλέπει δεκαετή επιμήκυνση του χρέους ΜΟΝΟ για το δάνειο του EFSF, ύψους 130 δις κι ένα μαξιλάρι που δεν αναμένεται να περάσει τα 15 δις ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της χώρας τα επόμενα χρόνια. Από τη δόση των τελευταίων 15 δις ευρώ, τα 3,3 θα κατευθυνθούν στην επαναγορά δανείων του ΔΝΤ, ύψους 11 δις ευρώ. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι επανακτάται μεν από τη χώρα μας ένα μικρό μέρος των δανείων του ΔΝΤ αλλά αυτό παραμένει βασικός δανειστής μας και με σημαντικό ρόλο και λόγο στην περίοδο μετά τα μνημόνια.
Η ουσία είναι ότι η Ελλάδα, δεν βγαίνει από τα μνημόνια και δεν σβήνεται ευρώ χρέους.
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια η ελληνική κυβέρνηση σπατάλησε κι ανθρώπινο και πολιτικό κεφάλαιο, δέσμευσε τη χώρα και τους πολίτες για δεκαετίες, υλοποίησε ασμένως 450 προαπαιτούμενα ΑΛΛΑ προχώρησε σε μηδαμινές ή ελάχιστες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θ’ άλλαζαν την εικόνα του παραγωγικού ιστού και της ίδιας της Οικονομίας.
Προσέξτε:
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για κάτι που η ίδια …απευχόταν. Πανηγυρίζει επειδή οι… τοκογλύφοι έδωσαν «πολιτική έγκριση επιτυχίας»!!! Πουλάει και πάλι σανό ενώ τα δεδομένα δεν είναι έτσι.
Προσέξτε:
Ο Τσίπρας δεν κατάφερε να διαγράψει ούτε μισό ευρώ χρέους, όπως έλεγε.
Δεν κατάφερε να λάβει «αυτόματο» μηχανισμό ρύθμισης του χρέους, αναλόγως με την αύξηση του ΑΕΠ της και τις δυνατότητες της Οικονομίας.
Ο Τσίπρας δεν κατάφερε την καθαρή έξοδο, ούτε τη μεταμνημονιακή σκληρή εποπτεία.
Έφερε (με το 4ο μνημόνιο) νέα σκληρά μέτρα, ύψους 5 δις.
Δέσμευσε τη χώρα να έχει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% μέχρι το 2022 και κατά Μ.Ο. 2,2 -2,5%, μέχρι το… 2060!!!
Δεν κατάφερε (όπως ήθελε και διαλαλούσε) ν’ αποφύγει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αποκρατικοποιήσεων και μάλιστα με τη δυνατότητα των δανειστών να επιβάλουν νέα μέτρα αν αυτές δεν πραγματοποιούνται.
Τι πήρε η κυβέρνηση;
Πλην της δεκαετούς επιμήκυνσης, πήρε την επιστροφή των κερδών (περίπου 4 δις) των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα, που είχαν ανασταλεί από την περίοδο του Βαρουφάκη. Κι αυτά, κατόπιν έγκρισης.
Να μην καταβάλλει για τις ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκης εξυπηρέτησης του χρέους, ποσά μεγαλύτερα του 15% του ΑΕΠ για το προσεχές μεσοπρόθεσμο διάστημα και 20% του ΑΕΠ μακροπρόθεσμα.
Φυσικά, τα χρήματα θα είναι υποχρεωμένη να τα βρίσκει στις αγορές, με επιτόκια απείρως μεγαλύτερα και …χωρίς διαπραγματεύσεις. Οι οποίες αγορές περιμένουν με ανοικτές αγκάλες για να διορθώσουν ή να ρεφάρουν την καταστροφή τους από το πραγματικό «κούρεμα» χρέους του 2012. Που ήταν 125 δις ευρώ (μαζί με το PSI).
Και με τα ελληνικά spread να βρίσκονται στα ύψη.
Προσέξτε κάτι ακόμη:
Στα ψιλά γράμματα του κειμένου της απόφασης του Eurogroup, οι δανειστές δεν άφησαν τίποτα στην τύχη. Αναφέρονται τα πάντα. Αναλυτικά χρονοδιαγράμματα κι όλες οι μεταμνημονιακές δεσμεύσεις της Ελλάδας. Δηλαδή, αυτό που εδώ και καιρό αποκαλούμε (και στην ουσία είναι) 4ο μνημόνιο.
