Αρχική Blog Σελίδα 13917

Κύπρος: Ο οίκος Fitch αναβάθμισε την Τράπεζα Κύπρου

Σε αναβάθμιση των προοπτικών για τη μακροπρόθεσμη αξιολόγηση της Τράπεζας Κύπρου σε θετικές από σταθερές προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης Fitch, επιβεβαιώνοντας τη βαθμολογία για τη μακροοικονομική ευρωστία στο B- και το rating βιωσιμότητας στο b-.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η αναβάθμιση ακολουθεί την ανακοίνωση ότι η Τράπεζα Κύπρου είναι σε διαδικασία τιτλοποίησης δανείων 2,8 δισ. ευρώ μεταξύ των οποίων και ΜΕΔ 2,7 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο ένα τρίτο της συνολικής έκθεσης της τράπεζα σε ΜΕΔ.

Όπως αναφέρεται, η τιτλοποίηση θα είναι θετική για το προφίλ πιστωτικού κινδύνου της τράπεζας ενώ θα μειώσει την επιβάρυνση της κεφαλαιακής βάσης της τράπεζας από προβληματικά στοιχεία ενεργητικού.

Η συναλλαγή είναι υπό την αίρεση της έγκρισης από τις εποπτικές αρχές και αναμένεται να οριστικοποιηθεί τέλη του 2018 ή αρχές του πρώτου τριμήνου του 2019.

Ο οίκος θεωρεί ότι ο κίνδυνος εκτέλεσης της συναλλαγής είναι μικρός, λαμβάνοντας υπόψη τα ισχυρά κίνητρα για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να ολοκληρώσουν τη συμφωνία.

Η αναβάθμιση των προοπτικών αντικατοπτρίζει επίσης την πρόοδο που έχει σημειώσει η τράπεζα στην οργανική μείωση του όγκου προβληματικών περιουσιακών στοιχείων, με τη βοήθεια του βελτιωμένου λειτουργικού περιβάλλοντος στην Κύπρο και της προσδοκίας του οίκου ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στους επόμενους 18-24 μήνες.

Στην ανακοίνωσή του ο οίκος, αναφέρει ότι η βαθμολογία για τη χρηματοοικονομική ευρωστία αντικατοπτρίζει τη χαμηλή ποιότητα των στοιχείων ενεργητικού της τράπεζας, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την πολύ μεγάλη επιβάρυνση του κεφαλαίου από μη εξυπηρετούμενα περιουσιακά στοιχεία και περιορίζει την κερδοφορία.

Μόλις ολοκληρωθεί, η συμφωνία θα βελτιώσει την ποιότητα του δανειακού χαρτοφυλακίου της τράπεζας, αλλά ο δείκτης ΜΕΔ αναμένεται να παραμείνει ψηλός στο 38% τον Ιούνιο του 2018.

Η εκτίμηση για την ποιότητα των περιουσιακών στοιχείων λαμβάνει επίσης υπόψη την καλή ποιότητα των λοιπών στοιχείων ενεργητικού της τράπεζας, ιδίως μετρητών και υπολοίπων σε κεντρικές τράπεζες (Euro4,2 δισ. ή 18% του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων στο τέλος Ιουνίου 2018).

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι νεκροί περιμένουν δικαίωση κι όχι μεθοδεύσεις – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όσα συνέβησαν με την προσπάθεια εμπλοκής και «παγώματος» της εισαγγελικής έρευνας για την τραγωδία στο Μάτι, είναι ενδεικτικά του κλίματος  που επικρατεί και μέσα στη δικαιοσύνη, όπου η  ενέργεια της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Επρόκειτο για μια άκομψη παρέμβαση αφού η κυρία Δημητρίου, χωρίς κανένα προφανή κι ουσιαστικό λόγο και λίγο πριν ξεκινήσουν οι κλήσεις των πρώτων υπόπτων που ενεπλάκησαν στο επιχειρησιακό επίπεδο στην τραγωδία, ουσιαστικά παρενέβη στην έρευνα την οποία διενήργησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Ηλίας Ζαγοραίος.

Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, έδωσε εντολή να συμπεριληφθεί στην έρευνα του κ. Ζαγοραίου μια … διοικητική έρευνα της Γενικής επιθεωρήτριας κυρίας Μαρίας Παπασπύρου. Ζήτησε, δηλαδή, σε μια έρευνα που είχε στόχο την εξεύρεση ποινικών ευθυνών να συμπεριληφθεί μια έρευνα που θα έχει στόχο …την απόδοση πειθαρχικών ευθυνών.

Τουτέστιν, ένας διοικητικός έλεγχος που ουδείς γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί και σε καμιά περίπτωση δεν δεσμεύει την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, προτάσσεται αυτής και πάει την υπόθεση πίσω.

Κι όλα αυτά όταν έχουν χαθεί 99 ψυχές κι όταν δεν υπάρχει Έλληνας που να μην αναμένει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης.

Καλό θα είναι σ’ αυτή την εθνική τραγωδία, να μη υπάρχουν σκιές.

Κι αποτελεί η σκιά με πολλά ερωτηματικά για ποιον λόγο μια ποινική έρευνα, η οποία μάλιστα είχε χαρακτηριστεί ως κατεπείγουσα, να πρέπει να λάβει υπόψη της και να συνεκτιμήσει τα αποτελέσματα ενός διοικητικού ελέγχου.

Η ουσία είναι ότι πρέπει να μάθουμε την αλήθεια για το Μάτι. Χωρίς θολά σημεία.

Πολύ περισσότερο αφού αυτή τη διοικητική έρευνα, αναλαμβάνει η γενική επιθεωρήτρια της οποίας οι στενές σχέσεις με το Μέγαρο Μαξίμου και συνεργάτες του πρωθυπουργού είναι αυταπόδεικτες κι όταν το πόρισμά της για τη Μάνδρα έκανε 8 μήνες για να βγει.

Μετά από αυτά και μετά τον αχό που ξεσηκώθηκε η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, απέστειλε ανέκρουσε πρύμναν, είπε ουσιαστικά ότι για όλα ευθύνονται οι δημοσιογράφοι που δεν κατάλαβαν κι έβγαλε άλλο έγγραφο με το οποίο ορίζει ότι ο Ηλίας Ζαγοραίος θα παραμείνει για να ολοκληρώσει την έρευνα για το Μάτι, αν και θα παύσει να είναι προϊστάμενος της Εισαγγελίας στο τέλος του μήνα, καθώς ήδη έχουν διενεργηθεί εκλογές και έχει εκλεγεί ο αντικαταστάτης του.

Προβληματισμοί, προβληματισμοί, προβληματισμοί!

Πολύ περισσότερο αν θυμηθούμε την τοποθέτηση του νέου υπουργού Δικαιοσύνης που ούτε λίγο ούτε πολύ έχει αναφέρει ότι η «Δικαιοσύνη και πολιτική εξουσία πρέπει να βρίσκονται στην ίδια πλευρά της μάχης απέναντι στους εχθρούς του δημοσίου συμφέροντος».

Μπα; Από πού κι ως πού; Και το Σύνταγμα που ορίζει σαφώς την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης;

Σκέφτομαι ότι η δημοκρατία δεν είναι θεωρία, είναι πράξη. Και η διάκριση των εξουσιών (εκτελεστική, νομοθετική, δικαστική) είναι βασικός πυλώνας της. Όταν η δικαστική εξουσία αφήνει υπόνοιες ότι κινείται προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων της εκτελεστικής, τότε καταλύεται η δημοκρατία στην πράξη.

Κάτι τελευταίο: Στις 4 Σεπτεμβρίου, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το Μάτι και τόνισε ότι θα ξαναπάει σ’ ένα μήνα αφού πρώτα τα βάλει με τη γραφειοκρατία και τις παθογένειες.

Στις 4 Οκτωβρίου, λοιπόν, ας μη πάει στο Μάτι, όπως έχει υποσχεθεί.

