Αρχική Blog Σελίδα 121

Δασαρχείο Βέροιας: Δασική Απαγορευτική Διάταξη θήρας σε περιπτώσεις ιδιαίτερα δυσμενών καιρικών συνθηκών

Απαγορεύουμε, στην περιοχή ευθύνης του Δασαρχείου Βέροιας, την άσκηση του κυνηγίου όλων των θηραμάτων (τριχωτών και πτερωτών) σε περίπτωση χιονόπτωσης μεγάλης διάρκειας και έντασης, όταν συνέπεια αυτής το έδαφος είναι καλυμμένο με χιόνι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης και εντοπισμού των θηραμάτων καθώς και σε περίπτωση επικράτησης παρατεταμένης διάρκειας δυσμενών για τα πτηνά καιρικών συνθηκών (χιόνια- παγετός).

Οι παραβάτες της παρούσας τιμωρούνται κατά περίπτωση σύμφωνα με τις διατάξεις του Δασικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, την αριθ. 414985/1985 ΚΥΑ (ΦΕΚ 757/Β/1985) και την Η.Π. 37338/1807/Ε.103/1-9-2010 (ΦΕΚ 1495/Β/2010) απόφαση των Υπουργών Οικονομικών- Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας- Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όπως αυτή τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την Η.Π. 8353/276/Ε103/23-2-2012 (ΦΕΚ 415/Β/2012) απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών –Οικονομικών- Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας- Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής- Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Η παρούσα ισχύει από την δημοσίευσή της και μέχρι τη λήξη της κυνηγετικής περιόδου 2025- 2026. Για την εφαρμογή της αρμόδια είναι τα όργανα της Δασικής Υπηρεσίας, της Αστυνομίας, των Δήμων της περιοχής μας, των κυνηγετικών οργανώσεων και κάθε φιλόνομος πολίτης. Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού Με εντολή Γ.Γ.ΔΑΣΩΝ

ΔΕΙΤΕ αναλυτικά την απόφαση.

Ο Προϊστάμενος του Δασαρχείου Βέροιας

Γεώργιος Παπαρουσόπουλος Δασολόγος MSc

Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη – In Motion for Everyone: Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ως ένας οργανισμός που υποστηρίζει τη συμπερίληψη, ενισχύει την προσβασιμότητα και σέβεται κάθε είδους ποικιλομορφία δημιουργώντας ένα περιβάλλον ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης χωρίς διακρίσεις, είχε την ιδιαίτερη χαρά, στο πλαίσιο των δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας, να πραγματοποιήσει εκδήλωση την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025. Την εκδήλωση παρακολούθησαν εργαζόμενοι του οργανισμού, εκπρόσωποι κοινωφελών οργανισμών και δημοσιογράφοι.

IMG 9749

Στις κεντρικές του εγκαταστάσεις στην Αθήνα, φιλοξένησε δύο ανθρώπους οι οποίοι με θάρρος, κουράγιο και δύναμη αγωνίζονται καθημερινά για τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία.

Μέσα από ένα τρίωρο βιωματικό “ταξίδι”, ο Ευάγγελος Αυγουλάς, Πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια» και η Ιωάννα Μαρία Γκέρτσου, Ιδρύτρια και Πρόεδρος της Σχολής Σκύλων Οδηγών Τυφλών «Λάρα», βοήθησαν τους συμμετέχοντες να εξοικειωθούν και να αγκαλιάσουν την αναπηρία μαθαίνοντας να εξυπηρετούν, να συνυπάρχουν και να λειτουργούν υποστηρικτικά απέναντι σε ανθρώπους-μαχητές της ζωής!

Ο Ευάγγελος Αυγουλάς ανέφερε ότι στην Ελλάδα σήμερα συνολικά, το 15% του πληθυσμού της Ελλάδας ανήκει στην κοινότητα των ατόμων με αναπηρία ενώ όσον αφορά την οπτική αναπηρία, μόλις 8 άτομα εκπαιδεύονται κάθε χρόνο για τη χρήση λευκού μπαστουνιού, παρότι ο αριθμός των ατόμων με ολική απώλεια όρασης ανέρχεται περίπου σε 18.000, ενώ τα άτομα με μερική όραση φτάνουν τα 200.000.

IMG 9748

Η Ιωάννα Γκέρτσου, έχοντας πάντα μαζί της τον υπάκουο σκύλο της, διευκρίνισε ότι τα σκυλιά-οδηγοί τυφλών είναι συνήθως ράτσας Λαμπραντόρ. Άνθρωπος και σκύλος-συνοδός είναι μαζί για 8-9 χρόνια καθώς στα 9 τους χρόνια τα σκυλιά αυτά συνταξιοδοτούνται λόγω ηλικίας και αποδεσμεύεται από τα καθήκοντά τους. Περίπου 25 εντολές μπορεί να μάθει ένας σκύλος-οδηγός και η ομαλή συνύπαρξη με τον τυφλό προϋποθέτει στοιχεία αντίληψης του ανθρώπου που βοηθούν τον σκύλο στην υπακοή.

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, στην προσπάθειά του να συνεισφέρει στα υψηλά κόστη εκπαίδευσης των σκύλων, από το 2019 είναι υπερήφανος Χορηγός της Σχολής Σκύλων Οδηγών Τυφλών «Λάρα» έχοντας παραχωρήσει το όχημα με το οποίο τα σκυλιά μεταφέρονται για τη συνεχή εκπαίδευσή τους.

IMG 9682

Λίγα Λόγια για τον Ευάγγελο Αυγουλά

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς ξεκίνησε την εκπαίδευσή του από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών στην Καλλιθέα (ΚΕΑΤ). Ήταν σημαιοφόρος και τις δύο φορές το σχολικό έτος 2005-2006 ως μαθητής του 6ου Ενιαίου Λυκείου Ιλίου, απ’ όπου πήρε και το Απολυτήριό του με βαθμό «Άριστα 20».

Εισήχθη από τους πρώτους στη Νομική Σχολή Αθηνών, με διάκριση βραβείου επιδόσεων από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (2007). Έχει δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων» με ειδίκευση «Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης», του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), των τμημάτων Βιοϊατρικών Επιστημών & Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία.

Είναι Δικηγόρος, με μεταπτυχιακά μαθήματα στο Αστικό Δίκαιο, και διατηρεί το δικό του γραφείο δραστηριοποιούμενος στη μαχόμενη δικηγορία. Τον Νοέμβριο του 2021 έγινε ο πρώτος στην ιστορία ανάπηρος δικηγόρος που εξελέγη στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών. Διατελεί Επιστημονικός Συνεργάτης για θέματα Κοινωνικής Πολιτικής του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρα.

Από τον Ιούλιο του 2019 έως και το 2023 διετέλεσε Σύμβουλος Προσβασιμότητας στο ReGeneration, το μεγαλύτερο πανελλαδικά πρόγραμμα εκπαίδευσης και απασχόλησης, δίνοντας τη δυνατότητα και σε νέους πτυχιούχους με αναπηρία να κάνουν ισότιμα τα πρώτα τους βήματα στην αγορά εργασίας.

Από τον Μάρτιο του 2017 έως και τον Σεπτέμβριο του 2020, διετέλεσε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΠΔΔ «Οίκος Ναύτου», φορέα υπεύθυνου για την ασφάλιση και τις κοινωνικές παροχές των συνταξιούχων ή και εν ενεργεία ναυτικών και των οικογενειών τους.

