Αρχική Blog Σελίδα 13978

Απάντηση Ντανιέλ Νουί σε Ν. Χουντή για τα σκανδαλώδη δάνεια σε τραπεζικά στελέχη

Ντανιέλ Νουί (SSM-ΕΚΤ):

Η ελληνική νομοθεσία δεν μας παρέχει τις απαιτούμενες εξουσίες ελέγχου. Χρειάζεται εναρμόνιση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, του πλαισίου εποπτείας της ΕΚΤ για τα τραπεζικά στελέχη.

Σχόλιο Νίκου Χουντή (ΛΑΕ):

«Όταν πρόκειται για την κατάργηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων τότε η ‘εναρμόνισή’ σας είναι απόλυτη και οι εθνικές νομοθεσίες γίνονται ‘κουρελόχαρτα’».

Με μια μακροσκελή επιστολή, που περιγράφει την υποκρισία της τραπεζικής εποπτείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη, απαντάει η Πρόεδρος του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (SSM) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Ντανιέλ Νουί, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), Νίκο Χουντή, αναφορικά με τα σκανδαλώδη δάνεια που πήραν μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών, από τις ίδιες τους τις τράπεζες.

Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του, έθετε το θέμα των σκαναλωδών δανείων που έλαβαν τραπεζικά στελέχη την περίοδο 2006-2017 από τα τραπεζικά ιδρύματα που διοικούσαν, ύψους 572 εκατ ευρώ, ζητώντας από την αρμόδια εποπτική αρχή της ΕΚΤ να τον πληροφορήσει εάν «Έχει ελεγχθεί η νομιμότητα, η φερεγγυότητα και η ακεραιότητα των διαδικασιών χορήγησης των συγκεκριμένων δανείων», «Με ποιο τρόπο αποπληρώθηκαν και αποπληρώνονται τα εν λόγω δάνεια», και εάν, «Έχει ελεγχθεί, είτε από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, είτε από τον SSM, η αξιοπιστία, η φερεγγυότητα και η νομιμότητα των διαδικασιών αποπληρωμής αυτών των δανείων».

Η απάντηση της Προέδρου του SSM είναι αποκαλυπτική της υποκρισίας που διακρίνει το Ευρωσύστημα, ως μηχανισμό οργάνωσης των συμφερόντων των τραπεζών. Η κ. Νουί αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία η ΕΚΤ δεν διαθέτει εποπτικές εξουσίες να εγκρίνει επιμέρους πιστώσεις προς μέρη με ειδική σχέση ή να διατυπώνει αντίρρηση σε αυτές», σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι «οι εποπτικές εξουσίες που αφορούν τα μέρη με ειδική σχέση θα πρέπει να εναρμονιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο πλαίσιο της τρέχουσας αναθεώρησης της δέσμης που περιέχει την οδηγία/τον κανονισμό σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις (Capital Requirements Regulation/Capital Requirements Directive – CRR/CRD)».

Μας λέει πολύ απλά η επόπτης του τραπεζικού συστήματος της Ευρωζώνης, ότι επειδή η ελληνική νομοθεσίες δεν έχει δώσει εποπτικές αρμοδιότητες στον SSM να ελέγχει κατά πόσο τραπεζικά στελέχη θα λαμβάνουν δάνεια από τις ίδιες τους τις τράπεζες, δεν μπορεί να ελέγξει τις σκανδαλώδεις τραπεζικές πρακτικές των 4 συστημικών ελληνικών τραπεζών.

Με αφορμή την απάντηση της κ. Νουί, ο Νίκος Χουντής (ΛΑΕ) έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Αποτελεί μνημείο νεοφιλελεύθερης υποκρισίας η απάντηση που έλαβα από την Πρόεδρο του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού.

 

Από τη μια, η ΕΚΤ μαζί με την Κομισιόν και το ΔΝΤ επιβάλουν μειώσεις μισθών, την κατάργηση δικαιωμάτων, την καταλήστευση του δημόσιου πλούτου, ακόμα και capital controls για να επηρεάσουν την πολιτική βούληση του ελληνικού λαού, και από την άλλη κρύβονται πίσω από τις ‘εθνικές αρμοδιότητες’ για να προστατέψουν τους τραπεζίτες.

 

Τους ίδιους τραπεζίτες που ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει διπλά και τρίδιπλα, πότε με τα υπερβολικά επιτόκια και τις κρυφές χρεώσεις και πότε με τις σκανδαλώδεις ανακεφαλαιοποιήσεις.

