Ελπίδες για τους ανά τον κόσμο διαβητικούς και νεφροπαθείς φέρνει η ανακοίνωση επιστημόνων στο Παγκόσμιο Συνέδριο Νεφρολογίας στη Μελβούρνη ότι ένα φάρμακο (Canagliflozin) που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης (σακχάρου) του αίματος στους ανθρώπους με διαβήτη, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην περίπτωση των διαβητικών με νεφρική ανεπάρκεια, μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επιπλοκών.
Η διεθνής κλινική μελέτη CREDENCE έγινε σε 34 χώρες σε 4.400 ασθενείς που είχαν διαβήτη τύπου 2 και νεφρική νόσο, από τους οποίους οι μισοί πήραν Canagliflozin και οι άλλοι μισοί (η ομάδα ελέγχου) πήραν άλλα φάρμακα ή ψευδοφάρμακα (πλασίμπο). Το Canagliflozin οδήγησε σε μείωση κατά 30% στον αριθμό των ατόμων με προχωρημένη νεφρική ανεπάρκεια, καθώς και στη μείωση του κινδύνου για πρόωρο θάνατο λόγω δυσλειτουργίας των νεφρών.
Επίσης, μειώθηκε κατά 39% η πιθανότητα καρδιακής ανεπάρκειας και κατά 20% για σοβαρό καρδιαγγειακό επεισόδιο (έμφραγμα, εγκεφαλικό), που είναι συχνά στους ανθρώπους με νεφρική νόσο. Δεν υπήρξε αυξημένος κίνδυνος για σοβαρές παρενέργειες από τη λήψη του φαρμάκου.
Η κλινική δοκιμή, με επικεφαλής τον καθηγητή Βλάντο Πέρκοβιτς του Ινστιτούτου George για την Παγκόσμια Υγεία στο Σίδνεϊ, που δημοσιεύθηκε και στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “The New England Journal of Medicine”, διακόπηκε πριν την προγραμματισμένη ολοκλήρωσή της, καθώς ήταν ήδη φανερό ότι η θεραπεία είναι αποτελεσματική. Είναι ουσιαστικά η πρώτη νέα θεραπεία εδώ και πάνω από 15 χρόνια, η οποία μπορεί να επιβραδύνει την επιδείνωση της χρόνιας νεφρικής νόσου (ΧΝΝ) στους διαβητικούς.
Σε όλο τον κόσμο περίπου 160 εκατομμύρια ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 κινδυνεύουν να εμφανίσουν χρόνια νεφρική νόσο. Επίσης πέντε εκατομμύρια άνθρωποι προβλέπεται ότι θα πάσχουν από νεφρική ανεπάρκεια παγκοσμίως έως το 2035.
Όπως είπε ο Πέρκοβιτς, «ο διαβήτης είναι η κύρια αιτία της νεφρικής ανεπάρκειας παγκοσμίως, όμως εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχουν υπάρξει καθόλου νέες θεραπείες για να προστατεύσουν τη λειτουργία των νεφρών των διαβητικών. Η νέα κλινική μελέτη αποτελεί σημαντικό βήμα ιατρικής προόδου, καθώς οι άνθρωποι με διαβήτη και νεφρική νόσο αντιμετωπίζουν υπερβολικά μεγάλο κίνδυνο για νεφρική ανεπάρκεια, έμφραγμα, εγκεφαλικό και πρόωρο θάνατο. Τώρα πια έχουμε ένα πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να μειώσουμε αυτό τον κίνδυνο, χρησιμοποιώντας ένα χάπι τη μέρα».
Οι ερευνητές τόνισαν ότι η νέα θεραπεία μπορεί να εφαρμοσθεί άμεσα, καθώς το φάρμακο είναι ήδη διαθέσιμο.
Πολλά πράγματα στο περιβάλλον μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο, αλλά μέχρι σήμερα είναι δύσκολο να συνδέσει κανείς ένα συγκεκριμένο καρκίνο σε έναν άνθρωπο με μια συγκεκριμένη αιτία. Τώρα, Βρετανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι έκαναν πρόοδο, ώστε να υπάρξει ένα «μαύρο κουτί», που -όπως στα αεροπορικά δυστυχήματα- θα μπορεί να ρίξει φως στην αιτία κάθε καρκίνου με πιο συγκεκριμένο τρόπο, με δεδομένο ότι η αιτία του καρκίνου είναι «γραμμένη» στο DNA του.
