Αρχική Blog Σελίδα 14116

Μην το ξεχάσετε – Αλλάζουμε την ώρα στις 3 τα ξημερώματα, μία ώρα μπροστά τα ρολόγια

Πλησιάζει η ώρα να αλλάξουμε την… ώρα!

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου αλλάζει η ώρα και στις 3:00 τα ξημερώματα της 31ης Μαρτίου οι δείκτες των ρολογιών θα δείξουν 4:00, με ανθρώπινη παρέμβαση ή όχι…

Ένας τρόπος για να συνηθίσετε την νέα ώρα είναι να γυρίσετε από τι Σάββατο το βράδυ τα ρολόγια μια ώρα μπροστά και να μην περιμένετε τα ξημερώματα της Κυριακής.

Η θερινή ώρα εφαρμόστηκε στην Ελλάδα για πρώτη φορά στις αρχές τις δεκαετίας του 1970 για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας, κατά την διάρκεια της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης.

Με την εφαρμογή της θερινής ώρας έχουμε δύση ηλίου μια ώρα αργότερα, οπότε  μικραίνει ο χρόνος μεταξύ δύσης ηλίου και νυκτερινού ύπνου. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Την θερινή ώρα για πρώτη φορά την εισηγήθηκε το 1784 ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, ενώ η χώρα που την εφάρμοσε πρώτη ήταν η Αγγλία το 1916.

Από την επαναστατική ορμή στη σύγχυση της εξουσιαστικής μέθης – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Είδα και διάβασα και την  προχθεσινή νέα δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε και παγιοποιεί τη διαφορά μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ στις δέκα ποσοστιαίες μονάδες… Δεν θα σταθώ σ’ αυτή αλλά σε κάτι άλλο που προκύπτει ΚΑΙ απ’ αυτή και μου δημιούργησε ερωτηματικά και προβληματισμούς.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ας τους μοιραστούμε:

Τόσο από την τελευταία δημοσκόπηση όσο και γενικά από όσες έχουν δει το φως της δημοσιότητας, προκύπτει ότι  ένας στους τέσσερις Έλληνες ψηφοφόρους ψηφίζει εδώ και 4,5 χρόνια τον κυβερνών κόμμα! Το δε μεγάλο ποσοστό των αναποφάσιστων προέρχεται από αυτό. Αν σ’ αυτούς προσθέσουμε και τα δυο απόλυτα άκρα (Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ), προσθέσουμε και τους ψεκασμένους κι όσους αγοράζουν τα χειρόγραφα του Χριστού απ’ τον Βελόπουλο ή τους οπαδούς του Σώρρα, ασφαλώς δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι.

Αυτό αποτελεί, κατά την ταπεινή μου γνώμη, μια πρωτοφανής ήττα της λογικής, της ηθικής, της αξιοπρέπειας, του πολιτισμού μας και της έννοιας της ντροπής.

Να το εξηγήσω.

Πριν από τρία χρόνια ένας στους τέσσερις ψηφοφόροι ψήφιζαν ΣΥΡΙΖΑ. Άκουσαν τόσα και τόσα, πείστηκαν ότι η Άνοιξη του τόπου θα είναι μόνιμη με την Αριστερά. Κάποιοι άλλοι ψήφισαν για να μη πληρώνουν ΕΝΦΙΑ, για να σκιστούν τα μνημόνια, ενώ μερικοί για να φύγουν οι γερμανοτσολιάδες – Νενέκοι.

Σήμερα, πάλι ένας στους τέσσερις Έλληνες, εξακολουθεί και στηρίζει/ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ.

Εν τω μεταξύ: Σ’ αυτά τα χρόνια που πέρασαν:

  1. Υπογράφηκε το πιο σκληρό μνημόνιο, υποθηκεύτηκε για ένα αιώνα η δημόσια περιουσία, επιβλήθηκαν capital controls και διαλύθηκαν οι τράπεζες, οι φόροι κατατρώνε τα σωθικά των πολιτών, η Μεσαία τάξη αποσαρθρώθηκε. Οι επιχειρήσεις ξενιτεύονται όλο και συχνότερα για να βρουν φθηνότερα κεφάλαια, καλύτερα επιτόκια δανεισμού και φυσικά λιγότερους φόρους. Οι νέοι που έχουν τη δυνατότητα εγκαταλείπουν την Ελλάδα με αυξανόμενους ρυθμούς. Σε σημείο που η μετανάστευση να παραλληλίζεται μ’ εκείνη της δεκαετίας του ΄50!

Αναρωτιέμαι, λοιπόν: Αυτός ο Έλληνας, ο ένας στους τέσσερις, που εξακολουθεί και ψηφίζει την πιο αστεία κυβέρνηση που γνώρισε ο τόπος σε οικονομικά ζητήματα, δεν αισθάνεται ντροπή για την οικονομική ληστεία του μεγάλου μέρους της κοινωνίας και της Μεσαίας τάξης των πολλών;

  1. Η ανομία βρίσκεται σε σημεία που ποτέ δεν είχε φτάσει στην Ελλάδα. Ολόκληρες περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και άλλων μεγάλων ή μικρότερων πόλεων, έχουν καταστεί άβατα μπαχαλάκηδων και παραβατικών. Οι ληστείες και οι δολοφονίες είναι στην ημερήσια διάταξη κι έχουν το θράσος να μας λένε πως όταν ληστεύουν τα σπίτια μας να κάνουμε ότι … κοιμόμαστε. Η αστυνομία του Τόσκα, της Παπακώστα, της Γεροβασίλη έχουν καταστήσει τους πολίτες ανυπεράσπιστους. Μόλις προχθές, η Αστυνομία γύρισε για την επικοινωνία της στην εποχή της… μοτορόλας!!! Χώρια που μερικοί πραγματικοί μπάτσοι εκτελούν εντολές και συλλαμβάνουν πολίτες ακόμη και… προληπτικά!!! Ενώ ο αστυνομικός που οι Αριστεροί (κυρίως) τον αποκαλούσαν περιπαικτικά μπάτσο, σήμερα είναι του… κλώτσου και του μπάτσου…

Αναρωτιέμαι, λοιπόν: Αυτός ο Έλληνας, ο ένας στους τέσσερις, που εξακολουθεί και ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ, δεν διαθέτει ίχνος ντροπής για την γενικευμένη ανομία; Και μάλιστα εις βάρος των αδυνάμων, αφού οι ισχυροί οικονομικά έχουν «στρατούς» φύλαξης και προστασίας. Ίχνος ντροπής για το μπάχαλο ανομίας και ασυδοσίας στην πλάτη των πιο αδύναμων πολιτών;

  1. Πέρυσι κάηκαν εκατό συνάνθρωποί μας στο Μάτι εξ αιτίας της διαπιστωμένης ανικανότητας της πολιτικής ηγεσίας και των θλιβερών δημοσίων υπηρεσιών του κράτους. Πρόπερσι πνίγηκαν άλλοι 24 Έλληνες από τους ίδιους λόγους. Κι αντί συγγνώμης είδαμε ελεεινά επικοινωνιακά παιγνίδι επάνω στα καρβουνιασμένα και πνιγμένα κορμιά. Και μια κυνική δήλωση ότι… απλώς έτυχε στραβή στην βάρδια τους!!!

