Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.: Ομιλία του Νίκου Τράκα

ΟΜΙΛΙΑ του ΝΙΚΟΥ ΤΡΑΚΑ

ΠΡΟΕΔΡΟΥ της ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

στο ΕΤΗΣΙΟ ΤΑΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ της Κ.Ε.Δ.Ε.

ΡΟΔΟΣ – ΠΕΜΠΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024

Αγαπητές και Αγαπητοί Σύνεδροι,

  Εκ μέρους της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, θέλω να σας μεταφέρω τις ευχαριστίες τους για την πρόσκλησή σας να παραβρεθούμε στο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο σας και να εκφράσουμε τις απόψεις μας, τις θέσεις μας και τους προβληματισμούς μας για θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους και τον θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τα οποία απαιτείται η από κοινού συντονισμένη προσπάθεια, μακριά από μικροπολιτικές τακτικές και πολιτικές αγκυλώσεις, για την αντιμετώπισή τους.

  Όλοι γνωρίζετε τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική και η συνέχιση των μνημονιακών δεσμεύσεων και προσαρμογών που συνεχίζει να εφαρμόζει η σημερινή κυβέρνηση. Τα βιώνουμε στο πετσί μας καθημερινά. Οι επιθέσεις εις βάρος των εργαζομένων με την κατάργηση Συνταγματικά κατοχυρωμένων Δημοκρατικών δικαιωμάτων, όπως η απεργία, η ελεύθερη και ανεμπόδιστη συνδικαλιστική έκφραση, το υποχρεωτικό ηλεκτρονικό φακέλωμα των συνδικαλιστικών οργανώσεων, οι υποχρεωτικές τροποποιήσεις των Καταστατικών για την δυνατότητα διεξαγωγής Γενικών Συνελεύσεων και εκλογών με ηλεκτρονικό τρόπο, οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, η απαγόρευση προσλήψεων, συνδυαστικά με την καθιέρωση των ελαστικών μορφών εργασίας, η πλήρης νομιμοποίηση με συνεχή βελτίωση και επέκταση του νομοθετικού πλαισίου των ιδιωτικοποιήσεων, το ξεπούλημα με συνοπτικές διαδικασίες της Δημόσιας και Δημοτικής περιουσίας και των Δημόσιων αγαθών, η βία και η ακραία καταστολή ως μέτρο τάξης και φίμωσης σε κάθε φωνή αντίδρασης, είναι λίγα από τα αντεργατικά και αντιλαϊκά δείγματα γραφής της κυβέρνησης, τα οποία θα ενταθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στο όνομα της πολυδιαφημισμένης «Ανάπτυξης».

  Kαι όλα αυτά δείχνουν ότι αγνοούν επιδεικτικά τα αυτονόητα συμπεράσματα που αναδείχτηκαν κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας, δηλαδή την υπεράνθρωπη προσπάθεια και την πλήρη κατανόηση της κοινωνικής προσφοράς και αποστολής του Δημόσιου Τομέα της υγείας και την εκκωφαντική απουσία του ιδιωτικού φορέα. Στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της πανδημίας ήταν και οι Δήμοι και οι εργαζόμενοι τους, με μπροστάρηδες όσους απασχολούνταν στις Υπηρεσίες Καθαριότητας και στις Κοινωνικές Υπηρεσίες Ανάλογα παραδείγματα με την κοινωνική προσφορά του Δημοσίου Τομέα και την παντελή απουσία του Ιδιωτικού υπάρχουν πάρα πολλά.

  Είναι πρωταρχική ανάγκη όμως να μπει ένα τέλος στον «κατήφορο» που βιώνουμε με μόνο κερδισμένο το κεφάλαιο. Επιβάλλεται να τερματιστεί η  τρομακτική ακρίβεια, η αισχροκέρδεια και η διάλυση του Κοινωνικού κράτους που έχουν ολέθρια αποτελέσματα για τους πολίτες. Η οικονομική αφαίμαξη και εξαθλίωση των πολιτών έρχεται σε συνδυασμό, επίσης, με το αυξημένο κόστος της ενέργειας, λόγω των πολέμων σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή.