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Κέιμπριτζ και του Βασιλικού Κολλεγίου (King’s) του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας Cell, δημιούργησαν ένα κατάλογο γενετικών μεταλλάξεων, που -όπως τα δαχτυλικά αποτυπώματα- θα βοηθούν τους γιατρούς να εντοπίζουν εκείνον τον περιβαλλοντικό παράγοντα (ρύπανση, υπεριώδης ακτινοβολία, καπνός τσιγάρου, αλκοόλ κ.α.), που ευθύνεται για τον καρκινικό όγκο ενός ασθενούς.
Μέχρι σήμερα οι αιτίες πολλών καρκίνων είναι άγνωστες, καθώς οι γιατροί αδυνατούν να ξεχωρίσουν ανάμεσα σε πολλούς διαφορετικούς πιθανούς «ενόχους» ποιος ήταν η πραγματική αιτία για την καρκινογένεση σε έναν άνθρωπο. Ακόμη και στον καρκίνο των πνευμόνων είναι συχνά ασαφές πόσο φταίει το κάπνισμα ή κάποιος άλλος παράγοντας, όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Όμως οι όγκοι -όπως τα «μαύρα κουτιά» των αεροπλάνων- κρύβουν πολλές πληροφορίες που ανατρέχουν ως τις ρίζες τους. Οι ερευνητές εξέθεσαν βλαστικά κύτταρα σε δεκάδες καρκινογόνες ουσίες και κατέγραψαν πώς η κάθε μία αλλάζει το DNA, καθώς ο καρκίνος αναπτύσσεται. Προκύπτει έτσι μια «μοριακή υπογραφή» που παραπέμπει στην αιτία του καρκίνου. Κάθε «υπογραφή» είναι μοναδική και ξεχωριστή από τις άλλες.
Οι Βρετανοί επιστήμονες έδωσαν στη δημοσιότητα ένα πρώτο κατάλογο τέτοιων «υπογραφών» από 41 καρκινογόνους παράγοντες του περιβάλλοντος. Ο κατάλογος θα διευρυνθεί στο μέλλον.
«Οι μοριακές υπογραφές είναι τα δαχτυλικά αποτυπώματα που οι καρκινογόνες ουσίες αφήνουν πίσω τους στο DNA και, όπως τα δαχτυλικά αποτυπώματα, κάθε μία είναι μοναδική. Αυτό μας επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε τους όγκους ως τη σκηνή ενός εγκλήματος και, όπως οι εγκληματολόγοι, να εντοπίσουμε τον ένοχο -και τους συνεργάτες του- που ευθύνονται για τον όγκο», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Σιρίνα Νικ-Ζαϊνάλ του Τμήματος Ιατρικής Γενετικής του Κέιμπριτζ.
Οι ηλικιωμένοι που πέφτουν ευκολότερα θύματα απάτης, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν Αλτσχάιμερ ή ήπια γνωστική έκπτωση στα επόμενα χρόνια της ζωής τους, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, την πρώτη που κάνει αυτή τη συσχέτιση.
Η μελέτη δείχνει ότι η αλλαγή στην ικανότητα κοινωνικής κρίσης εμφανίζεται πολύ νωρίτερα, προτού γίνουν αντιληπτές οι αλλαγές στη σκέψη ή στη μνήμη, που είναι τα συνήθη συμπτώματα αυτών των ασθενειών.
Οι απατεώνες επιλέγουν συχνά ηλικιωμένους ως εύκολο στόχο κυρίως για οικονομική εκμετάλλευση, δεν ήταν όμως έως σήμερα βέβαιο κατά πόσο το να είναι κανείς υποψιασμένος για τέτοιου είδους απάτες ή όχι, συνιστά προγνωστικό στοιχείο για νευροεκφυλιστικές νόσους.
Στη νέα έρευνα που διεξήχθη από το Κέντρο Νόσου Αλτσχάιμερ του Πανεπιστημίου Ρας στο Σικάγο και δημοσιεύτηκε στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “Annals of Internal Medicine”, πήραν μέρος 935 ηλικιωμένοι, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με την ενημερότητα τους για τις απάτες.