Αναρωτιέμαι, λοιπόν: Αυτός ο Έλληνας, ο ένας στους τέσσερις, που εξακολουθεί και ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ, έχει έστω και την παραμικρή ευαισθησία; Έχει , έστω, την παραμικρή τσίπα;

  1. Η κυβέρνηση προσέφερε απλόχερα τη Μακεδονική γλώσσα και τη Μακεδονική ταυτότητα σε Σλαβομακεδόνες! Κι ακούμε τον πρωθυπουργό, είτε από άγνοια είτε από κουτοπόνηρη σκοπιμότητα να μας λέει ότι η θάλασσα δεν … έχει σύνορα! Ενώ ο νυν υπουργός Εξωτερικών κάνει αγώνα για να μας πείσει για τα δικαιώματα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο!!!

Αναρωτιέμαι, λοιπόν: Αυτός ο Έλληνας, ο ένας στους τέσσερις, που εξακολουθεί και ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ, δεν διαθέτει ίχνος πατριωτισμού;

 

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, μετά από τόσα χρόνια υπερεπαρκούς δείγματος πολιτικής ανεπάρκειας, πόσα ακόμη δεινά πρέπει να υποστεί αυτός ο Έλληνας, ο ένας στους τέσσερις που εξακολουθεί και ψηφίζει αυτό το κόμμα κι αυτήν την κυβέρνηση, για να σταματήσει να το κάνει;

Κι ο ένας στους τέσσερις, ανήκει μόνο στην κατηγορία εκείνων που παρασιτούν εντός και πέριξ του δημοσίου; Ανήκει μόνο στο εμφανώς σημαντικό ποσοστό πολιτικά και πνευματικά αναλφάβητων; Ανήκει μόνο στη μάζα των ιδεοληπτικών ουτοπιστών που κατοικοεδρεύουν στον οικισμό «Ελλάς»; Βρίσκονται σε απόλυτη σύγχυση αφού το ορμητήριο επαναστατικής στέγης έχει μεταβληθεί σε εξουσιαστικό στέκι και τους έχει κατακτήσει το νου;

Ειλικρινά δεν μπορώ ν’ απαντήσω.

Απλά αναρωτιέμαι «φωναχτά» και το μοιράζομαι μαζί σας.

Άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια έχω την βαθύτατη πεποίθηση ότι χρήζουμε μέγιστης επιστημονικής έρευνας και δη συγκεκριμένων ιατρικών κλάδων…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων του Σαββάτου 30 Μαρτίου 2019

εφημερίδες 2Α

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 30/03/2019

ΤΑ ΝΕΑ: «Πως διαμορφώνεται ο εκλογικός χάρτης. Φαβορί και αουτσσάϊντερ σε δήμους, περιφέρειες»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Κτηματολόγιο 10 «αγκάθια» στις δηλώσεις ακινήτων

ΕΘΝΟΣ: «Έξτρα φόρος για τον έναν στους τρεις»

EΣΤΙΑ: ««Θα είμαστε η φωνή δικαίου κάθε κοινότητος» Με ορολογία Ντενκτάς «τουρκόφωνο» κόμμα στις εκλογές»

Η ΑΥΓΗ: «Στο εδώλιο τα θαλασσοδάνεια Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ»

Η ΑΠΟΨΗ: «Τα δύο μυστικά του βάλτου για τον Αλέξη»

Η ΒΡΑΔΥΝΗ: «Δραματική έκκληση των επιχειρηματιών και των εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας. Σώστε τα μακεδονικά προϊόντα»

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Αλυσίδα προεκλογικών παροχών. Χωρίς εισφορά αλληλεγγύης τα αναδρομικά των ειδικών μισθολογίων»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: «Ποινική δίωξη για τα δάνεια Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ»

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Πράκτορας της ΜΙ6 ο μπολσεβίκος «αρχιμανδρίτης»»

Ο ΛΟΓΟΣ: «Ψαλισμένα τα όρια για την πρώτη κατοικία μετά τις πιέσεις των δανειστών. Πίσω ολοταχώς»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: «Ευρωεκλογές / Μάης 2019 Κάλεσμα της ΚΕ του ΚΚΕ. Δυνατό ναι στο ΚΚΕ, όχι στην ΕΕ του κεφαλαίου»

ESPRESSO: «Η γνωριμία 32χρονης με παντρεμένο στη Ρόδο μετατράπηκε σε εφιάλτη 365 ημερών. Σκλάβα του sex στις ορέξεις εκβιαστών!»

ΣΤΟ ΚΑΡΦΙ: «Η Φώφη Γεννηματά αποκαλύπτει το δίλλημα των εκλογών. Ισχυρό ΚΙΝΑΛ ή διχασμός»

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: ««Δώρα» 750 εκατ. από Τσίπρα σε Κόκκαλη»

KONTRANEWS: «Για τα θαλασσοδάνεια των κομμάτων ύψους 370 εκ. ευρώ. Διώκονται για κακούργημα 104 τραπεζικά στελέχη και οι ταμίες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ»

STAR: «Γιατί ο «σουλτάνος» θέλει να την κάνει τζαμί. Η Αγία-Σοφία τρομάζει τον Ερντογάν»

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «ΝΔ-ΠΑΣΟΚ Διώξεις για τα βρόμικα θαλασσοδάνεια »

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: «Ρεκόρ 10ετίας στις αγορές. Υψηλές «πτήσεις» στο α’ τρίμηνο-Πρωταγωνιστής στην Ε.Ε. το ελληνικό χρηματιστήριο»

AGRENDA: «Ο αχυρώνας φλέγεται στις άμεσες ενισχύσεις. Κυβερνητικοί ευρωβουλευτές συναινούν στην εξωτερική σύγκλιση;»

AXIANEWS: «Τα δίνουν όλα για όλα στην οικονομία με τη στήριξη των Γερμανών. Τελευταίο χαρτί. Οι 5 κινήσεις για να αλλάξει το κλίμα»

Κοινές δράσεις της περιβαλλοντικής επιχειρηματικότητας Ελλάδας – Σερβίας – 1ο FORUM στο Βελιγράδι –

Ολοκληρώθηκε σήμερα η διήμερη επίσκεψη του Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτη Φάμελλου, στο Βελιγράδι, ως επικεφαλής αποστολής είκοσι (20) ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα του περιβάλλοντος, έπειτα από σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Σερβίας.  Οι δύο χώρες επιβεβαίωσαν τους δεσμούς που τις ενώνουν υπογράφοντας Μνημόνιο συνεργασίας σε θέματα περιβαλλοντικής πολιτικής.

Ο Σωκράτης Φάμελλος απευθυνόμενος στον Σέρβο ομόλογό του, Goran Trivan, ανέφερε: “Η υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας με το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Σερβίας αποδεικνύει ότι υπάρχει βαθιά κατανόηση και ουσιαστική συνεργασία που στηρίζονται σε μια σχέση αιώνων”. Σε αυτή την κατεύθυνση “η Ελλάδα έχει αποφασίσει να στηρίξει αυτή την κοινή διαδρομή, και προς την ευρωπαϊκή οικογένεια, και ταυτόχρονα στον κοινό δρόμο βελτίωσης των συνθηκών της  ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος, αλλά και της  ευημερίας των κοινωνιών των δύο χωρών”.

Σωκράτης Φάμελλος 2
“Πιστεύουμε βαθιά ότι η βαλκανική χερσόνησος μπορεί να αποτελέσει ένα υπόδειγμα συνεργασίας και φιλίας που να στηρίζεται πρώτα στην ειρήνη”, συνέχισε ο Αν. ΥΠΕΝ επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα θα στηρίξει τις επιλογές του Υπουργού Περιβάλλοντος της Σερβίας και στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και στο πλαίσιο άλλων δραστηριοτήτων των Ηνωμένων Εθνών, διότι “η παγκόσμια πολιτική συμφωνία που περιλαμβάνει τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και τη Συμφωνία των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή αποτελούν το καλύτερο υπόβαθρο για όλες τις διεθνείς συμφωνίες και κυρίως για την συνεργασία κρατών και πολιτών”.