Τον Ιούνιο του 2018 ίδρυσε την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Με Άλλα Μάτια», με όραμα την εξάλειψη της υποεκπροσώπησης των ανάπηρων ατόμων στη δημόσια σφαίρα. Σήμερα, μεταξύ άλλων, η ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια» υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα εξοικείωσης και συμπερίληψης σε επίπεδο σχολείων, εταιρειών, οργανισμών και ΟΤΑ, συμπεριληπτικές πολιτιστικές εκδηλώσεις με πιο γνωστή το «Δείπνο στο Σκοτάδι», και καμπάνιες ενημέρωσης όπως η #SpeakUp.

Είναι Ιδρυτικό Μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Υποτρόφων Προγραμμάτων του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ (HELLENIC U.S. ALUMNI), και Τακτικός Εκπρόσωπος της Διεθνούς Οργάνωσης VIEWS στην Ελλάδα για νέους με προβλήματα όρασης.

IMG 9700

Λίγα λόγια για την Ιωάννα Μαρία Γκέρτσου

Η Ιωάννα Μαρία Γκέρτσου, γεννήθηκε πρόωρα στην Αθήνα και η κακή παροχή οξυγόνου για όσο βρισκόταν στη θερμοκοιτίδα της «στοίχισε» τα μάτια της. «Από κακή παροχή οξυγόνου στη θερμοκοιτίδα απέκτησα βλάβη στην όραση. Στο σχολείο ένιωθα άβολα, όχι για την όρασή μου, αλλά γιατί δεν προσαρμόζονταν οι άλλοι. Όταν πήγα στο πανεπιστήμιο απελευθερώθηκα, είχα δύο καθηγήτριες που με βοήθησαν», έχει πει η ίδια.

Η Ιωάννα-Μαρία είναι ψυχολόγος στο νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία». Έχει σπουδάσει Ψυχολογία στο Πάντειο πανεπιστήμιο και στο Universite Libre de Bruxelles στο Βέλγιο. Ονειρεύτηκε να αποκτήσει η ίδια έναν σκύλο-οδηγό και στη συνέχεια να προσφέρει την υπηρεσία και σε άλλους ανθρώπους στην Ελλάδα. Από το 2008 έως και σήμερα, η ίδια παραμένει πρόεδρος στο Δ.Σ. της Σχολής Σκύλων Οδηγών Λάρα.

Η Ελληνική Σχολή Σκύλων-Οδηγών “Λάρα”, η 1η Ελληνική σχολή αυτού του τύπου και η μοναδική με πρόεδρο μια τυφλή χειρίστρια σκύλου-οδηγού, ιδρύθηκε με την από 24 Ιουλίου 2008 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, ως Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία. Η Ιωάννα-Μαρία Γκέρτσου διαπίστωσε νωρίς την ανάγκη ίδρυσης μιας τέτοιας σχολής με σκοπό την αυτονομία ανθρώπων με οπτική βλάβη. Η Σχολή Λάρα εκπαιδεύει ομάδες χειριστών και σκύλων-οδηγών τυφλών ακολουθώντας απαρέγκλιτα τα υψηλότερα διεθνή στάνταρ εκπαίδευσης, προς όφελος των χειριστών, των σκύλων και της ασφάλειάς τους. Με αυτόν τον τρόπο, τους προσφέρει την ευχέρεια να μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια σε οποιαδήποτε περιοχή επιθυμούν.

«Από μικρή διαισθανόμουν ότι μπορώ να αντιληφθώ τους ανθρώπους απέναντί μου. Ιδρύοντας τη σχολή σκύλων οδηγών τυφλών ‘Λάρα’ άλλαξα την κουλτούρα της κοινωνίας. Μεγαλώνοντας με σκύλο οδηγό έμαθα να ελέγχω καλύτερα τον χαρακτήρα μου» έχει δηλώσει.

ΟΠΕΚΕΠΕ: Άνοιξε το σύστημα για διορθώσεις στην ΕΑΕ 2025 λόγω monitoring – Ειδοποίηση για αγρανάπαυση και κοπτολίβαδα

Άνοιξε το σύστημα της ΕΑΕ 2025 προκειμένου οι παραγωγοί να πραγματοποιήσουν διορθώσεις στα αγροτεμάχια που έχουν δηλωθεί ως «αγρανάπαυση» ή «κοπτολίβαδο».

Η δυνατότητα υποβολής διορθώσεων θα παραμείνει ενεργή έως και τις 24 Δεκεμβρίου 2025. Σημειώνεται, ότι όσοι προβούν σε διορθώσεις έως και 8 Δεκεμβρίου θα ληφθούν υπ’ όψιν στις πληρωμές του Δεκεμβρίου. Για τους υπόλοιπους, θα πραγματοποιηθεί νέα πληρωμή.

Η ενεργοποίηση της διαδικασίας κρίνεται απαραίτητη ώστε να γίνουν οι απαιτούμενες διορθώσεις για όσα αγροτεμάχια δεν ανιχνεύθηκε η απαιτούμενη γεωργική δραστηριότητα (άροση ή κοπή) κατά την περίοδο 1/1/2025 – 15/10/2025 από το Σύστημα Παρακολούθησης Εκτάσεων (AMS – Area Monitoring System), όπως επιβάλλει το ευρωπαϊκό και εθνικό πλαίσιο.

Παράλληλα, σε αρκετές περιπτώσεις το AMS εντόπισε καλλιέργεια διαφορετική από τη δηλωθείσα, γεγονός που καθιστά αναγκαίες τις διορθώσεις τόσο για λόγους επιλεξιμότητας όσο και για την ορθή απεικόνιση των χρήσεων γης.

Για τον σκοπό αυτό έχει αποσταλεί στους αρμόδιους φορείς κατάλογος με τα αγροτεμάχια που απαιτούν επανεξέταση. Μετά την ολοκλήρωση των διορθώσεων, τα στοιχεία θα επαναξιολογηθούν κι εν συνεχεία από το AMS θα παραχθούν επικαιροποιημένα αποτελέσματα.

Η συγκεκριμένη διαδικασία εφαρμόζεται από το 2023 και είναι γνώριμη στους αγρότες. Ο Οργανισμός καλεί τους αγρότες που επιθυμούν να κάνουν διορθώσεις στην ΕΑΕ 2025, να το πράξουν το συντομότερο.

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Το κύκνειο άσμα του Μάικλ Κέιν, η σπαραχτική φωνή της Χιντ και ο Κάρολος Ντίκενς αλά ελληνικά

Πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, μήνα εορταστικoύ και ελπιδοφόρου για το κινηματογραφικό κύκλωμα, με επτά πρεμιέρες, απ’ τις οποίες ξεχωρίζει εμφανώς το συνταραχτικό δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ «Η Φωνή της Χιντ Ρατζάπ».

Το ενδιαφέρον τους έχουν και οι ταινίες «Η Μεγάλη Απόδραση», κυρίως λόγω της τελευταίας εμφάνισης του Μάικλ Κέιν, «Για τον Κρίστι», ένα κοινωνικό δράμα από την Ιρλανδία και «Σιωπηλή Αγάπη», ένα ευαίσθητο δράμα για μια κωφή μητέρα. Επίσης, αναμένεται να προσελκύσουν το κοινό, η ελληνική ταινία για όλη την οικογένεια «Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων», που βασίζεται στο κλασικό έργο του Κάρολου Ντίκενς και η ταινία τρόμου «Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2».

Η Μεγάλη Απόδραση

(«The Great Escaper») Βιογραφική δραματική κομεντί, βρετανικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Όλιβερ Πάρκερ, με τους Μάικλ Κέιν, Γκλέντα Τζάκσον, Τζον Στάντινγκ, Λόρα Μάρκους κα.

