Αρχική Blog Σελίδα 14207

Συνάντηση Π. Παυλόπουλου – Πιερ Μοσκοβισί: Μνημόνια τέλος. Η Ελλάδα στέκεται πλέον ελεύθερα στα πόδια της και ξεκινά μια νέα πορεία, δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος

Την ανάγκη να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος που οδήγησαν σε οδυνηρές θυσίες τον ελληνικό λαό, υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, κατά τη συνάντησή του με τον Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Πιερ Μοσκοβισί, στο Προεδρικό Μέγαρο.

Αφού ευχαρίστησε θερμά τον κ. Μοσκοβισί για τη συμβολή του και στήριξη προς την Ελλάδα, ο κ. Παυλόπουλος σημείωσε ότι μπαίνουμε στη φάση της εφαρμογής ενός άλλου Προγράμματος, με πολύ διαφορετική νοοτροπία, πολύ διαφορετικό περιεχόμενο, είναι το Πρόγραμμα που έχουν χώρες όπως η Πορτογαλία, η Κύπρος, Πρόγραμμα μετά τη μνημονιακή εποχή.

«Σ’ αυτό το Πρόγραμμα, το οποίο θα έχουμε, η παράκληση είναι – και νομίζω ότι αυτό μπορούμε να το διεκδικήσουμε εμείς, οι Έλληνες, εν ονόματι της Αλληλεγγύης και της Δικαιοσύνης στο πλαίσιο της ΕΕ – να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι πολλές από τις θυσίες του Ελληνικού Λαού, για να μείνει η Ελλάδα στην ΕΕ και την Ευρωζώνη, έγιναν από λάθη που δεν οφείλονται στην Ελλάδα.  Είναι γνωστό, κύριε Επίτροπε, ότι ιδίως το πρώτο Μνημόνιο είχε πολλά και σημαντικά λάθη από την αρχική του κατασκευή.  Αυτά τα λάθη που τα πλήρωσε ο Ελληνικός Λαός δεν είναι δικά του λάθη.  Ξέρουμε τα λάθη που κάναμε εμείς, ορισμένα απ’ αυτά δεν είναι λάθη των Ελλήνων.  Παράκληση θερμή και νομίζω, όπως είπα πριν, ότι είναι θέμα Αλληλεγγύης και Δικαιοσύνης, στο Πρόγραμμα που θα έχουμε σ’ αυτή την νέα εποχή που, το τονίζω, δεν έχει να κάνει τίποτα με τα Μνημονιακά Προγράμματα που ξέραμε μέχρι τώρα, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι δεν μπορεί ο Ελληνικός Λαός να πληρώσει όλο το κόστος γι’ αυτά τα λάθη που δεν είναι δικά του» πρόσθεσε.

Απευθυνόμενος προς τον κ. Μοσκοβισί, εξέφρασε τη βεβαιότητά του, ότι η Ελλάδα θα έχει, για μιαν ακόμη φορά, τη συμπαράστασή του σ’ αυτόν τον δρόμο, που είναι πολύ πιο εύκολος και πολύ πιο ελπιδοφόρος, όπως όλοι γνωρίζουμε.

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με τον Επίτροπο Οικονομικών ΕΕ Πιερ Μοσκοβισί ΑΠΕ ΜΠΕ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΠτΔ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΜΟΣΚΟΒΙΣΙ Π – Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος συνομιλεί με τον Επίτροπο Οικονομικών και Δημοσιονομικών Υποθέσεων, Φορολογίας και Τελωνείων, Πιερ Μοσκοβισί (Pierre Moscovici), κατά τη διάρκεια συνάντησής τους, στο Προεδρικό Μέγαρο, Αθήνα, Τρίτη 03 Ιουλίου 2018.Η επίσκεψη του P.Moscovisi αποτελεί συνέχεια της συνολικής συμφωνίας που επιτεύχθηκε κατά τη συνεδρίαση του Eurogroup στις 21 Ιουνίου. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Από την πλευρά του, ο κ. Μοσκοβισί ανέφερε ότι στις 21 Ιουνίου στο Eurogroup κλείσαμε με την προηγούμενη περίοδο των Μνημονίων και ξεκινήσαμε έναν νέο δρόμο με νέες προϋποθέσεις και προοπτικές.

Όπως ανέφερε, η ιστορία που βιώσαμε όλοι ήταν τραγική. Ήταν επικίνδυνη για την ζώνη του ευρώ και παρά πολύ δύσκολη για τους Έλληνες και γνωρίζω τα όσα έχει υποστεί ο Ελληνικός Λαός.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η  Ελλάδα στέκεται πλέον ελεύθερα στα πόδια της και ξεκινά μια νέα πορεία. Θα περπατήσει με τους εταίρους στο πλάι της, αλλά θα είναι ελεύθερη και αυτόνομη. Θα είναι ο ένας στο πλάι του άλλου, στο πλαίσιο της αλληλεγγύης και της ευθύνης.

Σημείωσε, επίσης, ότι το νέο Πρόγραμμα είναι ριζοσπαστικά διαφορετικό ως προς το περιεχόμενό του, απ΄ όλα τα προηγούμενα.

«Η διαφορά είναι ότι δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής. Μνημόνια τέλος. Αυτή είναι η βασική και ειδοποιός διαφορά» επισήμανε.

Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι ισχύουν για την Ελλάδα, όλες οι προϋποθέσεις που ισχύουν για όλες τις άλλες χώρες του ευρώ. Βεβαίως, υπάρχει εποπτεία για μετά το πρόγραμμα, γεγονός που ισχύει και για την Ιρλανδία και για την Πορτογαλία και για την Κύπρο. Στο πλαίσιο αυτής της εποπτείας, η Ελλάδα υποχρεούται να έχει σοβαρή δημοσιονομική πολιτική.

«Οι μεταρρυθμίσεις, όμως-όποιες και να υπάρξουν στο μέλλον-θα έχουν επιλεγεί από τους Έλληνες. Θα γίνονται από τους Έλληνες και για τους Έλληνες. Εμείς δεν θα έχουμε κανένα ως προς αυτό. Πρόκειται για μια νέα σελίδα που ανοίγει αυτή την στιγμή, προκειμένου η Ελλάδα να ξαναβρεί την ανάπτυξη και εμείς θα σταθούμε στο πλευρό της με αλληλεγγύη» σημείωσε.

Τέλος, υπογράμμισε ότι  μετά τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει πρέπει η Ελλάδα να στραφεί προς τις επενδύσεις και τους επενδυτές και πρόσθεσε ότι χωρίς το ευρώ η Ελλάδα θα είχε φτωχύνει αλλά και χωρίς την Ελλάδα στο ενιαίο νόμισμα, η Ελλάδα θα ήταν πολύ πιο αδύναμη και κατέληξε με την επισήμανση  ό,τι ο ίδιος θα παραμείνει σταθερός φίλος της Ελλάδας και θα προσφέρει  την στήριξή του από όποια θέση τόσο σήμερα, όσο και στο μέλλον.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία: Η καγκελάριος Μέρκελ φαίνεται ότι κατάφερε να σώσει την κυβέρνησή της, αλλά παραμένει ευάλωτη

Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ κατάφερε να σώσει την κυβέρνησή της αποδεχόμενη να απαρνηθεί τη γενναιόδωρη μεταναστευτική της πολιτική, όμως αυτή η ανάπαυλα ενδέχεται να μην διαρκέσει για πολύ.

«Το κλίμα στον κυβερνητικό συνασπισμό μάλλον δεν ήταν ποτέ στο παρελθόν τόσο δηλητηριασμένο όσο σε αυτόν», σχολίασε σήμερα η εφημερίδα Bild, μετά τη συμφωνία που επετεύχθη χθες μεταξύ της Μέρκελ και του υπουργού της των Εσωτερικών Χορστ Ζέεχοφερ, ο οποίος ήθελε να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των αιτούντων άσυλο που φτάνουν στη Γερμανία.

