Αρχική Blog Σελίδα 13834

Υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την Ενιαία Τιμή Βιβλίου

Την ολοκλήρωση του πλαισίου ρυθμίσεων που αφορούν την Ενιαία Τιμή Βιβλίου προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν ο Υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης, ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννης Δραγασάκης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Αστέριος Πιτσιόρλας, καθώς και η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά και ο Υφυπουργός Κώστας Στρατής.

Η Ενιαία Τιμή Βιβλίου είχε καταργηθεί το 2014 για όλες τις κατηγορίες βιβλίων πλην των λογοτεχνικών. Με το νόμο 4549/2018 που ψήφισε η κυβέρνηση τον Ιούνιο στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της 4ης αξιολόγησης, η Ενιαία Τιμή επανήλθε για όλες τις κατηγορίες βιβλίων. Έτσι προστατεύεται πλέον η πολυμορφία και η ποικιλία της εκδοτικής παραγωγής, τα δύσκολα και μη εμπορικά βιβλία, καθώς και τα μικρά βιβλιοπωλεία, που τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαν υποστεί τις βαριές συνέπειες ενός άνισου ανταγωνισμού.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση, έρχεται σε συνέχεια των διατάξεων του νόμου, εξασφαλίζοντας ένα ολοκληρωμένο πλέγμα προστασίας της εκδοτικής παραγωγής και της διακίνησης των βιβλίων. Συγκεκριμένα, ορίζονται οι τρόποι γνωστοποίησης της τιμής του βιβλίου και οποιασδήποτε αλλαγής σε αυτή, κυρίως όμως ρυθμίζεται ο τρόπος ελέγχου για τυχόν παραβιάσεις του νόμου.

Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει η ΚΥΑ σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι πλέον προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης και όχι ποινικές κυρώσεις, δηλαδή εξορθολογίζεται και απλοποιείται η διαδικασία ελέγχου.

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Real fm»

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Real fm» και τον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου.

 ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πάμε τώρα να καλημερίσουμε και να συζητήσουμε με τον υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, κύριο Δημήτρη Τζανακόπουλο. Κύριε Υπουργέ, καλημέρα σας.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καλημέρα, κύριε Χατζηνικολάου.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Θα ξεκινήσω, ζητώντας το σχόλιό σας, για όσα συμβαίνουν με τη γειτονική Ιταλία. Κυρίως, θέλω να μου πείτε αν και σε ποιο βαθμό αυτά επηρεάζουν και την πορεία της Ελλάδας προς τις αγορές. Με την έννοια ότι είναι φανερό πως έχει δημιουργηθεί, το τελευταίο διάστημα, ένας εκνευρισμός στις ευρωπαϊκές αγορές, κυρίως, μετά τη διαμάχη Ρώμης – Βρυξελλών για τον ιταλικό προϋπολογισμό.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι. Κοιτάξτε να δείτε. Η νέα κυβέρνηση της Ιταλίας αποφάσισε να αυξήσει, κατά περίπου 1,5%, το έλλειμμα στον προϋπολογισμό για το 2019. Αυτό, πράγματι, έχει προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις στις Βρυξέλλες και νομίζω ότι, ήδη, από το καλοκαίρι είχε υπάρξει μία σχετική ανατάραξη στις αγορές ομολόγων, καθώς υπήρχε μια αβεβαιότητα και μία ανασφάλεια, σε σχέση με την πολιτική που θα ακολουθήσει η νέα ιταλική κυβέρνηση. Νομίζω, πάντως, ότι δεν υπάρχει κίνδυνος σε ό,τι αφορά την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα, καθώς, όπως έχουμε πει αρκετές φορές, η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες για τα επόμενα δύο χρόνια, το λιγότερο και δεν έχει τη βιασύνη για έξοδο στις αγορές χρήματος. Ούτως ή άλλως το ελληνικό ομόλογο και το δεκαετές και το επταετές, και κυρίως το πενταετές, κινούνται σε απολύτως βιώσιμα επίπεδα. Οπότε, κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Βεβαίως, από εκεί και πέρα, το ζήτημα του τρόπου, με τον οποίο εξελίσσεται αυτή η διαφωνία, μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετίζεται, κατά τη γνώμη μου, με ένα ευρύτερο ζήτημα, που αφορά τους όρους της δημοσιονομικής πολιτικής στο σύνολο της Ε.Ε..

Πολλές φορές έχουμε πει ότι, βεβαίως, χρειάζεται δημοσιονομική σταθερότητα, βεβαίως χρειάζεται εξυγίανση των δημοσιονομικών όλων των κρατών. Όμως, από εκεί και πέρα, θα πρέπει και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να κατανοήσουν ότι η υπερβολική λιτότητα, οι υπερβολικές απαιτήσεις για δημοσιονομική περιοριστική πολιτική, έχουν αποτελέσματα που επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Με προλάβατε, γιατί ήμουν έτοιμος να ρωτήσω αν ξέρουν κάτι παραπάνω από εμάς, οι Ιταλοί, που μάχονται για να διατηρήσουν ελλειμματικό τον προϋπολογισμό τους ενώ εμείς κυνηγάμε τα υψηλά πλεονάσματα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε. Νομίζω ότι δεν πρέπει να συγκρίνονται οι δύο χώρες. Η Ελλάδα για αρκετά χρόνια ήταν πλήρως εκτός αγορών. Αυτή τη στιγμή, κάνει τα πρώτα της μεταμνημονιακά βήματα και η κατάσταση των δημοσιονομικών της χώρας, πλέον, μας δίνει τη δυνατότητα για να αρχίσουμε να κάνουμε επεκτατική πολιτική, λελογισμένη, βεβαίως, επεκτατική πολιτική. Όμως, αυτό το οποίο οι Ιταλοί και η ιταλική κυβέρνηση επιχειρούν με το νέο τους προϋπολογισμό, εμείς το έχουμε ήδη πράξει.