Νωρίτερα, σήμερα, στο 1ο Forum Σερβίας – Ελλάδας, με θέμα το περιβάλλον, που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Βελιγραδίου, παρουσία εκπροσώπων ελληνικών και σερβικών επιχειρήσεων και φορέων, ο Σωκράτης Φάμελλος υπογράμμισε ότι εάν η παγκόσμια κοινότητα δεν επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους “δεν θα έχει κανένα νόημα να συζητάμε για την επιχειρηματική κοινότητα ή για επενδύσεις”. Επανέλαβε δε, ότι η προστασία του περιβάλλοντος δεν αντιστρατεύεται την ανάπτυξη, αντίθετα “δημιουργεί νέες ευκαιρίες στην επιχειρηματική κοινότητα, νέες δυνατότητες στην οικονομία και την εργασία. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να αναπαράγουμε κοινωνικά και οικονομικά μοντέλα που καταναλώνουν ενέργεια, φυσικούς πόρους, που δημιουργούν απόβλητα αντί νέες πρώτες ύλες”.

Σωκράτης Φάμελλος 3

“Είναι ξεκάθαρη η ανάγκη σε παγκόσμιο επίπεδο για μια διαφορετική ανάγνωση διαχείρισης των φυσικών πόρων, οι οποίοι μαζί με τις ΑΠΕ και τις ευκαιρίες που δημιουργεί η κυκλική οικονομία είναι οι  νέες, μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες στις οποίες μπορούν να επενδύσουν οι επιχειρήσεις της Σερβίας και της Ελλάδας”, συμπλήρωσε καλώντας την επιχειρηματικότητα που δραστηριοποιείται στον τομέα του περιβάλλοντος να δημιουργήσει η ίδια τις ευκαιρίες. Όπως είπε χαρακτηριστικά: “Δεν χρειαζόμαστε απλώς μια συμφωνία της επιχειρηματικής κοινότητας με κοινές επενδύσεις και δραστηριότητες στις δύο χώρες. Χρειαζόμαστε ταυτόχρονα και μια ετοιμότητα του δημόσιου τομέα των κρατών μας προκειμένου να φιλοξενήσει, να υποστηρίξει και να αποτελέσει τον καταλύτη γι’ αυτές τις επιχειρηματικές δραστηριότητες”.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο Σωκράτης Φάμελλος σημείωσε ότι το 1ο Forum Σερβίας-Ελλάδας δεν αφορά μόνο στη συνεργασία των Υπουργείων Περιβάλλοντος των δύο χωρών, αλλά αποσκοπεί και στη δημιουργία απευθείας και αυτόνομων επιχειρηματικών και οικονομικών σχέσεων. “Το Forum είναι ο καταλύτης, τα αποτελέσματά του θα τα κρίνουν οι πολίτες των δύο κρατών, αυτοί είναι οι τελικοί κριτές. Συνεπώς, η σημερινή ημέρα είναι η αρχή των διμερών συνεργασιών, οι οποίες θα πρέπει να συμπεριλάβουν και άλλες πτυχές, όπως είναι για παράδειγμα η αδελφοποίηση των καθαρών πόλεων. Όσον αφορά στην επιχειρηματικότητα θα πρέπει να ενσωματώσει την καινοτομία στην παραγωγική της διαδικασία και να ανταποκριθεί άμεσα στα νέα δεδομένα”.

Σωκράτης Φάμελλος 1
Και κατέληξε λέγοντας: “Κλείνω με τους χαιρετισμούς του πρωθυπουργού της Ελλάδας, Αλέξη Τσίπρα, και την εντολή του να δουλέψουμε μαζί, όπως θα δουλεύαμε με οποιονδήποτε συμπατριώτη μας. Αυτή είναι μια πολιτική επιλογή της κυβέρνησης που ισχύει για το σύνολο της γειτονιάς μας, που είναι τα Βαλκάνια. Επιδιώκουμε – και θα το καταφέρουμε όλοι μαζί- τα Βαλκάνια να αποτελέσουν μια περιοχή που θα διαπνέεται από τις αξίες του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, της ειρήνης και της αλληλεγγύης, και ταυτόχρονα θα εκπέμπει δημιουργικότητα, πρόοδο και ευημερία”.

Δηλώσεις του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με την Πρωθυπουργό της Ρουμανίας, Βιόριτσα Ντάντσιλα

Ευχαριστώ Βιόριτσα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την κυρία Πρωθυπουργό για την φιλοξενία και την πολύ θετική συνεισφορά της στις συνομιλίες που είχαμε.

Είναι η πρώτη επίσημη επίσκεψη Έλληνα Πρωθυπουργού στη Ρουμανία μετά το 2008. Μεσολάβησαν παραπάνω από δέκα, έντεκα χρόνια, δύσκολα τα περισσότερα από αυτά και για την Ευρώπη, αλλά και για την Ελλάδα που πέρασε μια κρίσιμη περίοδο, μια κρίση οικονομική, εξήλθε όμως από αυτή και σήμερα με περισσότερη δύναμη και με πολύ περισσότερη αισιοδοξία ατενίζει το μέλλον και ανακτά έναν σημαντικό ρόλο που πάντοτε είχε στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Και αυτός ο ρόλος, βεβαίως, περνούσε πάντοτε μέσα από τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες. Ελλάδα και Ρουμανία αποτελούν τις δύο ισχυρότερες οικονομικά χώρες της Βαλκανικής, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, θα έλεγα και βεβαίως η συνεργασία μας, που πάντοτε στηρίζεται σε μια παράδοση πολύ στενών σχέσεων ανάμεσα στους λαούς μας, παίζει κομβικό ρόλο για τη σταθερότητα, αλλά και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Είχαμε την ευκαιρία να επισημάνουμε ότι πέρα από τους ιστορικούς δεσμούς που έχουν οι λαοί μας στην ευρύτερη γειτονιά μας, στα Βαλκάνια, υπάρχει και ο δεσμός που αφορά τη σημαντική ελληνική παροικία στη Ρουμανία, αλλά και τους πολυάριθμους Ρουμάνους που διαβιούν, εργάζονται ή σπουδάζουν στην Ελλάδα και ενισχύουν αυτές οι σημαντικές κοινότητες τους στενούς ιστορικούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών μας.

Και βεβαίως, να μην παραλείψω να επισημάνω ότι η Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική δύναμη, έχει μια σημαντική παρουσία, θα έλεγα, στην επιχειρηματική ζωή της Ρουμανίας, καθώς οι ελληνικές επενδύσεις εδώ είναι περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ.  Έλληνες επενδυτές απασχολούν πάνω από 20.000 εργαζόμενους σε σημαντικούς τομείς της οικονομίας, όπως οι επικοινωνίες, οι υποδομές, ο τραπεζικός τομέας.

Και βεβαίως, δική μας επιθυμία είναι, μέσα από αυτή τη συνεργασία, να αυξήσουμε τις εμπορικές συναλλαγές, να αυξήσουμε τις επενδύσεις Ελλήνων στη Ρουμανία, αλλά και Ρουμάνων στην Ελλάδα.

Αναφέρθηκε η Βιόριτσα στον σημαντικό αριθμό Ρουμάνων τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα. Είναι περίπου ένα εκατομμύριο τον χρόνο. Θα θέλαμε αυτός ο αριθμός να αυξηθεί, καθώς η Ελλάδα, πράγματι, αποτελεί έναν πολύ σημαντικό τουριστικό προορισμό, ελκυστικό τουριστικό προορισμό. Είναι μια πολύ φιλική χώρα, ιδιαίτερα για τους βαλκανικούς λαούς.

