Αρχική Blog Σελίδα 13770

Γ. Στουρνάρας: Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν επαρκή κεφαλαιακά αποθέματα ασφαλείας για να απορροφήσουν επιπλέον πιστωτικές ζημίες

  Μετά από τρεις γύρους ανακεφαλαιοποιήσεων, οι ελληνικές τράπεζες έχουν από τους υψηλότερους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας στη ζώνη του ευρώ και διαθέτουν επαρκή κεφαλαιακά αποθέματα ασφαλείας για να απορροφήσουν επιπλέον πιστωτικές ζημίες, όπως έδειξε η πανευρωπαϊκή άσκηση προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων (stress test) που ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Επίσης, έχουν βελτιώσει σημαντικά τη ρευστότητά τους, μειώνοντας την εξάρτησή τους από την κεντρική τράπεζα για χρηματοδότηση, ανακτώντας την πρόσβαση στη διατραπεζική αγορά και εκδίδοντας καλυμμένες ομολογίες. Παράλληλα, οι καταθέσεις πελατών αυξάνονται σταδιακά.

  Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας κατά την παρέμβασή του στο Οικονομικό Συνέδριο που διεξάγεται από το πρωί στην Κεντρική Τράπεζα. Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε, ο λόγος των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων προς το σύνολο των ανοιγμάτων παραμένει υψηλός και αποτελεί τη σημαντικότερη πρόκληση για τον ελληνικό τραπεζικό τομέα.

  Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλέστηκε ο ίδιος, οι προσπάθειες των τραπεζών για την μείωση τους εχουν αρχίσει ν’ αποδίδουν, καθώς στο τέλος Ιουνίου του 2018, το απόθεμα των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων έφθασε τα 88,6 δισεκ. ευρώ (47,6% του συνόλου των ανοιγμάτων), μειωμένο κατά 17,3% ή 18,6 δισεκ. ευρώ από το ανώτατο επίπεδο που είχε καταγραφεί το Μάρτιο του 2016.

  Οπως είπε, μέχρι σήμερα, η μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων προέρχεται κατά κύριο λόγο από διαγραφές δανείων. Κατά την προσεχή περίοδο, αυξημένη συμβολή αναμένεται να έχουν οι πωλήσεις και οι τιτλοποιήσεις μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, σε συνδυασμό με τις εισπράξεις, τη ρευστοποίηση εξασφαλίσεων και τις επιτυχείς ρυθμίσεις δανείων. Ο ρυθμός μείωσης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων αναμένεται να επιταχυνθεί, με βάση τους αναθεωρημένους, πιο φιλόδοξους στόχους των τραπεζών για τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα που έχουν τεθεί για την περίοδο έως το 2021.

   Αναφερόμενος στην πρόσφατη κρίση, την χαρακτήρισε ως τη σοβαρότερη των τελευταίων 75 ετών. Επεσήμανε ότι οι Κεντρικές Τράπεζες ανταποκρίθηκαν ικανοποιητικά , προσέθεσε δε, ότι παρά τις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη αναληφθεί, πολλές προκλήσεις παραμένουν και χρειάζεται να γίνουν ακόμη πολλά, καθώς ακόμη και σήμερα, μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τα οποία  ασκούν δραστηριότητες παρόμοιες με αυτές των τραπεζών, χωρίς να έχουν άδεια να λειτουργούν ως τράπεζες, δεν υπόκεινται σε επαρκή παρακολούθηση και εποπτεία. Προκλήσεις επίσης υπάρχουν πέραν του χρηματοπιστωτικού συστήματος.

   Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Φιλανδίας Ολ. Ρεν, υποστήριξε ότι η νομισματική πολιτική θα πρέπει να παραμείνει χαλαρή, προκειμένου να συμβάλει στην ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η ευρωπαική νομισματική πολιτική έχει μπροστά της ακόμη αρκετό δρόμο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έδωσαν τα πάντα στον Ζάεφ και τους (μας) δουλεύει!!! – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ έδωσαν τα πάντα στον Ζάεφ και στα Σκόπια.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Το ξέρουμε όλοι πια. Ακόμη και μέσα στο υπουργικό συμβούλιο ακούστηκαν φράσεις (προφανώς,ακόμη δεν έχει πάρει χαμπάρι η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη για να διερευνήσει την υπόθεση) περί χρημάτων που έδωσε ο Σόρος για να κατευθυνθούν προς την επίτευξη του κυβερνητικού στόχου!

Έδωσαν τα πάντα. Ανακάλυψαν …. Μακεδονικό έθνος! Ανακάλυψαν… Μακεδονική γλώσσα! Έκαναν τις ελληνικές Μακεδονικές επιχειρήσεις να τρέχουν και να μη φτάνουν για να προστατέψουν τα brand name τους! Δίχασαν την ελληνική κοινωνία κατά πάγια τακτικά της Αριστεράς!

Κι όμως, ο Ζάεφ τους δουλεύει! Μας δουλεύει όλους ως λαό!

Οι τροπολογίες που πρότεινε προς έκκριση στο Σκοπιανό κοινοβούλιο για την αλλαγή του Συντάγματος της χώρας του, δημιουργούν μείζον ζήτημα για την ολοκλήρωσης κι εφαρμογής της συμφωνίας των Πρεσπών.

Ο Ζάεφ, δεν αλλάζει το άρθρο 36 του Σκοπιανού Συντάγματος. Δηλαδή την κορωνίδα του Σκοπιανού αλυτρωτισμού. Που αναφέρει για τη «Μακεδονική ταυτότητα» αλλά και τους… «Μακεδονικούς»… απελευθερωτικούς αγώνες !!! Στο ίδιο άρθρο γίνεται αναφορά σε όσους… εκπατρίστηκαν και φυλακίστηκαν για τη… Μακεδονική τους ταυτότητα!

Δηλαδή, δεν αλλάζει το παραμικρό αναφορικά με τον …. Αλυτρωτισμό των… Μακεδόνων του… Αιγαίου!!!