Ανεξαρτήτως του ότι ο δικός μας προϋπολογισμός είναι πλεονασματικός -όπως έχουμε εξηγήσει αρκετές φορές- δημιουργεί χώρο, δημιουργεί δημοσιονομικό χώρο, για να κάνουμε επεκτατική πολιτική. Βεβαίως, όχι με υπερβολική δημοσιονομική επέκταση. Και τι εννοώ δημοσιονομική επέκταση; Εννοώ ότι έχουμε τη δυνατότητα και φορολογικές ελαφρύνσεις να κάνουμε, αλλά και να αυξήσουμε δαπάνες του Δημοσίου. Και παρ’ όλα αυτά, να μπορούμε να επιτυγχάνουμε το 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος. Επομένως, οι δύο καταστάσεις είναι πλήρως διαφοροποιημένες.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Τώρα, μια που συζητάμε για αυτό το θέμα, έρχομαι και στο θέμα των συντάξεων. Καταλήγει κάπου η προσπάθεια που κάνει η ελληνική κυβέρνηση; Θα μπορέσουμε να αποφύγουμε την περικοπή των συντάξεων; Και αυτό θα είναι κάτι μόνιμο ή θα είναι απλώς μια αναβολή της περικοπής, όπως ορισμένοι γράφουν σήμερα;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ως προς αυτό, κύριε Χατζηνικολάου, έχουμε απαντήσει και ο Πρωθυπουργός και ο υπουργός Οικονομικών και εγώ πάρα πολλές φορές. Σας ξαναλέω: Το τελευταίο Eurogroup κατέληξε ότι το μέτρο της περικοπής των συντάξεων είναι δημοσιονομικό. Αφ’ ης στιγμής, λοιπόν, η χώρα μπορεί να επιτυγχάνει πρωτογενή πλεονάσματα, με βάση τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την απόφαση του Eurogroup της 21ης Ιουνίου του 2018, χωρίς την εφαρμογή αυτού του μέτρου, τούτο σημαίνει ότι δεν είναι αναγκαία η περικοπή των συντάξεων. Δεν έχω να σας πω κάτι περισσότερο. Όμως, σε σχέση με το αν θα είναι ένα μόνιμο ή ένα –αν θέλετε…

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Προσωρινό.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: … μέτρο προσωρινό, πρέπει να σας πω το εξής: Οι προβολές που γίνονται για την ελληνική οικονομία, δεν αφορούν μόνο το 2019. Αφορούν το 2019, το 2020, το 2021, το 2022. Δηλαδή, μας δείχνουν τα αποτελέσματα που έχουν οι υπολογισμοί μας ότι το πρωτογενές πλεόνασμα, ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος θα επιτυγχάνεται μέχρι και το 2022, χωρίς να είναι αναγκαία η λήψη οποιουδήποτε άλλου μέτρου. Επομένως, δεν τίθεται θέμα προσωρινότητας της απόφασης για τη μη περικοπή, εάν και εφόσον καταλήξουμε στις συζητήσεις. Και είμαι πάρα πολύ αισιόδοξος, με δεδομένους τους αριθμούς, ότι θα καταλήξουμε.

 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Τράπεζες. Διαβάζω σήμερα στο ΕΘΝΟΣ, δώστε λύση για τους μεγάλους, θα την πληρώσει η μαρίδα. Και διαβάζω, επίσης, ότι υπάρχει ανησυχία για τη χρονοτριβή να υπάρξει μια τελική λύση. Τι γίνεται; Τι σκέπτεται η κυβέρνηση και πώς θα προχωρήσουν τα πράγματα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Χατζηνικολάου, σε σχέση με τις τράπεζες, κατ΄ αρχήν πρέπει να σας πω ότι πρέπει να δούμε το θέμα και από μια τεχνική, αλλά και από μια πολιτική σκοπιά. Η τεχνική σκοπιά είναι η εξής: το ελληνικό Χρηματιστήριο έχει μια μεγάλη μεταβλητότητα, γιατί είναι πάρα πολύ ρηχό. Είναι πολύ μικροί οι τζίροι που γίνονται στο ελληνικό Χρηματιστήριο. Επομένως, με μικρά ποσά βλέπουμε μια έντονη αυξομείωση του γενικού δείκτη, αλλά και πολύ περισσότερο του δείκτη των τραπεζών. Είναι πάρα πολύ λογικό, να υπάρχουν αυτές οι έντονες αυξομειώσεις, στο ελληνικό Χρηματιστήριο και το περίεργο είναι το γεγονός ότι, ενώ κανένας δεν είχε επισημάνει, αυτές τις αυξομειώσεις, τα τελευταία πέντε-έξι-επτά χρόνια, επειδή σήμερα κάποιοι πάλι ψάχνουν να δικαιώσουν τις καταστροφολογικές προβλέψεις –και μιλώ για την αξιωματική αντιπολίτευση- ανακάλυψαν το Χρηματιστήριο. Δεν τους βγήκε η μη έξοδος από το πρόγραμμα, δεν τους βγήκε η εφαρμογή του κόφτη, δεν τους βγήκε η μη ρύθμιση του χρέους ως πρόβλεψη, τώρα έχουν ανακαλύψει το Χρηματιστήριο και τον τραπεζικό δείκτη και κοιμόμαστε και ξυπνάμε με την αγωνία αυτή. Το ελληνικό Χρηματιστήριο έχει αυξομειώσεις, θα έχει αυξομειώσεις, αυτό είναι δεδομένο και από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά τις τράπεζες αυτές καθαυτές, πρέπει να σας πω ότι έχουμε ένα απολύτως θωρακισμένο τραπεζικό σύστημα. Οι αυξομειώσεις του Χρηματιστηρίου δεν επηρεάζουν την κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών…