 

Η υποκρισία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν η κ. Νουί αναφέρει ότι έχει προτείνει στην Κομισιόν, εν όψει της αναθεώρησης της δέσμης που περιέχει την οδηγία/τον κανονισμό σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις (Capital Requirements Regulation/Capital Requirements Directive – CRR/CRD), να εναρμονιστεί το πλαίσιο εποπτείας στην Ευρωζώνη.

 

Φαίνεται ότι στην ΕΕ όταν πρόκειται για τη μείωση των μισθών στο όνομα της ανταγωνιστικότητας ή για την υποβάθμιση και κατάργηση δικαιωμάτων των εργαζομένων, η εναρμόνισή τους είναι απόλυτη

 

Επειδή απαντήσεις δεν πήραμε από τον εποπτικό μηχανισμό της ΕΚΤ, θα συνεχίσουμε να απαιτούμε συγκεκριμένες απαντήσεις, σε εθνικό επίπεδο αυτή τη φορά, απευθυνόμενοι στις αρμόδιες εθνικές αρχές ελέγχου και εποπτείας».

Ακολουθεί η ερώτηση και απάντηση:

Θέμα: Αμφιλεγόμενες πρακτικές χορήγησης δανείων σε τραπεζικά στελέχη

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών, την περίοδο 2006-2017 δόθηκαν σε μέλη Διοικητικών Συμβουλίων, και άλλα ανώτατα στελέχη των ίδιων των τραπεζών, τεράστια ποσά σε μορφή δανείων, με εγγυήσεις τις τραπεζικές μετοχές που κατείχαν τα εν λόγω στελέχη. Το ύψος αυτών των δανείων έφτασε το 2010 τα 572 εκατ. ευρώ, ενώ στη συνέχεια μειώθηκαν, το 2017, στα 22 εκατ. ευρώ.

Πελώρια αναπάντητα ερωτηματικά προκαλούν οι διαδικασίες και η σκοπιμότητα αυτών των προκλητικών δανείων, καθώς και οι τρόποι της εξόφλησής τους, αλλά και η σιωπή που περιβάλλει τη σκανδαλώδη αυτή κατάσταση.

Με δεδομένο ότι οι σκανδαλώδεις ανακεφαλαιοποιήσεις των ελληνικών τραπεζών έχουν στοιχίσει δισεκατομμύρια στον ελληνικό λαό, ερωτάται η Πρόεδρος του Ενιαίου Μηχανισμού Εποπτείας (SSM) της ΕΚΤ:

1) Έχει ελεγχθεί η νομιμότητα, η φερεγγυότητα και η ακεραιότητα των διαδικασιών χορήγησης των συγκεκριμένων δανείων; Αν ναι, ποιο είναι το σχετικό πόρισμα ελέγχου, και, αν όχι, γιατί;

2) Με ποιο τρόπο αποπληρώθηκαν και αποπληρώνονται τα εν λόγω δάνεια;

3) Έχει ελεγχθεί, είτε από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, είτε από τον SSM, η αξιοπιστία, η φερεγγυότητα και η νομιμότητα των διαδικασιών αποπληρωμής αυτών των δανείων;

Danièle NOUY

Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου

 

κ. Νικόλαο Χουντή

Μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

60, rue Wiertz

B-1047 Βρυξέλλες

 

Φρανκφούρτη, 30 Αυγούστου 2018

 

«Αξιότιμο μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κύριε Χουντή,

Σας ευχαριστώ για την επιστολή σας προς τον κ. Mario Draghi, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), η οποία διαβιβάστηκε από τον κ. Roberto Gualtieri, Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μαζί με συνοδευτική επιστολή, στις 23 Ιουλίου 2018. Στην επιστολή σας θέσατε ερωτήματα σχετικά με τις πρακτικές χορήγησης δανείων που ισχύουν για τραπεζικά στελέχη.

Καθώς το θέμα αυτό σχετίζεται με την τραπεζική εποπτεία, ο Πρόεδρος προώθησε την επιστολή σας σε εμένα.

Στην εν λόγω επιστολή ζητήσατε διευκρινίσεις σχετικά με δάνεια τα οποία χορηγήθηκαν από τα τέσσερα ελληνικά σημαντικά ιδρύματα σε μέλη των διοικητικών τους οργάνων και σε άλλα ανώτερα στελέχη κατά την περίοδο 2006-2017 και για τα οποία τα εν λόγω πρόσωπα χρησιμοποίησαν ως εξασφαλίσεις τραπεζικές μετοχές που διακρατούσαν.