Ιδού ακριβής μετάφραση του άρθρου 36, ιδού κι η τροπολογία που έφερε ο Ζάεφ:

Άρθρο 36

«Η Δημοκρατία εγγυάται ιδιαίτερα δικαιώματα κοινωνικής ασφάλισης σε βετεράνους του αντιφασιστικού πολέμου και όλων των Μακεδονικών απελευθερωτικών πολέμων σε ανάπηρους πολέμου, σε όσους έχουν απελαθεί και φυλακιστεί για τις ιδέες της ξεχωριστής ταυτότητας του Μακεδονικού Λαού και του Μακεδονικού κράτους…».

Τροπολογία Ζάεφ:

Η τροπολογία αναφέρει ότι: «Η Δημοκρατία προστατεύει και εγγυάται την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά του Μακεδονικού Λαού
Η Δημοκρατία φροντίζει τα μέλη του Μακεδονικού λαού που ζει στο εξωτερικό…».

Δηλαδή, στο συγκεκριμένο άρθρο δεν υπάρχει πουθενά αναφορά στη νέα ονομασία του κράτους (π.χ Βορειομακεδονικού Λαού ή Λαού της Βόρειας Μακεδονίας) και χρησιμοποιείται όρος που παραπέμπει σε… Μακεδονικό έθνος!

Τι κάνει ο Ζάεφ;  Δουλεύει την πρόθυμη ελληνική κυβέρνηση κι όλους εμάς. Αλλάζει μεν την συνταγματική ονομασία, αλλά αφήνει άθικτες (και μάλιστα ανανεωμένες μέσω των τροπολογιών που κατέθεσε) έννοιες του… Μακεδονισμού! Δηλαδή, … Μακεδονική ταυτότητα, … Μακεδονικός πολιτισμός, … Μακεδονική ιστορία!!!

Σε όλα αυτά η ελληνική κυβέρνηση δεν αντέδρασε…

Ο δε Ζάεφ τα εμφάνισε ως αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης με την Ελλάδα για τη Συμφωνία των Πρεσπών!

Κατά τα άλλα, όσοι εξέφρασαν κι εκφράζουν αντίθεση στην επαίσχυντη αυτή συμφωνία ήταν κι είναι… ακροδεξιοί που δεν βλέπουν το καλό της πατρίδας…

Ξαναλέμε, ότι όλα αυτά, δημιουργούν μείζον ζήτημα για την ολοκλήρωσης κι εφαρμογής της συμφωνίας των Πρεσπών.

Θ’ αντιδράσει κάποιος; Ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών; Ο πολύς συγκυβερνήτης; Ούτε τώρα θα πει κάτι επί της ουσίας για τα τετελεσμένα που δημιουργούνται;  Πλην, φυσικά  της πολυφορεμένης και χωρίς περιεχόμενο θέσης του ότι… «αν έρθει η συμφωνία στην Ελληνική Βουλή δεν θα την ψηφίσουμε»…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων του Σαββάτου 3 Νοεμβρίου 2018

εφημερίδες 2Α

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 3/11/2018

Axia news: «Άντε γεια»

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “Βγάζουν τον Χριστό από το Σύνταγμα”

ΕΘΝΟΣ: “Μεγάλος αδελφός της εφορίας του AIRBNB”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Πενταπλό μπλόκο στις κατασχέσεις της εφορίας”

ΕΣΤΙΑ: “Καταργούν τον Σταυρό από την ελληνική Σημαία”

Η Άποψη: «Κυβερνητικές αλχημείες»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: ” Νυστέρι στο απόστημα της ανομίας”

Καρφί: «Πως στήνει ο Τσίπρας το «βρώμικο 18»»

ΤΑ ΝΕΑ: “Οι υποψήφιοι στις περιφέρειες και τους μεγάλους δήμους”

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Ομολογία διάλυσης της ΕΡΤ”

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Τους φίλαγαν τ΄ αχαμνά»

Ο ΛΟΓΟΣ: «Βόρεια Μακεδονία»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Ο αγώνας  για τις λαϊκές ανάγκες σε συμπόρευση με το ΚΚΕ είναι σήμερα το αληθινά προοδευτικό”

Η ΑΥΓΗ: “Αντιφασιστική εγρήγορση”

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: ” Θέλουν φυλακή το βαθύ ΠΑΣΟΚ με στόχο τη Ν.Δ.”

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ: «Διπλό σοκ για 6 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων»

KONTRA NEWS: «Τρέμουν ΝΔ και ΚΙΝ.ΑΛ την προανακριτική»

ESPRESSO: «Σφαγή κορυφαίου καρδιολόγου με την ερωμένη του»

STAR: «Τα πρώτα λόγια της Βικτώριας στους αστυνομικούς»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  ” Σπριντ στους φοροελέγχους”

Agrenda: «Ριγμένοι φέτος οι Μακεδόνες από την τιμολόγηση στο βαμβάκι»

 

Eπέστρεψε στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” η Lufthansa μετά από 17 χρόνια απουσίας

Μετά από απουσία 17 ετών η Lufthansa επέστρεψε στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, για να συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Φραγκφούρτη, κάθε Παρασκευή και Κυριακή.

Πρόκειται για «ένα γεγονός το οποίο αποδεικνύει έμπρακτα την εμπιστοσύνη του ομίλου Lufthansa τόσο στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” όσο και στη Βόρεια Ελλάδα γενικά, η οποία εξυπηρετείται ήδη με τις άλλες δύο αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου μας επί σειρά ετών, την Austrian και την Swiss» όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής πωλήσεων της Lufthansa για την Ελλάδα και την Κύπρο, Κωνσταντίνος Τζεβελέκος.

Το αεροσκάφος τύπου “Airbus A320” που έφτασε από τη Φραγκφούρτη στη Θεσσαλονίκη, μεταφέροντας 50 επιβάτες, υποδέχτηκε η καθιερωμένη αψίδα νερού, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την επανέναρξη του δρομολογίου.