Συμφωνήσαμε να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας στον τομέα της εκπαίδευσης. Μας ενδιαφέρει να προωθήσουμε την ακαδημαϊκή και ερευνητική μας συνεργασία, με σχέδια κοινού ενδιαφέροντος, σε αντικείμενα, όπως η περιβαλλοντική προστασία, η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς, η τουριστική ανάπτυξη, η βιώσιμη ενέργεια.

Μιλήσαμε για τις δυνατότητες συνεργασίας μας στον τομέα της Ψηφιακής Πολιτικής, όπου έχουμε μεγάλες προοπτικές για συνέργειες. Βεβαίως, όμως, πέραν των επιμέρους τομέων και κλάδων συνεργασίας, κουβεντιάσαμε και για τις περιφερειακές εξελίξεις. Τονίσαμε ότι η συνεργασία μας ενισχύεται έτι περαιτέρω μέσα από τα τριμερή και πολυμερή σχήματα, τα οποία έχουμε επιλέξει να αναπτύξουμε το τελευταίο διάστημα.

Τα σχήματα αυτά, όπως και η σημερινή τετραμερής Διάσκεψη που θα ακολουθήσει, συμβάλλουν όχι μόνο στην περιφερειακή σταθερότητα, αλλά και στην ευρωπαϊκή προοπτική των Βαλκανικών χωρών και ιδιαίτερα των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.

Παράλληλα, συμβάλλουν και στη στήριξη της Ρουμανικής Προεδρίας, η οποία και αυτή, όπως και η προηγούμενη Βαλκανική Προεδρία, η Βουλγαρική Προεδρία, είναι εστιασμένη και σε ζητήματα που αφορούν τη γειτονιά μας και σε ζητήματα που αφορούν τα Βαλκάνια, ιδιαίτερα την ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.

Σε αυτό το πλαίσιο, βεβαίως, η Συμφωνία των Πρεσπών δίνει μια ιδιαίτερη δυναμική στα Βαλκάνια και είναι ένα μοντέλο συνεργασίας. Αναδεικνύει πως μέσα από την επίλυση διαφορών, μέσα από τη συνεργασία την οικονομική, την πολιτιστική, μπορούμε να δώσουμε μια προοπτική ειρήνης, σταθερότητας και οικονομικής ανάπτυξης για όλα τα Βαλκάνια.

Και με αυτή την ευκαιρία να επισημάνω ότι Ελλάδα και Ρουμανία στηρίζουμε την ενταξιακή προοπτική της Βόρειας Μακεδονίας, αλλά και άλλων βαλκανικών χωρών και της Αλβανίας.

Στηρίζουμε την προσπάθεια των χωρών αυτών, να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις που έχουν μπροστά τους, να προβούν σε ενέργειες μεταρρυθμιστικές στις χώρες τους, να ενισχύσουν τη δημοκρατία, να μεταρρυθμίσουν τις οικονομίες τους, για να μπορούν να πληρούν τα ενταξιακά κριτήρια στην ευρωπαϊκή τους προοπτική.

Βεβαίως, εις ό,τι αφορά τις περιφερειακές εξελίξεις, κουβεντιάσαμε και για τα της Ευρώπης, όχι μόνο τις περιφερειακές εξελίξεις, αλλά και για το κοινό μας σπίτι.

Η Ευρώπη βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.

Έχουμε τις συνέπειες από τη δυσκολία να βρεθεί μια συμφωνία για το Brexit.

 Έχουμε μπροστά μας μια κρίσιμη εκλογική μάχη, αυτή των ευρωεκλογών και βεβαίως αυτό το οποίο απαιτείται, είναι να έχουμε περισσότερη ενότητα, μεγαλύτερη αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών – μελών.

Και, υπ’ αυτή την έννοια, πιστεύω ότι Ελλάδα και Ρουμανία, αλλά και όλες οι χώρες της Βαλκανικής -οι ευρωπαϊκές, οι χώρες που είναι στην Ευρωπαϊκή Ένωση- θα πρέπει να κρατήσουμε μια κοινή στάση στις κρίσιμες συνομιλίες που αφορούν την αναθεώρηση του Δουβλίνου, καθώς δεν μπορεί οι χώρες πρώτης υποδοχής να παίρνουν όλο το βάρος της ευθύνης, αλλά θα πρέπει να υπερισχύσει η αρχή της αλληλεγγύης.

Αλλά, βεβαίως, μια κοινή στάση και σε ό,τι αφορά τη νέα ευρωπαϊκή στρατηγική ατζέντα για την περίοδο 2019-2025, που πρέπει να επικεντρωθεί στις πραγματικές προσδοκίες των Ευρωπαίων πολιτών, να δούμε την κοινωνική διάσταση, την ενίσχυση της κοινωνικής διάστασης της Ευρώπης, μέσα από την ενίσχυση της αναπτυξιακής ατζέντας, αλλά και του πυλώνα, του ευρωπαϊκού πυλώνα των κοινωνικών δικαιωμάτων.

Και στο πλαίσιο αυτό, βεβαίως, πιστεύω ότι μπορούμε να έχουμε και μία  κοινή θέση και στο κρίσιμο θέμα του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου, καθώς οι δημοσιονομικές επιπτώσεις του Brexit, αλλά και οι αναγκαίες αλλαγές για να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις, δεν θα πρέπει να επηρεάσουν το επίπεδο των διαθέσιμων πόρων για την πολιτική της συνοχής, της σύγκλισης, αλλά κυρίως, και για την κοινή αγροτική πολιτική.

Από εκεί και πέρα, όπως γνωρίζετε, όλο το τελευταίο διάστημα, έχουμε ένα πολύ στενό πλαίσιο συνεργασίας, στο πλαίσιο αυτής της πολυμερούς συνάντησης, διάσκεψης ανάμεσα σε Ελλάδα – Ρουμανία – Βουλγαρία & Σερβία, μια χώρα η οποία θέλουμε να κάνει σταθερά βήματα προς την ενταξιακή της προοπτική στην Ε.Ε..

Και το κρίσιμο –αν θέλετε- αντικείμενο συνεργασίας, όλο αυτό το διάστημα, είναι το θέμα της διασυνδεσιμότητας.

Δουλεύουμε σταθερά, προκειμένου να ενισχύσουμε μεγάλα projects υποδομών και σε ό,τι αφορά τη σιδηροδρομική διασύνδεση και σε ό,τι αφορά το οδικό δίκτυο και σε ό,τι αφορά, όμως, τις τηλεπικοινωνίες, αλλά και την ενεργειακή διασυνδεσιμότητα.

Μεγάλα projects που αφορούν πρώτα από όλα την προοπτική σύνδεσης Μεσογείου και Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα. Projects    που αφορούν και τον Άξονα 10, τον Μεσογειακό Διάδρομο Οδικής Διασύνδεσης, που περνά φυσικά από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια και από εκεί στο Βελιγράδι.

Όμως, νομίζω ότι αυτό το οποίο πρέπει να συνειδητοποιήσουμε σε μια εποχή που οι εξελίξεις είναι ταχύτατες και γρήγορες, σε μια εποχή όπου αλλάζει ο ενεργειακός χάρτης, που διαμορφώνονται νέες προκλήσεις μπροστά μας, Ελλάδα και Ρουμανία, ως δυνάμεις σταθερότητας στην Βαλκανική, μπορούν να αποτελέσουν έναν σημαντικό πόλο σταθερότητας, οικονομικής συνεργασίας και ασφάλειας.