Η αληθινή συγκινητική ιστορία του 89χρονου Μπέρναντ Τζόρνταν, ενός βετεράνου της Απόβασης στη Νορμανδία, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, με διαφορά ενός χρόνου από την ταινία «Τελευταίος Στρατιώτης» (2022), με έναν αξιοπρόσεκτο Πιρς Μπρόσναν, αυτή τη φορά με πρωταγωνιστή, τον θρύλο της βρετανικής υποκριτικής σχολής, τον αξεπέραστο Μάικλ Κέιν και μάλιστα έχοντας δίπλα του την αξέχαστη Γκλέντα Τζάκσον.

Με καθυστέρηση, η βρετανική αξιόλογη ταινία, έρχεται στην Ελλάδα, δίνοντας την ευκαιρία στους σινεφίλ, να απολαύσουν το πρωταγωνιστικό δίδυμο, στην τελευταία τους ερμηνεία στον κινηματογράφο, αλλά και να θυμίσει την αγριότητα του πολέμου και της θυσίας χιλιάδων νέων.

Το καλοκαίρι του 2014, ο 89χρονος Μπέρναντ Τζόρνταν έγινε διεθνώς γνωστός για την εντυπωσιακή του «απόδραση» από τον παραθαλάσσιο οίκο ευγηρίας όπου διέμενε, προκειμένου να τιμήσει τους βετεράνους στον εορτασμό της 70ής επετείου της Απόβασης στη Νορμανδία. Η ιστορία του ενθουσίασε τον κόσμο, καθώς αντικατόπτριζε το αποφασιστικό πνεύμα της γενιάς του. Όμως, η περιπέτειά του ήταν και το αποκορύφωμα του 60ετούς γάμου του με τη Ρενέ, υπογραμμίζοντας τη δύναμη της μακροχρόνιας αγάπης και τις διδασκαλίες της μεγαλύτερης γενιάς.

Ο Όλιβερ Πάρκερ («Οθέλος», «Ένας Ιδανικός Σύζυγος», «Johnny English: Η Επιστροφή»), γνώστης της σύνδεσης του κωμικού με το δραματικό, της ιστορικής βαρύτητας των γεγονότων με τα τερτίπια και το ακατάβλητο πνεύμα ενός ηλικιωμένου, θα στήσει, στηριζόμενος βεβαίως στην αίγλη και την υποκριτική δεινότητα του Κέιν και της Τζάκσον, μία δραμεντί χαρακτήρων, που ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό.

Τα σκοτεινά και θολωμένα από τον χρόνο φλας μπακ, γεγονότα της απόβασης στη Νορμανδία, όπως τα θυμάται ο ετοιμόρροπος Μπέρναρτν Τζόρνταν (Κέιν) έρχονται και δένουν με την αστεία συμπεριφορά του γηραιού βετεράνου, στη σύγχρονη εποχή, μπροστά στους νέους να διασχίζουν ριψοκίνδυνα τους δρόμους με τα ποδήλατα και τα πατίνια τους στην παραθαλάσσια ακτή της απόβασης, αλλά χωρίς τουλάχιστον να κινδυνεύουν από τις σφαίρες. Και ταυτόχρονα, η ανάδειξη ενός ζευγαριού ηλικιωμένων, που στήριξε τη ζωή του, στην αγάπη και τον αλληλοσεβασμό.

Ένα εγκάρδιο φιλμ, που παρά την αδύναμη έναρξή του, στηρίζεται εν πολλοίς στον Μάικλ Κέιν, ο οποίος πίσω από την υπέργηρη φιγούρα του, κρύβει τη σπίθα ενός μεγάλου ερμηνευτή, εκείνη την περίφημη λάμψη του «αλήτικου πνεύματος», που τον έκανε διάσημο και αξιαγάπητο, να λάμπει περίλυπος και οργισμένος πάνω από τα μνήματα, ενώ η Γκλέντα Τζάκσον, πάντα ιδανική ντάμα, να έρχεται ως το κερασάκι μιας εύπεπτης τούρτας, που γλυκαίνει τη συναισθηματικά φορτισμένη ιστορία.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Το καλοκαίρι του 2014, ο 89χρονος Μπέρναντ Τζόρνταν έγινε διεθνώς γνωστός για την εντυπωσιακή του απόδραση από τον οίκο ευγηρίας όπου διέμενε, προκειμένου να τιμήσει τους βετεράνους στον εορτασμό της 70ής επετείου της Απόβασης στη Νορμανδία.

ΑΠΟΔΡΑΣΗΚΕΙΝ

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

(«The Voice of Hind Rajab») Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, τυνησιακής παραγωγής του 2025, σε σκηνοθεσία Κάουτερ Μπεν Χάνια, με τους Σάτζα Κιλάνι, Μοτάζ Μαλχίς, Κλάρα Χούρι, Αμερ Χλεχέλ κα.

Ταινία, που πέφτει σαν οβίδα στο στομάχι, προκαλεί τη δικαιολογημένη οργή, γοερά κλάματα και το αίσθημα ότι όσο η ανθρωπότητα αδιαφορεί μπροστά σε ανείπωτα εγκλήματα και οι απλοί άνθρωποι στρέφουν αδιάφορα έως και ευχαριστημένα το πρόσωπό τους προς τους ικανοποιημένους με τον εαυτό τους ηγέτες του κόσμου, ανακαλύπτοντας επενδυτικές ευκαιρίες πάνω στα ερείπια, το μέλλον δεν διαγράφεται απλώς δυσοίωνο, αλλά και με μικρό ερεβώδη ορίζοντα.

Η ικανότατη Τυνήσια δημιουργός, δυο φορές υποψήφια για Όσκαρ, Κάουτερ Μπεν Χάνια, δραματοποιεί εξαιρετικά ένα πραγματικό συμβάν, το χρονικό μιας τραγωδίας, ανασυνθέτοντας το τελευταίο απελπισμένο τηλεφώνημα της 6χρονης Χιντ Ρατζάμπ, στον αριθμό έκτακτης ανάγκης, προς την Παλαιστινιακή Ερυθρά Ημισέληνο, μέσα από τα συντρίμμια ενός αυτοκινήτου στη Βόρεια Γάζα, περιτριγυρισμένης από πτώματα των θείων της και τεσσάρων μικρών ξαδέλφων της και τις εναγώνιες προσπάθειες των διασωστών, μέχρι το τελικό φινάλε, με τις ισραηλινές δυνάμεις να τη σκοτώνουν.

Ένα από τα πολλά παρόμοια γεγονότα που σημειώθηκαν στη Λωρίδα της Γάζας και που απλώς καταγράφηκαν αριθμητικά, φέρνει στο φως η Μπεν Χάνια, γνωρίζοντας ότι δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω για να αφυπνίσει και να δημιουργήσει ενοχές σε έναν κόσμο που παίρνει τις απαραίτητες αποστάσεις και σφυρίζει αδιάφορα – και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί συνυπεύθυνος για τα εγκλήματα που έχουν γίνει.