Ας πάει καλύτερα στον Άρειο Πάγο και στην Επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Τετάρτης 26 Σεπτεμβρίου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 26/9/2018

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ”  Αγρότες.Ποιοι χάνουν το φθηνό ρεύμα ”

ΕΘΝΟΣ: ”  Τόσο κοντά, τόσο μακριά ”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ” Κρίνονται 70.000 δάνεια σε ελβετικό φράγκο  ”

ΕΣΤΙΑ: ”  ” Δεν χάνεται η δεδηλωμένη άν αποχωρήσει ο Καμμένος”! ”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: ” Τράμπ και πετρέλαιο “παγώνουν” τον πλανήτη   ”

ΤΑ ΝΕΑ: ” Σε άτακτη υποχώρηση. Προχωράνε οι έρευνες για το Μάτι   ”

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ” Παιχνίδια με την έρευνα για το Μάτι ”

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Έναν χρόνο χωρίς ρεύμα»

Ο ΛΟΓΟΣ: «Εκτινάχθηκαν τα «φέσια»»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ” ” Στο σφυρί” χιλιάδες λαϊκές κατοικίες με μπαράζ απειλών και καταστολής  ”

Η ΑΥΓΗ: ” Βήμα για νέα προσέγγιση στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας ”

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «KOLAFOS»

KONTRA NEWS: «Αυτός είναι ο μάρτυρας»

ESPRESSO: «Βίλα ακολασίας με κυρίες της καλής κοινωνίας»

STAR: «Έπιασε τη γυναίκα του σε ομαδικό σεξ»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  ”  Νέο τεστ για τις τράπεζες  “

Σχέδιο «αποστασίας» σε βάρος της Ένωσης Κεντρώων, κατήγγειλε ο Βασίλης Λεβέντης

Σχέδιο αποστασίας εξυφαίνεται σε βάρος της Ένωσης Κεντρώων, κατήγγειλε ο Βασίλης Λεβέντης, μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων του Αντένα, με αφορμή τη δήλωση του Αριστείδη Φωκά ότι πρόκειται να ανεξαρτητοποιηθεί.

«Σχέδιο ανωμαλίας είναι σε εξέλιξη» δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων υπογραμμίζοντας παράλληλα «εγώ θα κάνω το παν να κρατηθεί η [κοινοβουλευτική] ομάδα» και «αφήνω την Ένωση Κεντρώων στα χεριά του λαού και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης, που της έδωσε 7%».

Συμπλήρωσε πως «είναι το μόνο κόμμα που παρουσιάζει στις δημοσκοπήσεις κάποια αντοχή» και σε αυτό απέδωσε το ότι «άρχισε να φεύγει ένας-ένας, διότι πιστεύω είναι κύμα αποστασίας», ενώ σημείωσε «εγώ δεν έβαλα ανθρώπους με ιστορία».

Ερωτηθείς γιατί συμβαίνει αυτό, ο κ. Λεβέντης απάντησε ότι «ο χώρος του Κέντρου είναι η πολύφερνη νύφη».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ομιλία του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση «Συνεργασία στην Επιχειρηματικότητα

Κλειδί για την ανάπτυξη»

που συνδιοργάνωσε το Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας και η Δράση

 Χαίρομαι που βρίσκομαι σήμερα σε μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση η οποία με τον τρόπο της σηματοδοτεί και τη δική μας αντίληψη, όχι για τις επιχειρηματικές αλλά για τις πολιτικές συνεργασίες, καθώς η Δράση έχει επιλέξει εδώ και δύο χρόνια να υποστηρίξει την προσπάθεια που είχε κάνει η Ν.Δ. για μια ποιοτική και ουσιαστική πολιτική διεύρυνση. Επομένως μια συστράτευση διά της απορροφήσεως, αυτό το οποίο έχουμε πετύχει μέσα από τη συνεργασία την οποία έχουμε κάνει.

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον μελέτησα την έρευνα την οποία έκανε για λογαριασμό του Παρατηρητηρίου η MARC και ο κ. Γεράκης, από την οποία νομίζω ότι μπορούν να βγουν ορισμένα πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Αλλά αυτή η έρευνα μας δίνει και την ευκαιρία να προβληματιστούμε γύρω από θέματα τα οποία από τη φύση τους είναι αρκετά περίπλοκα. Θα ξεκινήσω προσυπογράφοντας αυτό το οποίο είπανε όλοι οι ομιλητές, αλλά και ο Θόδωρος στην εισαγωγική του τοποθέτηση, πως το ελατήριο της οικονομικής ανάπτυξης δεν λειτουργεί με τρόπο αυτόματο. Δεν είναι καθόλου νομοτελειακό το γεγονός ότι μια οικονομία, η οποία έχει χάσει το 25% του Α.Ε.Π. της τα τελευταία 8 με 9 χρόνια, θα ανακάμψει γιατί θα πετύχει δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης, μόνο και μόνο επειδή υπέστη ένα πολύ μεγάλο τραύμα. Μια ύφεση, η οποία είναι πρωτοφανής για τα δεδομένα της μεταπολεμικής Ευρώπης -γιατί αυτό συνέβη στην Ελλάδα, να μην έχουμε καμία αυταπάτη.

Για να μπορέσει να εκτιναχθεί το ελατήριο της ανάπτυξης και να πετύχουμε ρυθμούς ανάπτυξης πολύ μεγαλύτερους από τους σημερινούς -δηλαδή, με άλλα λόγια, για να μπορέσουμε να καλύψουμε ένα μέρος της απόστασης που μας χωρίζει πια από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο- πρέπει να υλοποιήσουμε ένα πολύ συγκεκριμένο μείγμα αναπτυξιακών πολιτικών, το οποίο έχω περιγράψει σε πολλές ευκαιρίες. Και είχα την ευκαιρία να μιλήσω αναλυτικά για αυτό στην πρόσφατη ομιλία, την οποία έκανα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Θα έχουμε μία ευκαιρία -δεν ξέρω πόσες ευκαιρίες θα έχουμε ακόμα- στην οποία θα εισρεύσουν στη χώρα σημαντικά κεφάλαια αναζητώντας καλές αποδόσεις, θα την έχουμε, κατά την εκτίμησή μου, μετά από μια μεγάλη πολιτική αλλαγή. Το ερώτημα είναι με ποιον τρόπο θα την αξιοποιήσουμε και πως θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το πρώτο εφαλτήριο εισροής κεφαλαίων για να μπορέσουμε να κάνουμε πραγματικές μεταρρυθμίσεις, που θα αλλάξουν το ίδιο το παραγωγικό μοντέλο της οικονομίας μας. Και αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση για εμάς, καθώς σχεδιάζουμε τη σειρά των μεταρρυθμίσεων τις οποίες πρέπει να υλοποιήσουμε την επόμενη μέρα. Δεν αρκεί μόνο να ξέρουμε τι μεταρρυθμίσεις θα κάνουμε. Έχει μεγάλη σημασία να ξέρουμε και πόσο γρήγορα μπορούμε να τις κάνουμε. Ποιες είναι οι πρώτες μεταρρυθμίσεις οι οποίες είναι οι πιο σημαντικές και ποιες πρέπει να ακολουθήσουν στη συνέχεια.

Θα σταθώ σύντομα σε τρία ζητήματα τα οποία έθιξαν όλοι οι ομιλητές. Πρώτον στα ζητήματα της φορολογίας. Αποτελεί αδιαπραγμάτευτη δέσμευση δική μου, αλλά και της Ν.Δ. ότι η φορολογία θα μειωθεί. Και θα μειωθεί η φορολογία με έναν τρόπο που δεν θα θέσει σε κίνδυνο τους συμφωνημένους μέχρι σήμερα δημοσιονομικούς στόχους της χώρας. Αυτό σημαίνει δηλαδή, ότι η μείωση της φορολογίας θα πρέπει να συνοδεύεται και από έναν περαιτέρω εξορθολογισμό των κρατικών δαπανών. Όταν μιλάμε για μείωση της φορολογίας, έχουμε υπόψιν μας ένα συγκροτημένο σχέδιο παρεμβάσεων στη φορολογία, που δεν περιορίζονται απλά στη μείωση του φορολογικού συντελεστή, παραδείγματος χάριν για τις επιχειρήσεις. Είναι εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι αυτή η μείωση αναγνωρίζεται ως σημαντική για την επιχειρηματική κοινότητα, δεν περιοριζόμαστε όμως μόνο εκεί. Όπως δεν περιοριζόμαστε μόνο και στη δέσμευσή μας να μειώσουμε τη φορολογία για τα μερίσματα, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ενώ η μείωση της φορολογίας εισοδήματος μπορεί να είναι πιο σημαντική για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή τουλάχιστον για τις επιχειρήσεις, οι οποίες δημιουργούν κέρδη. Έχουμε δεσμευτεί και έχω δεσμευτεί προσωπικά, ότι η φορολογική μεταρρύθμιση, την οποία θα προτείνουμε και θα ψηφίσουμε, εφόσον μας εμπιστευτεί ο Ελληνικός λαός, τους πρώτους δύο μήνες της επόμενης διακυβέρνησης, θα είναι μια φορολογική μεταρρύθμιση συνολική, την οποία θα ήθελα να δω να μην αλλάζει τουλάχιστον σε ορίζοντα πενταετίας. Προφανώς θα αποτελεί μια πολιτική δέσμευση, η οποία είναι εξαρτημένη από τις πολιτικές εξελίξεις. Στέλνει όμως και ένα μήνυμα στην επιχειρηματική κοινότητα, για το πόσο σημαντική είναι, ακριβώς, αυτή η φορολογική σταθερότητα και ότι δεν μπορούμε συνέχεια να πειραματιζόμαστε με τους φορολογικούς συντελεστές, ανάλογα με τα δημοσιονομικά αποτελέσματα. Ένα μεγάλο ερώτημα το οποίο εγείρεται πάντα όταν συζητάμε για τη μείωση των φορολογικών συντελεστών, είναι ποια θα είναι η επίπτωσή τους, τελικά, στα έσοδα.