Συγκεκριμένα, θέσατε ερωτήματα σχετικά με την εποπτική εξέταση των διαδικασιών που εφάρμοσαν οι τράπεζες τόσο για τη χορήγηση των δανείων όσο και για την αποπληρωμή τους. Εν προκειμένω, θα ήθελα πρώτα να τονίσω ότι είναι πρωτίστως αρμοδιότητα των τραπεζών, και ιδίως των διοικητικών τους συμβουλίων και των ανώτερων διοικητικών στελεχών τους, να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να επιβλέπουν την εφαρμογή άρτιων ρυθμίσεων εσωτερικής διακυβέρνησης. Αυτό αφορά μεταξύ άλλων τη διαδικασία χορήγησης πιστώσεων (και με τη μορφή δανείων) προς μέλη του διοικητικού οργάνου και ανώτερα στελέχη τα οποία συνήθως θεωρούνται μέρη με ειδική σχέση.

Οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να θεσπίζουν αποτελεσματικούς μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου προκειμένου να επαληθεύουν ανά πάσα στιγμή τη συμμόρφωση με τις ρυθμίσεις εσωτερικής διακυβέρνησης. Ως μέρος των καθηκόντων που ανατέθηκαν στην ΕΚΤ από τις 4 Νοεμβρίου 2014 με τον κανονισμό ΕΕΜ, η ΕΚΤ διενεργεί διαδικασίες εποπτικού ελέγχου και αξιολόγησης (Supervisory Review and Evaluation Process – SREP) των εποπτευόμενων ιδρυμάτων. Βασικά στοιχεία στα οποία στηρίζονται αυτές οι δραστηριότητες είναι αφενός ο έλεγχος της επάρκειας του πλαισίου διακυβέρνησης και ελέγχου του ιδρύματος, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι κίνδυνοι τους οποίους αναλαμβάνει ή ενδέχεται να αναλάβει το ίδρυμα εντοπίζονται, επιμετρούνται και παρακολουθούνται επαρκώς, και αφετέρου ο έλεγχος του επιπέδου των διακρατούμενων ιδίων κεφαλαίων.

Ανάλογα με τις συγκεκριμένες περιστάσεις, ο έλεγχος αυτός μπορεί να οδηγήσει στην επιβολή απαιτήσεων ποιοτικού χαρακτήρα με σκοπό τη βελτίωση του εσωτερικού συστήματος χορήγησης πιστώσεων. Από τότε που ανέλαβε τα εποπτικά καθήκοντα που της ανατέθηκαν, η ΕΚΤ προωθεί συνεχώς την ενίσχυση των ρυθμίσεων εσωτερικής διακυβέρνησης των σημαντικών ιδρυμάτων, μεταξύ άλλων και των ελληνικών ιδρυμάτων. Αυτό περιλαμβάνει την επίβλεψη πιστώσεων προς μέρη με ειδική σχέση.

Σκοπός αυτών των προσπαθειών είναι να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των οργάνων επίβλεψης και των μηχανισμών εσωτερικού ελέγχου των τραπεζών. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται διάφορα εποπτικά εργαλεία, μεταξύ των οποίων η συνεχής παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των τραπεζών και οι επιτόπιες επιθεωρήσεις, προκειμένου να εντοπίζονται τυχόν παρατυπίες στη διακυβέρνηση των τραπεζών.

Οι ελλείψεις που διαπιστώνονται κατά την άσκηση των εποπτικών δραστηριοτήτων κοινοποιούνται διμερώς στις θιγόμενες τράπεζες, από τις οποίες ζητείται να αντιμετωπίσουν τις εποπτικές ανησυχίες με έγκαιρο και αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης, υπόκεινται σε περαιτέρω ενέργειες παρακολούθησης τις οποίες αναλαμβάνουν οι μεικτές εποπτικές ομάδες.