Η συντηρητική πολιτικός έπειτα από σχεδόν 13 χρόνια στην εξουσία θα χρειαστεί να διπλασιάσει τις προσπάθειές της για να επαναβεβαιώσει το κύρος της και να εδραιώσει τον εύθραυστο συνασπισμό της μεταξύ του κόμματός της των Χριστιανοδημοκρατών (CDU), των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) και των Σοσιαλδημοκρατών (SPD).

Αν και η Αντρέα Νάλες, η επικεφαλής του SPD, χαιρέτισε το τέλος της αντιπαράθεσης στο συντηρητικό στρατόπεδο, ένας από τους ειδικούς σε θέματα μετανάστευσης των Σοσιαλδημοκρατών, ο Αζίζ Μποζκούρτ, επέκρινε τους περιορισμούς που προβλέπονται στην κίνηση των προσφύγων, οι οποίοι «ακολουθούν πλήρως το πνεύμα» της άκρας δεξιάς.

Αν το SPD απορρίψει τον συμβιβασμό, όλες οι προσπάθειες της Μέρκελ να σώσει την κυβέρνηση θα καταλήξουν στο κενό. Σήμερα στις 18:00 (τοπική ώρα, 19:00 ώρα Ελλάδας) είναι προγραμματισμένη μια συνάντηση μεταξύ των επικεφαλής των τριών κομμάτων της κυβέρνησης συνασπισμού.

Σε πρώτη ανάγνωση η Μέρκελ πέτυχε μια νίκη διασώζοντας την κυβέρνησή της και παραμένοντας στην εξουσία. Οι επικρίσεις του CSU ήταν και εναντίον της προσωπικά, με πολλά μέσα ενημέρωσης να βλέπουν σε αυτές μια απόπειρα «πραξικοπήματος» από τη δεξιά πτέρυγα των συντηρητικών.

Όμως στην πραγματικότητα αναγκάστηκε να κάνει πολλές υποχωρήσεις αποδεχόμενη μεγάλους περιορισμούς στη μετανάστευσης. Ο συμβιβασμός στον οποίο κατέληξε με τον Ζέεχοφερ βάζει τέλος στη γενναιόδωρη μεταναστευτική πολιτική που ακολουθεί η καγκελάριος από το 2015.

Στέλεχος του υπουργείου Εσωτερικών, ο Μάρκους Μπλούμε, έκανε λόγο για «στροφή 180 μοιρών στην πολιτική παροχής ασύλου».

Πλέον οι αιτούντες άσυλο που φτάνουν στη Γερμανία και έχουν καταγραφεί σε άλλη χώρα της ΕΕ, η πλειονότητα των υποθέσεων δηλαδή, θα τοποθετούνται σε κέντρα τράνζιτ στα σύνορα με την Αυστρία αναμένοντας να επιστρέψουν στην πρώτη χώρα εισόδου τους στην Ευρώπη.

Ο Μπερντ Ρίξινγκερ, στέλεχος του Die Linke, έκανε λόγο για «κέντρα μαζικών κρατήσεων». Ζήτησε από τους Σοσιαλδημοκράτες να απορρίψουν την πρόταση. Και αυτοί φαίνεται να διστάζουν να υιοθετήσουν τις προτάσεις.

Επί της αρχής οι επαναπροωθήσεις προσφύγων στην πρώτη χώρα εισόδου θα γίνεται έπειτα από συμφωνία με αυτές. Όμως αν η Γερμανία δεν καταφέρει να καταλήξει σε συμφωνία με τις χώρες, προβλέπεται να επαναπροωθούνται οι πρόσφυγες στην Αυστρία.

Μένει να φανεί τι σκέφτονται για όλα αυτά Βιένη και Ρώμη.

Όμως η αυστριακή κυβέρνηση, στην οποία συμμετέχουν οι συντηρητικοί και η ακροδεξιά, έχει ήδη προειδοποιήσει ότι σε αυτή την περίπτωση θα λάβει αντίστοιχα μέτρα.

«Αν η Γερμανία πιστεύει ότι μπορεί απλώς να επαναπροωθεί ανθρώπους στην Αυστρία, αψηφώντας για το διεθνές δίκαιο, θα εξηγήσουμε στους Γερμανού ότι δεν θα τους δεχθούμε», δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο Αυστριακός υπουργός Εσωτερικών Χέρμπερτ Κικλ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ποτάμι, παραπόταμος, ξεροπόταμος! – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η προχθεσινή απόφαση του Σταύρου Θεοδωράκη και μερικών στελεχών του (ήταν δεν ήταν εκατό άτομα) ν’ αποχωρήσει το Ποτάμι από το Κίνημα Αλλαγής, ήταν αναμενόμενη κι επακόλουθο μιας πορείας που από κάποια στιγμή κι ύστερα είχε μεταβληθεί σε αγωνιώδη πορεία ύπαρξης κι επιλογών.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η αλήθεια είναι ότι το Ποτάμι εμφανίστηκε στη χώρα όταν ο αχός της χρεοκοπίας δεν είχε κατακαθίσει κι είχε ως μεγάλο πλεονέκτημα την αναγνωρισιμότητα του Σταύρου Θεοδωράκη και κάποια επιφανή πρόσωπα που τον ακολούθησαν. Πρόσωπα με λάμψη στον στενό επαγγελματικό τους κύκλο αλλά και σε μικρές –πλην σημαντικές- εκφάνσεις της κοινωνίας.

Η εμφάνιση του Ποταμιού καλλιέργησε προσδοκίες σε κεντρογενή –φιλελεύθερα τμήματα της κοινωνίας. Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι το ΠαΣοΚ παρέπαιε, η Νέα Δημοκρατία είχε σοβαρό έλλειμμα αξιοπιστίας κι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούσε να είναι ελκυστικός προορισμός για δυνάμεις που απαρέσκονταν το κοινωνικό μίσος που καλλιεργούσε αλλά κι ήταν υποψιασμένα στις ψεύτικες υποσχέσεις που μοίραζε.

Έτσι, ο Σταύρος Θεοδωράκης και το νεοσυσταθέν κόμμα, έδειχνε μια όαση πολιτικού ορθολογισμού, ειδικά για ανθρώπους νουνεχείς. Οι συνεργασίες με τη Δράση και τους Μεταρρυθμιστές του Σπύρου Λυκούδη αποτελούσαν εχέγγυα για μια πορεία με πολιτικό ρεαλισμό.

Βεβαίως, από την πρώτη στιγμή εμφανίστηκε ένα τεράστιο ζήτημα.

Ο συγκεντρωτισμός κι εν πολλοίς κι η έπαρση του Θεοδωράκη. Μαζί με την παντελή απουσία μιας πολιτικής πλατφόρμας στην οποία θα ήταν κατατεθειμένη με κεφαλαία γράμματα  η ιδεολογική τοποθέτηση του νέου κόμματος. Αυτή η απουσία αιτιολογήθηκε με την πρόφαση ότι το Ποτάμι δανείζεται ιδέες τόσο από τον Φιλελεύθερο χώρο όσο κι από την Αριστερά.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια πανσπερμία θέσεων, τοποθετήσεων κι επιδιώξεων.

Από τη μια (αναφέρω ονόματα ενδεικτικά) ο Γραμματικάκης, ο Κύρκος, ο Δανέλλης κι από την άλλη ο Σκυλακάκης, ο Αμυράς, Φωτήλας. Στη μέση ο ίδιος ο Θεοδωράκης μα κι οι εξαίσιοι ισορροπιστές με επικεφαλής τον Λυκούδη.