Αλήθεια, πως μπορεί να μείνει κανείς απαθής μπροστά στις – πραγματικές – κραυγές αγωνίες και τις ικεσίες για βοήθεια ενός εξάχρονου παιδιού, το οποίο έχουν γαζώσει οι ισραηλινές δυνάμεις, κρυμμένο κάτω από το κάθισμα, δίπλα σε δολοφονημένους συγγενείς του; Να μη συνταράσσεται από την αγωνία των ανθρώπων που την ακούν από ένα ακουστικό τηλεφώνου και να μην μπορούν να κάνουν τίποτα, καθώς έχουν εξολοθρευτεί σχεδόν όλοι οι διασώστες, στο όνομα ενός παιχνιδιού κυριαρχίας;

Η Μπεν Χάνια, σοκάρει χωρίς την παραμικρή αναπαράσταση βίας, αναδεικνύοντας το αποτρόπαιο αόρατο κίνδυνο που αντιμετωπίζει κατάφατσα η 6χρονη, αφήνοντας το κοινό να συμπληρώσει στο μυαλό του την πλήρη εικόνα, μια εικόνα δυσβάσταχτη και τραυματική. Και ταυτόχρονα κινηματογραφώντας ιδανικά ως ένα θρίλερ δωματίου, έχοντας ένα νοσηρό σενάριο, που δεν είναι προϊόν μυθοπλασίας, αλλά της πραγματικής ιστορίας, που διαδραματίστηκε στον 21ο αιώνα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το φιλμ, πιθανώς υποψήφιο για αρκετά Όσκαρ, που προβλήθηκε στο φεστιβάλ Βενετίας, καταχειροκροτούμενο για 23 ολόκληρα λεπτά, μέσα σε κλάματα, από κοινό, δημοσιογράφους και συντελεστές, είχε ως συμπαραγωγούς – μια μικρή αισιόδοξη έκπληξη – τους Μπραντ Πιτ, Χοακίν Φίνιξ, Ρούνι Μάρα, Τζόναθαν Γκλέιζερ και Αλφόνσο Κουαρόν.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… 29 Ιανουαρίου 2024. Εθελοντές της Ερυθράς Ημισελήνου λαμβάνουν μια κλήση έκτακτης ανάγκης. Ένα 6χρονο κορίτσι είναι παγιδευμένο σε αυτοκίνητο που δέχεται πυρά στη Γάζα, παρακαλώντας για διάσωση. Το όνομά της ήταν Χιντ Ρατζάμπ…

Για τον Κρίστι

(«Christy») Δραματική ταινία, ιρλανδικής παραγωγής του 2025, σε σκηνοθεσία Μπρένταν Κάντι, με τους Ντάνι Πάουερ, Ντίαρμουντ Νόις, Έμα Γουίλις, Άλισον Όλιβερ, Κρις Γουόλι, Έλεν Μπίχαν κα.

Το ντεμπούτο του άγνωστου Ιρλανδού σκηνοθέτη Μπρένταν Κάντι, θα μπορούσε να είναι απλώς ακόμη ένα φεστιβαλικό φιλμ, απ’ αυτά που ψάχνουν οι επαγγελματίες του χώρου, αναζητώντας νέα ταλέντα, φρέσκες ιδέες και πρόσωπα που έχουν μέλλον. Όμως, το κοινωνικό και αρκούντως ρεαλιστικό δράμα του Κάντι, έχει αρκετά περισσότερα θέλγητρα από ένα ενθαρρυντικό πρωτόλειο, καθώς μιλά στην καρδιά του θεατή, διαθέτει ζωντάνια, ζεστασιά, εγκαρδιότητα και βγάζει μια αισιοδοξία, μέσα από την όχι και τόσο ευχάριστη ιστορία δυο ετεροθαλών αδελφών και του περίγυρού τους στο εργατικό Κορκ της Ιρλανδίας.

Η ταινία, που απέσπασε το βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου και ήταν υποψήφια για το βραβείο Κοινού Lux (του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου), καταφέρνει να ισορροπεί το δράμα με τις στιγμές χαράς και τις αστείες στιγμές των ηρώων της, δυο παιδιών της εργατικής τάξης, που μεγαλώνουν μόνα τους, έχοντας δίπλα τους όμως και μια υποστηρικτική κοινότητα.

Ο 17χρονος Κρίστι αναγκάζεται να μετακομίσει στον αποξενωμένο μεγαλύτερο ετεροθαλή αδελφό του, αφού τον έδιωξαν από την ανάδοχη οικογένειά του στα προάστια. Ενώ, ο αδελφός του βλέπει τη συνύπαρξή τους προσωρινή, ο Κρίστι αρχίζει να νιώθει σαν στο σπίτι του, όταν δείχνει τις «μαγικές» ικανότητές του ως κουρέας, στην εργατική βόρεια πλευρά του Κορκ, κάνοντας φίλους και επανασυνδέοντας το παρελθόν του μέσω της φαινομενικά πιο διεφθαρμένης ευρύτερης οικογένειάς του. Αποφασισμένος να δώσει στον Κρίστι ένα καλύτερο μέλλον, ο αδελφός του αντιμετωπίζει δύσκολες επιλογές που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διχόνοια ανάμεσά τους.

Το βρετανικό κοινωνικό σινεμά, με μεγάλη παράδοση, από τη δεκαετία του ‘70 και τον βασικότερο εκπρόσωπό του, Κεν Λόουτς, εδώ δείχνει τη συνέχειά του, αλλά και ενθαρρυντικά στοιχεία ανανέωσής του, παρά τις αναμενόμενες επαναλήψεις ιστοριών ή κάποιες περιττές σκηνές, που τροφοδοτούν τα μηνύματα αφύπνισης και κοινωνικού προβληματισμού.

Ωστόσο, οι αστείες σκηνές, το χιούμορ και οι στιγμές χαράς, που αποτελούν τα ατού της ταινίας, έρχονται να ισοφαρίσουν την απελπισία, τα αδιέξοδα και τη σκληρή καθημερινότητα ενός μικρόκοσμου, που μεγεθύνεται συνεχώς, σε όλο τον δυτικό κόσμο.

Ο Κάντι, με λεπτούς χειρισμούς και χωρίς ιδιαίτερους συναισθηματισμούς θα καταφέρει να περάσει την ιστορία του και να αναδείξει την ανάγκη της κοινότητας και της αγάπης του για αυτή, έχοντας ως συμπαραστάτες δυο ικανούς νέους ηθοποιούς και βεβαίως τη χιπ χοπ μουσική σκηνή του Κορκ, που ντύνει ηχητικά την ταινία του.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο 17χρονος Κρίστι αναγκάζεται να μετακομίσει στον αποξενωμένο μεγαλύτερο ετεροθαλή αδελφό του, αφού τον έδιωξαν από την ανάδοχη οικογένειά του στα προάστια. Μετά από λίγο, ο Κρίστι αρχίζει να νιώθει σαν στο σπίτι του στην εργατική βόρεια πλευρά του Κορκ, κάνοντας φίλους και επανασυνδέοντας το παρελθόν του μέσω της φαινομενικά πιο διεφθαρμένης ευρύτερης οικογένειάς του.

Σιωπηλή Αγάπη

(«Sorda») Δραματική ταινία, ισπανικής παραγωγής του 2025, σε σκηνοθεσία Έβα Λιμπερτάντ, με τους Μίριαμ Γκάρλο, Αλβάρο Θερβάντες, Έλενα Ιρουρέτα, Χοακίν Νοτάριο κα.

Το δύσκολο, ορισμένες φορές σπαραχτικό, θέμα της σχέσης μίας γυναίκας με τη μητρότητα, όταν αυτή είναι κωφή και πρέπει, εκτός από τις προκαταλήψεις να αντιμετωπίσει και τις δικές της ανησυχίες, για το αν μπορεί να μεγαλώσει σωστά το μωρό της, αποτυπώνει στην ταινία της η Έβα Λιμπερτάντ.

Έχοντας για πρωταγωνίστρια, την αδελφή της – και στην πραγματικότητα κωφή – Μίριαμ Γκάρλο, η Λιμπερτάντ, ουσιαστικά προεκτείνει τη μικρού μήκους ταινία της, που είχε γυρίσει το 2021, δημιουργώντας ένα συναισθηματικά πολύπλοκο πορτρέτο για το πώς αλλάζει η αντίληψη μίας κωφής γυναίκας για τον κόσμο όταν γεννά μια κόρη. Ένα δραματικό φιλμ, σπλαχνικό και έντονου ενδιαφέροντος, που θα κερδίσει το βραβείο Κοινού για το Τμήμα Πανόραμα στο φεστιβάλ Βερολίνου, αλλά και αυτό της καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ Μάλαγας.