Θα ήθελα επίσης να επιστήσω την προσοχή σας στο σχετικό νομικό πλαίσιο που ισχύει για τις πιστώσεις προς μέρη με ειδική σχέση. Η άσκηση των εποπτικών καθηκόντων της ΕΚΤ όσον αφορά πιστώσεις προς μέρη με ειδική σχέση στηρίζεται στις υφιστάμενες εθνικές νομοθετικές διατάξεις που θέτουν σε εφαρμογή τις σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες εφαρμόζονται άμεσα από την ΕΚΤ σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 3 του κανονισμού ΕΕΜ. Θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω εν προκειμένω ότι η ελληνική νομοθεσία δεν προβλέπει εκ των προτέρων ή εκ των υστέρων εποπτική έγκριση για μεμονωμένες πιστώσεις προς μέρη με ειδική σχέση, όπως τα δάνεια προς τα μέλη του διοικητικού οργάνου ή ανώτερα στελέχη. Συγκεκριμένα, το άρθρο 15 παράγραφος 2 εδάφια (δ) και (ε) του ελληνικού νόμου περί τραπεζών[1] και το άρθρο 4 του κεφαλαίου Ι.Α. της Πράξης Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος αριθ. 2651 της 20ής Ιανουαρίου 2012[2] ορίζουν το πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα για τις πιστώσεις προς μέρη με ειδική σχέση και προβλέπουν μόνο την υποχρέωση υποβολής στοιχείων για ορισμένες πράξεις πιστωτικών ιδρυμάτων στην αρμόδια εποπτική αρχή κάθε τρίμηνο.

Αυτό σημαίνει ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία η ΕΚΤ δεν διαθέτει εποπτικές εξουσίες να εγκρίνει επιμέρους πιστώσεις προς μέρη με ειδική σχέση ή να διατυπώνει αντίρρηση σε αυτές. Ωστόσο, ακόμη και αν δεν προβλέπεται στην εθνική νομοθεσία, αν στο πλαίσιο μη επιτόπιας εποπτείας ή επιτόπιων επιθεωρήσεων υποπέσουν στην αντίληψη της ΕΚΤ περιπτώσεις επιλήψιμων πράξεων, η ΕΚΤ μπορεί ακόμη να επισημαίνει τις προσδοκίες της εποπτικής αρχής σχετικά με άρτιες ρυθμίσεις εσωτερικής διακυβέρνησης. Βάσει των ανωτέρω, θεωρώ ότι οι εποπτικές εξουσίες που αφορούν τα μέρη με ειδική σχέση θα πρέπει να εναρμονιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο πλαίσιο της τρέχουσας αναθεώρησης της δέσμης που περιέχει την οδηγία/τον κανονισμό σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις (Capital Requirements Regulation/Capital Requirements Directive – CRR/CRD).

Η ΕΚΤ, στη νομική της γνώμη σχετικά με την πρόταση της Επιτροπής για αναθεώρηση της δέσμης CRR/CRD IV[3] , έχει ήδη διατυπώσει ρητώς τις παρατηρήσεις της για το ζήτημα αυτό και προτείνει την εναρμόνιση του κανονιστικού πλαισίου που διέπει τις πιστώσεις προς τα μέρη με ειδική σχέση σύμφωνα με τη ενωσιακή νομοθεσία. Επιπλέον, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) διατύπωσε παρόμοια σύσταση στο έγγραφο «Financial Sector Assessment Program-Technical Note» που εξέδωσε το 2018 για τη ζώνη του ευρώ[4].

Τέλος, όσον αφορά την αξιολόγηση της καταλληλότητας των μελών των διοικητικών οργάνων και άλλων ανώτερων στελεχών, θα ήθελα να σας επισημάνω ότι, για λόγους επαγγελματικού απορρήτου βάσει της οδηγίας CRD IV, η ΕΚΤ δεν μπορεί να σχολιάσει περαιτέρω την κατάσταση μεμονωμένων ιδρυμάτων υπό την άμεση εποπτεία της ή τα διοικητικά τους στελέχη.

Η ΕΚΤ έχει αναλάβει τη σθεναρή δέσμευση να διασφαλίζει ότι τα ζητήματα που αφορούν συναλλαγές μερών με ειδική σχέση και οι συγκρούσεις συμφερόντων που επηρεάζουν την καταλληλότητα των διοικητικών στελεχών παρακολουθούνται διαρκώς με τον δέοντα τρόπο.

Με εκτίμηση,

Danièle Nouy».

[1] Νόμος υπ’ αριθ. 4261/2014 διαθέσιμος στη διεύθυνση: https://www.bankofgreece.gr/BoGDocuments/N.%204261_2014%20CRD%20IV.pdf.

[2] Διαθέσιμο στη διεύθυνση: https://www.bankofgreece.gr/BoGDocuments/%CE%A0%CE%94_%CE%A4%CE%95_2651.pdf.

