Αρχική Blog Σελίδα 13954

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Πτήση σε προσομοιωτή με την τελευταία έκδοση του F-35 στην 83η ΔΕΘ

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Πτήση σε προσομοιωτή με την τελευταία έκδοση του F-35 στην 83η ΔΕΘ

Στη Θεσσαλονίκη και στα πλαίσια της συμμετοχής της εταιρίας Lockheed Martin στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης εγκαταστάθηκε για τη διάρκεια της Έκθεσης ο προσομοιωτής της τελευταίας έκδοσης του αμερικανικής κατασκευής μαχητικού αεροσκάφους 5ης Γενιάς, του F-35. Στο πλαίσιο της παρουσίασης των δυνατοτήτων του συγκεκριμένου μαχητικού το ΑΠΕ ΜΠΕ ‘πέταξε’ με το αεροσκάφος σε καθεστώς πλήρους αληθοφάνειας με τον περιορισμό της έλλειψης κίνησης. Απογείωση και προσγείωση των αεροσκάφους, χειρισμός και μανούβρες με συνθήκες που έφταναν μέχρι και 9 φορές το βάρος του ατόμου (9G), αλλά και αποστολές αναχαίτισης και βομβαρδισμού σε ένα αληθοφανές περιβάλλον με το σύνολο των συστημάτων να ‘αναπαριστούν’ την τελευταία έκδοση του αεροσκάφους, αυτή με το λογισμικό έκδοσης 3F.

Φυσικός ήχος Graig Dalle, International Business Development, Lockheed Martin Aeronautics Company.

METAΦΡΑΣΗ:Το αεροσκάφος είναι πολύ σταθερό, από πλευράς χειρισμού βασικά, τα αεροσκάφη τα οποία εγώ έχω πετάξει ήταν τα F-14 και είναι δύσκολο να τα χειριστείς. Από πλευράς σχεδιασμού το κάναμε πιο εύκολο να πετάει, γιατί τώρα ζητάω από εσένα τον πιλότο να πραγματοποιεί πολλαπλές αποστολές ταυτόχρονα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Σ. Κυριακίδης/Γ. Αγγελάκης

Το μυστικό των βακτηρίων του εντέρου: Παράγουν (και) ηλεκτρικό ρεύμα!

Οι επιστήμονες έχουν μέχρι σήμερα βρει πολλά βακτήρια που παράγουν ηλεκτρισμό σε διάφορα εξωτικά περιβάλλοντα, όπως σε ορυχεία ή σε βυθούς λιμνών. Τώρα, για πρώτη φορά, ανακάλυψαν αυτό που βρισκόταν κάτω από τη μύτη τους (και τη δική μας): εκατοντάδες είδη βακτηρίων μέσα στο ανθρώπινο έντερο επίσης παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Ορισμένα από αυτά τα ηλεκτροπαραγωγά βακτήρια μέσα στο σώμα είναι παθογόνα, όπως αυτά που προκαλούν τροφική δηλητηρίαση από λιστέρια και αποβολές, όσα ευθύνονται για γάγγραινα, ορισμένοι εντερόκοκκοι και στρεπτόκοκκοι κ.α. ‘Αλλα βακτήρια είναι προβιοτικά («καλά») και μερικά, όπως οι λακτοβάκιλλοι, βοηθούν τις ζυμώσεις π.χ. του γιαουρτιού και του τυριού.    Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, με επικεφαλής τον καθηγητή μοριακής και κυτταρικής βιολογίας Νταν Πορτνόι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature”, δήλωσαν ότι η ανακάλυψη αποτελεί καλό νέο για όσους επιστήμονες προσπαθούν να αναπτύξουν ζωντανές μπαταρίες από μικρόβια. Τέτοιες καινοτόμες τεχνολογίες «πράσινης» βιοενέργειας μπορεί στο μέλλον π.χ. να παράγουν ηλεκτρισμό από βακτήρια μέσα σε μονάδες διαχείρισης αποβλήτων.

«Μας είχε διαφύγει έως τώρα ότι είναι ηλεκτρογόνα τόσα πολλά βακτήρια που αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους, είτε ως παθογόνα, είτε ως προβιοτικά είτε εμπλεκόμενα στη ζύμωση ανθρώπινων προϊόντων. Η ανακάλυψη αυτή θα μας βοηθήσει να μάθουμε πολλά πράγματα για το πώς αυτά τα βακτήρια μάς μολύνουν ή μάς βοηθούν να έχουμε υγιές έντερο», δήλωσε ο Πορτνόι. Τα βακτήρια γεννούν ηλεκτρισμό για τον ίδιο λόγο που οι άνθρωποι αναπνέουν οξυγόνο: για να απομακρύνουν τα ηλεκτρόνια που παράγονται κατά τον μεταβολισμό και για να υποστηρίξουν την παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό τους. Ενώ τα ζώα και τα φυτά μεταφέρουν τα ηλεκτρόνιά τους στο οξυγόνο μέσα στα μιτοχόνδρια των κυττάρων τους, τα βακτήρια, που ζουν σε περιβάλλον χωρίς οξυγόνο όπως το ανθρώπινο έντερο, χρησιμοποιούν ένα τελείως διαφορετικό μηχανισμό μεταφοράς των ηλεκτρονίων.