Μια γυναίκα κωφή, μια επαγγελματίας κεραμίστρια, ζει μια ευτυχισμένη ζωή με τον σύντροφό της, περιμένοντας το πρώτο τους παιδί. Οι πιθανότητες, όπως της λένε οι γιατροί, να κληρονομήσει το παιδί την πάθησή της είναι μοιρασμένες, αλλά αυτή η σκέψη φαίνεται να προβληματίζει περισσότερο τους άλλους, συγγενείς και φίλους, παρά την ίδια. Όταν, μετά από μία επώδυνη γέννα, το παιδί έρχεται στη ζωή και αρχίζει να ανταποκρίνεται στους ήχους, η χαρά της διαδέχεται μια απρόσμενη ζήλια. Συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να έρθει σε επαφή μαζί του με τον τρόπο που μπορεί ο άντρας της και η ισορροπία μοιάζει να αντιστρέφεται. Η μητέρα, είναι εκείνη που νιώθει αποξενωμένη και βρίσκει καταφύγιο στους κωφούς φίλους της, στη δουλειά της και στο νερό, κάτω από την επιφάνεια του οποίου όλοι οι άνθρωποι μοιράζονται τις ίδιες αισθήσεις.

Η εντυπωσιακή απεικόνιση του θέματος – η επώδυνη γέννα εκατό τοις εκατό ρεαλιστική – αποτελεί και την κινητήρια δύναμη για την ενσυναίσθηση των ανθρώπων με κώφωση, ενώ ταυτόχρονα η σκηνοθέτιδα διερευνά συγκινητικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μία νέα μητέρα, σε ένα γεγονός που δημιουργεί άγχος, πόνο και χαρά.

Στο τελευταίο κομμάτι της ταινίας, όπου δεν ακούγεται κανένας ήχος, η ταινία μας βάζει στη θέση της ηρωίδας και μας υπενθυμίζει ότι κάποια πράγματα που θεωρούμε δεδομένα δεν είναι το ίδιο για όλους και πως ο κινηματογράφος μπορεί να αποδεικνύει την αξία του ως μέσο προβληματισμού.

Εξαίρετη η πρωταγωνίστρια Μίριαμ Γκάρλο, που λίγο πριν από το τέλος, ένα μικρό νεύμα από το μωρό της, τής χαρίζει ένα χαμόγελο και μια νότα αισιοδοξίας.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Άντζελα, μια κωφή γυναίκα, περιμένει παιδί με τον σύντροφό της, τον Έκτορ. Η άφιξη του μωρού διαταράσσει τη σχέση τους, αναγκάζοντας την Άντζελα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ανατροφής της κόρης της σε έναν κόσμο που δεν είναι φτιαγμένος γι’ αυτήν.

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

(«Five Nights at Freddy’s 2») Το σίκουελ της πετυχημένης εμπορικά ταινίας τρόμου, μας επιστρέφει στην πιτσαρία του Φρέντι για ακόμη περισσότερες ανατριχίλες. Η αμερικάνικης παραγωγής (2025) ταινία, σε σκηνοθεσία της Έμα Τάμι και με πρωταγωνιστές τον Τζος Χάτσερσον και  την Ελίζαμπεθ Λέιλ, μας μεταφέρει έναν χρόνο μετά τον μεταφυσικό εφιάλτη, στα ίδια μέρη, με τους ρομποτικούς φίλους των ηρώων να μετατρέπουν τη σκηνή σε ένα λούνα παρκ φρίκης. Στην ταινία, που περιμένουν με ανυπομονησία οι λάτρεις του horror, παίζουν και οι Πάιπερ Ρούμπιο, Φρέντι Κάρτερ, Θιόντους Κρέιν, Γουέιν Νάιτ κα.

Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων

Ελληνική ταινία (2025) για όλη την οικογένεια, στο πνεύμα των Χριστουγέννων, σε σκηνοθεσία Χρήστου Κανάκη. Το κλασικό όσο και διάσημο παραμύθι του Κάρολου Ντίκενς, μεταφερμένο στα ελληνικά δεδομένα και στα υπέροχα ορεινά ηπειρώτικα χωριά, με ένα ευπρόσωπο καστ και ιλουστρασιόν αισθητική. Παίζουν Ορέστης Χαλκιάς, Γιούλικα Σκαφιδά, Γιάννης Μπέζος, Κωνσταντίνος Δανίκας, Τάσος Παλαντζίδης, Δημήτρης Καπετανάκος, Αμαλία Κάβαλη, Τάσος Κωστής κα.

Το Ταρανδάκι των Χριστουγέννων

(«Niko: Beyond the Northern Lights») Παιδική χριστουγεννιάτικη ταινία κινουμένων σχεδίων από τη Φιλανδία και σε σκηνοθεσία Κάρι Γιόνσον. Ευχάριστο νηπιακό ψηφιακό animation με τις περιπέτειες ενός χαριτωμένου μικρού ταράνδου που αποφασίζει να ενταχθεί στους Ιπτάμενους Ταράνδους και να πετάξει στο πλευρό του θρυλικού πατέρα του, πάνω από παγωμένες θάλασσες και μυστικά δάση, για να βρει το έλκηθρο του Άγιου Βασίλη και να σώσει τα Χριστούγεννα. Το φιλμ προβάλλεται μεταγλωττισμένο στα ελληνικά.

Φωτογραφία από την ταινία «Η Μεγάλη Απόδραση» – Πηγή Φωτογραφίας: NEO FILMS

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Χάρης Αναγνωστάκης

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 48χρονου για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας εντός λεωφορείου

Επιβάτης αστικού λεωφορείου συνελήφθη ύστερα από καταγγελία για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας.

Ο 48χρονος επιβάτης, υπήκοος Ιράκ, φέρεται να επέδειξε τα γεννητικά του όργανα σε τρεις συνεπιβάτες του, καθώς το λεωφορείο εκτελούσε δρομολόγιο, χθες το βράδυ, και βρισκόταν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Συνελήφθη από αστυνομικούς της Άμεσης Δράσης και οδηγείται στα δικαστήρια με την αυτόφωρη διαδικασία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολλοί Ευρωπαίοι θεωρούν ότι υπάρχει πιθανότητα πολέμου με τη Ρωσία, σύμφωνα με δημοσκόπηση

Πολλοί Ευρωπαίοι θεωρούν ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος πολέμου με τη Ρωσία, σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε σε εννέα χώρες της ΕΕ και δημοσιεύθηκε σήμερα στο γαλλικό περιοδικό “Le Grand Continent”.

Περισσότεροι από τους μισούς (51%) εκτιμούν ότι υπάρχει “αυξημένος” ή “πολύ αυξημένος” κίνδυνος η Ρωσία να ξεκινήσει πόλεμο με τη χώρα τους τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση αυτή που διενεργήθηκε σε δείγμα 9.553 ανθρώπων.

Οι εννέα χώρες που συμμετείχαν είναι η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Κροατία, το Βέλγιο και η Ολλανδία, με δείγματα μεγαλύτερα των 1.000 ατόμων να λαμβάνονται σε κάθε μία από αυτές.

Το ερώτημα που τέθηκε στα τέλη Νοεμβρίου από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Cluster 17 για το “Le Grand Continent” ήταν: “κατά τη γνώμη σας θα μπορούσε η Ρωσία να ξεκινήσει πόλεμο με τη χώρα σας τα επόμενα χρόνια;”

Η άποψη για τον βαθμό κινδύνου ανοικτής σύγκρουσης με τη Ρωσία διαφέρει ανάλογα με τη χώρα.