Ξέρουμε πολύ καλά -και τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται πολλοί οικονομολόγοι οι οποίοι έχουν μελετήσει φορολογικές συμπεριφορές- ότι από ένα επίπεδο φορολογίας και πάνω η περαιτέρω αύξηση της φορολογίας δεν οδηγεί κατ’ ανάγκη σε πρόσθετα έσοδα. Οδηγεί συχνά σε μειωμένα έσοδα και σίγουρα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη. Και νομίζω ότι έχουμε βάσιμους λόγους να πιστεύουμε ότι έχουμε ξεπεράσει αυτό το όριο συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης, που δεν ενισχύει ουσιαστικά τα κρατικά ταμεία. Άρα, η μείωση της φορολογίας σε ένα στατικό μοντέλο, θα μπορούσε να υπολογίσει κανείς ότι θα σήμαινε και μείωση των εσόδων. Η εκτίμησή μου είναι ότι αυτό τελικά δεν θα συμβεί διότι θα υπάρχει ένα πρόσθετο κίνητρο για τη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης. Αυτό λέγαμε πριν για τον λόγο ύπαρξης πολλές φορές των μικρών εταιρειών, οι οποίες κινούνται, ενδεχομένως, σε μια γκρίζα ζώνη όπου δεν αισθάνονται ότι έχουν την άνεση ή είναι υποχρεωμένες από τα πράγματα να μην δηλώσουν όλο το εισόδημα, γιατι είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσουν να επιβιώσουν.

Ταυτόχρονα, όμως, σχεδιάζουμε και μια σειρά από φορολογικά κίνητρα, τα οποία είναι εμπροσθοβαρή. Αφορούν νέες επενδύσεις. Π.χ. υπεραποσβέσεις σε παραγωγικές επενδύσεις ή φορολογικά κίνητρα  τα οποία θα ενθαρρύνουν συγχωνεύσεις, συνεργασίες ή δυνατότητα εταιριών να χορηγούν μετοχές ή δικαιώματα μετοχών στους εργαζόμενους. Γιατί επιμένω πολύ σε αυτό; Διότι  συμφωνώ απόλυτα με αυτό το οποίο είπε ο Μάρκος,  ότι οι επιτυχημένες εταιρείες του μέλλοντος, είναι εταιρείες στις οποίες οι εργαζόμενοι είναι ταυτόχρονα και μέτοχοι. Αυτό είναι σίγουρα πιο εύκολο όταν ξεκινάει μια εταιρεία από το μηδέν, ένα start up με επενδυτές, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν και ώριμες επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία αυτά για να κάνουν τους εργαζόμενούς τους συμμέτοχους στην κοινή επιχειρηματική προσπάθεια, και έχω κάθε διάθεση να ενθαρρύνω όσο το δυνατόν  περισσότερο τέτοιου είδους κινήσεις.

Και βέβαια στέκομαι ιδιαίτερα στη φορολόγηση της εργασίας. Μετά από εκτεταμένες συζητήσεις που έχω κάνει με πολλούς επιχειρηματίες σε ένα μεγάλο δείγμα ελληνικών επιχειρήσεων έχω πειστεί απόλυτα ότι στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του ασφαλιστικού συστήματος -έτσι όπως τουλάχιστον το προτείνουμε ως Νέα Δημοκρατία- δεν μπορούμε να αφήσουμε απ’ έξω τη μείωση των εισφορών. Σε πρώτη φάση σχεδιάζουμε  μια μείωση των εισφορών στην κύρια σύνταξη, από το 20% στο 15% σε μια τετραετία, σε συνδυασμό με την εισαγωγή κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στο ασφαλιστικό μας σύστημα, για τον δεύτερο πυλώνα  τουλάχιστον. Η απάντηση είναι, προφανώς και θα είναι αφορολόγητος κουμπαράς,

Σήμερα, ένας νέος εργαζόμενος δεν έχει καμία ουσιαστική κουλτούρα αποταμίευσης. Και δεν έχει καμία κουλτούρα αποταμίευσης, γιατί πολύ απλά δεν πιστεύει ότι θα πάρει καμία σύνταξη. Κατά συνέπεια το κίνητρο να δουλέψει “μαύρα”, είναι ένα κίνητρο το οποίο δεν αφορά μόνο το πρόσθετο εισόδημα το οποίο θα έχει διότι ένα μέλος της αμοιβής του δεν θα φορολογείται. Είναι όμως και ένα κίνητρο διότι δεν θα καταβάλει εισφορές σε ένα σύστημα το οποίο πιστεύει ο ίδιος ότι δεν πρόκειται ποτέ να αφορά τον ίδιο. Κατά συνέπεια η έννοια του ατομικού κουμπαρά για τους νέους εργαζόμενους σκοπεύει ακριβώς στο να αλλάξουμε αυτή την κουλτούρα. Ένας προσωπικός αποταμιευτικός λογαριασμός τον οποίον θα μπορεί να διαχειρίζεται ο ίδιος και να κάνει τις βασικές επενδυτικές επιλογές ο ίδιος. Μπορεί να είναι κρατικός, μπορεί να είναι ιδιωτικός, πάντα όμως υπό την αυστηρή επίβλεψη του Κράτους, εν προκειμένω  της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία έχει και την εποπτεία του ασφαλιστικού συστήματος. Αλλά  με ιδιοκτησία του κουμπαρά και δυνατότητα ο ίδιος, ο νέος εργαζόμενος να γνωρίζει, ότι από αυτό θα έχει ένα συμπληρωματικό συνταξιοδοτικό απόθεμα, όταν έρθει η ώρα να βγει στη σύνταξή του.

Δεν ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα. Θέλω να είμαι τελείως ξεκάθαρος. Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν προσθέσει κεφαλαιοποϊητικά χαρακτηριστικά σε συστήματα τα οποία όπως τον πρώτο πυλώνα, εν πολλοίς παραμένουν αναδιανεμητικά . Κατά συνέπεια το ίδιο πρέπει να γίνει και στη χώρα μας. Και βέβαια ισχύει απολύτως αυτό το οποίο είπε ο Μάρκος, το πόσο δύσκολο είναι σήμερα για επιχειρήσεις να κρατήσουν, ειδικά τους καλούς εργαζόμενους σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού και γιατί πια η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων υπονομεύεται από το πρόσθετο κόστος για τις επιχειρήσεις, το οποίο κυρίως έχει να κάνει με τη συνεισφορά τους στην ασφάλιση του εργαζόμενου. Είναι ένα πραγματικό πρόβλημα, υπάρχει μεγάλη κινητικότητα εργαζομένων σήμερα, έχουμε εργαζόμενους και ακόμα σήμερα παρά τα προβλήματά μας, το ακαδημαϊκό μας σύστημα παράγει καλούς πτυχιούχους, ειδικά στους τομείς των stem, της τεχνολογίας και της επιστήμης, οι οποίοι ενδεχομένως να ξεκινάνε και με  έναν βασικό μισθό ο οποίος να είναι  ανταγωνιστικός, αλλά όταν προσθέσουμε πάνω φορολογία και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις,  σύντομα παύουμε να είμαστε πια ανταγωνιστικοί και ως προς την εργασία και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Κυριάκος Μητσοτάκης 223