Σε γεωλογικά περιβάλλοντα εκτός κυττάρων τα βακτήρια «αναπνέουν» π.χ. σίδηρο ή μαγγάνιο, δηλαδή μεταφέρουν τα ηλεκτρόνιά τους (τον ηλεκτρισμό τους) σε ένα μέταλλο μέσω των κατάλληλων γεωχημικών αντιδράσεων. Γι’ αυτό, άλλωστε, μερικοί επιστήμονες συνδέουν ένα ηλεκτρόδιο σε αυτά τα βακτήρια και με αυτό τον τρόπο μπορούν να δημιουργήσουν μια ζωντανή μπαταρία που γεννά ρεύμα.

Το ρεύμα που γεννιέται από τους μικροοργανισμούς μέσα στο σώμα, φθάνει τα 500 μικροαμπέρ. Τα βακτήρια μέσα στο έντερο παράγουν, σύμφωνα με τους ερευνητές, περίπου τόσο ηλεκτρισμό όσο και τα γνωστά ηλεκτρογόνα βακτήρια που βρίσκονται στα πετρώματα (περίπου 100.000 ηλεκτρόνια ανά δευτερόλεπτο).

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://www.nature.com/articles/s41586-018-0498-z

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τεχνολογία: Η Apple παρουσίασε νέα μεγαλύτερα (και ακριβότερα) μοντέλα iPhone και ένα νέο «έξυπνο» ρολόι-καρδιολόγο

H Apple παρουσίασε στις ΗΠΑ τρία νέα μοντέλα iPhone, που έχουν μεγαλύτερο μέγεθος -αλλά και υψηλότερη τιμή- από τα προηγούμενα. Επίσης παρουσίασε ένα νέο «έξυπνο» ρολόι με δυνατότητες… καρδιολόγου.

  Το μοντέλο XS Max, το μεγαλύτερο iPhone μέχρι σήμερα, έχει οθόνη 6,5 ιντσών(με τιμή από 1.099 δολάρια), το νέο iPhone XS έχει οθόνη 5,8 ιντσών (από 999 δολάρια), ενώ το φθηνότερο από τα τρία, το XR, έχει οθόνη 6,1 ιντσών (από 749 δολάρια). Η οθόνη των 6,5 ιντσών (16,5 εκατοστών) του XS Max με τεχνολογία OLED είναι κατά 26% μεγαλύτερη από την μεγαλύτερη έως τώρα οθόνη iPhone. Πρόκειται επίσης για το ακριβότερο μοντέλο της Apple μέχρι σήμερα.

Για όλα τα μοντέλα οι παραγγελίες θα αρχίσουν στις 19 Οκτωβρίου και οι πωλήσεις την επόμενη εβδομάδα. Και τα τρία νέα μοντέλα διαθέτουν τον ισχυρότερο επεξεργαστή A12 Bionic, που μπορεί να «σηκώσει» πιο εξελιγμένα βιντεοπαιγνίδια, προγράμματα επαυξημένης πραγματικότητας και άλλες «βαριές» εφαρμογές. Επίσης η μπαταρία του νέου XS θα διαρκεί περίπου μισή ώρα παραπάνω έναντι του μοντέλου Χ. Τα μοντέλα XS και XS Max έχουν από δύο κάμερες των 12 megapixel, ενώ το XR μόνο μία οπίσθια.

Το νέο smartwatch Apple Watch Series 4 έχει μεγαλύτερες δυνατότητες σύνδεσης στο διαδίκτυο, μεγαλύτερη οθόνη, ισχυρότερο επεξεργαστή και ευρύτερη γκάμα χαρακτηριστικών που επιτρέπουν την παρακολούθηση της σωματικής κατάστασης και υγείας του χρήστη.

Μεταξύ άλλων διαθέτει ένα αισθητήρα ηλεκτροκαρδιογραφήματος, που καταγράφει την κίνηση της καρδιάς και τις διαταραχές της, οι οποίες αποτελούν πιθανά σημάδια καρδιακής ανεπάρκειας. Επίσης, το ρολόι περιλαμβάνει όργανα που ανιχνεύουν την πτώση του χρήστη και, αν αυτός μείνει ακίνητος για πάνω από ένα λεπτό, η συσκευή αυτόματα κάνει κλήση εκτάκτου ανάγκης.

Οι παραγγελίες των ρολογιών -που έχουν εγκριθεί από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ- θα ξεκινήσουν στις 14 Σεπτεμβρίου με τιμή από 499 δολάρια.

Οι επενδυτές δεν φαίνεται πάντως να εντυπωσιάσθηκαν πολύ από τις ανακοινώσεις που κρίθηκαν αναμενόμενες και οι μετοχές της Apple κινήθηκαν ελαφρώς πτωτικά στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Όμως είχε προηγηθεί φέτος μια θεαματική άνοδος της μετοχής της πάνω από 30%, γεγονός που είχε κάνει την Apple την πρώτη εισηγμένη αμερικανική εταιρεία, η χρηματιστηριακή αξία της οποίας ξεπέρασε το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την Άνοιξη του 2019 ανοίγουν… φτερά τα υδροπλάνα

Μέσα στο 2019 θα ξεκινήσει να λειτουργεί το πρώτο δίκτυο υδατοδρομίων της χώρας. Το «πράσινο φως» για την ανάπτυξη αυτού του δικτύου έδωσε το σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή έπειτα από 15 χρόνια αναμονής και δεκάδες εκατομμύρια επενδύσεις που «ναυάγησαν».