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Τα θεμελιώδη.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τα θεμελιώδη μεγέθη των τραπεζών είναι πάρα πολύ καλά. Το σημαντικό, λοιπόν, είναι η πολιτική σταθερότητα, η οικονομική σταθερότητα, η δημοσιονομική σταθερότητα, την οποία αυτή η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών την εγγυώνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θα ήταν ευχής έργον αν και ο κεντρικός τραπεζίτης έπραττε προς την ίδια κατεύθυνση. Γιατί το πρόβλημα, ξέρετε, κύριε Χατζηνικολάου, μερικές φορές είναι το εξής: ότι όταν ο κ. Στουρνάρας δεν πρέπει να μιλήσει, μιλάει και πολιτικολογεί, ήθελε να βάλει τη χώρα σε νέα μνημονιακά δεσμά, όταν πρέπει να μιλήσει, φαίνεται ότι σιωπά. Αυτό είναι ένα πρόβλημα, το οποίο θα πρέπει ο κ. Στουρνάρας κάποια στιγμή να εξηγήσει με ποιον τρόπο σκοπεύει να το επιλύσει.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πείτε μας και μια κουβέντα για τα κόκκινα δάνεια και το σενάριο της bad bank, που ακούγεται έντονα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Για να ανακεφαλαιώσω. Επειδή έχουν καταρρεύσει όλες οι ιστορίες καταστροφής, αρκετοί θυμήθηκαν τώρα τις τράπεζες. Οι τράπεζες και τα θεμελιώδη μεγέθη τους είναι πολύ καλά, είναι απολύτως θωρακισμένες και οι αυξομειώσεις στο Χρηματιστήριο δεν επηρεάζουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια. Σε σχέση με τα κόκκινα δάνεια, πρέπει να σας πω, ότι όλες οι τράπεζες έχουν υπερβεί τους στόχους για τη μείωση των κόκκινων δανείων, όπως αυτοί οι στόχοι είχαν καθοριστεί σε συνεννόηση με τους θεσμούς και με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Στο ίδιο πλαίσιο, πρέπει να συνεχίσουν τη δουλειά και η κυβέρνηση είναι εδώ για να εγγυηθεί αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, η οποία γίνεται, για τη μείωση των κόκκινων δανείων, με βάση το βηματισμό, που έχει καθοριστεί στις συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα σενάρια περί bad bank, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στο τραπέζι. Αυτό το οποίο συζητείται είναι το asset protection scheme, σύμφωνα με ένα σχέδιο που έχει καταρτίσει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας μαζί με το υπουργείο Οικονομικών και το οποίο συζητείται.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Μάλιστα. Έρχομαι σε ένα άλλο, τελευταίο ερώτημα. Η κυρία Φώφη Γεννηματά μίλησε, πριν από λίγο καιρό, για το ενδεχόμενο μιας ευρείας κυβερνητικής συνεργασίας, μετά τις επόμενες εκλογές, που θα περιλαμβάνει τον ΣΥΡΙΖΑ, τη Ν.Δ. και το ΚΙΝΑΛ. Χθες, ο πρώην Πρωθυπουργός, ο κ. Αντώνης Σαμαράς απέρριψε κατηγορηματικά και με πολύ κάθετο τρόπο, οποιοδήποτε ενδεχόμενο συνεργασίας της Ν.Δ. με τον ΣΥΡΙΖΑ. Θέλω το σχόλιό σας.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δύο σχόλια, αν μου επιτρέπετε: Το ένα έχει να κάνει με την κυρία Γεννηματά και την πολιτική που ακολουθεί το ΚΙΝΑΛ. Πρέπει να σας πω ότι αυτή η πρόταση, περισσότερο μου θύμισε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα άλλοθι για να συγκυβερνήσει το ΚΙΝΑΛ με την Ν.Δ., παρά για να κατατεθεί μια πρόταση, η οποία θα σκοπεύει σε μια τριμερή συνεργασία, διότι αυτό η κυρία Γεννηματά θα έπρεπε να έχει καταλάβει ότι είναι απολύτως αδύνατον, καθώς μιλάμε για δύο πολιτικές δυνάμεις, τον ΣΥΡΙΖΑ και την Ν.Δ., που έχουν, εκ διαμέτρου αντίθετες, προγραμματικές κατευθύνσεις.