Δεύτερη διαφάνεια. Δεν δώσαμε μεγάλη βαρύτητα γιατί από μόνη της είναι ένα ξεχωριστό θέμα, αφορά το ανθρώπινο δυναμικό και τη δυσκολία των επιχειρήσεων να βρουν και να προσλάβουν το στελεχιακό δυναμικό το οποίο χρειάζονται για να υποστηρίξουν την ανάπτυξή τους. Όταν μιλάμε για κεφάλαιο δεν μιλάμε μόνο για το οικονομικό κεφάλαιο, μιλάμε και για το ανθρώπινο κεφάλαιο. Θα είναι μια τεράστια πρόκληση για μένα προσωπικά, αλλά και για τη χώρα, το πως θα εναρμονίσουμε τις ανάγκες της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση συνολικά. Και όταν μιλάμε για εκπαίδευση συνολικά, μιλάμε για το τι διδάσκουμε στα σχολεία μας -οι βασικές δεξιότητες- τι κάνουμε με την επαγγελματική εκπαίδευση, τι κάνουν τα πανεπιστήμια, τι κάνουμε με τη δια βίου εκπαίδευση και σε διαδικασίες γρήγορης πιστοποίησης στις οποίες πια θα πρέπει να επενδύσουμε. Διότι σήμερα πια κανείς δεν μπορεί να θεωρεί ότι εξαντλεί τη γνώση του παίρνοντας ένα πτυχίο  πανεπιστημίου. Φυσικά οι ίδιες οι επιχειρήσεις  έχουν να παίξουν ένα πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Δεν θα επεκταθώ σε αυτό γιατί από μόνο του είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο. Θέλω απλά να γνωρίζετε ότι για εμένα αποτελεί κομβική δέσμευση να αναγάγω αυτό το οποίο λέμε skill gap και το να βρούμε τρόπο να το γεφυρώσουμε όχι μόνο σε εθνική πρόκληση, αλλά να το αναγάγουμε σε πρώτη προτεραιότητα της επόμενης κυβέρνησης της Ν.Δ.

Και έρχομαι τώρα στο τρίτο κεφάλαιο της παρουσίασης το οποίο συζητήθηκε περισσότερο, το μέγεθος, τα κίνητρα για συγχωνεύσεις. Γιατί υπάρχει αυτή  η διστακτικότητα στην ελληνική επιχειρηματικότητα για περισσότερες συγχωνεύσεις ή περισσότερες συνεργασίες; Θα μοιραστώ μαζί σας και τις προσωπικές μου εμπειρίες από την εποχή που εργαζόμουν στον ιδιωτικό τομέα, στην χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Οι προκλήσεις που αντιμετώπιζα τότε δεν είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που περιγράφονται στην έρευνα σήμερα. Διότι, όταν μια εταιρεία venture capital προσεγγίζει μια επιχείρηση για να τη χρηματοδοτήσει, στην ουσία αυτό που λες στον επιχειρηματία είναι “κάνε με εμένα συμμέτοχο στην επιχείρησή σου, αλλά μείνε με ένα μικρότερο κομμάτι της εταιρείας σου, γιατί τελικά η εταιρεία θα αξίζει περισσότερα και θα σε βοηθήσω να μεγαλώσεις την εταιρεία, αλλά το μικρότερο κομμάτι το οποίο έχεις θα αξίζει τελικά περισσότερα από το μεγαλύτερο κομμάτι μιας  μικρής επιχείρησης”. Καλύτερα μικρό κομμάτι μιας μεγάλης επιχείρησης παρά μεγάλο κομμάτι μιας μικρής.  Υπάρχει μεγάλη δυσκολία να πειστεί ο έλληνας επιχειρηματίας ότι αυτό είναι μια πραγματικότητα. Είναι ζήτημα κουλτούρας και ζήτημα παραδειγμάτων και σίγουρα είναι και ζήτημα κινήτρων αν και δεν πιστεύω ότι από μόνα τους τα κίνητρα  μπορούν να κάνουν όλη την διαφορά.

Υπάρχει ένα βασικό ζήτημα εμπιστοσύνης. Είμαστε μια κοινωνία χαμηλής εμπιστοσύνης και αυτό το πρόβλημα διατρέχει συνολικά, οριζόντια, κάθετα  εγκάρσια το πολιτικό σύστημα αλλά και την ίδια την οργάνωση της κοινωνίας μας. Η εμπιστοσύνη δεν χτίζεται εύκολα. Σίγουρα, όμως, το πολιτικό σύστημα θα πρέπει να δώσει βασικά δείγματα αξιοπιστίας για να αρχίσει να χτίζει αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης σε πρώτη φάση από πάνω προς τα κάτω δια της δύναμης του παραδείγματος -δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη αξιοπιστίας από το να τηρείς τον λόγο σου, να μην υπόσχεσαι πράγματα τα οποία  δεν μπορείς να κάνεις και την επόμενη μέρα να κάνεις αυτά που έχεις πει και αυτό είναι κάτι το οποίο γίνεται συν τω χρόνω. Πρέπει να δοκιμαστείς στην βάσανο της απόδειξης ότι πραγματικά εννοείς αυτά που λες γιατί η κοινωνία  θα είναι πάντα καχύποπτη.

Παραταύτα υπάρχουν και σήμερα αρκετά παραδείγματα συνεργασίας. Στον πρωτογενή τομέα  έχουμε πια πολλά συνεργατικά σχήματα, διότι εκεί ενδεχομένως οι αγρότες μας να καταλαβαίνουν ότι πραγματικά μόνοι τους δεν μπορούν.  Έχουμε κάθε λόγο εμείς,  να ενιχύσουμε τέτοια συνεργατικά σχήματα δίνοντας και χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή  για τους αγρότες οι οποίοι συνεργάζονται  σε σχέση με τους ανθρώπους οι οποίοι εξακολουθούν να  δρουν μεμονωμένα.  Το λέμε, λοιπόν, ξεκάθαρα: Συνεργαστείτε και θα έχετε χαμηλότερη φορολογία εάν είστε μέλος ενός συνεργατικού σχήματος απ’ ότι θα έχετε εαν είστε  μεμονωμένοι αγρότες. Νομίζω αυτό από μόνο του είναι ένα σημαντικό κίνητρο για να σπρώξουμε τουλάχιστον τους αγρότες σε αυτή την κατεύθυνση.

Υπάρχουν εταιρείες οι οποίες μπορούν -εν δυνάμει- να συμπορευθούν  και εταιρείες που δεν μπορούν να συμπορευθούν.  Ας μην κοροϊδευόμαστε. Η ιστορία την οποία παρουσίασε ο Μάρκος, είναι μια ιστορία η οποία σε αυτή την φάση  αφορά ένα μικρό υποσύνολο της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι αυτό το υποσύνολο δεν πρεπει να μεγαλώσει. Με βάση αρκετές αναλύσεις που έχουν γίνει, αν καταφέρει η Ελλάδα  να δημιουργήσει 5 – 10.000 εταιρείες -αυτό που λέμε high impact υψηλής απόδοσης- αυτές από μόνες τους μπορούν πολλαπλασιαστικά να δημιουργήσουν  πολλές περισσότερες θέσεις εργασίας  απ’ ότι αν πολλές άλλες εταιρείες  μεγάλωναν με λίγο μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Η αλήθεια είναι ότι για να μεγαλώσει μια εταιρεία πρέπει να υπάρχει λόγος για να μεγαλώσει. Πρέπει να έχει προϊόντα να πωλήσει, υπηρεσίες να πωλήσει. Πρέπει να υπάρχει αγορά είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό. Διότι δεν είναι όλες ελληνικές εταιρείες  και σίγουρα δεν είναι όλες εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν στο βήμα αυτό σε αυτή τη θέση. Άρα ας εστιάσουμε  λίγο παραπάνω στο υποσύνολο των εταιρειών και εμείς πραγματικά μπορούμε να κάνουμε μια πολύ μεγάλη διαφορά.  Και αυτές είναι εταιρείες που έχουν κατα κανόνα τα χαρακτηριστικά τα οποία παρουσίασε ο Μάρκος. Είναι εξωστρεφείς, είναι καινοτόμες. Βλέπουν την παγκοσμιοποίηση ως μια ευκαιρία και όχι ως μια απειλή. Κατα κανόνα δεν απευθύνονται μόνο στην ελληνική αγορά, εκτός αν είναι επιχειρήσεις που είναι πραγματικά εστιασμένες σε πραγματικά συγκριτικά μας πλεονεκτήματα όπως είναι ο τουρισμός. Διότι στον τουρισμό έχουμε εξαιρετικές καινοτόμες επιχειρήσεις.  Πιστεύουμε στην συνεργασία και είμαι διατεθειμένος να σκεφτούμε έξω από το συνηθισμένο πλαίσιο. Να φανταστούμε πραγματικά τις εταιρείες τους να μεγαλώνουν πολύ γρήγορα, με πολύ γρήγορους ρυθμούς, διότι αυτό χρειάζεται σήμερα. Και βέβαια το να κλείνει ο κύκλος με μια εξαγορά, με μια  είσοδο στο χρηματιστήριο, είναι σημαντικό. Και η δύναμη του παραδείγματος είναι σημαντική. Θέλω να χαιρετίσω αυτές τις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες οι οποίες έχουν  αυτή τη θετική κατάληξη. Ελπίζουμε ότι τα χρήματα και τα κέρδη θα ενώνονται και θα επιστρέφονται στην Ελλάδα μέσα από νέες επιχειρηματικές προσπάθειες. Αλλά και ότι αυτές οι επιχειρηματικές επιτυχίες τελικά θα είναι το παράδειγμα και το έναυσμα  για μια καινούργια γενιά επιχειρηματιών, νέων παιδιών, που θα αναλάβουν επιχειρηματικό ρίσκο προσβλέποντας όμως και στην ανάλογη απόδοση.

