Αρχική Blog Σελίδα 14140

ΥΠΑΑΤ: Πρόγραμμα καταπολέμησης και επιτήρησης της λύσσας Έναρξη 10ης εμβολιακής εκστρατείας των αλεπούδων στις 3 Απριλίου

Το Τμήμα Ζωοανθρωπονόσων της Διεύθυνσης Υγείας των Ζώων της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ενημερώνει τους πολίτες ότι για την αντιμετώπιση της λύσσας στα ζώα και την προστασία της υγείας του ανθρώπου, η xώρα μας εφαρμόζει πρόγραμμα δύο εμβολιαστικών εκστρατειών, ετησίως, κατά την άνοιξη και το φθινόπωρο με εναέριες ρίψεις εμβολίων δολωμάτων για τον εμβολιασμό των αλεπούδων.

 

Την άνοιξη του 2019, από τις 3 Απριλίου και έως τα μέσα του Μαΐου, λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες, θα επαναληφθούν οι εμβολιασμοί των αλεπούδων με εναέριες ρίψεις εμβολίων δολωμάτων. Τα εμβόλια που θα χρησιμοποιηθούν περιέχουν ζωντανό ιό ελαττωμένης λοιμογόνου δύναμης και απαγορεύεται η οποιαδήποτε επαφή με αυτά. Σε περίπτωση τυχαίας επαφής πρέπει να αναζητείται άμεσα ιατρική βοήθεια.

Οι εναέριες ρίψεις των εμβολίων δολωμάτων θα πραγματοποιηθούν σε 24 Περιφερειακές Ενότητες (Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Κιλκίς, Σερρών, Πέλλας, Ημαθίας, Πιερίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς, Φλώρινας, Ιωαννίνων, Λάρισας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Άρτας, Ροδόπης, Ξάνθης, Έβρου, Καβάλας, Δράμας και περιοχές των ΠΕ Ευρυτανίας, Πρεβέζης και Αιτωλοακαρνανίας).

Το Τμήμα Ζωοανθρωπονόσων της Διεύθυνσης Υγείας των Ζώων της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του ΥπΑΑΤ ενημερώνει τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς (σκύλων και γατών) ότι ο εμβολιασμός των ζώων τους από κτηνίατρο, για προστασία έναντι του ιού της Λύσσας είναι υποχρεωτικός. Επανάληψη χορήγησης του εμβολίου από τον κτηνίατρο, γίνεται βάσει της διάρκειας ανοσίας που παρέχει το κάθε εμβολιακό σκεύασμα, πληροφορία που παρέχεται από την παρασκευάστρια εταιρία.

Παράλληλα, τονίζεται στους πολίτες, η σημασία της ενημέρωσης των κτηνιατρικών/δασικών υπηρεσιών και των θηροφυλακών σε περίπτωση ανεύρεσης νεκρών ζώων ευαίσθητων στον ιό της Λύσσας (όλα τα θερμόαιμα ζώα) ή ανεύρεσης ζώων τα οποία εμφανίζουν συμπεριφορά ύποπτη για λύσσα (λυσσύποπτα).

Επισημαίνεται ότι πρωταρχικός για τον έλεγχο και την καταπολέμηση της Λύσσας στη χώρα μας, είναι και ο ρόλος των κτηνιατρικών υπηρεσιών της χώρας, καθώς και των θηροφυλάκων και των κυνηγών, που συμμετέχουν ενεργά από το 2011 στο Πρόγραμμα Επιτήρησης και Καταπολέμησης της Λύσσας στην Ελλάδα.

Πληροφορίες για το νόσημα είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: Πολίτης-> Νοσήματα που μεταδίδονται από τα ζώα στον άνθρωπο-> Λύσσα»

Ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ευρωκοινοβούλιο στην εκδήλωση «Η Ψήφος των Αποδήμων και το Φαινόμενο Brain Drain/Brain Gain»

Φίλες και φίλοι, σας ευχαριστώ για την παρουσία σας.

Έχω τη βεβαιότητα ότι εσείς που έχετε επιλέξει να ζήσετε μακριά από την Ελλάδα βλέπετε τα πράγματα πιο καθαρά. Και μερικές φορές αισθάνομαι ότι η Ελλάδα μας πληγώνει πράγματι περισσότερο όταν την βλέπουμε από μακριά και όταν ο νόστος για την επιστροφή στην πατρίδα συνδυάζεται με μία δικαιολογημένη αγανάκτηση. Γιατί αυτά τα οποία βλέπουμε στο εξωτερικό να γίνονται και να θεωρούνται αυτονόητα δεν μπορούν επιτέλους να γίνουν και στην πατρίδα μας; Για αυτό και προσβλέπω πάρα πολύ στη δική σας ενεργό συμμετοχή, στη δική σας στήριξη, στη δική σας παρουσία στις εκλογικές αναμετρήσεις που θα διεξαχθούν μέσα στο 2019.

Επαναλαμβάνω αυτό το οποίο είπε ο Πρόεδρος: παρακαλούμε όσοι δεν έχετε τη βεβαιότητα ότι θα έρθετε να ψηφίσετε στις εκλογές της 26ης Μαΐου να εγγραφείτε στους σχετικούς καταλόγους μέχρι την προθεσμία της 29ης Μαρτίου ώστε να έχετε τη δυνατότητα να ψηφίσετε έστω για τις ευρωεκλογές από εδώ. Αν μπορείτε να κατεβείτε, να το κάνετε. Διότι η μάχη αυτή δεν αφορά μόνο τις ευρωεκλογές, αφορά και τις περιφερειακές εκλογές, αφορά και τις δημοτικές εκλογές. Και στις περιφερειακές εκλογές η Νέα Δημοκρατία έχει δώσει ξεκάθαρο πολιτικό χρώμα. Άρα η παρουσία σας στην Ελλάδα θα σας επιτρέψει να ψηφίσετε και σε αυτές τις εκλογές που έχουν την δική τους σημασία.

Κ Μητσοτάκης 2 3

Σε κάθε περίπτωση όμως θα σας ζητήσω προσωπικά όταν έρθει η ώρα των εθνικών εκλογών, όποτε και αν έρθει αυτή -μακάρι να έρθει μία ώρα αρχύτερα, η Νέα Δημοκρατία είναι πανέτοιμη να δώσει τη μάχη των εθνικών εκλογών- είτε σε ένα μήνα είτε το αργότερο σε έξι μήνες, σας ζητώ πραγματικά να κάνετε τον κόπο να κατεβείτε στην Ελλάδα και να ψηφίσετε. Να κάνετε τον κόπο όχι μόνο γιατί η εκλογική αυτή μάχη θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την Ελλάδα, για την Ευρώπη, για το μέλλον το δικό σας, για το μέλλον των παιδιών σας, αλλά και γιατί θα είναι η τελευταία φορά που θα χρειαστεί να έρθετε στην Ελλάδα για να ψηφίσετε σε εθνικές εκλογές, ώστε να στείλετε με αυτόν τον τρόπο και μία απάντηση σε αυτό τον πρωτοφανή εμπαιγμό μίας κυβέρνησης η οποία δήθεν ενδιαφέρεται στα λόγια για την ψήφο των Ελλήνων κατοίκων του εξωτερικού -όσων δηλαδή είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους- αλλά στην πράξη δεν κάνει απολύτως τίποτα για να σας δώσει την δυνατότητα να ψηφίσετε από το μόνιμο τόπο διαμονής σας, όπως γίνεται σε όλες τις σοβαρές χώρες του κόσμου.

Θέλω να υπενθυμίσω -επειδή αυτό αποτελεί και ένα από τα δύο θέματα της σημερινής εκδήλωσης- ότι η Νέα Δημοκρατία έχει καταθέσει νομοθετική πρόταση ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη για το πώς μπορεί να ψηφίζει ο Έλληνας εγγεγραμμένος στους εκλογικούς καταλόγους από το εξωτερικό, από τις πρεσβείες και από τα προξενεία. Και αυτό θα το κάνουμε πράξη εντός έξι μηνών από τη στιγμή που ο ελληνικός λαός μας εμπιστευτεί τη διακυβέρνηση του τόπου. Δεν θα χρειαστεί ξανά να ψηφίσετε από την Ελλάδα και να κάνετε αυτό το ταξίδι για να συμμετέχετε στην εκλογική διαδικασία. Δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών.