[3] Γνώμη της ΕΚΤ της 8ης Νοεμβρίου 2017 σχετικά με τροποποιήσεις του πλαισίου της Ένωσης για τις κεφαλαιακές απαιτήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων (CON/2017/46), Ενότητα 1.12.2, τροποποίηση 22 της CRD και τροποποίηση 5 του CRR.

[4] Έκθεση του ΔΝΤ «IMF Country Report No 18/233 of 19 July 2018», διαθέσιμη στη διεύθυνση: http://www.imf.org/en/Publications/CR/Issues/2018/07/19/Euro-Area-Policies-Financial-Sector-Assessment-Program- Technical-Note-Detailed-Assessment-of-46107.

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ: Ερώτηση 7 βουλευτών για την αναβάθμιση του βοήθεια στο σπίτι, των ΚΗΦΗ και ενεργοποίηση του κάτ΄ οίκον νοσηλεία

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς :

– την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κα Έ.Αχτσιόγλου

– τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Α. Χαρίτση

– την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κα. Μ. Ξενογιαννακοπούλου

– τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο

Θέμα : «Αναβάθμιση του «Βοήθεια στο Σπίτι», των ΚΗΦΗ και ενεργοποίηση του «κατ’οίκον νοσηλεία».

Το «Βοήθεια στο Σπίτι» είναι το κατ’ εξοχήν πρόγραμμα κοινωνικής προστασίας με παροχή οργανωμένης και συστηματικής φροντίδας σε άτομα με αναπηρία και ηλικιωμένους.

Είναι βασικό πρόγραμμα στήριξης της αυτόνομης και αξιοπρεπούς διαβίωσης για την παραμονή στο φυσικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον για την αποφυγή της ιδρυματοποίησης αλλά και την αποϊδρυματοποίηση.

Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία αυτή του προγράμματος διαδραμάτισαν και διαδραματίζουν οι περίπου 3.500  εργαζόμενοι όλων των κατηγοριών που καλύπτουν τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες,έχοντας αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία και τεχνογνωσία.

Το ΠΑΣΟΚ, ως δημιουργός αυτού του εμβληματικού προγράμματος που θεσπίστηκε στο πλαίσιο Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και με δεδομένη την επιτυχή, αποτελεσματική και ολοκληρωμένη λειτουργία του, 20 χρόνια τώρα, αλλά και του προγράμματος των ΚΗΦΗ, που λειτουργούν 16 χρόνια, παίρνει πρωτοβουλία και καταθέτει ως Δημοκρατική Συμπαράταξη και Κίνημα Αλλαγής, ολοκληρωμένη πρόταση για την αναβάθμιση και μόνιμη λειτουργία του, με την ένταξη του στις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων.

Η πρόταση μας συνοπτικά αφορά:

  1. Την οργανική ένταξη του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και των ΚΗΦΗ στις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων με ενιαίο συντονισμό ανά Δήμο.
  2. Την μόνιμη εργασιακή σχέση για όλους τους εργαζόμενους των προγραμμάτων, που έχουν προσληφθεί με ΑΣΕΠ και έχουν αξιολογηθεί και τυπικά και ουσιαστικά στην πράξη.
  3. Την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων
  4. Την προμήθεια του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού για την πλήρη υποστήριξη των υπό φροντίδα συνανθρώπων μας
  5. Την συμπλήρωση του ανθρώπινου δυναμικού με απαραίτητες ειδικότητες ώστε να λειτουργήσει πλήρως το «Βοήθεια στο Σπίτι» αλλά και το θεσμοθετημένο με το νόμο 4199/13 πρόγραμμα «κατ’οίκον νοσηλεία».
  6. Την αναμόρφωση των κριτηρίων για την ένταξη όλων των συνανθρώπων μας που έχουν ανάγκη φροντίδας.
  7. Διοικητική μονάδα «Βοήθειας στο Σπίτι» στο Υπουργείο με σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης για τη βελτίωση των υπηρεσιών του.
  8. Την αξιοποίηση καταρτισμένων εθελοντών για την παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών.
  9. Την λειτουργική σύνδεση του «Βοήθεια στο Σπίτι» με τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων.

