Προκήρυξη 180 μόνιμων θέσεων γεωτεχνικών για τις ανάγκες του ΥΠΑΑΤ το 2019
Την προκήρυξη 180 μονίμων θέσεων εργασίας γεωτεχνικών προανήγγειλε από το βήμα του 19ου Φυτοπαθολογικού Συνεδρίου ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης, τονίζοντας ότι αυτό συμβαίνει «8 χρόνια μετά από την τελευταία πρόσληψη γεωτεχνικού στο υπουργείο».
Ο κ. Αραχωβίτης, κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, είπε, επίσης, ότι: «Από τα αποτελέσματα της έρευνας και των συνεργασιών, μέσα από την επίλυση των ειδικών προβλημάτων θα ωφεληθούν οι αγρότες της χώρας μας αλλά και οι καταναλωτές και το περιβάλλον».
Το 19ο Φυτοπαθολογικό Συνέδριο πραγματοποιείται στην Αθήνα στις 30 Οκτωβρίου και την 1η Νοεμβρίου 2018 από την Ελληνική Φυτοπαθολογική Εταιρεία.
Ολόκληρη η ομιλία του υπουργού
Είναι μεγάλη μου χαρά να βρίσκομαι σήμερα μεταξύ συναδέλφων, παλαιότερων και νεότερων, και είναι τιμή μου που μου δίνεται η δυνατότητα να κηρύξω την έναρξη του 19ου Φυτοπαθολογικού Συνεδρίου.
Για τον κόσμο των γεωτεχνικών, και ιδιαίτερα των γεωπόνων αλλά και των δασολόγων, το Πανελλήνιο Φυτοπαθολογικό Συνέδριο αποτελεί ένα ξεχωριστό γεγονός. Η Ελληνική Φυτοπαθολογική Εταιρεία που το διοργανώνει, μετρά 40 και πλέον χρόνια προσφοράς στη διεύρυνση των γνώσεων που αφορούν στις ασθένειες των φυτών αλλά και την καταπολέμησή τους.
Είναι βαθιά η πεποίθησή μου ότι η ανάπτυξη της επιστημονικής συνεργασίας πάνω σε έναν κλάδο της επιστήμης αλλά και κυρίως η συνεργασία και με πολλούς νέους αναπτυσσόμενους κλάδους είναι ο θεμέλιος λίθος για την πρόοδο των επιστημών.
Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι η έρευνα πάνω στους διαφόρους τομείς της επιστήμης αυτή καθ’ αυτή δεν θα πρέπει να περιορίζεται αλλά αντίθετα να ξανοίγεται σε όλα τα πεδία που αυτή βρίσκει χώρο ανάπτυξης.
Επειδή όμως αυτή πηγάζει από τις αντικειμενικές συνθήκες και τα χειροπιαστά προβλήματα που τίθενται και ζητούν λύση, θα πρέπει νομίζω να έχουμε πάντα στο νου μας τούτο: Ότι από τα αποτελέσματα της έρευνας και των συνεργασιών, μέσα από την επίλυση των ειδικών προβλημάτων θα ωφεληθούν οι αγρότες της χώρας μας αλλά και οι καταναλωτές και το περιβάλλον.
Όσμωση και σύνδεση λοιπόν της έρευνας με την εφαρμογή στο πεδίο. Το όφελος των κόπων σας να φτάσει στο υποκείμενο που δεν είναι άλλο από τον Έλληνα αγρότη και παραγωγό.
Οι αγρότες θα ωφεληθούν πολλαπλά. Με τα νέα εργαλεία διαχείρισης των προβλημάτων φυτοπροστασίας που αναπτύσσονται και θα είναι στη διάθεσή τους.
Θα ωφεληθούν μέσα από την καθοδήγηση από την επιστημονική κοινότητα πάνω στις σωστές γεωργικές πρακτικές για την αντιμετώπιση των φυτοπαθολογικών προβλημάτων τους.
Θα ωφεληθούν από τα αποτελέσματα της έρευνας πάνω σε θέματα φυτοπροστασίας των νέων δυναμικών καλλιεργειών που η κάλυψή τους μπορεί ακόμη να μην είναι επαρκής.
Τα φυτοπαθολογικά προβλήματα των δασικών δέντρων αποτελούν επίσης, κατά τη γνώμη μου, ένα πεδίο που η έρευνα έχει να προσφέρει πολλά μιας που τα προβλήματα που ανακύπτουν και στη χώρα μας είναι επιτακτικά και ζητούν εκτεταμένες, αποτελεσματικές και ασφαλείς λύσεις.
Τέλος, για τους καταναλωτές τα θέματα ποιότητας αλλά και ασφάλειας των τροφίμων προάγονται έμμεσα από την έρευνα στο πεδίο της φυτοπαθολογίας.
Τη νέα χρονιά θα προκηρυχθούν 180 μόνιμες θέσεις συναδέλφων γεωτεχνικών στο ΥΠΑΑΤ μετά από 8 χρόνια από την τελευταία πρόσληψη γεωτεχνικού στο υπουργείο.
Κηρύσσω λοιπόν την έναρξη του 19ου Φυτοπαθολογικού Συνέδριου με την πεποίθηση ότι η συνεύρεση και η συνεργασία της επιστημονικής κοινότητας αυτές τις 2 ημέρες θα δώσουν καρπούς και αποτελέσματα χρήσιμα και ωφέλιμα σε όλους και όλες.
Καλή επιτυχία στο συνέδριό σας λοιπόν από καρδιάς.
Συνάντηση του Υπ.Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη με αντιπροσωπεία συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας
Συνάντηση με αντιπροσωπεία συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας πραγματοποίησε σήμερα το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου ο Υπουργός Επικρατείας και υπεύθυνος για τον Χρηματοπιστωτικό Τομέα κ. Αλέκος Φλαμπουράρης.
Ο Υπουργός ενημέρωσε τα παριστάμενα μέλη ότι θα αναλάβει άμεσα πρωτοβουλία προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση στο ζήτημα της επικουρικής ασφάλισης των εργαζομένων του εν λόγω χρηματοπιστωτικού ιδρύματος. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος των συνταξιούχων, οι οποίοι νωρίτερα είχαν πραγματοποιήσει πορεία στο κέντρο της Αθήνας.
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού για Κ. Μητσοτάκη
Ότι ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε εκλογές από Άραβες επενδυτές, είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει τον ίδιο και τον περίγυρό του.
Ότι όμως έφτασε στο έσχατο σημείο να προσπαθεί να τους αποτρέψει από επενδύσεις στην Ελλάδα, ισχυριζόμενος πως η οικονομία βρίσκεται σε αδιέξοδα (!) και πως η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος βλάπτει την οικονομία, ενώ είναι ο ίδιος που ζητά εκλογές εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, επιβεβαιώνει πως είναι εθνικά επικίνδυνος.
Ας αφήσει επιτέλους κατά μέρος το αμόκ του εναντίον της χώρας και ας ασχοληθεί με τα μείζονα ζητήματα, όπως αρμόζει στο θεσμικό του ρόλο. Από τη στάση της ΝΔ στα νομοσχέδια υλοποίησης των μέτρων ελάφρυνσης, μέχρι τις αναγκαίες προοδευτικές και δημοκρατικές τομές στην Συνταγματική Αναθεώρηση και φυσικά την αλλαγή του επαίσχυντου νόμου περί ευθύνης υπουργών.
Παύλος Χρηστίδης: Όχι επικοινωνιακά παιχνίδια με το σύνταγμα
Σημεία Συνέντευξης Παύλου Χρηστίδη, Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής στο ραδιόφωνο 247 και στους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Αντώνη Φουρλή.