Στην Πολωνία, που συνορεύει με τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, 77% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι ο κίνδυνος είναι υψηλός ή πολύ υψηλός. Στη Γαλλία το ποσοστό ανέρχεται σε 54% και στη Γερμανία στο 51%. Αντίθετα, 65% των Ιταλών θεωρούν ότι ο κίνδυνος είναι μικρός ή ανύπαρκτος.

Η δημοσκόπηση έδειξε εξάλλου ότι η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (81%) θεωρεί ότι το ενδεχόμενο πολέμου με την Κίνα τα επόμενα χρόνια είναι μικρό ή δεν υπάρχει καθόλου.

“Κατά συνέπεια η Ρωσία αποτελεί μακράν την πιο δομική απειλή κρατικού πολέμου στην ευρωπαϊκή κοινή γνώμη”, σχολίασε το Le Grand Continent, ένα περιοδικό που συνδέεται με τη Ecole Normale Supérieure.

Οι ερωτηθέντες αμφιβάλλουν για τις στρατιωτικές δυνατότητες της χώρας τους έναντι της Μόσχας. Περισσότεροι από τα δύο τρίτα (69%) πιστεύουν ότι η χώρα τους δεν θα ήταν “καθόλου” ή “μάλλον καθόλου” ικανή να αμυνθεί έναντι μιας ρωσικής επίθεσης.

Στη Γαλλία, τη μόνη χώρα μεταξύ αυτών όπου διενεργήθηκε η δημοσκόπηση η οποία  διαθέτει πυρηνικά όπλα, οι ερωτηθέντες ήταν οι λιγότερο απαισιόδοξοι, με το 44% να πιστεύει ότι η χώρα τους είναι “απολύτως” ή “αρκετά” ικανή να αμυνθεί.

Στην άλλη άκρη βρίσκονται οι Βέλγοι, οι Ιταλοί και οι Πορτογάλοι, οι οποίοι στη μεγάλη τους πλειοψηφία πιστεύουν ότι οι χώρες τους δεν είναι ικανές να αμυνθούν (87%, 85% και 85% αντίστοιχα).

Η έρευνα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και δείχνει, για παράδειγμα, ότι το 55% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η Ευρώπη θα πρέπει να τηρήσει μια ισορροπημένη στάση μεταξύ των δύο μεγάλων παγκόσμιων γεωπολιτικών αντιπάλων, των ΗΠΑ και της Κίνας, ή ότι σχεδόν ένας στους δύο (48%) θεωρεί τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ “εχθρό της Ευρώπης”, και πάλι με μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των χωρών.

Εξάλλου η πλειονότητα των Ευρωπαίων θεωρούν τη μετανάστευση “απειλή για τη συνοχή της χώρας”, μια άποψη που κυριαρχεί κυρίως στις πιο βόρειες και ανατολικές χώρες παρά στις νότιες. Παράλληλα οι ερωτηθέντες τάχθηκαν υπέρ της μείωσης των δημόσιων δαπανών και του αριθμού των δημόσιων υπαλλήλων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google: Οι αναζητήσεις που ξεχώρισαν στη χώρα μας το 2025

Το Year in Search 2025 της Google παρουσιάζει τις αναζητήσεις με τη μεγαλύτερη αύξηση ενδιαφέροντος στην Ελλάδα. Στην κορυφή των γενικών αναζητήσεων βρέθηκαν όροι όπως «Σεισμός τώρα», «Κοινωνικός Τουρισμός 2025», «Προσωπικός Αριθμός» και «ΕΝΦΙΑ 2025», ενώ ψηλά διατηρήθηκαν και οι «Βάσεις 2025» και το «Labubu».

Στα πρόσωπα, πρώτες στις αναζητήσεις εμφανίζονται η Κλαυδία, η Χρυσή Βαρδινογιάννη και ο Γιώργος Μαζωνάκης, ενώ στις εκλιπούσες διασημότητες ξεχωρίζουν Αλέξης Κούγιας, ο Ozzy Osbourne, ο David Lynch, η Καίτη Γκρέυ και ο Μίμης Δομάζος. Ιδιαίτερη παρουσία είχαν και τα αθλητικά γεγονότα, με το Eurobasket και τις αναμετρήσεις ελληνικών ομάδων να κυριαρχούν, όπως ΑΕΚ εναντίον Ολυμπιακός και Ολυμπιακός εναντίον Παναθηναϊκός. Στις σειρές και τις ταινίες αναδείχθηκαν τίτλοι όπως «Να με λες μαμά», «’Αγιος Έρωτας», “Squid Game”, “Nosferatu” και “Anora”, ενώ υψηλό ενδιαφέρον κατέγραψαν και αναζητήσεις για συνταγές, ορισμούς («Τι σημαίνει») και πληροφορίες («Ποια είναι»).

Η Google παρουσίασε το Year in Search 2025, την ετήσια ανασκόπηση που αναδεικνύει τις αναζητήσεις με τη μεγαλύτερη αύξηση ενδιαφέροντος στην Ελλάδα. Η φετινή εικόνα αποτυπώνει ξεκάθαρα τις τάσεις που διαμόρφωσαν τις προτιμήσεις του κοινού, αναδεικνύοντας δύο βασικούς άξονες: αφενός την αυξανόμενη ανάγκη για έγκαιρη ενημέρωση – με θέματα όπως ο σεισμός και η φορολογία να κυριαρχούν – και αφετέρου το ενδιαφέρον για ψυχαγωγία.

Στις Γενικές Αναζητήσεις, ο κόσμος  στράφηκε κυρίως στην ενημέρωση και την καθημερινότητα. Όροι όπως «Σεισμός τώρα», «Κοινωνικός Τουρισμός 2025», «Προσωπικός Αριθμός» και «ΕΝΦΙΑ 2025» κυριάρχησαν, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για άμεση πληροφόρηση. Παράλληλα, αναζητήσεις όπως «Βάσεις 2025» και «Labubu» δείχνουν το αυξημένο ενδιαφέρον για τις Πανελλήνιες αλλά και τις viral τάσεις του έτους.

Γενικές Αναζητήσεις

Σεισμός τώρα

Κοινωνικός τουρισμός 2025

Προσωπικός αριθμός

ΕΝΦΙΑ 2025

Βάσεις 2025

Σαντορίνη

ΟΠΣΥΔ

Ιράν

Πόθεν έσχες

Labubu

Στην κατηγορία Πρόσωπα, οι αναζητήσεις επικεντρώθηκαν σε  δημοφιλείς καλλιτέχνες και πρόσωπα της επικαιρότητας, όπως η Κλαυδία, η Χρυσή Βαρδινογιάννη, ο Γιώργος Μαζωνάκης, αλλά και προσωπικότητες από τον χώρο της μουσικής και του αθλητισμού όπως ο Λεξ και ο Γιόνας Βαλαντσιούνας.

Πρόσωπα

Κλαυδία

Χρυσή Βαρδινογιάννη

Γιώργος Μαζωνάκης

Κωνσταντίνος Καρέτσας

Στέλιος Καζαντζίδης

Λεξ

Ivan Greko

Γιόνας Βαλαντσιούνας

Χρήστος Μουζακίτης

Αντίστοιχα, στις Εκλιπούσες Διασημότητες, ξεχώρισαν αναζητήσεις για διεθνείς προσωπικότητες όπως ο Ozzy Osbourne και ο David Lynch, αλλά και για εμβληματικές ελληνικές μορφές όπως η Καίτη Γκρέυ και ο Μίμης Δομάζος.