Και στο πλαίσιο της τετραμερούς συνεργασίας μας με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, θα διαμορφώσουμε μία προοπτική ανάπτυξης προς όφελος των λαών μας.

Μιας ανάπτυξης, η οποία, βεβαίως, πέρα από τους συγκεκριμένους τομείς, μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη στους λαούς μας, διότι θα σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας, διότι θα σημαίνει ενίσχυση –αν θέλετε- της γεωπολιτικής δυναμικής των Βαλκανίων.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε και το απόγευμα τις περαιτέρω συνεργασίες μας, συνέργειές μας, αλλά απλά θα ήθελα να πω ότι η συνεργασία μας θα πρέπει να επεκταθεί και σε ό,τι αφορά τη σχέση των πολιτών μας.

Την κοινωνία των πολιτών –επιτρέψτε μου να εκφράσω τον όρο- μέσα από την ίδρυση του Ευρωπαϊκού Ομίλου Εδαφικής Συνεργασίας μπορούμε να δούμε το πώς αυτές οι στρατηγικού χαρακτήρα συνεργασίες σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας θα φέρουν τους λαούς μας πιο κοντά.

Να κλείσω, λέγοντας ότι η πραγματοποίηση αυτών των μεγάλων ευρωπαϊκών σχεδίων διασυνδεσιμότητας στην ενέργεια, στις τηλεπικοινωνίες, στις μεταφορές, έχουν ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον σημαντικών επιχειρηματικών ομίλων, κατασκευαστικών εταιρειών, με πλούσια εμπειρία σε τομείς των υποδομών και των μεταφορών και της διασυνδεσιμότητας.

Και στον κλάδο αυτό, όπως γνωρίζετε, υπάρχουν σημαντικές ελληνικές εταιρείες οι οποίες είναι έτοιμες να προσφέρουν για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.

Με αυτές τις σκέψεις, λοιπόν, θέλω να ευχαριστήσω θερμά τη Ρουμάνα ομόλογό μου για τη φιλοξενία και να υπογραμμίσω ότι ανοίγεται μια περίοδος πολύ σημαντικών, εξαιρετικών –θα έλεγα- προοπτικών για τα Βαλκάνια.

Τα Βαλκάνια δεν είναι πια η παραπεταμένη γειτονιά της Ευρώπης.

 Τα Βαλκάνια δεν πρέπει να είναι πια μια περιοχή, όπου θα έχουμε συγκρούσεις, αντιπαραθέσεις και την επιβολή της θέλησης των μεγάλων δυνάμεων.

Αλλά τα Βαλκάνια μπορούν να είναι μια περιοχή ειρήνης και συνεργασίας, όπου οι χώρες των Βαλκανίων προτάσσοντας την ανάγκη για συνεργασία και ειρηνική διευθέτηση των διαφορών, θα βάλουν μπροστά το όφελος των λαών τους και θα δώσουν μια νέα δυναμική.

Μπορούν να είναι τα Βαλκάνια, όχι η πυριτιδαποθήκη της Ευρώπης, αλλά η ατμομηχανή της οικονομικής ανάπτυξης της Ευρώπης, γιατί, πράγματι, υπάρχουν πάρα πολλά περιθώρια ανάπτυξης και οικονομικής ευημερίας.

Με αυτές λοιπόν, τις σκέψεις θέλω για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω τη Ρουμάνα ομόλογό μου και να υπογραμμίσω ότι οι προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας είναι μεγάλες, αλλά θα τις αντιμετωπίσουμε με επιτυχία.

Ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχου στον Ι. Ναό Παναγίας Βλαχερνών

«Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει αφήσει την σφραγίδα του στην ιστορία του πνευματικού πολιτισμού της ανθρωπότητος και παραμένει φωτεινός φάρος και ελπίδα για το μέλλον»

AXOMIS

Στον κατάμεστο από προσκυνητές Ιερό Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών χοροστάτησε, σύμφωνα με παλαιό έθιμο, σήμερα, 29 Μαρτίου, κατά την Ι.Ακολουθία της Γ’ Στάσεως των Χαιρετισμών, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Τον θείο λόγο κήρυξε ο Διάκονος Παΐσιος Κοκκινάκης, Διευθυντής του Ιδιαιτέρου Πατριαρχικού Γραφείου, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «η περίοδος αυτή την οποίαν διανύουμε είναι περίοδος μεγάλου και δύσκολου πνευματικού αγώνος και δια να τον φέρουμε εις πέρας έχομεν ασφαλώς την ανάγκην των πρεσβειών της Πανάγνου Μητέρας μας».

DSC 7074

Εκκλησιάστηκαν o Επίσκοπος Ερυθρών Κύριλλος, ο Καθηγούμενος της Ι.Μ.Εσφιγμένου Αγίου Όρους, Αρχιμ.Βαρθολομαίος, η Πρόξενος της Ελλάδος στην Πόλη, κυρία Δανάη Βασιλάκη, Άρχοντες Οφφικιάλιοι, και πιστοί από την Πόλη και το εξωτερικό.

DSC 7110

Αμέσως μετά, σε ομιλία του στην Κοινοτική Αίθουσα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε στη σημερινή τέλεση της Ακολουθίας των Χαιρετισμών στον ιστορικό Ναό της Παναγίας και το Αγίασμα των Βλαχερνών, στον τόπο όπου για πρώτη φορά εψάλη ο Ακάθιστος Ύμνος.

DSC 7049

«Ο Ακάθιστος Ύμνος, το έξοχον αυτό μνημείον πίστεως, θεολογίας, ποιητικής εμπνεύσεως και εκφραστικής τέχνης, είναι αρρήκτως συνδεδεμένος με αυτόν εδώ τον ιερόν τόπον. Γνωρίζετε, ότι το έτος 626 απετράπη η άλωσις της Πόλεως υπό των Αβάρων, με την βοήθειαν της Θεοτόκου, όταν ο Πατριάρχης Σέργιος περιέφερε την εικόνα της Παναγίας Βλαχερνίτισσας εις τας επάλξεις κατά μήκος του τείχους. Με αφορμήν αυτό το θαυμαστόν γεγονός συνετέθη ο Ακάθιστος Ύμνος, ο οποίος εψάλη διά πρώτην φοράν εντός του ναού των Βλαχερνών».

DSC 7285

Ο Παναγιώτατος αναφέρθηκε στην ιστορία του αρχικού Ναού, ο οποίος καταστράφηκε από πυρκαγιά το 1434, και στα ιερά λείψανα που φυλάσσονταν σε αυτόν, καθώς και στα παρακείμενα Ανάκτορα των Βλαχερνών, το Νέον Παλάτιον, που υψώνονταν επί του έκτου Λόφου της Βασιλεύουσας. Στα μέσα του 19ου αιώνα η συντεχνία των Γουναράδων αγόρασε το διασωθέν Αγίασμα και ανήγειρε τον σημερινό μικρό Ναό, ο οποίος κατά τα γεγονότα του 1955 υπέστη μεγάλες καταστροφές, για να επισκευασθεί το 1960.

DIMARXOSKATERINIS

«Η πορεία της Εκκλησίας εν τω κόσμω ποτέ δεν υπήρξεν «ειδυλλιακή», διότι ποτέ δεν ήταν εξωιστορική, άσαρκη και εξωπραγματική. Ο λαός του Θεού πορεύεται προς την ουράνιον Βασιλείαν, εν τη ιστορία, χωρίς να ταυτίζεται με αυτήν, αλλά αγωνιζομένη ακαταπαύστως διά την κατά Χριστόν μεταμόρφωσίν της, εμπνεομένη και ενισχυομένη υπό των λόγων του Κυρίου. «Θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιωάν. ιστ’, 33).