Τώρα, νομίζω ότι το ΚΙΝΑΛ βρίσκεται σε ένα πολιτικό μεταίχμιο. Πλέον, μοιάζει να μεταλλάσσεται σε μια κεντροδεξιά πολιτική δύναμη και αυτό νομίζω ότι βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις παραδόσεις ενός τμήματος του πολιτικού προσωπικού του. Από εκεί και πέρα, φαίνεται να μην παρακολουθεί κιόλας τις ευρωπαϊκές εξελίξεις και την προσπάθεια που γίνεται, στο επίπεδο της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, να υπάρξει μια αυτοκριτική για τις πολιτικές που ασκήθηκαν καθ όλη τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών. Ας το αφήσουμε, όμως, αυτό στην άκρη. Το σημαντικό είναι, πρώτον ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα κερδίσει τις επόμενες εκλογές και δεύτερον, ότι η προσπάθεια που κάνουμε για τη συγκρότηση μιας μεγάλης προοδευτικής συμμαχίας, έχει κατ΄ αρχάς αναφορά στο κοινωνικό επίπεδο και όχι στις κορυφές της πολιτικής.

Τώρα, το δεύτερο σχόλιο αφορά τον κ. Σαμαρά, ο οποίος φαίνεται πλέον και στο προσκήνιο να λειτουργεί ως αρχηγός της Ν.Δ..

Αυτό το έχουμε επισημάνει εδώ και πάρα πολύ καιρό σε σχέση με μια σειρά από ζητήματα, ιδιαίτερα το Μακεδονικό. Ο κ. Μητσοτάκης βρίσκεται όμηρος του κ. Σαμαρά και της ομάδας του κ. Σαμαρά εντός της Ν.Δ., που πλέον βγαίνει και στο προσκήνιο και λειτουργεί και τοποθετείται ως ο πραγματικός αρχηγός αυτού του κόμματος.

Νομίζω ότι τέτοιου τύπου, αν θέλετε, πολιτικές τοποθετήσεις, αρμόζουν περισσότερο σε αρχηγό και λιγότερο σε έναν πρώην Πρωθυπουργό. Επομένως, εκεί, υπάρχει ένα θέμα για την Ν.Δ., το οποίο θα πρέπει να το δουν. Ούτως ή άλλως, φαίνεται ότι η μετάλλαξη της Ν.Δ. είναι ταχύτατη προς ένα ακροδεξιό κόμμα.

Βλέπουμε συνεργάτες του κ. Γεωργιάδη να μιλούν ακόμη και για την ελληνική άρια φυλή. Αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα. Δημιουργούν ζήτημα και για την Ν.Δ. και για τον κ. Μητσοτάκη, ο οποίος πρέπει να τοποθετηθεί, πρέπει να πάρει θέση για τον αντιπρόεδρο του κόμματος του.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Σας ευχαριστώ θερμά κύριε Τζανακόπουλε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ: Σε αδιέξοδο το ζήτημα της επικούρησης των συνταξιούχων ΕΤΕ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

-Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κα Ε. Αχτσιόγλου

-Οικονομικών, κ. Ε. Τσακαλώτο

ΘΕΜΑ: «Σε αδιέξοδο το ζήτημα της επικούρησης των συνταξιούχων ΕΤΕ »

Κύριοι Υπουργοί,

        Σχεδόν ένα χρόνο μετά την αιφνίδια απόφαση της διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας το Νοέμβριο του 2017, με την οποία διεκόπη η χρηματοδότηση προς το Λογαριασμό Επικούρησης Προσωπικού Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (ΛΕΠΕΤΕ), το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

 Περισσότεροι από 16.500 συνταξιούχοι δεν λαμβάνουν επικούρηση, ενώ επιβαρύνονται και με δικαστικά έξοδα προκειμένου να τη διεκδικήσουν.

Είναι γνωστό ότι η διοίκηση της Τράπεζας αμφισβητεί τον βασικό ισχυρισμό των εργαζομένων και των συνταξιούχων, ότι υπέχει η ίδια ευθεία νομική υποχρέωση χρηματοδότησης των τυχόν ταμειακών ελλειμμάτων και αναγκών του ΛΕΠΕΤΕ.

   Δυστυχώς, το Υπουργείο Εργασίας εξακολουθεί να παρακολουθεί άπραγο το πρόβλημα που συνεχώς επιδεινώνεται.  Αντί να φροντίσει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την εξεύρεση λύσης μέσω ενός ουσιαστικού διαλόγου αδιαφορεί για το απόλυτο αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται οι συνταξιούχοι, οι οποίοι οδηγούνται σε οικονομική δυσπραγία.

  Επειδή, η Κυβέρνηση,  οφείλει να συνδράμει με κάθε πρόσφορο τρόπο ώστε να εξασφαλιστεί  η καταβολή επικούρησης  στους δικαιούχους,

Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί:

Ποιες πρωτοβουλίες θα λάβετε προκειμένου: α) να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που έχει ανακύψει, και να καταβληθούν άμεσα τα οφειλόμενα στους συνταξιούχους, β) να πραγματοποιηθεί τριμερής διάλογος επί τη βάσει συγκεκριμένων προτάσεων,  που θα διασφαλίζουν το μέλλον των  παροχών επικούρησης;

Οι ερωτώντες  βουλευτές

Εύη Χριστοφιλοπούλου

Γιάννης Κουτσούκος

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Κώστας Σκανδαλίδης

Βασίλης Κεγκέρογλου

Εκδηλώσεις του συλλόγου αποφοίτων φιλοσοφικής ΑΠΘ “Ο ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ”

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής «Φιλόλογος», στο πλαίσιο των «Φιλολογικών βραδινών», τις εκδηλώσεις λόγου της Δευτέρας που οργανώνει εδώ και σειρά ετών, προτίθεται να υλοποιήσει εκδηλώσεις-συζητήσεις, με θέμα τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η πρώτη από τις εκδηλώσεις-συζητήσεις αφορά τη διδασκαλία μαθημάτων αρ-χαιογνωσίας (Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά) και θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 19.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Βιβλιοπωλείου των εκδόσεων «Μαλλιάρης-Παιδεία» (Δ. Γούναρη 39).