Εκλιπούσες Διασημότητες

Αλέξης Κούγιας

Charlie Kirk

Ozzy Osbourne

Diogo Jota

Καίτη Γκρέυ

Καίτη Κωνσταντίνου

Βασίλης Καλογήρου

Μίμης Δομάζος

Γεράσιμος Μιχέλης

David Lynch

Τα Αθλητικά Γεγονότα αποτέλεσαν και φέτος έναν από τους πιο δυναμικούς άξονες ενδιαφέροντος. Από το Eurobasket μέχρι τις μεγάλες αναμετρήσεις του ελληνικού μπάσκετ και ποδοσφαίρου, όπως ΑΕΚ-Ολυμπιακός, Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός και Ελλάδα-Τουρκία, οι φίλαθλοι κατέφυγαν στην Αναζήτηση Google για ενημέρωση.

Αθλητικά Γεγονότα

Eurobasket

ΑΕΚ εναντίον Ολυμπιακός

Ολυμπιακός εναντίον Παναθηναϊκός

Europa League

Ελλάδα Τουρκία μπάσκετ

ΠΑΟΚ εναντίον Ολυμπιακός

Ολυμπιακός εναντίον Μπόντο/Γκλιμτ

Μπαρτσελόνα εναντίον Ολυμπιακός

Ολυμπιακός εναντίον ΠΑΟΚ

Παναθηναϊκός εναντίον Φιορεντίνα

Στις κατηγορίες Σειρές / Ριάλιτι και Ταινίες κυριάρχησαν τόσο ελληνικές παραγωγές όσο και διεθνείς επιτυχίες. Σειρές όπως «Να με λες μαμά», «’Αγιος Έρωτας», αλλά και “Squid Game” συγκέντρωσαν έντονο ενδιαφέρον, ενώ στις ταινίες, παραγωγές όπως “Nosferatu”, “Anora” και “The Brutalist” βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων.

Σειρές / Ριάλιτι

Να με λες μαμά

‘Αγιος Έρωτας

Big Brother

Grand Hotel

‘Αγιος Παΐσιος

Παιχνίδια Εκδίκησης

Το Σπίτι Δίπλα στο Ποτάμι

GNTM

Adolescence

Squid Game

Ταινίες

Nosferatu

Anora

Υπάρχω

The Brutalist

Μια μάχη μετά την άλλη (One Battle After Another)

Dracula 2025

A Minecraft Movie

28 Χρόνια Μετά

Weapons

Ταιριάζουμε; (Materialists)

Ιδιαίτερη παρουσία είχαν και οι συνταγές, αντικατοπτρίζοντας μια ελληνική παράδοση που συνδυάζει τα παραδοσιακά πιάτα, όπως μαγειρίτσα, τζιγεροσαρμάδες και σουτζουκάκια, με πιο σύγχρονες ή διεθνείς επιλογές, όπως cinnamon rolls, γουακαμόλε και sour cream.

Συνταγή

Συνταγή για μαγειρίτσα

Συνταγή για γαριδομακαρονάδα

Συνταγή για τζιγεροσαρμάδες

Συνταγή για ταραμοσαλάτα

Συνταγή για λουκουμάδες

Συνταγή για σουτζουκάκια

Συνταγή για cinnamon rolls

Συνταγή για γουακαμόλε

Συνταγή για aperol

Συνταγή για sour cream

Την περιέργεια των χρηστών κέντρισαν και οι αναζητήσεις τύπου «Τι σημαίνει», με όρους όπως «ίντερσεξ», «νεποτισμός», «φλεξάρω» και «λάθε βιώσας» να δείχνουν το πώς η γλώσσα, η κοινωνική συζήτηση και η επικαιρότητα διαμορφώνουν το online λεξιλόγιο της χρονιάς.

Τι σημαίνει

Τι σημαίνει λάθε βιώσας

Τι σημαίνει ίντερσεξ

Τι σημαίνει σιμούν

Τι σημαίνει Hong Kong

Τι σημαίνει εξεργασία στην ιατρική

Τι σημαίνει τζιβαέρι

Τι σημαίνει πέλωρ

Τι σημαίνει νεποτισμός

Τι σημαίνει φλεξάρω

Τι σημαίνει δράμω

Τέλος, στην κατηγορία «Ποια είναι», οι χρήστες έψαξαν απαντήσεις σε θέματα από ιστορία και γεωγραφία μέχρι pop culture, αναζητώντας από την «πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια» έως «ποια είναι η IP μου».

Ποια είναι

Ποια είναι η πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια

Ποια είναι η πρωτεύουσα της Νιγηρίας

Ποια είναι η μακροπρόθεσμη τάση του καιρού

Ποια είναι η μητέρα της ωραίας Ελένης

Ποια είναι η μεγαλύτερη λέξη στα ελληνικά

Ποια είναι η Madlen Peneva

Ποια είναι η πρωτεύουσα της Αυστραλίας

Ποια είναι η IP μου

Ποια είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε έκταση χώρα στον πλανήτη

Ποια είναι η πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας

Το Year in Search 2025 κατέγραψε με μοναδικό τρόπο τον παλμό της χρονιάς στην Ελλάδα. Μέσα από τις αναζητήσεις των χρηστών αποτυπώθηκαν οι ανησυχίες, οι απορίες, οι στιγμές ψυχαγωγίας αλλά και τα viral trends που καθόρισαν το 2025.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρωσία: Ο Πούτιν λέει ότι η Ρωσία θα καταλάβει το σύνολο της ουκρανικής περιφέρειας Ντονμπάς με στρατιωτικά μέσα, εκτός κι αν αποσυρθούν τα ουκρανικά στρατεύματα από εκεί

Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε σε συνέντευξη που δημοσιοποιήθηκε σήμερα ότι η Ρωσία θα πάρει τον πλήρη έλεγχο της ουκρανικής περιφέρειας Ντονμπάς διά της βίας, εκτός κι αν αποσυρθούν από εκεί οι ουκρανικές δυνάμεις, κάτι που απορρίπτει το Κίεβο.

Ο Πούτιν έστειλε δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 ύστερα από οκτώ χρόνια συγκρούσεων μεταξύ υποστηριζόμενων από τη Ρωσία αυτονομιστών και ουκρανικών στρατευμάτων στο Ντονμπάς, που αποτελείται από το Ντονέτσκ και το Λουχάνσκ.

«Είτε θα απελευθερώσουμε αυτά τα εδάφη με τη δύναμη των όπλων, ή τα ουκρανικά στρατεύματα θα εγκαταλείψουν αυτά τα εδάφη», δήλωσε ο Πούτιν στο India Today ενόψει επίσκεψης στο Νέο Δελχί, σύμφωνα με απόσπασμα που μεταδόθηκε στη ρωσική κρατική τηλεόραση.

Η Ουκρανία λέει ότι δεν θέλει να χαρίσει στη Ρωσία δικό της έδαφος το οποίο η Μόσχα απέτυχε να κερδίσει στο πεδίο της μάχης και ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει πει ότι η Μόσχα δεν θα επιβραβευθεί για έναν πόλεμο που εκείνη ξεκίνησε.

Η Ρωσία αυτή τη στιγμή κατέχει το 19,2% της Ουκρανίας, συμπεριλαμβανομένης της Κριμαίας, την οποία προσάρτησε το 2014, του συνόλου του Λουχάνσκ, άνω του 80% του Ντονέτσκ, περίπου του 75% της Χερσώνας και της Ζαπορίζια και τμημάτων των περιφερειών του Χαρκόβου, του Σούμι, του Μικολάιφ και του Ντντιπροπετρόφσκ.

Περίπου 5.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα του Ντονέτσκ παραμένουν υπό ουκρανικό έλεγχο.