Το πρώτο δίκτυο υδροπλάνων αναμένεται να δημιουργηθεί στο Ιόνιο Πέλαγος και τη Δυτική Ελλάδα, έχοντας ως βάση την Κέρκυρα.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά στο νέο νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών (υδατοδρομίων). Στην εγχώρια αγορά δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες, η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes, οι οποίες έχουν προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές.

Η ψήφιση του νομοσχεδίου, που κατατέθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου, αναμένεται έως το τέλος του μήνα και θα οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας αγοράς που θα στηρίξει σημαντικά τον τουρισμό και θα βοηθήσει απομονωμένες περιοχές της Ελλάδας να έχουν εύκολη, γρήγορη και φθηνή διασύνδεση με άλλες περιοχές.

Το αισιόδοξο πλάνο των επενδυτών είναι να υλοποιηθεί ένα δίκτυο πάνω από 100 υδατοδρομίων που θα συνδέουν όλα τα μέρη της χώρας δίνοντας νέα ώθηση στον ελληνικό τουρισμό.

Τι προβλέπεται-Νομοσχέδιο

Όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, τα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο μέρος του σχεδίου νόμου του υπουργείου Μεταφορών, σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4146/2013), αφορούν:

-Δυνατότητα διαχωρισμού της διαδικασίας αδειοδότησης σε δύο στάδια, ώστε ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου, εφόσον το επιθυμεί, να διαφοροποιείται από τον κάτοχο άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου.

Η πρόταση αυτή αναμένεται να επιταχύνει σε μεγάλο βαθμό την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, εισάγοντας μια απλούστερη, ευέλικτη και ρεαλιστική διαδικασία, που επιπλέον διευκολύνει και προωθεί συνέργειες τύπου ΣΔΙΤ.

-Η άδεια ίδρυσης εκδίδεται υποχρεωτικά στο όνομα Ο.Τ.Α. ή Λιμενικού Ταμείου ή Οργανισμού Λιμένος ή Φορέα ή Υπηρεσία του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα.

-Διευκολύνεται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα, ανεξαρτήτως της νομικής προσωπικότητας που κατέχει ο ενδιαφερόμενος (λιμένας ή ιδιώτης), αίροντας έτσι τη διακριτική μεταχείριση που υπάρχει στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, Ν. 4146/2013. Επιπλέον τα υδατοδρόμια ως «έργα και δραστηριότητες» κατατάσσονται εφεξής στην υποκατηγορία Α2 (Άρθρο 4/ Ν. 4146/2013 περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων).

Σύμφωνα με το Άρθρο αυτό αλλά και το Άρθρο 2 του ίδιου Ν. απαιτείται διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης με τη διεξαγωγή ΜΠΕ και έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) αλλά αρμόδια περιβαλλοντική αρχή για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των είναι η οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Η δε έγκριση των περιβαλλοντικών όρων γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της. Κατά συνέπεια η περιβαλλοντική αδειοδότηση των υδατοδρομίων καθίσταται περισσότερο αποκεντρωμένη και λιγότερο χρονοβόρα.

-Θεσμοθετείται η δυνατότητα χρήσης περιοχής του λιμένα, ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών υδροπλάνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη με βάση την κείμενη νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζεται η αδιάλειπτη πτητική λειτουργία των υδροπλάνων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

-Απλοποιούνται τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά δικαιολογητικά έγγραφα του αιτούμενου άδειας υδατοδρομίου, τα οποία πλέον αναφέρονται σαφώς στο νομοσχέδιο χωρίς να γίνεται παραπομπή σε άλλες διατάξεις που αφορούν επιχειρήσεις άλλου είδους.

-Ενισχύονται τα μέτρα ασφάλειας για τα υδατοδρόμια, ενώ παράλληλα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, με την εισαγωγή σχετικού άρθρου, στα θέματα εκπαίδευσης προσωπικού.

-Καθιερώνονται ελάχιστες απαιτήσεις για τις κτιριακές υποδομές των υδατοδρομίων και προβλέπεται η χρήση ευέλικτων εγκαταστάσεων

-Διαχωρίζονται οι διαδικασίες έγκρισης εγχειριδίων από πλευράς ΥΠΑ ανάλογα με το είδος της αδείας (ίδρυσης ή λειτουργίας) με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της αδειοδότησης.

-Δίδεται η δυνατότητα τα τιμολόγια υπηρεσιών του υδατοδρομίου προς τα υδροπλάνα να μην περιορίζονται από ΚΥΑ αλλά να καθορίζονται από τον φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου, ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα των υδατοδρομίων σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς.

-Η Επιτροπή Επιθεώρησης Υδατοδρομίων λειτουργεί πλέον περισσότερο ευέλικτα στις περιπτώσεις επανεπιθεώρησης υδατοδρομίου περιορίζοντας τις διοικητικές διαδικασίες και το κόστος μετακίνησής της.