«Είναι  μεγάλη συγκίνηση για την ελληνική οικογένεια του Ομίλου Lufthansa το γεγονός ότι εγκαινιάζουμε εκ νέου σήμερα την πτήση από Φραγκφούρτη» επεσήμανε ο κ.Τζεβελέκος, ενώ από την πλευρά του ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, τόνισε ότι η επιστροφή της Lufthansa στη Θεσσαλονίκη σηματοδοτεί τη δυναμική του προορισμού. Όπως υπογράμμισε, η Γερμανία είναι μια από τις πιο σημαντικές αγορές και το εν λόγω δρομολόγιο, δυναμώνει τη σύνδεση με τη Φρανκφούρτη, η οποία αποτελεί hub για τη σύνδεση με άλλες πόλεις του κόσμου.

Στη σημερινή πτήση σημειώθηκε καθυστέρηση περίπου μιάμισης ώρας από τον αρχικό προγραμματισμό, λόγω τεχνικού προβλήματος. Στη συνέχεια, το αεροσκάφος αναχώρησε από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με 150 επιβάτες.

Εντός χρονοδιαγράμματος τα έργα στο αεροδρόμιο

Σε ό,τι αφορά τις εργασίες στο τερματικό σταθμό, όπως ανέφερε ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. «Έχουμε ολοκληρώσει το 60% της θεμελίωσης, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες σύνδεσης με το σύστημα βιολογικού καθαρισμού» πρόσθεσε. «Προχωράμε εντός  χρονοδιαγράμματος και πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα και θα έχει παραδοθεί ο νέος τερματικός σταθμός» επεσήμανε ο κ. Βήλος.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βουλή: Τι προβλέπουν οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την αναθεώρηση του Συντάγματος

«Απαντούμε στις μεγάλες προκλήσεις για τη δημοκρατία και το κοινοβουλευτικό σύστημα»

«Η συνταγματική αναθεώρηση αποσκοπεί όχι μόνο να διορθώσει ατέλειες, αστοχίες και δυσλειτουργίες ως προς την εφαρμογή του Συντάγματος, αλλά κυρίως να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα ως προς την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει το πραγματικό σύνταγμα, η εφαρμογή του συνταγματικού κειμένου στην πολιτική πράξη».

Αυτό επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ, για τη συνταγματική αναθεώρηση.

 «Η καθαρή έξοδος από τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018 και η μετάβαση σε μια νέα ιστορική φάση, μας υποχρεώνει να αφοσιωθούμε στις μεγάλες θεσμικές τομές και μεταρρυθμίσεις με στόχο την ενίσχυση του κοινοβουλευτισμού, την εμβάθυνση της δημοκρατίας, την προώθηση της ισότητας και της ισονομίας, την προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, τον απαραίτητο θεσμικό εκσυγχρονισμό» τονίζεται στην ίδια έκθεση.

Ακόμα, στην έκθεση γίνεται αναφορά «στα βήματα θεσμικής προόδου, εκδημοκρατισμού και απόκρισης σε πραγματικά κοινωνικά και λαϊκά αιτήματα» τα οποία ξεκίνησε η κυβέρνηση από το 2015 «ενισχύοντας την κοινοβουλευτική διαδικασία και προχωρώντας σε σειρά θεσμικών παρεμβάσεων, παρά τους γνωστούς και μεγάλους περιορισμούς που δημιουργούσε η συνθήκη της αυστηρής επιτροπείας».

«- Ψηφίσαμε την απλή αναλογική ως εκλογικό σύστημα στις βουλευτικές και αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλάζοντας τους όρους αντιπροσώπευσης και κατοχυρώνοντας, όχι μόνο την τυπική, αλλά και την ουσιαστική ισότητα της ψήφου.

– Καταθέσαμε και ψηφίσαμε σειρά νομοθετημάτων για τη διεύρυνση των ελευθεριών και την κατοχύρωση νέων κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων, κάνοντας βήματα προς την κατεύθυνση της πραγματικής ισότητας των πολιτών ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, χρώματος ή σεξουαλικού προσανατολισμού. Καταργήσαμε την πολιτική επιστράτευση των απεργών. Αποκαταστήσαμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις», υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

 «Η αναθεώρηση του Συντάγματος, προωθεί περαιτέρω, ώριμες και αναγκαίες προοδευτικές τομές, τόσο για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο πολιτικό μας σύστημα, όσο όμως και για την εμβάθυνση της δημοκρατίας και της λαϊκής κυριαρχίας. Βασικός στόχος είναι να απαντήσουμε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η δημοκρατία και το κοινοβουλευτικό σύστημα. Αλλά και στις προκλήσεις και τους κινδύνους που επιφυλάσσει η ανεξέλεγκτη κυριαρχία των αγορών, η ανεξέλεγκτη κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού στις σύγχρονες κοινωνίες» τονίζεται στην αιτιολογική έκθεση.

Στη συνέχεια, επισημαίνεται ότι «η οικονομική κρίση έφερε στο προσκήνιο τις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού κράτους που αποτελούσε πολιτική επιλογή των προηγούμενων κυβερνήσεων όπως:

-Την αναπαραγωγή σχέσεων εξάρτησης των πολιτών από το πολιτικό προσωπικό,

-Τη δημιουργία, τη συντήρηση και τη συγκάλυψη εστιών διαφθοράς από τη βάση μέχρι τις κορυφές του διοικητικού μηχανισμού.

-Την ανοχή της γενικευμένης φοροδιαφυγής που λειτούργησε και ως καταλύτης για την ηγεμονία του νεοφιλελευθερισμού».

«Είμαστε υποχρεωμένοι να προωθήσουμε μέτρα που θα ενισχύουν τις δημοκρατικές λειτουργίες, και τη λαϊκή συμμετοχή. Την απευθείας συμμετοχή των πολιτών στην πολιτική ζωή αλλά και τη λήψη των αποφάσεων από τους ίδιους τους πολίτες», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην αιτιολογική έκθεση.