Ταυτοχρόνως, κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, άρχισε να εκτοξεύεται λάσπη εναντίον του Θεοδωράκη και το εγχειρήματός του. Πότε τον παρουσίαζαν ως «άνθρωπο του Μπόμπολα», πότε ως «άνθρωπο του Σημίτη», πότε ως άνθρωπο της μέγιστης διαπλοκής.

Προσέξτε: Ο ίδιος δεν απάντησε ποτέ σ’ αυτή η χυδαία εκτόξευση λάσπης. Ποτέ δεν ήρθε σε αντιπαράθεση, επί τούτου,   με τον ΣΥΡΙΖΑ. Λες και δεν ήθελε να ανοίξει διάλογο ή να δημιουργήσει εντάσεις με την Κουμουνδούρου.

Η φημολογία από τις όχθες του Ποταμιού ανέφερε ότι τον Ιανουάριο του 2015 ο Σταύρος Θεοδωράκης περίμενε εναγωνίως τηλέφωνο από τον Τσίπρα. Όμως εκείνος προτίμησε τον Καμμένο ως συγκυβερνήτη. Το ίδιο έγινε και τον Σεπτέμβριο του 2015. Το ίδιο και πριν λίγο καιρό, όταν στη πολιτική θέση της προέδρου του ΚΙΝΑΛ περί άμεσης ανάγκης εκλογών, ο ίδιος προτίμησε να ρίξει νερό στο μύλο του Τσίπρα ισχυριζόμενος ότι δεν χρειάζονται εκλογέςέστω κι αν η κυβέρνηση είναι κακή!!!

Μια άλλη αλήθεια είναι ότι η εκλογή Μητσοτάκη στη Νέα Δημοκρατία δημιούργησε τεράστια ζητήματα στις κεντρογενείς όχθες του Ποταμιού. Η μαζική ή και μεμονωμένη φυγή φιλελεύθερων δυνάμεων από το Ποτάμι με κατεύθυνση την Πειραιώς, δημιούργησε τη μεγάλη ξηρασία που αποτυπώθηκε στις δημοσκοπήσεις.

Κι αφού τα ποσοστά του Ποταμιού έφταναν μετά βίας το 1,5%, μόνος του ο Θεοδωράκης αποφάσισε τη συμμετοχή του κόμματός του στο ΚΙΝΑΛ. Εκτιμώντας ότι θα το αλώσει εκ των έσω. Ύστερα, μετά την απόφασή του, φώναξε τα στελέχη του να την επικυρώσουν.

Κι όταν παρά τα υπερβολικά που του έδωσε η Φώφη Γεννηματά, σε σχέση με την πραγματική του δύναμη, δεν κατάφερε ν’ αλώσει το ΚΙΝΑΛ εκ των έσω, άρχισε ο κλεφτοπόλεμος.

Προσέξτε:

Ήταν ο μόνος που έδωσε χείρα βοηθείας στον πλήρως απομονωμένο Τσίπρα, όταν θυμήθηκε να δημιουργήσει συμβούλιο Εξωτερικής πολιτικής κι αφού ήδη τα είχε κάνει μούσκεμα στις σχέσεις της χώρας με την Τουρκία κι είχε εν κρυπτώ αρχίσει τη συζήτηση για το Σκοπιανό.

Ήταν ο άνθρωπος που ενώ όλοι έλεγαν ότι αν φύγουν οι ΑΝΕΛ από την κυβέρνηση θα τους αντικαταστήσει εκείνος,  δεν απαντούσε. Και το έπραξε ΜΟΝΟ όταν τελικά οι Τσίπρας και Καμμένος ξαναβρήκαν την μεταξύ τους συγκολλητική ουσία για τις καρέκλες της εξουσίας.

Ο δρόμος που αποφασίστηκε προχθές, την Κυριακή, για τον Σταύρο Θεοδωράκη, ήταν μονόδρομος αφού ανακάλυψε ότι το ΚΙΝΑΛ είναι …πολύ ΠαΣοΚ! Λες και δεν το ήξερε πριν…

Τώρα, ένα είναι βέβαιο.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης, με σημαντική ευθύνη του ιδίου, ζυγίστηκε και βρέθηκε ολιγοβαρής.

Το Ποτάμι αποξηράνθηκε.

Μοιραία θα γίνει ουραγός.

Είτε του Τσίπρα, είτε της Γεννηματά είτε, πολύ περισσότερο και σ’ επίπεδο σημαντικών στελεχών με κοινό νου, του Κυριάκου  Μητσοτάκη…

 

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Τρίτης 3 Ιουλίου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 03/07/2018

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Πολιτική ρευστότητα διαρκείας ”

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “Το Δ’ ΡΑΪΧ γκρεμίζεται ”

ΕΘΝΟΣ: “Αυθαιρεσίας …το ανάγνωσμα. Έκθεση-καταπέλτης για τις ευθύνες στη Μάνδρα με τους 24 νεκρούς ”

ΕΣΤΙΑ: ” Το βαριεστημένο ρεσιτάλ Τσίπρα στο Υπουργικό των χασμουρητών”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “1.239 θέσεις μονίμων, εποχικών μέσα στον Ιούλιο”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Διαρκές έγκλημα στη Μάνδρα”

ΤΑ ΝΕΑ: “Άρχισε τις παροχές, ξέχασε τις συντάξεις”

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής πίσω από την προπαγάνδα της “γραβάτας” ”

Η ΑΥΓΗ: “Η επόμενη μέρα. Δίκαη ανάπτυξη. Στήριξη αδύναμων  ”

Ο ΛΟΓΟΣ: «Υβριστές ητημένοι»

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Καυτή σάρκα στην πισίνα»

KΟΝΤΡΑ: «Μαύρος Σεπτέμβρης για τη διαπλοκή»

ESPRESSO: «Ποιοι ξέρουν τα μυστικά του άφαντου φαντάρου»

STAR: «Μήνυση σε πρόσωπο κλειδί»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: “Επιτάχυνση της ανάπτυξης υπό επτά προϋποθέσεις”

€ΥΡΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: « Οι αγορές πλέον δεν πείθονται»

 

ΑΑΔΕ: Δεν υπόκειται σε φόρο και σε ειδική εισφορά αλληλεγγύης, ούτε σε κατάσχεση, το επίδομα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης που καταβάλλεται σε ανέργους

Δεν υπόκειται σε φόρο και σε ειδική εισφορά αλληλεγγύης, αλλά ούτε σε κατάσχεση, το επίδομα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης που καταβάλλεται σε ανέργους.

Αυτό προβλέπει εγκύκλιος του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, (ΠΟΛ 1124/2018), με την οποία αποσαφηνίζεται ότι το επίδομα κατάρτισης είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη φορολογική διοίκηση, στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία ή στα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα. Αυτές οι διατάξεις ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2018 και μετά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βρετανία: Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ίδια δίδακτρα και επιτόκια δανείων σε Ευρωπαίους φοιτητές σε βρετανικά πανεπιστήμια μετά το Brexit

Οι Ευρωπαίοι φοιτητές που θα κάνουν αιτήσεις σε πανεπιστήμιο στη Βρετανία τον επόμενο χρόνο – μετά την επίσημη έξοδο της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση –  θα δικαιούνται φοιτητικά δάνεια και θα καταβάλουν τα ίδια δίδακτρα με τους ντόπιους φοιτητές, ανακοίνωσε η κυβέρνηση.

Ο υπουργός Παιδείας της Βρετανίας, Ντάμιαν Χιντς δήλωσε ότι οι προπτυχιακοί φοιτητές από κράτη – μέλη της ΕΕ που θα φοιτούν σε βρετανικά πανεπιστήμια από τον Σεπτέμβριο του 2019 θα καταβάλουν τα ίδια ετήσια δίδακτρα όπως οι Βρετανοί σπουδαστές και θα έχουν πρόσβαση στα ίδια φοιτητικά δάνεια που εγγυάται η κυβέρνηση για τη διάρκεια των σπουδών τους.