Δεν μπορούμε να ζητάμε μεγαλύτερη εμπλοκή των Ελλήνων του εξωτερικού, που αποτελούν τόσο μεγάλο πλούτο για την πατρίδα μας, αν δεν κάνουμε το αυτονόητο. Να σας δώσουμε, δηλαδή, τη δυνατότητα να συμμετέχετε στην εκλογική διαδικασία από το μόνιμο τόπο διαμονής σας. Και να σας πω και κάτι ακόμα; Για αριστερή κυβέρνηση, η οποία υποτίθεται ότι υποστηρίζει τα δικαιώματα των πολλών, αποτελεί βαθιά ταξική πολιτική το να υποχρεώνεις κάποιον να πληρώσει 500-1.000 ευρώ για να έρθει στην Ελλάδα να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα -διότι τελικά αυτό θα μπορέσουν να το κάνουν μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα. Οι πιο φτωχοί συμπολίτες μας κάτοικοι του εξωτερικού δεν θα μπορούν να κάνουν αυτή τη δαπάνη.

Αλλά συνιστά και μία μεροληπτική ταξική πολιτική να μην έχετε το δικαίωμα να ψηφίζετε από το μόνιμο τόπο διαμονής σας. Κάντε λοιπόν τον κόπο στις ευρωεκλογές όσοι δεν είστε σίγουροι αν μπορείτε να έρθετε, να ψηφίσετε από εδώ. Από τις Βρυξέλλες, από τη Γερμανία, απ’ όπου είναι ο μόνιμος τόπος διαμονής σας. Θα μιλήσω στη συνέχεια για τη ξεχωριστή σημασία των ευρωεκλογών, αλλά σε κάθε περίπτωση, στις εθνικές εκλογές, όποτε και αν γίνουν, κάντε αυτήν την προσπάθεια, όσο το δυνατόν περισσότεροι, με την υποστήριξη των τοπικών μας οργανώσεων, να έρθετε στην Ελλάδα να ασκήσετε το εκλογικό σας δικαίωμα σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία.

Φίλες και φίλοι, καθώς περπατούσα για να έρθω σε αυτήν την όμορφη αίθουσα, σκεφτόμουν πόσο υπερήφανος είμαι που στέκομαι σήμερα μπροστά σας ως ο επικεφαλής της παράταξης που πριν από 40 χρόνια έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη. Της παράταξης για την οποία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τίμησε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή δίνοντάς το όνομά του σε μία γέφυρα. Και δίνοντας με αυτόν τον τρόπο την αναγνώριση που αρμόζει σε έναν άνθρωπο που, κόντρα στο ρεύμα των καιρών εκείνη την εποχή, είχε το θάρρος και την τόλμη να κάνει μία πολιτική διαπραγμάτευση με την Ευρώπη, και να πει ότι “το μέλλον της Ελλάδος είναι στην Ευρώπη και εγώ θέλω για την πατρίδα μου ένα ασφαλές αγκυροβόλιο”. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο ανεξίτηλα την ιστορική κατεύθυνση της χώρας. Είμαι επίσης πολύ υπερήφανος που καθώς ερχόμουν, πέρασα και από την αίθουσα Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Ενός άλλου πολιτικού που τότε είχε υπογράψει τη συμφωνία του Μάαστριχτ, η οποία έβαλε το θεμέλιο για το επόμενο βήμα της Ευρωπαϊκής ενοποίησης.

Το λέω αυτό,  διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε, φίλες και φίλοι, ότι η ιστορία τελικά και όλα αυτά τα οποία έγιναν, ειδικά τα τελευταία χρόνια, δικαίωσαν την Παράταξή μας. Δικαίωσαν τη Νέα Δημοκρατία και τις ιστορικές επιλογές που έκαναν οι ηγεσίες πριν από εμάς. Αλλά, εάν η Νέα Δημοκρατία έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη πριν από 40 χρόνια, πριν από 4 χρόνια, αγαπητέ Βαγγέλη, η Νέα Δημοκρατία ήταν αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη. Θέλω να σας θυμίσω την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία στην οποία βρεθήκαμε όλοι μας το Καλοκαίρι του 2015, όταν τότε  υπό την ηγεσία του Βαγγέλη  Μεϊμαράκη, κληθήκαμε να πάρουμε μία δύσκολη απόφαση. Μία απόφαση η οποία όταν την πήραμε, με πλήρη συνείδηση, γνωρίζαμε ότι είχε κομματικό κόστος. Κάναμε όμως το σωστό για την Πατρίδα διότι χωρίς τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας η Ελλάδα δεν θα ήταν σήμερα στην Ευρώπη, δεν θα ήταν μέλος της Ευρωζώνης. Εμείς με το θάρρος μας απέναντι στο λαϊκισμό του κ. Τσίπρα, κρατήσαμε την Ελλάδα στην Ευρώπη.

Αυτή είναι η ιστορική μας παρακαταθήκη και στηριζόμενοι σε αυτές τις αρχές και τις αξίες, προσερχόμαστε να δώσουμε τη μάχη -και σε αυτήν την κάλπη- για την Ευρώπη του μέλλοντος, την Ευρώπη την οποία θέλουμε. Το κάνουμε έχοντας πλήρη σεβασμό στις αξίες και στην ιστορία της Παράταξης και επιτυγχάνοντας ,πιστεύω,  έναν επιτυχημένο, επιτρέψτε μου την προσωπική αξιολόγηση, συνδυασμό εμπειρίας και ανανέωσης στο ευρωψηφοδέλτιο του οποίου επικεφαλής έχει την τιμή να είναι ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης.

Έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα ψηφοδέλτιο το οποίο συνδυάζει βαθιά εμπειρία, γνώση των Ευρωπαϊκών ζητημάτων, αλλά και βαθιά κατανόηση και εμπειρία της ελληνικής πολιτικής πραγματικότητας. Με νέα πρόσωπα, κάποια από τα οποία βρίσκονται εδώ στις Βρυξέλλες, όπως ο υποψήφιος ευρωβουλευτής κ. Γιαννής. Με πρόσωπα τα οποία φέρνουν σε αυτό το ευρωψηφοδέλτιο γνώσεις, την προσωπική τους εμπειρία, αλλά και τη δική τους ξεχωριστή προσωπική ιστορία. Και βέβαια η Νέα Δημοκρατία προσέρχεται σε αυτήν την αναμέτρηση με καθαρές θέσεις και χωρίς να επενδύει και να στηρίζεται σε τερτίπια, όπως αυτά τα οποία προωθεί η κυβέρνηση.

Σε συνεννόηση με τους υποψήφιους βουλευτές μας συναποφασίσαμε ότι η Νέα Δημοκρατία και οι εν ενεργεία βουλευτές μας δεν θα κάνουν χρήση της τροπολογίας Κουντουρά.  Δεν πρόκειται να παραμείνουν βουλευτές μέχρι να διαπιστώσουν αν θα μπορούν να εκλεγούν ευρωβουλευτές. Διότι εμείς, αγαπητέ Βαγγέλη, δεν το παίζουμε δίπορτο σε αυτή την Παράταξη. Έχουμε το δικό μας ξεχωριστό σύστημα και κώδικα αξιών και δεν μπορούμε να δεχθούμε μια λογική μονά-ζυγά δικά μας, μονά βουλευτές, ζυγά ευρωβουλευτές. Είμαστε βολεμένοι και στη μια και στην άλλη περίπτωση. Αυτό το οποίο έκανε ο κ. Τσίπρας είναι βαθιά ανήθικο και επιβεβαιώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτό το οποίο είχαμε πει στη Βουλή επανειλημμένα: ότι υπήρξε πολιτική συναλλαγή. Υπήρξε πολιτική συναλλαγή για να μπορέσει η Κυβέρνηση να εξασφαλίσει ψήφο εμπιστοσύνης. Υπήρξε πολιτική συναλλαγή επίσης για να περάσει η Συμφωνία των Πρεσπών.  Αποδεικνύεται στην πράξη.  Τώρα εξαργυρώνονται τα γραμμάτια αυτής της πολιτικής συναλλαγής. Τις συναλλαγές όμως να τις κάνουν μόνοι τους, η Νέα Δημοκρατία έχει τον δικό της κώδικα αξιών και δεν συμμετέχει σε αυτές.

Φίλες και φίλοι, οι ευρωεκλογές αυτές είναι πολύ σημαντικές.  Είναι σημαντικές για το μέλλον της Ευρώπης, είναι σημαντικές διότι από παντού η Ευρώπη όπως τη γνωρίζουμε αμφισβητείται. Αμφισβητείται στον πυρήνα της από λαϊκιστές είτε από τα δεξιά, είτε από τα αριστερά, οι οποίοι με πολύ μεγάλη ευκολία μπορεί να φορτώνουν τις δικές τους αδυναμίες πάντα σε κάποια κακή, απρόσωπη, γραφειοκρατική Ευρώπη. Αμφισβητείται όμως και από τους ίδιους τους πολίτες, οι οποίοι συχνά δεν βλέπουν τα αποτελέσματα μιας Ευρώπης η οποία μπορεί να κάνει τη ζωή τους καλύτερη.  Δεν είμαι αυτοί οι οποίοι θα ισχυριστούμε, σε καμία περίπτωση, ότι η Ευρώπη τα έκανε όλα καλά.  Αυτό το οποίο θα σας πω όμως είναι ότι η Ευρώπη ήταν, είναι και παραμένει το κοινό μας σπίτι.

