Αρχική Blog Σελίδα 14076

Γραφείο Τύπου Πρωθυπουργού: Σχόλιο για ΝΔ

Μετά τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο, ο κ. Χαράλαμπος Αθανασίου ήταν ακόμη πιο αποκαλυπτικός για το σχεδιασμό ΝΔ και ΚΙΝΑΛ για την παραγραφή των αδικημάτων του σκανδάλου Novartis.

Με περισσό θράσος ο κ. Αθανασίου τόλμησε να ξεστομίσει τη φράση ότι «η μίζα είναι στα καθήκοντα του υπουργού» και επομένως τυχόν εγκληματικές πράξεις πρώην υπουργών της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ έχουν  παραγραφεί και θα παραμείνουν ατιμώρητες.

ΝΔ και ΚΙΝΑΛ θέλουν να ξαναέρθουν στην εξουσία για να ξεπλύνουν τυχόν ποινικές ευθύνες υπουργών τους για τη Novartis, καταψηφίζοντας την τροποποίηση που ψήφισε ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία στη Συνταγματική Αναθεώρηση για τον κατάπτυστο νόμο περί ευθύνης υπουργών.

Ο κ. Μητσοτάκης υιοθετεί ότι η μίζα είναι στα καθήκοντα του υπουργού; Εάν ναι να το πει ανοιχτά, εάν όχι δεν έχει παρά να αποπέμψει τον κ. Αθανασίου άμεσα.

ΗΠΑ- Ρέγκλινγκ: «Τα χειρότερα βρίσκονται πίσω για την Ελλάδα»

To μήνυμα πως η Ελλάδα έχει αφήσει τα χειρότερα πίσω της έστειλε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) Κλάους Ρέγκλινγκ στο περιθώριο της Εαρινής Συνόδου του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον, σημειώνοντας πως πλέον το βάρος θα πρέπει να πέσει στην αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής οικονομίας.

Μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC και σε ερώτηση για την τρέχουσα κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, ο κ. Ρέγκλινγκ υπογράμμισε την πρόοδο που έχει καταγραφεί τα τελευταία οκτώ χρόνια. Ενδεικτικά ανέφερε πως η Ελλάδα είχε δημοσιονομικό έλλειμμα 15,5% του ΑΕΠ και πλέον καταγράφει διαρκώς πρωτογενή πλεονάσματα, κάτι που, όπως σημείωσε, δείχνει ότι επήλθε μια τάξη στα δημοσιονομικά της χώρας.

Στο σημείο αυτό τόνισε ότι «τα χειρότερα βρίσκονται πίσω για την Ελλάδα», διευκρινίζοντας, όμως, πως η χώρα «δεν έχει φθάσει στο τέλος του δρόμου». Ειδικότερα, υποστήριξε πως υπάρχουν μεταρρυθμίσεις που πρέπει ακόμη να εφαρμοστούν και πως οι προσπάθειες θα πρέπει να εστιάσουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης.

Ερωτηθείς για την επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε πρόωρη αποπληρωμή μέρους των δανείων του ΔΝΤ, ο Κλάους Ρέγκλινγκ εμφανίσθηκε να υποστηρίζει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

«Εφόσον η Ελλάδα θέλει να αποπληρώσει το ΔΝΤ νωρίτερα θα πρέπει να διαβουλευτεί με του πιστωτές της. Αλλά αυτό είναι ένα θετικό σημάδι», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Ρέγκλινγκ μιλώντας επίσης σήμερα στην δεξαμενή σκέψης Bruegel στην Ουάσιγκτον ανέφερε πως η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο εφόσον η χώρα παραμένει προσηλωμένη στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που συμφώνησε. Επανέλαβε επίσης ότι η Ελλάδα χάρη στα χαμηλά επιτόκια των δανείων, εξοικονομεί ετησίως περί τα 12 δισ. ευρώ, σε πληρωμές τόκων, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 7% του ελληνικού ΑΕΠ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΝΔ: Σχολιασμός των τελευταίων εξελίξεων της επικαιρότητας