Για την καθιέρωση παγίως, αναλογικού εκλογικού συστήματος, αλλά και την ταυτόχρονη καθιέρωση της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας, τονίζεται χαρακτηριστικά:

«Η εποικοδομητική ψήφος δυσπιστίας αποτελεί τον θεσμό σύμφωνα με τον οποίο πρόταση δυσπιστίας δεν μπορεί να γίνει δεκτή από το Κοινοβούλιο, παρά μόνο υπό την προϋπόθεση ότι υπερψηφίζεται ταυτόχρονα και νέος πρωθυπουργός. Και τούτο φυσικά, δεν δημιουργεί μόνο συνθήκες πολιτικής σταθερότητας, καθώς διευκολύνει τη συνέχεια των κυβερνήσεων και δυσκολεύει την πρόωρη λήξη της κοινοβουλευτικής περιόδου. Ταυτόχρονα δημιουργεί και τους όρους εκείνους για τετραετείς πολιτικούς κύκλους, πέρα και έξω από τακτικισμούς και σχεδιασμούς εξωθεσμικών πολιτικών κέντρων. Το μέτρο αυτό ισχυροποιεί την εκάστοτε  κυβέρνηση. Είναι λοιπόν γι’αυτόν τον λόγο, που δεν μπορεί να νοηθεί και να λειτουργήσει, παρά μόνο σε συνδυασμό με την υποχρέωση για εφαρμογή ενός αναλογικού εκλογικού συστήματος, ενός εσωτερικού δηλαδή στον κοινοβουλευτισμό, εξισορροπητικού μηχανισμού. Πρόκειται  για ένα εσωτερικό και μάλιστα δημοκρατικό αντίβαρο της ισχυροποίησης της κυβέρνησης».

 Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται τόσο η πρόταση, «που αποτρέπει τη διάλυση του Κοινοβουλίου με αφορμή την αδυναμία εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας με αυξημένη πλειοψηφία από το Κοινοβούλιο» όσο και «η υποχρέωση ο πρωθυπουργός να είναι απαραιτήτως αιρετός από τον ελληνικό λαό, δηλαδή εκλεγμένος βουλευτής».

«Μια πρόταση που λαμβάνει υπόψη της την πολιτική εμπειρία που αντλήσαμε από τα χρόνια της κρίσης. Ώστε να μην επαναληφθούν έκτακτες πολιτικές καταστάσεις με διορισμούς πρωθυπουργών που δεν έχουν περάσει από τη βάσανο της λαϊκής ψήφου», σημειώνεται.

Αναφορικά με τα δημοψηφίσματα τονίζεται ότι:

«Ο λαός αποτελεί για μας τη βασική εγγύηση τήρησης της δημοκρατικής αρχής. Επειδή είμαστε με τη δημοκρατία και όχι με την αριστοκρατία, επιμένουμε να την υπερασπιζόμαστε, ακόμη και όταν θεωρούμε ότι η πλειοψηφία δεν παίρνει τις αποφάσεις που εμείς επιθυμούμε. Για αυτό προτείνουμε την κατοχύρωση του δικαιώματος για διενέργεια δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία, είτε για κρίσιμο εθνικό θέμα είτε για ψηφισμένο νομοσχέδιο, αλλά και τη θεσμοθέτηση της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας. Μέτρα δηλαδή που φέρνουν τον λαό, αλλά και την πολιτική, τον διάλογο, τη διαφωνία, την αντιπαράθεση πολιτικών σχεδίων στο προσκήνιο. Διότι έτσι συγκροτούνται οι ισχυρές δημοκρατίες. Όταν εμπιστεύονται και όχι όταν φοβούνται την λαϊκή κρίση».

Ακόμα, η έκθεση αναφέρεται στην ανάγκη τροποποίησης των διατάξεων για τη βουλευτική ασυλία, ώστε αυτή να καλύπτει αποκλειστικά τα αδικήματα που τελούνται κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

«Κεντρικό θέμα που οφείλει να θίξει η συνταγματική αναθεώρηση», χαρακτηρίζει τις σχέσεις Εκκλησίας και Κράτους.

«Η Πολιτεία, ο πολιτικός κόσμος, η Εκκλησία, οι πολίτες αλλά και οι πιστοί, έχουν σήμερα την ωριμότητα, τη σωφροσύνη και την ευαισθησία να αποδεχτούν τον εξορθολογισμό των σχέσεων αυτών. Και εκτιμούμε ότι μπορεί να διαμορφωθούν ευρείες συναινέσεις, ώστε να περάσουμε σε μια νέα εποχή στις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας. Έχει έρθει λοιπόν ο καιρός, ώστε να κατοχυρωθεί ρητά στο Σύνταγμα η θρησκευτική ουδετερότητα του ελληνικού κράτους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται κανονιστικά και πρακτικά.  Και αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό και την φιλελευθεροποίηση του Συντάγματός μας», τονίζεται.

Έμφαση δίνεται μέσα από την αιτιολογική έκθεση και για την πρόταση που αφορά την ενίσχυση της προστασίας των κοινωνικών δικαιωμάτων, ενώ τονίζεται ότι, «από την πρώτη στιγμή αυτής της μακρόχρονης διαδικασίας του διαλόγου είχαμε διακηρύξει τη βούληση μας για ένα Σύνταγμα:

-Που θα προστατεύει δημόσια αγαθά, όπως το νερό και την ηλεκτρική ενέργεια από την επέλαση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

-Θα κατοχυρώνει εμφατικά την προστασία της εργασίας και των εργαζομένων.

-Θα αναγνωρίζει την αποκλειστική αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων να ορίζουν τον κατώτατο μισθό.

-Θα ενισχύει τις κρατικές εγγυήσεις για καθολική πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας σε όλους τους πολίτες».

Στη πρόταση δίνεται παράλληλα έμφαση, στην επιδίωξη ευρύτερων συναινέσεων.