Κατόπιν αυτών ερωτάσθε κ.κ  Υπουργοί :

  1. Προτίθεστε να υιοθετήσετε την πρόταση μας με τα εννέα (9) παραπάνω σημεία για την αναβάθμιση και μόνιμη λειτουργία του «Βοήθεια στο Σπίτι» καθώς και την ενεργοποίηση του «κατ’οίκον νοσηλεία» που έχει θεσπιστεί με τον νόμο 4199/13;
  2. Προτίθεστε να διασφαλίσετε μόνιμη εργασιακή σχέση για τους νυν εργαζόμενους του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» αλλά και την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με τις απαραίτητες ειδικότητες;
  3. Ποιες είναι οι προθέσεις σας για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του προγράμματος και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα ΚΗΦΗ;
  4. Έχετε πρόθεση να προχωρήσετε στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις και να εντάξετε στον προϋπολογισμό τα απαραίτητα κονδύλια;
  5. Προτίθεστε να απευθυνθείτε σε ιδρύματα όπως π.χ το «Σταύρος Νιάρχος» για χρηματοδότηση της ανανέωσης του στόλου των αυτοκινήτων και της προμήθειας του τεχνολογικού εξοπλισμού;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Βασίλης Κεγκέρογλου

Αρβανιτίδης Γεώργιος

Ιλχάν Αχμέτ

Κωσταντινόπουλος Οδυσσέας

Κωσταντόπουλος Δημήτρης

Μπαργιώτας Κωσταντίνος

Λοβέρδος Ανδρέας

Συνάντηση Φώφης Γεννηματά με αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ (σήμερα, στις 11:30πμ)

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά θα συναντηθεί σήμερα Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου,  στις 11:30πμ με αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ.

Π. Χρηστίδης: Η εθνική ανεξαρτησία, η λαϊκή κυριαρχία και η κοινωνική απελευθέρωση είναι πιο επίκαιρες από ποτέ

ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΟ ΣΚΑΪ

 Για την 44η Επέτειο από την Ίδρυση του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Ήταν Μία αυθεντική ιδρυτική διακήρυξη, η οποία εξέφρασε το συναίσθημα των Ελλήνων για μία ειρηνική επανάσταση και που επίσης και σήμερα είναι απαραίτητη για να αλλάξει η Ελλάδα σελίδα.

Το ΠΑΣΟΚ αποτέλεσε το βασικό πυλώνα της προσπάθειας του Κινήματος Αλλαγής, σήμερα, όμως, στη νέα εποχή οφείλουμε να αλλάξουμε τη σελίδα, με όρους αξιακούς και πολιτικούς. Η εθνική ανεξαρτησία, η κοινωνική απελευθέρωση και η λαϊκή κυριαρχία είναι πιο επίκαιρες από ποτέ. Θα ήθελε να τα λέει τα ίδια και ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά τα λέει ο κ. Καμμένος, ο οποίος έλεγε ότι ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν ο Αρχηγός της 17 Νοέμβρη.

Σήμερα, διαμορφώνουμε μία νέα πρόταση. Η Φώφη Γεννηματά θα μιλήσει σήμερα στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στις 20:00 και θέλουμε όλοι οι πολίτες να έρθουν να ξαναδούν το τρένο να μπαίνει στις ράγες. Για τη νέα αλλαγή που έχει ανάγκη ο κόσμος, μπροστά στα 200 χρόνια του ελληνικού κράτους που συμπληρώνονται σε λίγα χρόνια από σήμερα.

Για την πολιτική ΣΥΡΙΖΑ

Μετά από όλα αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ, πλέον, έκανε την κ. Ζορμπά Υπουργό, την κ. Ξενογιαννακοπούλου και τον κ. Σπίρτζη και ξέχασε τα όσα έλεγε η κ. Παπακώστα. Αυτό είναι το ποίημα της συμπόρευσης του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ με ένα κομμάτι του 2004 – 2009.

Καταλαβαίνουμε και την ανάγκη του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας να  πουν κάποια πράγματα για το ΠΑΣΟΚ. Η ουσία του ζητήματος είναι ότι ο κόσμος ξέρει και θυμάται τι έγινε στη χώρα μέχρι το 2004, τί έκανε ο Κώστας Καραμανλής από το 2004 έως το 2009 και ποια ήταν η στάση του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας στο αντιμνημόνιο το οποίο στοίχισε στη χώρα πολλές θυσίες ακόμα. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε να έχει βάλει πλάτη αντί να απειλεί με κρεμάλες.