  Όλες οι κυβερνήσεις ως σήμερα, στο όνομα της «επανίδρυσης», του «εκσυγχρονισμού», της «οργάνωσης» και της «ανάπτυξης», με μια σειρά νομοθετημάτων κατέληξαν να αποδιοργανώσουν τη Δημόσια Διοίκηση και να μετατρέψουν τους εργαζόμενους σε «ομήρους» ενός ανορθολογικού σχεδιασμού και τέλματος. Ο στόχος τους ήταν εμφανής. Η διάλυση της κοινωνικής συνοχής και η μεταφορά κομβικών λειτουργιών του κράτους, μαζί με τους πόρους που τις συνοδεύουν, σε ιδιωτικά-εργολαβικά εγχώρια και ξένα συμφέροντα. Ενδεικτική είναι η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών Καθαριότητας των Δήμων., την οποία εν τέλει θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι και οι πολίτες. Χαρακτηριστικό είναι, ότι η μεγάλη αύξηση στα τέλη ταφής των απορριμμάτων, «φόρτωσε» με 230 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον χρέη, για τα έτη 2022, 2023 και το πρώτο εξάμηνο του 2024 τους Δήμους.

  Η Δημόσια Διοίκηση δεν είναι και δεν πρέπει να αποτελεί λάφυρο του εκάστοτε κόμματος που κυβερνά. Η στελέχωση της Δημόσιας Διοίκησης κατά το δοκούν, από δήθεν «έμπιστα στελέχη», είναι η κομματική τακτική του βολέματος, της εξάρτησης, του ρουσφετιού!!! Λογικές που πρέπει να καταδικαστούν από όλους. Όλη αυτή η κατάσταση επιτάσσει τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου Διοίκησης, ευέλικτου και λειτουργικού, προς το συμφέρον της κοινωνίας, που να προστατεύει και τα συμφέροντα των εργαζομένων.

  Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. παραμένει σταθερή όπως πάντα στις θέσεις και τις αρχές της, υπέρ μιας Διοικητικής Μεταρρύθμισης που θα στοχεύει στην ενίσχυση και αναβάθμιση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα της.  Η απαγόρευση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού από το 2010, με φωτεινή εξαίρεση μετά από σκληρούς και πολύχρονους αγώνες της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και όλων των εργαζομένων των Δήμων την πρόσληψη 8.166 εργαζομένων στις υπηρεσίες καθαριότητας, σε συνδυασμό με τις συνταξιοδοτήσεις και την αθρόα αφαίμαξη προσωπικού από τους Δήμους με την εφαρμογή της κινητικότητας στο Δημόσιο, είχαν ως φυσική συνέπεια την τραγική υποστελέχωση των Δήμων και καθιστούν αδήριτη ανάγκη και πρωταρχικό στρατηγικό στόχο την  άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων σε όλες τις Υπηρεσίες και Δομές των Δήμων.

  Είναι επιτακτική ανάγκη η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και Κ.Ε.Δ.Ε., να συμπορευτούν και να διεκδικήσουν να γίνει πράξη το αυτοδιοίκητο των Δήμων όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, ώστε κάθε Δήμος, εφόσον διαθέτει τους απαραίτητους πόρους, να προσλαμβάνει με διαδικασίες Α.Σ.Ε.Π. όσους εργαζόμενους χρειάζεται, για να παρέχει στους δημότες ποιοτικές υπηρεσίες χωρίς να απαιτείται καμμιά έγκριση από κανέναν. Μέχρι τότε στο πλαίσιο, της απασχόλησης στους Δήμους προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας εντάσσεται η τακτοποίηση των εργαζομένων που απασχολούνται για πολλά χρόνια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που ανανεώνονται μέσω προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από το Ε.Σ.Π.Α. στις Κοινωνικές Δομές των Δήμων (Κ.Δ.Α.Π., Κ.Δ.Α.Π.-Μ.Ε.Α., Παιδικοί Σταθμοί, Κ.Η.Φ.Η. κ.λπ.) με μια διαδικασία όμοια αυτής της πρόσληψης -μονιμοποίησης των 2.909  εργαζομένων στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» με την προκήρυξη 4Κ/2020.

