Αρχική Blog Σελίδα 108

Έρευνα International Living: Η Ελλάδα κορυφαίος προορισμός για μόνιμη κατοικία συνταξιούχων

Η Ελλάδα αναδείχθηκε στην 1η θέση διεθνώς ως προορισμός για συνταξιούχους που θέλουν να ζήσουν σε άλλη χώρα. Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του περιοδικού International Living, που αξιολογεί χώρες που επιλέγουν να μετεγκατασταθούν οι συνταξιούχοι με κριτήρια όπως το κόστος, η υγεία, το κλίμα, η ποιότητα ζωής κ.ά.

Αυτή η πρωτιά ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στη silver economy -η οικονομία που αφορά προϊόντα και υπηρεσίες για ηλικιωμένους και συνταξιούχους- και επιβεβαιώνει ότι οι συνθήκες ζωής στη χώρα μας προκρίνονται από ανθρώπους που έχουν σύγκριση εμπειριών από τη χώρα τους και επιλέγουν να έλθουν να ζήσουν στην Ελλάδα.

Στην έρευνα σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι η Ελλάδα είναι ένα μαγευτικό μείγμα από ηλιόλουστα νησιά, επιβλητικά βουνά, ζωντανές πόλεις και διαχρονικές παραδόσεις. Τυλιγμένη στη ζεστή αγκαλιά του Αιγαίου, είναι ζωντανή, φιλόξενη και γεμάτη εκπλήξεις: Ήταν η πρώτη δημοκρατία στον κόσμο, που χρονολογείται από τον 5ο αιώνα π.Χ.

«Είτε είστε επισκέπτης για λίγο είτε επίδοξος μόνιμος κάτοικος, η Ελλάδα τα έχει όλα: Εξαιρετικό καιρό όλο τον χρόνο, οικονομικά καταλύματα, υπέροχο φαγητό, φιλικούς ανθρώπους και απίστευτη ιστορία. Κάθε γωνιά της χώρας αποπνέει μία χαλαρή ποιότητα ζωής και η λίστα με τα μέρη που “πρέπει να δεις” είναι τεράστια: Αθήνα, Κρήτη, Δελφοί, Ολυμπία, Σαντορίνη, Σκιάθος, Μετέωρα, Ρόδος και Κέρκυρα είναι μόνο η αρχή», τονίζεται.

Για πολλούς επισκέπτες, τα λιγότερο γνωστά μέρη της Ελλάδας αφήνουν τις πιο δυνατές εντυπώσεις. Μερικές από τις πιο αγαπημένες αναμνήσεις περιλαμβάνουν μία ημερήσια εκδρομή στο εντυπωσιακό Φαράγγι Θερίσου στη δυτική Κρήτη, κολύμπι με μάσκα στα διάφανα νερά της Σκοπέλου και απόλαυση λαζανιών με αστακό καθώς ο κόκκινος ήλιος έδυε πάνω από τη χερσόνησο της Χαλκιδικής. «Όπου κι αν πάτε στην Ελλάδα, υπάρχουν νέα μονοπάτια να ανακαλύψετε, νέοι φίλοι να γνωρίσετε, νέα θαύματα να δείτε και νέες δραστηριότητες να δοκιμάσετε», αναφέρεται.

Η Ελλάδα εδώ και χρόνια είναι μαγνήτης για τους τουρίστες, αλλά είναι αρκετά μεγάλη ώστε να βρίσκουν πάντα τον δικό τους “παράδεισο” μακριά από τα πλήθη. Ακόμα και στο αποκορύφωμα του καλοκαιριού, όταν τα νησιά, οι παραλίες και οι αρχαιολογικοί χώροι γεμίζουν επισκέπτες, υπάρχουν ανεξερεύνητοι προορισμοί που προσφέρουν χαλάρωση.

Στην έρευνα επισημαίνεται ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος, θάλασσα, ούζο και αιωνόβια μνημεία. Η χώρα διαθέτει, επίσης, «ζωντανά» χιονοδρομικά κέντρα, εστιατόρια παγκόσμιας κλάσης, πλούσια άγρια ζωή (συμπεριλαμβανομένων δελφινιών, καρέτα-καρέτα, αρκούδων, λύκων, κ.ά.), καθώς και αρκετά δάση, λίμνες και φαράγγια για τους λάτρεις της πεζοπορίας. Εξάλλου και οι λάτρεις των πόλεων δεν θα μείνουν παραπονεμένοι, με πλήθος μουσείων, καφέ και πλακόστρωτων δρόμων ιδανικών για βόλτες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η σκιά που έγινε φως Γράφει ο Μάξιμος Παφίλης, Επίσκοπος Μελιτηνής

Ομιλία στην ευαγγελική περικοπή του Λουκά ιγ´ 10-17.

Δεκαοκτώ έτη και μια αιωνιότητα χαραγμένη σε μια ανθρώπινη ράχη. Αυτό συνιστά το μέτρο της οδύνης, την παράμετρο του χρόνου που καταμετρά η γη, όταν το βλέμμα αδυνατεί να αντικρίσει τον ουρανό. Η συγκύπτουσα γυναίκα της ευαγγελικής περικοπής, μια σκιά εντός του πλήθους, εισέρχεται στη συναγωγή σέρνοντας την ύπαρξή της, αντί να βαδίζει. Το σώμα της έχει μεταβληθεί πρόωρα σε μνήμα της ψυχής της, ενώ η χρόνια αγκύλωση μοιάζει με σκουριασμένο κλειδί στην κλειδαριά του χρόνου, το οποίο αρνείται πεισματικά να περιστραφεί. Εύλογα εγείρεται το ερώτημα: πόσο άραγε ζυγίζει ο καημός και η αμαρτία του κόσμου; Πιθανώς, ισούται με το βάρος που την εξαναγκάζει να προσβλέπει διαρκώς στο χώμα. Ολόγυρα, η Συναγωγή φάνταζε εκείνη την ημέρα αλλότρια, σχεδόν εχθρική, καθώς η τήρηση του Σαββάτου είχε εκφυλιστεί σε μία απολιθωμένη τυπική θρησκευτικότητα, βαρύτερη από την ίδια την ασθένεια. Εν μέσω των συναθροισμένων ανθρώπων, η ζωντανή εικόνα του Θεού συντρίβεται…

Πρόκειται για μία τραγική ειρωνεία, η θρησκεία μεταλλάσσεται σε βρόχο αντί να λειτουργεί ως πτέρυγα. Η γυναίκα στέκεται εκεί, ανάμεσά τους, ως μία σιωπηλή μαρτυρία τόσο της πτώσης, όσο και της επιτακτικής ανάγκης για λύτρωση. Κανείς δεν της απέδιδε προσοχή, διότι όλοι είχαν εξοικειωθεί με την παρουσία της, και η εξοικείωση με τον πόνο του άλλου αποτελεί την πλέον ειδεχθή μορφή σκληροκαρδίας. Εκείνη όμως την ημέρα, η ατμόσφαιρα είχε αποκτήσει άλλη πυκνότητα, καθότι ο Διδάσκαλος ήταν παρών: «Ἦν δὲ διδάσκων ἐν μιᾷ τῶν συναγωγῶν ἐν τοῖς σάββασι» (Λουκ. 13, 10).