-Εφόσον δεν υπάρχει αίτηση από ενδιαφερόμενο φορέα για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου, το Δημόσιο δύναται να ιδρύει και να λειτουργεί υδατοδρόμια είτε στο όνομά του είτε σε συνιστώμενους για το σκοπό αυτό δημόσιου χαρακτήρα φορείς.

Οφέλη-προοπτικές

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση τα αναμενόμενα οφέλη και οι αναπτυξιακές προοπτικές είναι:

-Αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας για λόγους κλιματολογικούς, γεωμορφολογικούς, τουριστικούς, κοινωνικούς και γενικότερα αναπτυξιακούς.

-Εισάγουν ένα καινοτόμο φιλικό και ευέλικτο μέσο μεταφοράς -με συγκριτικά μικρό κόστος υποδομών- σε μια χώρα που λόγω του γεωμορφολογικού ανάγλυφου, της νησιωτικότητας και της εκτεταμένης ακτογραμμής της όχι μόνο ενδείκνυται αλλά και έχει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.

-Είναι ο πιο γρήγορος και πιο άνετος τρόπος μεταφοράς σε σχέση με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα: αυτοκίνητο, λεωφορείο, τρένο, πλοίο. Για τα δε αεροπλάνα χαρακτηρίζονται ως συμπληρωματικά για μακρινές αποστάσεις ενώ είναι υποκατάστατα για τις κοντινές και ιδιαίτερα σε νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο.

-Δημιουργούνται υπεραξίες και νέες ευκαιρίες στους Οργανισμούς Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία από την λειτουργία στους χώρους τους υδατοδρομίων ως μέρος του συνόλου των εγκαταστάσεων τους, ενισχύοντας έτσι τον θεσμικό τους ρόλο.

-Προωθείται η τουριστική αγορά στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων αλλά και σε περιοχές οι οποίες μέχρι σήμερα δεν ήταν ούτε εύκολα και γρήγορα προσβάσιμες αλλά ούτε και δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί (σύνδεση Κέντρου με την Περιφέρεια, έμφαση στη Νησιωτικότητα και σπάσιμο της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιών) και μάλιστα καθ’ όλη της διάρκεια του έτους (μεγέθυνση της τουριστικής σεζόν).

-Λειτουργούν συμπληρωματικά με τα υπάρχοντα μεταφορικά μέσα προάγοντας τις συνδυασμένες μεταφορές και συνεπώς τη μεγιστοποίηση του τουριστικού προϊόντος. Έτσι, σε συνεργασία με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, δημιουργείται η δυνατότητα της καλύτερης εξυπηρέτησης αλλά και της επισκεψιμότητας περισσότερων τουριστικών περιοχών (ανάδειξη νέων τουριστικών τάσεων).

-Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας τόσο σε αυτόν καθ’ αυτόν τον κλάδο των αερομεταφορών όσο και σε κλάδους που εξαρτώνται απ’ αυτόν (ανάδειξη και ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας).

-Αναμένεται να συνδράμουν σημαντικά στις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου.

-Δεν έχουν αρνητική επίδραση στην ποιότητα του αέρα, στην ποιότητα των υδάτων, στην άγρια ζωή, την αλιεία, το υδρολογικό ισοζύγιο και την ηχορύπανση σε σχέση με τις άλλες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στα λιμάνια και τις λίμνες.

-Επιπλέον έχουν το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σύγκριση με άλλα μέσα μεταφοράς ενώ μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην προώθηση της Βιώσιμης Ανάπτυξης ακόμη και στην περίπτωση καλών εφαρμογών Κυκλικής Οικονομίας – Circular Economy (εξοικονόμηση καυσίμων & ορυκτών πόρων) δηλαδή στην ταυτόχρονη προστασία των φυσικών πόρων και τη διατήρηση των φυσικών αποθεμάτων με αναπτυξιακές προοπτικές για τις τοπικές οικονομίες.

-Μπορούν να συνδέσουν εγχώριους τουριστικούς προορισμούς με γειτονικούς εξωχώριους και αντίστροφα και μάλιστα με απευθείας ναυλωμένες πτήσεις. Τέλος, ενθαρρύνουν την εμπλοκή του Α’ και Β’ βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε χωρικά επιχειρηματικά σχήματα στον τομέα των Μεταφορών αποδίδοντάς της σημαντικούς πόρους για την ευημερία των κατοίκων μέσα από την αποσυγκέντρωση δικαιοδοσιών, αρμοδιοτήτων και πόρων (Περιφερειακή Αποκέντρωση) τονώνοντας την τοπική οικονομία, αναδεικνύοντας τη «Νησιωτικότητα» και ιδιαίτερα τους ακριτικούς απομακρυσμένους προορισμούς προς την κατεύθυνση της περιφερειακής ανάπτυξης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΕ-Αρθρο 7 κατά της Ουγγαρίας: Η Βαρσοβία στο πλευρό της Βουδαπέστης

Η Πολωνία, η μεγαλύτερη πρώην κομμουνιστική χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, θα μπλοκάρει την επιβολή κυρώσεων κατά της Ουγγαρίας, που κατηγορείται για  παραβίαση του κράτους δικαίου και επίθεση κατά των ατομικών ελευθεριών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