Όλοι έχουν καταλάβει πλέον ότι έχουμε αυτόνομη πορεία
Εμείς στο ΠΑΣΟΚ καθώς και στο Κίνημα Αλλαγής έχουμε καταθέσει μία ταυτότητα που πλέον είναι σαφής. Τα τελευταία χρόνια μας έλεγαν τη μία πως θα είμαστε ουρά του ενός και την άλλη του άλλου. Όλοι έχουν καταλάβει πλέον ότι έχουμε αυτόνομη πορεία και σε αυτό η Φώφη Γεννηματά έχει δώσει μεγάλη σημασία, αναφορικά και με το προγραμματικό μας πλαίσιο. Αυτός που σήμερα έχει το πραγματικό πρόβλημα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, εντός του οποίου υπάρχουν δύο φωνές, τουλάχιστον. Υπάρχουν αυτοί οι οποίοι πήγαν στην Κεντρική του Επιτροπή και έλεγαν ότι δεν πάει άλλο με τον κ. Καμμένο και να δουν ποιες άλλες προοδευτικές δυνάμεις υπάρχουν και πώς μπορούν να συγκυβερνήσουν. Υπάρχουν και οι «Πολάκηδες» που βγαίνουν και εκφράζουν μία σκληρή γραμμή αυτή που είναι του επί της ουσίας του Κυβερνητικού Εκπροσώπου της Κυβέρνησης ΑΝΕΛ – ΣΥΡΙΖΑ και η οποία είναι πέρα και πάνω από οποιαδήποτε συζήτηση γύρω από θεσμούς, δημοκρατία και πρόοδο. Ο κ. Τσίπρας, ως Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να αποφασίσει, αν και πιστεύουμε ότι έχει αποφασίσει, με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει. Γιατί, μέχρι τώρα, αυτούς που αφήνει είναι αυτοί που έχουν αριστερό πρόσημο. Από το Λαφαζάνη μέχρι τον Φίλη κι από τον Κοτζιά μέχρι τους συντρόφους της Αριστερής Πρωτοβουλίας. Όλους αυτούς που άφησε ήταν αυτοί που τον έκαναν Πρωθυπουργό και αυτούς που κρατάει είναι όλοι αυτοί που ήρθαν στην πορεία και που η πορεία τους είναι περίεργη.
Από Επιστολές με καλές προθέσεις, έχουμε χορτάσει τα τελευταία χρόνια. Οχι επικοινωνιακά παιχνίδια με το Σύνταγμα
Πριν 3 χρόνια ο κ. Τσίπρας ανήγγειλε για πρώτη φορά την πρόθεσή του να προχωρήσει σε Συνταγματική Αναθεώρηση, την έκανε με τρόπο παρακοινοβουλευτικό, στο περιστύλιο της Βουλής κι από τότε δεν έχουμε δει τίποτα να αλλάζει, ούτε να ανοίγει στο επίπεδο της συζήτησης.
Στο τελευταίο μας Συνέδριο, του Κινήματος Αλλαγής, αποφασίσαμε και τις ανάγκες που πιστεύουμε ότι χρειάζεται η χώρα στη Συνταγματική Αναθεώρηση. Πρώτα από όλα είναι ο Νόμος Περί Ευθύνης Υπουργών που πρέπει να αλλάξει. Έχουμε συγκεκριμένες θέσεις αναφορικά στο ζήτημα της Συνταγματικής Αναθεώρησης, αυτό το οποίο, δυστυχώς, η Κυβέρνηση έχει προκαλέσει είναι μία ομιχλώδης κατάσταση γύρω από το Σύνταγμα και τις προθέσεις της κι αυτό είναι κάτι το οποίο μας κάνει επιφυλακτικούς, διότι από την Επιστολή του κ. Τσίπρα μέχρι να γίνουν πράγματα, υπάρχει μεγάλη απόσταση.
Εμείς ξέρουμε πώς πρέπει να συγχρονιστεί το νέο Σύνταγμά μας με τις νέες ανάγκες της εποχής. Αυτό το έχει διατυπώσει η Πρόεδρός μας η Φώφη Γεννηματά πριν από περίπου 6 μήνες στην επιστολή της. Χρειάζονται καθαρές κουβέντες, υπάρχει ανάγκη για αλλαγές, όχι, όμως, για επικοινωνιακούς λόγους και κάτω από την ανάγκη του κ. Τσίπρα και του κ. Καμμένου για να αλλάξουν την ατζέντα πετώντας τη μπάλα σε άλλο γήπεδο.
Εμείς ως Κίνημα Αλλαγής πιστεύουμε στους σταθερούς πολιτικούς κύκλους κι αυτός ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που ανοίξαμε και τη συζήτηση με την Επιστολή της κ. Γεννηματά πριν από 6 μήνες. Δε μπορεί κανείς να ξαναπαίξει παιχνίδια αντίστοιχα με αυτά του Ιανουαρίου του 2015 με την Προεδρική Εκλογή και επειδή μπροστά μας είναι οι Βουλευτικές Εκλογές κι όλοι κάνουν υπολογισμούς για τις επόμενες, αλλά ενδεχομένως και για τις μεθεπόμενες εκλογές, οφείλουμε να έχουμε στο μυαλό μας ότι η χώρα μας δε μπορεί να ξαναμπεί σε κανένα παιχνίδι υψηλού ρίσκου, σε εξαιρετικά δύσκολες ευρωπαϊκές αλλά και διεθνείς συνθήκες, ενόψει της Προεδρικής Εκλογής.
Υπήρξαν στιγμές στις οποίες η Ευρώπη έδειξε πολύ χαμηλά αντανακλαστικά κι αυτό μας στοίχισε στοιχίζει στο Ευρωπαϊκό Όραμα που είχαν οι Ιδρυτές της
Η συζήτηση γύρω από την ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία έχει ένα εξαιρετικό ενδιαφέρον. Η Ελλάδα είναι η πατρίδα μας και η Ευρώπη είναι η γειτονιά μας. Οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι μαζί με αυτήν τη γειτονιά προοδεύσαμε ουσιαστικά τα τελευταία 60-70 χρόνια. Ήταν η πιο ειρηνική και προοδευτική περίοδος που έζησε η Ήπειρός μας κι αυτό πρέπει να το αναλογιζόμαστε, να το σεβόμαστε και να βλέπουμε πώς πρέπει να εξελίσσουμε τα πράγματα από εδώ και στο εξής.
Υπήρξαν στιγμές στις οποίες η Ευρώπη έδειξε πολύ χαμηλά αντανακλαστικά κι αυτό μας στοίχισε στοιχίζει στο Ευρωπαϊκό Όραμα που είχαν οι Ιδρυτές της. Μπαίνοντας σε αυτήν τη συζήτηση, είναι προφανές ότι η Ευρωπαϊκή Συντήρηση έχει τις ευθύνες της για το πώς διογκώθηκε η οικονομική κρίση, όχι μόνο στην Ελλάδα, που ήταν το πρώτο και ενδεχομένως και το δυσκολότερο παράδειγμα, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες του Νότου, αλλά όχι μόνο του Νότου. Εμφανίζεται, πλέον, μία συστηματική άνοδος της ακροδεξιάς η οποία έχει λαϊκιστικά και τυχοδιωκτικά χαρακτηριστικά, ξεκινώντας από τον κ. Όρμπαν και φτάνοντας ακόμη και στις Σκανδιναβικές Χώρες, αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να έχουμε συλλογική ευρωπαϊκή αντίδραση. Στις Ευρωεκλογές του 2019 οφείλουμε όλοι να συμμετάσχουμε για να μην αφήσουμε τις ακραίες φωνές να κυριαρχήσουν, γιατί αυτές είναι πολλές πλέον στην Ευρώπη.
Όσο δεν υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας στο κοινωνικό κράτος, ώστε κάθε πολίτης της Ευρώπης αλλά και της πατρίδας μας να νιώθει ότι τα χρήματα τα οποία του παίρνει πολλαπλώς η ελληνική κυβέρνηση καθώς και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, του επιστρέφονται με τρόπο δίκαιο και δεν πηγαίνουν σε μία μαύρη τρύπα, τότε η ανασφάλεια θα μεγαλώνει. Εμείς λέμε ότι χρειάζεται ένα ελάχιστο κοινωνικό εισόδημα για όλους τους πολίτες, πιστεύουμε ότι αυτό πρέπει να αποτελέσει βάση, πάνω στο οποίο θα κτιστεί και η έννοια ενός νέου κοινωνικού κράτους αλλά και η έννοια μίας παραγωγής και ανάπτυξης. Πρέπει να βάλουμε ξανά τους ανθρώπους σε διαδικασία παραγωγικότητας. Όσο κάθονται απομονωμένοι μακριά από την καθημερινότητα, τόσο τα προβλήματα θα μεγαλώνουν.
Ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην 3η Διεθνή Ευρωαραβική Σύνοδο
3η Διεθνή Ευρωαραβική Σύνοδος
Ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη
Κυρίες και κύριοι,
Χαίρομαι πολύ που είμαι σήμερα εδώ μαζί σας στην 3η Ευρω-Αραβική Σύνοδο. Ένας θεσμός που καθιερώνεται πια ως μια γέφυρα ανάμεσα στην Ευρώπη και τον Αραβικό κόσμο. Και θα ήθελα και εγώ να ευχαριστήσω τους υποστηρικτές αυτής της εκδήλωσης για την αμέριστη υποστήριξή του στην προώθηση των ελληνοαραβικών σχέσεων. Ο μεγάλος ιστορικός Fernand Braudel έγραψε για τους λαούς της Μεσογείου ότι, «ο πολιτισμός τους φέρνει κοντά, η οικονομία ενδυναμώνει τη σχέση τους και μόνο η πολιτική εμποδίζει την προσέγγισή τους». Ο Braudel αποτυπώνει με μεγάλη ακρίβεια κάτι που ισχύει και σήμερα όχι μόνο στη Μέση Ανατολή, μια περιοχή που αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις, αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη: Όλα σήμερα αλλάζουν. Η δημογραφική έκρηξη προκαλεί σημαντικές μεταναστευτικές ροές, η κλιματική αλλαγή φέρνει οικονομικές ανισότητες με ακραία χαρακτηριστικά. Όλα αυτά διαμορφώνουν νέα δεδομένα που ζητούν νέες απαντήσεις από πολιτικούς. Απαντήσεις που πρέπει να δοθούν με ευθύνη αλλά και τόλμη.