Η παρουσία Του μεταβάλλει τη συχνότητα του χώρου. Το βλέμμα Του διαπερνά το κέλυφος της παραμόρφωσης και αναγιγνώσκει την ιστορία της. Δεκαοκτώ έτη ο Σατανάς έπλεκε ένα δίχτυ από αόρατο οστό γύρω από το σώμα της, κρατώντας την έρμαιο. Ο Κύριος δεν αναμένει το αίτημα βοήθειας, αλλά η ανάγκη της ηχεί σιωπηλά, η ίδια η στάση του σώματός της συνιστά δέηση. «Γύναι, ἀπολέλυσαι τῆς ἀσθενείας σου» (Λουκ. 13, 12). Λόγος δημιουργικός, λόγος που θρυμματίζει τα δεσμά. Ακολουθεί η κίνηση, η αφή. Οι χείρες που θεραπεύουν της επιστρέφουν τη χαμένη ικμάδα. Και ακαριαία, η γυναίκα ανορθώνεται.

Η θεραπεία λειτουργεί ως αιφνίδιο θραύσμα του κατόπτρου όπου καθρεφτιζόταν η απελπισία της. Τώρα, αντικρίζει πρόσωπα, βλέπει φως, αναγνωρίζει τον Ευεργέτη. Και η πρώτη της αντίδραση είναι η ευχαριστία, η οποία συνιστά το ακριβές ήθος της σωτηρίας. Η χαρά, παρ’ όλα αυτά, αποδεικνύεται ενοχλητική για ορισμένους. Ο αρχισυνάγωγος, φρουρός του Νόμου, αγανακτεί. Η αντίδρασή του οφείλεται στην απώλεια ελέγχου, καθώς η Χάρις λειτούργησε εκτός των στεγανών του. «Έξι ημέρες υπάρχουν για να δουλεύετε…», διακηρύσσει προς το πλήθος, αποφεύγοντας δειλά να αντικρίσει τον Ιησού. Απευθύνεται στον όχλο προκειμένου να πλήξει τον Χριστό. Η υποκρισία αναζητά πάντοτε συμμάχους, καθώς αδυνατεί να αντέξει μόνη της την αλήθεια.

Ο αρχισυνάγωγος βαφτίζει την ίαση «εργασία». Πρόκειται για μία βαθύτατα διαστρεβλωμένη αντίληψη. Εδώ ο λόγος του Κυρίου πέφτει ως καταπέλτης: «Ὑποκριτά, ἕκαστος ὑμῶν τῷ σαββάτῳ οὐ λύει τὸν βοῦν αὐτοῦ ἢ τὸν ὄνον ἀπὸ τῆς φάτνης καὶ ἀπαγαγὼν ποτίζει;» (Λουκ. 13, 15). Η λογική Του είναι συντριπτική, μεριμνούν για τα ζώα τους, αλλά απαγορεύουν στον Θεό να φροντίσει το ίδιο Του το πλάσμα.[1] Ο Χριστός ανατρέπει βίαια αυτή τη νοσηρή ιεράρχηση. Ακολουθεί η φράση που μεταβάλλει την ιστορία, καθώς την αποκαλεί «θυγατέρα Αβραάμ». Της αποδίδει ταυτότητα, η οποία υπερβαίνει την ιδιότητα της γυναίκας και της ασθενούς, και την εντάσσει εκ νέου στην κοινότητα. Της επιστρέφει την αξιοπρέπεια που της είχε υφαρπάξει η δεκαοκτάχρονη σιωπή.[2]

Η γυναίκα, διπλά περιθωριοποιημένη, τίθεται στο επίκεντρο της θεϊκής πρόνοιας. Ίσως τα δεκαοκτώ έτη συμβολίζουν το κατώφλι της ενηλικίωσης, η γυναίκα υπέφερε ακριβώς επειδή ήταν εγκλωβισμένη σε μία πνευματική ανωριμότητα, και η θεραπεία της σηματοδοτεί την ενηλικίωσή της στην ελευθερία του Θεού. Αντιθέτως, ο αρχισυνάγωγος, αν και ηλικιωμένος, παραμένει πνευματικά νήπιο. Ζούμε εν μέσω τέτοιων «συναγωγών», σε χώρους όπου οι κανονισμοί καθίστανται σημαντικότεροι από την ανθρώπινη βιοτή. Το κρίσιμο ερώτημα επιστρέφει σε εμάς: Τι πράττουμε; Είμαστε οι τηρητές του Σαββάτου ή οι μαθητές του Ιησού;

Το Σάββατο δημιουργήθηκε για τον άνθρωπο. Κάθε φορά που συνδράμουμε έναν συνάνθρωπο να ανορθώσει το κεφάλι του, να αντικρίσει τον ουρανό, τελούμε μία θεία λειτουργία. Η αντίδραση του πλήθους έρχεται ως τελική δικαίωση: «…ἔχαιρεν ἐπὶ πᾶσι τοῖς ἐνδόξοις τοῖς γινομένοις ὑπ᾿ αὐτοῦ» (Λουκ. 13, 17). Ο λαός διαθέτει αισθητήριο, αντιλαμβάνεται πότε ομιλεί η Αλήθεια. Ας φανταστούμε τη γυναίκα να επιστρέφει στην οικία της. Το σώμα της ίσως πονά λόγω της αιφνίδιας μεταβολής, αλλά η ψυχή της ίπταται. Ατενίζει τα δέντρα, τις στέγες, τα πρόσωπα, χαμένη σε μια γλυκιά ενατένιση. Αυτή η ιστορία συνιστά το διαρκές παρόν της Εκκλησίας. Διότι ο Χριστός ήλθε για να λύσει. Φοβάμαι όμως πως κάποιοι από εμάς, μέσω της τυπολατρίας ή της αδιαφορίας μας, γινόμαστε συνεργοί του Σατανά στο «δέσιμο» των αδελφών μας.