Θα αγωνιστώ, εφόσον με εμπιστευτεί ο ελληνικός λαός, για μια ισχυρή Ελλάδα σε μια ισχυρή και καλύτερη Ευρώπη.  Και αυτή θα είναι η πρόκληση την επόμενη μέρα. Και αυτή θα είναι και η πρόκληση, ενδεχομένως, και για τη δική μας τη γενιά, διότι ίσως έχει έρθει η ώρα και η  ηγεσία της Ευρώπης να περάσει σε αυτό το οποίο και ο φίλος μου ο Μαργαρίτης Σχοινάς συχνά αποκαλεί “γενιά του Erasmus”. Παιδιά, δηλαδή, τα οποία γνώρισαν την Ευρώπη μέσα από αυτή την πολύ όμορφη διαδικασία, είδαν την κρίση της Ευρώπης να εκτυλίσσεται μπροστά τους, αλλά έχουν σχέδιο και άποψη για το πώς μια καλύτερη και αναδιαρθρωμένη Ευρώπη μπορεί να ξαναγίνει ένα σημείο επαφής και επικοινωνίας με πολίτες οι οποίοι σήμερα αισθάνονται αποξενωμένοι.

Κ Μητσοτάκης 3 1

Το ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, φίλες και φίλοι, όπως ίσως γνωρίζετε, πήρε σήμερα μια γενναία και δύσκολη απόφαση.  Αποφάσισε την αναστολή επ΄ αόριστον της συμμετοχής του Fidesz, του Κόμματος του κ. Όρμπαν, στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια. Και έκανε πολύ σωστά.  Θέλω να σας θυμίσω ότι η Νέα Δημοκρατία ήταν ουσιαστικά το πρώτο από τα μεγάλα Κόμματα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος το οποίο ανοιχτά και ξεκάθαρα έστειλε επιστολή στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και είπε ότι δεν είναι δυνατόν να μπορούμε να δεχόμαστε στις τάξεις μας ένα Κόμμα που μιλά για ανελεύθερη Δημοκρατία, το οποίο δεν σέβεται βασικές αρχές και αξίες της κοινής ευρωπαϊκής μας διαδρομής και το οποίο υιοθετεί και στο προσφυγικό μια στάση η οποία δεν παραπέμπει σε μια Ευρώπη της συνυπευθυνότητας και της αλληλεγγύης. Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα πήρε θέση, έκανε το σωστό.

Και βέβαια με αυτόν τον τρόπο ακυρώνεται πλήρως και μια επιχειρηματολογία την οποία ακούω -ολοένα και λιγότερο τελευταία- που χρησιμοποιεί ο κ. Τσίπρας προσπαθώντας να ταυτίσει τη Νέα Δημοκρατία και εμένα προσωπικά με τον κ. Όρμπαν. Ο κ. Όρμπαν στις πρακτικές του περί ανελεύθερης Δημοκρατίας, στον τρόπο με τον οποίον θέλει να παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη, στα Μέσα, μοιάζει με τον κ. Τσίπρα. Ο κ. Τσίπρας είναι αυτός ο οποίος υιοθετεί τακτικές που υπονομεύουν το κράτος δικαίου, που αμφισβητούν την διάκριση των εξουσιών, που υπονομεύουν την ελευθερία του Τύπου, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να φτιάξει μία ολοένα και πιο αυταρχική κυβέρνηση. Οι Έλληνες πολίτες δεν θα του κάνουν το χατίρι και θα του στείλουν ένα ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα στις επόμενες ευρωεκλογές και  εθνικές εκλογές.

Ευρωεκλογές και εθνικές εκλογές, ασχέτως του αν θα διεξαχθούν ταυτόχρονα ή με λίγους μήνες διαφορά, είναι στην ουσία ένα πακέτο εκλογικών αναμετρήσεων. Και αν οι εθνικές εκλογές γίνουν αργότερα, αν πιστέψουμε τον κ. Τσίπρα τελικά ότι θα εξαντλήσει τη θητεία του, τότε οι ευρωεκλογές είναι το πρώτο ημίχρονο ενός αγώνα με δύο ημίχρονα. Και στο πρώτο ημίχρονο η Νέα Δημοκρατία θα πρέπει, για να το πω πολύ απλά, να βάλει πολλά γκολ και να πετύχει μία ξεκάθαρη πολιτική νίκη τόσο ισχυρή που την επόμενη μέρα κανείς να μην μπορεί να αμφισβητήσει ποιο μπορεί να είναι το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών.

Για αυτό και λέμε ότι οι ευρωεκλογές, εκτός από την ευρωπαϊκή ατζέντα -την οποία αναπτύσσουμε-, έχουν και ένα δημοψηφισματικό χαρακτήρα γιατί θα είναι η πρώτη ευκαιρία στους Έλληνες πολίτες μετά από σχεδόν 4 χρόνια να εκφραστούν. Σκεφτείτε ότι έχουν μεσολαβήσει σχεδόν τέσσερα χρόνια χωρίς καμία κάλπη, είναι ασυνήθιστο, δεν νομίζω ότι έχει γίνει ποτέ από τη Μεταπολίτευση και μετά. Και οι πολίτες μπορούν να κάνουν δύο πράγματα. Να στείλουν ένα μήνυμα λέγοντας “ως εδώ με τον κ. Τσίπρα και την κυβέρνησή του”, αλλά αυτό το μήνυμα να το στείλουν στηρίζοντας τη Νέα Δημοκρατία. Γι αυτό δεν υπάρχει χαλαρή ή αδιάφορη ψήφος στις ευρωεκλογές. Η τιμωρία του κ. Τσίπρα περνάει μέσα από την ενίσχυση της Νέας Δημοκρατίας και αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να το καταστήσουμε απολύτως σαφές μέσα από τις κομματικές μας οργανώσεις και μέσα από τον δικό σας πολιτικό λόγο. Διότι οι ευρωεκλογές, σε αυτή τη συγκυρία, έχουν αυτό το ξεχωριστό πολιτικό χαρακτηριστικό.

Ξέρετε, υπάρχουν πολλοί λόγοι γιατί οι Έλληνες πολίτες δεν μπορούν ή δεν πρέπει να ξαναψηφίσουν τον κ. Τσίπρα. Αλλά θέλω πολύ γρήγορα να συγκρατήσετε τέσσερις βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι ο κ. Τσίπρας είπε ψέματα στους Έλληνες πολίτες, τους εξαπάτησε ωμά. Το βέβαιο είναι ότι έταξε πράγματα και έκανε τα ακριβώς ανάποδα. Ο δεύτερος είναι ότι έπνιξε τους Έλληνες στους φόρους. Και αν σήμερα ανάμεσά μας υπάρχουν παιδιά της γενιάς του brain drain,που έφυγαν από την Ελλάδα -και θα έρθω στη συνέχεια στους δικούς σας προβληματισμούς- ένας από τους λόγους που φύγατε είναι και το γεγονός ότι το κοκτέιλ φορολογίας και ασφαλιστικών εισφορών έγινε πια τόσο βαρύ που μία δουλειά στο εξωτερικό είναι πολύ πιο ανταγωνιστική.

Ο τρίτος λόγος που πρέπει να καταψηφιστεί ο κ. Τσίπρας έχει να κάνει με τη Συμφωνία των Πρεσπών η οποία εξακολουθεί, κάθε μέρα που περνά, να παράγει αρνητικά τετελεσμένα για τη χώρα μας. Είπαμε από την πρώτη στιγμή ότι η αναγνώριση “μακεδονικής” εθνότητας και “μακεδονικής” γλώσσας συνιστά μέγιστο σφάλμα και βαθιά εθνική υποχώρηση σε σχέση με αυτά τα οποία είχαν διαπραγματευτεί οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Βλέπετε ότι δυστυχώς προστίθενται συνέχεια και νέα προβλήματα τα οποία είχαμε επισημάνει και τα οποία θα τα βρούμε μπροστά μας: η ταυτότητα των μακεδονικών προϊόντων της βορείου Ελλάδας αμφισβητείται σήμερα διότι η Συμφωνία των Πρεσπών περίπου έχει δώσει το επίθετο “μακεδονικό” σε κάποιον άλλον. Άρα, όταν τα μακεδονικά προϊόντα προσέρχονται σε εκθέσεις στο εξωτερικό κάποιοι αμφισβητούν ότι μπορούν να παρουσιαστούν με αυτό τον τρόπο. Και θα χρειαστεί μεγάλος αγώνας για να μπορέσουμε να διορθώσουμε αυτά τα κακώς κείμενα και να υπερασπιστούμε το brand της Μακεδονίας και τις ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες στηρίζονται ακριβώς σε αυτό το όνομα το οποίο είναι τόσο ταυτισμένο με την Μακεδονία μας.