Σε συνομιλίες με τις ΗΠΑ για το περίγραμμα μιας πιθανής ειρηνευτικής συμφωνίας για τον τερματισμό του πολέμου, η Ρωσία έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει ότι θέλει τον έλεγχο στο σύνολο του Ντονμπάς –καθώς και ότι οι ΗΠΑ θα πρέπει να αναγνωρίσουν ανεπίσημα τον έλεγχο της Μόσχας.

Η Ρωσία κήρυξε το 2022 τις ουκρανικές περιφέρειες του Λουχάνσκ, Ντονέτσκ, Χερσώνας και Ζαπορίζια τμήματα της Ρωσίας ύστερα από δημοψηφίσματα, τα οποία η Δύση και το Κίεβο απέρριψαν ως απάτη. Οι περισσότερες χώρες αναγνωρίζουν τις περιφέρειες –και την Κριμαία—ως τμήμα της Ουκρανίας.

Ο Πούτιν υποδέχθηκε τους Αμερικανούς απεσταλμένους Στιβ Γουίτκοφ και Τζάρεντ Κούσνερ προχθές, Τρίτη, στο Κρεμλίνο και δήλωσε ότι η Ρωσία αποδέχθηκε κάποιες από τις αμερικανικές προτάσεις για την Ουκρανία, και ότι οι συνομιλίες θα πρέπει να συνεχιστούν.

O ρώσος πρόεδρος δήλωσε σήμερα ότι η συνάντησή του με τον Γουίτκοφ και τον  Κούσνερ ήταν «πολύ χρήσιμη» και βασίστηκε σε προτάσεις που είχαν συζητηθεί με τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στην Αλάσκα, μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων RIA.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου

Περίπου 610.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2024 από ελονοσία, κυρίως μικρά παιδιά στην υποσαχάριο Αφρική, ανακοίνωσε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιώντας για τους κινδύνους της αυξανόμενης ανθεκτικότητας στα φάρμακα, της κλιματικής αλλαγής και των περικοπών στη χρηματοδότηση.

O αριθμός αυτός συνιστά μια μικρή αύξηση σε σχέση με τους θανάτους που σημειώθηκαν το 2023, ενώ και τα κρούσματα αυξήθηκαν και από 273 εκατομμύρια έφθασαν περίπου σε 282 εκατομμύρια, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΠΟΥ για την ελονοσία. Έπειτα από τεράστια πρόοδο στις αρχές του 2000, η μάχη κατά της νόσου καθυστερεί την τελευταία δεκαετία. Ενώ 47 χώρες πιστοποιήθηκε ότι δεν έχουν κρούσματα ελονοσίας, άλλες κατέγραψαν μια αύξηση το 2024, κυρίως οι Αιθιοπία, Μαδαγασκάρη και Υεμένη.

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΝΑΖΩΠΥΡΩΣΗΣ

“Υπερβολικά πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να πεθαίνουν από μια αποτρέψιμη και ιάσιμη ασθένεια”, λέει ο Ντάνιελ Νγκαμίτζε Μανταντί, διευθυντής του παγκόσμιου προγράμματος για την ελονοσία του ΠΟΥ. ‘Οπως είπε ο ίδιος, η ανθεκτικότητα στα φάρμακα για την ελονοσία και τα εντομοκτόνα που χρησιμοποιούνται σε ορισμένες κουνουπιέρες, μαζί με την κλιματική αλλαγή και τις συγκρούσεις, είναι όλοι παράγοντες που συνιστούν πρόκληση για την απόκριση στην ασθένεια, η οποία μεταδίδεται από τα κουνούπια.

Η αύξηση των κρουσμάτων και των θανάτων συνδέεται εν μέρει με την αύξηση του πληθυσμού, αλλά η συχνότητα των κρουσμάτων επίσης αυξήθηκε την περίοδο 2015-2016, ανέφερε ο ΠΟΥ– από 59 σε 64 κρούσματα ανά 100.000 ανθρώπους σε κίνδυνο. Τα ποσοστά θνησιμότητας έχουν μειωθεί–αλλά λίγο, από 14,9 σε 13,8 ανά 100.000 ανθρώπους σε κίνδυνο. Η χρηματοδότηση είναι συστηματικά μικρότερη από την απαιτούμενη, ανακοίνωσε ο ΠΟΥ.

Το 2024, η συνολική επένδυση για τον έλεγχο της ελονοσίας, τόσο από δωρητές όσο και από πληγείσες χώρες, έφθασε τα 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια, πολύ λιγότερα από τον στόχο των 9 δισεκατομμυρίων και πλέον. Το σύνολο αυτό και τα δεδομένα για τα κρούσματα και τους θανάτους του περασμένου χρόνου δεν περιλαμβάνουν τις φετινές μειώσεις στη διεθνή βοήθεια, που ξεκίνησαν τον Ιανουάριο στις ΗΠΑ και έχουν επιπτώσεις στη μάχη κατά της ελονοσίας αυτό τον χρόνο. “Η υποχρηματοδότηση της αντιμετώπισης της ελονοσίας…ενέχει προφανή κίνδυνο, μια μαζική και ανεξέλεγκτη αναζωπύρωση της νόσου”, εκτίμησε ο Νγκαμίτζε.

 Όπως είπε ο ίδιος, νέα και βελτιωμένα μέσα-περιλαμβανομένων θεραπειών, διαγνωστικών εξετάσεων και εμβολίων κατά της ελονοσίας–έχουν προσφέρει ελπίδα και έχουν σώσει εκατομμύρια ζωές. Αλλά θα πρέπει να φθάσουν σε αυτούς που κινδυνεύουν ώστε να υπάρξει επίδραση, πρόσθεσε, μια ευθύνη που φέρουν οι κυβερνήσεις των πληγεισών χωρών καθώς και διεθνείς δωρητές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΥΠΑΑΤ- ΕΕΕΔΕΕ: Στις 430.000 τα θανατωθέντα αιγοπρόβατα από την ευλογιά – 80 νέα κρούσματα την περασμένη εβδομάδα 

Σε 433.229 ανέρχονται τα ζώα που έχουν θανατωθεί από τον Αύγουστο του 2024 έως και τις 30 Νοεμβρίου 2025, στο πλαίσιο εφαρμογής των προβλεπόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Εθνικής Επιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης και Ελέγχου της Ευλογιάς (ΕΕΕΔΕΕ).

Συνολικά έχουν καταγραφεί 1.834 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε 2.270 εκτροφές σε όλη τη χώρα.

Για την τελευταία εβδομάδα αναφοράς (24-30 Νοεμβρίου 2025) καταγράφηκαν 80 νέα κρούσματα σε δεκαεπτά Περιφερειακές Ενότητες, βάσει των αποτελεσμάτων των εργαστηριακών ελέγχων. Πρόκειται για τις ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας, Ν. Αχαΐας, Δράμας, Έβρου, Ηλείας, Ημαθίας, Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας & Σποράδων, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Ροδόπης, Σερρών και Τρικάλων.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο μεγαλύτερος αριθμός νέων κρουσμάτων την εβδομάδα 24-30 Νοεμβρίου καταγράφηκε στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας (37), ενώ σημαντικός αριθμός κρουσμάτων παρατηρήθηκε επίσης στις ΠΕ Λάρισας, Ηλείας, Ν. Αχαΐας, Ξάνθης, Σερρών και Ροδόπης.

Αναλυτικά, βάσει της ημερομηνίας επιβεβαίωσης των εργαστηριακών αποτελεσμάτων, την ίδια εβδομάδα καταγράφηκαν:

  • 31 κρούσματα στις 26/11/2025,
  • 22 κρούσματα στις 27/11/2025,
  • 27 κρούσματα στις 28/11/2025.
ΑΠΕ-ΜΠΕ