Δεν πρέπει ποτέ  να ξεχνάμε -και θα κλείσω με αυτή την παρατήρηση- ότι το επιχειρηματικό κέρδος και η επιχειρηματική δράση είναι κινητήριος μοχλός της ανάπτυξης και της δημιουργίας. Είναι μία κατάκτηση -και εκεί νομίζω ότι έχουμε ωριμάσει ως κοινωνία. Το γεγονός ότι έχουμε απενοχοποιήσει -σε μεγάλο βαθμό ως αποτέλεσμα της κρίσης- την καλή επιχειρηματικότητα, η οποία βάζει υψηλούς στόχους, φροντίζει τους εργαζόμενους, προστατεύει το περιβάλλον και αντιλαμβάνεται την επιχειρηματική δράση ως κάτι περισσότερο από το να παράγει κανείς μόνο κέρδη. Αυτή είναι σήμερα η καλή επιχειρηματικότητα. Δεν είναι η επιχειρηματικότητα  του να κάνω κάτι λίγο καλύτερα ή ενδεχομένως να μην το κάνω καν όσο καλά το κάνει ο άλλος, αλλά να διακρίνομαι επειδή μπορεί να έχω μία πολιτική γνωριμία ή επειδή εγώ μπορώ σε χαμηλότερο επίπεδο να κλέβω την εφορία εκεί που ο ανταγωνιστής μου δεν την κλέβει. Αυτή την επιχειρηματικότητα δεν τη θέλουμε. Την άλλη επιχειρηματικότητα θέλουμε, την οποία και θα στηρίξουμε ουσιαστικά  και αποτελεσματικά. Και πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε  ένα στάδιο αυτού του κύκλου που μπορούμε πραγματικά να κάνουμε πράξη ένα όραμα για μία γρήγορη ανάπτυξη η οποία όμως δεν θα στηρίζεται αυτή τη φορά σε πήλινα πόδια, αλλά σε σταθερά θεμέλια. Και τα σταθερά θεμέλια είναι οι εξωστρεφείς, οι ανταγωνιστικές, οι εξαγωγικές  Ελληνικές επιχειρήσεις που βρίσκουν τη θέση τους σε μία παγκόσμια αγορά και  οικονομία η οποία αλλάζει ταχύτατα.

Αυτές τις επιχειρήσεις οι οποίες θα είναι στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης -έτσι όπως την φανταζόμαστε εμείς τουλάχιστον- θα πρέπει  να τις χαιρετίσουμε, να τις αναγνωρίσουμε και φυσικά να τις στηρίξουμε έμπρακτα. Μερικές φορές η έμπρακτη στήριξη δεν είναι κατ’ ανάγκη ένα σχέδιο μεγάλων δραστικών κρατικών παρεμβάσεων σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Πολύ συχνά είναι ένα σχέδιο ελευθερίας, αφαίρεσης  διοικητικών αρμοδιοτήτων, μικρών παρεμβάσεων. Κατ’ αρχάς είναι θέσεις που καταγράφονται ήδη σε αυτόν εδώ τον πολύ ουσιαστικό και χρήσιμο διαδικτυακό τόπο οι οποίες μπορεί απλά να μην υπέπεσαν ποτέ στην προσοχή κανενός, οι οποίες όμως μπορεί για κάποιον Υπουργό να είναι υπόθεση μισής ώρας. Μία Υπουργική απόφαση μπορεί να θέλει τροποποίηση, αλλά μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά σε ένα ολόκληρο κλάδο, αφαιρώντας ένα μικρό διοικητικό εμπόδιο το οποίο όμως δημιουργεί μεγάλα προβλήματα. Είναι με άλλα λόγια, δουλειά που επιβραβεύει τη συστηματικότητα και επιβραβεύει κυρίως αυτούς οι οποίοι θα ξέρουν να ακούν.

Γιατί ένα πράγμα είναι να μιλάμε και ξαφνικά -όψιμα- να ανακαλύπτουμε την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις και είναι άλλο να είναι κανείς ζυμωμένος βιωματικά στο τι χρειάζεται σήμερα η ελληνική οικονομία για να ανακάμψει. Και νομίζω ότι αυτή είναι και η μεγάλη διαφορά μεταξύ των εύκολων λόγων και των δύσκολων πράξεων.

ΗΠΑ: Συνάντηση Τσίπρα – Ερντογάν. Βελτίωση του κλίματος μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας

Θετική ατζέντα ξανά στο τραπέζι. Πρόσκληση Ερντογάν σε Τσίπρα για επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη

Bελτίωση του κλίματος σε σχέση με την προηγούμενη συνάντησή τους τον Ιούλιο στο περιθώριο του ΝΑΤΟ, διαπιστώθηκε σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, στη σημερινή διμερή συνάντηση διάρκειας μιας ώρας του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο περιθώριο της 73ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι δυο πλευρές συμφώνησαν να ξαναβάλουν στο τραπέζι μια θετική ατζέντα για τις σχέσεις τους και ο κ. Ερντογάν προσκάλεσε τον κ. Τσίπρα στην Κωνσταντινούπολη για επίσημη συνάντηση εργασίας.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός τόνισε ότι κρίσιμης σημασίας για την προώθηση των σχέσεων των δυο χωρών είναι  να υπάρξει σεβασμός του διεθνούς δικαίου και μείωση της έντασης στο Αιγαίο. Συμφωνήθηκε να εντατικοποιηθούν οι επαφές προς αυτήν την κατεύθυνση και η εφαρμογή των σχετικών μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης.

Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση, συμφωνήθηκε ακόμη ότι πρέπει να υπάρξει ενίσχυση της συνεργασίας των αρχών των δύο χωρών για την εφαρμογή της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας, με σκοπό την περαιτέρω μείωση των προσφυγικών-μεταναστευτικών ροών.

Συμφωνήθηκε επίσης η ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της Ασφάλειας (αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, εξάρθρωση δικτύων διακινητών).

Συνάντηση Αλέξη Τσίπρα με Ταγίπ Ερντογάν ΓΤΠ Andrea Bonetti 2

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Ερντογάν αναφέρθηκε και στο θέμα των 8 Τούρκων αξιωματικών, επαναλαμβάνοντας τις πάγιες θέσεις της τουρκικής πλευράς επί του θέματος.

Με τη σημερινή συνάντηση επανήλθε στο τραπέζι η θετική ατζέντα στον οικονομικό τομέα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Συζητήθηκε μεταξύ άλλων το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σμύρνης-Θεσσαλονίκης, ζήτημα το οποίο «έχει μπει μπροστά», με στόχο να ενεργοποιηθεί η σύνδεση πριν από το καλοκαίρι. Επιπλέον, συζητήθηκε και η συνεργασία στον Τουρισμό και η επίλυση σχετικών θεμάτων.