AXOMIS

Είναι βέβαιον ότι τα εξωτερικά «μεγαλεία» του Γένους δεν υπάρχουν πλέον εις τας Βλαχέρνας. Όμως, δεν πτοούμεθα. Δεν συγκρίνομεν τα πράγματα ποσοτικώς, αρχιτεκτονικώς, αισθητικώς, εξωτερικώς. Δεν συγκρίνομεν τον σημερινόν ναόν της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας με ο,τι υπήρχεν εις το παρελθόν. Μετρά η Αλήθεια, το πνεύμα των Βλαχερνών. Και αυτό συνιστά αιώνιον παρόν, μένει εις τον αιώνα. «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας» (Εβρ. ιγ’, 8). Και σήμερον η Βλαχέρνα παραμένει σημαντικώτατον πνευματικόν κέντρον της Εκκλησίας και του Γένους. Εις το άκουσμα του ονόματός της δονείται η καρδία των πιστών. Την Παναγίαν την Βλαχερνίτισσαν σκέπτονται και επικαλούνται όλοι εις το άκουσμα του «Χαίρε Νύμφη ανύμφευτε», όπου και αν ευρίσκωνται. Τα βήματα των ευσεβών προσκυνητών εις την Πόλιν του Κωνσταντίνου, τους οδηγούν εις την Παναγίαν των Βλαχερνών, αυθορμήτως, ως να τους ελκύη μία αγία δύναμις, συχνά χωρίς καν να γνωρίζουν την ιστορίαν και τα θαυμάσια του τόπου. Και όταν φθάσουν, πίνουν τα νάματα της αιωνιότητος, ακούουν άρρητα ρήματα, υφίστανται την «καλήν αλλοίωσιν», νοιώθουν ως να έχουν επιστρέψει, μετά από μακροχρόνιον απουσίαν εν τη ξένη, εις τον πατρικόν οίκον. Και έχουν την αίσθησιν ότι αυτός ο ταπεινός ναός είναι μεγαλύτερος από την Αγίαν Σοφίαν.

DSC 7278

Το Αγίασμα, η θαυματουργός εικών της Παναγίας των Βλαχερνών και ο Ακάθιστος ύμνος, τα εγχαραγμένα ανεξίτηλα εις την μνήμην των πιστών, εκφράζουν την μίαν Αλήθειαν, ολόκληρον την πίστιν μας, ακεραίαν την άφατον θείαν φιλανθρωπίαν, ανόθευτον την ελπίδα μας. Εις το Ναί και το Γένοιτο της Παναγίας εις την προαιώνιον Βουλήν του Θεού ευρίσκεται η απάντησις εις τας υπαρξιακάς αναζητήσεις και τους πόθους του ανθρώπου και η διάνοιξις της οδού της θεώσεώς του».

DSC 7285

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης σημείωσε ότι με την έννοια αυτή, το πνεύμα του «ένδοξου Βυζαντινισμού» του Κωνσταντίνου Καβάφη, «ο τρόπος του βίου τον οποίον εκπροσωπεί και εκφράζει ο ναός της Παναγίας των Βλαχερνών και η ακλόνητος εμπιστοσύνη των ορθοδόξων πιστών προς την Υπεραγίαν Θεοτόκον, είναι και σήμερον παρουσία ζώσα και ζωοποιός».

DSC 7353

«Καθημερινά εις το Φανάρι, εις το Κέντρον της οικουμενικής Ορθοδοξίας, προσκυνούνται και θαυματουργούν αι πάνσεπτοι εικόνες της Παναγίας της Παμμακαρίστου και της Παναγίας της Φανερωμένης, και «κρατείται υψηλά η φιλοτιμία της Εκκλησίας και του Γένους» (Χαλκηδόνος Μελίτωνος, Χαλκηδόνια, σ. 68). Ομολογείται ορθοδόξως η αλήθεια της πίστεως, τηρείται με ευλάβειαν η λειτουργική παράδοσις, η κανονική τάξις και το σταυροαναστάσιμον ήθος, επί τη βάσει του ακλονήτου θεμελίου της Θεολογίας, η οποία, ως ελέχθη προσφυέστατα, «είναι η δύναμις της Εκκλησίας υπέρ πάσαν άλλην, διπλωματικήν ή οικονομικήν ισχύν» (Περγάμου Ιωάννου, Κόσμου Λύτρον, σ. 273). Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον έχει αφήσει την σφραγίδα του εις την ιστορίαν του πνευματικού πολιτισμού της ανθρωπότητος και εξακολουθεί να παράγη πολιτισμόν και να παραμένη φωτεινός φάρος και ελπίς διά το μέλλον. Κατ᾿  άνθρωπον αποτελεί «ιστορικόν παράδοξον», κατά Θεόν, όμως, είναι «συνεχές θαύμα», με την ευδοκίαν του θεμελιωτού και αρχηγού της Εκκλησίας και την σκέπην της Παναγίας και πάντων των Αγίων».

DSC 7359

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης συνεχάρη τον Επίσκοπο Αλικαρνασσού Αδριανό, Επόπτη της Περιφερείας  Φαναρίου – Κερατίου Κόλπου, για τον ζήλο και την ευαισθησία με την οποία φροντίζει για την λειτουργία και την προστασία των πολλών Ι.Ναών και προσκυνημάτων της περιοχής αλλά και γενικότερα για την πνευματική διακονία του προς όφελος των πιστών. Την ευαρέσκειά του εξέφρασε και προς τον Πρόεδρο της Κοινότητας, κ.Νικόλαο Καλαμάρη, και τους συνεργάτες του για το έργο που προσφέρουν.

MANIS1

Στην προσφώνηση του ο Επίσκοπος Αλικαρνασσού, επισήμανε ότι η Κυρία Θεοτόκος προστάτευσε το γένος και την Ρωμηοσύνη από πειρασμούς και ποικίλες δυσκολίες και συνέχισε λέγοντας ότι «είναι η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία, η κέδρος η υψίκορμος, η οποία υπό τας αειθαλείς αναδενδράδας της σκέπει των Ορθοδόξων τα συστήματα».

Στη συνέχεια πέντε μαθήτριες και ένας μαθητής του Ζωγραφείου Λυκείου παρουσίασαν ενώπιον του Παναγιωτάτου και των παρισταμένων την ιστορία της Μονής Βλαχερνών και του Ακαθίστου Ύμνου. Οι μαθητές είχαν εκπροσωπήσει τα νιάτα της Ομογένειας, πριν από λίγες ημέρες, με το ίδιο θέμα, στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στο Βυζαντινό Μουσείο της Θεσσαλονίκης. Συγκινημένοι, ο Παναγιώτατος και ο Διευθυντής τους Ζωγραφείου Γιάννης Δεμιρτζόγλου συνεχάρησαν τα παιδιά καθώς και τον Καθηγητή τους, Φιλόλογο Διαμαντή Κομβόπουλο, που τα προετοίμασε.

Επίσκεψη Μητροπολιτών στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

MANIS2

Αμέσως μετά την Ακολουθία των Χαιρετισμών, την Έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου επισκέφθηκαν οι Μητροπολίτες  Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνός  και Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, συνοδευόμενοι από κληρικούς και λαϊκούς συνεργάτες τους. Οι δύο Ιεράρχες υπέβαλαν τα σεβάσματά τους προς τον Παναγιώτατο, ο οποίος τους ζήτησε να μεταφέρουν προς τους πιστούς των Επαρχιών τους τις ευλογίες και τα ειλικρινή αισθήματά του πατρικής αγάπης, ευχόμενος η Κυρία Θεοτόκος να προστατεύει και ενδυναμώνει άπαντες.