Σχολιασμοί της τρέχουσας επικαιρότητας

Α. Υπόθεση Novartis

Από τα 85 δις για τα οποία μιλούσε ο κ. Πολάκης πέρυσι τον Φεβρουάριο, τώρα κάνουν λόγο για 23 δις ευρώ, ενώ ο συνολικός τζίρος της Novartis τα τελευταία δέκα χρόνια δεν ξεπέρασε τα 3,5 δισ. ευρώ.  Πετάνε όλα αυτά τα νούμερα για να δημιουργήσουν εντυπώσεις ενώ με βάση τη δικογραφία, το ποσό για το οποίο διερευνάται το ενδεχόμενο δωροδοκίας είναι… 200 χιλιάδες ευρώ. Αυτό είναι το ποσό που αναφέρεται στη δικογραφία με την έρευνα μάλιστα να βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο, χωρίς να έχει βρεθεί ούτε ένα ευρώ σε λογαριασμούς των εμπλεκομένων προσώπων ή του περιβάλλοντός τους. Δεν είναι όμως καθόλου περίεργο που η κυβέρνηση προσπαθεί να  διαστρεβλώσει τα δεδομένα, γιατί απλούστατα προσπαθεί να κρύψει τα δικά της σκάνδαλα. Με πρώτο το σκάνδαλο “Πετσίτη-Αρτεμίου-Παππά”, το οποίο κανένας δεν τόλμησε να διαψεύσει. Η ΝΔ ρωτά για πολλοστή φορά: Διαψεύδει η κυβέρνηση τα δημοσιεύματα που έγραψαν ότι βρέθηκαν παράνομα χρήματα στους λογαριασμούς του στενότερου συνεργάτη του Νίκου Παππά, Μανώλη Πετσίτη; Διαψεύδει η κυβέρνηση ότι τα χρήματα αυτά τα έστελνε ο Αρτέμης Αρτεμίου, που είναι επίσης στενός φίλος του Νίκου Παππά; και πως εξηγείται ότι ο κ. Τζανακόπουλος ξέχασε να ρωτήσει τον κ. Παππά για όλα αυτά και δήλωσε προχθές ότι τάχα δεν γνωρίζει τι σχέση έχει ο Νίκος Παππάς με τον Αρτέμη Αρτεμίου;

Η κυβέρνηση εφευρίσκει φανταστικά ποσά για να ρίξει λάσπη στους αντιπάλους της ενώ κάνει πως ξεχνά τη μόνη καταγεγραμμένη αλήθεια: ότι η ΝΔ μείωσε τη φαρμακευτική δαπάνη, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ την αύξησε ξανά. Και βέβαια, όταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις επιχειρούσαν μείωση  της φαρμακευτικής δαπάνης, ο πρώτος που αντιδρούσε πάντα ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Υποστήριζαν ότι με τις μειώσεις τιμών θα «ταΐζουμε τον κόσμο με φάρμακα Μπαγκλαντές». Καταψήφισαν μέχρι και την εισαγωγή του πληροφοριακού συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης παρόλο που είναι από τα καλύτερα και πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Το υλοποίησαν οι προηγούμενες «κακές» κυβερνήσεις και οι υπουργοί που τώρα κατηγορούνται.  Δεν το είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Το σκάνδαλο Νovartis είναι υπαρκτό και διερευνήθηκε σε πολλές χώρες, αλλά σε όλες τις χώρες αφορούσε τις πρακτικές της εταιρείας και τα κυκλώματα γιατρών που αυτή είχε στήσει. Δεν αφορούσε πολιτικά πρόσωπα. Ακόμα και οι έρευνες του FΒΙ που επικαλέστηκε η κυβέρνηση στην αρχή της διαδικασίας, κατέστη απολύτως σαφές ότι δεν αφορούσαν πολιτικά πρόσωπα. Μόνο στην Ελλάδα αποτέλεσε μέσο υλοποίησης του δόγματος «τους τελειώνουμε ή μας τελειώνουν». Μόνο στην Ελλάδα βγήκαν υπουργοί, όπως ο κ. Πολάκης που έλεγαν «για να κερδίσουμε εκλογές πρέπει να βάλουμε κάποιον φυλακή». Μόνο στην Ελλάδα στήθηκε μια ολόκληρη σκευωρία για να σπιλωθούν άνθρωποι και πολιτικοί αντίπαλοι προκειμένου να εξυπηρετηθούν χυδαίες πολιτικές σκοπιμότητες. Επίσης, μόνο στην Ελλάδα μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία απολύτως καταδίκη γιατρού για τις κατευθυνόμενες συνταγογραφήσεις ή υπερσυνταγογραφήσεις φαρμάκων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καθόλου δεν ενδιαφέρεται για την εξακρίβωση της αλήθειας, παρά μόνο για την εξυπηρέτηση των επικοινωνιακών του σκοπιμοτήτων. Και αυτό δεν φαίνεται μόνο από τις τελευταίες μεθοδεύσεις αλλά είχε φανεί από πολύ νωρίς: παρά τις έντονες αντιδράσεις της Ν.Δ., ορίστηκε ως περίοδος εξέτασης από την Επιτροπή της Βουλής η περίοδος 1997- 2014 ώστε να μην περιλαμβάνει αφενός την περίοδο προ του 1997, καθώς τότε Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υγείας διατέλεσε κορυφαίος Υπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, και αφετέρου να εξαιρεθούν τα πεπραγμένα της παρούσας κυβέρνησης. Αν ήθελαν την αποκάλυψη της αλήθειας, γιατί εξαίρεσαν τον κ. Κουρουμπλή από τη διερεύνηση της υπόθεσης που «ξέχασε» να εκδώσει δελτίο τιμής φαρμάκων το 2015;