Ως προς το Κυπριακό, ο Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε την προσήλωση της Ελλάδας σε δίκαιη και βιώσιμη λύση στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ και την υποστήριξη της στην επανεκκίνηση των δικοινοτικών συνομιλιών. Τόνισε ότι διαβουλεύσεις για την ασφάλεια πρέπει να επανεκκινήσουν στη βάση του πλαισίου Γκουτέρες, όπως είχε διαμορφωθεί όταν τερματίστηκαν οι συνομιλίες στο Κραν Μοντανά. Τόσο από τον Έλληνα πρωθυπουργό όσο και από τον Τούρκο Πρόεδρο τονίσθηκε η σημασία της επικείμενης συνάντησης που έχουν σήμερα στη Νέα Υόρκη οι ΥΠΕΞ Ελλάδας-Βρετανίας-Τουρκίας, για θέματα Ασφάλειας.

Ο πρωθυπουργός έθεσε και τα θέματα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχόλης της Χάλκης και των εκλογών για τα Βακούφια της ελληνικής μειονότητας στην Κων/πολη. Από την πλευρά του, ο Τούρκος Πρόεδρος επανέλαβε τις πάγιες θέσεις του για τα ζητήματα της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη.

Στη διμερή συνάντηση Τσίπρα-Ερντογάν, συμμετείχαν επίσης εκ μέρους της ελληνικής πλευράς ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς, ο υπουργός ΨΗΠΤΕ, Νίκος Παππάς, ο διπλωματικός σύμβουλος του πρωθυπουργού, Βαγγέλης Καλπαδάκης, ο γγ του ΥΠΕΞ Δημήτρης Παρασκευόπουλος, η μόνιμη αντιπρόσωπος στον ΟΗΕ, Μαρία Θεοφίλη και ο Θεόδωρος Πασσάς (διπλωματικό γραφείο του ΥΠΕΞ). Από την τουρκική πλευρά συμμετείχαν ο ΥΠΕΞ Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας Ιμπραχίμ Καλίν, ο υπουργός Οικονομίας Μπεράτ Αλμπαϊράκ, ο διευθυντής της ΜΙΤ Χακάν Φιντάν, ο υπουργός ‘Αμυνας Χουλουζί Ακάρ και ο υπουργός αρμόδιος για θέματα ΕΕ, Ομέρ Τσελίκ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επιστολή υπ. Υγείας για την εκπόνηση Σχέδιο Δράσης για τους χρήστες ψυχοτρόπων ουσιών στην Αθήνα

Ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, με στόχο την διεύρυνση των πολιτικών που ήδη εφαρμόζονται στο πεδίο των εξαρτήσεων και την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του προβλήματος των  ναρκωτικών που επιβάλουν οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες και τα νέα δεδομένα στη χώραμε επιστολή του καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (υπουργεία Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης, Δήμος Αθηναίων, Περιφέρεια Αττικής, πολιτικά κόμματα, ΚΕΘΕΑ, ΟΚΑΝΑ, 18ΑΝΩ-ΨΝΑ και ΜΚΟ)  να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Σκοπός η εκπόνηση Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση των συνεπειών που προκαλεί η χρήση ψυχοτρόπων ουσιών στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες περιοχές της πρωτεύουσας.

Στην Αθήνα, όπως και στα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα, παρατηρείται υψηλότερο ποσοστό χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών  σε σύγκριση με τις επαρχιακές πόλεις. Οι αγορές  παράνομων ναρκωτικών (πιάτσες) λειτουργούν σε περιοχές περιφερειακά ή και εντός του κέντρου. Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΚΤΕΠΝ),  για το έτος 2016, η εκτίμηση του συνολικού αριθμού των λεγόμενων χρηστών υψηλού κινδύνου[1] στη χώρα ήταν περίπου 17.000 εκ των οποίων σχεδόν οι μισοί εντοπίζονται στην ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου.  Πρόκειται για  ενεργούς  χρήστες ψυχοτρόπων ουσιών, έναν ιδιαίτερα περιθωριοποιημένο πληθυσμό, συχνά χωρίς στέγη και με περιορισμένη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η προσέγγιση των χρηστών με  χαμηλό ή κανένα κίνητρο για ένταξη σε θεραπεία απεξάρτησης, επιτυγχάνεται μέσα από τα λεγόμενα μέτρα μείωσης της βλάβης που περιλαμβάνουν παρεμβάσεις, προγράμματα και πολιτικές που αποσκοπούν στη μείωση των υγειονομικών, κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων της χρήσης ναρκωτικών σε άτομα, κοινότητες και κοινωνίες.

Τις τελευταίες δεκαετίες οι αρμόδιοι εποπτευόμενοι φορείς του υπουργείου Υγείας εφαρμόζουν τέτοιες παρεμβάσεις οι οποίες  περιλαμβάνουν προγράμματα υποκατάστασης οπιοειδών, δράσεις προσέγγισης χρηστών εκτός δομών (streetwork), προγράμματα διανομής βελόνων και συριγγών, συμβουλευτικές υπηρεσίες με στόχο την ασφαλή χρήση κ.α. Σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση των παραπάνω δράσεων έχουν πλέον αναλάβει και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) που δραστηριοποιούνται στο πεδίο. Ωστόσο, παρά τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών, οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια  διαμορφώνουν ένα τοπίο που απαιτεί διεύρυνση και εντατικοποίηση των προσπαθειών καθώς και βελτίωση του συντονισμού των δράσεων.

Το υπουργείο Υγείας προκειμένου να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες έχει προχωρήσει σε:

  • ενίσχυση και ανασχεδιασμό των υπηρεσιών του ΟΚΑΝΑ με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση της λίστας αναμονής για εισαγωγή σε πρόγραμμα υποκατάστασης
  • σχεδιασμό και εξασφάλιση χρηματοδότησης, μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, για τη δημιουργία νέων δομών μείωσης της βλάβης (κέντρα ημέρας, ξενώνες βραχείας φιλοξενίας αστέγων, κινητές μονάδες προσέγγισης και υγειονομικής φροντίδας) που θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους σταδιακά μέσα στο επόμενο εξάμηνο
  • επεξεργασία διάταξης που καθιστά δυνατή τη λειτουργία χώρων εποπτευόμενης χρήσης ναρκωτικών και η οποία θα κατατεθεί άμεσα σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου υγείας θεωρεί ότι η στενότερη συνεργασία των φορέων και ο καλύτερος συντονισμός των δράσεων μπορούν να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας και να συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών στην πρωτεύουσα. Γι’ αυτό το λόγο προσκαλεί όλους τους εμπλεκόμενους να καταθέσουν τις προτάσεις τους προκειμένου να τις επεξεργαστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου  και να συντάξουν  Σχέδιο Δράσης για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι οι παρεμβάσεις μείωσης της βλάβης απευθύνονται σε χρήστες που δεν προσεγγίζουν τις θεραπευτικές υπηρεσίες και αποτελούν έναν μόνο από τους πυλώνες της πολιτικής του υπουργείου που έχει ως τελικό στόχο την πλήρη απεξάρτηση.

 Οι δράσεις μείωσης της βλάβης αποσκοπούν στην προστασία της δημόσιας υγείας και της υγείας μιας ιδιαίτερα ευάλωτης ομάδας πολιτών, στην έγκαιρη παρέμβαση για αντιμετώπιση περιστατικών υπερδοσολογίας και στη διασύνδεση μιας κοινωνικά αποκλεισμένης μερίδας πληθυσμού με τις υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας. Πολιτική προτεραιότητα του υπουργείου Υγείας είναι η καθολική, ισότιμη κάλυψη των υγειονομικών αναγκών των πολιτών μέσα από την αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δημόσιου Συστήματος Υγείας.

[1] Άτομα που κάνουν συστηματικά ενέσιμη χρήση οπιοειδών ή άλλων ουσιών με υψηλά εξαρτησιογόνο και βλαπτική δράση

Μόνιμοι διορισμοί 15.000 εκπαιδευτικών, ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου

Τέλος στα 11 «πέτρινα χρόνια» της αδιοριστίας στη δημόσια εκπαίδευση δίνει η ανακοίνωση από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου, του αριθμού διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως είχε δεσμευτεί προς την εκπαιδευτική κοινότητα και εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε τεθεί, ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε κατά τη συνάντησή του με τα Δ.Σ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ ότι συνολικά την επόμενη τριετία θα πραγματοποιηθούν 15.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών.