Θα ήταν καλύτερα αν ήμασταν χέρια που απλώνονται και όχι δάχτυλα που δείχνουν.

Ο καθρέφτης της απελπισίας οφείλει να θρυμματιστεί. Και θρυμματίζεται μόνον με την παρουσία του Προσώπου, του Χριστού. Εκείνου που βλέπει, καλεί και αγγίζει. Χωρίς προϋποθέσεις. Μόνο με έλεος.

Μάξιμος Παφίλης, Επίσκοπος Μελιτηνής


 

[1] Θεοφύλακτος Βουλγαρίας, Τα Εὑρισκόμενα Πάντα, εν Patrologiae Cursus Completus: Series Graeca, επιμ. Jacques-Paul Migne, τ. 123 (Paris: J.-P. Migne, 1864), 916.
[2] Dorothy Kelley Patterson και Rhonda Harrington Kelley, The Woman’s Study Bible (Nashville: Thomas Nelson, 2017), 1544.

The shadow that became light

Maximos Pafilis, Bishop of Melitene (translation from the original Greek text)

Sermon on the Gospel according to Luke 13:10-17.

Eighteen years and an eternity engraved on a human spine. This constitutes the measure of the anguish, the parameter of the time that the earth registers, when the gaze is unable to face the heaven. The woman bent double of the Gospel passage, a shadow within the crowd, enters the synagogue dragging her existence, instead of walking. Her body has been prematurely transformed into a tomb of her soul, while the chronic ankylosis seems like a rusty key in the lock of time, which stubbornly refuses to turn. Understandably, the question is raised: how much, truly, do the sorrow and the sin of the world weigh? Possibly, it is equal to the weight that compels her to gaze constantly at the earth. All around, the Synagogue seemed alien that day, almost hostile, as the observance of the Sabbath had degenerated into a petrified, formal religiosity, heavier than the disease itself. Amidst the assembled people, the living image of God is crushed…

This is a tragic irony, the religion is transformed into a noose instead of functioning as a wing. The woman stands there, amongst them, as a silent testimony both to the fall, and to the urgent need for redemption. No one paid attention to her, because everyone had grown accustomed to her presence, and the accustoming to the pain of the other constitutes the most hideous form of hard-heartedness. That day, however, the atmosphere had acquired another density, because the Teacher was present: «And he was teaching in one of the synagogues on the sabbath» (Luke 13:10).

His presence changes the frequency of the space. His gaze penetrates the shell of the deformity and reads her story. For eighteen years Satan was weaving a net of invisible bone around her body, holding her captive. The Lord does not await the request for help, but her need sounds silently, the very posture of her body constitutes a supplication. «Woman, you are released from your infirmity» (Luke 13:12). A creative word, a word that shatters the bonds. The action follows, the touch. The hands that heal restore her lost vitality. And instantaneously, the woman stands upright.

The healing functions as a sudden fragmenting of the mirror where her despair was reflected. Now, she faces people, she sees light, she recognises the Benefactor. And her first reaction is the thanksgiving, which constitutes the precise ethos of salvation. The joy, despite everything, proves annoying to some. The chief ruler of the synagogue, guardian of the Law, is indignant. His reaction is due to the loss of control, as the Grace functioned outside of his watertight compartments. «There are six days for you to work…», he proclaims to the crowd, timidly avoiding to look at Jesus. He addresses the mob in order to strike the Christ. Hypocrisy always seeks allies, as it is unable to withstand the truth alone.

The chief ruler of the synagogue baptises the healing as «work». This is a deeply distorted perception. Here the word of the Lord falls as a catapult: «You hypocrite, does not each of you on the sabbath untie his ox or his donkey from the manger and lead it away to water it?» (Luke 13:15).[1]

His logic is crushing, they care for their animals, but they forbid God to care for His very own creature. The Christ violently overturns this morbid prioritisation. The phrase that changes history follows, as He calls her «daughter of Abraham». He restores her identity, which surpasses the identity of the woman and the invalid, and re-integrates her into the community. He returns the dignity to her which the eighteen-year-long silence had snatched away from her.[2]

The woman, doubly marginalised, is placed at the centre of the divine providence. Perhaps the eighteen years symbolise the threshold of adulthood, the woman was suffering precisely because she was trapped in a spiritual immaturity, and her healing signals her maturation into the freedom of God. Conversely, the chief ruler of the synagogue, although elderly, remains spiritually an infant. We live amidst such «synagogues», in spaces where the regulations become more important than the human existence. The crucial question returns to us: What do we do? Are we the keepers of the Sabbath or the disciples of Jesus?

The Sabbath was created for the man. Every time we help a fellow man to lift his head, to face the heaven, we are performing a divine liturgy. The reaction of the crowd comes as a final vindication: «…and all the people rejoiced at all the glorious things that were done by him» (Luke 13:17). The people possess a sense, they perceive when the Truth speaks. Let us imagine the woman returning to her home. Her body perhaps aches due to the sudden change, but her soul flies. She gazes at the trees, the roofs, the faces, lost in a sweet contemplation. This story constitutes the permanent present of the Church. Because the Christ came to unbind. I fear, however, that some of us, through our ritualism or our indifference, become collaborators of Satan in the «binding» of our brothers.

It would be better if we were hands that reach out and not fingers that point. The mirror of despair must be shattered. And it is shattered only with the presence of the Person, of Christ. The One who sees, calls and touches. Without preconditions. Only with mercy.

Republication is permitted provided that the author’s name, Maximos Pafilis, Bishop of Melitene, is cited.

Maximos Pafilis, Bishop of Melitene

[1] Theophylact of Bulgaria, “Ta Heuriskomena Panta” [The Complete Findings], in Patrologiae Cursus Completus: Series Graeca, ed. Jacques-Paul Migne, vol. 123 (Paris: J.-P. Migne, 1864), 916.
[2] Dorothy Kelley Patterson and Rhonda Harrington Kelley (eds.), The Woman’s Study Bible (Nashville: Thomas Nelson, 2017), 1544.