Στη διάρκεια μιας περιόδου έξι ετών, οι συμμετέχοντες υποβάλλονταν σε ετήσια κλασικά τεστ νευροψυχολογικής αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται για την εξέταση δυνάμει ανοϊκών ασθενών, ενώ στους 264 που πέθαναν στη διάρκεια αυτής της περιόδου, έγινε αυτοψία στον εγκέφαλό τους για την πιθανή εύρεση ενδείξεων σχετικών με τη νόσο Αλτσχάιμερ.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι ηλικιωμένοι που είναι λιγότερο υποψιασμένοι και μπορούν ευκολότερα να πέσουν θύματα απάτης, είναι πιθανότερο να αντιμετωπίσουν στο μέλλον ήπια γνωστική έκπτωση και Αλτσχάιμερ. Η ελλιπής επίγνωση ενός ηλικιωμένου για τις εις βάρος του απάτες συνιστά προάγγελο γνωστικών ελλειμμάτων και σχετίζεται με αυξημένη πιθανότητα παθολογίας Αλτσχάιμερ στον εγκέφαλο του.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η χαμηλή επίγνωση μιας απάτης αποτελεί πρώιμο σημάδι για επερχόμενη άνοια και γι’ αυτό θεωρούν ότι η αξιολόγηση τέτοιων συμπεριφορών από τους γιατρούς μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό ανθρώπων που κινδυνεύουν από άνοια, προτού εκδηλωθούν άλλα συμπτώματα.
Κάηκε «ένα σύμβολο της Γαλλίας», σημειώθηκε μια «φρικτή καταστροφή», εκτυλίχθηκαν «συγκλονιστικές σκηνές»: από το Βερολίνο ως το Λονδίνο, την Ουάσινγκτον, από το Βατικανό ως την Ιερουσαλήμ, οι αντιδράσεις για την πυρκαγιά στον εμβληματικό γοτθικό καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων τη Μεγάλη Δευτέρα των Καθολικών δεν έπαψαν να πολλαπλασιάζονται από χθες βράδυ.
Γερμανία
«Οι φρικιαστικές εικόνες της Νοτρ Νταμ στις φλόγες προκαλούν οδύνη. Η Παναγία των Παρισίων αποτελεί σύμβολο της Γαλλίας και του ευρωπαϊκού πολιτισμού μας. Βρισκόμαστε νοητά στο πλευρό των γάλλων φίλων μας», ανέφερε μέσω Twitter ο Στέφεν Ζάιμπερτ, ο εκπρόσωπος της καγκελαρίου Άγγελας Μέρκελ, εξ ονόματός της.
ΗΠΑ
«Είναι τόσο φρικτό να βλέπεις αυτή τη γιγαντιαία πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων», σχολίασε μέσω Twitter ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, λίγη ώρα αφότου είχε ξεσπάσει η φωτιά. «Πρέπει να δράσετε γρήγορα», συνέχισε, προτρέποντας τη γαλλική πυροσβεστική να εξετάσει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει πυροσβεστικά αεροσκάφη.
«Η Παναγία των Παρισίων είναι ένας από τους σημαντικότερους θησαυρούς του κόσμου και οι σκέψεις μας βρίσκονται στον γαλλικό λαό αυτές τις στιγμές της οδύνης του», ανέφερε από την πλευρά του μέσω Twitter ο προκάτοχος του Τραμπ στην αμερικανική προεδρία, ο Μπαράκ Ομπάμα. «Είναι στη φύση μας να θρηνούμε όταν χάνουμε την ιστορία μας — αλλά είναι επίσης στη φύση μας να ανοικοδομούμε για το αύριο, όσο πιο δυνατά μπορούμε».
«Καθώς βρίσκομαι στο Παρίσι απόψε, νοιώθω στην καρδιά μου τον ίδιο πόνο με τους Γάλλους», ανέφερε επίσης μέσω Twitter η σύζυγός του Μισέλ Ομπάμα. «Αλλά ξέρω ότι η Παναγία των Παρισίων θα μας προκαλέσει ξανά δέος», συμπλήρωσε.