MITROPOLITESEVROU2

Χθες, Πέμπτη, 28 Μαρτίου, διαδοχικά δεκτοί από τον Οικουμενικό Πατριάρχη έγιναν οι Μητροπολίτες Μάνης Χρυσόστομος, εκ της Εκκλησίας της Ελλάδος, και Αξώμης Δανιήλ, εκ του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, οι οποίοι υπέβαλαν τα σέβη τους και ζήτησαν την πατριαρχική ευχή και ευλογία. Ο Παναγιώτατος συνεχάρη τον Μητροπολίτη Χρυσόστομο, καθώς χθες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την ενθρόνισή του, και του ευχήθηκε να συνεχίσει για πολλά χρόνια να διακονεί με την ίδια αφοσίωση τον πιστό λαό της Μάνης. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ευλόγησε πατρικώς και το νέο Μητροπολίτη Αξώμης, ο οποίος κατάγεται από την Ζάκυνθο και μέχρι και την εκλογή του διακόνησε ως κληρικός της Ι.Μ.Ζάμπιας, και του ευχήθηκε μακρά, γόνιμη  και καλλίκαρπη Ποιμαντορία προς δόξαν Θεού και προς όφελος του πιστού λαού της αρχαίας και ιστορικής αυτής αφρικανικής εκκλησιαστικής Επαρχίας.

MITROPOLITESEVROU

Νωρίτερα, χθες, ο Παναγιώτατος δέχθηκε τον Δήμαρχο Κατερίνης Σάββα Χιονίδη, ο οποίος συνοδευόταν από την σύζυγό του.

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. για τα δάνεια των κομμάτων

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Τώρα που η υπόθεση Νοvartis αποδείχτηκε η μεγαλύτερη σκευωρία από συστάσεως ελληνικού κράτους και όλα τα δήθεν σκάνδαλα του παρελθόντος κατέρρευσαν, η κυβέρνηση στήνει την τελευταία της παράσταση για τα δάνεια των κομμάτων που αποδείχθηκαν νόμιμα ακόμη και από την εξεταστική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ.

 Οι πολίτες, όμως, έχουν πια καταλάβει από τις πράξεις τους ότι το ανήθικο πλεονέκτημά τους είναι το μόνο που τους έχει απομείνει. Από την κλοπή της Λοΐζου στη διαπλοκή του Κόκκαλη, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πείθει πια κανέναν.

 Η ώρα της κάλπης έφτασε και το μήνυμα που θα λάβει η χειρότερη και πιο επικίνδυνη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης θα είναι εκκωφαντικό».

Επίσκεψη του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφθηκε χθες το απόγευμα περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, στις γειτονιές των Αμπελοκήπων, της Σταυρούπολης και του Ευόσμου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με κατοίκους αλλά και να ακούσει τις απόψεις και τα προβλήματά τους. Επανέλαβε ότι για τη ΝΔ είναι προτεραιότητα η δημιουργία καλά αμειβόμενων νέων θέσεων εργασίας και οι ίσες ευκαιρίες για όλους.

Κ Μητσοτάκης 2 4

Συνομιλώντας με μια ομάδα νέων που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά στις ερχόμενες εκλογές, και οι οποίοι του εξέφρασαν την ελπίδα να αλλάξει επιτέλους κάτι στη χώρα, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε «για να αλλάξει κάτι, πρέπει να δώσετε κι εσείς το παρών στις κάλπες». Στη συνέχεια συνάντησε μια ομάδα νεαρών τους οποίους και ρώτησε τι ομάδα είναι. Ήταν όλοι ΠΑΟΚ, και ρώτησαν βέβαια και εκείνοι τον κ. Μητσοτάκη, και αφού τους ομολόγησε ότι είναι Ολυμπιακός, πρόσθεσε: «Αξίζουν συγχαρητήρια στον ΠΑΟΚ γιατί η καλύτερη ομάδα παίρνει φέτος το πρωτάθλημα».

Κ Μητσοτάκης 3 2

Νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων «Φάρος του Κόσμου» στον Δενδροπόταμο, στην πιο υποβαθμισμένη περιοχή της Θεσσαλονίκης.  Ο Δενδροπόταμος αριθμεί περίπου 5.000 κατοίκους εκ των οποίων το 95% είναι Ρομά. Στην καρδιά της γειτονιάς βρίσκεται ο Άγιος Νεκτάριος και στην εκκλησία λειτουργεί το Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων «Φάρος του Κόσμου» με τη φροντίδα του Αρχιμανδρίτη Αθηναγόρα Λουκατάρη.

«Είμαστε εδώ για να σπάσουμε τα τείχη των διακρίσεων. Το δικό μου όνειρο είναι να έχετε ίδιες ευκαιρίες. Θέλω μια μέρα το παιδί που γεννιέται εδώ, στον Άγιο Νεκτάριο, να έχει τις ίδιες δυνατότητες με το παιδί που γεννιέται στο Πανόραμα» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας στο «Φάρο του Κόσμου».

Κ Μητσοτάκης 7

«Υποκλίνομαι με σεβασμό σε όλους όσοι έχουν βάλει τόσο κόπο και τόση προσπάθεια για να γίνει αυτό το πολύ όμορφο έργο, με πρώτο τον Πατέρα Αθηναγόρα» πρόσθεσε ο Πρόεδρος της ΝΔ. «Θέλω να ξέρετε ότι θα είμαι κοντά σας και μετά τις εκλογές. Καλή δύναμη, συνεχίστε σε αυτό το δρόμο».

 

Καιρός: Ο καιρός στη χώρα για σήμερα Σάββατο 30-03-2019

kairos223

Πρόγνωση για σήμερα Σάββατο 30-03-2019

Γενικά χαρακτηριστικά – προειδοποιήσεις

Τοπικές βροχές στα ανατολικά ηπειρωτικά, την Εύβοια, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Σποραδικές καταιγίδες μέχρι το μεσημέρι στα Δωδεκάνησα και την Κρήτη, πιθανώς τις πρώτες πρωινές ώρες στα Δωδεκάνησα τοπικά ισχυρές.

Παροδικές χιονοπτώσεις στα ορεινά της Ανατολικής ηπειρωτικής χώρας, της Εύβοιας και της Κρήτης.

Άνεμοι βορείων διευθύνσεων στο Αιγαίο τοπικά 9 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση.

Η θερμοκρασία σε μικρή άνοδο στα δυτικά. Στα ανατολικά θα διατηρηθεί σε χαμηλά για την εποχή επίπεδα. Παγετός θα σημειωθεί κατά τόπους τις πρωινές ώρες στα ηπειρωτικά κυρίως στα κεντρικά και τα βόρεια.

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: Στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη λίγες νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες μέχρι το απόγευμα. Στα υπόλοιπα γενικά αίθριος με πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Ανατολικοί βορειοανατολικοί 5 με 7 και στα ανατολικά τοπικά 8 μποφόρ, με βαθμιαία εξασθένηση.

Θερμοκρασία: Από 03 έως 19 βαθμούς κελσίου. Στη Δυτική Μακεδονία και τη Θράκη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

 

Θεσσαλονίκη

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 05 έως 17 βαθμούς κελσίου.