«Βεβαίως, όλες αυτές οι προτάσεις, αντανακλούν τις δικές μας ιδεολογικές επιλογές, αλλά είναι και θέσεις που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, τις αγωνίες της ελληνικής  κοινωνίας, αλλά και στις προσδοκίες των πολιτών από το πολιτικό σύστημα. Η πρόταση μας επιδιώκει τις συναινέσεις, εκεί που είναι δυνατές. Περιλαμβάνει αρκετές από τις προτάσεις αναθεώρησης της Νέας Δημοκρατίας του 2014, αλλά  και από τα σημεία αναθεώρησης που πρότεινε πρόσφατα το ΚΙΝΑΛ. Μαζί με άλλες, βεβαίως, που αποτελούν το δικό μας πολιτικό και ιδεολογικό στίγμα,  όπως κάθε πολιτική δύναμη έχει το δικαίωμα -και την υποχρέωση- να καταθέτει στον κοινοβουλευτικό διάλογο», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Θα επιδιώξουμε συναινέσεις, όχι μόνον ως προς τον κατάλογο των άρθρων που θα αναθεωρηθούν, αλλά και ως προς την κατεύθυνση της αναθεώρησης τους. Διότι, όπως έκρινε και η απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου 11/2003, θεωρούμε ότι τόσο η αρχική μας πρόταση όσο και η τελική απόφαση της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος θα πρέπει να προσδιορίζει δεσμευτικά και το περιεχόμενο των αναθεωρητέων άρθρων», τονίζεται.

Τέλος στο αιτιολογικό της έκθεσης αναφέρονται οι επιμέρους άξονες που περιλαμβάνονται στην πρόταση, με σκοπό όπως τονίζεται, «την πλήρη επαναθεμελίωση του πολιτεύματος σε δημοκρατικότερη και προοδευτική βάση:

Πρώτος άξονας: Διεύρυνση της Δημοκρατίας – Νέα αρχιτεκτονική του πολιτεύματος.

  1. Απλή αναλογική, Ρύθμιση ψήφου ομογενών.
  2. Ενίσχυση της πολιτικής νομιμοποίησης των βουλευτών.

Περιορισμός θητείας βουλευτών – Ασυλία.

  1. Λειτουργία της κυβέρνησης – Κατάργηση ποινικών προνομίων υπουργών.

Ψήφος Εμπιστοσύνης.

Ποινική ευθύνη υπουργών.

  1. Εκλογικό Σύστημα.

Καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος – Ρύθμιση ψήφου ομογενών.

Καθιέρωση αναλογικού συστήματος στις 28 ανεξάρτητες αρχές.

Δεύτερος άξονας: Διακριτότητα κράτους εκκλησίας.

– Αναγνώριση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους.

– Πολιτικός όρκος.

Τρίτος άξονας: Ενίσχυση των δικαιωμάτων των πολιτών- καθιέρωση θεσμών άμεσης λαϊκής συμμετοχής.

  1. Κύρωση διεθνών συνθηκών μεταβίβασης κυριαρχίας με δημοψήφισμα.
  2. Δημοψηφίσματα με λαϊκή πρωτοβουλία.

Τέταρτος ‘Αξονας: Εμβάθυνση των κοινωνικών δικαιωμάτων και της προστασίας των κοινών.

-Θωράκιση των κοινωνικών δικαιωμάτων στην εργασία, την υγεία, την πρόνοια και την κοινωνική ασφάλιση.

-Προστασία εργαζομένων από διακρίσεις λόγω ηλικίας.

-Κατοχύρωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανακοίνωση του Γ.Τ. της Ν.Δ. για το αίτημα του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη για προ ημερησίας συζήτηση για το μεταναστευτικό

Αίτηση για προ ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση με θέμα το μεταναστευτικό καταθέτει η Νέα Δημοκρατία

  Η αδυναμία διαχείρισης του μεταναστευτικού και προσφυγικού προβλήματος από την πλευρά της κυβέρνησης, προσβάλλει βασικά ανθρώπινα δικαιώματα όσων αναζήτησαν καταφύγιο στην Ελλάδα, απειλεί την κοινωνική συνοχή περιοχών που δέχονται μεγάλο βάρος προσφύγων-μεταναστών, όπως του Ανατολικού Αιγαίου και πλήττει σοβαρά τη διεθνή εικόνα της χώρας. Εικόνες από τα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, όπως σε αυτό της Μόριας Λέσβου, αναδεικνύουν τις ελλιπείς τους υποδομές, την πλήρη απουσία στοιχειωδών κανόνων υγιεινής, τη βία και την ανομία που κυριαρχεί σε αυτά, μεταδίδονται καθημερινά από διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, εκθέτοντας με πρωτοφανή τρόπο την πατρίδα μας. Ο απάνθρωπος τρόπος διαβίωσης στους καταυλισμούς είναι αναντίστοιχος με την τεράστια ανθρωπιστική βοήθεια που έχει διατεθεί στη χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού ύψους άνω του 1,6 δισ. ευρώ.

Χρηματοδότηση που έχει χορηγηθεί απευθείας και σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας τους λόγω και του ανεπαρκούς θεσμικού πλαισίου εποπτείας τους. Και προφανώς δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι για το θέμα αυτό η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (O.L.A.F.) έχει ξεκινήσει έρευνα για τον τρόπο που αξιοποιήθηκαν τα κονδύλια του υπουργείου Άμυνας τα οποία αφορούν τη σίτιση στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης.

Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα στο Άγιο Όρος – Επιθεώρηση ολοκληρωμένων έργων και προγραμματισμός νέων

Επίσκεψη στο Άγιο Όρος πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, προκειμένου να επιθεωρήσει ολοκληρωμένα έργα, που έγιναν με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην Αθωνική Πολιτεία, αλλά και να προετοιμάσει τα νέα ενταγμένα και υπό ένταξη έργα, που προγραμματίζονται να γίνουν σε σχεδόν το σύνολο των Ιερών Μονών.

ΑΠ Τζιτζικώστας στο Αγιο Ορος 2

Η επίσκεψη του κ. Τζιτζικώστα ήταν διήμερη και τα μέλη της Ιεράς Επιστασίας υποδέχτηκαν τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας στο Πρωτάτο, στις Καρυές.