Και ο τέταρτος λόγος, φίλες και φίλοι, για τον οποίο πρέπει να καταψηφιστεί ο κ.Τσίπρας έχει να κάνει με το γεγονός ότι δίχασε τους Έλληνες με έναν τρόπο πρωτοφανή για τα δεδομένα της Μεταπολίτευσης. Ήμουν στη Θράκη, και πηγαίνοντας από το ένα χωριό στο άλλο, “έπεσα” στο διαδίκτυο σε κάποιες παλιές συζητήσεις στη Βουλή μεταξύ Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και Ανδρέα Παπανδρέου. Ήταν σκληρές αναμετρήσεις. Πολύ σκληρές και πολύ σκληρή η μάχη την οποία δώσαμε εκείνη την εποχή. Υπήρχε όμως ένα επίπεδο ευπρέπειας και ποιότητας και ένας βασικός σεβασμός σε ένα πλαίσιο κανόνων και από τους πολιτικούς αντιπάλους, το οποίο όλοι γνώριζαν ότι δεν μπορούσαν να παραβούν.

Όλα αυτά φίλες και φίλοι έχουν πάει περίπατο σήμερα. Το Κοινοβούλιο έχει ευτελιστεί και ο πολιτικός διάλογος είναι θύμα παραπληροφόρησης, συστηματικής προπαγάνδας και λάσπης, η οποία επιδιώκει μόνο ένα πράγμα. Να διχάσει τον ελληνικό λαό, μπας και ο κ. Τσίπρας καταφέρει να περισώσει κάτι από την εκλογική του δύναμη. Και νομίζω ότι αυτός ο διάλογος σε μία χώρα η οποία πρέπει να φύγει μπροστά, η οποία πρέπει να κάνει ένα μεγάλο άλμα στο μέλλον, ηχεί τόσο κούφιος και τόσο ανούσιος, ειδικά στα αυτιά ανθρώπων που ζουν στο εξωτερικό, οι οποίοι περιμένουν από εμάς να τους μιλήσουμε για το πώς θα οικοδομήσουμε μια καλύτερη Ελλάδα. Αλλά και πώς θα δώσουμε,  την ευκαιρία στα νέα τα παιδιά να έχουν την επιλογή να ξαναγυρίσουν στην Ελλάδα.

Ξέρω πολύ καλά ότι το να φύγει κάποιος από την Ελλάδα δεν είναι εύκολη απόφαση. Και βέβαια ο καθένας  σήμερα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον έχει την επιλογή να ζήσει στην Ελλάδα ή να δουλέψει στο εξωτερικό.  Και εμένα τα παιδιά μου ζούνε, σπουδάζουν στο εξωτερικό και μπορεί και να δουλέψουν στο εξωτερικό. Αλλά, θέλω, να έχετε τη δυνατότητα, εάν το θέλετε, να γυρίσετε στην Ελλάδα. Να μην είστε αναγκασμένοι να ζείτε στο εξωτερικό επειδή η Ελλάδα δεν σας δίνει αρκετές ευκαιρίες. Και αυτό βέβαια περνάει μέσα από ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο πολιτικών.

Το πρώτο είναι η δημιουργία νέων και καλών δουλειών. Ο βασικός λόγος για τον οποίον πολλοί νέοι έφυγαν από την Ελλάδα είναι  πολύ απλός. Δεν υπήρχαν δουλειές και οι άνθρωποι οι οποίοι έφυγαν από την Ελλάδα -και ανήκουν στη γενιά του brain drain- είναι αυτοί οι οποίοι πήραν και ρίσκα. Δεν είναι εύκολο να σηκωθείς να φύγεις από την Ελλάδα και να δουλέψεις στο εξωτερικό, να στήσεις από την αρχή μια επαγγελματική σταδιοδρομία. Το κάνανε όμως γιατί αισθάνθηκαν κάποια στιγμή ότι η Ελλάδα τους έπνιγε. Προτιμούσαν να ζήσουν και να δουλέψουν στο εξωτερικό από το να είναι άνεργοι στην Ελλάδα και τους δικαιολογώ απόλυτα. Αλλά, για εμάς, υποχρέωσή μας, είναι να δημιουργήσουμε αρκετές νέες και καλά αμειβόμενες δουλειές, με χαμηλότερη φορολογική επιβάρυνση, ώστε όλοι εσείς που δουλεύετε στο εξωτερικό, να έχετε την επιλογή, εάν το θελήσετε, να επιστρέψετε στην Ελλάδα και να μπορέσετε να ζήσετε, να φτιάξετε την οικογένειά σας, τη σταδιοδρομία σας.

Και να σας πω και κάτι ακόμα; Θα σας χρειαστεί η Ελλάδα. Γιατί το λέω αυτό;  Εφόσον γίνει πράξη το όραμά μας για μία μεγάλη αναπτυξιακή ορμή, για ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 4% -όχι αυτό το αναιμικό 2% το οποίο έχουμε σήμερα- η  Ελλάδα θα χρειαστεί εκτός από οικονομικό κεφάλαιο, και ανθρώπινο κεφάλαιο. Και σήμερα γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στην αγορά εργασίας υπάρχει απόκλιση μεταξύ των δεξιοτήτων που ζητούν οι επιχειρήσεις και των προσφερόμενων δεξιοτήτων που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα. Μέχρι να καρποφορήσει μία πολιτική για την παιδεία, για την κατάρτιση, στην οποία πιστεύω πάρα πολύ, οι πρώτοι οι οποίοι θα κληθείτε να γεφυρώσετε αυτό το χάσμα, είστε εσείς. Γι αυτό σας λέω ότι η Ελλάδα θα σας χρειαστεί και τελικά θα υπάρχουν ευκαιρίες. Αρκεί να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε μία λογική η οποία θα φέρει επενδύσεις, θα φέρει κεφάλαια στην Ελλάδα και με αυτόν τον τρόπο θα ανοίξουν πολλές θέσεις εργασίας.

Χθες έκανα μία σύντομη πρωινή επίσκεψη στο Ελληνικό και πρέπει να σας πω ειλικρινά ότι με έπιασε η καρδιά μου. Μία τεράστια έκταση. Ξεχνάει κανείς πόσο μεγάλη είναι, μέχρι να πάει και να τη δει. Όσο βλέπει το μάτι σου, βλέπεις αυτήν την έκταση παντελώς αναξιοποίητη να μαραζώνει. Θα έπρεπε στο Ελληνικό σήμερα στην κατασκευή και μόνο αυτής της νέας επένδυσης -η οποία μπορεί να αλλάξει την όψη όχι μόνο της Αθήνας αλλά την όψη της Ελλάδος και να γίνει σύμβολο αυτής της νέας φωτεινής, αισιόδοξης Ελλάδας που θα κάνει αυτό το reboot το οποίο χρειάζεται η χώρα μας για να μπορέσει να φύγει τολμηρά στο μέλλον- να δουλεύουν 50.000 άνθρωποι. Υπάρχουν δυνατότητες να προσελκύσουμε εταιρίες οι οποίες θα έρθουν στην Ελλάδα και θα επενδύσουν στο ανθρώπινο δυναμικό το οποίο είτε υπάρχει στην Ελλάδα είτε μπορεί να έρθει από το εξωτερικό.  Δυνατότητες ατελείωτες στον τουρισμό, σε logistics, σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σε πάρα πολλούς κλάδους όπου η Ελλάδα έχει φυσικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Αυτό θα κάνουμε εμείς.