Πρέπει να κάνει κι ο ΣΥΡΙΖΑ αυτοκριτική για να μπορέσει η χώρα να προχωρήσει από εδώ και μπρος. Έχουν πάθει αφωνία για την περίοδο του Καραμανλή, η Νέα Δημοκρατία δεν έχει κάνει ακόμα την αυτοκριτική της και ο ΣΥΡΙΖΑ κυβερνά με την κ. Παπακώστα και με τον κ. Καμμένο.

Για την υπόθεση Φλώρου και το Νόμο Παρασκευόπουλου

Ο νόμος Παρασκευόπουλου, όπως έχει αποδεχθεί κι ο ίδιος ο κ. Παρασκευόπουλος, είναι ένας νόμος ο οποίος πρέπει να αλλάξει. Το ερώτημα είναι γιατί εδώ και 3 χρόνια που παράγει συνέπειες δεν έχει αλλάξει. Τον χαρακτήρισε, μάλιστα, ο κ. Παρασκευόπουλος, κάποιες στιγμές, προσωρινό νόμο, αυτά τα τρία χρόνια, όμως, είναι πολλά τα φαινόμενα εγκληματιών που έχουν βγει από τη φυλακή κι έχουν ξανά εγκληματίσει κι έχει στοιχίσει ζωές η δράση τους. Αυτό που συνέβη με την αλλαγή του άρθρου 110α που έκανε ο νόμος Παρασκευόπουλου είναι κάτι που οδήγησε και στην αυτόματη απόλυση του κ. Φλώρου. Θέλουμε να χυθεί άπλετο φως. Η Δικαιοσύνη πρέπει να φτάσει παντού και για τους πάντες για να δούμε ποιος είναι αυτός που πλαστογράφησε, τι έκανε και πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο κι αναλόγως να το χειριστεί η δικαιοσύνη.

Πρέπει, ωστόσο, να δούμε και τη μεγάλη εικόνα. Ο συγκεκριμένος νόμος είναι ένας νόμος προβληματικός, γιατί η προστασία του πολίτη είναι κάτι που αποτελεί αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα που πρέπει να κατοχυρώνεται από την ελληνική πολιτεία. Και με τον κ. Τόσκα και με τον κ. Σκουρλέτη αλλά και νωρίτερα, αυτό ήταν κάτι που δεν ένιωθαν οι πολίτες.

Ο κ. Παρασκευόπουλος έχει παραδεχθεί και σε τηλεοπτικές εκπομπές ότι έβαλε ευνοϊκές συνθήκες για την αποφυλάκιση μίας σειράς ασθενών κι αυτό ήταν που οδήγησε στην αποφυλάκιση του Φλώρου. Αυτό για την αποκατάσταση της αλήθειας.

Δεν μπορεί η χώρα να συνεχίσει να πηγαίνει σε διαφορετική κατεύθυνση, όλες οι χώρες του δυτικού κόσμου πάνε προς τη μία κατεύθυνση κι ο ΣΥΡΙΖΑ με τους ΑΝΕΛ θέλουν να πάνε τη χώρα προς άλλη κατεύθυνση. Αυτό δε γίνεται, πρέπει να αλλάξει κι η Ελλάδα να αλλάξει πορεία. Δεν πρέπει να πάμε υπό αυτές τις συνθήκες στις βουλευτικές εκλογές, με συνθήκες δηλητηρίασης και πόλωσης. Βλέπουμε τους νέους ανθρώπους να σταματούν και να φεύγουν στο εξωτερικό, τους μεγαλύτερους ανθρώπους που πολιτικοποιήθηκαν σε άλλα χρόνια να μην παρακολουθούν το πολιτικό σύστημα και συνολικά η χώρα να βγαίνει ζημιωμένη. Ο κόσμος θα απέχει από τη σύγκρουση, θα πάμε σε εκλογές που έχουν πολύ μικρότερη συμμετοχή κι αυτό είναι κάτι που τραυματίζει τη δημοκρατία μας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Στάχτη το Εθνικό Μουσείο του Ρίο Ντε Τζανέιρο

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Υγείας, Παύλου Πολάκη για τον Άρη Φλώρο

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Υγείας, Παύλου Πολάκη για τον Άρη Φλώρο