Η απόφαση της κυβέρνησης να επεκτείνει τους τρέχοντες κανονισμούς σε δάνεια και δίδακτρα για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι φοιτητές θα συνεχίσουν να εγγράφονται στην ίδια βάση με τους Βρετανούς φοιτητές παρά την επίσημη αποχώρηση της Βρετανίας από το μπλοκ τον Μάρτιο του 2019.

Ο Χιντς επίσης ανακοίνωσε ότι το ανώτατο ποσό διδάκτρων θα παγώσει στις 9.250 βρετανικές λίρες (περίπου 10,456 ευρώ) για ένα περαιτέρω χρόνο το 2019 – 20.

 

 

Προέλευση: GUARDIAN -- ΑΠΕ

Μανώλης Όθωνας : «Το πρόβλημα δεν ήταν οι λίγες διαφωνίες με εμάς αλλά οι πολλές συμφωνίες με τον κ. Τσίπρα»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΜΑΝΩΛΗ ΌΘΩΝΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ Φ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ

ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΟΝ Ρ/Σ «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»

ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΓΙΑΝΝΗ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ

  • 6 μήνες ήταν το ένα πόδι μέσα και το άλλο έξω

Η χθεσινή εξέλιξη ήταν απλά η τελική φάση μιας προαποφασισμένης- προσχεδιασμένης ενέργειας. Ήταν φανερό, αμέσως μετά την εκλογική διαδικασία του Νοεμβρίου, υπήρχε εξ αρχής μια άρνηση αποδοχής του αποτελέσματος που δημιουργούσε δεύτερες σκέψεις και  αμφιθυμίες. Για 6 μήνες ήταν το ένα πόδι μέσα και το άλλο έξω. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου και δικαιολογίας το πότε θα συμβεί αυτό που συνέβη εχθές.

  • Το πλαίσιο ήταν και ευρύχωρο και γενναιόδωρο για το ΠΟΤΑΜΙ

Τα γεγονότα επιβεβαιώνουν ότι δεν μπορούσε να λειτουργήσει σε ένα πλαίσιο, το οποίο υπενθυμίζω ήταν και ευρύχωρο και γενναιόδωρο για το ΠΟΤΑΜΙ.  Σε όλα τα συλλογικά όργανα και προσυνεδριακά και στο συνέδριο και μετά με  υπερδιπλάσια εκπροσώπηση από την αναλογία του ποσοστού που κατέγραψε ο κ. Θεοδωράκης το Νοέμβριο. Επίσης μια σειρά διαδικαστικά ζητήματα για τον τρόπο διεξαγωγής του συνεδρίου έγιναν δεκτά γιατί έγινε μία προσπάθεια πάρα πολύ μεγάλη, με κόστος, με υπερβάσεις, ώστε να δημιουργηθούν όροι συμπόρευσης και συνύπαρξης για να μην υπάρχουν ακριβώς οι εύκολες δικαιολογίες τις οποίες κάποιοι σήμερα εκ των υστέρων προσχηματικά επικαλούνται.

  • Το πρόβλημα δεν ήταν οι λίγες διαφωνίες με εμάς αλλά οι πολλές συμφωνίες με τον κ. Τσίπρα.

Δεν μπορώ να κάνω εκτιμήσεις ή δίκη προθέσεων. Είναι έξω από τη λογική μας αυτό το πράγμα. Είναι όμως φανερό ότι, το πρόβλημα ήταν πολύ λιγότερο θέματα διαφωνών με εμάς και περισσότερο συμπτωματικά δεν ξέρω, ή όχι συμφωνιών με τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα το τελευταίο διάστημα. Είναι δηλαδή πολλές οι συμπτώσεις απόψεων με μία σειρά κυβερνητικών αποφάσεων και συνεχείς  οι αντιρρήσεις σε όποιες πολιτικές πρωτοβουλίες έφερνα σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση.

  • Η συστηματική ανάδειξη της διαφορετικότητας αλλοίωνε την εικόνα και το στίγμα μας

Σε ένα εγχείρημα στο συμπορεύονται συλλογικότητες με διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες, σε ένα μεταβατικό διάστημα είναι αναπόφευκτες οι δυσκολίες. Τα προβλήματα όμως εντείνονται όταν  κάποιοι έχουν μία εμμονή στο να αναδεικνύουν τις διαφωνίες τους και καμία διάθεση να συμβάλουν και να αναδείξουν τις συμφωνίες, που ήταν και η πλειοψηφία στα θέματα που είχαμε να διαχειριστούμε. Δεν άκουσα όλο το προηγούμενο διάστημα τον κ. Θεοδωράκη να πρωταγωνιστήσει στην ενιαία πολιτική έκφραση, να έχει στο δημόσιο λόγο του το Κίνημα Αλλαγής, την ενίσχυση του και την  προοπτική του. Άκουγα συνεχώς τη φράση «Εγώ και το ΠΟΤΑΜΙ» , και μια συνεχή προσπάθεια για την ανάδειξη της διαφορετικότητας και της διαφωνίας και αυτό ήταν κάτι το οποίο είχε δημιουργήσει ούτως ή άλλως σοβαρά ζητήματα στην εικόνα και το πολιτικό στίγμα του νέου φορέα..

  • Οι πόρτες των κομμάτων δεν είναι πόρτες σαλούν….

Αυτό που έχουμε να κάνουμε στο Κίνημα Αλλαγής, απαλλαγμένοι από αυτή την εσωστρέφεια και το θολό στίγμα στο οποίο οι συμπεριφορές του τελευταίου διαστήματος  είχαν αρνητική συμβολή, είναι να επιταχύνουμε τις μηχανές να βρεθούμε σε πολιτική και εκλογική ετοιμότητα για όλα αυτά που είναι μπροστά μας. Από εκεί και πέρα ο κ. Θεοδωράκης, το ΠΟΤΑΜΙ και όσοι θα ακολουθήσουν αυτό το νέο εγχείρημα αναβίωσης και ανασύστασης της συγκεκριμένης ιστορίας να ασχοληθούν με αυτό. Οι πόρτες των κομμάτων, ξέρετε, δεν είναι πόρτες σαλούν….

Δήλωση Προέδρου Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη – Απάντηση στην ομιλία του κ. Τσίπρα (on camera)

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο κ. Τσίπρας είναι πλέον Πρωθυπουργός υπό προθεσμία.

Προσποιείται ότι δεν άκουσε τον κ. Καμμένο ο οποίος δημοσίως υποστήριξε ότι θα αποσύρει το κόμμα του από την Κυβέρνηση όταν φέρει την κύρωση της επιζήμιας συμφωνίας με τα Σκόπια στη Βουλή.

Ισχυρίζεται ότι βγαίνουμε από τα μνημόνια, ενώ έχει ήδη υπογράψει νέες περικοπές και νέους φόρους.

Παριστάνει ότι μάχεται την ακροδεξιά, ενώ συγκυβερνά μαζί της εδώ και τριάμισι χρόνια.

Ο τραγέλαφος αυτός πρέπει επιτέλους να τελειώνει.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει πια απαξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών. Κανείς πια δεν τους πιστεύει, ό,τι και να υποσχεθούν.

Το πρόβλημα των κυρίων Τσίπρα και Καμμένου δεν μπορεί να γίνει πρόβλημα της χώρας.

Η Ελλάδα δεν αντέχει μία ακόμη περίοδο παρατεταμένης πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας.

Οι πολίτες ζητούν ένα αξιόπιστο κυβερνητικό σχέδιο για να γίνει καλύτερη η ζωή τους.

Οι εκλογές είναι η μοναδική διέξοδος για να προχωρήσει η Ελλάδα μπροστά.

Όσο νωρίτερα γίνουν τόσο καλύτερο για την πατρίδα μας».