Αν πρέπει να θυμάστε ένα πράγμα από την πολιτική της Νέας Δημοκρατίας την επόμενη μέρα είναι χαμηλότεροι φόροι και εισφορές, περισσότερες επενδύσεις για καλές νέες δουλειές. Αυτή είναι η δουλειά μας, αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Είμαστε το μεγάλο φιλελεύθερο κεντροδεξιό Κόμμα που πιστεύει στην ιδιωτική οικονομία και στο ρυθμιστικό ρόλο του κράτους και αυτό θα μπορέσουμε να το κάνουμε. Και ναι, οι Έλληνες της γενιάς του brain drain θα είναι οι πρώτοι ωφελημένοι από αυτή την πολιτική.  Αλλά πιστεύω ότι εσείς που ζείτε στο εξωτερικό δεν θέλετε μόνο αυτό, δεν θέλετε μόνο δουλειές. Θέλετε και κάτι ακόμα το οποίο μπορεί να ακούγεται πιο αφηρημένο, αλλά για μένα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Θέλετε αξιοκρατία. Θέλετε την πίστη και τη δυνατότητα ότι αν γυρίσετε στην Ελλάδα και παλέψετε και δουλέψετε, θα αντιμετωπιστείτε με αντικειμενικά κριτήρια  και θα κριθείτε για τη δουλειά σας και δεν θα σας προσπεράσει κάποιος με μέσο στη γωνία.

Αυτό για μένα έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Πώς δηλαδή θα χτίσουμε την επόμενη μέρα μια κοινωνία ίσων ευκαιριών στην οποία ο καθένας θα έχει τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει το ταλέντο του, αλλά δεν θα υπάρχουν εκ των προτέρων προνομιούχοι και αδικημένοι. Αυτό είναι μια στάση ζωής.  Μια στάση ζωής την οποία πιστεύω ότι μπορείτε να μεταλαμπαδεύσετε στην Ελλάδα διότι ζείτε σε κοινωνίες οι οποίες, δυστυχώς για την Πατρίδα μας, είναι πιο αξιοκρατικές,  πιο προχωρημένες. Και αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για την παρακαταθήκη της επόμενης μέρας. Για την Ελλάδα έτσι όπως τη φανταζόμαστε και έτσι όπως τη θέλουμε.

Για όλα αυτά λοιπόν θα μιλήσουμε από τώρα μέχρι τις εκλογές.  Στις ευρωεκλογές θα μιλήσουμε περισσότερο για την ευρωπαϊκή μας ατζέντα.  Για τη μεγάλη σημασία την οποία αποδίδουμε να είμαστε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με ισχυρή φωνή, σε μια Ευρώπη η οποία εκ των πραγμάτων αλλάζει. Διότι οι μεγάλες ατζέντες της επόμενης μέρας για την Ευρώπη είναι ευθυγραμμισμένες με τις ανάγκες της Ελλάδας.  Το ζήτημα της προστασίας των συνόρων. Μια Ευρώπη που προστατεύει τους  πολίτες της είναι  ένας κοινός τόπος που φαίνεται να συνενώνει και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και τους φιλελεύθερους και τους σοσιαλιστές.  Εμείς είμαστε αυτοί οι  οποίοι θα κάνουμε πράξη την πολιτική αυτή στην Ελλάδα. Προστατεύοντας τα σύνορά μας με τη βοήθεια της Ευρώπης και ακολουθώντας μια πολιτική η οποία θα σέβεται τα δικαιώματα όσων χρειάζονται πραγματική προστασία, των προσφύγων. Αλλά για τους οικονομικούς μετανάστες θα ακολουθηθεί μια διαφορετική πολιτική λέγοντας ξεκάθαρα ότι δεν μπορούμε δυστυχώς όλους να τους υποδεχθούμε στην Πατρίδα μας και στην Ευρώπη διότι έχουμε και εμείς τα δικά μας ζητήματα.

Στη συζήτηση που γίνεται για την ανάπτυξη, τα μεγάλα χρηματοδοτικά εργαλεία, το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, η δική μας κυβέρνηση θα είναι αυτή που θα το διαπραγματευτεί και θα θέσει τις κεντρικές προτεραιότητες. Νέα αγροτική πολιτική και το πώς θα περάσουμε τους αγρότες μας από μια εποχή επιδοτήσεων σε μια εποχή όπου θα επιδοτούμε την παραγωγικότητα, την καινοτομία και την τεχνολογία. Όλα αυτά θα τα διαπραγματευτεί η επόμενη κυβέρνηση. Και είναι συζητήσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν μαζί με την Ευρώπη. Όπως μαζί με την Ευρώπη και καλή τη πίστει πρέπει να γίνουν και συζητήσεις που αφορούν το ίδιο το μέλλον της Ελλάδας. Για το δημοσιονομικό μέλλον της Ελλάδας -το έχω πει επανειλημμένως και το επαναλαμβάνω και εδώ – εμείς την επόμενη μέρα εφόσον μας εμπιστευθεί ο ελληνικός λαός θέλουμε να κάνουμε μια ξεκάθαρη συζήτηση με τους ευρωπαίους εταίρους μας και να τους πούμε μια απλή αλήθεια. Τα πρωτογενή πλεονάσματα όπως τα διαπραγματεύτηκε ο κ. Τσίπρας είναι υπερβολικά υψηλά, το γνωρίζουν όλοι.  Μας τα ζήτησαν και μας τα επέβαλαν οι ευρωπαίοι και τα δέχθηκε ασθμαίνων ο κ. Τσίπρας επειδή δεν υπήρχε εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του διότι όλοι ήθελαν την Ελλάδα σε ένα  ασφυκτικό δημοσιονομικό κλοιό. Eπειδή κανείς δεν μας εμπιστευόταν ότι μπορούσαμε να κάνουμε τις πραγματικές μεταρρυθμίσεις που ο τόπος χρειάζεται. Και πρέπει να σας πω ότι ως προς το ενδιαφέρον του κ. Τσίπρα για υλοποίηση πραγματικών μεταρρυθμίσεων είχαν κάθε δίκιο. Όπως εμείς είμαστε καχύποπτοι, κάθε δίκιο έχουν και οι πιστωτές μας να είναι καχύποπτοι. Διότι πραγματικές μεταρρυθμίσεις δεν έγιναν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Εμείς, λοιπόν, λέμε ξεκάθαρα ότι είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε μία συζήτηση όπου θα προτάξουμε ένα δικό μας εθνικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων και θα επιχειρήσουμε να διεκδικήσουμε -καλή τη πίστει και με διάλογο, χωρίς ακραίες συμπεριφορές- μία σταδιακή μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Και αυτό θα είναι προς όφελος και της Ελλάδας και της Ευρώπης. Και πιστεύουμε ότι έχουμε την αξιοπιστία -και έχω προσωπικά την αξιοπιστία- να επιχειρήσω αυτή τη συμφωνία, να τη συζητήσω και να τη διαπραγματευτώ με τους πιστωτές μας. Άρα, η θέση της Ελλάδας σε μια Ευρώπη που αλλάζει είναι εξαιρετικά κρίσιμη, και αυτό τελικά θα είναι και το πραγματικό διακύβευμα των ευρωεκλογών.

Κ Μητσοτάκης 6

Έχω πάντα μαζί μου -και ζητώ και από τις οργανώσεις μας πάντα να το δείχνουν- ένα πολύ ωραίο φυλλάδιο το οποίο βγάλαμε στο Συνέδριό μας, με τίτλο «Για μία καλύτερη ζωή» που παρουσιάζει συνοπτικά το πλαίσιο των πολιτικών μας παρεμβάσεων για μία σειρά από πεδία πολιτικής. Και αν μπείτε στον κόπο να το διαβάσετε θα δείτε ότι είναι ένα τολμηρό πρόγραμμα το οποίο πραγματικά απευθύνεται στις ανάγκες όλων των Ελλήνων. Διότι δεν θα κουραστώ να το λέω ότι η Νέα Δημοκρατία είναι βαθιά λαϊκό Κόμμα. Η Νέα Δημοκρατία είναι το Κόμμα εκείνο το οποίο δεν αναγνωρίζει ταξικές διαφορές ως αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης. Εμείς είμαστε εδώ για όλους τους Έλληνες και είμαστε εδώ πρωτίστως για τους λιγότερο προνομιούχους Έλληνες, αυτοί έχουν περισσότερο ανάγκη την πολιτική μας, αυτοί θα είναι οι ωφελημένοι από την πολιτική μας. Οι μακροχρόνια άνεργοι, οι οποίοι σήμερα βουλιάζουν στη φτώχεια, αν καταφέρουν να βρουν μία δουλειά και επανεκπαιδευτούν θα είναι ωφελημένοι από την πολιτική μας. Ο εργαζόμενος του ιδιωτικού τομέα που σήμερα με 500, 600 ευρώ δυσκολεύεται πάρα πολύ να τα βγάλει πέρα, εάν η επιχείρησή του πάει καλά και αναπτυχθεί, τότε θα πάρει και αυτός μεγαλύτερες αυξήσεις.