Ομιλητές

Θεόδωρος Παπαγγελής, Ακαδημαϊκός, Καθηγητής Λατινικής Φιλολογίας Α.Π.Θ.

Βασίλης Φυντίκογλου, Αναπληρωτής Καθηγητής Λατινικής Φιλολογίας Α.Π.Θ.

Χρήστος Τσαγγάλης, Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας Α.Π.Θ.

Την εκδήλωση και τη συζήτηση συντονίζει η Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Ομότιμη Καθηγήτρια Α.Π.Θ., Αντιπρόεδρος του Συλλόγου «Φιλόλογος».

Η Πρόεδρος του Συλλόγου

Κάτια Κιλεσοπούλου

Ερώτηση Μ. Τζελέπη υπεύθυνου Αγροτικής ανάπτυξης προς τον υπουργό Σ. Αραχωβιτη

Το ζήτημα της ανυπαρξίας επίσημων ελέγχων για την πάταξη των παράνομων ελληνοποιήσεων στην αγορά κρέατος από τον Μάρτιο του 2018 έφερε στην Βουλή ο Μ. Τζελέπης.

    Ο Υπεύθυνος Αγροτικής Ανάπτυξης Μιχάλης Τζελέπης με την υπ’ αριθμόν Α.Π.:2164/4-10-2018 Ερώτησή του προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Σταύρο Αραχωβίτη έφερε στην Βουλή το ζήτημα της «ανυπαρξίας ελέγχων στην αγορά κρέατος για την πάταξη των παράνομων ελληνοποιήσεων από τον Μάρτιο του 2018».

   Ειδικότερα, στην αρχή της Ερώτησής του ο Βουλευτής υποστηρίζει ότι: «Την στιγμή που η εγχώρια κτηνοτροφία καταρρέει, υπό το βάρος, κυρίως, του αθέμιτου ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει λόγω των παράνομων ελληνοποιήσεων στο κρέας, η παντελής ανυπαρξία επίσημων ελέγχων στην αγορά κρέατος αλλά και η εφαρμογή των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την ιχνηλασιμότητα και την επισήμανση του κρέατος, εκ μέρους των υπευθύνων, αποτελούν μείζονα ζητήματα. Συγκεκριμένα, κατά την Κ.Υ.Α 1384/41923/16-3-2018 που τέθηκε σε ισχύ, από τον Μάρτιο του 2018, σε κάθε Π.Ε., συνιστώνται κλιμάκια ελέγχου για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των επιχειρήσεων, της αγοράς κρέατος. Τα εν λόγω κλιμάκια, είναι επιφορτισμένα με την διενέργεια ελέγχων, στις επιχ/σεις εμπορίας ζώων, τα σφαγεία, τις μεταποιητικές επιχ/σεις, τα κρεοπωλεία κλπ., για την τήρηση ή μη, εκ μέρους τους, όλων των υποχρεώσεων που απορρέουν από την προαναφερθείσα Κ.Υ.Α (ιχνηλασιμότητα και επισήμανση του κρέατος, εγγραφή στην ηλεκτρονική εφαρμογή «Άρτεμης» κλπ.)».

    Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Τζελέπης: «Σύμφωνα με πληροφορίες, προερχόμενες από τις αρμόδιες αρχές αλλά και την αγορά, ενώ, μέχρι και τον Απρίλιο του 2018, με την καταργηθείσα Κ.Υ.Α 412/8932/3-2-2012 «Έλεγχος της Ελληνικής αγοράς κρέατος σε σχέση με την προέλευση-καταγωγή του και τήρηση μηνιαίων ισοζυγίων κρέατος», τα αντίστοιχα κλιμάκια, διενεργούσαν, κανονικά, τους απαραίτητους ελέγχους, από τον Μάρτιο του ιδίου έτους, όταν και τέθηκε σε εφαρμογή η νέα Κ.Υ.Α 1384/41923/16-3-2018, αυτά έπαψαν να λειτουργούν, με αποτέλεσμα, εδώ και περισσότερο από έξι μήνες, οι έλεγχοι στην αγορά να είναι ανύπαρκτοι. Ο βασικός λόγος, για την αναστολή των ελέγχων, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, είναι η αδυναμία σύστασης των απαραίτητων, κλιμακίων, εκ μέρους των αρμοδίων υπηρεσιών (ΔΑΟΚ, ΕΦΕΤ και ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ) που προέκυψε από  την αλλαγή του νομικού πλαισίου (αντικατάσταση της ΚΥΑ), λόγω έλλειψης κατάλληλου αλλά και διαθέσιμου προσωπικού. Ουσιαστικά, η Κυβέρνηση, με τον νέο Νόμο, προχώρησε σε θεσμοθέτηση μιας νέας σύνθεσης των κλιμακίων ελέγχων που θεωρητικά φαινόταν πιο πλήρης στην πράξη, όμως ήταν μη ρεαλιστική η λειτουργία της, σχεδόν σε όλη την Επικράτεια, «μπλοκάροντας», με τον τρόπο αυτό και τους λίγους ελέγχους που γινόταν στα κρεοπωλεία και τις επιχειρήσεις, την ώρα μάλιστα που η πραγματικότητα αλλά και η ανάγκη υπαγορεύει, το αντίθετο: την επείγουσα εντατικοποίηση τους».