Η κυβέρνηση, λοιπόν, επιχειρεί τώρα να διασύρει πολιτικούς της αντιπάλους,  όμως την ίδια στιγμή γίνεται τροχονόμος συμφερόντων και μάλιστα υπέρ των πολυεθνικών της φαρμακοβιομηχανίας: Μέχρι πρόσφατα, με  νόμο της Ν.Δ., η τιμή των φαρμάκων καθοριζόταν από το μέσο όρο των τριών χαμηλότερων τιμών των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.). Για να καθοριστεί δηλαδή η τιμή των φαρμάκων στη χώρα λαμβάνονταν υπόψη οι τιμές στις πιο φτωχές από τις 28 χώρες της Ε.Ε.,(όπως η Κροατία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία) που είχαν και τις πιο χαμηλές τιμές στα φάρμακα. Στις αρχές Μαρτίου, με νυχτερινή τροπολογία, η κυβέρνηση άλλαξε τον τρόπο προσδιορισμού της τιμής κάθε φαρμακευτικού προϊόντος. Ψήφισε διάταξη σύμφωνα με τις οποίες οι τιμές θα καθορίζονται από το μέσο όρο των 2 χαμηλότερων τιμών, όχι των 28 μελών της Ε.Ε., αλλά των 19 χωρών της Ευρωζώνης, που προφανώς είναι και οι ακριβότερες. Αποκλείει δηλαδή τις φτωχότερες χώρες με τις χαμηλότερες τιμές. Επιπλέον, ενώ μέχρι πρόσφατα -με βάση το νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης- απαγορεύονταν οι αυξήσεις τιμών στα φάρμακα αναφοράς, με την ίδια τροπολογία επιτρέπουν αυξήσεις έως 10% το χρόνο, με την προϋπόθεση ότι η αύξηση αυτή θα διατηρεί την τιμή χαμηλότερα από το μέσο όρο της τιμής όλων των κρατών-μελών της Ευρωζώνης.

Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, στις 10 Φεβρουαρίου του 2017, μιλώντας στη Βουλή υπογράμμιζε ότι οι αυξήσεις των τιμών φαρμάκου στην Ελλάδα που είναι Χώρα Αναφοράς ευνοούν κυρίως τις πολυεθνικές εταιρείες, καθώς επηρεάζουν προς τα πάνω τις τιμές των φαρμάκων σε 55 χώρες. Με την τροπολογία που ψήφισε η κυβέρνηση κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο κατηγορεί 10 πολιτικά πρόσωπα στη σκευωρία της «υπόθεσης Novartis». Αυξάνει τις τιμές των φαρμάκων παγκοσμίως και άρα οι πολυεθνικές εταιρείες θα κερδίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Εάν λοιπόν, η κυβέρνηση που κατηγορεί πολιτικούς της αντιπάλους για τη φαρμακευτική δαπάνη τότε που οι τιμές καθορίζονταν με βάση τις φτωχότερες χώρες των 28 και δεν επιτρεπόντουσαν αυξήσεις στα φάρμακα αναφοράς, τι να συμβαίνει τώρα που άλλαξε τον τρόπο τιμολόγησης ώστε να καθορίζονται  αυξημένες τιμές, ενώ επιτρέπει και αυξήσεις στα φάρμακα αναφοράς; Στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις της ΝΔ γιατί η κυβέρνηση Τσίπρα κάνει ένα τόσο μεγάλο δώρο στις πολυεθνικές εταιρείες, το μόνο που βρήκε να πει ο Υπουργός Υγείας είναι ότι κάποιες από αυτές απείλησαν ότι θα αποσύρουν τα φάρμακά τους από την Ελλάδα λόγω των χαμηλών τιμών. Με απλά λόγια ο κ. Ξανθός παραδέχτηκε ότι η κυβέρνηση νομοθέτησε αυτό το δώρο εκβιαζόμενη. Το επιχείρημά τους, ωστόσο, ότι αποσοβείται ο κίνδυνος απόσυρσης από την αγορά φαρμάκων οικονομικών και εγνωσμένης θεραπευτικής αξίας δεν ισχύει γιατί οι αυξήσεις που επιτρέπονται με την τροπολογία που ψήφισαν αφορούν σε όλα τα φάρμακα και όχι σε αυτά που πράγματι κινδυνεύουν με απόσυρση.