Η Ιστορία μας, η κοινή ιστορία των λαών της Μεσογείου, μας μαθαίνει ότι η ευημερία θέλει ανοιχτούς ορίζοντες και συνεργασία μεταξύ των λαών, όχι παγίδευση μέσα σε στενά εθνικά στερεότυπα. Είναι όμως, δυστυχώς σήμερα, το φάντασμα ενός νεο-προστατευτισμού που απλώνεται πάνω από τη διεθνή οικονομία και πάει να καλύψει την παγκοσμιοποίηση. Και οφείλω να πω εδώ ότι -παρά τα μεγάλα προβλήματα που ανέδειξε- η παγκοσμιοποίηση συνολικά έφερε μία πρωτοφανή αύξηση του παγκόσμιου πλούτου.
Σε μια τέτοια συγκυρία, είναι ανάγκη περισσότερο παρά ποτέ να σφίξουν οι οικονομικοί δεσμοί ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον αραβικό κόσμο, που αποτελεί εξάλλου τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Ευρώπης μετά τις ΗΠΑ και την Κίνα. Ξέρουμε καλά ότι οι διμερείς σχέσεις προωθούν με καταλυτικό τρόπο τις πολυμερείς θεσμικές ρυθμίσεις. Ειδικά η Ελλάδα καλείται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο σε αυτό και όχι μόνο για τους προφανείς γεωγραφικούς λόγους.
Με τον αραβικό κόσμο μας συνδέουν δεσμοί πολιτιστικοί χιλιετιών. Μια πνευματική παράδοση που ξεκινάει από τα αρχαία χρόνια και φτάνει ως την παρουσία του Ελληνισμού σε μεγάλα κέντρα της Μεσογείου, όπως η Αλεξάνδρεια. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η Ελλάδα είναι σήμερα -παρά τις δυσκολίες στις οποίες θα αναφερθώ στη συνέχεια- ένας εξαιρετικά ελκυστικός επενδυτικός προορισμός στην Ανατολική Μεσόγειο. Είναι η πύλη εισόδου στην ευρωπαϊκή ήπειρο, για την Αφρική, αλλά και για τη Μέση Ανατολή. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι κρίσιμος κόμβος των διευρωπαϊκών μεταφορικών και ενεργειακών δικτύων. Η χώρα μας προσφέρεται σήμερα για κάθε φιλόδοξο επιχειρηματικό σχέδιο. Αυτός εξάλλου είναι και ένας από τους βασικούς λόγος που πολλοί από εσάς είστε εδώ σήμερα.
Το κλίμα και οι φυσικές της ομορφιές είναι σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για τον κλάδο του τουρισμού, του αγρο-διατροφικού τομέα και των κατασκευών. Η γεωμορφία της προσκαλεί για ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Όλα αυτά, ενώ το εξειδικευμένο και αρκετά ανταγωνιστικό από πλευράς μισθών ανθρώπινο δυναμικό της εγγυάται ποιοτικές επενδύσεις στην πληροφορική, στις επικοινωνίες, στις υπηρεσίες υγείας, αύριο ελπίζουμε και στις υπηρεσίες παιδείας. Και βέβαια σημαντικές επιχειρήσεις όπως η CCC και το Group Olayan έχουν εδώ και δεκαετίες επιλέξει την πατρίδα μας για να εγκαταστήσουν τα κεντρικά τους γραφεία.
Ήδη, στον τόπο μας δρομολογούνται σημαντικά projects με την συμμετοχή αραβικών κεφαλαίων όπως, μεταξύ άλλων, στις ιχθυοκαλλιέργειες, σε ξενοδοχειακές μονάδες, στον τραπεζικό κλάδο, καθώς και στην αξιοποίηση του Ελληνικού. Θα επανέλθω σε αυτό στη συνέχεια. Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο θεσμός της Golden Visa πρέπει να ενισχυθεί περισσότερο και η φορολογική αντιμετώπιση των αλλοδαπών (non-dom) κατοίκων να εκσυγχρονιστεί, ώστε να γίνει η χώρα μας ακόμη ελκυστικότερη, όπως συνέβη και με άλλες Μεσογειακές χώρες.
Εξίσου, όμως, σημαντικές είναι και οι ευκαιρίες που προβάλλουν στο εξαγωγικό εμπόριο: Ο ελληνικός αγρός, η ελληνική γη, η βιομηχανία τροφίμων μπορούν να εφοδιάσουν τις αραβικές αγορές με ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα. Ο κατασκευαστικός τομέας διαθέτει πλούσια τεχνογνωσία, αναλαμβάνει -ήδη σήμερα που μιλάμε- σημαντικά έργα σε αραβικά κράτη. Ενώ η ναυτιλία μας πρωτοπορεί στη θάλασσα και ενισχύει την εφοδιαστική αλυσίδα της περιοχής.
Κυρίες και κύριοι,
Πιστεύω ακράδαντα ότι οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών του Κόλπου και της Βόρειας Αφρικής έχουν τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης. Σήμερα οι ξένες επενδύσεις και οι εξαγωγές μας στον αραβικό κόσμο δεν βρίσκονται ούτε στο 20% των πραγματικών δυνατοτήτων τους. Αν αυτό ήταν, απλώς, αποτέλεσμα της κρίσης, τότε, όταν η παγκόσμια οικονομία άρχισε να ανακάμπτει, θα έπρεπε και η πατρίδα μας κανονικά να ακολουθεί. Δυστυχώς, την περίοδο 2015-2017, τα καλά χρόνια της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, η Ελλάδα αποτέλεσε, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τη μοναδική αρνητική αναπτυξιακή έκπληξη μεταξύ των αναπτυγμένων οικονομιών. Γιατί; Γιατί δυστυχώς η σημερινή κυβέρνηση κράτησε τη χώρα όμηρο μιας επικίνδυνης οικονομικής πολιτικής, προκαλώντας εκροή καταθέσεων, κρίση εμπιστοσύνης, εσωτερική στάση πληρωμών, πλήρες «πάγωμα» ή και αναστολή πολλών επενδυτικών σχεδίων.
Η έμπρακτη άρνηση των μεταρρυθμίσεων, η ανικανότητά της να θωρακίσει το τραπεζικό σύστημα και να αντιμετωπίσει τα «κόκκινα δάνεια», η άρνησή της απέναντι σε κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία και ιδιωτικοποίηση, καθώς και η εμμονή της σε έναν εντελώς παρωχημένο κρατισμό πήγαν, δυστυχώς, τη χώρα πίσω. Η κυβέρνηση έβαλε τη χώρα στην παγίδα της χαμηλής ανάπτυξης, με τους φόρους να αυξάνονται, την οικονομία να σέρνεται, το δημόσιο χρέος να παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά ύψη.
Το 2017 η ελληνική οικονομία κατέγραψε έναν από τους μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρωζώνη. Αντίθετα, κράτη που εφάρμοσαν προγράμματα προσαρμογής, όπως η Πορτογαλία και η Κύπρος, σημείωσαν υψηλή ανάπτυξη, ανακτώντας τις απώλειες που υπέστη το ΑΕΠ τους εξαιτίας της κρίσης. Παρά τις διαβεβαιώσεις που έδωσε χθες από αυτό εδώ το βήμα ο κ. Τσίπρας, δυστυχώς οι νεότερες προβλέψεις για την ανάπτυξη το 2019 αναμένονται «ψαλιδισμένες». Ακόμη χειρότερα: η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην επικαιροποιημένη ανάλυσή της για τη βιωσιμότητα του χρέους, προβλέπει μία μακρά περίοδο εξαιρετικά ισχνής ανάπτυξης, από το 2023 και μετά, με την αύξηση του ΑΕΠ να κινείται στο απογοητευτικό 1% για τη χώρα.