Δήλωση του Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Στ. Κοντονή για την επιχειρηματολογία της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κ. Κεφαλίδου

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Σταύρος Κοντονής προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους προοδευτικούς πολίτες η επιχειρηματολογία της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κ. Κεφαλίδου σχετικά με τη διαδικασία της απονομής Χάριτος από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Ο ακροδεξιός λόγος και η φασίζουσα ρητορεία, συνδυασμένα με παραπληροφόρηση και πρωτόγνωρη επιθετικότητα κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης, αποδεικνύει ότι το κόμμα της Αλλαγής του 1981 έχει μετατραπεί όχι μόνο σε πολιτικό δεκανίκι της Δεξιάς του κ. Μητσοτάκη αλλά και σε κήρυκα του μίσους, του κοινωνικού περιθωρίου για πολίτες που υπέπεσαν σε αδικήματα κατά το παρελθόν και τιμωρήθηκαν γι’ αυτά και της εξόντωσης συνανθρώπων μας.

Η σημερινή συζήτηση στη Βουλή ήταν μια αποκάλυψη των σύγχρονων Ιαβέρηδων, οι οποίοι απ’ ότι φαίνεται δεν ευδοκιμούν μόνο στην ακροδεξιά και τους νεοναζί αλλά και στο κόμμα της κ. Γεννηματά.

Ομιλία του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στο Υπουργικό Συμβούλιο

Υπουργικό Συμβούλιο: Ομιλία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα:

Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,

Είναι μια ιδιαίτερη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου η σημερινή.

Είναι η πρώτη μας συνεδρίαση μετά την ιστορική απόφαση του Eurogroup της 21ης Ιουνίου που έκλεισε αμετάκλητα τον κύκλο των αξιολογήσεων και των Μνημονίων, αλλά ταυτόχρονα έδωσε και μια ουσιαστική και  οριστική λύση στο ζήτημα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.

Και το ότι είναι οριστική η απόφαση αυτή, δεν αποτελεί μόνο δική μας επισήμανση.

Το σύνολο των διεθνών αναλυτών, των οίκων αξιολόγησης που αναβαθμίζουν ξανά την Ελλάδα ο ένας μετά τον άλλoν, το σύνολο των ευρωπαϊκών θεσμών αλλά και των κρατών μελών της Ευρωζώνης και των πολιτικών τους ηγεσιών, αναγνωρίζουν τον ιστορικό χαρακτήρα της απόφασης αυτής.

Μιας απόφασης που η Ελλάδα δικαιούνταν.

Μιας απόφασης που αποτελεί   – θα έλεγα-  την ελάχιστη αναγνώριση στις θυσίες του ελληνικού λαού.

Θυσίες, που δεν ήταν πάντα δίκαιες, πρέπει να ομολογήσουμε .

Διότι υπήρχαν πολλές φορές  και λάθη και  υπερβολές και  αστοχίες των μνημονιακών προγραμμάτων, για τις οποίες ευθύνη έχουν οι ελληνικές κυβερνήσεις του παρελθόντος, αλλά όχι μόνο αυτές.

Ευθύνη έχουν και οι θεσμοί που τα σχεδίασαν και πολλές φορές επέβαλαν την εφαρμογή τους.

Τώρα όμως – και αυτό τον χαρακτήρα έχει και η σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου- είναι, νομίζω,  η στιγμή όχι να  κοιτάμε πίσω, όχι να κοιτάμε το παρελθόν, αλλά να κοιτάξουμε μπροστά, να κοιτάξουμε στο μέλλον ,στην επόμενη μέρα.

Η επόμενη μέρα μπορεί να είναι μια ελπιδοφόρα μέρα, διότι εξασφαλίσαμε συγκεκριμένα μέτρα για την ελάφρυνση του δημόσιου χρέους, που η εφαρμογή τους δίνει τη δυνατότητα στη χώρα να ανακτήσει μια σταθερή και αυτοδύναμη πρόσβαση στις αγορές χρήματος. Με την επιμήκυνση των ωριμάνσεων των ελληνικών ομολόγων αλλά και την περίοδο χάριτος, αποπληρωμής κεφαλαίου και τόκων για τα δάνεια του EFSF, του Ταμείου  Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Και μιλάμε για  ύψος δανείων  100 δισεκατομμυρίων Ευρώ.  Έτσι γίνεται το αποφασιστικό βήμα ώστε μεσοπρόθεσμα οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες του ελληνικού δημοσίου να μην υπερβαίνουν το 15% του ΑΕΠ, κάτι που προέβλεπε η απόφαση του Ιουνίου του περασμένου έτους του Eurogroup, που έβαλε το πλαίσιο για τις αποφάσεις που πάρθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Η συνολική σε χρήμα αποτίμηση αυτού του μέτρου είναι αδύνατη αυτή τη στιγμή. Αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι τα πολύ πιο περιορισμένα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος που ήδη εφαρμόζονται, αποτιμώνται αυτή τη στιγμή από τον ESM σε 60 δις ευρώ, μπορεί κανείς να συλλάβει την τάξη μεγέθους της αναδιάρθρωσης που έχουμε μπροστά μας.

Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Έχουμε επίσης εξασφαλίσει την επιστροφή των κερδών των Ευρωπαϊκών Κεντρικών Τραπεζών και της ΕΚΤ από τα ελληνικά ομόλογα που έχουν αγοράσει, ύψους 4,8 δις ευρώ.

Επιστροφές που θα γίνονται σε ετήσιες δόσεις, εφόσον η Ελλάδα τηρεί τους δημοσιονομικούς κανόνες που έχουν συμφωνηθεί.

Αλλά κυρίως έχουμε εξασφαλίσει και ένα πολύ σημαντικό στήριγμα, ένα αποκούμπι, για πιθανές αναταράξεις που μπορεί να υπάρχουν στον χώρο των αγορών, όχι με δική μας ευθύνη, από εξωγενείς παράγοντες. Και αναφέρομαι στο λεγόμενο    χρηματοδοτικό μαξιλάρι ύψους περίπου 25 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Πρόκειται εδώ για ένα  κρίσιμο μέτρο, μια δικλείδα ασφαλείας που καλύπτει χρηματοδοτικά τις ανάγκες της χώρας για τουλάχιστον δύο έτη μετά το τέλος του προγράμματος στήριξης.

Έτσι οι έξοδοι στις αγορές θα γίνονται χωρίς χρηματοδοτική πίεση και θα αποσκοπούν στη βέλτιστη διαχείριση του χρέους μας.

Και είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της ένα τέτοιο τεράστιο αποθεματικό.

Αλήθεια, πόση διαφορά υπάρχει  εδώ με τα άδεια ταμεία και τα μηδενικά αποθέματα που άφησε πίσω της τον Γενάρη του ΄15 η συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου;

Ποια άβυσσος είναι αυτή που χωρίζει τη διαχειριστική ανεπάρκεια των προηγούμενων κυβερνήσεων με μια  συνετή και υπεύθυνη διαχείριση του δημόσιου χρέους που πετύχαμε τα τρία αυτά χρόνια εμείς;

Όμως πολύς λόγος έχει γίνει και για το καθεστώς της μεταμνημονιακής παρακολούθησης.

Και τι δεν έχουμε ακούσει τις τελευταίες μέρες μέσα στην προσπάθεια κάποιων να σχετικοποιήσουν  μια προφανή  διαπραγματευτική επιτυχία.

Έχουμε ακούσει για τέταρτο μνημόνιο, έχουμε ακούσει για νέες  αβάσταχτες δεσμεύσεις, για θηλιές και άλλα τέτοια καταστροφικά.

Η αλήθεια είναι όμως ότι τίποτα από αυτά  δεν ισχύει. Και όποιος θέλει να δει την αλήθεια είναι  εκεί για  να την αναγνώσει και να τη δει.