Β. Σκάνδαλο Παππά, Πετσίτη, Αρτεμίου

Ο κ. Τζανακόπουλος δήλωσε πως δεν γνωρίζει ποια ήταν η σχέση Αρτεμίου – Παππά. Μπορεί ο κ. Τζανακόπουλος να αδειάζει ανοιχτά τον κ. Παππά, επιθυμώντας προφανώς να κρατήσει αποστάσεις από το έτερο μέλος της παρέας του Μαξίμου. Το ερώτημα, όμως, παραμένει και είναι μείζονος σημασίας, καθώς ακόμη και ο ίδιος ο κ. Παππάς προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις τόσο από τον κ. Αρτεμίου, όσο και από τον κ. Πετσίτη. Όπως παραμένουν αναπάντητα όλα τα ερωτήματα που έχει θέσει η ΝΔ για το σκάνδαλο στην αυλή του Μαξίμου:

-Ποια είναι η σχέση του Νίκου Παππά με τον Αρτεμίου που έστελνε παράνομα χρήματα στον Πετσίτη;

-Γιατί ο κ. Πετσίτης, ενώ αμειβόταν πλουσιοπάροχα από την ELFE, μπαινόβγαινε το 2016 και το  2017 στο Μαξίμου και επισκεπτόταν τη ΔΕΠΑ, ως εκπρόσωπος του Μαξίμου, όπως δημόσια έχει πει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης κ. Θεόδωρος Κιτσάκος;

-Πόσο ηθικό είναι να δουλεύει η κ. Ξεπαπαδέα για τον Αρτεμίου, ο οποίος είναι δικηγόρος και διαχειριστής εταιριών που συνδέονται με υπόδικο επιχειρηματία ενώ παράλληλα είναι σύμβουλος Υπουργού;

Το σκάνδαλο Πετσίτη-Αρτεμίου-Παππά θα αποκαλυφθεί πλήρως. Και τότε θα φανούν όλες οι σκοτεινές πτυχές των σχέσεων διαπλοκής που προσπαθεί να συγκαλύψει το Μαξίμου.

Γ. Ευρωψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ

Στην αρχή ήταν η περίπτωση της κ. Λοΐζου, που είχε διακριθεί για δύο λόγους. Αφενός γιατί εξύβριζε τα θύματα της 17Ν και έπαιρνε θέσεις υπέρ των τρομοκρατών και αφετέρου γιατί επί πέντε χρόνια έπαιρνε παράνομα τη σύνταξη της νεκρής μητέρας της, γεγονός για το οποίο τελικά καταδικάστηκε. Στη συνέχεια ήρθε η περίπτωση του κ. Κόκκαλη, το όνομα του οποίου είναι συνώνυμο της διαπλοκής. Τώρα προέκυψαν οι υποψηφιότητες Κουντουρά και Δανέλλη, που εκφράζουν την πολιτική συναλλαγή για τη συγκρότηση της κυβέρνησης κουρελού και την ψήφιση της επιζήμιας Συμφωνίας των Πρεσπών. Τελευταίο λουλούδι: η υποψηφιότητα του κ. Λάμπρου, που υπήρξε μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη της 17 Ν, εμφανίστηκε κατόπιν σαν σύμβουλος του υπουργού κ. Παρασκευόπουλου και ταυτόχρονα συνομιλητής των τρομοκρατών της «17 Νοέμβρη» και των  «Πυρήνων της Φωτιάς», όπως αποκάλυψε ο πρώην κ. Πανούσης. Μετά από αυτά γίνεται φανερό πως το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ αποτυπώνει την πραγματική του ταυτότητα.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κήρυξε την έναρξη του 7ου Διεθνούς Μαθητικού Συνεδρίου Λογοτεχνίας που πραγματοποιείται στην Πόλη

Είναι αφιερωμένο στην προσωπικότητα και το έργο του Αντώνη Σαμαράκη

Με θερμούς πατρικούς λόγους ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, κήρυξε χθες, Τετάρτη, 10 Απριλίου, το απόγευμα, την έναρξη του 7ου Διεθνούς Μαθητικού Συνεδρίου Λογοτεχνίας, το οποίο πραγματοποιείται στο Ζωγράφειο Λύκειο της Πόλης, με τίτλο «Αντώνης Σαμαράκης, ο αιώνιος έφηβος». Στο Διεθνές Συνέδριο, που συνδιοργανώνεται από το ιστορικό Ζωγράφειο Λύκειο και τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη της Θεσσαλονίκης, συμμετέχουν μαθητές Λυκείων από την Πόλη, την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες χώρες, καθηγητές, Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και πλήθος εκπροσώπων των γραμμάτων και των τεχνών.