«Κάθε χώρα έχει το κυρίαρχο δικαίωμα να πραγματοποιεί τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που θεωρεί κατάλληλες», αναφέρεται σε ανακοίνωση του πολωνικού υπουργείου Εξωτερικών, επίσημη αντίδραση της Βαρσοβίας στην χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να ενεργοποιήσει το άρθρο 7 της ευρωπαϊκής συνθήκης κατά της Βουδαπέστης που προβλέπει την επιβολή κυρώσεων για παραβίαση των αξιών επί των οποίων βασίστηκε η ίδρυση της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

«Ενέργειες κατά κρατών μελών χρησιμεύουν μόνο στην διεύρυνση των διαιρέσεων εντός της ΕΕ, αυξάνοντας την σημερινή έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών προς τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αναφέρεται στο κείμενο της ανακοίνωσης του πολωνικού υπουργείου Εξωτερικών.

Από την ανάληψη της εξουσίας το 2010, ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Ορμπάν εκμεταλλεύθηκε την ισχυρή κοινοβουλευτική του πλειοψηφία για να ελέγξει την δικαστική εξουσία, τα μέσα ενημέρωσης, να περιορίσει την δράση των μη κυβερνητικών οργανώσεων, να περιστείλει την λειτουργία των πανεπιστημίων, να εισαγάγει αντιμεταναστευτική νομοθεσία, καταπατώντας όλες τις αρχές επί των οποίων βασίζεται ένα δημοκρατικό πολίτευμα.

Η Πολωνία βρίσκεται επίσης υπόλογη ενώπιον της Ευρωπαϊκής Ενωσης για παραβίαση του κράτους δικαίου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενεργοποίησε τον Δεκέμβριο 2017 το άρθρο 7 για την επιβολή κυρώσεων κατά της Βαρσοβίας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανοιγοκλείνουν τα μπλοκάκια – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Ακόμη και για λίγες ημέρες ανοίγουν τα Δελτία Παροχής Υπηρεσιών τους εκατοντάδες ελεύθεροι επαγγελματίες, για να μπορέσουν να δηλώσουν τα απαιτούμενα εισοδήματα προκειμένου να καλύψουν τα τεκμήρια διαβίωσης, αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο να καταβάλλουν τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές για τα πραγματικά τους εισοδήματα.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Σύμφωνα με στοιχεία από τις 12 Μαΐου του 2016, που ψηφίσθηκε ο νόμος Κατρούγκαλου έως τις 22 Αυγούστου 2018 έκλεισαν 196.724 μπλοκάκια ενώ μόνο τους τελευταίους 4 μήνες και 11 ημέρες, δηλαδή από τις 11 Απριλίου έως τις 22 Αυγούστου του 2018 έκλεισαν 59.510 Δελτία Παροχής Υπηρεσιών. Ουσιαστικά από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου τον Μάιο του 2016 μέχρι σήμερα κλείνουν κατά μέσον 250 μπλοκάκια την ημέρα. Αξιοσημείωτο όμως είναι το γεγονός ότι τα τελευταία το αντίστοιχο διάστημα έχουν ανοίξει 171.155 μπλοκάκια.

Με μια πρώτη ματιά θα μπορούσε να εξάγει κάποιος το συμπέρασμα ότι είναι λογικό μετά την επιβολή των ασφαλιστικών εισφορών για τα εισοδήματα που έχουν για παράδειγμα μισθωτοί από ελεύθερα επαγγέλματα να υπάρξουν περισσότερες διακοπές Δελτίων Παροχής Υπηρεσιών απ’ ότι οι ενάρξεις. Σύμφωνα ωστόσο με έγκυρες πηγές τους τελευταίους μήνες παρατηρείται ότι πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες ανοίγουν το μπλοκάκι τους για λίγες ημέρες προκειμένου να εισπράξουν κάποια χρήματα εκδίδοντας τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά για δύο λόγους.

Ο πρώτος και ο βασικότερος λόγο είναι για να μπορέσουν να καλύψουν τα τεκμήρια διαβίωσης δηλώνοντας τα απαιτούμενα εισοδήματα και ο δεύτερος είναι για να αποφύγουν να πληρώσουν τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές που θα αναλογούσαν στα πραγματικά τους εισοδήματα

Οι μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ, με βάση τα σενάρια που επεξεργάζονται στην κυβέρνηση

    Περίπου 3,5 εκατομμύρια πολίτες με μικρή περιουσία θα δουν μείωση στον ΕΝΦΙΑ κατά 30%, μέσα στο 2019 και από εκεί και πάνω, το ποσοστό μείωσης θα φθίνει όσο αυξάνεται η συνολική περιουσία, σύμφωνα με τα σενάρια που επεξεργάζονται στην κυβέρνηση. Στόχος είναι η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 50% στις χαμηλές ιδιοκτησίες και κατά 30% μεσοσταθμικά σε δύο φάσεις, το 2019 και το 2020.

   Η μείωση του ΕΝΦΙΑ σε αυτή την πρώτη φάση θα είναι ως εξής:

Για το 2019

Πίνακας 1

Παραδείγματα

2019

(συνημμένο excel 1)

Για το 2020:

Αντίστοιχος αριθμός πολιτών με μικρή περιουσία θα δει μείωση του ΕΝΦΙΑ έως 50%.