Η μεταμνημονιακή παρακολούθηση της Ελλάδας θα γίνεται στο γνωστό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί για όλα τα κράτη μέλη της ΕΖ που βρέθηκαν σε προγράμματα στήριξης και εξήλθαν αυτών.

Η μόνη διαφορά είναι ότι οι εκθέσεις των ευρωπαϊκών θεσμών θα είναι κατά δύο περισσότερες ετησίως. Και βεβαίως πρωταρχικός ρόλος θα είναι αυτός της  Κομισιόν.

Και βάση της παρακολούθησης δεν είναι κάποια νέα ή επιπλέον προαπαιτούμενα αλλά είναι  τα κριτήρια που τέθηκαν στην απόφαση του Eurogroup στις 21 του Ιούνη.

Δηλαδή η εμβάθυνση των θεσμικών μεταρρυθμίσεων των προγραμμάτων, όπως για παράδειγμα η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων, η ανεξαρτησία Αρχών, όπως η Αρχή δημοσίων εσόδων και η στατιστική αρχή και φυσικά η  επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων που έχουν συμφωνηθεί.

Πράγματα δηλαδή γνωστά και δεδομένα, που καμία σχέση δεν έχουν με νέες δεσμεύσεις ή με όσα πιθανώς θα αναγκαζόμασταν να δεσμευθούμε στη πορεία αν επιλέγαμε όσα μας προέτρεπαν αυτοί που είχαν δεσμεύσει τη χώρα σε πλεονάσματα του 4,5 και 5%.

Αυτοί που απέτυχαν να βγάλουν τη χώρα από τα μνημόνια, μη ολοκληρώνοντας επιτυχώς ούτε το πρώτο ούτε το δεύτερο πρόγραμμα.

Και τώρα για να εξυπηρετήσουν προφανείς πολιτικές σκοπιμότητες επιθυμούσαν να παραμείνει η χώρα στην ομηρεία της μνημονιακής εποπτείας.

Δυστυχώς για αυτούς, ευτυχώς για τη χώρα, όμως,  τους διαψεύσαμε.

Έχουμε καθαρή έξοδο από τα μνημόνια, χωρίς πιστωτικές γραμμές, χωρίς νέα προαπαιτούμενα. Χωρίς νέα προαπαιτούμενα  και νέες αιρεσιμότητες  έναντι μέτρων για το χρέος. Τα μέτρα για το χρέος έχουν παρθεί όλα με την απόφαση που είχαμε προχθές , χωρίς ασφυκτική επιτροπεία έναντι χρηματοδότησης.

Η Ελλάδα, λοιπόν, από τον Σεπτέμβρη και μετά που θα τελειώσουν, από τις 21 Αυγούστου που τελειώνει  και τυπικά  το 3ο  Πρόγραμμα Στήριξης, είναι μια χώρα που θα μπορεί να στέκεται στα πόδια της ξανά. Θα χρηματοδοτεί τις ανάγκες της με τις δικές της δυνάμεις.

Και το σημαντικότερο είναι ότι  οι κυβερνήσεις που θα εκλέγει ο ελληνικός λαός θα αποφασίζουν αυτές τα μέσα της πολιτικής προκειμένου να καλύπτουν τους συμφωνημένους δημοσιονομικούς στόχους.

Αυτή είναι η αλήθεια όσο και αν κάποιους  αυτό τους ενοχλεί. Όσο και αν κάποιοι αδυνατούν να το πιστέψουν.

Εμείς όμως οφείλουμε, κυρίες και κύριοι υπουργοί, να μη μείνουμε μονάχα στη διατύπωση – και με όρους , αν θέλετε, οικονομικούς- της έννοιας της καθαρής εξόδου. Αλλά οφείλουμε να προσδιορίσουμε τι σημαίνει καθαρή έξοδος στη καθημερινότητα των πολιτών, ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τη χώρα και τους πολίτες.

Αυτό καλούμαστε τώρα να σχεδιάσουμε, αυτό καλούμαστε να  συγκεκριμενοποιήσουμε και να υλοποιήσουμε. Και αυτό το θέμα έχει η σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Αυτός είναι ο πολιτικός στόχος στη νέα περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας, για τη χώρα, για τους πολίτες και για τα κοινωνικά στρώματα που δέχτηκαν τις αβάσταχτες, πολλές φορές, πιέσεις των μνημονιακών προγραμμάτων.

Και είναι προφανές ότι αυτός ο νέος πολιτικός δρόμος που καλούμαστε να ανοίξουμε, αυτή η νέα μέρα που οφείλουμε να σχεδιάσουμε, δεν μπορεί να είναι μια επιστροφή στο παρελθόν.

Στις επιλογές δηλαδή και τις πρακτικές του παλιού πολιτικού συστήματος, στις μέρες της γενικευμένης διαφθοράς και φοροδιαφυγής, στις μέρες της επέκτασης με ασύδοτο δανεισμό, στις μέρες μιας επίπλαστης αντικοινωνικής αφθονίας των λίγων.

Χρειάζεται σήμερα αντιθέτως μια συνετή δημοσιονομική πολιτική, μια – θα την ονόμαζα- λελογισμένη επέκταση στη βάση των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Μια επέκταση με δύο στόχους: Από τη μια τη στήριξη των πλέον αδύναμων και από την άλλη την τόνωση της αναπτυξιακής προοπτικής της ελληνικής οικονομίας. Έχουμε κάποιες βασικές κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες είναι γνωστές και διατυπωμένες. Ας τις επαναλάβω:

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική της  επαναρρύθμισης της αγοράς εργασίας με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική της αύξησης του κατώτατου μισθού.

 Έχουμε μπροστά μας τις στοχευμένες μόνιμες φοροελαφρύνσεις από τον δημοσιονομικό χώρο, ππου με βάση το ψηφισμένο μεσοπρόθεσμο, προβλέπει για το 2019 έναν δημοσιονομικό χώρο  700-750 εκ. ευρώ, που για πρώτη φορά, αυτά θα αποτυπωθούν πιο συγκεκριμένα στον προϋπολογισμό του 2019.

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική για την περαιτέρω στήριξη του κοινωνικού κράτους και ειδικά της υγείας αλλά και της πρόνοιας.

Έχουμε βεβαίως την προοπτική επανάληψης και φέτος, όπως δείχνουν τα στοιχεία της απόδοσης της οικονομίας,  μερίσματος κοινωνικής αλληλεγγύης στοχευμένα σε κοινωνικές κατηγορίες που το έχουν ανάγκη.

Έχουμε μπροστά μας την προοπτική της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα με συγκεκριμένα θεσμικά μέτρα.

Την προσπάθεια για τη διαμόρφωση ενός φιλικότερου κλίματος για τους επενδυτές και για την προσέλκυση άμεσων επενδύσεων.

Βεβαίως έχουμε και τη στήριξη των νησιών μας, με τη διατήρηση του χαμηλού ΦΠΑ στα νησιά της προσφυγικής κρίσης, με ταυτόχρονο διπλασιασμό των  κονδυλίων από ευρωπαϊκούς πόρους για έργα ανάπτυξης στα νησιά του Αιγαίου, τα επόμενα χρόνια.

Αλλά έχουμε και την εφαρμογή του νόμου, που πριν από λίγες μέρες ψηφίσαμε και αφορά το μεταφορικό ισοδύναμο, μια θεσμική τομή, προκειμένου οι πολίτες που κατοικούν στα νησιά μας να μην αισθάνονται, να μην είναι πολίτες β ΄κατηγορίας, να αμβλύνουμε εν πάση περιπτώσει σε κάποιο βαθμό – σημαντικό θα έλεγα- τις ανισότητες ανάμεσα στους νησιώτες και τους κατοίκους της ηπειρωτικής χώρας.