Θ. Κοντογεώργης: Είμαστε ανοικτοί στο διάλογο με τους αγρότες, θα βρεθεί λύση αλλά καμία ανοχή σε έκνομες ενέργειες

Πολλαπλά ήταν τα μηνύματα που έστειλε για τις αγροτικές κινητοποιήσεις ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, σε συνέντευξή του στο ΕΡΤnews.

Και πρώτα, «εμείς θέλουμε και πιστεύουμε ότι θα βρεθεί λύση, και κινούμαστε σε διάφορα επίπεδα», επεσήμανε αναγνωρίζοντας ότι «σε ένα βαθμό αυτό που πυροδότησε τις κινητοποιήσεις, ήταν η δικαιολογημένη καθυστέρηση των πληρωμών κατά ένα μήνα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, εξαιτίας της κατάστασης στον ΟΠΕΚΕΠΕ».

Όμως, συνέχισε, «το θέμα αυτό λύθηκε» και ως το τέλος του χρόνου θα καταβληθεί περίπου 1,2 δισεκ. ευρώ, υπογράμμισε θυμίζοντας παράλληλα όλα όσα έγιναν σε προηγούμενο χρόνο για τους αγρότες: ΦΠΑ, πετρέλαιο, λιπάσματα, ζωοτροφές, ενώ και στο ρεύμα δόθηκε μακροπρόθεσμη λύση. Σε επόμενο σημείο της συνέντευξης ο Θ. Κοντογεώργης υπενθύμισε ότι στη συνάντηση πρωθυπουργού – αγροτών πέρυσι, είχε λυθεί το ζήτημα με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Κατά συνέπεια, «αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει αρκετά βήματα, αλλά εδώ είμαστε να δούμε ό,τι άλλο γενικό ή ειδικό υπάρχει».

Αλλά, διευκρίνισε, «αυτά που έγιναν χθες στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι απαράδεκτα, δεν μπορείς να λες “πάτα τον”, γιατί αυτό ακούσαμε». Πάντως, «στα περισσότερα μπλόκα υπάρχει μια καλή συνεργασία», δήλωσε και τόνισε ότι «στις κρίσιμες υποδομές δεν θα υπάρχουν καταλήψεις και μπλόκα. Δεν θέλουμε σύγκρουση, θέλουμε να βρεθεί λύση, είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο. Ταυτόχρονα όμως, σε έκνομες ενέργειες δεν θα υπάρχει ανοχή», διεμήνυσε χαρακτηριστικά.

Και, με την παρατήρηση ότι «είμαστε σε ένα στάδιο ανάπτυξης των μπλόκων σε όλη τη χώρα», ανέφερε ότι «σε ένα βαθμό θα ομογενοποιηθούν και κάποια αιτήματα». ‘Αλλωστε, συμπλήρωσε, «υπάρχει κατανόηση στη δυσκολία της αγροτικής ζωής».

Ταυτοχρόνως δε, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ προανήγγειλε και τα επόμενα βήματα: «Με το νέο έτος θα υπάρξει δεύτερος γύρος στους νόμιμους δικαιούχους, να ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι», υπογράμμισε θυμίζοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση είχε πει ότι «τέλος Νοέμβρη θα δοθεί η προκαταβολή -και δόθηκε», ενώ «την επόμενη εβδομάδα θα καταβληθεί το Μέτρο 23, είναι αρκετά εκατομμύρια και με πολλούς δικαιούχους, πάνω από 100.000». Ακολουθεί η εξόφληση της βασικής ενίσχυσης, η Εξισωτική για τις ορεινές περιοχές. Συμπέρασμα; «Αυτά που έχουμε πει, θα επιβεβαιωθούν μέχρι κεραίας».

Και, κατέληξε, «με αυτό το πνεύμα πιστεύω πως θα υπάρξει λύση και σύντομα», επαναλαμβάνοντας ωστόσο ότι «δεν θα κοπεί η χώρα στα δύο».

Αναφορικά με τα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία, «ο μηχανισμός ανταποκρίθηκε» σημείωσε και ειδικά στην Αττική «οι υποδομές άντεξαν, είχε γίνει μια δουλειά με την Περιφέρεια, είμαστε σε στενή συνεργασία με τον περιφερειάρχη, προχωρούν τα αντιπλημμυρικά έργα». Ενώ στάθηκε και στην προηγούμενη κακοκαιρία (“Adel”) και πως εκεί επίσης «ο μηχανισμός κινήθηκε άμεσα», κι ακόμη «η κρατική αρωγή ήταν εκεί αμέσως».

Σε εθνικό επίπεδο, πλέον υπάρχει Τοπικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός, Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής, Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας, «υπάρχουν τα σχέδια και υλοποιούνται», σε αντιδιαστολή με τον άναρχο σχεδιασμό του παρελθόντος.

‘Αλλωστε, συνέχισε, «η ανάπτυξη της περιφέρειας είναι για μας εθνικός στόχος», ειδικότερα, «θέλουμε το μέρισμα ανάπτυξης της χώρας να κατανέμεται δίκαια και αναλογικά παντού», με τελικό στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη.

Ειδικά δε, για τις ορεινές περιοχές, «για πρώτη φορά δημιουργείται μια ειδική δομή, στο γραφείο του πρωθυπουργού, στην Προεδρία της κυβέρνησης», σημείωσε με έμφαση, καθώς, όπως εξήγησε, η ανάπτυξη των περιοχών αυτών «δεν είναι αντικείμενο ενός Υπουργείου». Εν κατακλείδι, «καμία προσπάθεια που αφορά την ελληνική περιφέρεια δεν μπορεί να γίνει ερήμην αυτής, γι’ αυτό και πηγαίνουμε σε κάθε περιοχή».

Στα οικονομικά, επανέλαβε τη βασική κυβερνητική πολιτική για «σταθερή βελτίωση των εισοδημάτων». Αναγνωρίζοντας ότι «υπάρχει αρκετός κόσμος που πιέζεται», ο Θ. Κοντογεώργης δήλωσε ότι «η αύξηση του μέσου μισθού από το 2019 και μετά δεν είναι αμελητέα» και εστίασε σε δράσεις και μέτρα, όπως η επιστροφή του ενοικίου, η φορολογική μεταρρύθμιση για τους γονείς, οι πολιτικές για ακρίβεια και το στεγαστικό. «Υπάρχει μια σταθερή βελτίωση», ήταν το συμπέρασμα του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, αναδεικνύοντας ταυτοχρόνως τη σημασία να υπάρχει στον τόπο «πολιτική και οικονομική σταθερότητα».