  Η διατήρηση και διεύρυνση των ελαστικών μορφών απασχόλησης (προσωπικό ορισμένου χρόνου, προγράμματα κοινωφελούς εργασίας του Ο.Α.Ε.Δ. για την καταπολέμηση της ανεργίας, προσλήψεις καθαριστών/στριών για τα σχολικά κτίρια κ.α.) δεν είναι η λύση του προβλήματος, αλλά η διαιώνιση του. Πρέπει να μπει επιτέλους ένα ΤΕΛΟΣ στην πολιτική της ρουσφετολογίας, της κομματικής πελατείας και της συνεχιζόμενης «ΟΜΗΡΙΑΣ» χιλιάδων εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ούτε προφανώς λύση στην τρομερή υποστελέχωση των Δημοτικών Υπηρεσιών και στην εφαρμογή από κοινού με τους Ο.Τ.Α. της «αναπτυξιακής πολιτικής» προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αποτελεί η σύσταση  «Αναπτυξιακών Οργανισμών», δηλαδή η δημιουργία «παράλληλων Δήμων». Πρόκειται για την νέα μορφή  της ίδιας προαναφερόμενης πολιτικής, αφού  με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του «Αναπτυξιακού Οργανισμού» θα μπορούν να προσλαμβάνουν εκτός διαδικασιών Α.Σ.Ε.Π. το έκτακτο προσωπικό που απαιτείται κάθε φορά για την εκτέλεση του αντικειμένου που αναλαμβάνουν, για όσο χρόνο διαρκεί το εκτελούμενο πρόγραμμα ή η σύμβαση, ενώ η κάλυψη κενών θέσεων που προβλέπονται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), μπορεί να γίνεται κατά τις διατάξεις του άρθρου 15, παρ.1 έως 6 του Ν.4257/2014, καθώς και με απόσπαση υπαλλήλων από Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

Η δημιουργία και λειτουργία Ανωνύμων Εταιρειών στους Ο.Τ.Α., είναι ένα «έξυπνο» σχέδιο για την καταστρατήγηση κάθε διάταξης περί προσλήψεων και αμοιβών προσωπικού, διαφάνειας, διαδικασιών δημόσιου ελέγχου και λογιστικού, με όρους διασπάθισης δημόσιου χρήματος, όπως αποδεικνύει και το αμαρτωλό παρελθόν των Αναπτυξιακών Εταιριών και για την αρπαγή αρμοδιοτήτων, έργων και υπηρεσιών που παρέχουν δωρεάν οι Δημοτικές Υπηρεσίες και αποτελούν πάγια και διαρκή αντικείμενά τους, με μοναδικό σκοπό την κερδοφορία των ιδιωτών! Απαγορεύουμε  ή στραγγαλίζουμε την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού στους Δήμους  και αφήνουμε ασύδοτους τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς, που συνήθως κατά παράβαση του Νόμου δεν διαθέτουν την απαιτούμενη επάρκεια, να προσλαμβάνουν αναξιοκρατικά εκτός διαδικασιών Α.Σ.Ε.Π. όποιον θέλουν, αφού βέβαια πρώτα υπογράψουν την Προγραμματική Σύμβαση με τον Δήμο και εξασφαλίσουν την χρηματοδότηση για την πληρωμή του προσωπικού, που δεν διαθέτουν και προσλαμβάνουν.

Αρκετά ερωτηματικά δημιουργεί και το κόστος δημιουργίας και λειτουργίας μιας Ανώνυμης Εταιρείας. Διευθυντικά στελέχη, σύμβουλοι, γραφεία, εξοπλισμός, μισθοδοτούμενο προσωπικό κ.α. Το κόστος θα  είναι σίγουρα μεγάλο και μάλιστα με αυξητικές τάσεις στη διάρκεια του χρόνου λειτουργίας της. Υπενθυμίζουμε αρκετά παραδείγματα «Αναπτυξιακών Εταιρειών» Ο.Τ.Α. που στο παρελθόν και μετά από κάποια χρόνια λειτουργίας, αφού διασπάθισαν Δημόσιο χρήμα, τέθηκαν σε καθεστώς εκκαθάρισης, επιβαρύνοντας τελικά τους Δήμους, δηλαδή τους ίδιους τους Δημότες, στους οποίους μετακυλίεται πάντα το κόστος.