Όμως όλα αυτά και άλλα πολλά που έχουμε μπροστά μας, και θα πρέπει να τα εξειδικεύσουμε με ορόσημο τη ΔΕΘ, χρήζουν μελέτης. Χρειάζεται  να εξειδικευτούν περαιτέρω,  να πάρουν την μορφή πολιτικών δράσεων με αρχή μέση και τέλος.

Επαναλαμβάνω, και να αντιληφθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους την έννοια της καθαρής εξόδου για να πάρει σάρκα και οστα η επόμενη των μνημονίων μέρα στον τόπο μας.

Και για πρώτη φορά , θα έλεγα, ότι έχουμε σήμερα τη δυνατότητα με ένα διευρυμένο πεδίο ελευθερίας να ξεδιπλώσουμε τη δική μας πολιτική με άξονα  αυτό που ονομάσαμε  δίκαιη ανάπτυξη.

Και θέλω να επαναλάβω εδώ:

Ότι όσο θα απομακρυνόμαστε από τη μνημονιακή περίοδο και όσο η στρατηγική της δίκαιης ανάπτυξης θα γίνεται πολιτική πράξη και δράση τόσο οι διαχωριστικές πολιτικές γραμμές θα γίνονται πιο ορατές και πιο σαφείς.

Τόσο τα πολιτικά διλήμματα που έχουμε μπροστά μας  θα γίνονται πιο σαφή, αλλά και αμείλικτα θα έλεγα.

Διότι δεν μπορεί κανείς να μην πάρει θέση στο ερώτημα, στο δίλημμα: Αν είναι υπέρ της ανάκτησης των ρυθμίσεων υπέρ των εργαζομένων και της αύξησης του κατώτατου μισθού ή συντάσσεται με την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, με την κατάργηση του οχταώρου, με έναν βεβαίως δημόσιο τομέα αναποτελεσματικό, ανίσχυρο ή με έναν δημόσιο τομέα ισχυρό και ανταποδοτικό. Αν τάσσεται υπέρ της διάλυσης του δημοσίου τομέα ή υπέρ της συνέχισης των μεταρρυθμίσεων για την ανασυγκρότησή του.

Αυτά είναι τα κρίσιμα ερωτήματα της επόμενης ημέρας. Δεν μπορεί κανείς να μην πάρει θέση στο κρίσιμο, αμείλικτο ερώτημα, αν στηρίζει το κοινωνικό κράτος και το ασφαλιστικό σύστημα ή τις απολύσεις γιατρών, καθηγητών, δασκάλων, τη διάλυση του δημοσίου τομέα, τη ρήτρα 5 απολύσεις προς 1 πρόσληψη, πέντε αποχωρήσεις προς μία πρόσληψη, που έχει πει δημόσια ότι θέλει  να επαναφέρει ο κ. Μητσοτάκης, παρά το γεγονός ότι εμείς καταφέραμε να συμφωνήσουμε για την επόμενη περίοδο το 1 προς 1. Αυτά είναι τα κρίσιμα ζητήματα της επόμενης περιόδου.

Και ξέρετε, το να τεθούν αυτά τα διλήμματα πολύ συγκεκριμένα στην ημερήσια διάταξη, μπροστά σε κρίσιμες αποφάσεις που έχουμε να πάρουμε, είναι αυτό που πραγματικά φοβούνται οι αντίπαλοί μας. Διότι τώρα που κατέρρευσαν ολοκληρωτικά τα κινδυνολογικά σενάρια και η μαζική τρομοκρατία που προσπαθούσαν να εξαπολύσουν τα δύο προηγούμενα χρόνια, ότι δεν κλείσουν οι αξιολογήσεις, δεν θα πάρουμε μία λύση – τομή όπως έγινε για το χρέος, ότι δεν υπάρξει μία προοπτική επιστροφής στην κανονικότητα, τώρα είναι που θα πρέπει να αντιπαρατεθούν προγραμματικά και να καταθέσει ο καθένας τις προτάσεις του για την επόμενη ημέρα. Και τα διλήμματα αυτά θα διαγραφούν έντονα.

Και βεβαίως, θα μου επιτρέψετε να πω ότι, όταν θα διαγραφούν έντονα αυτά τα διλήμματα και οι προγραμματικές διαφορές, θα γίνουν ακόμα πιο σαφείς οι ανατριχιαστικά αντικοινωνικές προτάσεις που καταθέτει διαρκώς, βεβαίως με επικοινωνιακό ρετουσάρισμα – αλλά αυτή είναι η ουσία – ο αρχηγός της αντιπολίτευσης, ο κ. Μητσοτάκης.

Διότι, τι κινδυνολογία μπορεί να στήσει, όταν το ελληνικό δεκαετές ομόλογο είναι σήμερα στο 3,89% δηλαδή έχει πέσει από το φράγμα του 4%, το ψυχολογικό, θα έλεγα, φράγμα, και όταν το πενταετές έσπασε το φράγμα του 3% και κινείται σήμερα στο 2,95%; Δεν μπορεί κανείς να πείσει κινδυνολογώντας πια για την οικονομία.

Και ακριβώς, επειδή φοβούνται ότι αυτή η εξέλιξη θα έχει συνέχεια, ακριβώς επειδή βλέπουν ότι η χώρα αλλάζει σελίδα, φοβούμαι ότι  αποφάσισαν να κάνουν κάτι δραματικά επικίνδυνο: Να ασπαστούν την γραμμή μιας νέας εθνικοφροσύνης στην οποία έχει παρασύρει, πιστεύω και τον αρχηγό της αντιπολίτευσης, τον κ. Μητσοτάκη η ακροδεξιά ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας που τον κρατάει όμηρο.

Και με αφορμή το θέμα της ΠΓΔΜ ο κύριος Μητσοτάκης, πιστεύω, ότι έβγαλε πια οριστικά και αμετάκλητα την μάσκα του φιλελεύθερου κεντροδεξιού μεταρρυθμιστή και αποφάσισε να ακολουθήσει τον κ. Σαμαρά στο εμπόριο του δήθεν, επαναλαμβάνω, δήθεν πατριωτισμού. Με το λόγο και τις πρακτικές του πριμοδοτεί στην πραγματικότητα ένα και μόνο πράγμα και καταφέρνει ένα και μόνο πράγμα: Να νομιμοποιήσει έναν ακροδεξιό ακτιβισμό και έναν εθνικιστικό πολιτικό λόγο, που πολλές φορές φλερτάρει ανοιχτά με τον φασισμό.

Και αυτό δεν είναι επικίνδυνο μόνο για τη Νέα Δημοκρατία που πλέον χάνει κάθε διεθνή αξιοπιστία και μεταλλάσσεται πυρηνικά. Αυτό είναι επικίνδυνο για τη χώρα.

Το σημαντικό είναι, ότι με αυτή την πολιτική επιλογή εκτρέφεται ο φανατισμός, ο διχασμός, αλλά και ακραίοι φασιστικοί πολιτικοί σχηματισμοί, όπως αυτός της Χρυσής Αυγής αλλά και άλλων, που, αν και περιθωριακοί, νιώθουν τώρα πιο ασφαλείς να βγουν ξανά από τις κρυψώνες τους.

Και αυτή η γραμμή που ακολουθεί, θα έλεγα, ότι είναι μία γραμμή που διαχωρίζει πλέον μία παράταξη με μεγάλη προσφορά στη δημοκρατία και στον τόπο, η συντηρητική παράταξη, με μεγάλες διαφωνίες που μπορεί να έχουμε – αλλά είναι μία γραμμή που την διαχωρίζει πλέον από την παραδοσιακή ακροδεξιά.