Ερωτηθείς για τυχόν ευχάριστες εκπλήξεις κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού, είπε ότι «ο δημοσιονομικός χώρος έχει εξαντληθεί», με την ταυτόχρονη παρατήρηση, πρώτον, «δεν μπορούμε να κάνουμε λάθη του παρελθόντος» και δεύτερον, «οι αρνητικοί πρωταγωνιστές (σ.σ. του παρελθόντος) δεν μπορεί να εμφανίζονται και πάλι σαν να μην είχε συμβεί τίποτε».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατάρ: Η Άγκυρα και η Ουάσινγκτον θα βρουν έναν τρόπο απομάκρυνσης των κυρώσεων CAATSA “πολύ σύντομα”, δήλωσε ο Χακάν Φιντάν

Ο Τούρκος υπουργός των Εξωτερικών Χακάν Φιντάν δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι πιστεύει πως η Τουρκία και οι ΗΠΑ θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο για ν’ απομακρύνουν τις αμερικανικές κυρώσεις CAATSA “πολύ σύντομα”, προσθέτοντας ότι οι νατοϊκοί σύμμαχοι εργάζονται ήδη στο ζήτημα αυτό.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλεξάνδρα Σδούκου: Ανοιχτές υποδομές και ρεαλιστικός διάλογος

Στις αγροτικές κινητοποιήσεις και στη συνολική πολιτική επικαιρότητα αναφέρθηκε η εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Αλεξάνδρα Σδούκου μιλώντας στο MEGA και στο ERTnews.

Τόνισε ότι βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι η διασφάλιση ηρεμίας, η συνέχιση του διαλόγου και η αναζήτηση ρεαλιστικών λύσεων, με προτεραιότητα τη στήριξη των παραγωγών και την απρόσκοπτη λειτουργία της χώρας.

Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι η κυβέρνηση κατανοεί πλήρως τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και εργάζεται συστηματικά για την επιτάχυνση των πληρωμών και τη διόρθωση χρόνιων παθογενειών. Επεσήμανε ότι ο διάλογος είναι ο μόνος υπεύθυνος τρόπος για την επίλυση των ζητημάτων, ενώ ξεκαθάρισε ότι οι εθνικές υποδομές -όπως λιμάνια και τελωνεία- πρέπει να παραμείνουν ανοιχτές, καθώς εξυπηρετούν το σύνολο των πολιτών και δεν μπορούν να παραλύουν.

Αναφερόμενη στο πλαίσιο των ενισχύσεων, εξήγησε ότι το 2025 αποτελεί χρονιά ρεκόρ, με συνολικές πληρωμές ύψους 3,7 δισ. ευρώ, 600 εκατ. περισσότερα από την προηγούμενη χρονιά. Τα εναπομείναντα, 1,2 δισ. ευρώ καταβάλλονται εντός Δεκεμβρίου. Τόνισε ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στη μετάβαση σε ένα νέο υβριδικό μοντέλο πληρωμών, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο εφαρμόζει αντικειμενικά κριτήρια ώστε τα ποσά να φτάνουν στους πραγματικούς δικαιούχους. Παράλληλα υπενθύμισε το σύνολο των μέτρων στήριξης των τελευταίων ετών: μειωμένο ΦΠΑ σε μηχανήματα και εφόδια, φοροελαφρύνσεις για συνεταιρισμούς, ειδικό αγροτικό τιμολόγιο στο ρεύμα και στοχευμένες ενισχύσεις όπου κρίθηκε απαραίτητο.

Σχολιάζοντας την επανεμφάνιση του Αλέξη Τσίπρα, η κ. Σδούκου τόνισε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει προγραμματικός λόγος , αλλά «μια συζήτηση που τους μόνους, που τελικά, πραγματικά, αφορά  είναι αυτούς που στριμώχνονται στον εξώστη μήπως και καταφέρουν να χωρέσουν στο νέο κόμμα. Αυτό που είχαμε τελικά, ήταν μια παρουσίαση ενός βιβλίου που συνοδεύτηκε από μια εκδήλωση που θύμισε “reunion του παλιού ΣΥΡΙΖΑ”».

Επισήμανε ότι η ενασχόληση της αντιπολίτευσης με εσωτερικές ισορροπίες και παρασκηνιακές συζητήσεις δεν αφορά την κοινωνία, η οποία αναζητά απαντήσεις για την πραγματική οικονομία, την ασφάλεια, την παιδεία και την υγεία. Υπενθύμισε ότι η περίοδος 2015-2019 παραμένει νωπή στη μνήμη των πολιτών και δεν μπορεί να «διορθωθεί» εκ των υστέρων και τόνισε πως σε επίπεδο πραγματικής πολιτικής, όλο αυτό, ήταν «πολύ κακό για το τίποτα».

Σχετικά με την πορεία της κυβέρνησης, η κ. Σδούκου υπογράμμισε ότι η δεύτερη τετραετία βρίσκεται στο μέσο της και ότι ο στόχος είναι η πλήρης εφαρμογή του κυβερνητικού προγράμματος έως το 2027. Υπενθύμισε το σαφές μήνυμα του πρωθυπουργού για επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων, επισημαίνοντας ότι «η κοινωνία ανταμείβει όταν βλέπει αποτέλεσμα». Ανέφερε ότι ήδη έχουν σημειωθεί σημαντικά βήματα: περισσότερες και καλύτερες δουλειές, υψηλότεροι μισθοί και συντάξεις, νέες επενδύσεις, μείωση φορολογίας, ενίσχυση παιδείας και υγείας.

Κλείνοντας, σημείωσε ότι «η αυτοδυναμία που στοχεύει η Νέα Δημοκρατία είναι απολύτως εφικτή. Το 2027 θα μπορούμε να πούμε καθαρά: αυτά υποσχεθήκαμε, αυτά υλοποιήσαμε, και αυτές είναι οι επόμενες προκλήσεις της χώρας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο εξώστης κι η χορογραφία του παραλόγου – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ομολογώ ότι δεν κατάλαβα για ποιον λόγο έγινε όλη αυτή η φασαρία με τη φυγή Τσίπρα από τον ΣΥΡΙΖΑ και την έκδοση του βιβλίου του που κατέληξε στο «Παλλάς», με τους συντρόφους του στον εξώστη. Δεν κατάλαβα για ποιον λόγο έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ, για να καταλήξει στο τέλος να τον ακούει πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ με τους νεοκομμουνιστές της Νέας Αριστεράς!