Πρόκειται για δέσμευση του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, η οποία υλοποιείται από τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι οι μόνιμοι διορισμοί, η στήριξη του δημόσιου σχολείου, των εκπαιδευτικών που το υπηρετούν και η κάλυψη των παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών, αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί:

  • 500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Εκπαίδευση, την επόμενη σχολική χρονιά 2019 – 2020, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό,
  • 250 εκπαιδευτικών, τη σχολική χρονιά 2020 – 2021,
  • 250 εκπαιδευτικών, τη σχολική χρονιά 2021 – 2022.

Για την ανακοίνωση του αριθμού των μόνιμων διορισμών, με την οποία ικανοποιείται ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτικών, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Με τη σημερινή απόφαση, εκπληρώνεται ένα κρίσιμο μέρος του στόχου της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση χρόνιων ελλείψεων στην εκπαίδευση.  Από το 2009 και μετά δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί, ενώ την ίδια περίοδο συνταξιοδοτήθηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις με τη διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με τις χιλιάδες υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών του 2013, με την υποχρηματοδότηση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου, υποβάθμισαν συστηματικά τη δημόσια εκπαίδευση, απαξιώνοντας το λειτούργημα του εκπαιδευτικού που παρά τις δυσκολίες κράτησε όρθιο το δημόσια σχολείο τα χρόνια των μνημονίων και πρέπει όλοι μας ως κοινωνία, με κάθε ευκαιρία, να τους ευχαριστούμε. Η έξοδος από τα μνημόνια σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας πορείας. Πορείας δύσκολης αλλά και ελπιδοφόρας. Η ανακοίνωση των 15.000 μόνιμων διορισμών είναι ένα βήμα στην παραπέρα αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και ειδικά της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μόνιμοι διορισμοί έρχονται να ενισχύσουν τις ρυθμίσεις που έχουμε ήδη υλοποιήσει όπως η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, οι νέες δομές στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η επέκταση του Ολοήμερου και στα Ολιγοθέσια Δημοτικά, η αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων, η νέα δομή του Λυκείου μαζί με το σύστημα που παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ κλπ. Οι διορισμοί θα γίνουν με βάση την αναλογικότητα των αναγκών τόσο ως προς τις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης όσο και ως προς τις ειδικότητες. Με δεδομένο το συνταγματικό και το νομοθετικό πλαίσιο καθώς και τις αποφάσεις που έχει λάβει μέχρι σήμερα το Συμβούλιο της Επικρατείας, ζήτησα τις προτάσεις των δυο ομοσπονδιών ως προς το σύστημα μόνιμων διορισμών. Οι δυο Ομοσπονδίες δεν ήταν προετοιμασμένες σήμερα για κάτι τέτοιο. Ελπίζω σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουν συγκεκριμένες προτάσεις να καταθέσουν. Αμέσως μετά θα θέσουμε σε διαβούλευση την τελική πρόταση της κυβέρνησης για το σύστημα διορισμών που θα νομοθετήσουμε».

Συνάντηση του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη με το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ για την απόδοση του ΕΝΦΙΑ στους Δήμους

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είχε σήμερα την ευκαιρία να συναντηθεί με το Δ.Σ της Κ.Ε.Δ.Ε. για να συζητήσει με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για απόδοση του ΕΝΦΙΑ στους δήμους.

Τόσο κατά την αρχική τοποθέτησή του όσο και κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει το περίγραμμα της σημαντικής μεταρρύθμισης που εξήγγειλε και να προτείνει τη σύσταση ομάδας εργασίας στην οποία θα συμμετέχουν στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και της ΚΕΔΕ με στόχο την βέλτιστη εξειδίκευση της πρότασής της. Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ που πήραν τον λόγο, τάχθηκαν στην πλειοψηφία τους  υπέρ της προτεινόμενης αλλαγής ενώ ο Πρόεδρος της, κ. Γιώργος Πατούλης σημείωσε πως πρόκειται για μία θετική βάση από την οποία μπορεί να ξεκινήσει ο διάλογος μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και των Δήμων.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, πήρε τον λόγο και ο Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου και σύμβουλος του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργος Γεραπετρίτης ο οποίος, απαντώντας στις αιτιάσεις περί αντισυνταγματικότητας της πρότασης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημείωσε πως όχι μόνο δεν υπάρχει ζήτημα αντισυνταγματικότητας, αλλά με βάση άρθρο 102 παρ. 5 του Συντάγματος γίνεται πράξη η συνταγματική επιταγή για αποκέντρωση. Πρόσθεσε, δε, πως όλα όσα αναφέρονται για τον τρόπο είσπραξης και το εύρος της επιβάρυνσης είναι τεχνικά ζητήματα για τα οποία μπορούν να εξευρεθούν λύσεις.

Ακολουθούν σημεία από την εισαγωγική τοποθέτηση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας:

  • Πιστεύουμε σε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ κεντρικού κράτους και τοπικής αυτοδιοίκησης, η οποία στηρίζεται στη βαθιά μου πεποίθηση ότι το αποκεντρωμένο κράτος λειτουργεί καλύτερα από το συγκεντρωτικό κράτος. Και ότι όσο πιο κοντά βρισκόμαστε στις ανάγκες, στα προβλήματα, και στις ελπίδες και στα οράματα των πολιτών τόσο πιο αποτελεσματικοί θα είμαστε στο να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα τους.

  • Θέλουμε πάνω απ’ όλα να βοηθήσουμε την αυτοδιοίκηση να βοηθήσει τον εαυτό της. Στο πλαίσιο αυτό, και έχοντας  επεξεργαστεί μαζί με τους συνεργάτες μου, τους αρμόδιους τομεάρχες, το νομικό μας επιτελείο, τη γραμματεία αυτοδιοίκησης, τη γραμματεία προγράμματος, τις προτάσεις μας για την αυτοδιοίκηση, είχα την χαρά να εξαγγείλω στη 83η ΔΕΘ μια πάρα πολύ σημαντική, κατά την άποψη μας, μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία. Μια τομή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την οργάνωση του κράτους. Μια τομή η οποία πιστεύω ότι κάνει πράξη ένα χρόνιο αίτημα  της αυτοδιοίκησης: να μπορεί να διαχειρίζεται η ίδια τα του οίκου της, έχοντας τη δυνατότητα να μπορεί η ίδια να καθορίζει, να επιβάλλει, και στη συνέχεια να διαθέτει φόρους τους οποίους θα μπορεί η ίδια να εισπράττει.

  • Κατά συνέπεια, η πρόταση την οποία έχουμε καταθέσει και την οποία επεξεργαζόμαστε είναι πολύ συγκεκριμένη. Το 2021, 200 χρόνια μετά την Ελληνική επανάσταση, μια εμβληματική ημερομηνία για τη χώρα, να μπορούμε να μεταφέρουμε την αρμοδιότητα για τον φόρο ακίνητης περιουσίας -αυτό το οποίο  αποκαλούμε σήμερα ΕΝΦΙΑ- από το κεντρικό κράτος στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ώστε να μπορεί η τοπική αυτοδιοίκηση να καθορίζει -ενδεχομένως μέσα σε ένα πλαίσιο το οποίο μπορούμε να καθορίσουμε και να συζητήσουμε- το ύψος της φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας και στη συνέχεια να μπορεί, προφανώς με τη βοήθεια του κράτους να εισπράττει αυτούς τους φόρους και να τους διαθέτει αποδίδοντας πάντα τελικό λογαριασμό στους ίδιους τους δημότες.

  • Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μια τέτοια πρωτοβουλία ενδυναμώνει την αυτονομία, την ανταποδοτικότητα, τη διαφάνεια, και τη λογοδοσία. Ο πολίτης μπορεί να αντιλαμβάνεται πολύ καλύτερα πού πηγαίνουν τα χρήματα τα οποία ο ίδιος πληρώνει και ο αιρετός, βέβαια, λογοδοτεί και για τα έσοδα αλλά και για τις δαπάνες. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι με αυτόν τον τρόπο ενδυναμώνεται η ίδια η πρόσβαση των πολιτών στα κέντρα λήψης αποφάσεων.