 Για τους παραπάνω  λόγους,  η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. έχει κηρύξει ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ των εργαζομένων από όλες τις διαδικασίες εισαγωγής και λήψης απόφασης στα αρμόδια όργανα (Δημοτικά Συμβούλια, Οικονομικές Επιτροπές κ.λπ.) που αφορούν την σύσταση και συγκρότηση «Αναπτυξιακού Οργανισμού των Ο.Τ.Α.» και σας καλούμε να σταματήσετε   την σύσταση «Αναπτυξιακών Οργανισμών» και την φάμπρικα των υπερτιμολογημένων προγραμματικών συμβάσεων για κάθε είδους έργο, μελέτη, υπηρεσία ή προμήθεια που έχουν ως προφανή συνέπεια  την  νόθευση του ανταγωνισμού, αφού πρόκειται στην ουσία για απευθείας αναθέσεις. Υπάρχει εδώ και χρόνια η σχετική νομοθεσία  με διαγωνισμούς να ανατίθενται όσα δεν μπορούν να εκτελέσουν οι υποστελεχωμένες δημοτικές υπηρεσίες σε αυτούς που έχουν αποδεδειγμένα τα απαραίτητα προσόντα και την τεχνογνωσία.

Η εφαρμογή της κινητικότητας στο Δημόσιο είχε ως συνέπεια την φυγή μεγάλου αριθμού υπαλλήλων των Δήμων προς άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες (Υπουργεία, Περιφέρειες, Ανεξάρτητες Αρχές, Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.α.). Για να σώσουμε ό,τι απέμεινε σας προτείνουμε να διεκδικήσουμε από κοινού ή να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου για την συμμετοχή των υπαλλήλων των Δήμων, ανεξαρτήτου ειδικότητας και υπηρεσίας που υπηρετεί ο Δημοτικός Υπάλληλος, ή να επιτρέπεται η κινητικότητα των Υπαλλήλων των Δήμων μόνο σε άλλους Δήμους (ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα).

  Θα σταθώ ιδιαίτερα στο θέμα των εργατικών ατυχημάτων-δυστυχημάτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που έχει πάρει τη μορφή μάστιγας τα τελευταία χρόνια. Έχουμε περίπου 100 νεκρούς και 173 σοβαρά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία. Μόνο το 2024 θρηνήσαμε τον χαμό επτά (7) συναδέλφων. Είναι ένα από τα τραγικά αποτελέσματα των δεινών των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Έλλειψη προσωπικού, ελαστικές σχέσεις εργασίας, δραματική μείωση των κονδυλίων για συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού, ανεπαρκείς έλεγχοι, υποβάθμιση του Σ.ΕΠ.Ε. και μη πιστή εφαρμογή της νομοθεσίας που στοιχίζουν  ανθρώπινες ζωές. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. τον Ιούλιο του 2019 «εν μια νυκτί», αποφάσισε την επιτελική υποβάθμιση του Σ.ΕΠ.Ε. Αποφάσισε την μετατροπή του από Σώμα με Προϊστάμενο Ειδικό Γραμματέα υπαγόμενο απ’ ευθείας στον Υπουργό Εργασίας σε ακόμα μία Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου Εργασίας υπαγόμενη στη Γενική Γραμματεία Εργασίας. Λίγο πριν κλείσουν τα δυο (2) χρόνια με αυτή την αναποτελεσματική σε κάθε περίπτωση οργανωτική δομή η ίδια κυβέρνηση τον Ιούνιο του 2021 με τον εργασιακό Νόμο του Χατζηδάκη αποφάσισε την κατάργηση του Σ.ΕΠ.Ε. και το μετασχηματισμό του σε Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας αναθέτοντας σε έναν Διοικητή «manager» ως λευκή επιταγή τον μετασχηματισμό αυτό. Τι να σχολιάσει κανείς: τον παραλογισμό της αντίφασης αυτών των δυο αποφάσεων, ότι δεν λαμβάνουν υπόψη τις δεσμεύσεις Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας, ότι είναι αντίθετες με την Ευρωπαϊκή πρακτική, τις υπερεξουσίες του νέου Διοικητή (ορισμός υπηρεσιών, κατάργηση τμημάτων, ορισμός Προϊσταμένων, παύση τους, κ.λπ.) Τι;

Στο μείζον αυτό θέμα υπάρχουν πολιτικές ευθύνες, αλλά και ευθύνες των Αιρετών, όσον αφορά στην τήρηση των Νόμων για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία. Το έμψυχο δυναμικό είναι ό,τι πολυτιμότερο έχουμε και δεν θα επιτρέψουμε να χάνονται ανθρώπινες ζωές στο βωμό της αδιαφορίας και της ανευθυνότητας. Από το βήμα αυτό λοιπόν καλώ όλους τους αρμοδίους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να προβούν στα δέοντα για να σταματήσει επιτέλους να χύνεται αίμα στους χώρους εργασίας.