Τα σημερινά απαγορευτικά spreads των 10ετών ομολόγων, που είναι σταθερά πάνω από 4%, ενώ η Κύπρος άντλησε κεφάλαια με απόδοση 2,4%, φανερώνουν πως βρισκόμαστε ενώπιον νέου αδιεξόδου, με χαμηλή ανάπτυξη, μεγάλο χρέος και πολύ υψηλά επιτόκια δανεισμού. Το κυβερνητικό μείγμα οικονομικής πολιτικής βασίζεται στην υπερφορολόγηση. Ενώ οι στρεβλώσεις στις αγορές προϊόντων και το θεσμικό περιβάλλον παραμένουν μεγάλες. Γι’ αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Ελλάδα υποχώρησε κατά τέσσερις θέσεις στον πίνακα της Παγκόσμιας Έκθεσης Ανταγωνιστικότητας του World Economic Forum για το 2018. Η χώρα μας δυστυχώς σήμερα βρίσκεται στην 57η θέση ανάμεσα σε 140 κράτη.
Δίπλα στην οικονομία, όμως, καραδοκεί ένας ακόμα μεγάλος κίνδυνος: η διάλυση του κράτους, η κοινωνική αποσύνθεση, η τοξική πολιτική ατμόσφαιρα, η έντονη πόλωση, ο διχαστικός λόγος, υπονομεύουν τα θεμέλια των θεσμών και τελικά της ίδιας της Δημοκρατίας μας. Όσο συνεχίζεται η σημερινή αβεβαιότητα και ανασφάλεια δεν πρόκειται η οικονομία να κινηθεί ανοδικά με ουσιαστικό τρόπο. Και η χώρα θα συνεχίζει να παραμένει στάσιμη. Θέλω να το ξεκαθαρίσω για άλλη μια φορά: η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος στην οποία έχουμε εισέλθει βλάπτει σοβαρά τη χώρα. Εδώ που είμαστε, όσο πιο γρήγορα γίνουν εκλογές στη χώρα τόσο το καλύτερο. Η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα, ισχυρή κυβέρνηση με καθαρή λαϊκή εντολή να κάνει μεγάλες αλλαγές στον τόπο. Να εξασφαλίσει την πολιτική σταθερότητα -που και εσείς, ως μακροπρόθεσμοι επενδυτές αναζητάτε. Και πιστεύω ότι σύντομα η χώρα θα έχει μια τέτοια κυβέρνηση. Διότι, δυστυχώς, κυρίες και κύριοι, κάτι είναι σάπιο στην κυβέρνηση του κ. Τσίπρα: Μέσα στο υπουργικό συμβούλιο υπουργοί ερίζουν για μυστικά κονδύλια και, ενδεχομένως, για μίζες γύρω από αυτά. Ο Υπουργός Εξωτερικών απομακρύνεται με ύμνους από τη θέση του, αλλά μένει στη θέση του ο υπουργός Άμυνας που καταγγέλλει την πολιτική που εφάρμοσε ο Υπουργός Εξωτερικών, ο οποίος απεπέμφθη. Ο Πρωθυπουργός αποσιωπά την επιστολή παραίτησης του κ. Κοτζιά, ενώ οι άλλοι παριστάμενοι κάνουν πως «δεν άκουσαν» τίποτα.
Όλα αυτά, ενώ τα ευρωπαϊκά όργανα ελέγχουν ήδη σημαντικά ποσά που δόθηκαν στην κυβέρνηση ως αρωγή για τους πρόσφυγες οι οποίοι κατέληξαν σήμερα φυλακισμένοι κάτω από τον ανοιχτό ουρανό στο «κολαστήριο» της Μόριας. Η καθημερινότητα των Ελλήνων περιβάλλεται από ανασφάλεια και απογοήτευση. Οι πολίτες έχουν γίνει όμηροι του εγκλήματος μέσα στις ίδιες τις γειτονιές τους. Περιοχές ολόκληρες, όπως τα Εξάρχεια, ελέγχονται από κουκουλοφόρους. Διάφορες συλλογικότητες έχουν μετατρέψει δημόσια κτίρια σε γιάφκες. Οι εξτρεμιστές καίνε αστυνομικά τμήματα, απειλούν πολίτες, βανδαλίζουν μέχρι και ξένες πρεσβείες. Καθηγητές και φοιτητές ζητούν πίσω τα πανεπιστήμιά τους που έχουν μετατραπεί σε «άσυλο» μολότοφ και ναρκωτικών. Ενώ ένας ανήμπορος υπουργός Παιδείας παρακολουθεί αμήχανος εισβολείς-μαθητές να κραυγάζουν, όρθιοι στο γραφείο του, τυφλά συνθήματα. Η κοινωνία, παρακολουθεί τη διαρκή πολιτική και ηθική υποβάθμιση της χώρας, καθηλωμένη από τα οικονομικά της προβλήματα. Βλέπει το κυβερνητικό παζάρι γύρω από τις νέες περικοπές συντάξεων. Γνωρίζει, όμως, ότι το μέλλον έχει υπονομευθεί από δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί μέχρι το 2060. Η κοινωνία ανησυχεί με την εργαλειοποίηση της Δικαιοσύνης, ακούγοντας Υπουργούς να ζητούν την φυλάκιση των πολιτικών τους αντιπάλων, προκειμένου οι ίδιοι να μείνουν στις καρέκλες τους. Και, βέβαια τρομοκράτες παίρνουν άδειες από τις φυλακές και βγαίνουν σαν κύριοι από αυτές.
Κυρίες και κύριοι,
Αν μίλησα για όλα αυτά, ήταν για να επισημάνω ότι το μοντέλο που εγώ εισηγούμαι δεν αναφέρεται, απλώς, σε δείκτες, αλλά σε ανθρώπους που ευημερούν μέσα στην καθημερινότητά τους. Σε πνεύμα ανάπτυξης και δημιουργίας που θα διαπερνά τους θεσμούς ενός κράτους δικαίου, τις υπηρεσίες ενός αποτελεσματικού δημόσιου τομέα, αλλά και τη λειτουργία ενός σύγχρονου δημοκρατικού πολιτικού συστήματος.
Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης παρουσίασα τις κεντρικές πτυχές του σχεδίου μας για την ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας, στην ακριβώς αντίθετη λογική από αυτήν που ισχύει σήμερα: Βιώσιμα πρωτογενή πλεονάσματα, αλλά -προσέξτε- όχι περιττά υπερπλεονάσματα, τα οποία στραγγαλίζουν την πραγματική οικονομία. Λιγότεροι φόροι και εισφορές, με ταυτόχρονo συμμάζεμα των κρατικών δαπανών. Για περισσότερες επενδύσεις και περισσότερες δουλειές. Όχι στη διαρκή μείωση του Εθνικού Προϊόντος που θα μοιράζεται με μορφή επιδομάτων στους κομματικούς πελάτες. Ναι στη συνολική αύξηση του δημόσιου πλούτου όπου θα έχουν μερίδιο όλοι. Ανάπτυξη με νέες ευκαιρίες για τους πολλούς. Αλλά και κανένας χωρίς πρόνοια και προστασία.
Πρώτος άξονας της στρατηγικής μας είναι η ενίσχυση της ρευστότητας στην οικονομία και η μείωση του φορολογικού βάρους για ιδιώτες και επιχειρήσεις. Ας είμαστε ειλικρινείς. Χωρίς επαρκή τραπεζική πίστη και ρευστότητα, χωρίς φιλικό φορολογικό σύστημα που θα απελευθερώσει πόρους για την ενίσχυση επιχειρηματικών σχεδίων και της ζήτησης, το ελατήριο της ανάπτυξης θα παραμένει πάντα συμπιεσμένο. Η κυβέρνηση σήμερα στερεί από την οικονομική ζωή την αναγκαία ρευστότητα και η πρόσβαση στη χρηματοδότηση καταγράφεται από εσάς τους επιχειρηματίες ως το μεγαλύτερο πρόβλημα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Τα «κόκκινα δάνεια» δεν αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου δεν αποπληρώνονται, παρά το μεγάλο μαξιλάρι που διαφημίζει η κυβέρνηση. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αναπτυξιακός μοχλός με μεγάλο πολλαπλασιαστή, υπο-εκτελείται. Γιατί; Για να τροφοδοτούνται υπερ-πλεονάσματα, για να μοιράζουν κάποιοι επιδόματα. Ενώ στο ΕΣΠΑ η κυβέρνηση θριαμβολογεί χωρίς να έχει εισαχθεί σε αυτό κανένα ουσιαστικά νέο ιδιωτικό έργο, με πληρωμές έργων που ξεκίνησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης για ιδιώτες, αλλά και για επιχειρήσεις, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μας: Μειώνουμε το φόρο επιχειρήσεων από το 29% στο 20% εντός μιας διετίας. Αλλά και τη φορολογία των μερισμάτων από το 15% στο 5%, ώστε ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής για τις επιχειρήσεις να πέσει από το 40% στο 24%. Ο ΕΝΦΙΑ μειώνεται κατά 30% εντός δύο ετών. Και θέλουμε εντός μιας τετραετίας να περικόψουμε ασφαλιστικές εισφορές για την κύρια σύνταξη από το 20% στο 15%, μειώνοντας το μη μισθολογικό κόστος. Ακούγοντας τις επιχειρήσεις, οι οποίες μας λένε σήμερα ότι είναι πάρα πολύ ακριβό και δύσκολο να κρατήσουν στην Ελλάδα καλούς εργαζόμενους, τους οποίους συχνά χάνουν διότι αυτοί επιλέγουν να φύγουν και να μετακομίσουν στο εξωτερικό, αναζητώντας τελικά καλύτερο διαθέσιμο εισόδημα.