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όλοι εκεί ήταν. Από τον Φάμελλο και τον Χαρίτση, μέχρι τον Νίκο Παππά, την Αχτσιόγλου και τη συντρόφισσα Νοτοπούλου. Και την Περιστέρα με φόρεμα τύπου πρώτο τραπέζι πίστα. Ίσως μπέρδεψε τα «Παλλάς»….

Ποιοι δεν ήταν; Ο Πολάκης, ο Τσακαλώτος κι ο Τζανακόπουλος!!
Λέτε για αυτούς να έγινε όλη η φασαρία; Για να βγάλει αυτούς από τα πόδια του; Ποιος ξέρει; Άβυσσος η ψυχή και το μυαλό του Τσίπρα.
Η ουσία είναι ότι όλο αυτό, θα μπορούσε να είχε γίνει στην Κουμουνδούρου. Να συγκλιθεί μια κοινή σύσκεψη κομματικών οργάνων, να πουν στον Πολάκη «δεν σε θέμε» και να τελειώσει το παραμύθι. Έτσι, αναίμακτα ο Τσίπρας θα εξέφραζε την ανάγκη του για αυτοδικαίωση κι οι Φάμελοι θα τον αποθέωναν.

Τώρα, με το βιβλίο και τους εξώστες, άνοιξε πληγές. Ειδικά με τις αναφορές στο 2015, ξυπνάει εφιάλτες κι αφυπνίζει συναισθήματα όσων το είχαν βιώσει. Πολύ περισσότερο που δεν υπάρχει έστω κι ένας σώφρων άνθρωπος, που να κατανοεί για ποιον λόγο νιώθει περήφανος για τα πεπραγμένα του…

Άλλωστε,  πολιτική του επιστροφή μοιάζει με ηχώ σε άδειο θέατρο: φωνάζει για επανάσταση, αλλά ακούει μόνο τον εαυτό του.

Ακούστε και το πιο παράλογο: Ο Τσίπρας επιχαίρει και προπαγανδίζει την παραίτησή του από τη Βουλή ως αντίθεση με το Πολιτικό σύστημα. Όμως, στο ίδιο πολιτικό σύστημα θέλει να ξαναμπεί και δη εξαγνισμένος! Μιλάμε για χορογραφία του παραλόγου!
Αμ το άλλο; Που έφερε τους συντρόφους του στο Παλλάς, τους εξοβέλισε στον εξώστη ως να είναι τιμωρημένοι ή έχοντες φοιτητικό εισιτήριο κι από πάνω τους τα έχωνε; Κανένας δεν σηκώθηκε να φύγει. Σε σημείο που να αναρωτιέται κάποιος αν γνωρίζουν τη λέξη αξιοπρέπεια! Ανθρωπάκια που κατά τα άλλα έχουν το ηθικό πλεονέκτημα και θέλουν να ξανασώσουν την Ελλάδα.

Αμετανόητος ο Τσίπρας, αμετανόητα και τα συντρόφια του. Στο Παλλάς δεν ανέβηκε στη σκηνή, ανέβηκε στον καθρέφτη του — εκεί όπου ο μύθος του δείχνει πάντα πιο ψηλός από την αλήθεια.

Θα μπορούσε να είναι και παράσταση στο Δελφινάριο. Χαμηλού επιπέδου αλλά με όλο το θίασο επί σκηνής. Με τον Τσίπρα να άδει «ανεπανάληπτος» στους συντρόφους του, ενώ θα ισχύει κι η αυστηρή πόρτα για όλους τους…

Ξέρετε κάτι; Ο Τσίπρας νομίζει ότι γράφει ιστορία, ενώ το μόνο που κάνει είναι να ξαναδιαβάζει το παλιό του σενάριο. Το Παλλάς έγινε ένας καθρέφτης. Ένας καθρέφτης που η Αριστερά  κοιτάζει τον εαυτό της και δεν αναγνωρίζει τίποτα, παρά μόνο ματαιοδοξία ντυμένη με ουτοπικούς βερμπαλισμούς…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου 2025

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 7/12/2025

 

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: ««Πακέτο Μητσοτάκη» για το Στεγαστικό Με πέντε νέα μέτρα από το 2026»

REAL NEWS:  «Πώς θα ανοίξουν τα κλειστά ακίνητα – Ο «πόλεμος» των drones»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Επιχείρηση «κράτος 2030» – Δημογραφικό, το πρόβλημα και οι λύσεις»

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: «Νέες εισφορές για καλύτερη σύνταξη»

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «ΓΙΑΤΙ ΣΥΡΙΚΝΩΝΕΤΑΙ Ο ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΕΝΙΣΧΎΣΕΙΣ Πού πήγαν 180 δισ. επιδοτήσεων»

Documento: «ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΥΜΠΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ «ΦΡΑΠΕΔΩΝ» Εκατομμύρια σε καταδικασμένο για τον ΟΠΕΚΕΠΕ»

EΣΤΙΑ: «Ρήτρα «Πρεσπών» του Αιγαίου απαιτούν Exxon Mobil και Chevron»

ΤΟ ΒΗΜΑ: «Η ΑΙΧΜΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ «Β» – ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠτΔ «Ο χωρούλαξ, ο αστυύλαξ και η εξωτερική μας πολιτική»»

ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ: ««ΦΑΜΠΡΙΚΑ» αναίτιων προστίμων από τον ΔΕΔΔΗΕ»

KONTRANEWS: «Στο 16% μετρούν τον Τσίπρα οι δημοσκόποι του Μαξίμου»

ΤΟ ΠΑΡΟΝ: «ΑΛΛΑΓΕΣ στον πολιτικό χάρτη – Γονάτισε την εορταστική αγορά η κατάργηση του δώρου»

Ο ΛΟΓΟΣ: ««Διαβολοβδομάδα» στον ορίζοντα… – Νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης – Εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα»

Η ΑΥΓΗ: «ΣΥΡΙΖΑ – Τσίπρας Βίοι παράλληλοι»

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «ΟΡΓΙΟ απευθείας συμβάσεων 4,6 δισ. € σε ένα έτος!»