Ο μακροχρόνια άνεργος, λοιπόν, θα είναι ωφελημένος, ο μισθωτός του ιδιωτικού τομέα θα είναι ωφελημένος. Ο δημόσιος υπάλληλος, επίσης. Γιατί τι θέλει ο δημόσιος υπάλληλος; Θέλει να είναι μέσα σε μια διοίκηση η οποία δεν θα τον ταλαιπωρεί με περιττή γραφειοκρατία, θα τον αφήνει να κάνει τη δουλειά του. Ο δάσκαλος στο σχολείο ο οποίος πασχίζει σήμερα να εκπαιδεύσει τα παιδιά μας, αν του δώσουμε μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας να διδάσκει το μάθημα όπως το θέλει αντί να του υποδεικνύει το Υπουργείο με κάθε λεπτομέρεια πώς πρέπει να το κάνει, και αυτός θα είναι ωφελημένος από την πολιτική μας. Όλα αυτά λοιπόν πρέπει να τα εξηγήσουμε στους Έλληνες πολίτες και να δώσουμε όλοι μαζί αυτή τη μεγάλη πολιτική μάχη η οποία τελικά θα καθορίσει το μέλλον της πατρίδας μας.

Θέλω, κλείνοντας, να σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά για την παρουσία σας. Ειδικά τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας -είναι πολλά εδώ- θέλω να σας ευχαριστήσω από καρδιάς για ό,τι έχετε κάνει για τη Νέα Δημοκρατία.  Γιατί έχετε κάνει πολλά για τη μεγάλη μας παράταξη. Και όπως είπε ο Βαγγέλης πριν, όταν τα πράγματα πάνε καλά για το κόμμα είμαστε όλοι χαρούμενοι και χαμογελαστοί. Αλλά δεν ξεχνώ ότι υπήρχαν εποχές που δεν πήγαν καλά τα πράγματα για το κόμμα μας. Και αν η Νέα Δημοκρατία έμεινε όρθια -είχε δίκιο ο Βαγγέλης που είπε ότι μείναμε όρθιοι σε πολύ δύσκολες συγκυρίες- το οφείλουμε σε εσάς. Ότι η Νέα Δημοκρατία έμεινε όρθια, ότι δεν ακολούθησε την πορεία του μεγάλου μας πολιτικού αντιπάλου και ότι σήμερα έχει τη δυνατότητα και πάλι να διεκδικεί να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα -κρατήστε το αυτό το ξέρετε εσείς που ζείτε στην Ευρώπη- και ισχυρότερα κόμματα στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Και αυτό το οφείλουμε σε εσάς.

Θέλουμε να μεγαλώσουμε τη Νέα Δημοκρατία και να τη διευρύνουμε. Θέλουμε να έρθουν πίσω σε μας άνθρωποι οι οποίοι μας ψήφισαν στο παρελθόν και μας εγκατέλειψαν στην πορεία, αλλά θέλουμε και ανθρώπους που δεν μας ψήφισαν ποτέ.  Οι οποίοι αντιλαμβανόμενοι το μείζον διακύβευμα έτσι όπως σας το περιέγραψα θα πουν “ναι εγώ θα κάνω το βήμα να ψηφίσω για πρώτη φορά τη Νέα Δημοκρατία, να την εμπιστευτώ, για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε από αυτό το τέλμα στο οποίο δυστυχώς έχουμε περιέλθει ως χώρα”. Και εκεί είναι που θα χρειαστούμε όλη τη βοήθειά σας. Ο καθένας από εσάς ξεχωριστά γνωρίζει κάποιον ο οποίος δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα μας ψηφίσει.  Ο οποίος το σκέφτεται, ο οποίος προβληματίζεται. Αυτούς πρέπει να πείσουμε για να μπορέσουμε την επόμενη μέρα να κάνουμε πραγματικά τη μεγάλη διαφορά.  Και είμαι απολύτως βέβαιος ότι όπως η προηγούμενη γενιά μας παρέδωσε μια ευρωπαϊκή Ελλάδα, και όπως εμείς κρατήσαμε -όπως σας είπα- την Ελλάδα στην Ευρώπη, έτσι θα ξαναχτίσουμε την ευρωπαϊκή Ελλάδα αλλά σε γερά θεμέλια. Στα θεμέλια τα οποία απαιτούν οι καιροί που αλλάζουν. Και θα ξανακάνουμε την Ελλάδα υπερήφανη, ισχυρή, αισιόδοξη και χαμογελαστή στην Ευρώπη όπως μας αξίζει. Γιατί αξίζουμε καλύτερα από αυτό που έχουμε.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρουσία σας, για το θερμό σας χειροκρότημα, για τον ενθουσιασμό σας. Σας θέλουμε όλους κοντά μας στις εκλογές που έρχονται. Να είστε καλά, ευχαριστώ πάρα πολύ.

Δ. Βίτσας: Δεν κάνουμε ούτε ένα εκατοστό πίσω. Η αλληλεγγύη είναι αρχή αδιαπραγμάτευτη.

Συνέντευξη ΥΜΕΠΟ, Δ. Βίτσα, στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» και στην εκπομπή του Νίκου Σβέρκου

Δεν θα κάνουμε διαπραγμάτευση επί της αλληλεγγύης, όποιος νομίζει ότι θα πετύχει κάτι φωνάζοντας πολύ, θα πρέπει να ξέρει ότι εμείς μπορούμε να φωνάξουμε ακόμα περισσότερο και η φωνή μας να γίνει θύελλα, είπε ο Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Δημήτρης Βίτσας, μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο», στην εκπομπή του Νίκου Σβέρκου. Τα προγράμματα που κάνουμε μαζί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, τα Υπουργεία Παιδείας, Εργασίας, κτλ. θα γίνουν και θα συνεχίσουν να γίνονται, πρέπει να το καταλάβουν όλοι, δεν θα κάνουμε ούτε ένα εκατοστό πίσω, ξεκαθάρισε.

Η αύξηση των αντιδράσεων για την παρουσία προσφύγων σε περιοχές της χώρας το τελευταίο διάστημα είναι «είτε αποτέλεσμα διαδικασίας μιμητισμού, όπου διάφοροι ξενοφοβικοί, ρατσιστές, φασίστες παίρνουν ένα παράδειγμα που έγινε αλλού και το επαναλαμβάνουν στην δική τους περιοχή, είτε πρόκειται για κάποιου είδους οργανωμένο σχέδιο από σκοτεινές δυνάμεις», είπε ο Δ. Βίτσας.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε όσα έγιναν στα Βίλια και είπε, «να το ξεκαθαρίσω – και να το ξεκαθαρίσω και στη Δήμαρχο: όποιος νομίζει ότι θα πετύχει κάτι φωνάζοντας πολύ, θα πρέπει να ξέρει ότι εμείς μπορούμε να φωνάξουμε ακόμα πιο πολύ και η φωνή μας να γίνει θύελλα, γιατί η φωνή μας έχει δίκιο».

«Θα βρουν αντίσταση και κοινωνική και κυβερνητική, δεν πρόκειται να τους περάσει. Τα προγράμματά μας θα προχωρήσουν και θα ολοκληρωθούν, γιατί έχουμε δίκιο, γιατί πρέπει να δείχνουμε αλληλεγγύη. Το κοινό καθήκον του ελληνικού λαού είναι να απαιτήσουμε από την Ευρώπη έναν δίκαιο καταμερισμό αυτής της αλληλεγγύης και της συνευθύνης», σημείωσε ο ΥΜΕΠΟ.

Υπογράμμισε ακόμη ότι πέρα από τις θεσμικές αντιδράσεις της Δικαιοσύνης και των Αρχών, «μεγάλη σημασία έχει η αντίδραση της ίδιας της κοινωνίας και πρώτα και κύρια των οργανώσεων του ίδιου του ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να υπάρχει ισχυρή αντίδραση», ανέφερε.

Για την Σάμο, ο Δ. Βίτσας τόνισε ότι στην πράξη οι γονείς που εμποδίζουν τα παιδιά τους να πάνε στο σχολείο «τιμωρούν τα ίδια τα παιδιά τους», ενώ πρόσθεσε ότι «θα λύσουμε και το ζήτημα της Σάμου, το έχω πει στη Βουλή, θα την εκκενώσουμε και θα χτίσουμε καινούργιο Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης».

Αυτή την στιγμή, σε 54 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα υλοποιούμε πρόγραμμα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, ένα άλλο πρόγραμμα σε 6.000 κατοικίες με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, είπε ο Δ. Βίτσας, προσθέτοντας ότι «στα Γρεβενά και στη Βόλβη μένουν σε διαμερίσματα 1.700 άτομα και δεν έχει δημιουργηθεί πουθενά κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα.