Δεύτερος άξονας είναι η προσέλκυση επενδύσεων. Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι την επόμενη επταετία η χώρα θα χρειαστεί περίπου 100 δις ευρώ για να καλυφθεί το επενδυτικό κενό που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κρίσης. Έχουμε τις ευκαιρίες, έχετε -και απευθύνομαι κυρίως στους προσκεκλημένους μας από το εξωτερικό- τα κεφάλαια. Εμείς εγγυόμαστε ότι το πλαίσιο του επιχειρείν θα είναι απλούστερο, περισσότερο προβλέψιμο και φιλικό προς την επιχειρηματικότητα.
Προχωρούμε άμεσα:
Στη σύσταση μια ειδικής θέσης Υφυπουργού με αποκλειστική αρμοδιότητα τις επενδύσεις. Αυτός θα αναλαμβάνει και θα έχει τη νομική δικαιοδοσία να ολοκληρώσει αδειοδοτικά κάθε επιχειρηματικό σχέδιο -το οποίο δεν προωθείται αμέσως από τις υπηρεσίες- μέσα σε αυστηρά χρονοδιαγράμματα.
Στην ενοποίηση όλων των δομών εξωστρέφειας, με προώθηση των εξαγωγών σε έναν νέο φορέα, στο υπουργείο Εξωτερικών.
Στην ανάπτυξη των Επιχειρηματικών Πάρκων σε ρόλο οργανωμένων υποδοχέων επιχειρήσεων, αλλά επίσης σε ρόλο ενδιάμεσων φορέων αδειοδότησης, με κατάργηση δημοτικών τελών καθαριότητας και ηλεκτροδότησης για επιχειρήσεις εντός βιομηχανικών πάρκων.
Και προχωράμε βέβαια σε κάτι το οποίο ξέρω ότι απασχολεί όλους τους επενδυτές που θέλουν να επενδύσουν στη χώρα μας. Στη δραστική απλούστευση των αδειοδοτήσεων -με βάση, μόνο πια τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Οι οικοδομικές άδειες θα ενσωματωθούν με αυτές της χρήσης γης, και φυσικά θα θεσμοθετηθούν και ιδιωτικοί φορείς αδειοδότησης και θα απλουστευθεί η χωροθέτηση νέων περιοχών για επενδύσεις.
Τρίτος άξονάς μας είναι η στρατηγική μας για ένα νέο μοντέλο το οποίο θα επαναφέρει την επιχειρηματικότητα στη θέση που της αρμόζει στο αξιακό σύστημα των Ελλήνων. Μία επιχειρηματικότητα που να στηρίζεται στον υγιή ανταγωνισμό, στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και στην τήρηση των συμφωνιών. Και, προφανώς, σε ένα κράτος αποτελεσματικό και γρήγορο. Ευέλικτο, ώστε να μην καταπνίγει την επιχειρηματική πρωτοβουλία, αλλά ταυτόχρονα και ισχυρό ώστε να μην υποτάσσεται στα ειδικά συμφέροντα. Με εργαζόμενους που θα έχουν μέρισμα από την ανάπτυξη, αλλά και με εργοδότες που θα αναλαμβάνουν δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Κυρίες και κύριοι,
Περιέγραψα μια Ελλάδα με αρκετά σκοτεινά στοιχεία: Μια χώρα σε κρίση οικονομική, θεσμική, αλλά και ηθική. Και είναι υποχρέωσή μου να μην ωραιοποιώ τις καταστάσεις – γιατί η σημερινή κυβέρνηση τραυμάτισε την πατρίδα μας. Όχι μόνο την κρατά καθηλωμένη, αλλά υπονομεύει και το μέλλον της. Οι Τράπεζες έχουν ένα δύσκολο δρόμο μπροστά τους για να εξυγιάνουν τα χαρτοφυλάκιά τους, να μειώσουν τα κόκκινα τους δάνεια, να αντλήσουν κεφάλαια, να βελτιώσουν τη ρευστότητά τους, να φέρουν πίσω καταθέσεις, ώστε να χρηματοδοτήσουν την πραγματική οικονομία. Δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί, από τη ΔΕΗ ως τον ΟΑΣΘ, χρειάζονται άμεσα, πειστικά πλάνα αναδιάρθρωσης για να μην καταρρεύσουν. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε εφορία και ταμεία απαιτούν μείωση επιβαρύνσεων και μια γενναία οριζόντια ρύθμιση για να μετατραπούν από ωρολογιακή βόμβα, που είναι σήμερα, σε ένα όχημα ενίσχυσης της φορολογικής συμμόρφωσης. Οι δικαστικές αποφάσεις για διεκδίκηση αναδρομικών και η συνεχής διεύρυνση του κομματικού κράτους, μπορεί να τινάξουν στον αέρα τη δημοσιονομική προσαρμογή, μεταφέροντας στο μέλλον νέες θυσίες για τους Έλληνες και δημιουργώντας νέο φαύλο κύκλο αβεβαιότητας και στασιμότητας για την Ελλάδα.
Όλα αυτά είναι πραγματικά προβλήματα. Πρέπει να τα ξέρουν οι επενδυτές. Αλλά είμαστε εδώ για να πούμε στους επενδυτές ότι σε κάθε πρόβλημα υπάρχει και μια λύση. Και η λύση σήμερα στην πατρίδα μου είναι μια μεγάλη πολιτική αλλαγή. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει -το πιστεύω ακράδαντα και το πιστεύει κι η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων συμπολιτών μας- αυτό που είδατε σήμερα το πρωί αντικρύζοντας το λαμπερό της ήλιο: Μια χώρα γεμάτη φως.
Κυρίες και κύριοι,
Για τις μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες που σήμερα παραμένουν αναξιοποίητες, επιτρέψτε μου, κλείνοντας την παρέμβασή μου, να αναφερθώ σε τέσσερα συγκεκριμένα παραδείγματα:
Πρώτον, αγορά ακινήτων. Η Ελλάδα και η Αθήνα κι άλλες μεγάλες ελληνικές πόλεις, είναι πολύ πιο κοντά στα κεφάλαια των αραβικών Κρατών από ότι, για παράδειγμα το Λονδίνο, το Παρίσι, ή η Φρανκφούρτη. Κεντρικές διοικήσεις αραβικών επιχειρήσεων μπορούν να έρθουν στην Ελλάδα. Επίσης, ο τουρισμός θα αναζητήσει την επόμενη πενταετία δεκάδες δισεκατομμύρια, ώστε να ανταποκριθεί από τη μία στην υψηλότερη ζήτηση που έχει μία από τις ομορφότερες χώρες του κόσμου, αλλά κι από την άλλη στην αδήριτη ανάγκη να αναβαθμίσουμε την ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος. Ποια, λοιπόν, μπορεί να είναι ασφαλέστερη επένδυση για εσάς, από την αγορά γης και την κατασκευή νέων τουριστικών μονάδων ή μονάδων δεύτερης κατοικίας;
Δεύτερος τομέας που προσφέρει πολύ μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες. Ορυκτός Πλούτος και Ενέργεια. Η υψηλή τεχνογνωσία στην εκμετάλλευση υδρογονανθράκων αποτελεί αναμφισβήτητη προστιθέμενη αξία για αραβικές επενδύσεις κυρίως στο πετρέλαιο αλλά και στο φυσικό αέριο. Το ενδιαφέρον σας προφανώς είναι καλοδεχούμενο για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Ωστόσο, η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής επιβάλλει να δώσουμε έμφαση σε επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εξασφαλίζοντας την ενεργειακή αυτονομία των νησιών μας αλλά και τη μεγαλύτερη δυνατή συνεισφορά των ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό μίγμα της Ηπειρωτικής Ελλάδος. Επιτρέψτε μου να σταθώ λίγο περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, γιατί εκεί υπάρχουν ώριμα επενδυτικά σχέδια, τα οποία μπορούν να προχωρήσουν άμεσα, στην Εύβοια, στον τόπο μου στην Κρήτη, σε άλλα κατοικημένα νησιά αλλά και σε ακατοίκητες βραχονησίδες.
Υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες σε μεγάλα έργα -τα οποία ενδιαφέρουν ιδιαίτερα και την Ε.Ε., τα λεγόμενα projects of Common Interest (έργα κοινού ενδιαφέροντος)-, στην αποθήκευση ενέργειας. Αν μιλάμε για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το πώς αποθηκεύεται αυτή η ενέργεια, όταν δεν φυσάει ή όταν δεν έχει ήλιο, έργα αντλησιοταμίευσης, -το Αμάρι, η Αμφιλοχία- επιχειρηματικά σχέδια που έχουν ήδη επιλεγεί για να χρηματοδοτηθούν από το πακέτο Γιούνκερ. μόνο αυτά τα έργα της αντλησιοταμίευσης θα αναζητήσουν παραπάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ την επόμενη τριετία. Το μόνο το οποίο λείπει είναι το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για να ενταχθεί η παραγόμενη ενέργεια από τα έργα αυτά, στο μείγμα της ηλεκτρικής παραγωγής της χώρας. Οι σχετικές επενδύσεις συνολικά, στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών, μπορεί να ξεπεράσουν τα 15 δις ευρώ, υπό την προϋπόθεση όμως, να συνοδευτούν και από τις απαραίτητες και χρόνια αναγκαίες διασυνδέσεις των νησιών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα. Και στις διασυνδέσεις, χαρακτηριστικές περιπτώσεις συνιστούν, τα μεγάλα και ώριμα έργα όπως η κεντρική ηλεκτρική διασύνδεση, που ξεκινάει από το Ισραήλ, πηγαίνει στην Κύπρο, πηγαίνει στην Κρήτη και φυσικά συνδέει την Κρήτη με την Ηπειρωτική Ελλάδα. Αλλά κι η διασύνδεση των Δωδεκανήσων με την Ανατολική Κρήτη και μικρότερες διασυνδέσεις -μόνο για τις διασυνδέσεις μας θα απαιτηθούν κεφάλαια που θα ξεπερνούν τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ την επόμενη πενταετία. Η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας εξασφαλίζεται και με τη διαφοροποίηση των προμηθευτών σε φυσικό αέριο και για αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να διευρύνουμε τις δυνατότητές μας σε αποθήκευση Liquid Natural Gas (LΝG), προσβλέποντας και στην υλοποίηση του αποθηκευτικού έργου στην Αλεξανδρούπολη.
Τρίτον, επιτρέψτε μου να σταθώ λίγο στις ευκαιρίες που παρουσιάζει ο αγροδιατροφικός τομέας. Δίνοντάς σας ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, από τον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κλάδο των Ιχθυοκαλλιεργειών. Οι ιχθυοκαλλιέργειες σήμερα αποτελούν το πρώτο εξαγωγικό προϊόν της χώρας μας. Και η αξιοποίηση του κλάδου μπορεί να προσθέσει σχεδόν 1 δισεκατ. ευρώ στο εμπορικό ισοζύγιο, να δημιουργήσει παραπάνω από 20.000 καλά πληρωμένες νέες θέσεις απασχόλησης. Σήμερα οι ιχθυοκαλλιέργειες αποτελούν τον πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο ζωικής παραγωγής στη χώρα μας. Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι τεράστια. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων, μέχρι το 2030 το 65% των αλιευτικών προϊόντων θα προέρχεται από την υδατοκαλλιέργεια. Είναι πραγματικά εξαιρετικά ενθαρρυντικό ότι ισχυροί επενδυτικοί όμιλοι που διαχειρίζονται δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως, όπως η Amerra Capital Management και η Mubadala Investment Company επέλεξαν ήδη να επενδύσουν στις υδατοκαλλιέργειες μέσω του ομίλου Andromeda. Τέτοιες επενδύσεις, οι οποίες έχουν και την στήριξη κυβερνήσεων, μεγεθύνουν και ισχυροποιούν τον κλάδο προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και πιστεύω ότι μπορούν να αποτελέσουν τον πιλότο για πολλές περισσότερες επενδύσεις στον αγροδιατροφικό τομέα.
Τέταρτον, και ίσως σημαντικότερο παράδειγμα επενδυτικών ευκαιριών, το παλιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό. Η έκταση του πρώην αεροδρομίου αποτελεί ένα εμβληματικό έργο, το οποίο συμβολίζει από τη μια τις τεράστιες δυνατότητες αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και ταυτόχρονα βέβαια συμβολίζει και την μνημειώδη αναποτελεσματικότητα τη κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Περιορίζομαι μόνο να υπενθυμίσω ότι η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την έκταση των 6.200 στρεμμάτων, η ανακήρυξη του αναδόχου και η υπογραφή της σύμβασης πώλησης, ολοκληρώθηκαν από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2014. Έκτοτε, η κυβερνητική αναβλητικότητα, η εμπλοκή του έργου στις γραφειοκρατικές αδειοδοτικές διαδικασίες, έχουν καθηλώσει την πορεία του. Το έργο αυτό όμως, μπορεί να προσφέρει άμεσα δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Να προσθέσει 1% του ΑΕΠ της χώρας. Υποέργα του να προσελκύσουν κεφάλαια, από πολλούς διαφορετικούς επενδυτικούς πόρους. Και βέβαια θα αλλάξει την όψη της Αθήνας, και θα αποτελέσει από μόνο του την καλύτερη διαφήμιση για τη νέα Ελλάδα που όλοι οραματιζόμαστε. Αποτελεί προσωπική μου δέσμευση ότι η πρώτη από ένα πλήθος δράσεων της κυβέρνησής μας, εφόσον μας εμπιστευτεί ο ελληνικός λαός, θα αφορά την τάχιστη δρομολόγηση του έργου αυτού, ώστε το Ελληνικό να δώσει πνοή στην πρωτεύουσα και να σηματοδοτήσει διεθνώς την αλλαγή σελίδας της χώρας.
Κυρίες και κύριοι,
Κλείνω με την εξής παρατήρηση. Πριν από τέσσερα χρόνια, πριν από τις εκλογές του 2015, ο κ. Τσίπρας τότε αρχηγός της αντιπολίτευσης, στην ίδια θέση που βρίσκομαι εγώ σήμερα, σας καλούσε να μην επενδύσετε στην Ελλάδα και σας απειλούσε ότι «θα χάσετε τα λεφτά σας». Το τι έγινε μετά είναι γνωστό. Εγώ σήμερα, μετά από 2,5 χρόνια που έχω την τιμή να είμαι πρόεδρος της Ν.Δ., σας κοιτάω στα μάτια και σας προσκαλώ να επενδύσετε στην Ελλάδα. Να αξιοποιήσετε τις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζει ο τόπος μας. Θα κερδίσετε κι εσείς, ωφελημένη θα είναι και η πατρίδα μας. Ελάτε λοιπόν να επενδύσετε στην Ελλάδα. Και να γνωρίζετε ότι τα προβλήματα τα οποία σας περιέγραψα είναι πραγματικά, αλλά είναι ταυτόχρονα και αντιμετωπίσιμα. Και ότι μια μεγάλη πολιτική αλλαγή, η οποία πιστεύω ότι δρομολογείται, μπορεί να αποκαταστήσει αυτήν την άυλη αξία, η οποία είναι τόσο σημαντική, τελικά για τη διαμόρφωση του επενδυτικού κλίματος. Αυτή δεν είναι άλλη από την εμπιστοσύνη. Εμπιστοσύνη των εγχώριων και διεθνών κεφαλαίων ότι η χώρα θα αποκτήσει επιτέλους μια σοβαρή αξιόπιστη, αποτελεσματική κυβέρνηση, που θα μιλάει με μία γλώσσα, και η οποία θα θέτει την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην πρώτη προτεραιότητα της πολιτικής της ατζέντας. Σας θέλουμε μαζί μας σε αυτή την προσπάθεια, γιατί μαζί μπορούμε.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.
Τελικά φταίνε – και πάλι- οι στρατιωτικές δαπάνες για τα ανεβοκατεβάσματα του ελλείμματος του 2009 – Απάντηση Κομισιόν σε Ν. Χουντή
Στο ίδιο έργο θεατής ο ελληνικός λαός εδώ και δύο δεκαετίες
Τελικά φταίνε -και πάλι- οι στρατιωτικές δαπάνες για τα ανεβοκατεβάσματα του ελλείμματος του 2009
Απάντηση Κομισιόν (Επίτροπος Thyssen) σε Νίκο Χουντή (ΛΑΕ)
Τις αμαρτωλές στρατιωτικές δαπάνες και τον τρόπο καταγραφής τους δείχνει, για μια ακόμα φορά, η Κομισιόν ως αιτία των συνεχών αναθεωρήσεων του ελλείμματος του 2009, χρονιάς που ενταχθήκαμε στο καταστροφικό καθεστώς των Μνημονίων. Αυτό προκύπτει από απάντηση που έδωσε η Επίτροπος Thyssen σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, σχετικά με τις περίεργες αναθεωρήσεις του ελλείμματος του 2009, που έχει πραγματοποιήσει η Eurostat.