«Είναι ένας απατεώνας, που καταχράστηκε 250 εκατ. ευρώ μαζί με ένα συνεταίρο του και ποιος ξέρει ποιους άλλους από πίσω, που αρχίζουν και αποκαλύπτονται κι αυτοί, γιατί φαίνεται ότι ο ανιψιός Μητσοτάκη ήταν ο δικηγόρος που τους έστηνε τις offshore, για να κουβαλάνε τα λεφτά στο εξωτερικό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πολάκης. «Δεν είναι δυνατόν να δίνουμε (διάγνωση για) υπνική άπνοια σε έναν άνθρωπο 39 ετών, με πλαστή -πλαστή, το επαναλαμβάνω για τρίτη φορά- μελέτη ύπνου, ανύπαρκτη σπιρομέτρηση (…) με αξονική τομογραφία άλλου ασθενή, που πήραν κάποια λαμόγια από εκεί μέσα το όνομα και τα φιλμ και έφτιαξαν γνωμάτευση (για τον κ.Φλώρο). Και βέβαια μένει να δούμε και τι ακριβώς συμβαίνει με τον νευρολογικό πιστοποιητικό» υπογράμμισε, ενώ πρόσθεσε ότι έχει ήδη δοθεί εντολή από τις διοικήτριες της πρώτης και δεύτερης ΥΠΕ «σε εξαίρετο συνάδελφο, διευθυντή του ΕΣΥ να κάνει μια fast track ΕΔΕ επί του επιστημονικού κομματιού». Πρόσθεσε δε, ότι αναμένει το αποτέλεσμα της ΕΔΕ για να ληφθούν αποφάσεις για παραπομπή.

ΕΡΤ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Υδατοσφαίριση: Άφιξη της πρωταθλήτριας Ευρώπης Εθνικής Νέων Ανδρών στο Ελευθέριος Βενιζέλος από το Μινσκ

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Υδατοσφαίριση: Άφιξη της πρωταθλήτριας Ευρώπης Εθνικής Νέων Ανδρών στο Ελευθέριος Βενιζέλος από το Μινσκ

Πρωταθλήτρια Ευρώπης αναδείχτηκε η Εθνική Νέων Ανδρών, στο Μινσκ της Λευκορωσίας. Ένα χρόνο μετά την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, ο Τεό Λοράντος και οι παίκτες του… ανέβηκαν στο ψηλότερο σκαλί και στην Ευρώπη! Σε έναν συγκλονιστικό τελικό, με υψηλό σκορ, η εθνική έκανε ανατροπή μετά από μέτριο ξεκίνημα επικρατώντας με 14-12 του Μαυροβουνίου.

ΕΡΤ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Εντοπισμός φυτείας κάνναβης σε αγροτική περιοχή της Θεσσαλονίκης

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Εντοπισμός φυτείας κάνναβης σε αγροτική περιοχή της Θεσσαλονίκης

Εντοπίστηκε φυτεία με πάνω από 1.100 δενδρύλλια κάνναβης σε αγροτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, μετά από συντονισμένες ενέργειες των αστυνομικών της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Κιλκίς. Για την υπόθεση συνελήφθη χθες (2 Σεπτεμβρίου 2018) το απόγευμα ένας 36χρονος αλλοδαπός για καλλιέργεια κάνναβης, ενώ στη δικογραφία συμπεριλαμβάνονται ακόμα ένας 25χρονος αλλοδαπός και ένας 24χρονος ημεδαπός. Ειδικότερα, οι μεθοδικές έρευνες των αστυνομικών οδήγησαν στην ανακάλυψη της μεγάλης φυτείας, όπου εντοπίστηκαν ο 36χρονος μαζί με τα άλλα 2 άτομα να καλλιεργούν τα δενδρύλλια κάνναβης, έχοντας στήσει ένα πλήρως λειτουργικό σύστημα ποτίσματος. Η φυτεία αποτελούνταν από συνολικά 1.124 δενδρύλλια κάνναβης με ύψος που έφταναν έως τα 3 μέτρα, τα οποία εκριζώθηκαν και κατασχέθηκαν, όπως επίσης και το σύστημα ποτίσματος (μηχανή άντλησης νερού, λάστιχο ποτίσματος), 2 ηλεκτρονικοί μετρητές, διάφορα εργαλεία και φυτοφάρμακα. Σε μικρή απόσταση από την φυτεία εντοπίστηκε μία σκηνή που είχαν εγκαταστήσει και σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε βρέθηκε και κατασχέθηκε ποσότητα κάνναβης βάρους 7 κιλών και 50 γραμμαρίων.

Προέλευση: EΛ.ΑΣ -- ΑΠΕ-ΜΠΕ