 

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, Δυτική Στερεά, Δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες τοπικές νεφώσεις στα ορεινά της Ηπείρου και της Δυτικής Στερεάς τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Ανατολικοί βορειοανατολικοί 4 με 6 και πρόσκαιρα στο Ιόνιο τοπικά 7 μποφόρ. Σταδιακά από το μεσημέρι και από τα βόρεια θα στραφούν σε βόρειους βορειοδυτικούς 4 με 6 και στο Βόρειο Ιόνιο τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 19 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο κατά τόπους 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

 

Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με ασθενείς τοπικές βροχές και στα ορεινά πρόσκαιρες χιονοπτώσεις. Βαθμιαία βελτίωση από το απόγευμα.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 6 με 8 και στα ανατολικά και νότια τοπικά 9 μποφόρ, με βαθμιαία εξασθένηση.

Θερμοκρασία: Από 04 έως 15 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια η ελάχιστη 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

 

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές κυρίως στην Κρήτη, όπου τις πρωινές ώρες είναι πιθανό να σημειωθούν και μεμονωμένες καταιγίδες, κυρίως στα ανατολικά. Πρόσκαιρες χιονοπτώσεις στα ορεινά της Κρήτης.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 7 με 9 μποφόρ, με βαθμιαία εξασθένηση.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 14 βαθμούς κελσίου.

 

Νησιά Ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Στα βόρεια λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες και από το απόγευμα γενικά αίθριος. Στα υπόλοιπα νεφώσεις με τοπικές βροχές και στα Δωδεκάνησα σποραδικές καταιγίδες, που πιθανώς τις πρώτες πρωινές ώρες θα είναι τοπικά ισχυρές. Βαθμιαία βελτίωση από το μεσημέρι.

Άνεμοι: Στα βόρεια βόρειοι βορειοανατολικοί 7 με 9 μποφόρ, με βαθμιαία εξασθένηση. Στα νότια από βόρειες διευθύνσεις 6 με 8 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 17 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

 

Αττική

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως στα βόρεια και ανατολικά, όπου είναι πιθανό τις πρωινές ώρες να σημειωθούν ασθενείς τοπικές βροχές.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 7 με 8 και στα ανατολικά τοπικά 9 μποφόρ, με βαθμιαία εξασθένηση.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 14 βαθμούς κελσίου. Στα ανατολικά και τα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

 

Πρόγνωση για αύριο Κυριακή 31-03-2019

Καιρός: Στην Κρήτη νεφώσεις με σποραδικές βροχές και στα ορεινά ασθενείς χιονοπτώσεις. Στη Δυτική Ελλάδα και τη Μακεδονία γενικά αίθριος. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες, με ασθενείς βροχές στα ανατολικά ηπειρωτικά και τις Κυκλάδες.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις, στα δυτικά 3 με 5, στα ανατολικά 5 με 7 και στο Αιγαίο τοπικά 8 μποφόρ με μικρή εξασθένηση από αργά το απόγευμα.

Θερμοκρασία: Σε μικρή άνοδο στα ηπειρωτικά και τα νησιά του Ιονίου.
 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εξετάσεις ιατρικής Ειδικότητας

Το Υπουργείο Υγείας έχει δρομολογήσει, μετά από εισηγήσεις της Επιτροπής Εκπαίδευσης και της Ολομέλειας του ΚΕΣΥ, μια σοβαρή αναβάθμιση στην ιατρική εκπαίδευση, ιδιαίτερα των ειδικευόμενων γιατρών.

Συγκροτήθηκαν 14μελείς επιστημονικές ομάδες εργασίας ανά ειδικότητα και εξειδίκευση που έχουν εκπονήσει ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης για κάθε ειδικότητα, ειδικό βιβλίο (log book) για την καταγραφή των δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτά κάθε γιατρός στη διάρκεια της εκπαίδευσης του (αριθμός χειρουργείων, κλινικών ή εργαστηριακών πράξεων κλπ). Οι ομάδες αυτές  έχουν επίσης αξιολογήσει την επάρκεια και τη δυνατότητα των Κέντρων Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτών σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας να χορηγούν ειδικότητα, για πόσο χρόνο και  για ποιο αριθμό ειδικευομένων, έχουν προτείνει τις προϋποθέσεις αξιόπιστης εκπαίδευσης των νέων γιατρών. Ταυτόχρονα έχει τροποποιηθεί η διάρκεια και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης σε αρκετές ειδικότητες, όπως η παιδιατρική και η γενική-οικογενειακή ιατρική που έγιναν 5ετούς διάρκειας, ενώ για 1η φορά καθιερώθηκαν  σύγχρονες εξειδικεύσεις όπως η Επείγουσα Ιατρική, η Κλινική Φαρμακολογία, η Ιατρική Γενετική, η Νοσοκομειακή Οδοντιατρική κλπ.

Η συνολική αυτή παρέμβαση συνοδεύεται και με μια σημαντική αλλαγή στη διαδικασία των εξετάσεων για την απόκτηση του τίτλου ειδικότητας. Καθιερώνονται πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις (γραπτές και προφορικές) που διενεργούνται 4 φορές το χρόνο σε 2 εξεταστικά κέντρα (Αθήνα- Θεσσαλονίκη), από τριμελείς επιτροπές που έχουν μονοετή θητεία (1 πανεπιστημιακός γιατρός και 2 Διευθυντές ΕΣΥ ), ενώ έχει προβλεφθεί ειδική αποζημίωση για την μετακίνηση των εξεταζομένων που ζουν και εκπαιδεύονται σε νοσοκομεία της περιφέρειας. Με τον τρόπο αυτό μετασχηματίζεται ριζικά το σημερινό σύστημα εξετάσεων και ενισχύεται η διαφάνεια, η ομογενοποίηση των θεμάτων  και η αντικειμενική αξιολόγηση των ειδικευόμενων γιατρών, χωρίς τις γνωστές εξαρτήσεις και τους μηχανισμούς εξουσίας  που δημιουργούσε το προηγούμενο μοντέλο.

Παρά όλη αυτή την προφανή αναδιοργάνωση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη διάρκεια της ειδικότητας, η κριτική  από τους συνδικαλιστικούς φορείς των γιατρών  έχει επικεντρωθεί στη διάταξη του ν.4600/2019 που προβλέπει βαθμό επιτυχίας (άριστα- λίαν καλώς-καλώς) ο οποίος θα αναγράφεται στον τίτλο της ειδικότητας. Προφανώς υπάρχουν επιχειρήματα υπέρ και κατά αυτής της ρύθμισης τα οποία το Υπουργείο Υγείας ακούει και σταθμίζει. Προφανώς επίσης  δεν θεωρούμε ότι  οι εξετάσεις και ο βαθμός τους είναι το μείζον πρόβλημα της ιατρικής εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα είναι η καλή  στελέχωση και λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων και η καθολική τήρηση του εκπαιδευτικού προγράμματος  κάθε ειδικότητας.

Για την αποφυγή λοιπόν οποιωνδήποτε παρερμηνειών  για τις προθέσεις και τους στόχους του Υπουργείου Υγείας, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι στις προσεχείς πανελλαδικές εξετάσεις που προγραμματίζεται να ξεκινήσουν από το 2ο εξάμηνο του 2019 δεν θα υπάρξει βαθμός στον τίτλο της ειδικότητας. Το υπουργείο Υγείας θα επανεξετάσει νομοθετικά το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ρύθμισης η οποία σε κάθε περίπτωση  δεν θα αφορά τους  ειδικευόμενους  γιατρούς που εκπαιδεύονται σήμερα με το προηγούμενο πλαίσιο (που ξεκίνησαν δηλαδή την ειδικότητα πριν από την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης Γ5α/Γ.Π.οικ.64843/2018 για τις ειδικότητες) .