Πίνακας 2

Φάση Β

2020

Παραδείγματα

(συνημμένο excel 2)

   Με τις ανωτέρω ρυθμίσεις, υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση και της δεύτερης φάσης, δηλαδή το 2020, η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών ακινήτων θα δουν το εκκαθαριστικό τους μειωμένο.

Εκτιμάται ότι ακόμα και μετά την εφαρμογή των ανωτέρω ρυθμίσεων, απομένει δημοσιονομικός χώρος ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ που θα χρησιμοποιηθεί για διόρθωση στρεβλώσεων στη δομή του φόρου, με σκοπό να γίνει αναλογικότερος και δικαιότερος. Έτσι, μετά την κατανομή και των επιπλέον 200 εκατ. ευρώ η συνολική μεσοσταθμική μείωση στον ΕΝΦΙΑ από το 26,18% (της μείωσης στη Β Φάση) θα φτάσει το 30% σε σχέση με τη σημερινή επιβάρυνση.

Συνημένα αρχεία:

12-204943Πίνακας ΕΝΦΙΑ 1

Excel+1

Excel+2

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα

Καφάτος--ειδήσεις

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος

Είμαι 18άρης, είμαι 50αρης, είμαι 70αρής και θα ζήσω κι άλλο!

  • Είμαι 18άρης και ξέχασα τα λατινικά και τα μαθηματικά και ό,τι έμαθα στο σχολείο από τα «γαλλικά» που άκουσα όταν πήγα να βρω δουλειά.
  • Είμαι 18άρης και δεν μου καίγεται καρφί, ή τουλάχιστον δεν το δείχνω αφού έχω το κινητό μου, τις σέλφι μου και ονειρεύομαι να γίνω ινφλουένσερ και να μην έχω ανάγκη τον ελαχιστότατο κατώτατο μισθό που μου «φορέσατε» μέχρι τα 24.
  • Είμαι 18άρης και τα όνειρα μου κανονικά έπρεπε να είναι οι εφιάλτες σας, αλλά δεν προλαβαίνω να ονειρευτώ γιατί είμαι όλη μέρα παραδομένος σε χαριτωμένα βιντεάκια στο Instagram και φτιάχνω και τα δικά μου και γενικώς όταν πέφτω για ύπνο δεν έχω χώρο για όνειρα. Η RAM μου έχει γκώσει από τα άχρηστα data που μαζεύει καθημερινά. Κι έτσι τη γλυτώνετε!
  • Είμαι 18άρης και παλιά ήμουν τραγούδι που σας «γαμούσε τα λύκεια» αλλά όπως είπαμε: παλιά. Τώρα είμαι άσφαιρος 18αρης και σερφάρω με γρήγορες ταχύτητες για να υπάρχω!
  • Είμαι 50άρης και πνίγομαι από την οργή μου αλλά δεν ξέρω πού να τη διοχετεύσω και γίνομαι νευρικός και το έμφραγμα καραδοκεί και δι’ αυτού του τρόπου ίσως συμβάλλω στη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης. Ως γνωστόν τα πτώματα δεν παίρνουν σύνταξη, πλέον. Γιατί παλιά  «πέρνανε», αν είχανε τίποτα καπάτσους και κυρίως ΠΑΣΟΚους συγγενείς.
  • Είμαι 50άρης και πλέον είμαι ένα νούμερο, όχι από αυτά που «ευημερούν», από τα άλλα σε κάτι λίστες που κανείς δε θέλει να τις ξέρει, αλλά υπάρχουν. Είμαι στις λίστες των ανέργων, αυτών που έχουν προσόντα αλλά είναι πενηντάρηδες και δεν συμφέρουν κανένα αφεντικό να τους προσλάβει αφού μπορεί να πάρει τον 18αρη που λέγαμε παραπάνω και να καθαρίσει με ένα χαρτζηλίκι αντί για μισθό. Γιατί εγώ ως 50αρης θέλω μισθό γιατί έχω μεγαλύτερες ανάγκες από τον πιτσιρικά!
  • Είμαι 70άρης και με τη σύνταξή μου ζω τον 50άρη γιο μου που απολύθηκε, και χαρτζηλικώνω όταν μπορώ και τον 18άρη εγγονό μου και λέω πάλι καλά!
  • Είμαι 70αρης και εγωιστικά θέλω να παραμείνω εν ζωή γιατί δεν μπορώ να αφήσω τα παιδιά μου να βασανίζονται από αφεντικά που απολύουν και αφεντικά που δεν πληρώνουν. Με καταλαβαίνεις; Πες με εγωιστή αλλά αυτό είμαι.
  • Δεν προτίθεμαι να πεθάνω για να διευκολύνω τα νούμερα που θέλει το ασφαλιστικό για να μακροημερεύσει.
  • Είμαι όλοι αυτοί που δεν αντέχουν να βλέπουν την ακροδεξιά να ξερογλύφεται να γραπώσει την εξουσία.
  • Είμαι όλοι αυτοί που δεν μπορούν να ανεχτούν την τη μιζέρια που βαφτίζεται ανάπτυξη, την ψευτιά που βαφτίζεται αλήθεια!
  • Είμαι 18άρης, 50άρης, 70άρης και θα ζήσω και τα όνειρά μου ελπίζω μια μέρα ότι θα γίνουν οι εφιάλτες σας και δεν ξέρω αν θα ζω για να το δω αλλά να το ξέρετε, θα γίνει και «εγώ» θα είμαι εκεί…!