Πιο συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ στην ερώτησή του σημείωνε ότι, με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις της Eurostat, το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης της Ελλάδας για το έτος 2009, αυξομειώνεται τα τελευταία 8 χρόνια, από 15.4% το 2010, σε 15.8% το 2011, σε 15.6% το 2012, σε 15.7% το 2013, για να καταλήξει, σήμερα, να υπολογίζεται (βλέπε εδώ) στο 15.1%.
Στη συνέχεια της ερώτησής του, ο Νίκος Χουντής ζητούσε από την Κομισιόν να τεκμηριώσει στατιστικά πού οφείλεται η μείωση του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης για το έτος 2009 από το 15,8% το 2011 στο 15,1% σήμερα, καθώς επίσης, με βάση ποιους κανόνες της στατιστικής μεθοδολογίας ESA95/ESA2010 αιτιολογείται η παραπάνω αναθεώρηση των στοιχείων του ελλείμματος του 2009.
Στην απάντησή της, η Επίτροπος Thyssen σημειώνει ότι, από το 2013 έχει αλλάξει το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών, με αποτέλεσμα «τις αναθεωρήσεις των λογαριασμών του δημοσίου, και κατά συνέπεια του ελλείμματος/πλεονάσματος, για το σύνολο των χρονολογικών σειρών από τα κράτη μέλη», ενώ ειδικά για την περίπτωση της Ελλάδας, «η μετάβαση αυτή στο ΕΣΛ 2010 είχε ως αποτέλεσμα την μεταβολή του ελλείμματος ως ποσοστού του ΑΕΠ, κυρίως λόγω της προς τα άνω αναθεώρησης του ΑΕΠ».
Απαντώντας, όμως, η Επίτροπος συγκεκριμένα για το έλλειμμα του 2009 υπογραμμίζει ότι, λόγω της αλλαγής στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών, η ΕΛΣΤΑΤ επανεξέτασε τις στατιστικές δημόσιων οικονομικών (ΣΔΟ) των ετών 1995-2005, με αποτέλεσμα την αναθεώρηση του ελλείμματος του 2009, λόγω της «διορθωμένης καταγραφής σχετικά με παραδόσεις στρατιωτικού εξοπλισμού για το σύνολο των χρονοσειρών, η οποία βασίστηκε σε πρόσθετες πηγές δεδομένων που ανακτήθηκαν από την ΕΛ.ΣΤΑΤ».
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση και απάντηση:
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-004404/2018
προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού
Nikolaos Chountis (GUE/NGL)
Θέμα: Αναθεώρηση του ελλείμματος γενικής κυβέρνησης της Ελλάδας για το έτος 2009.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Eurostat (πρόσβαση 29/08/2018), το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης της Ελλάδας για το έτος 2009 εμφανίζεται να είναι 15,1% του ΑΕΠ.
Ωστόσο, εάν ανατρέξει κάποιος στις ανακοινώσεις της Eurostat για τα δημόσια στατιστικά και τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος, θα διαπιστώσει ότι το έλλειμμα για το συγκεκριμένο έτος, ενώ ξεκίνησε από το 13,6% το 2010, εκτινάχθηκε στο 15,4% το ίδιο έτος με την ένταξη ορισμένων ΔΕΚΟ, αυξήθηκε και πάλι στο 15,8% το 2011 και στη συνέχεια μειώθηκε στο 15,6% το 2012 μέχρι το 2013 και σήμερα έχει καταλήξει στο 15,1% του ΑΕΠ.
Ερωτάται η Επιτροπή:
- Μπορεί να τεκμηριώσει στατιστικά πού οφείλεται η μείωση του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης για το έτος 2009 από το 15,8% το 2011 στο 15,1% σήμερα;
- Με βάση ποιους κανόνες της στατιστικής μεθοδολογίας ESA95/ESA2010 αιτιολογείται η παραπάνω αναθεώρηση των στοιχείων του ελλείμματος του 2009;
EL E-004404/2018
Απάντηση της κ. Thyssen
εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (26.10.2018)
Σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 479/2009 , η γνωστοποίηση στοιχείων στο πλαίσιο της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος (ΔΥΕ) καλύπτει το προϋπολογισθέν δημόσιο έλλειμμα για το έτος ν, καθώς και τα πραγματικά δημόσια ελλείμματα για τέσσερα έτη (n-1, n-2, n-3 και n-4). Ως εκ τούτου, το έλλειμμα του έτους 2009 γνωστοποιήθηκε από την Ελλάδα ως πραγματικό δημόσιο έλλειμμα για πρώτη φορά στο πλαίσιο της ΔΥΕ του Απριλίου 2010 και για τελευταία φορά στο πλαίσιο της ΔΥΕ του Οκτωβρίου 2013, όταν και ανήλθε σε -36 166 εκατ. ευρώ ή αλλιώς στο 15,7 % του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ).
Μετά την γνωστοποίηση ΔΥΕ του Οκτωβρίου 2013, το έλλειμμα του 2009 συνέχισε να γνωστοποιείται στη Eurostat στο πλαίσιο του προγράμματος διαβίβασης στοιχείων του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ΕΣΛ 2010 ), εντούτοις έπαψε πλέον να υπόκειται στη ΔΥΕ.
Από το 2013 το μεθοδολογικό πλαίσιο για τους εθνικούς λογαριασμούς έχει αλλάξει: Το ΕΣΛ 95 αντικαταστάθηκε από το ΕΣΛ 2010. Αυτή η μετάβαση είχε ως αποτέλεσμα τις αναθεωρήσεις των λογαριασμών του δημοσίου, και κατά συνέπεια του ελλείμματος/πλεονάσματος, για το σύνολο των χρονολογικών σειρών από τα κράτη μέλη. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η μετάβαση αυτή στο ΕΣΛ 2010 είχε ως αποτέλεσμα την μεταβολή του ελλείμματος ως ποσοστού του ΑΕΠ, κυρίως λόγω της προς τα άνω αναθεώρησης του ΑΕΠ.
Μετά την εισαγωγή του ΕΣΛ 2010, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) επανεξέτασε τις στατιστικές δημόσιων οικονομικών (ΣΔΟ) των ετών 1995-2005. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε μικρές αναθεωρήσεις του ελλείμματος για το 2009. Οι κύριες επιπτώσεις στο έλλειμμα προκλήθηκαν από την έγκριση μιας διορθωμένης καταγραφής σχετικά με παραδόσεις στρατιωτικού εξοπλισμού για το σύνολο των χρονοσειρών, η οποία βασίστηκε σε πρόσθετες πηγές δεδομένων που ανακτήθηκαν από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. Η αναθεώρηση των στοιχείων για το 2009 υπόκειτο σε διαδικασίες επικύρωσης της Eurostat, στο πλαίσιο του προγράμματος διαβίβασης του ΕΣΛ 2010.
Κτηνοτροφία: Νέος ενιαίος κτηνοτροφικός φορέας υπό σύσταση
Σύντομα δημιουργείται κοινό μέτωπο των κτηνοτρόφων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του κλάδου. Αναμένεται μάλιστα να αναπτύξει δράση και επίσημα το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
Ο ενιαίος κτηνοτροφικός φορέας είναι γνωστός και σαν «Βουλή των Κτηνοτρόφων».
Η επικείμενη ίδρυση του εθνικού κτηνοτροφικού φορέα αναμένεται, ενώ δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί τι ακριβώς γίνεται με το ζήτημα της υπό σύσταση διεπαγγελματικής οργάνωσης φέτας. Πάντως ενώ οι εμπλεκόμενοι δηλώνουν ότι το θέμα προχωρά κανονικά δεν υπάρχει συγκεκριμένη πληροφόρηση για το πότε θα κλείσει το θέμα της διεπαγγελματικής και τυπικά.
Οι εξελίξεις είναι κοντά.
Στ. Αραχωβίτης: Ο «ελληνικός γύρος» το πρώτο ελληνικό Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να βγει στη δημοσιότητα η υπουργική απόφαση «για τη διαδικασία αναγνώρισης των Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ) από το ΥΠΑΑΤ, ώστε να πιστοποιηθεί ο “ελληνικός γύρος” ως ΕΠΙΠ», όπως δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος(ΣΕΒΕΚ) με θέμα τα «Επώνυμα Προϊόντα Κρέατος: Τάσεις και Ευκαιρίες Ανάπτυξης».
Όπως τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, με την πιστοποίηση «θεωρούμε ότι θα υπάρχει νομοθετική κατοχύρωση του ελληνικού γύρου που θα είναι το πρώτο προϊόν ΕΠΙΠ της Ελλάδος στην Ε.Ε. Έτσι, θα πιστοποιηθεί η διαδικασία της παρασκευής, και η συνταγή του».