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: «ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΝΑ «ΠΝΙΞΟΥΝ» ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ Γόρδιος δεσμός τα μπλόκα των αγροτών»

Σνίτσελ με πατάτες τηγανητές – Γεύση που ξετρελαίνει …

Σίσσυ Νίκα
Γράφει η Σίσσυ Νίκα – Δημοσιογράφος Γαστρονομίας και Πολιτισμού

Αρκεί ένα ωραίο κρέας χοιρινό ή ακόμα και μοσχαρίσιο ή κοτόπουλο και μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα σνίτσελ ονειρικό που θα το χαρεί όλη η οικογένεια.

Εμείς το δοκιμάσαμε στην Παιανία, που φημίζεται για το καλό κρέας και ο Δήμος μας έδωσε τη συνταγή. Μπορείτε να συνοδεύσετε το σνίτσελ με πατάτες τηγανητές ή πουρέ πατάτας και λαχανικών ή ρύζι.

Στη Γερμανία που είναι η πατρίδα του σνίτσελ εθιμικά το σερβίρουν πάντα με σαλάτα ξινολάχανου και είναι ακόμα πιο ανεβαστική η γεύση.

Η επιλογή δική σας.

Σνίτσελ με πατάτες τηγανητές 1

Σνίτσελ με πατάτες τηγανητές

Από το εστιατόριο Άλλοτε, Παιανία

Υλικά για 4 άτομα

4 χοιρινές μπριζόλες χωρίς κόκκαλο, χτυπημένες

Αλάτι βοτάνων (εστραγκόν, θρούμπι, ρίγανη, μέντα)

Φρεσκοτριμμένα πιπέρια (μαύρο, ροζ, κόκκινο και λευκό)

1/2 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις ανακατεμένο  με 1 κ.γ. αλάτι

2 μεγάλα αυγά ελαφρά χτυπημένα

3/4 φλιτζανιού μπαγιάτικο προζυμένιο ψωμί, καβουρδισμένο και τριμμένο

Αραβοσιτέλαιο ή ηλιέλαιο

Σνίτσελ με πατάτες τηγανητές 2

Τρόπος παρασκευής

Βάζουμε τις χοιρινές μπριζόλες ανάμεσα σε δύο φύλλα πλαστικής μεμβράνης και τα χτυπάμε και από τις δύο πλευρές με ξύλινο σφυράκι για να σπάσουν οι ίνες και να λεπτύνει το κρέας ώστε να έχει πάχος 1 εκ.

Τις αλατίζουμε και από τις δύο πλευρές και πασπαλίζουμε με τα φρεσκοτριμμένα πιπέρια.

Βάζουμε σε 3 χωριστές πιατέλες το αλεύρι, τα αβγά και το τρίμμα ψωμιού.

Περνάμε τα σνίτσελ από κάθε πιατέλα κατά σειρά, γυρίζοντάς τα και από τις δύο πλευρές και φροντίζοντας να παναριστούν και στις άκρες.

Προσοχή : Το μυστικό είναι ότι δεν πρέπει να πιέσουμε το κρέας στο αλεύρι ή στα τρίμματα του ψωμιού ώστε να κολλήσει πάνω περισσότερη επικάλυψη. Τινάζουμε λίγο, για να φύγει η επιπλέον ποσότητα, και τα τηγανίζουμε αμέσως.

Έχουμε ζεστάνει σε μεγάλο και βαθύ τηγάνι το λάδι (τέτοια ποσότητα ώστε τα σνίτσελ να κολυμπούν μέσα), χωρίς όμως να είναι καυτό, προκειμένου να μείνει η επικάλυψη τραγανή.

Τηγανίζουμε τα σνίτσελ για 3-4 λεπτά από κάθε πλευρά, γυρίζοντάς τα με λαβίδα, μέχρι να πάρουν ένα βαθύ χρυσαφί χρώμα.

Προσοχή : Έτσι θα έχουμε μια ωραία τραγανή επίστρωση και μέσα το κρέας θα είναι τρυφερό.

Τα βγάζουμε σε πιατέλα στρωμένη με απορροφητικό χαρτί για να στραγγίξουν από το περιττό λάδι.

Σνίτσελ με πατάτες τηγανητές 3

Τα σερβίρουμε αμέσως, με λεπτοκομμένες φέτες λεμονιού και μαϊντανό και συνοδεύουμε με πατάτες τηγανητές και διάφορα είδη σάλτσας στην άκρη του πιάτου αν θέλουμε.

Καιρός: Ο καιρός στην Ελλάδα για σήμερα Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ 07-12-2025

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές. Σποραδικές καταιγίδες θα εκδηλωθούν κυρίως στις Σποράδες, την Εύβοια, τις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα βόρεια ορεινά.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα πελάγη τοπικά 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα φτάσει στα κεντρικά και βόρεια τους 12 με 16 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές τους 16 με 18 και τοπικά στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα τους 19 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές κυρίως στη δυτική και κεντρική Μακεδονία. Μεμονωμένες καταιγίδες πιθανώς να εκδηλωθούν κυρίως στα θαλάσσια και παραθαλάσσια τμήματα. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της Μακεδονίας.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 και στα ανατολικά βορειοανατολικοί πρόσκαιρα το πρωί έως 5 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 06 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με παροδικές τοπικές βροχές κυρίως τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 09 έως 15 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές και πιθανώς μεμονωμένες καταιγίδες. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της Ηπείρου.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και από το απόγευμα στο βόρειο Ιόνιο βορειοδυτικοί έως 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 08 έως 18 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Στις Σποράδες και την Εύβοια αυξημένες νεφώσεις με βροχές και σποραδικές καταιγίδες κυρίως τις πρωινές ώρες. Στις υπόλοιπες περιοχές νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες, με τοπικές βροχές και πιθανώς μεμονωμένες καταιγίδες.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 08 έως 18 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 20 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες.
Άνεμοι: Στα βόρεια βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 5 και πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ. Στα νότια μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 20 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με παροδικές τοπικές βροχές.
Άνεμοι: Βόρειοι 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 17 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 08-12-2025
Στα ανατολικά ηπειρωτικά (πλην της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης), τις Σποράδες, την Εύβοια, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα νεφώσεις με τοπικές βροχές και κυρίως στα θαλάσσια παραθαλάσσια μεμονωμένες καταιγίδες.
Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες με κατά τόπους βροχές στα ηπειρωτικά.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στο Αιγαίο βαθμιαία τοπικά 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση στα βόρεια και ανατολικά και θα φτάσει στα βόρεια ηπειρωτικά τους 14 με 15 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές τους 16 με 17 και στην Κρήτη, τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα τους 18 με 19 βαθμούς Κελσίου.