 

Γιάννης Καφάτος

ΕΕ:Ζαν – Κλοντ Γιούνκερ: «10.000 ευρωπαίοι συνοριοφύλακες μέχρι το 2020»

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ πρότεινε σήμερα ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την σημαντική ενίσχυση της ευρωπαϊκής υπηρεσίας φύλαξης των συνόρων ώστε να είναι σε θέση να διαθέτει 10.000 συνοριοφύλακες στα σύνορα της Ενωσης.

«Προτείνουμε την περαιτέρω ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Συνοριοφυλάκων και Ακτοφυλακής για την καλύτερη προστασία των εξωτερικών συνόρων με 10.000 συνοριοφύλακες» μέχρι το 2020, δήλωσε ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ κατά την τελευταία του ομιλία για την κατάσταση της Ενωσης.

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Συνοριοφυλάκων και Ακτοφυλάκων (νέα ονομασία της Frontex από το  2016) ενισχύθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο των μέτρων που έλαβε η Ευρωπαϊκή Ενωση για να αντιμετωπίσει τις αυξημένες προσφυγικές ροές. Τα μέλη της πέρασαν από 300 το 2014 σε 1.300 μέχρι το τέλος του 2018, με μία επιπλέον εφεδρική δύναμη 1.500 εθνικών φυλάκων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την ευρωπαϊκή υπηρεσία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει πλέον στα κράτη μέλη να συγκροτήσουν μία πραγματική «ευρωπαϊκή αστυνομία των εξωτερικών συνόρων» της ΕΕ, με «ένα μόνιμο σώμα 10.000 μελών μέχρι το 2020», στο οποίο θα περιλαμβάνονται ειδικοί σε θέματα επαναπροώθησης μεταναστών προς τις χώρες καταγωγής τους.

Ο συνολικός αριθμός των φυλάκων που θα απαρτίζουν το ευρωπαϊκό σώμα περιλαμβάνει το προσωπικό της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας (1.500 φύλακες μέχρι το 2020, 3.000 το 2027, σύμφωνα με το σχέδιο της Κομισιόν), καθώς και φύλακες αποσπασμένους για μικρές ή μεγάλες περιόδους από τα κράτη μέλη (8.500 συνολικά το 2020, 7.000 το 2027, όταν η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία θα διαθέτει περισσότερους ευρωπαίους φύλακες).

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει επίσης η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία να διαθέτει διοικητικές εξουσίες και τον δικό της εξοπλισμό.

Η Κομισιόν έχει προβλέψει «2,2 δισεκατομμύρια ευρώ στον προϋπολογισμό της Ενωσης 2021-2027» ώστε να είναι σε θέση «όχι μόνο να αποκτήσει, αλλά και να συντηρεί και να εκμεταλλεύεται εναέρια, ναυτικά και χερσαία μέσα για τις επιχειρήσεις της».

Το προσωπικό του «μόνιμου σώματος» θα μπορεί να πραγματοποιεί περιπολίες στα σύνορα, περιλαμβανομένων ελέγχων ταυτότητας, και θα έχει την δυνατότητα σύλληψης προσώπων που περνούν παράνομα τα σύνορα.

Σύντομα σε εφαρμογή η αναζήτηση του πιστοποιητικού γέννησης από τις υπηρεσίες και όχι από τους πολίτες

Την εφαρμογή, σύντομα, της αναζήτησης του πιστοποιητικού γέννησης από τις υπηρεσίες και όχι από τους πολίτες, προανήγγειλε ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νικόλαος Μιχαλόπουλος, μιλώντας σε ενημερωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Θεσσαλονίκης, με στόχο την προώθηση της διοικητικής μεταρρύθμισης στην αυτοδιοίκηση.

«Η σκέψη μας είναι να κυκλοφορεί ως πληροφορία μεταξύ των υπηρεσιών και όχι ως διαδικασία υποβολής από τον πολίτη, όπου του ζητούνε ό,τι χρειάζεται για να εκδώσει μια άδεια, μια βεβαίωση» είπε και πρόσθεσε: «Νομίζω ότι θα περάσει σύντομα σε εφαρμογή. Θέλει το χρόνο του γιατί πρέπει να γίνουν πολλές παρεμβάσεις για να κυκλοφορεί η πληροφορία και όχι το έγγραφο».

Παράλληλα, επισήμανε, εξετάζεται το ίδιο να ισχύει και για άλλα πιστοποιητικά τεχνικά αμετάβλητα, στα οποία δηλαδή δεν αλλάζουν οι πληροφορίες. «Αυτό θα απελευθερώσει ανθρωποώρες ορισμένου όγκου. Υπολογίζουμε ότι είναι πάρα πολλές χιλιάδες οι ανθρωποώρες από τα ΚΕΠ και τα ΚΕΠ θα αναπτύξουν άλλες με τη σειρά τους αρμοδιότητες και λειτουργίες», σημείωσε.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι «μόνο τα ΚΕΠ διακινούν σε ένα χρόνο πάνω από ένα εκατομμύριο πιστοποιητικά γέννησης» και παρουσίασε ως καλό παράδειγμα την περίπτωση της διασύνδεσης εβδομήντα ελληνικών νοσοκομείων με το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Υγείας. «Οι συμβάσεις για τα 70 νοσοκομεία κόστισαν 347.000 ευρώ για κίνηση ασθενών, λογιστήρια, αποθήκες, φάρμακα. Το όφελος σε ένα έτος σε ανθρωποώρες, υπολογισμένο σε ευρώ, είναι 1.650.000 ευρώ. Άρα έχει πολύ μεγάλη σημασία ποιο είναι το όφελος της βελτίωσης» πρόσθεσε.