Και θα μου επιτρέψετε να συσχετίσω αυτές τις εξελίξεις στη χώρα μας και με τις εξελίξεις το τελευταίο διάστημα στην Ευρώπη. Είχαμε μία κρίσιμη σύνοδο Κορυφής την προηγούμενη Πέμπτη και Παρασκευή με αφορμή τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης. Όπου εκεί, είχαμε, από τη μια το μέτωπο της ανθρωπιστικής και δικαιοκρατικής διαχείρισης του προσφυγικού στην Ευρώπη και από την άλλη τις απόψεις εκείνες και τις ηγεσίες εκείνες που εκφράζουν έναν έντονο διχαστικό λόγο, που εκφράζουν έναν ακραία σωβινιστικό, αντιμεταναστευτικό και πολλές φορές ρατσιστικό λόγο.

Πολύ φοβούμαι, ότι σε αυτή την αντιπαράθεση, σε αυτή την σύγκρουση ιδεών, η ηγεσία σήμερα της αξιωματικής αντιπολίτευσης παίρνει το μέρος των δυνάμεων της ακραίας δεξιάς στην Ευρώπη του πρωθυπουργού της Ουγγαρίας του κ. Όρμπαν ή του Αυστριακού καγκελάριου του κ. Κουρτς. Του κ. Κουρτς, θυμίζω, ο οποίος όχι μόνον ανατροφοδοτεί μία αντιμεταναστευτική ρητορική, αλλά συνδυάζει αυτόν τον ακραίο διχαστικό λόγο με μία ακραία νεοφιλελεύθερη οικονομική πρόταση. Διότι είναι αυτός ο οποίος πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε και το νόμο για την υποχρεωτική 12ωρη εργασία.

Αυτή είναι η αντιπαράθεση σήμερα που διεξάγεται στην Ευρώπη. Μία αντιπαράθεση η οποία διατρέχει οριζόντια, θα έλεγα, το πολιτικό σύστημα, καθώς βλέπουν ότι είναι απόλυτα διχασμένη και η μεγαλύτερη πολιτική οικογένεια, η συντηρητική οικογένεια στην Ευρώπη: Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Διότι αυτοί είναι μέλη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, αλλά από την άλλη μεριά άλλοι ηγέτες του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος κρατούν μία εντελώς διαφορετική θέση και στάση.

Φοβάμαι λοιπόν ότι αυτή είναι νέα πολιτική οικογένεια της σημερινής Νέας Δημοκρατίας, του κ. Μητσοτάκη, η πολιτική συμμαχία μιας ακραίας δεξιάς που θέλει να αφήσει μόνη της την Ελλάδα να αντιμετωπίσει την προσφυγική κρίση και να επιβάλλει στην Ευρώπη μία νέα αντικοινωνική ατζέντα.

Όλες αυτές οι επιλογές, λοιπόν, εγώ πιστεύω και θέλω να το πω ευθαρσώς, είναι επιλογές που, όχι έρχονται σε αντίθεση με την κυβέρνηση – αυτό είναι προφανές – αλλά έρχονται σε αντίθεση με αυτό που εγώ θα ονόμαζα, με πλήρη αίσθηση ευθύνης αυτού που λέγω, του «εθνικού συμφέροντος».

Η Ελλάδα είναι μία χώρα που βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Βρεθήκαμε να αντιμετωπίζουμε ταυτόχρονα δύο μεγάλες κρίσεις: μία οικονομική και μία προσφυγική. Καταφέραμε όμως να ανταπεξέλθουμε αναδεικνύοντας αρχές και αξίες. Όλη η Ευρώπη και όλος ο κόσμος μιλά για το πρόσωπο που έδειξε η Ελλάδα στη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης.

Καταφέραμε ταυτόχρονα να αναβαθμίσουμε τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας. Η Ελλάδα, όχι μόνο δεν έγινε μέρος της κρίσης ασφάλειας στην περιοχή, αλλά είναι πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Πιστεύω, λοιπόν, ότι αυτές οι επιλογές, οι ακραία νεοφιλελεύθερες αλλά και επιλογές που φλερτάρουν με τις ιδέες και τις αξίες μιας άκρας δεξιάς, σήμερα είναι επιλογές που βρίσκονται σε αντίθεση με το εθνικό συμφέρον.

Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες, οι έλληνες πολίτες και ιστορία γνωρίζουν και δημοκρατικά αντανακλαστικά έχουν και την πραγματική ευρωπαϊκή προοπτική επιθυμούν, σε τελευταία ανάλυση. Και ευρωπαϊκή προοπτική αληθινή δεν είναι ο καθένας μόνος του. Είναι αλληλεγγύη, είναι διαμερισμός των βαρών και της ευθύνης. Και οι Έλληνες πολίτες πιστεύω, ότι βλέπουν καθαρά σήμερα ποιες δυνάμεις είναι αυτές που μπορεί να εγγυηθούν την δημοκρατική σταθερότητα, το άνοιγμα της Ελλάδας στον κόσμο, την κοινωνική προστασία και την ευημερία.

Θέλω, λοιπόν, να σας πω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι μετά από αυτή την κρίσιμη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου την προηγούμενη εβδομάδα που ανέδειξε μία διχασμένη Ευρώπη και η συγκυρία το έφερε σε αυτή την κρίσιμη συνεδρίαση να είναι, που η Ελλάδα αναδεικνύεται ως η χώρα μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος. Που τελείωσε επιτυχώς ένα δύσκολο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, που ανακάμπτει οικονομικά, που έχει ένα πλέον διαχειρίσιμο δημόσιο χρέος από κει που ήταν μη διαχειρίσιμο όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Πιστεύω, λοιπόν, ότι μετά από αυτό το κρίσιμο συμβούλιο, ότι η Ελλάδα δια της κυβέρνησής της σήμερα, της συμμαχικής κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και των ΑΝ.ΕΛ., η Ελλάδα παίρνει για μία ακόμη φορά το σωστό μέρος της ιστορίας σε μία σύγκρουση που ξεπερνά τα σύνορά μας. Είναι μία σύγκρουση, θα έλεγα, που αφορά την Ευρώπη αλλά και τον κόσμο. Και παίρνουμε το σωστό μέρος της ιστορίας. Βρισκόμαστε στην πλευρά, στο στρατόπεδο εκείνων των δυνάμεων που προασπίζονται τις ευρωπαϊκές αξίες και τα πανανθρώπινα ιδανικά. Και πιστεύω βαθιά, ότι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες αυτό το κατανοούν και όταν έρθει η ώρα, θα δώσουν τη δική τους απάντηση σε όσους επιχειρούν να τους κατατάξουν ή θα επιχειρήσουν να τους κατατάξουν στο λάθος στρατόπεδο της ιστορίας, στη λάθος μεριά της ιστορίας.

Και θα αποδείξουν, βεβαίως, ότι τα δημοκρατικά αντανακλαστικά του ελληνικού λαού που ιστορικά άνοιγε πάντα δρόμους για την ελευθερία, τη δημοκρατία, την αλληλεγγύη, την κοινωνική δικαιοσύνη, θα είναι αυτά τα αντανακλαστικά που δεν θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να γυρίσει πίσω. Σε κάποιους, μάλλον, να γυρίσουν την Ελλάδα πίσω. Η Ελλάδα θα προχωρήσει μπροστά σε μία προοπτική οικονομικής ευημερίας, ανάκαμψης, προόδου, δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Αυτό είναι το σχέδιό μας.

Μπαίνουμε σε μία ευθεία που είναι απαλλαγμένη από τα δυσβάσταχτα βάρη και τα εμπόδια του παρελθόντος.

Αυτή η ευθεία, αυτοί οι 14 μήνες που έχουμε μπροστά μας είναι όμως και οι πιο δύσκολοι, από την άποψη ότι πρέπει από δω και στο εξής να αποδείξουμε, ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε με την ίδια και ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τώρα που δεν θα’ χουμε τους «βαρβάρους», για να θυμηθώ και τον Καβάφη «τι θα γένουμε τώρα χωρίς βαρβάρους;». Νομίζω, ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε πολύ καλύτερα και θα το αποδείξουμε.

Σας ευχαριστώ.