Ο Υπουργός ξεκαθάρισε επίσης ότι «δεν θα κάνουμε διαπραγμάτευση της αλληλεγγύης». Δεν μπορεί να βγαίνει κάθε υποψήφιος δήμαρχος σε όλη την Ελλάδα και να κουνάει την παντιέρα ότι «εγώ δεν θα δεχτώ κανέναν».

Για την στάση της Νέας Δημοκρατίας και του Προέδρου της που έκανε λόγο για λογική αφύλακτων συνόρων, ο ΥΜΕΠΟ σχολίασε ότι «ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει κάνει καμία πρόταση τόσα χρόνια». Το ζήτημα που υπάρχει είναι η διαχείριση των συνόρων σε σχέση με το προσφυγικό και υπέρτατος νόμος πάνω σε αυτό είναι η Συνθήκη της Γενεύης. Άνθρωπος που κάνει αίτημα διεθνούς προστασίας εξετάζεται ατομικά. Όλα τα άλλα που λέει, αφήνουν μία «ορμπανική» αντίληψη που αντιμετωπίζει αυτούς τους ανθρώπους, ως εισβολείς που με κάποιο τρόπο πρέπει να τους απωθήσουμε. Δηλαδή τι να κάνουμε, να τους πνίξουμε; Δεν θα τους πνίξουμε. Τα παιδιά του Λιμενικού, της Αστυνομίας, του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, διακινδυνεύουν και την ζωή τους για να σώσουν ανθρώπους και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, κατέληξε ο Δ. Βίτσας.

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ: “Επανεξετάζοντας τον Ηρόδοτο και το Ξένο: ξαναδιαβάζοντας ένα σπουδαίο βιβλίο

Σεμινάριο Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής και Λατινικής Γραμματείας, Ακαδημίας Αθηνών 28/3/2019

Herodotus and the Foreign Revisited: Re-viewing a Great Book (Επανεξετάζοντας τον Ηρόδοτο και το Ξένο: ξαναδιαβάζοντας ένα σπουδαίο βιβλίο)

Το Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής και Λατινικής Γραμματείας της Ακαδημίας Αθηνών, στο πλαίσιο του μηνιαίου σεμιναρίου του (Ancient Greek Literature and the Foreign), διοργανώνει   διάλεξη με θέμα:

Herodotus and the Foreign Revisited: Re-viewing a Great Book

(Επανεξετάζοντας τον Ηρόδοτο και το Ξένο: ξαναδιαβάζοντας ένα σπουδαίο βιβλίο).

Ομιλητής ο κύριος Paul Cartledge (Ομότιμος Καθηγητής Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού, έδρα A.G. Leventis, University of Cambridge), την Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 5-7μμ στο Μέγαρο Ακαδημίας Αθηνών (Πανεπιστημίου 28), Ανατολική αίθουσα.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην σχετική ιστοσελίδα:

http://www.academyofathens.gr/…

Παρουσίαση του θρησκευτικού πλούτου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Μόσχα.

Συνάντηση με τη διευθύντρια του Προσκυνηματικού Κέντρου του Πατριαρχείου της Μόσχας κ. Ioanna Valentinova Galcenko πραγματοποίησαν τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού στα πλαίσια της  συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη “ΜΙΤΤ”, μίας από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.

ΠΚΜ 2

Στην φετινή διοργάνωση της “ΜΙΤΤ”,  που πραγματοποιήθηκε από τις 12 έως τις 14 Μαρτίου 2019 στη Μόσχα, παρουσιάστηκε ο θρησκευτικός πλούτος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το Προσκυνηματικό Κέντρο του Πατριαρχείου της Μόσχας διοργανώνει πολλές προσκυνηματικές εκδρομές ετησίως και για αυτό το λόγο το ενδιαφέρον τους κέρδισε το μοναστηριακό απόθεμα της περιοχής.

ΠΚΜ 1

Στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδιασμού με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού που εκπροσώπησαν την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συναντήθηκαν με φορείς και επαγγελματίες του τουρισμού της Ρωσίας καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Στη διάρκεια των συναντήσεων τους, παρουσίασαν το πολυποίκιλο και πολυθεματικό τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας,  που προσφέρει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να  βιώσει πολλαπλές και αυθεντικές εμπειρίες και να απολαύσει υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών προϊόντα και υπηρεσίες, 365 ημέρες το χρόνο.

ΠΚΜ 3

Στη διεθνή έκθεση τουρισμού ΜΙΤΤ φέτος συμμετείχαν πάνω από 1.800 εκθέτες και διαπιστώθηκε,  για μια ακόμα φορά,  το αμείωτο ενδιαφέρον των Ρώσων τουριστών για την Κεντρική Μακεδονία, τόσο για το προϊόν “ήλιος – θάλασσα”, όσο και για άλλες μορφές θεματικού τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός τουρισμός, ο τουρισμός πόλης κτλ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προκρατήσεις στα οργανωμένα ταξίδια των Ρώσων για την Ελλάδα για το 2019 είναι αυξημένες έως και 15%. Με τη θετική αυτή δυναμική οι αφίξεις Ρώσων τουριστών στην Ελλάδα αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο τη φετινή χρονιά.

ΠΚΜ 4

Σε συνεργασία με το Γραφείο Τύπου της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μόσχα και συγκεκριμένα με τον υπεύθυνο τύπου κ. Νέστορα Τυροβούζη, προγραμματίζονται σημαντικά press trips για την περίοδο του Πάσχα και του Μαΐου στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ υπήρξαν θετικές συζητήσεις προκειμένου να φιλοξενηθούν στην περιοχή μας στελέχη της πολύ γνωστής εφημερίδας “Аргументы и Факты” (Αργκουμέντι ι Φάκτι), των περιοδικών Harper’s Bazaar, Glamour και το National Geographic.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Σεμινάρια για την επιμόρφωση των δικαστικών λειτουργών

Συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων  και του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, υπέγραψαν σήμερα ο Υπουργός κ. Μιχάλης Καλογήρου και ο πρόεδρος του ΟΕΕ κ. Κωνσταντίνος Κόλλιας.

Στο πλαίσιο της Συμφωνίας, το ΟΕΕ αναλαμβάνει να διενεργήσει επιμορφωτικά σεμινάρια που απευθύνονται στους δικαστές των εφετειακών περιφερειών Αθηνών και Πειραιώς, προς υποβοήθηση του έργου τους σε θέματα λογιστικά – χρηματοπιστωτικά. Οι θεματικές ενότητες επελέγησαν αφού ελήφθησαν υπόψη οι υποθέσεις αρμοδιότητας των Ειρηνοδικείων και Πρωτοδικείων, στις οποίες ανακύπτουν ζητήματα οικονομικού ενδιαφέροντος.

Τα σεμινάρια συνολικής διάρκειας 25 ωρών, θα ολοκληρωθούν εντός πέντε συνεχόμενων ημερών, τον προσεχή Απρίλιο ή Μάιο. Θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα και θα μεταδίδονται ζωντανά (με τη διαδικασία Live Streaming) σε αίθουσες της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας, του Ηρακλείου Κρήτης και των Χανίων. Προκειμένου να καταστεί δυνατόν να παρακολουθήσει τα σεμινάρια το σύνολο των δικαστικών λειτουργών σε όλες τις εφετειακές περιφέρειες της χώρας θα αξιοποιηθεί σχετική διαδικτυακή πλατφόρμα.

Δήλωση του αναπληρωτή Τομεάρχη Οικονομίας και Ανάπτυξης της Ν.Δ. κ. Χρ. Δήμα για την αποτυχία του αναπτυξιακού Νόμου

«Ούτε ένα ευρώ από τον αναπτυξιακό νόμο στην πραγματική οικονομία»

 Ερώτηση 46 Βουλευτών της ΝΔ προς τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης

 Το ζήτημα της αναποτελεσματικότητας του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016 αναδεικνύουν με Ερώτηση τους 46 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Με αφορμή την κατάθεση της Ερώτησης, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης, βουλευτής Κορινθίας, κ. Χρίστος Δήμας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 «Ούτε ένα ευρώ από τον αναπτυξιακό νόμο στην πραγματική οικονομία. Τριάντα τρεις μήνες μετά την ψήφιση του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016, είναι κοινή παραδοχή πως απέτυχε στην εκπλήρωση της βασικής αποστολής του: στην ενίσχυση της ανάπτυξης.