Βρετανία
Η πρωθυπουργός Τερέζα Μέι ανέφερε ότι οι σκέψεις της βρίσκονται «στον λαό της Γαλλίας» και στους πυροσβέστες που έδιναν μάχη «με τη φρικτή πυρκαγιά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων».
«Το Λονδίνο στέκει με θλίψη στο πλευρό του Παρισιού απόψε, και πάντοτε με φιλία», έγραψε στον λογαριασμό του στο Twitter ο δήμαρχος της πρωτεύουσας του ΗΒ Σαντίκ Καν.
Βατικανό
Η Αγία έδρα «αντιμετώπισε με δυσπιστία και θλίψη την είδηση της φρικιαστικής πυρκαγιάς που κατέστρεψε τον καθεδρικό της Παναγίας των Παρισίων στο Παρίσι, σύμβολο του χριστιανισμού στη Γαλλία και στον κόσμο», ανέφερε το Βατικανό.
«Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στην [Ρωμαιοκαθολική] Εκκλησία της Γαλλίας αυτές τις ημέρες της μεγάλης εβδομάδας και ευχόμαστε ό,τι καλύτερο σε αυτή την εκκλησία και στους πιστούς της».
Βέλγιο
«Η Παναγία των Παρισίων στις φλόγες, τρομερά συναισθήματα, ο Βίκτορ Ουγκό, η ιστορία της Γαλλίας, της Ευρώπης. Οι σκέψεις μου και η υποστήριξή μου βρίσκονται στους γάλλους φίλους μας», ανέφερε μέσω Twitter ο πρωθυπουργός Σαρλ Μισέλ.
Ο Καθεδρικός Ναός της Παναγίας των Παρισίων στις φλόγες – EPA – IAN LANGSDON
UNESCO
Η Εκπαιδευτική, Επιστημονική και Επιμορφωτική Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών βρίσκεται στο «πλευρό της Γαλλίας για να σωθεί και να αποκατασταθεί αυτή η ανεκτίμητη κληρονομιά», ανέφερε μέσω Twitter η γενική της διευθύντρια, η γαλλίδα πρώην υπουργός Πολιτισμού Οντρέ Αζουλέ.
Ευρωπαϊκή Ένωση
«Πόσο θλιβερό θέματα. Πόση φρίκη. Μοιράζομαι τα συναισθήματα του γαλλικού έθνους, που είναι επίσης τα δικά μας», ανέφερε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ σε ανακοίνωση που έδωσαν στη δημοσιότητα οι υπηρεσίες του στα γαλλικά.
«Η Παναγία των Παρισίων είναι η Παναγία όλης της Ευρώπης. Είμαστε όλοι μαζί με το Παρίσι απόψε», ανέφερε από την πλευρά του ο Ντόναλντ Τουσκ, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, μέσω Twitter.
ΟΗΕ
Ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες δήλωσε ότι του προκάλεσαν «φρίκη οι εικόνες της πυρκαγιάς». Ο πρώην πρωθυπουργός της Πορτογαλίας συμπλήρωσε ότι «σκέφτεται τον λαό και την κυβέρνηση της Γαλλίας».
Ισπανία
«Η πυρκαγιά στη Νοτρ Νταμ είναι καταστροφή για τη Γαλλία. Και για την Ισπανία και για την Ευρώπη. Οι φλόγες καταστρέφουν 850 χρόνια της ιστορίας μας, της αρχιτεκτονικής μας, της ζωγραφικής μας, της γλυπτικής μας. Αυτό θα είναι δύσκολο να ξεχαστεί. Η Γαλλία μπορεί να υπολογίζει στη στήριξή μας στην προσπάθειά της να ανακτήσει το μεγαλείο της κληρονομιάς της», ανέφερε μέσω Twitter ο ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ.
Ιταλία
Αυτό είναι «χτύπημα απευθείας στην καρδιά για τους Γάλλους και για όλους εμάς τους Ευρωπαίους», ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter στα γαλλικά ο ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε.
«Τρομακτική πυρκαγιά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων. Μια σκέψη για τον λαό του Παρισιού», η Ιταλία θα προσφέρει «όλη τη βοήθεια που μπορεί να δώσει», έγραψε από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι.