HAHZOGRAFEION2

«Η συνάντησις πρόσωπον προς πρόσωπον, η αλληλογνωριμία, η ανταλλαγή απόψεων, το κλίμα εμπιστοσύνης και ανοικτοσύνης, είναι πάντοτε πηγή εμπνεύσεως και δημιουργικότητος. Το Συνέδριον είναι αφιερωμένον εις τον Αντώνη Σαμαράκη, τον πασίγνωστον και πολυδιαβασμένον συγγραφέα των βιβλίων «Ζητείται ελπίς», «Αρνούμαι» και «Το Λάθος», τον ένθερμον ανθρωπιστήν και κοινωνικόν αγωνιστήν, τον ενθουσιώδη προστάτην της νεότητος, τον οποίον είχομεν την μεγάλην χαράν να υποδεχθώμεν, συνοδεία και της ευγενεστάτης συζύγου του Ελένης, εις το Πατριαρχείον, να συζητήσωμεν και να συμπνευματισθώμεν. Διεπιστώσαμεν την κοινήν μας αγάπην και την μέριμναν διά τα παιδιά και τους νέους και εξεφράσαμε την αγωνίαν μας διά τας απειλάς τας οποίας σήμερον αντιμετωπίζει η παιδική ηλικία και η νεότης από τας παγκοσμίους εξελίξεις και τας απροσώπους δομάς, την αλαζονείαν της εξουσίας και της ισχύος, από την κοινωνικήν αδικίαν, από τον οικονομισμόν και την τάσιν μετατροπής των παιδίων εις πρωίμους καταναλωτάς. Εθαυμάσαμεν την κοινωνικήν του ευαισθησίαν, τας πολλάς ανθρωπιστικάς πρωτοβουλίας του, την αισιοδοξίαν του διά την έκβασιν του αναγκαίου και δικαίου αγώνος κατά των δυνάμεων που φαλκιδεύουν το ανθρώπινον πρόσωπον, του ολοκληρωτισμού, της βίας και του πολέμου, της εκμεταλλεύσεως και της περιθωριοποιήσεως των αδυνάτων».

HAHZOGRAFEION1

Στην ομιλία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης, έκανε ιδιαίτερη μνεία στη συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαθητών. «Ιδιαιτέραν αξίαν έχει η μεγάλη και ενεργός συμμετοχή μαθητών και μαθητριών, οι οποίοι, με τον νεανικόν ενθουσιασμόν των είναι βέβαιον ότι θα δώσουν παλμόν εις τας συζητήσεις και εις την όλην εκδήλωσιν μνήμης και τιμής δι᾿ ένα ιδιαίτερον άνθρωπον του πνεύματος και της πράξεως, ο οποίος ήγγιζε τας χορδάς της ψυχής της νεολαίας, ήτο «αιώνιος έφηβος», και τώρα γίνεται αντικείμενον μελέτης, στοχασμού και συζητήσεως από εφήβους, από τους συμπαθεστάτους και αγαπητούς μας μαθητάς και τας μαθητρίας».

HAHZOGRAFEION3

Στο επίκεντρο της ομιλίας του Παναγιωτάτου βρέθηκαν σκέψεις και λόγοι του αειμνήστου Αντώνη Σαμαράκη:

HAHZOGRAFEION4

«Τον Θεό δεν θα τον βρείτε μέσα στα βιβλία. Θα τον βρείτε αν έχετε τα μάτια στραμμένα στη γη, στο πεζοδρόμιο, εκεί όπου πονάει ο κόσμος, εδήλωσεν ο Αντώνης Σαμαράκης εις μίαν συνέντευξίν του. Τα λόγια του συγγραφέως μας είναι πολύ κοντά στο πνεύμα του Ευαγγελίου, όπου ως κριτήριον διά την σωτηρίαν μας κατονομάζεται η βοήθεια προς τους ενδεείς, τους πεινώντας, τους διψώντας, τους ξένους, τους γυμνούς, τους ασθενείς, τους εν φυλακή (Ματθ. κε’, 31 -46). Το πνεύμα, το οποίον εκφράζει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός με την παραβολήν του «άφρονος πλουσίου» (Λουκ. ιβ’, 15 – 21) και την κριτικήν εις την λογικήν της αυξήσεως του πλούτου και της συσσωρεύσεως αγαθών, εκπροσωπεί και ο Αντώνης Σαμαράκης, όταν λέγη διά την εποχήν μας: «Φτάσαμε στο σημείον, οι μόνες αξίες που είναι ζωντανές να είναι οι αξίες του χρηματιστηρίου». Επίσης, η κριτική του εις την εποχήν μας, ως εποχήν μοναξιάς, απομονώσεως των ανθρώπων και ατομοκεντρισμού – «Ποτέ άλλοτε οι καρδιές των ανθρώπων δεν ήταν τόσο μακριά η μία από την άλλη, όσο είναι σήμερα» – συμπίπτει με την τοποθέτησιν της Ορθοδοξίας απέναντι εις τον σύγχρονον εαυτοκεντρισμόν, την αδιαφορίαν διά τον πλησίον, συμπίπτει με τον τονισμόν του κοινωνικού και κοινοτικού περιεχομένου του ήθους και της πίστεως εις τον Τριαδικόν Θεόν, τον Θεόν της κοινωνίας και των σχέσεων, ο οποίος καθ᾿ εαυτόν είναι «η άρνησις της μοναξιάς» και της κλειστότητος.