        Επιπροσθέτως, ο Βουλευτής επισημαίνει ότι: «Δευτερεύον, αλλά εξίσου σημαντικό προς επισήμανση ζήτημα που αφορά την ενεργοποίηση και απρόσκοπτη λειτουργία των κρατικών κλιμακίων ελέγχων, στην αγορά κρέατος, είναι ο περιορισμός των διαθέσιμων, εκτός έδρας κινήσεων των υπαλλήλων των αρμόδιων υπηρεσιών. Γίνεται άμεσα κατανοητό ότι η άρση των ελέγχων επιφέρει στην αγορά μια αρνητική αίσθηση, ένα κλίμα αμφιβολιών, περί την ισχύ και εφαρμογή ή μη των σχετικών διατάξεων. Ως εκ τούτου, γεννώνται και ερωτηματικά, αναφορικά με την υλοποίηση ή μη, έως τώρα, από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά κρέατος, της υποχρεωτικής διαδικτυακής σύνδεσης τους, με την ηλεκτρονική εφαρμογή ΑΡΤΕΜΙΣ του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ (καταληκτική ημερομηνία 16/6/2018)».

Επειδή, κατά τον κ. Τζελέπη, η παντελής απουσία, εδώ και 6 ολόκληρους μήνες, ελέγχων, στην αγορά κρέατος αλλά και η καθυστέρηση των υπευθύνων, στην εφαρμογή-ενεργοποίηση, όλων των διαθέσιμων από τους κανονισμούς, εργαλείων, διασφάλισης της αποτελεσματικότητας τους, δρα επιβαρυντικά τόσο στην προσπάθεια για την στήριξη του πολύπαθου κλάδου της εγχώριας κτηνοτροφίας (πάταξη των παράνομων ελληνοποιήσεων), όσο και στον αγώνα προστασίας των καταναλωτών» ζητάει από τον Υπουργό να τον ενημερώσει εάν διενεργούνται οι κρατικοί έλεγχοι στην αγορά κρέατος, σύμφωνα με την Κ.Υ.Α 1384/41923/16-3-2018 που τέθηκε σε ισχύ και εάν όχι, για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό. Επιπλέον, ο Βουλευτής ρωτάει τον Υπουργό εάν προτίθεται να προβεί σε τροποποίηση της Κ.Υ.Α 1384/41923/16-3-2018 και συγκεκριμένα του Άρθρου 7 που αφορά την διαδικασία σύνθεσης των κλιμακίων ελέγχου στην αγορά κρέατος, προκειμένου να δοθεί, στις αρμόδιες για τους ελέγχους υπηρεσίες, η απαραίτητη ευελιξία,  ως προς την σύσταση τους και να αρθούν τα προαναφερθέντα εμπόδια που προέκυψαν, από την εφαρμογή της.

Επίσης, ο κ. Τζελέπης αιτείται να πληοροφορηθεί εάν προτίθεται ο ΥΠΑΑΤ να προβεί σε αύξηση των διαθέσιμων εκτός έδρας ημερών των επιφορτισμένων με τους ελέγχους, στην αγορά κρέατος, αρμόδιων υπηρεσιών όπως και σε περαιτέρω ενίσχυση του υπαλληλικού δυναμικού  τους, προκειμένου αυτές να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στο σημαντικότατο έργο τους. Τέλος, ο Βουλευτής ζητάει να μάθει εάν εφαρμόστηκε από όλες τις επιχειρήσεις που είχαν την υποχρέωση, σύμφωνα με το άρθρο 5, της  Κ.Υ.Α 1384/41923 (με καταληκτική ημερομηνία 16/6/2018), η σύνδεση τους με την ηλεκτρονική εφαρμογή ΑΡΤΕΜΙΣ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ  και εάν όχι, για ποιους λόγους συνέβη αυτό.

Νίκος Χουντής: «Να λάβει θέση η Κομισιόν, στο αίτημα τουρκικού Δικαστηρίου για την έκδοση των 8 αξιωματικών, μέσω Interpol»

Ερώτηση Νίκου Χουντή προς την Κομισιόν

Μετά την απόφαση τουρκικού δικαστηρίου να αποσταλεί νέο αίτημα έκδοσης, αυτή τη φορά μέσω Interpol, για τους 8 Τούρκους αξιωματικούς, ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), Νίκος Χουντής, με ερώτησή του προς την Κομισιόν, την καλεί να λάβει άμεσα θέση, τονίζοντας ότι, ούτε η Ελλάδα ούτε και κανένα άλλο κράτος-μέλος, θα μπορούσε να τους εκδώσει, αφού έχουν τελεσίδικα κριθεί από τη Δικαιοσύνη ότι δικαιούνται άσυλο. Κάτι τέτοιο θα παραβίαζε κατάφωρα, τόσο την ελληνική έννομη τάξη και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, όσο και τη Διεθνή Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες.

Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής, στην ερώτησή του, αφού αναφέρεται αρχικά στην πληροφορία που έδωσε στη δημοσιότητα το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu ότι, «τουρκικό δικαστήριο παρήγγειλε στις αρμόδιες αρχές της Τουρκίας τη μεταβίβαση αιτήματος στην Interpol (Red Notice) για τον εντοπισμό και σύλληψη των 8 Τούρκων αξιωματικών», τονίζοντας ότι:

– Για τα πρόσωπα αυτά «η ελληνική Δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα την παροχή ασύλου».

– Η Τουρκία καταχράται το σύστημα Red Notice της Interpol, «προκειμένου να επιτύχει τη δίωξη αντιφρονούντων στο εξωτερικό», κάτι το οποίο έχει ήδη καυτηριαστεί και από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης, με το ψήφισμα 2161/2017.

– Για τους λόγους αυτούς, «στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει τεθεί ζήτημα, από ευρωβουλευτές όλου του πολιτικού φάσματος, αποκλεισμού της Τουρκίας από τις διεθνείς διαδικασίες της Interpol».

Καταλήγοντας, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, καλεί την Κομισιόν να απαντήσει ξεκάθαρα ότι είναι απαράδεκτο, «κυβέρνηση κράτους-μέλους, του οποίου η Δικαιοσύνη, σε ανώτατο βαθμό, έχει παράσχει πολιτικό άσυλο σε πρόσφυγες, στη βάση της Συνθήκης της Γενεύης, να εκδώσει τα εν λόγω πρόσωπα, εάν υπάρξει Red Notice από την Interpol», διότι κάτι τέτοιο, «θα παραβίαζε το Ευρωπαϊκό και Διεθνές Δίκαιο για την προστασία των αιτούντων άσυλο».

Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή, έχει ως εξής:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης

προς την Επιτροπή

Άρθρο 130 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)

Θέμα:  Παράνομο και καταχρηστικό το αίτημα της Τουρκίας στην Interpol, για έκδοση των 8 Τούρκων αξιωματικών

Σύμφωνα με το πρακτορείο Anadolu, τουρκικό δικαστήριο παρήγγειλε στις αρμόδιες αρχές της Τουρκίας τη μεταβίβαση αιτήματος στην Interpol (Red Notice) για τον εντοπισμό και σύλληψη των 8 Τούρκων αξιωματικών, για τους οποίους η ελληνική Δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα την παροχή ασύλου.

Δεδομένου ότι:

-Όπως έχει αποδειχθεί, η Τουρκία, κατά πάγιο τρόπο, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχει καταχρηστικά χρησιμοποιήσει το  σύστημα Red Notice της Interpol, προκειμένου να επιτύχει τη δίωξη αντιφρονούντων στο εξωτερικό.

-Το γεγονός αυτό έχει ήδη καυτηριαστεί από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης, με το ψήφισμα 2161/2017.

-Εξ αυτού του λόγου, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει τεθεί ζήτημα, από ευρωβουλευτές όλου του πολιτικού φάσματος, αποκλεισμού της Τουρκίας από τις διεθνείς διαδικασίες της Interpol.

Ανεξάρτητα της γνώμης που κάποιος έχει για το συμβατό της λειτουργίας του Red Notice της Interpol, με τα δικαιώματα των πολιτών.

Ερωτάται:

Είναι δυνατόν κυβέρνηση κράτους-μέλους, του οποίου η Δικαιοσύνη, σε ανώτατο βαθμό, έχει παράσχει πολιτικό άσυλο σε πρόσφυγες, στη βάση της Συνθήκης της Γενεύης, να εκδώσει τα εν λόγω πρόσωπα, εάν υπάρξει Red Notice από την Interpol; Κάτι τέτοιο δε θα παραβίαζε το Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο για την προστασία των αιτούντων άσυλο;

Προτίθεται να προτείνει στο Συμβούλιο αλλαγή των κανόνων, προκειμένου να υπάρχει υποχρεωτικός δικαστικός έλεγχος πριν από την έκδοση ενός εντάλματος σύλληψης;

Την αναβάθμιση του αξιόχρεου ελληνικών τραπεζών ανακοίνωσε ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch

Ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch αναβάθμισε σε ‘CCC+’ από ‘RD’ το μακροπρόθεσμο αξιόχρεο (Issuer Default Rating, IDR) της Alpha Bank και της Εθνικής Τράπεζας και σε  ‘CCC’ από ‘RD’ το μακροπρόθεσμο αξιόχρεο της Eurobank και της Τράπεζας Πειραιώς.

Ταυτόχρονα, ο Fitch αναβάθμισε το βραχυπρόθεσμο αξιόχρεο και των τεσσάρων τραπεζών σε ‘CCC’ από ‘RD’.

Όλες οι άλλες αξιολογήσεις των τραπεζών και των εκδόσεων τους παραμένουν αμετάβλητες, ανέφερε ο Fitch σε ανακοίνωσή του.

«Οι αναβαθμίσεις των μακροπρόθεσμων IDRs στο επίπεδο των αξιολογήσεων βιωσιμότητας (VRs) ακολουθούν την άρση των περιορισμών στις αναλήψεις καταθέσεων και των νομοθετικών περιορισμών στην ελεύθερη κίνηση κεφαλαίων εντός της χώρας από την 1η Οκτωβρίου 2018», σημειώνει ο οίκος, προσθέτοντας:

«Κατά την άποψη του Fitch, αν και ορισμένοι περιορισμοί παραμένουν στις διασυνοριακές κινήσεις κεφαλαίων προς το εξωτερικό, οι ελληνικές τράπεζες είναι τώρα ουσιαστικά σε θέση να εξυπηρετούν όλες τις υποχρεώσεις τους».