Εκεί (δημοσιεύουμε στο τέλος του άρθρου το αγγλικό κείμενο) περιλαμβάνεται ακόμη κι η υποχρέωση εκπαίδευσης των δικαστών σε Οικονομικά ζητήματα, ούτως ώστε να γνωρίζουν τι δικάζουν και τι αποφάσεις λαμβάνουν.
Επιπλέον, αναφέρεται η ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων σε ΔΕΣΦΑ (εντός του 2018), των ΕΛΠΕ, της Εγνατίας, της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ και των λιμανιών της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας.
Έχει κι άλλα.
Προβλέπει την πώληση των μετοχών της ΔΕΗ, του δικτύου ΔΕΠΑ ενώ αναφέρεται ξεκάθαρα η ελληνική δέσμευση για την πώληση των μετοχών των τραπεζών που διατηρεί το ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Όσο για μισθούς και συντάξεις που υπόσχονται διάφορα οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ;
Υπέγραψαν, στο Λουξεμβούργο προχθές, τη δέσμευση για τις περικοπές των συντάξεων και τη μη αύξηση του βασικού μισθού που ήδη η κυβέρνηση είχε φτάσει σε επίπεδο …χαρτζιλικιού.
Όσο για τη μη εφαρμογή του αφορολόγητου; Ξεχάστε το με βούλα και υπογραφή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Προς τι λοιπόν τα πανηγύρια και τα show;
Προς τι ο νέος διαμοιρασμός σανού;
Προς τι το βάλε –βγάλε τη γραβάτα;
Πάντως, δόξα τω Θεώ, που γλιτώσαμε τα 2 δις του email Χαρδούβελη!
Για του λόγου το αληθές, ιδού το αγγλικό κείμενο:
22 June 2018 Annex: Specific commitments to ensure the continuity and completion of reforms adopted under the ESM programme
1: Fiscal and fiscal structural. Greece will fully respect its commitment to ensure that its annual budget achieves a primary surplus of 3.5% of GDP over the medium-term which respects the objectives of key reforms enacted under the ESM programme. To this end, it will complete the full offsetting and collection of the clawback by June every year for the previous calendar year. On tax policy, Greece will undertake, by mid-2019 and mid-2020, nationwide valuation exercises of property tax value based on market values and will update property tax values for ENFIA and other taxes fully in line with market values by mid-2020. On tax administration, Greece will reach the agreed permanent staffing positions at the Independent Authority of Public Revenue (IAPR) of 12.000 by end-2018, 12.500 by end 2019 and 13.322 by mid-2021, by when the end-to-end IT collection systems will also be fully operational. Greece will continue to implement reforms in the area of public financial management, avoiding the accumulation of new arrears and will, by mid-2019, complete the implementation of reforms identified by the Hellenic Court of Auditors. In addition, Greece commits to complete the cash monitoring and forecasting for the General Government Treasury account system (end-2019), complete the Chart of Accounts for the central administration by implementing the fund and functional classifications in the 2021 State budget (mid-2021) and extend to this reform to General Government entities (mid-2022).
2: Social welfare. Greece will continue with efforts to modernise it social welfare system, working closely with technical assistance provided through the SRSS. The setup of the single pension fund EFKA will be completed by mid-2020. As part of the Greek authorities’ strategy to modernise the health care sector, Greece will ensure the rollout of the primary health care system, in particular by opening at least 120 primary health care centres (TOMYs) by end-2018 and all 240 TOMYs by mid-2020. The main body responsible for central procurement (EKAPY) will be set up by end-2018, with a view to achieving a share of centralised procurement in total hospital expenditure of 30% in mid-2020 and 40% in mid-2022. Greece will complete the reform of social safety nets launched under the programme; to this end it will apply to all disability benefits the new approach for disability determination based on both medical and functional assessment by mid-2019, review the system of subsidies for local public transport by end-2019, and complete the roll-out of all three pillars of the Social Solidarity Income (SSI) scheme by end-2019.