HAHZOGRAFEION5

Εις τον χώρον της Ορθοδοξίας, τα εκκλησιοτραφή βιώματα και αι πατρογονικαί κοινοτικαί αξίαι του Γένους είναι ανεξάντλητος πηγή εμπνεύσεως και δημιουργικότητος. Αυτόν τον ακένωτον θησαυρόν συναντούν και οι ευαίσθητοι λογοτέχναι και οι ποιηταί και όλοι οι άνθρωποι καλής θελήσεως, και είναι αδύνατον να μη εντυπωσιασθούν από το βάθος του και τας αληθείας που αυτός ο θησαυρός εμπερικλείει, αφού πρόκειται περί του υψηλοτέρου ήθους, το οποίον εγνώρισεν η ανθρωπότης εις την ιστορικήν αυτής πορείαν. Όπως γράφει σύγχρονος στοχαστής, όσο αναβαπτιζόμαστε στα νάματα της παράδοσής μας, τόσο ανακαλύπτουμε εκεί την καθολικότερη και τιμαλφέστερη έκφραση ζωής και ανθρωπιάς, η οποία συμπυκνώνεται στον όρο ʺπολιτισμός της αλληλεγγύηςʺ. Αυτός αποτελεί την ανεκτίμητη προσφορά και την αιώνια παρακαταθήκη της Ορθοδοξίας στην ανθρωπότητα και την ελπίδα για το μέλλον. »

HAHZOGRAFEION6

O Oικουμενικός Πατριάρχης συνεχάρη τον Άρχοντα Μ.Ρεφερενδάριο Ιωάννη Δεμιρτζόγλου, Διευθυντή του Ζωγραφείου Λυκείου, και όλους τους συντελεστές του Διεθνούς Μαθητικού Συνεδρίου, ευχήθηκε  την επιτυχία των εργασιών του και απένειμε την Πατριαρχική ευλογία του προς όλους τους συμμετέχοντες.

HAHZOGRAFEION7 HAHZOGRAFEION8 archiveHAHSAMARAKIS

Έλεγχοι στην αγορά Βλάλη (Καπάνι) στην Θεσσαλονίκη από τον ΕΦΕΤ

   Ενδελεχείς τακτικούς ελέγχους στο σύνολο των καταστημάτων της αγοράς Βλάλη, γνωστή και ως Καπάνι, στην Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε σήμερα ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων και συγκεκριμένα η Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας.

Σύμφωνα με σχετιkή ανακοίνωση, οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συστηματικής προσπάθειας που καταβάλει ο ΕΦΕΤ και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για την προστασία των καταναλωτών και τη διαπίστωση της συμμόρφωσης των επιχειρήσεων με τις απαιτήσεις της Εθνικής και Ενωσιακής νομοθεσίας για τα τρόφιμα.

Μετά την πραγματοποίηση των ελέγχων, ο Πρόεδρος του ΕΦΕΤ, Χρόνης Πολυχρονίου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: “Όσο και να θέλει ο ΕΦΕΤ να εγγυηθεί για τον έλεγχο της ασφάλειας και ποιότητας των εδώ καταναλωτικών τροφίμων, τα οποία όντως είναι ασφαλή και ποιοτικά – όλα τα Ελληνικά αγροτικά καταναλωτικά προϊόντα είναι ασφαλή και ποιοτικά – το περιβάλλον που αυτά διατίθενται δεν το επιτρέπει. Αυτό το περιβάλλον διάθεσης των τροφίμων στο Καπάνι πρέπει να αλλάξει ριζικά και επειγόντως μέσα από πρωτοβουλίες των τοπικών Αρχών. Σε αυτήν την προσπάθεια ο ΕΦΕΤ και οι συναρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες προτίθενται να συμβάλλουν αποφασιστικά”.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το αργότερο μέχρι τη Μ. Τρίτη θα ψηφιστούν οι 120 δόσεις για τις ασφαλιστικές οφειλές

Μέχρι και τη Μ. Τρίτη, θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής, η επικείμενη ρύθμιση του υπουργείου Εργασίας για τις 120 δόσεις, όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης.

Σε συνομιλία του σήμερα με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο κ. Βούτσης ενημέρωσε επίσης ότι την ερχόμενη εβδομάδα και μέχρι τη Μ. Τρίτη πρόκειται να ψηφιστούν τα νομοσχέδια για τον αιγιαλό και την Ασιατική Τράπεζα και την Αναπτυξιακή Τράπεζα (τα οποία βρίσκονται σε επεξεργασία στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές) και τα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (για τη θητεία).

Την επόμενη Τετάρτη, εισάγεται προς συζήτηση στην Ολομέλεια το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής για την διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων.