«Η Ρώμη αγκαλιάζει το Παρίσι», ανέφερε μέσω Twitter, επίσης στα γαλλικά, η δήμαρχος της Ρώμης Βιρτζίνια Ράτζι. «Οι Ρωμαίοι βρίσκονται στο πλευρό των Παριζιάνων. Οι σκέψεις μας [βρίσκονται] σε όλους τους Γάλλους», πρόσθεσε η ίδια.
Πορτογαλία
Ο πρόεδρος Μαρσέλου Χεμπέλου ντε Σόουζα σε επιστολή προς τον γάλλο ομόλογό του Εμανουέλ Μακρόν εξέφρασε τη θλίψη του για την πυρκαγιά σε ένα «σημαντικό σύμβολο» που χαρακτήρισε «τραγωδία για τη Γαλλία, την Ευρώπη και τον κόσμο».
Πολωνία
«Τραγωδία για τους πιστούς, καταστροφή για τον πολιτισμό και την τέχνη σε όλο τον κόσμο», ανέφερε ο πρόεδρος Αντρέι Ντούντα μέσω Twitter.
Ελλάδα
Δεν πρόκειται απλά για «εθνική καταστροφή για τη Γαλλία, αλλά και για την ευρωπαϊκή και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Εμανουέλ Μακρόν, είμαστε στο πλευρό σας», ανέφερε μέσω Twitter ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
«Είμαστε συγκλονισμένοι από τη μεγάλη καταστροφή της Νοτρ Νταμ. Θέλω να πω στη φίλη μου δήμαρχο Αν Ινταλγκό ότι σήμερα δεν πενθούν μόνο το Παρίσι και η Γαλλία, σήμερα πενθεί όλη η ανθρωπότητα», ανέφερε μέσω Twitter ο δήμαρχος της Αθήνας Γεώργιος Καμίνης.
Τουρκία
«Η καταστροφή αυτού του αρχιτεκτονικού αριστουργήματος που ανήκει στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί μια καταστροφή για ολόκληρη την ανθρωπότητα», ανέφερε μέσω Twitter ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου.
Ισραήλ
«Τη βαθύτερη αλληλεγγύη μας με τη Γαλλία και με το γαλλικό έθνος μετά την φρικτή πυρκαγιά στη Νοτρ Νταμ, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού» εξέφρασε ο υπουργός Εξωτερικών Ισραέλ Κατς.
Καναδάς
«Μας ραγίζει την καρδιά να βλέπουμε τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων στις φλόγες. Οι σκέψεις μας στους γάλλους φίλους μας», ανέφερε μέσω Twitter ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό.
Αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, παρέλαβε 28χρονη Ελληνίδα πολυτραυματία, από το διεθνές αεροδρόμιο «King Hussein» της ‘Ακαμπα στην Ιορδανία και τη μετέφερε στα Ιωάννινα.
Η αερομεταφορά της έγινε έπειτα από αίτημα του ΕΚΑΒ.
Για πρωτοφανή, κακόγουστη και υποκριτική θεατρική παράσταση κατηγορεί την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ), το υπουργείο Μεταφορών, τονίζοντας ότι «φέρει ακέραια την ευθύνη της μη διεξαγωγής των εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών».
Αναλυτικότερα, το υπουργείο Μεταφορών -αφού σημειώνει πως με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης (Π.Ο.Ε.Ο.), “επικαλείται διάφορα προσχήματα, από τη μη ύπαρξη ασφαλιστικού προϊόντος μέχρι το Σύνταγμα και την …ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και καλεί όλους τους εκπαιδευτές του κλάδου να απέχουν από τη διενέργεια δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών”- τονίζει: «Πρόκειται για μία πρωτοφανή, κακόγουστη και υποκριτική θεατρική παράσταση με πρωταγωνιστή το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας, το οποίο από τη μία πλευρά διατείνεται ότι “ενδιαφέρεται” για τους υποψήφιους οδηγούς, τη νομιμότητα και τη διαφάνεια και από την άλλη συκοφαντεί την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ότι κρατά “ομήρους” 100.000 υποψήφιους οδηγούς, ενώ την ίδια ώρα και στιγμή επιδιώκει να κρατήσει ομήρους τους υποψήφιους οδηγούς τους οποίους έχει εκπαιδεύσει».