 Σε μια εποχή που η χώρα χρειάζεται πόρους προκειμένου να διασφαλιστούν οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας και να δημιουργηθούν νέες, κονδύλια παραμένουν αδιάθετα λόγω αναποτελεσματικών πολιτικών και γραφειοκρατικών εμποδίων. Παράλληλα, με πρωτοφανείς ρυθμίσεις εγείρονται σοβαρά ζητήματα διαφάνειας σε μια σειρά ρυθμίσεις, καθώς υπάλληλοι δίχως γνώση του αντικειμένου, καλούνται να αξιολογήσουν επενδυτικά σχέδια. Και αυτό στην καλή για την κυβέρνηση εκδοχή καθώς υπάρχουν περιπτώσεις για τις οποίες δημιουργούνται ευθέως ζητήματα διαφάνειας.

 Η Κυβέρνηση οφείλει έστω και τώρα να κάνει τα αυτονόητα ώστε να μην τίθεται υπό αμφισβήτηση η αξιοπιστία και η ορθή αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων. Και παράλληλα θα έπρεπε προ πολλού να έχει εγκαταλείψει τις ιδεοληψίες της που κρατούν σήμερα επενδυτικούς πόρους στα συρτάρια».

Αλβανία – Έτοιμος να λάβει «προσωπικά δύσκολες αποφάσεις» για την επίλυση της κρίσης, ο Ιλίρ Μέτα

   Τον κίνδυνο ολίσθησης της χώρας σε ταραχές και εν τέλει την αποσταθεροποίηση, επισήμανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Αλβανίας Ιλίρ Μέτα.

   Σε δηλώσεις του στην πόλη Πόγραδετς και αναφερόμενος στην πολιτική κρίση που πλήττει τη χώρα, είπε ότι είναι έτοιμος να λάβει προσωπικά δύσκολες  αποφάσεις εάν αυτές σε βοηθήσουν στην επίλυση της κρίσης.

   Ο κ. Μέτα  δήλωσε έτοιμος ακόμα και να παραιτηθεί από το αξίωμά του ή και, όπως είπε, να θυσιάσει και τη ζωή του όπως ο Πρόεδρος της Χιλής Σαλβαντόρ Αλιέντε «για να εμποδιστεί η εγκαθίδρυση μιας χούντας που μπορεί να στείλει πίσω τη χώρα κατά τριάντα χρόνια».

   Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του, ο κ. Μέτα ανέφερε ότι δεν συμφωνεί ούτε με τις επιλογές  της αντιπολίτευσης τονίζοντας ότι η κρίση εντάθηκε  περισσότερο μετά την άνευ προηγουμένου και καταδικαστέα, όπως είπε, απόφαση της να παραιτηθεί των βουλευτικών εδρών της.

   Ταυτόχρονα κατήγγειλε ως αντιθεσμική την πρακτική αντικατάστασης των κενών εδρών στη Βουλή με επιλαχόντες υποψηφίους από τις λίστες των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

   Πρόσθεσε, δε, ότι ο ίδιος προσωπικά γνωρίζει τις ρίζες της  κρίσης και πως έχει προειδοποιήσει τους υπεύθυνους παράγοντες στο εσωτερικό και το εξωτερικό ότι οι καταστάσεις μπορεί να οδηγηθούν σε απρόβλεπτες εξελίξεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ιταλία: Οδηγός πυρπόλησε λεωφορείο γεμάτο παιδιά, διαμαρτυρόμενος, όπως όλα δείχνουν, για τους θανάτους μεταναστών και προσφύγων στη Μεσόγειο

Στις φλόγες τυλίχθηκε ένα λεωφορείο γεμάτο παιδιά, αφού ο οδηγός του το πυρπόλησε, στα περίχωρα του Μιλάνου, σήμερα, σε μια διαμαρτυρία, όπως όλα δείχνουν, για τους θανάτους προσφύγων και μεταναστών στη Μεσόγειο, έγινε γνωστό από τις ιταλικές αρχές.

Όλα τα παιδιά κατάφεραν να βγουν σώα, προτού επεκταθεί η φωτιά στο λεωφορείο. Σύμφωνα με την αστυνομία, ο οδηγός είναι ένας Ιταλός με καταγωγή από τη Σενεγάλη.

«Εκείνος φώναζε “Σταματήστε τους θανάτους στη θάλασσα, θα διαπράξω μακελειό” περιέγραψε ο εκπρόσωπος τύπου της αστυνομίας Μάρκο Παλμιέρι, επικαλούμενος τις δηλώσεις του οδηγού στην αστυνομία μετά τη σύλληψή του.

Σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε σε ιταλικούς ενημερωτικούς ιστότοπους διακρίνεται ο οδηγός να ρίχνει το λεωφορείο πάνω σε άλλα αυτοκίνητα σε έναν επαρχιακό αυτοκινητόδρομο προτού το βαρύ όχημα πιάσει φωτιά. Παιδιά τρέχουν μακριά από το λεωφορείο ουρλιάζοντας.

Ένα από τα παιδιά είπε σε δημοσιογράφους ότι ο οδηγός απείλησε να τα περιλούσει με βενζίνη και να τους βάλει φωτιά. Κάποια από τα παιδιά πήραν την αστυνομία, που έσπευσε στο σημείο και κατάφερε να βγάλει όλους τους επιβαίνοντες σώους.

Ο Παλμιέρι σημείωσε ότι ορισμένα παιδιά διακομίστηκαν σε νοσοκομεία για προληπτικούς λόγους, διότι είχαν μώλωπες ή βρίσκονταν σε κατάσταση σοκ, κανείς, ωστόσο, δεν τραυματίστηκε σοβαρά.

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών υπολογίζει ότι περίπου 2.297 πρόσφυγες και μετανάστες πνίγηκαν ή χάθηκαν στη Μεσόγειο τα 2018, προσπαθώντας να φθάσουν στην Ευρώπη.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Δυσάρεστη εξέλιξη» χαρακτηρίζει το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τη σημερινή απόφαση της Ιεραρχίας

«Η σημερινή απόφαση της Ιεραρχίας είναι μια δυσάρεστη εξέλιξη για τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας, εκπροσώπους της Πολιτείας, διανοούμενους και κληρικούς που πιστεύουν στην αναγκαιότητα μιας νέας οριοθέτησης  των ρόλων Εκκλησίας – Πολιτείας προς όφελος της ίδιας της Εκκλησίας, της κοινωνίας και του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους». Αυτό σχολιάζει σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

«Σε μια Δημοκρατία ο διάλογος μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας δεν μπορεί να διεξάγεται με κόκκινες γραμμές και στείρες αρνήσεις», σημειώνεται και σε έντονο τόνο επισημαίνεται ότι «δεν νοείται η απάντηση της Εκκλησίας σε μια ολοκληρωμένη κι αναλυτική πρόταση της Πολιτείας να είναι μία άρνηση χωρίς κανένα επιχείρημα». «Η κυβέρνηση είναι πάντοτε έτοιμη να διεξάγει ειλικρινή κι εξαντλητικό διάλογο εντός του πλαισίου της συμφωνίας της 6/11/2018, χωρίς εξαιρέσεις, επιλεκτικές προτιμήσεις και εκ των υστέρων τελεσίγραφα, όπως αυτά που τέθηκαν με τη σημερινή απόφαση της Ιεραρχίας», επισημαίνεται.

Αναλυτικότερα, το ΥΠΠΕΘ αναφέρει: «Η ιστορική συμφωνία της 6/11/2018, όπως ανακοινώθηκε, από κοινού, από τον πρωθυπουργό και τον αρχιεπίσκοπο είναι η μόνη σοβαρή και υλοποιήσιμη πρόταση για τον εξορθολογισμό των σχέσεων Πολιτείας – Εκκλησίας που κατατέθηκε δημόσια κι αποτέλεσε τη βάση για τη διαβούλευση που επακολούθησε τους επόμενους μήνες. Η κυβέρνηση επιθυμεί λύσεις, οι οποίες θα ανοίξουν νέο κεφάλαιο στις σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας».

Το υπουργείο σημειώνει ότι «αποσπασματικές λύσεις για να κρυφτεί το πρόβλημα κάτω από το χαλί είναι μια μέθοδος του παλιού πολιτικού καθεστώτος που έχει ναυαγήσει μαζί του» και σημειώνει ότι ο πρωθυπουργός και ο αρχιεπίσκοπος είχαν ξεκαθαρίσει ότι οι άξονες της συμφωνίας συγκροτούν μια ενιαία ολότητα και δεν μπορούν να τεμαχιστούν.

Τέλος, αναφέρει ότι καθ’ όλο το διάστημα διαλόγου των δυο πλευρών, η Εκκλησία δεν έθεσε υπ’ όψιν της κυβέρνησης κάποιο εναλλακτικό σχέδιο ή αντιπρόταση και ότι δεν δέχθηκε να συζητήσει την πρόταση για το μισθολογικό».

ΑΠΕ-ΜΠΕ