Ο κ. Τζιτζικώστας μετά την υποδοχή στο Πρωτάτο, επισκέφτηκε τις Μονές Ξενοφώντος, Βατοπεδίου, Φιλοθέου και Καρακάλου, αλλά και το Κάθισμα Αγίου Ευσταθίου (Μυλοποτάμου), όπου είχε συναντήσεις με τους ηγούμενους και τους μοναχούς.

ΑΠ Τζιτζικώστας στο Αγιο Ορος 3

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας επιθεώρησε τα έργα αποκατάστασης και αναστήλωσης των Μονών, τα έργα υποδομής και αντιπλημμυρικής θωράκισης, αλλά και τις παρεμβάσεις συντήρησης, προστασίας και διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, που έχουν ολοκληρωθεί, με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, που διέθεσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Επίσης, ενημερώθηκε για τις ανάγκες που υπάρχουν στο Περιβόλι της Παναγίας και συζήτησε με τους επικεφαλής της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους τις δυνατότητες βέλτιστης αξιοποίησης των νέων κονδυλίων, που έχει διασφαλίσει η Περιφέρεια για τη νέα περίοδο 2014 – 2020.

ΑΠ Τζιτζικώστας στο Αγιο Ορος 4

«Είχα την ευκαιρία να επιθεωρήσω μια σειρά από τα σημαντικά έργα, που έχουμε υλοποιήσει στο Άγιο Όρος, με στόχο την προστασία και ανάδειξη του μοναδικού αυτού Μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Στόχος μας είναι να βελτιώνουμε διαρκώς τις συνθήκες διαβίωσης των μοναχών και φιλοξενίας των χιλιάδων επισκεπτών, κυρίως όμως να προστατεύσουμε αποτελεσματικά την Κιβωτό της Ορθοδοξίας και τον περιβαλλοντικό, πολιτιστικό, ιστορικό και θρησκευτικό πλούτο της Αθωνικής Πολιτείας, ως σπουδαίου τμήματος της κληρονομιάς της ανθρωπότητας. Ήδη έχουμε ολοκληρώσει 63 έργα προστασίας και διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, συντηρήσεων και αποκατάστασης των υποδομών και αντιπλημμυρικής θωράκισης, διαθέτοντας 61,3 εκ. ευρώ.

ΑΠ Τζιτζικώστας στο Αγιο Ορος 5

Η παρέμβασή μας είναι εμφανής σε όλο το Άγιο Όρος. Όμως οι ανάγκες δεν τελειώνουν εδώ. Είναι συνεχείς και διαχρονικές κι εμείς θεωρούμε ευθύνη μας να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να μην επιτρέψουμε την εγκατάλειψη και τη φθορά του χρόνου να αγγίξει την Αθωνική Πολιτεία. Αντιθέτως, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσπαθεί όχι μόνο να προστατεύσει την παγκόσμια κληρονομιά του Αγίου Όρους, αλλά και να την αναδείξει, ώστε να ανταποκριθεί και στις σύγχρονες ανάγκες του θρησκευτικού τουρισμού, που παρουσιάζει διαρκώς αυξητικές τάσεις. Γι’ αυτό το λόγο, στη νέα προγραμματική περίοδο διαθέτουμε 20 εκ. ευρώ για νέα έργα σε δυο άξονες: προστασία του περιβάλλοντος (αντιπλημμυρική θωράκιση) και προστασία – ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς (αναστηλωτικές και σωστικές εργασίες). Ήδη χρηματοδοτούμε 15 αντιπλημμυρικά έργα, που άρχισαν να κατασκευάζονται. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας επενδύει στο Άγιο Όρος, αναδεικνύει το μοναδικό πολιτιστικό απόθεμα και τις ίδιες τις Μονές, επενδύει στο θρησκευτικό τουρισμό και στην προστασία του περιβαλλοντικού πλούτου της χερσονήσου του Άθω, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο πόρο, καθώς θεωρεί χρέος όλων μας να διατηρήσουμε και να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές αναλλοίωτο αυτό το μοναδικό Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Άμεση πρόσληψη 1.000 αναπληρωτών καθηγητών

Πιστώσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την άμεση πρόσληψη 1.000 αναπληρωτών καθηγητών προβλέπονται σε τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.

Οι προσλήψεις θα γίνουν τις επόμενες μέρες με σκοπό να καλυφθούν κενά που δημιουργήθηκαν από την ανάγκη να διοχετευθεί διδακτικό προσωπικό σε κρίσιμα σημεία του εκπαιδευτικού συστήματος (ολιγομελή τμήματα, ΕΠΑΛ, εσπερινά κλπ).

ΝΔ: Σχολιασμοί των τελευταίων εξελίξεων της επικαιρότητας

Σχολιασμοί σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις της επικαιρότητας

Α. Για το Θριάσιο

 Ο διαγωνισμός που πραγματοποίησε η ΓΑΙΑΟΣΕ ξεκίνησε το 2016 και μοναδικός υποψήφιος ήταν το κοινοπρακτικό σχήμα που αποτελείται από τις εταιρείες ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε.- η οποία ελέγχεται σε ποσοστό 65% από την Τράπεζα Πειραιώς και σε ποσοστό 35% από το δημόσιο – και την Goldair Cargo. Η προκαταβολή που θα έπρεπε να καταβάλει ο παραχωρησιούχος ορίστηκε στα 20 εκατ. ευρώ ενώ η συνολική δυνατότητα δόμησης στα 588 στρέμματα ήταν τα 235.330 τ.μ. Όμως, από την προκήρυξη του διαγωνισμού μέχρι την υπογραφή της Σύμβασης, η Κυβέρνηση αλλάζει τους όρους αφού η προκαταβολή που θα πρέπει να καταβληθεί είναι 10 εκατ. ευρώ.