Και συνεχίζει η ανακοίνωση του υπ. Μεταφορών: «Στην κατά τους ισχυρισμούς της άκαρπη συνάντηση της 08-04-2019 στην οποία συμμετείχε, μαζί με τους άλλους φορείς του κλάδου (Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Ελλάδος) χρησιμοποίησε ως μοναδικό επιχείρημα ότι ο ν. 4599/2019 δε μπορεί να εφαρμοστεί επειδή δε θα ανταποκριθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες παρέχοντας το ασφαλιστικό προϊόν της παρ.10 του άρθρου 4.
Προς μεγάλη τους απογοήτευση η συνάντηση αυτή όχι μόνο δεν ήταν άκαρπη, αλλά έφερε άμεσα αποτελέσματα διότι η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (Ε.Α.Ε.Ε.) η οποία ήταν παρούσα στην ίδια συνάντηση, όχι μόνο δεσμεύτηκε και ενώπιον τους, αλλά μάλιστα παρέδωσε την επόμενη μέρα σαφές χρονοδιάγραμμα για τη διάθεση του ασφαλιστικού προϊόντος από τα μέλη της.
Από την πρώτη παράγραφο της ανακοίνωσης είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι ο μόνος στόχος που έχουν είναι να επιστρέψουμε στο παλαιό καθεστώς της “άρρηκτης σχέσης” εκπαιδευτή – υποψήφιου οδηγού.
Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ανταποκρίνεται σε όλα τα αιτήματα που άπτονται της ομαλής και αποτελεσματικής εφαρμογής του ν.4599/2019, αλλά σε καμία περίπτωση δεν συζητά για επαναφορά στο «παλαιό καθεστώς» διενέργειας δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς και δεν εκβιάζεται από κανένα.
Τέλος, με την ανακοίνωσή τους αναλαμβάνουν ακέραιη την ευθύνη της μη διεξαγωγής των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών και ελπίζουμε να μη βρουν πολλούς “ακολούθους” στην επιλογή να θυσιαστεί ένας κλάδος στο βωμό πολιτικών και όχι μόνο σκοπιμοτήτων συγκεκριμένων εκπαιδευτών».
Ο Γάλλος αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Λοράν Νουνές δήλωσε σήμερα ότι η αιτία της πυρκαγιάς που ξέσπασε στην Παναγία των Παρισίων δεν είναι γνωστή ακόμη, με τις αρχές να συνεχίζουν την έρευνα για το πώς ξέσπασε.
«Η πυρκαγιά είναι υπό έλεγχο, όμως δεν έχει σβήσει εντελώς», επεσήμανε ο Νουνές στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου έξω από τον εμβληματικό καθεδρικό ναό στο Παρίσι, ενώ πρόσθεσε ότι το ερώτημα πλέον είναι να μάθουμε «πώς θα συμπεριφερθεί το κτίριο».
«Ο κίνδυνος της πυρκαγιάς έχει αποσοβηθεί, το ζήτημα είναι δομικό: να δούμε πώς θα αντισταθεί το κτίριο στην πολύ μεγάλη πυρκαγιά της νύκτας», επεσήμανε ο Γάλλος υφυπουργός λίγο πριν τις 07:00 (τοπική ώρα, 08:00 ώρα Ελλάδας).
«Για τον λόγο αυτό θα πραγματοποιηθεί στις 08:00 (τοπική ώρα, 09:00 ώρα Ελλάδας) μια συνάντηση με ειδικούς, με αρχιτέκτονες κτιρίων στη Γαλλία για να προσπαθήσουμε να καθορίσουμε αν η δομή είναι σταθερή και αν οι πυροσβέστες μπορούν να εισέλθουν στο εσωτερικό για να συνεχίσουν το έργο τους», κατέληξε ο Νουνές.
«Μια τόσο μεγάλη φωτιά έχει επιπτώσεις στις δομές, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι εξακολουθούν να είναι σταθερές ώστε να επιτρέψουμε στους άνδρες μας να ξαναμπούν στο εσωτερικό. Το έκαναν στη διάρκεια αυτής της νύκτας με πολλή γενναιότητα στα κωδωνοστάσια για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την πυρκαγιά από το εσωτερικό και να αποτρέψουν την κατάρρευσή τους», εξήγησε ο ίδιος.