3: Financial stability. Greece will continue to implement reforms aimed at restoring the health of the banking system, including NPL resolution efforts by ensuring the continued effectiveness of the relevant legal framework (i.e. household and corporate insolvency, out-of-court workout, NPL sales, e-auctions) and taking all necessary actions to this effect. Greece will implement the comprehensive action plan on household insolvency with the objective to eliminate the backlog of cases, including the process of pending applications, by end-2021. Financial training to judges, related to the above, will be provided by end-2018. In the context of implementing the Three-Year Action Plan on Justice, phases I and II of the establishment of the e-justice system (OSDDY-PP) will be completed by end-2018 and mid-2020 respectively and the electronic filing of legal documents will be implemented throughout the Courts by end-2019, having completed the tendering procedure by mid-2019. The HFSF will by end-2018 develop an exit strategy for the sale of its stakes in the systemic banks and the mandate of the Selection Panel of the HFSF shall aligned with the mandate of the HFSF; the independence of the HFSF will be fully respected and it shall continue to operate under commercial terms and without any political or other interference. The decision on liquidation or extension of the mandate for the HFSF will be taken by mid-2022. Greece will continue the relaxation of capital controls in line with the published roadmap.
4: Labour and product markets. Regarding the labour market, Greece will safeguard competitiveness through an annual update of the minimum wage in line with the provisions of Law 4172/2012. The implementation of the action plan on undeclared work will be completed by end-2019. Greece will complete the investment licensing reform, and to this end adopt all enabling licensing legislation (end-2018), finalise inspection legislation (mid-2020), revise the nuisance classification (mid-2021), finalise the simplification of investment licensing procedures in the agreed remaining sectors (mid- 2020) and fully deploy the relevant ICT (end-2019) . Greece will complete the cadastre project by ratifying the complete cadastral mapping and forest maps by mid-2021, and as intermediate steps will complete the drawing of the remaining forest maps by mid-2019 and fully establish the cadastral agency and complete 45% of cadastral mapping by mid-2020. With a view to completing reforms in the energy sector, the agreed divestment of Public Power Corporation’s lignite-fired capacity will be completed by end-2018. The Target Model will be fully launched by mid-2019, while the measures agreed as part of the joint assessment on the NOME auction system will be implemented by end- 2019.
5. HCAP and privatisation. The Asset Development Plan and the Strategic Plan of HCAP will be implemented on a continuous basis. With a view to swiftly attracting investment to support a sustained economic recovery, Greece confirms its intention to complete of the transactions on the AIA concession and DESFA (end-2018); HELPE (including transfer of remaining shares to HCAP) and Marina of Alimos (mid-2019); Egnatia, DEPA commercial, AIA shares, EYDAP, EYATH and the regional ports of Alexandroupoli and Kavala (end-2019); the sale or other form of monetisation of PPC shares, DEPA network, regional ports of Igoumenitsa and Kerkyra, and Kavala underground storage (mid- 2021) and a number of other regional ports, based on the recommendations of the consultants of TAIPED and following the agreed process between the authorities and TAIPED (mid-2022). The transfer of OAKA to HCAP and the restructuring of ETAD will be completed by end-2018 and the review/replacement of all SOE boards by mid-2019.
6. Public administration. The implementation of reforms to modernise the public administration will be sustained. As part of this effort, Greece will complete reforms to modernise human resource management in the public sector, and in particular the appointment of Administrative Secretary Generals and all Directors General according to law 4369/2016 by end-2018 and independent assessment of this process, including follow-up measures (mid-2019), complete the 3rd cycle of mobility and performance assessments by mid-2019, and complete the integrated HR Management System (digital organigram for all public entities and link with single payment authority) by end-2019.
In view of enhancing legal certainty and access to law through legal codification, the Labour Law Code and Code of Labour Regulatory Provisions will be adopted by mid-2020, and the National Gateway for Codification and Reform of Greek Legislation will be completed by mid-2022. Greece will implement all GRECO (Groupe d’Etats contre la Corruption) recommendations in the context of the implementation of its overall national anti-corruption plan by mid-2021.
“Χωρίς όρια η ανευθυνότητα του Υπουργείου Παιδείας – Ζήτησε από τους μαθητές των ΕΠΑΛ να υποβάλουν ψευδείς δηλώσεις”
Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Αργολίδας, κ.ΓιάννηςΑνδριανός,έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ανευθυνότητα του Υπουργείου Παιδείας έχει πλέον ξεπεράσει κάθε όριο, καθώς με εντελώς απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές μεθοδεύσεις ζήτησε από τους μαθητές των ΕΠΑΛ να υποβάλουν ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις για να καλύψει νέα του ολιγωρία.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο της 19ης Ιουνίου ανακάλεσε εκδοθέντες απολυτήριους τίτλους από τα ΕΠΑΛ και κάλεσε τα σχολεία να απαιτήσουν από τους αποφοίτους να υποβάλουν υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 στην οποία να αναφέρεται ότι ουδέποτε παρέλαβαν το απολυτήριο. Προφανώς έτσι αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση τον παιδαγωγικό ρόλο του Κράτους. Την επόμενη μέρα, το Υπουργείο έσπευσε κακήν-κακώς να διορθώσει αυτή την απαράδεκτη απαίτηση ζητώντας από τους αποφοίτους να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρεται ότι παρέλαβαν τον τίτλο, αλλά δεν τον έχουν πλέον στην κατοχή τους.