Επίσης, σε Νόμο για τις μεταφορές του κ. Σπίρτζη τον περασμένο Μάρτιο η συνολική δυνατότητα δόμησης, υπερτετραπλασιάσθηκε, και από τα αρχικά 235.330 τ.μ. έφτασε τα 970.000 τ.μ. Όμως οι αλλαγές υπέρ του παραχωρησιούχου δεν σταματούν εδώ, αφού με βάση τη σύμβαση απαλλάσσεται από τα Δημοτικά Τέλη, υφιστάμενα και μελλοντικά, ενώ δίνει τη δυνατότητα κατασκευής και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για την εξυπηρέτηση των χρηστών αλλά και την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας σε τρίτους. Όλες οι αλλαγές είναι προς το συμφέρον του παραχωρησιούχου και πραγματοποιήθηκαν μετά την κατάθεση της δεσμευτικής προσφοράς και χωρίς καμία απολύτως αύξηση του τιμήματος.

Ορισμένες, μάλιστα, εξ αυτών ζητήθηκαν από τον ίδιο τον παραχωρησιούχο, με επιστολή που απέστειλε στην ΓΑΙΑΟΣΕ και αφού είχε καταθέσει την προσφορά της. Ταυτόχρονα όμως τίθεται ένα σοβαρότατο θέμα αντισυνταγματικότητας του νόμου που θα κυρώσει τη Σύμβαση. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 28.1.3. προβλέπεται πως κατά τη διάρκεια  της περιόδου παραχώρησης (δηλαδή για 60 έτη), δεν θα πρέπει επέλθει καμία απολύτως τροποποίηση της ελληνικής νομοθεσίας, που τυχόν να βλάπτει τον παραχωρησιούχο. Με άλλα λόγια, το ελληνικό Κράτος δεσμεύεται ότι δεν θα μπορεί να νομοθετήσει π.χ. για το καθεστώς που διέπει την ευρύτερη περιοχή του Θριασίου, και αυτή η πρόβλεψη υπερισχύει του εσωτερικού δικαίου της χώρας. Ενώ οι μεσιτικές τιμές στην περιοχή του Ασπροπύργου κυμαίνονται στα 100 ευρώ το τετραγωνικό για αγορά γης και στα 450 ευρώ για κτίρια, με την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης το Δημόσιο θα λάβει ως αντίτιμο μόλις 122 ευρώ το τετραγωνικό και για την έκταση και για τα κτίρια. Δηλαδή, η έκταση έπρεπε να αποτιμηθεί στα τουλάχιστον 145 εκ. ευρώ και η Κυβέρνηση την πουλά για περίπου 67 εκατομμύρια ευρώ.

Η Σύμβαση του 2006 υπήρξε ασυγκρίτως πιο συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο σε σχέση με την παρούσα. Ειδικότερα τα έτη παραχώρησης ήταν στη σύμβαση της Ν.Δ. 30 χρόνια, ενώ στην τωρινή 60. Η έκταση παραχώρησης προέβλεπε και τότε 235.000 τ.μ., με την διαφορά όμως ότι τώρα με την αλλαγή του συντελεστή δόμησης και του ποσοστού κάλυψης φτάνει στα 970.000 τ.μ. περίπου. Στη σύμβαση του 2006 δεν υπήρχαν εγγυήσεις υπέρ του παραχωρησιούχου ο οποίος και αναλάμβανε το σύνολο της χρηματοδότησης κι όλους τους κινδύνους. Αντίθετα στην τωρινή σύμβαση το ελληνικό Δημόσιο εγγυάται σε μεγάλο βαθμό τον δανεισμό της παραχωρησιούχου.

Β. Για την Συνταγματική Αναθεώρηση

Την Τρίτη θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένη η πρόταση της Ν.Δ. για τη Συνταγματική Αναθεώρηση για τη νέα Ελλάδα. Το Σύνταγμα χρειάζεται μια βαθιά και ριζική αναθεώρησή ώστε αυτό να είναι λειτουργικό, να ενισχύει το Κράτος Δικαίου, να διευκολύνει την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και να διασφαλίζει ότι η Ελλάδα θα καταστεί ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό δημοκρατικό Κράτος.

Η όλη συμπεριφορά της κυβέρνησης δείχνει ότι λογάριαζαν πως η Ν.Δ. δεν θα μπει σε αυτή τη συζήτηση. Λογάριαζαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Δυστυχώς ο κ. Τσίπρας μέσα από τη θεσμική διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης ματαίως επιδιώκει να βάλει ένα φρένο στον πολιτικό κατήφορο του ιδίου και της κυβέρνησης του. Προσπαθεί να αναδιατάξει τα διλλήματα και τις αντιθέσεις μέσα στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, ενώ ταυτόχρονα με την πρότασή του δείχνει να πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν μνήμη χρυσόψαρου. Για παράδειγμα η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ κάνει μια εκτεταμένη αναφορά στα δημοψηφίσματα και τη δυνατότητα μαζεύοντας υπογραφές οι πολίτες να προκαλούν δημοψηφίσματα ή αλλαγές νόμων. Τα υποστηρίζει αυτά ο άνθρωπος που εν μία νυκτί αγνόησε πλήρως τη βούληση της πλειοψηφίας των πολιτών που ψήφισαν στο δημοψήφισμα του 2015.

Σχετικά με το άρθρο 16, είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση προτιμά να ανοίγουν παραρτήματα του Ρουβίκωνα παρά ιδιωτικά πανεπιστήμια. Είναι πραγματικά αδιανόητο η Ελλάδα να μην μπορεί να έχει ιδιωτικά Πανεπιστήμια όταν αυτό επιτρέπεται, όχι μόνο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες αλλά ακόμη και στη Βόρειο Κορέα. Εξαιτίας αυτής της χρόνιας στρέβλωσης πολλοί νέοι επιλέγουν να φύγουν στο εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα προκαλείται ζημιά στην οικονομία αφού από τη μια εξάγεται συνάλλαγμα και από την άλλη δεν επιτρέπεται να έρθουν στην Ελλάδα φοιτητές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την οικονομία άμεσα, μέσα από τα δίδακτρα και τα έξοδα διαβίωσης τους αλλά και έμμεσα, μέσα από το κοινωνικό κεφάλαιο που προσφέρουν. Σε ό,τι αφορά τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ είναι αδιανόητο να επικαλείται όποτε τον συμφέρει την πλειοψηφία των πολιτών και άλλοτε όχι. Όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι πάνω από το 70% επιθυμούν την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Δυστυχώς, όμως ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του επιθυμούν να κρατούν εγκλωβισμένη την Παιδεία, αλλά και συνολικά τη χώρα στις ιδεοληψίες τους. Άλλωστε αυτό το αποδεικνύουν και από την ανοχή τους στην ανομία που υπάρχει στα Πανεπιστήμια τα οποία με ευθύνη τους τα έχουν μετατρέψει σε παραρτήματα του Ρουβίκωνα.