«Χωρίς την επέμβασή τους (των πυροσβεστών), η οποία έγινε με κίνδυνο τη ζωή τους, είναι βέβαιο ότι θα είχαν καταρρεύσει», τόνισε ο Νουνές.
Ο Τούρκος υπουργός Οικονομικών Μπεράτ Αλμπαϊράκ είχε συνομιλία με τον Ντόναλντ Τραμπ τη Δευτέρα και επεσήμανε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος κράτησε μια «λογική» στάση αναφορικά με τη σχεδιαζόμενη αγορά από την Άγκυρα του ρωσικού συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας S-400, μετέδωσαν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης.
Η πρόθεση της Τουρκίας να αγοράσει το σύστημα S-400 έχει προκαλέσει ένταση με τους συμμάχους της στο ΝΑΤΟ και η Ουάσινγκτον έχει προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να επιβάλει κυρώσεις στην Άγκυρα. Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ ζήτησε χθες Δευτέρα το ζήτημα να λυθεί μέσω του διαλόγου.
Ο Αλμπαϊράκ, που είναι γαμπρός του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δήλωσε ότι συναντήθηκε χθες με τον Αμερικανό υπουργό Οικονομικών Στίβεν Μνούτσιν και τον σύμβουλο του Λευκού Οίκου Τζάρεντ Κούσνερ, γαμπρό του Τραμπ.
«Στη διάρκεια των συναντήσεών μας, κατά τις οποίες συζητήσαμε βήματα για να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας, γίναμε δεκτοί από τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Του διαβιβάσαμε τους χαιρετισμούς και μηνύματα του προέδρου μας», έγραψε ο Αλμπαϊράκ στο Twitter.
«Άκουσε με πολλή λογική και θετική κατανόηση τις ανάγκες της Τουρκίας για τους S-400», μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο CNN Turk, επικαλούμενο δηλώσεις του Τούρκου υπουργού στους δημοσιογράφους. «Ήταν μια πολύ θετική, εποικοδομητική συζήτηση».
Ο Αλμπαϊράκ επεσήμανε επίσης ότι στη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκε το θέμα της αύξησης του διμερούς εμπορίου μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκία στα 75 δισεκ. δολάρια ετησίως από 20 δισκεκ. που είναι τώρα.
Άκουσα χθες την Παπακώστα να μας λέει ανερυθρίαστα ότι τα κατά τη δική της πολιτική οπτική τα Εξάρχεια αποτελούν μια εμβληματική και ιστορική γειτονιά της Αθήνας και κέντρο Πολιτισμού, ενώ την παραλήρησε ως ….Μονμάρτη της πρωτεύουσας.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
«Μονμάρτη της Αθήνας» τα Εξάρχεια κατά την Παπακώστα.
Οι χορεύτριες του Moulin Rouge με … μολότοφ…
Οι Γάλλοι μποέμ του Le Chat Noir, με … ναρκωτικά και καλάσνικοφ…
Τι να πούμε; Εκτός από το γεγονός ότι κάποιος πρέπει να πει στην Παπακώστα ότι η θρυλική περιοχή του Παρισιού δεν λέγεται … Μονμάρτη (ούτε ΜονΑπρίλη) αλλά Μονμάρτρη, εδώ έχουμε να κάνουμε με κλασικό σύμπτωμα ή και σύμβολο του «αριστεροδεξιού» λαϊκισμού. Αυτού που πελαγοδρομεί μεταξύ φαντασιώσεων και ανέξοδων θεωρητικών αναζητήσεων.
Η αλήθεια είναι ότι εδώ και δεκαετίες η Αριστερά εξέφραζε την άποψη περί των Εξαρχείων, που αποτελούν την αθηναϊκή «Μονμάρτρη». Μια άποψη που προφανώς ενστερνίστηκε η Παπακώστα εξ αιτίας των νέων της συναναστροφών.
Μα, δεν μπορεί η Παπακώστα να μας δουλεύει! Έχει όρια η υποκρισία. Κι η κουταμάρα.