Την επόμενη Παρασκευή, η Ολομέλεια καλείται να αποφασίσει για την άρση της ασυλίας των βουλευτών, Ανδρέα Λοβέρδου (υπόθεση Novartis), Μάριου Σαλμά (για την υπόθεση των αρθροσκοπήσεων), Παύλου Πολάκη (για συκοφαντική δυσφήμιση μετά από μήνυση του Άδωνι Γεωργιάδη) και Πάνου Καμμένου (για συκοφαντική δυσφήμιση μετά από μήνυση του δημοσιογράφου Γιάννη Κουρτάκη).

Να παραιτηθούν οι συνταξιούχοι βουλευτές των δικαστικών αποφάσεων που τους δικαιώνουν για την είσπραξη των αναδρομικών, καλεί ο Ν. Βούτσης – «Είναι ηθικό και πολιτικό ζήτημα», αναφέρει

Δημόσια έκκληση να μην απαιτήσουν τα αναδρομικά, παρά τις τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, οι συνταξιούχοι βουλευτές οι οποίοι είχαν προσφύγει, απηύθυνε ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, επισημαίνοντας πως με την έκκληση αυτή εκφράζει όλες τις πολιτικές δυνάμεις.

«Το ζήτημα είναι ηθικό και πολιτικό. Και για μία ακόμη φορά ζητάμε από τους παλαιότερους συναδέλφους να αποσύρουν τις διεκδικήσεις τους ή να παραιτηθούν των αποφάσεων», είπε ο πρόεδρος της Βουλής, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, πως σε κάθε περίπτωση ουδείς, ούτε η Βουλή, ούτε η κυβέρνηση, μπορεί να ακυρώσει τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις.

Ο πρόεδρος της Βουλής αναφέρθηκε στο ιστορικό της διεκδίκησης αναδρομικών από τέως βουλευτές, υπενθυμίζοντας ότι από το 2009 – επί προεδρίας Δημήτρη Σιούφα – είχε εκφραστεί η βούληση από όλες τις ΚΟ να αποσυνδεθεί η βουλευτική αποζημίωση από τους μισθούς των δικαστών. Το 2015, η Βουλή έλαβε την απόφαση να μην ακολουθούν οι βουλευτικές αποζημιώσεις τις αυξήσεις των μισθών των δικαστών και μάλιστα -όπως είπε ο κ. Βούτσης- ακολούθησαν και ονομαστικές μειώσεις στις βουλευτικές αποζημιώσεις.

Στη συνέχεια, οι κοινοβουλευτικές ομάδες είχαν δημοσίως διατυπώσει τη θέση ότι δεν πρέπει να υπάρξει διεκδίκηση αναδρομικών εκ μέρους των βουλευτών.

«Αυτό το επαναλαμβάνω και τώρα. Ακριβώς επειδή δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι οι βουλευτές για να διεκδικούν, όπως οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, μέρος ή το όλον των απωλειών που είχαν κατά την περίοδο της κρίσης, υπάρχει ηθικό και πολιτικό πρόβλημα και η έκκληση που επαναλαμβάνουμε είναι να αποσυρθούν οι διεκδικήσεις», είπε ο πρόεδρος της Βουλής, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι επί των διεκδικήσεων αυτών έχουν ληφθεί τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις.

«Αυτό σημαίνει ότι η Βουλή και η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει κάτι διαφορετικό. Για να είμαστε σαφείς. Δηλαδή, δεν μπορεί επί της απόφασης η οποία ελήφθη στο ανώτατο επίπεδο κι έχει τελεσιδικήσει να απαγορεύσει, παρά μόνο, προφανώς, μπορεί να βραδύνει ή να επιβραδύνει ή εν πάση περιπτώσει να θέσει ένα μακρύ χρονοδιάγραμμα, για την ικανοποίησή τους».

«Δεν μπορεί κανείς τελεσίδικες αποφάσεις να τις ακυρώσει», πρόσθεσε ο πρόεδρος της Βουλής. Υπογράμμισε, όμως, ότι για τις αποφάσεις αυτές, οι οποίες καλώς ή κακώς ελήφθησαν, «δεν έχει καμία ευθύνη το παρών πολιτικό σύστημα».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρόγραμμα επίσκεψης υπ. Ευρωβουλευτών Αρβανίτη Κώστα και Νικολαΐδη Αλέξανδρου στην Ημαθία

ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΥΠ. ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΚΩΣΤΑ – ΝΙΚΟΛΑΙΔΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΗ ΗΜΑΘΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 14/04/2019

10:00 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ‘’ΚΑΜΠ’’ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

11:30 ΠΕΡΙΠΑΤΟ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ

13:00 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

14:30 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΔΟΜΕΣ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗΣ- ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ‘’ΠΡΟΣΒΑΣΗ’’(ΒΕΡΟΙΑ)

15:00 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΑΚ ΒΕΡΟΙΑΣ

16:00 ΓΕΥΜΑ

17:30 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΝΑΟΥΣΑ

Αλεξάνδρεια – “Ώρα Ευθύνης” – Παναγιώτης Γκυρίνης: Ανακοίνωση για δύο ακόμη υποψήφιες

Η “Ώρα Ευθύνης” είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει δυο ακόμη υποψήφιες που θα πλαισιώσουν τους υποψήφιους και τις υποψήφιες που ανακοινώθηκαν στο τέλος της μεγάλης συγκέντρωσης της Δευτέρας 8 Μαρτίου.