Σαν σήμερα 7 Δεκεμβρίου – Σημαντικά γεγονότα

Τα σημαντικότερα γεγονότα της σημερινής ημέρας

1732…. Η Βασιλική Όπερα της Αγγλίας ανοίγει τις πύλες της στο “Κόβεντ Γκάρντεν” στο Λονδίνο.

1826…. Κοντά στο Τουρκοχώρι Λιβαδειάς, ο Καραϊσκάκης επικεφαλής του ιππικού του Χατζημιχάλη και άλλων αρχηγών, κατατροπώνει τους Τούρκους. Οι απώλειες των Τούρκων ανέρχονται σε 100 άντρες νεκρούς και 400 ζώα φορτωμένα τρόφιμα.

1889…. Ο Τζον Ντάνλοπ πατεντάρει το λάστιχο με σαμπρέλα για όλα τα οχήματα.

1912…. Ο γερμανός αρχαιολόγος Λούντβιχ Μπόρχαρντ ανακαλύπτει στην Αίγυπτο την αρχαία προτομή της βασίλισσας Νεφερτίτης, συζύγου του Φαραώ Αμένοφη Δ’.

      …. Την ίδια μέρα ο Ελληνικός στρατός (Απόσπασμα της ΙΙΙ Μεραρχίας) απελευθερώνει την Κορυτσά.

1917…. Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος: Οι ΗΠΑ κηρύσσουν τον πόλεμο κατά της Αυστροουγγαρίας.

1926…. Εκδίδεται στις ΗΠΑ η πρώτη πατέντα για ψυγείο οικιακής χρήσης, το οποίο λειτουργεί με γκάζι για την εταιρεία Electrolux.

1927…. Στην  Ελλάδα αρχίζει η εφαρμογή του αντικομουνιστικού κυβερνητικού προγράμματος. Συλλήψεις κομουνιστών στην Αθήνα.

1929…. Η Τουρκία παραχωρεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες.

1941…. Οι Ιάπωνες με 360 αεροσκάφη καταστρέφουν την αμερικανική ναυτική βάση του Περλ Χάρμπορ στη Χαβάη. Στα 90 λεπτά της επίθεσης χάνουν τη ζωή τους 2.386 στρατιώτες των ΗΠΑ, καταστρέφονται 188 αεροσκάφη, άλλα 155 υφίστανται ζημιές, βυθίζονται 5 πλοία και άλλα 13 βγαίνουν εκτός μάχης. Την επομένη η Ουάσινγκτον θα μπει στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

1945…. Πατεντάρεται ο φούρνος μικροκυμάτων.

1965…. Με ταυτόχρονες λειτουργίες στην Κωνσταντινούπολη και στη Ρώμη από τον Πατριάρχη Αθηναγόρα και τον Πάπα Παύλο ΣΤ’ γίνεται αμοιβαία άρση του αλληλοαφορισμού.

1966…. Ωρα 19.00 αποπλέει από Κρήτη το Ε/Γ-Ο/Γ ή όπως λεγόταν τότε Φ/Β “ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ”, πλοιοκτήτριας εταιρείας Τυπάλδου, για το μοιραίο του ταξίδι προς Πειραιά.

1974…. Ο πρόεδρος της Κύπρου Μακάριος, που είχε ανατραπεί από τη Χούντα των Αθηνών στις 15 Ιουλίου του ίδιου χρόνου, επιστρέφει στο νησί, έπειτα από εξορία 4,5 μηνών.

1975…. Ο Βασίλης Χατζηπαναγής κάνει το ντεμπούτο του στον αγώνα Ηρακλή – Ατρόμητου στη Βέροια. Θα αγωνιστεί στο ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου 281 φορές και θα πετύχει 61 γκολ.

1981…. Η Ισπανία γίνεται μέλος του ΝΑΤΟ.

        …. Την ίδια μέρα η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας αποσύρει την εμπιστοσύνη της προς τον Γεώργιο Ράλλη, καταψηφίζοντάς τον.

1983…. Δύο επιβατικά αεροπλάνα της Iberia και της Aviaco συγκρούονται στο αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 93 άνθρωποι.

1988…. Σεισμός μεγέθους 6,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ πλήττει την Αρμενία, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι και 400.000 να μείνουν άστεγοι.

2008…. Επεκτείνονται σε όλη τη χώρα τα επεισόδια για το θάνατο του 16χρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από τη σφαίρα ειδικού φρουρού στα Εξάρχεια. Πυρπολούνται καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας. Δεν γίνονται αποδεκτές από τον πρωθυπουργό οι παραιτήσεις του Υπουργού Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου και του υφυπουργού του, Παναγιώτη Χηνοφώτη.

Γεννήσεις

Το 1924 γεννήθηκε ο σοσιαλιστής πολιτικός Μάριο Σοάρες, που διετέλεσε πρωθυπουργός και πρόεδρος της Πορτογαλίας,

το 1928 ο αμερικανός γλωσσολόγος και διανοητής Νόαμ Τσόμσκι,

το 1948 ο τραγουδοποιός, Λάκης Παπαδόπουλος (Λάκης με τα ψηλά ρεβέρ)

το 1952 ο ηθοποιός, Γιώργος Χωραφάς (“Πολίτικη Κουζίνα”).

Θάνατοι

Το 43 π.Χ. πέθανε ο ρωμαίος πολιτικός, ρήτορας και συγγραφέας, Μάρκος Τούλιος Κικέρων,

το 1894 ο γάλλος μηχανικός και διπλωμάτης, Φερντινάν Ντε Λεσέπς, που διάνοιξε -μεταξύ άλλων- το κανάλι του Σουέζ και τη διώρυγα της Κορίνθου,

το 1902 ο αμερικανός σκιτσογράφος, Τόμας Ναστ, ο αποκαλούμενος και “πατέρας του αμερικάνικου καρτούν”,

το 1975 ο αμερικανός θεατρικός συγγραφέας, Θόρντον Γουάιλντερ (“Η μικρή μας πόλη”)

το 1976 ο ηθοποιός, σκηνοθέτης του θεάτρου και θεατρικός παραγωγός, Κώστας Μουσούρης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