Παράλληλα ο κ. Αραχωβίτης ανέφερε ότι «ο τομέας του κρέατος αλλά και ευρύτερα των τροφίμων είναι από τους πιο δυναμικούς της οικονομίας» προσθέτοντας ότι «ο ΣΕΒΕΚ προσφέρει προϊόντα με εξαιρετική ποιότητα».
Υπογράμμισε ότι το υπουργείο σε συνεργεία με τον ΕΦΕΤ διενεργούν αυστηρούς ελέγχους για τη διασφάλιση της ποιότητας των τροφίμων προκειμένου να προστατεύεται ο καταναλωτής.
Σημείωσε πως από τον Απρίλιο είναι υποχρεωτική η αναγραφή προέλευσης κρέατος από το σφαγείο μέχρι τα σημεία πώλησης του κρέατος καθώς και η υποχρεωτική αναγραφή της προέλευσης του κρέατος στην απόδειξη της ταμειακής μηχανής των κρεοπωλείων.
«Στόχος μας» δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός «είναι να αντιμετωπιστούν δυναμικά οι ελληνοποιήσεις, υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τον κλάδο με εντατικούς ελέγχους επιστρατεύοντας όλο το επιστημονικό δυναμικό που διαθέτει η χώρα (ΕΦΕΤ, ΕΛΓΟ, Περιφέρειες)».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Χειμερινό ωράριο για το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο ρεύματος από 1η Νοεμβρίου
Το χειμερινό ωράριο για το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο ρεύματος, που περιλαμβάνει και δύο ώρες χαμηλής χρέωσης το μεσημέρι στις περισσότερες περιοχές της χώρας, τίθεται σε εφαρμογή από μεθαύριο Πέμπτη, 1η Νοεμβρίου, όπως ανακοίνωσε ο Διαχειριστής του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ).
Αναλυτικά το ωράριο του νυχτερινού ανά περιοχή έχει ως εξής:
- Για τους οικιακούς πελάτες που διαμένουν:
– Σε όλους τους Δήμους και τις Κοινότητες του Νομού Αττικής
– Στις ευρύτερες περιοχές των πόλεων: Αγρινίου, Αιγινίου, Αιγίου, Αιτωλικού, Ακτίου, Αλεξανδρούπολης, Αλμυρού Μαγνησίας, Αμαλιάδας, Αμυνταίου, Αμφίκλειας, Αμφιλοχίας, ‘Αμφισσας, Αξιούπολης, ‘Αργους, ‘Αρτας, ‘Αστρους, Βέροιας, Βόλου, Γιαννιτσών, Γρεβενών, Διδυμοτείχου, Διστόμου, Δομοκού, Δράμας, Έδεσσας, Ελασσόνας, Ελίκης, Επιδαύρου, Ηγουμενίτσας, Θήβας, Ιάσμου, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καλαμάτας, Καλαμπάκας, Καναλακίου, Καρδίτσας, Καρπενησίου, Κασσάνδρειας, Καστοριάς, Κατερίνης, Κιάτου, Κιλκίς, Κοζάνης, Κομοτηνής, Κορίνθου, Κρανιδίου, Κυπαρισσίας, Λαγκαδά, Λαγκαδίων Αρκαδίας, Λαμίας, Λάρισας, Λιβαδειάς, Νικήτης, Μεθάνων, Μετσόβου, Μολάων, Μουδανιών, Ναυπάκτου, Ναυπλίου, Νάουσας, Νευροκοπίου, Ξάνθης, Ξυλόκαστρου, Πάτρας, Πλαταμώνος, Πολυγύρου, Πρέβεζας, Προβατώνα, Πτολεμαΐδας, Πύλου, Πύργου, Οινοφύτων, Ορεστιάδας, Σερβίων, Σερρών, Σιδηροκάστρου, Σοφάδων, Σκάλας, Σκύδρας, Σπάρτης, Σταγείρων, Στυλίδας, Σχηματαρίου, Τρικάλων, Τρίπολης, Φλώρινας
– Στα νησιά Αλόννησο, Εύβοια, Ζάκυνθο, Κέα, Κέρκυρα Κεφαλληνία, Λευκάδα, Σκιάθο, Σκόπελο
Το νυκτερινό τιμολόγιο εφαρμόζεται με δύο ωράρια:
– Το συνεχές ωράριο διάρκειας 8 ωρών (23:00-07:00). Αυτό θα ισχύσει για όσους καταναλωτές το χρησιμοποιούν ήδη και δεν επιθυμούν να το αλλάξουν.
– Το τμηματικό ωράριο, δηλαδή δύο ώρες το απόγευμα (15:00-17:00) και έξι ώρες τη νύχτα (02:00-08:00), δηλαδή 8 ώρες συνολικά.
Αυτό θα ισχύσει για τις εξής ομάδες καταναλωτών:
– Τους καταναλωτές που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το τμηματικό ωράριο 02:00-08:00 και 15:00-17:00 μέχρι 30/04/2018.
– Τους νέους καταναλωτές που ζητούν νυκτερινό τιμολόγιο, οι οποίοι θα λαμβάνουν αυτό το ωράριο και μόνο.
– Τους καταναλωτές που έχουν το συνεχές και επιθυμούν να το αλλάξουν και να λάβουν το τμηματικό (οι οποίοι, όμως, δεν θα μπορούν πλέον να επανέλθουν στο συνεχές ωράριο).
- Για τους οικιακούς καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης το νυκτερινό τιμολόγιο εφαρμόζεται με δύο ωράρια:
– Το συνεχές ωράριο (23:00-07:00). Αυτό θα ισχύσει για όσους καταναλωτές χρησιμοποιούν ήδη αυτό το ωράριο και δεν επιθυμούν να το αλλάξουν.
– Το νυκτερινό τιμολόγιο με τμηματικό ωράριο 02:00-08:00 και 15:00-17:00 (8 ώρες στο 24ωρο). Αυτό θα ισχύσει για τους καταναλωτές που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το τμηματικό ωράριο 02:00-08:00 και 15:00-17:00 μέχρι 30/04/2018. Όσοι έχουν το ωράριο 23:00-07:00 και θέλουν να το αλλάξουν μπορούν να λάβουν το τμηματικό 02:00-08:00 και 15:00-17:00, αλλά δεν μπορούν πλέον να επανέλθουν στο συνεχές ωράριο.
- Στα νησιά Κρήτη (ευρύτερες περιοχές των πόλεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Ιεράπετρας, Αγίου Νικολάου, Σητείας, Χανίων, Σταλίδας Ηρακλείου, Μοιρών Ηρακλείου, Πραιτορίων Ηρακλείου, Βρυσών Χανίων και Αγιάς Χανίων), καθώς και στα νησιά Ηράκλεια, Ίο, Κάλυμνο, Κουφονήσια, Κω, Λειψούς, Λέρο, Λέσβο, Λήμνο, Μήλο, Νάξο, Νίσυρο, Πάρο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σίκινο, Σύρο, Σχοινούσα, Τήλο, Φολέγανδρο, Χάλκη και Χίο, θα ισχύουν τα εξής:
– Το τιμολόγιο εφαρμόζεται με δύο ωράρια: Το συνεχές (23:00-07:00) και το τμηματικό (02:00-08:00 και 15:30-17:30).
– Το τμηματικό ωράριο θα εφαρμόζεται υποχρεωτικώς σε όλους τους νέους οικιακούς καταναλωτές που ζητούν νυκτερινό τιμολόγιο.
Οι καταναλωτές που έχουν σήμερα το συνεχές ωράριο θα εξακολουθήσουν να το χρησιμοποιούν. Αν επιθυμούν να το αλλάξουν και να λάβουν το τμηματικό ωράριο, μπορούν να το λάβουν αν το δηλώσουν στο αρμόδιο γραφείο της ΔΕΔΔΗΕ AE, αλλά οι εν λόγω καταναλωτές δεν θα μπορούν πλέον να επανέλθουν στο συνεχές ωράριο.
– Το συνεχές ωράριο παύει πλέον να εφαρμόζεται σε νέους καταναλωτές και θα χορηγείται μόνο στους καταναλωτές οι οποίοι το έχουν ήδη. Σε γεωγραφικές περιοχές όπου λειτουργούν μόνο χρονοδιακόπτες θα χορηγείται μόνο το συνεχές ωράριο.
- Για τους οικιακούς καταναλωτές της υπόλοιπης χώρας, το νυχτερινό τιμολόγιο θα ισχύει με το συνεχές ωράριο (23:00-07:00), δηλαδή, με τον τρόπο που εφαρμόζεται σήμερα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
