Η νέα αυτή ολιγωρία του Υπουργείου έρχεται να προστεθεί στο προηγούμενο αντίστοιχο λάθος με τον αλγόριθμο του myschool για την έκδοση αποτελεσμάτων των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καθώς και με την εγγραφή των μαθητών από τα Γυμνάσια στα Γενικά Λύκεια και την ανανέωση της εγγραφής τους από την Α’ στη Β’ και από τη Β’ στη Γ’ τάξη των Γενικών Λυκείων. Είναι η πρώτη όμως φορά που το Υπουργείο κάλεσε μαθητές να υποβάλουν καταφανώς ψευδή υπεύθυνη δήλωση για την κάλυψη δικών του σφαλμάτων.
Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις στα ζητήματα που εγείρονται, να αποδώσει ως οφείλει προσωπικά και άμεσα ευθύνες εκεί όπου ανήκουν, τόσο για την εντελώς απαράδεκτη αυτή μεθόδευση, όσο και για το λάθος στα εκδοθέντα απολυτήρια που ταλαιπωρεί αχρείαστα τους μαθητές και τις οικογένειές τους και και να λάβει κάθε προσήκον μέτρο ώστε αυτή η σειρά των σφαλμάτων από πλευράς Υπουργείου να σταματήσει επιτέλους εδώ».
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ακόμη και από τυπικούς διάλογους που γίνονται σε προκαθορισμένο σκηνικό, προκύπτουν αλήθειες: Ο κ. Τσίπρας, υμνώντας την φιλοευρωπαϊκή στάση του Προέδρου της Δημοκρατίας, το 2015, χωρίς ντροπή ομολόγησε δημοσίως πως με το δημοψήφισμα έπαιξε την Ελλάδα στα ζάρια, χωρίς να τον ενδιαφέρει η έξοδός της από το ευρώ. «Είχατε δίκιο» λέει τώρα στους πολίτες που πριν από τρία χρόνια απαξίωνε, ενώ διεκδικούσαν το αυτονόητο: την παραμονή της χώρας στην Ευρώπη.
Με τον ίδιο κυνισμό, αποφεύγει να μιλήσει για τα δύο αχρείαστα μνημόνια με τα οποία επιβάρυνε τους Έλληνες. Για τη γενικευμένη λιτότητα και τη φοροκαταιγίδα μίας τριετίας. Και για τις νέες περικοπές που έρχονται σε λίγους μήνες, σε συντάξεις, επιδόματα, μισθούς και αφορολόγητο.
Θρασύς και αλαζόνας, εξακολουθεί να προσβάλλει τη νοημοσύνη των Ελλήνων. Και αστειεύεται με γραβάτες και άλλες φαιδρότητες, ενώ θα πληρώνουμε για πολλά ακόμη χρόνια τις επιλογές του.
Η ρύθμιση που πήρεγια το χρέος απέχει πολύ, όχι μόνον από τις προσδοκίες που είχε καλλιεργήσει, αλλά και από τις δεσμεύσεις που είχε εξασφαλίσει η Ελλάδα από τους εταίρους της ήδη από το 2012.
Δεν θα αφήσουμε την αδίστακτη προπαγάνδα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να κρύψει τις ολέθριες επιλογές τους με φιέστες και νέα ψέματα.
Την Δευτέρα, η Νέα Δημοκρατία καταθέτει στη Βουλή πρόταση για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την οικονομία. Εκεί, ο κ. Τσίπρας θα απολογηθεί για όσα δεινά έφερε στους πολίτες, αλλά και για τα δεσμά στα οποία συμφώνησε για την επόμενη μέρα της χώρας. Δεν θα αφήσουμε να περάσει ούτε κι αυτό το τελευταίο του ψέμα. Οι Έλληνες αξίζουμε και μπορούμε καλύτερα».
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.