Ο οίκος σημειώνει ακόμη ότι κατά την άποψή του η άρση των capital controls που παραμένουν όσον αφορά τις εκροές κεφαλαίων στο εξωτερικό, «είναι πιθανό να υλοποιηθεί βραχυπρόθεσμα».

Οι αξιολογήσεις VRs των ελληνικών τραπεζών δεν επηρεάσθηκαν από τις αναβαθμίσεις των IDRs και συνεχίζουν να περιορίζονται από την πολύ χαμηλή ποιότητα του ενεργητικού και τo υψηλό κεφαλαιακό βάρος των προβληματικών δανείων, για τα οποία δεν έχουν σχηματισθεί προβλέψεις, σημειώνει ο οίκος.

Τα VRs των τραπεζών αντανακλούν, επίσης, τη βελτιούμενη αλλά περιορισμένη ακόμη ρευστότητα. «Τα πιστωτικά προφίλ των ελληνικών τραπεζών παραμένουν πολύ ευαίσθητα σε μία επιδείνωση του οικονομικού περιβάλλοντος ή εμπιστοσύνης στο τραπεζικό σύστημα, αν και οι κίνδυνοι και για τα δύο έχουν μειωθεί τους τελευταίους 15 μήνες», σημειώνει ο οίκος.

Μία αναβάθμιση των αξιολογήσεων IDRs και VRs θα απαιτούσε σημαντικές μειώσεις των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων των τραπεζών και του κεφαλαιακού βάρους τους από τα προβληματικά δάνεια χωρίς προβλέψεις, και συνεχιζόμενες βελτιώσεις στα προφίλ χρηματοδότησης και ρευστότητας των τραπεζών, περιλαμβανομένων της αύξησης των καταθέσεων και της αποκατάστασης της πρόσβασης στην αγορά. Αντίθετα, οι αξιολογήσεις θα μπορούσαν να υποβαθμισθούν, εάν η εμπιστοσύνη των καταθετών και επενδυτών εξασθενήσει, επιδεινώνοντας τα ήδη αδύναμα προφίλ ρευστότητας των τραπεζών ή επιδεινωθεί σημαντικά η κεφαλαιοποίηση, αναφέρει ο οίκος.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Kτηνοτροφία: Η γαλακτοβιομηχανία ΟΛΥΜΠΟΣ αυξάνει την τιμή γάλακτος στους παραγωγούς

Η πρώτη ελληνική γαλακτοβιομηχανία, που ακολουθώντας το κλίμα που υπάρχει στην Ευρώπη, αυξάνει ελαφρά την τιμή αγελαδινού γάλακτος προς τους κτηνοτρόφους. Έτσι η τιμή του γάλακτος στους μεγάλους παραγωγούς φθάνει τα 41 λεπτά και αντίστοιχη είναι η αύξηση στους μικρότερους.

Η εταιρία έχει αφήσει να εννοηθεί ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρχει και άλλη αύξηση. Ο ανταγωνισμός των γαλακτοβιομηχανιών στην Ελλάδα γίνεται ολοένα και πιο μεγάλος, προκειμένου οι γαλακτοβιομηχανίες να συγκεντρώσουν ικανές ποσότητες γάλακτος ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς. Το γιαούρτι έχει μεγάλη ζήτηση και στις αγορές εξωτερικού και η κατανάλωση φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος στην ελληνική αγορά διατηρείται  σε υψηλά επίπεδα όπως επίσης του ξινόγαλου και του ρυζόγαλου.

Οι γαλακτοβιομηχανίες προκειμένου να πείσουν τους παραγωγούς να αλλάξουν «στρατόπεδο» και να τους κερδίσουν στην δική του ομάδα υπόσχονται ότι το γάλα θα αποπληρώνεται σε 2 μήνες . Αυτό θα δώσει ανάσα στους κτηνοτρόφους που πιέζονται αφόρητα. Πάντως φαίνεται ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ που υποχρεώνει τις μεταποιητικές επιχειρήσεις να μειώσουν το διάστημα εξόφλησης των παραγωγών επέδρασε και στην ελληνική αγορά.

Κτηνοτροφία: Η Arla και η FrieslandCampina αυξάνουν την τιμή αγελαδινού γάλακτος στους παραγωγούς

Ευχάριστα τα νέα για το αγελαδινό γάλα, αφού οι μεγαλύτερες διεθνείς γαλακτοβιομηχανίες αυξάνουν την τιμή γάλακτος στον παραγωγό. Έτσι ξεκινά μια ανοδική πορεία για τις τιμές αγελαδινού γάλακτος στην ΕΕ. Η εκτίμηση του Παρατητηρίου είναι ότι η τιμή  για τους μεγάλους παραγωγούς θα φθάσει 40 λεπτά τον Οκτώβριο, έναντι 39,17 του Μαίου.

Οι εταιρίες ανακοίνωσαν αυξήσεις στις τιμές αγοράς για τον Οκτώβριο, αφού όπως δήλωσαν υπήρχε  βελτίωση των συνθηκών στην αγορά εμπορευμάτων και την ομαλοποίηση της ζήτησης.

Ελπίζουμε το ίδιο κλίμα να επικρατήσει και στην Ελληνική αγορά.