Γ. Για την Εξεταστική στη Υγεία

Πρωτ’ απ’ όλα η Επιτροπή δεν έχει ολοκληρώσει τις εργασίες της, άρα για ποια αποτελέσματα πορίσματος γίνεται λόγος; Σε κάθε περίπτωση όμως από τους 18 μήνες της Εξεταστικής Επιτροπής δεν έχει προκύψει το παραμικρό στοιχείο σε βάρος στελέχους της Ν.Δ. Είναι προφανές ότι ακόμη μια προσπάθεια λάσπης της Κυβέρνησης θα πέσει στο κενό. Υποτίθεται ότι όλο αυτό το show έγινε για να ερευνηθούν τα σκάνδαλα στο φάρμακο αλλά από τις διαρροές που έχουν υπάρξει, ελάχιστα ασχολούνται με το φάρμακο. Είναι, δε, εξόφθαλμες οι πολιτικές σκοπιμότητες των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οι οποίοι αρνήθηκαν να διερευνηθεί και η δική τους περίοδος διακυβέρνησης. Το 2015 της “περήφανης διαπραγμάτευσης” ο κ. Κουρουμπλής ως υπουργός Υγείας “ξέχασε” να εκδώσει δελτίο τιμών για τα φάρμακα με αποτέλεσμα να μην περιοριστεί η φαρμακευτική δαπάνη και να ωφεληθούν φαρμακοβιομηχανίες. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει απύθμενο θράσος να κάνει τον κήνσορα της ηθικής με επιθέσεις λάσπης εναντίον των πολιτικών του αντιπάλων το η κυβέρνηση θα έπρεπε κανονικά να απολογείται για σειρά σκοτεινών υποθέσεων. Από την υπόθεση με τα βλήματα της Σαουδικής Αραβίας μέχρι τα βοσκοτόπια του κ. Καλογρίτσα. Και από την απόπειρα να δοθεί μπιρ παρά το Ελ. Βενιζέλος μέχρι τις κατηγορίες Καμμένου προς Κοτζιά για σκάνδαλο με εταιρία του Σόρος.

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ: Εξεταστική για την υγεία: η σκευωρία των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα αποκαλυφθεί

Δήλωση Εύης Χριστοφιλοπούλου, Μέλους Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία

Οι διαρροές των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για το πόρισμα στην Εξεταστικής της Υγείας, πριν ακόμα κατατεθεί και συζητηθεί ευτελίζουν τους κοινοβουλευτικούς θεσμούς και τη δημοκρατία. Τα μυθεύματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας περί δήθεν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων δεν έχουν ούτε νομικό ούτε αποδεικτικό έρεισμα στις εργασίες της Επιτροπής.

Δικαιώνεται, δυστυχώς, ο αρχικός μας φόβος.  Η Εξεταστική συστήθηκε μόνο και μόνο ως πράξη προεκλογικής πολιτικής εξόντωσης των αντιπάλων. Όχι για να λάμψει η αλήθεια. Στις επιμέρους υποθέσεις (Ντυνάν και ΚΕΕΛΠΝΟ) δόλια κατάχρηση δημοσίου χρήματος από πολιτικά πρόσωπα ούτε προέκυψε, ούτε καταλόγισε κανείς πλην του γνωστού πλέον συκοφάντη Π. Πολάκη. Οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ χρησιμοποιούν και αναπαράγουν τις προσφιλείς τους μεθόδους και την επιχειρηματολογία των κουκουλοφόρων της Νοβάρτις.

Εκεί όμως που υπήρξε σκάνδαλο, στην αλόγιστη σπατάλη και τη διόγκωση της φαρμακευτικής δαπάνης την περίοδο της δεξιάς το 2005-2009, η εξεταστική αντί να ασχοληθεί σε βάθος, επέλεξε το «κουκούλωμα». Διότι η πραγματική ζημία του Δημοσίου προκύπτει από την εκτίναξη της φαρμακευτικής δαπάνης από τα 2,43 δις ευρώ το 2004 στα 5,1 δις ευρώ το 2009. Δαπάνη, που με πρωτοβουλίες, ανθρώπων που τώρα στοχοποιούνται, έπεσε στα 2,8 δις ευρώ το την περίοδο 2009-2011 και στα 2 δις το 2014.

Την ίδια στιγμή, η ίδια Εξεταστική επιλέγει συνειδητά να σιωπήσει και να αφήσει στο απυρόβλητο τα έργα και ημέρες των Υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ, είτε αφορούν τις αλχημείες Πολάκη στις προσλήψεις των ΜΕΘ, είτε την παράλειψη ανατιμολόγησης των φαρμάκων το 2015, που είχε ως αποτέλεσμα κάποιοι να κερδίσουν εκατομμύρια σε φάρμακα που οι τιμές τους θα μειώνονταν. Ποιος ζημίωσε λοιπόν και ποιος ωφέλησε το δημόσιο συμφέρον και τη δημόσια υγεία;

Στο Κίνημα Αλλαγής μας ενδιαφέρει μόνο η αλήθεια. Να βγουν όλα στο φως. Να ελεγχθούν όλοι και όλα. Αλλά όχι με διαρροές, συκοφαντίες και στημένα πολιτικά παιχνίδια.