  • Βελτιώνεται και η ίδια η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Διότι ο πολίτης θα γνωρίζει πολύ καλά ότι αν ο Δήμαρχος επιλέξει να αυξήσει π.χ. τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας ότι θα έχει περισσότερες απαιτήσεις από αυτόν στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Από την άλλη, αν επιλέξει να μειώσει το φόρο Ακίνητης Περιουσίας, θα πρέπει να μπορεί να είναι σίγουρος ο δήμαρχος ότι μπορεί να τα βγάζει πέρα μέσα στο πλαίσιο ενός ισοσκελισμένου προϋπολογισμού και χωρίς να υπονομεύονται με αυτόν τον τρόπο οι υπηρεσίες που ο δήμος θα παρέχει  στους πολίτες.
  • Ενδυναμώνουμε και την ίδια τη δημοσιονομική αλληλεγγύη μεταξύ των δήμων. Διότι είναι ξεκάθαρο ότι στα πρώτα χρόνια λειτουργίας τουλάχιστον αυτού του θεσμού θα πρέπει να υπάρχει ένας εξισορροπιστικός μηχανισμός ο οποίος θα δίνει τη δυνατότητα σε αυτούς τους οποίους μπορούμε να αποκαλούμε ενδεχομένως φτωχότερους δήμους, αυτούς δηλαδή που σήμερα τα συνολικά έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ υπολείπονται των εσόδων που εισπράττουν οι δήμοι από τον τακτικό προϋπολογισμό, να μην υπολείπονται και να μην έχουν κάποιο κενό το οποίο θα οδηγήσει στη συνέχεια στην υποβάθμιση των υπηρεσιών τους.

  • Έχω ακούσει αρκετή κριτική ότι η πρόταση την οποία έχουμε καταθέσει έχει ζητήματα συνταγματικότητος. Θα ήθελα, λοιπόν, να θυμίσω -και στη συνέχεια, αν χρειαστεί, να δώσω το λόγο και στον καθηγητή τον κ. Γεραπετρίτη- ποια είναι η συνταγματική επιταγή του άρθρου 102 του Συντάγματος, συγκεκριμένα της παρ. 5. Διαβάζω: “Το κράτος λαμβάνει τα νομοθετικά, κανονιστικά και δημοσιονομικά μέτρα που απαιτούνται για την εξασφάλιση της οικονομικής αυτοτέλειας και των πόρων που είναι αναγκαίοι για την εκπλήρωση της αποστολής και την άσκηση των αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α., με ταυτόχρονη διασφάλιση της διαφάνειας  κατά τη διαχείριση των πόρων αυτών. Νόμος ορίζει τα σχετικά με τον καθορισμό και την είσπραξη τοπικών εσόδων από τους Ο.Τ.Α”. Κατά την άποψή μας, η μεταρρύθμιση την οποία προωθούμε κάνει για πρώτη φορά πράξη ακριβώς αυτήν την επιταγή αυτού του άρθρου του Συντάγματος που επί της ουσίας είχε παραμείνει ένα άρθρο χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο.

  • Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η μεταρρύθμιση την οποία έχουμε προτείνει είναι μια μεταρρύθμιση εμβληματική στο πλαίσιο της αποκέντρωσης, της μεταφοράς πόρων και αρμοδιοτήτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αλλά προφανώς για να μπορεί  να πετύχει μια τέτοια μεταρρύθμιση  χρειαζόμαστε την Τοπική Αυτοδιοίκηση αρωγό. Χρειαζόμαστε αρωγό και στα πρώτα δύσκολα βήματα στη μεταβατική περίοδο, δηλαδή μέχρι που να ισορροπήσει πλήρως το σύστημα, αλλά τη χρειαζόμαστε και αρωγό στη συνέχεια. Και σίγουρα -θέλω να το τονίσω αυτό- καμία τέτοια εμβληματική μεταρρύθμιση δεν μπορεί να γίνει ερήμην των δήμων. Μπορεί να γίνει μόνο σε συνεργασία με την Τ.Α., ακούγοντας όλες τις προτάσεις και καταλήγοντας σε μια γόνιμη και δημιουργική σύνθεση.

  • Γι’ αυτό και η πρότασή μου, αγαπητέ Πρόεδρε είναι, αφού σας ακούσουμε σήμερα μετά τη σημερινή συνάντηση,  να δημιουργήσουμε -εμείς το έχουμε ήδη κάνει στο επίπεδο του κόμματος- μια συγκεκριμένη ομάδα εργασίας η οποία θα  επεξεργαστεί σε πολύ μεγαλύτερη  λεπτομέρεια τη συγκεκριμένη μας πρόταση και να βάλουμε κάτω τα δημοσιονομικά, να δούμε με ποιον τρόπο θα λειτουργήσει ο μεταβατικός αυτός μηχανισμός δεδομένα,  έτσι όπως τον αντιλαμβανόμαστε για να μπορούμε να καταλήξουμε στη μέγιστη δυνατή σύνθεση.

  • Σκοπός μας δεν είναι να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Έχουμε δρομολογήσει, πιστεύω, ένα πλαίσιο ειλικρινούς διαλόγου με την Τ.Α., το έχουμε αποδείξει αυτό έμπρακτα, έχουμε πει ότι δεν θέλουμε να κάνουμε μεγάλες μεταρρυθμίσεις χωρίς να έχουμε συζητήσει πρώτα με την αυτοδιοίκηση. Σε αντίθεση με την κυβέρνηση η οποία συστηματικά εργαλειοποιεί το θεσμό της αυτοδιοίκησης, προσδοκώντας ενδεχομένως σε άλλου είδους πολιτικά οφέλη. Το είδαμε ξεκάθαρα και με την περίπτωση  της αλλαγής του εκλογικού νόμου όπου προχώρησε σε μια κίνηση, έχοντας τη μεγάλη πλειοψηφία των δήμων, αλλά και των περιφερειών απέναντι.

  • Αν δεν τολμήσουμε κάποια στιγμή να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η οργάνωση του κράτους με μεγάλες, τολμηρές και εμβληματικές πρωτοβουλίες, θα γυρίσουμε ενδεχομένως σε 10 χρόνια και θα αναρωτιόμαστε πάλι γιατί η Τ.Α. στη χώρα μας είναι τόσο αδύναμη, γιατί διαχειρίζεται τόσο λίγους πόρους και γιατί τελικά το κράτος μας παραμένει ένα κράτος υδροκέφαλο, υπερσυγκεντρωτικό και το οποίο δεν βρίσκεται κοντά στις απαιτήσεις και τις ανάγκες των πολιτών.

Δήλωση ΥΜΕΠΟ, Δ. Βίτσα, σχετικά με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Φιλελεύθερος»

Για άλλη μια φορά, η γνωστή πλέον ομάδα του «Φιλελεύθερου» έριξε μια φτυαριά λάσπης και «όπου κάτσει» και «όποιον πιάσει».

Συγκεκριμένα, δημοσιεύει μια ατυχή εντολή του Διευθυντή της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης προς τους διοικητές των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης να «αποσυμφορήσουν» τα ΚΥΤ (και όχι τα νησιά), διατηρώντας εντός του ΚΥΤ τον αριθμό πολιτών τρίτων χωρών που προβλέπει η δυναμικότητά τους.

Την εντολή αυτή ακύρωσα αμέσως για λόγους που κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος αντιλαμβάνεται. Η υλοποίηση αυτής της εντολής θα άφηνε πλέον των 10.000 ανθρώπων στη μοίρα τους, μακριά από τις παρεχόμενες υπηρεσίες και ακόμη χειρότερα θα τους διέχεε στις γύρω πόλεις και χωριά (εν προκειμένω για τη Μόρια, κυρίως στην πόλη της Μυτιλήνης, στη Μόρια, στα Πάμφυλα κλπ).

Επιμένω πως το ζήτημα παραμένει η ταχύτητα των διαδικασιών και η αποσυμφόρηση των νησιών. Σε όποιους επιθυμούν ή φαντασιώνονται για αντιπολιτευτικούς λόγους εικόνες του 2015 στα νησιά ή εικόνες Αγίου Παντελεήμονα, καταυλισμούς στην πλατεία Κλαυθμώνος, στην πλατεία Βικτωρίας, άτυπους καταυλισμούς στην Πάτρα, την Ηγουμενίτσα και άλλες πόλεις, όπως κατά την προ του 2015 περίοδο, εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε ώστε να μην τους κάνουμε το χατίρι.