Κοινό πλαίσιο αξιολόγησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης

Παρουσιάζοντας τις λεπτομέρειες για τον τρόπο εφαρμογής του κοινού πλαισίου αξιολόγησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι δεν πρόκειται για αξιολόγηση προσωπικού αλλά αξιολόγηση υπηρεσίας με στόχο την εφαρμογή βελτιώσεων. Σημείωσε ότι η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει για το δήμο, μετά από σχετικό του αίτημα και διευκρίνισε ότι το πλαίσιο αυτό, που συνιστά ένα πανευρωπαϊκό εργαλείο, έχει ήδη εφαρμοστεί στη χώρα μας όχι μόνο σε δήμους αλλά σε διάφορες υπηρεσίες και σε νοσοκομεία, σε διάφορες χρονικές στιγμές. «Δεν γίνεται αποκλειστικά στο Δήμο Θεσσαλονίκης, ούτε είναι κάτι που ο δήμος θα το κάνει για πρώτη φορά. Ο δήμος είχε και στο παρελθόν ξεκινήσει και είχε εφαρμόσει το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης και μάλιστα με αξιόλογα αποτελέσματα» πρόσθεσε.

«Με το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης ενισχύεται σταδιακά η διαδικασία της διοικητικής ικανότητας», είπε και τόνισε με έμφαση: «Οι μικρές βελτιώσεις φέρνουν τις μεγάλες αλλαγές. Οι μεγάλες αλλαγές φέρνουν τη συντήρηση της παθολογίας».

Για τον τρόπο εφαρμογής του επισήμανε ότι όλοι οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίας ή μιας μονάδας θα συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο. Συγκεκριμένα θα υπάρχουν μετρήσεις ικανοποίησης του πολίτη, ικανοποίησης του εργαζόμενου, ικανοποίησης των αποτελεσμάτων της υπηρεσίας, των εσωτερικών και εξωτερικών αποτελεσμάτων. «Είναι ζήτημα ημερών τα ερωτηματολόγια που θα κληθείτε να συμπληρώσετε και ο οδηγός -αν δεν έχουμε δυσκολίες ηλεκτρονικής φύσης-  να υπάρχουν σε ιστοσελίδα στο υπουργείο και να τα παίρνετε ηλεκτρονικά να τα συμπληρώνετε» τόνισε ο κ. Μιχαλόπουλος απευθυνόμενος στους συμμετέχοντες στην ημερίδα.

Για το έργο της ομάδας που θα είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή του κοινού πλαισίου αξιολόγησης, γνωστοποίησε ότι σε αυτό περιλαμβάνονται η συγκέντρωση των ερωτηματολογίων, η συλλογή και ανάλυση δεδομένων, η σύνταξη της αξιολόγησης που θα υποβάλλεται στην ηγεσία, ο προσδιορισμός του πεδίου εφαρμογής του πλαισίου αξιολόγησης και η δημιουργία μέτρων βελτίωσης. Γι’ αυτά τα μέτρα θα πρέπει να έχει κριθεί ότι υπάρχει η ευθύνη εφαρμογής της βελτίωσης και να οριστούν στοιχεία όπως το χρονοδιάγραμμα, ο υπεύθυνος για την υλοποίηση, το κόστος εφαρμογής, το όφελος που θα προκύψει και η βιωσιμότητα του έργου.

Σχετικά με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν, διευκρίνισε ότι το ερωτηματολόγιο είναι ερωτηματολόγιο αντίληψης και για τις απαντήσεις δεν θα ζητηθούν περαιτέρω στοιχεία. Είπε ότι είναι εργαλείο αυτοαξιολόγησης, για το οποίο  «δεν έρχεται κάποιος τρίτος», έξω από την υπηρεσία. Σχολίασε ότι η ομάδα πρέπει να εξετάσει το αποτέλεσμα που βγαίνει από την επεξεργασία του ερωτηματολογίου και να αναζητήσει εκείνη τα συμπληρωματικά τεκμηριωτικά υλικά για να καταλήξει στον βαθμό αξιολόγησης σε μια κλίμακα από το μηδέν ως το 100. «Αξιολογούνται θετικά οι υπηρεσίες που έχουν καλή αντιστοίχηση προϋπόθεσης –αποτελέσματος» τόνισε και προσέθεσε: «Μην συγχέετε το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης με άλλα μοντέλα που κυκλοφορούν που είναι για τον ιδιωτικό τομέα. Το δικό μας είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τα άλλα μοντέλα που υπάρχουν στο εξωτερικό. Είναι ένα εργαλείο χρήσιμο, εύχρηστο και γρήγορης εφαρμογής», επισήμανε.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