Σε τελική ανάλυση πότε είχε δίκιο; Όταν έλεγε για Εξάρχεια της ανομίας και της εγκληματικότητας ή τώρα που της ήρθε η επιφοίτηση περί Μονμάρτρης;
Σκέφτομαι, ότι όντως τα Εξάρχεια κι η πλατεία τους θα μπορούσαν να διαθέτουν τα χαρακτηριστικά της Μονμάρτρης, στο Παρίσι. Να ήταν μια όαση Πολιτισμού, αναζητήσεων, πνευματικότητας, τέχνης, με γωνιές καλλιτεχνών, ποιητών, όμορφα στέκια και καθαρά πλακόστρωτα.
Αλλά για να συνέβαινε ή για να συμβεί αυτό έπρεπε να το θέλουμε. Πρέπει να το θέλουμε.
Αλλά δεν το θέλαμε και δεν το θέλουμε. Ειδικά αφού εκεί η Αριστερά στέγασε εδώ και χρόνια τον πυρήνα της σάπιας ιδεολογίας της. Κι ακόμη πιο ειδικά τα τελευταία 4,5 χρόνια όπου άφησε τα πράγματα στο έλεος της εγκληματικότητας, της διακίνησης ναρκωτικών, των καταλυμένων σπιτιών, των μολότοφ και της αλητείας.
Έχω την αίσθηση ότι κάποιος πρέπει να πει στην πολιτικά ανερμάτιστη και εξουσιομανή Κατερίνα Παπακώστα, ότι η ιδεολογία των νέων της φίλων στην οποία ομνύει πλέον, δεν είναι ο εναλλακτικός «αριστερός ανθρωπισμός» αλλά ο μηδενισμός και το μίσος προς τους αστούς και το περιβάλλον τους.
Θυμάμαι κάποτε, που η Μαριέττα Γιαννάκου ήταν υπουργός Παιδείας, συζητούσαμε για το πώς τα Εξάρχεια θ’ «αναπνεύσουν». Κι έλεγε ότι αυτή η γειτονιά έχει τις προϋποθέσεις να γίνει η πιο όμορφη της πρωτεύουσας. Να γεμίζει με νέους, με μουσικές στους δρόμους, με χρώματα, με ιδέες, χωρίς βία, έγκλημα, δυσωδία, ναρκωτικά κι ανασφάλεια.
Ξεκίνησε συζητήσεις ακόμη και αισθητικές δράσεις σχολείων απ’ όλο το Λεκανοπέδιο. Πήγαν ένα δυο σχολεία, βρήκαν μπροστά τους κουκουλοφόρους κι όλα εξέπνευσαν…
Μα αυτή είναι η μόνη σωτηρία.
Οργανωμένα όμως! Όχι με αποφάσεις του ποδαριού. Μ’ ένα ταυτόχρονο σχεδιασμό τριών υπουργείων. Πολιτισμού, Παιδείας και φυσικά Προστασίας του Πολίτη. Με μηδενική ανοχή σε κάθε εκδήλωση βίας. Με άρση του ανόητου Πανεπιστημιακού ασύλου.
Έχω την αίσθηση και για κάτι ακόμη. Ίσως να πρέπει να σκεφτόμαστε και τη Μεταφορά του Πολυτεχνείου από τον συγκεκριμένο χώρο. Με πολλαπλά οφέλη και για το ίδιο το Ίδρυμα αλλά και για την Αθήνα.
Να πούμε και κάτι ακόμη; Σ’ ένα τέτοιο σχέδιο, σε μια τέτοια προοπτική μάλλον δεν θα ήταν αντίθετοι κι οι πραγματικοί Αναρχικοί. Οι αναρχικοί που δεν φοράνε κουκούλα…
Άκουγα προχθές τον Μητσοτάκη να μιλά για μια ακόμη φορά για την θέληση και την αποφασιστικότητά του να καθαρίσει τα Εξάρχεια και να τα παραδώσει στους Αθηναίους. Μακάρι να τα καταφέρει. Πρέπει να δώσει λυσσώδεις μάχες. Όχι τόσο με την σημερινή παραβατικότητα όσο με την αντιπολίτευση που θα έχει απέναντί του…
Μέχρι τότε, στεκόμαστε στο ατέλειωτο πάρτυ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα λεγόμενα της Παπακώστα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.