Πρόκειται για τις κυρίες Γαλάνη Πουλχερία και Βέτσιου Αικατερίνη, που θα είναι υποψήφιες με το ψηφοδέλτιο της νίκης, με το ψηφοδέλτιο της “Ώρας Ευθύνης”.

Όλοι μαζί, με αγάπη για τον τόπο μας συνεχίζουμε να οικοδομούμε ένα καλύτερο αύριο πάνω σε σταθερές βάσεις.

Kτηνοτροφία: Επιστροφή προκαταβολής για κτηνοτρόφους που δεν εντάχθηκαν στη Δράση για τις σπάνιες αυτόχθονες φυλές

Οι κτηνοτρόφοι που ανακάλεσαν την αίτησή τους προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, καλούνται μέχρι αύριο 12 Απριλίου να επιστρέψουν την προκαταβολή που εισέπραξαν γιατί μόνον έτσι θα μπορούν να συμμετάσχουν στη δεύτερη πρόσκληση.

 Έτσι λοιπόν το υπουργείο  εξέδωσε ανακοίνωση  ότι στο πλαίσιο των απαιτούμενων διαδικασιών για την έκδοση απόφασης ανάκλησης ένταξης πράξεων που αφορούν στη Δράση για τις σπάνιες αυτόχθονες φυλές,  η Διεύθυνση Ζωικών Γενετικών Πόρων και Κτηνοτροφικών Εγκαταστάσεων του ΥΠΑΑΤ  σε συνέχεια Υπουργικής Απόφασης  θα εκδώσει την απόφαση ανάκλησης ένταξης των πράξεων.

 Έτσι λοιπόν  για τους δικαιούχους κτηνοτρόφους που εκτρέφουν σπάνιες φυλές και υπέβαλαν  αίτηση ανάκλησης της στήριξή τους,  με έγγραφο αίτημα στην αρμόδια διεύθυνση,  παρόλο που είχαν λάβει οικονομική ενίσχυση ως προκαταβολή στο πλαίσιο Δράσης 10.1.09, οφείλουν να επιστρέψουν το ποσό στη Τράπεζα Πειραιώς, με την αιτιολογία είσπραξη ΟΠΕΚΕΠΕ από αχρεωστήτως καταβληθέντα για τη Δράση 10.1.09

Kτηνοτροφία: Κλαδικός Εθνικός Αγροτικός Συνεταιρισμός πλέον οι «Αιγοπροβατοτρόφοι Ελλάδας»

Στα 20 ιδρυτικά μέλη έφθασαν οι συνεταιρισμοί που συμμετέχουν στον κλαδικό αγροτικό συνεταιρισμό  «Αιγοπροβατοτρόφοι Ελλάδας»,  από 8 που ήταν αρχικά και οι εγγραφές συνεχίζονται.

Φαινόμενο αποτελεί το γεγονός ότι μόλις έξι μήνες μετά την ίδρυση του κλαδικού Αγροτικού συνεταιρισμού στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση, που έγινε στο Αμύνταιο αποφασίστηκε η τροποποίηση του καταστατικού ώστε να γίνει ο Συνεταιρισμός Κλαδικός Εθνικός Αγροτικός Συνεταιρισμός «Αιγοπροβατοτρόφοι Ελλάδας». ΄Ετσι σαν ενιαίο πανελλαδικό όργανο θα συμμετέχουν παντού και θα είναι εκείνοι που θα παίρνουν τις αποφάσεις, που τους αφορούν και δεν θα αφήσουν από δω και μπρος καμία εξέλιξη στην τύχη, αφού είναι πλέον αποφασισμένοι να πάρουν στα χέρια τους οποιαδήποτε εξέλιξη αφορά στο επάγγελμά τους.

Στη Γενική Συνέλευση αποφασίστηκε η μεταφορά της έδρας του συνεταιρισμού από το Αμύνταιο στην Ελασσόνα και έγιναν οι εκλογές για την ανάδειξη των νέων οργάνων Διοίκησης.

Για το νέο Δ.Σ

Πρόεδρος Κ. Ανθόπουλος

Αντιπρόεδρος  Γ. Μηλιώνης

Γεν.Γραμματέας  Α. Αντωνίου

Ταμίας  Δ.Δανιάς

Μέλος Γ. Βαϊόπουλος

Για το Εποπτικό Συμβούλιο

Πρόεδρος  Π.Σατολιάς

Γραμματέας Δ.Κόττης

Μέλος  Χ. Παυλίδης

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο τους .