 Εξίσου σημαντική κοινωνική επένδυση αποτελούν και τα Προγράμματα «Άθληση για όλους» Π.Α.γ.Ο., στο Οργανωτικό Πλαίσιο (Ο.Π.), «γιατί βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του ανθρώπου και συμβάλλουν στην πρόληψη της υγείας. Σκοπός τους είναι η βελτίωση του βιολογικού επιπέδου των αθλουμένων, η καλλιέργεια αθλητικού χαρακτήρα και αθλητικής συνείδησης, η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και η αναψυχή των πολιτών». Και αυτοί οι εργαζόμενοι απασχολούνται επί για πολλά χρόνια με συμβάσεις Ορισμένου Χρόνου καλύπτουν πάγιες  και διαρκείς ανάγκες και πρέπει να λήξει η αβεβαιότητα και η «ομηρία» τους με την τακτοποίησή τους .

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι από τους βασικούς πυλώνες λειτουργίας του Κοινωνικού κράτους. Αντί να προστατευθεί, βρίσκεται συνεχώς στο στόχαστρο της κεντρικής εξουσίας. Με την υποχρηματοδότηση, την μεταφορά συνεχώς νέων αρμοδιοτήτων, όσων βαραίνουν την Κεντρική Διοίκηση, χωρίς τους αναγκαίους πόρους, χωρίς την δυνατότητα πρόσληψης του πρόσθετου προσωπικού και την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού, οι Δήμοι

 θα συνεχίζουν να αποτελούν  τον φτωχό συγγενή, τον παρία. Αυτό που κρύβει η «επίθεση» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι η μεθόδευση του ξεπουλήματος σημαντικών Δημοσίων και Δημοτικών Υπηρεσιών στα μεγάλα επιχειρηματικά-εργολαβικά συμφέροντα.

Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πάλεψαν ενάντια σε όσους θέλησαν και επιδιώκουν να πλήξουν τον Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α., απαξιώνοντας το έμψυχο και άψυχο υλικό τους, με στόχο το κέρδος, σε βάρος των πολιτών που έχουν ήδη επιβαρυνθεί από τα νεοφιλελεύθερα μέτρα. Θα συνεχίσουμε με το ίδιο σθένος να παλεύουμε για να ανατραπεί οριστικά η νεοφιλελεύθερη πολιτική που πρεσβεύει η σημερινή κυβέρνηση, οι δανειστές και τα συμφέροντα που εκπροσωπούν.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση σταθήκαμε όρθιοι σε όλες τις επιθέσεις που δεχθήκαμε. Ήμασταν στη πρώτη γραμμή του αγώνα και αντιπαλέψαμε αυτές τις πολιτικές με δυναμικό και μαζικό τρόπο. Το ίδιο ακούραστα και δυναμικά συνεχίζουμε τον αγώνα μας για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση αυτόνομη, ενισχυμένη, αποδοτική και οργανωμένη με Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα.

  Αγαπητοί φίλοι, σας καλούμε να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε ο καθένας από το δικό του μετερίζι, όχι μόνο για το καλό των εργαζομένων, αλλά για το καλό των Δημοτικών υπηρεσιών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με στόχο την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και την άσκηση με επάρκεια των αρμοδιοτήτων της.

Εμείς συνεχίζουμε τον αγώνα με μεγαλύτερη ένταση για:

  1. Αύξηση των πόρων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
  2. Αυτόνομη και Δημοκρατική λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
  3. Απελευθέρωση των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες των Δήμων, χωρίς να χρειάζεται η έγκριση από την κυβέρνηση, εφόσον έχουν την οικονομική δυνατότητα και έχουν μεριμνήσει με επικαιροποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής να έχουν κενές οργανικές θέσεις. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
  4. Κατάργηση του Νομοθετικού πλαισίου του άρθρου 61 του Ν.3979/2011, άρθρο 178 του Ν.4635/2019, άρθρο 117 του Ν.4674/2020 όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 57 4795/21, με το οποίο επιχειρείται η εκχώρηση της αποκομιδής και μεταφοράς των στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, συντήρησης χώρων πρασίνου, ηλεκτροφωτισμού, καθώς και ταφής και ανακομιδής νεκρών σε ιδιώτες και η κατάργηση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα των συγκεκριμένων δημοτικών αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών.
  5. Κατάργηση των Νόμων για την συμμετοχή των Δήμων σε «Αναπτυξιακούς Οργανισμούς», για την διοικητική και τεχνική υποστήριξη των Τεχνικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών Δόμησης από Αναπτυξιακούς Οργανισμούς (Ν.4674/2020 όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4735/2020) και για την σύναψη προγραμματικών συμβάσεων με «Αναπτυξιακούς Οργανισμούς» για την υλοποίηση αυτοδιοικητικών αρμοδιοτήτων και την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, (άρθρο 100, παρ.6 του Ν.3852/2010)
  6. Κατάργηση του Νόμου 4940/2022 που προβλέπει την προσχηματική αξιολόγηση των Δημοσίων και Δημοτικών Υπαλλήλων. Αξιολόγηση ειδική για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. Άμεση σύσταση Διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας όπως αυτής που είχε συσταθεί με την ΚΥΑ ΔΙΔΚ/Φ.38/οικ:19344/20.05.2019 (ΦΕΚ 1938/29.05.2019 τεύχος B’) για την εξειδίκευση της εφαρμογής των Ν.4369/2016 και Ν.4440/2016 στους Δήμους της χώρας, με στόχο να ληφθούν υπόψη το εύρος των αρμοδιοτήτων, η πανσπερμία ανόμοιων ειδικοτήτων, κυρίως εργατοτεχνικού προσωπικού και οι ιδιαίτερες συνθήκες απασχόλησης των εργαζομένων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
  7. Η κινητικότητα και η αξιολόγηση να εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες της Κοινωνίας με αξιοκρατικά και αντικειμενικά κριτήρια και όχι στις μνημονιακές δεσμεύσεις που επιβάλλουν την συρρίκνωση και την κατάργηση Δομών και Υπηρεσιών των Ο.Τ.Α.
  8. Κατάργηση του αντισυνδικαλιστικού, απεργοκτόνου και αντεργατικού Νόμου Χατζηδάκη (Ν.4808/2021) που έχει σαν κύρια συνέπεια την ουσιαστική κατάργηση του συνταγματικού δικαιώματος της απεργίας. Από την ψήφιση του, για όλες τις απεργιακές κινητοποιήσεις κάθε μορφής, ασκείται προσφυγή και δεν υπάρχει Απεργία ή Αποχή από συγκεκριμένες διαδικασίες που να μην κρίθηκε παράνομη από τα Δικαστήρια. με συνέπεια οι εργαζόμενοι να στερούνται βασικών συνδικαλιστικών ελευθεριών οι οποίες κατακτήθηκαν με πολύχρονους αγώνες στο παρελθόν.
  9. Κατάργηση της «διάταξης Βορίδη» (άρθρο 37, του Ν.4915/2022), η οποία υποχρεώνει τους Δήμους να εξαντλούν κάθε ένδικο μέσο κατά δικαστικών αποφάσεων που δικαιώνουν εργασιακές διεκδικήσεις εργαζομένων μετατρέποντας τις συμβάσεις Ορισμένου σε Αορίστου Χρόνου
  10. Γενναίες αυξήσεις μισθών για μια αξιοπρεπή ζωή και όχι σαν το φιλοδώρημα των 25,00 έως 45,00 ευρώ που δόθηκε από 1-10-2024.
  11. Επαναφορά του 13ου και 14ου Μισθού. Δώδεκα (12) έτη μετά την πλήρη κατάργηση, η επαναφορά των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και αδείας αποτελεί πάγιο αίτημα των εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ως ένα μέτρο στήριξης των αποδοχών τους, που έχουν πολλαπλά περικοπή και ως ένας τρόπος εξισορρόπησης των ανισοτήτων, που εμφανίζονται μεταξύ των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, που λαμβάνουν κανονικά τα ως άνω επιδόματα και των εργαζομένων στο Δημόσιο, που τα στερούνται. Για το λόγο αυτό πρόσφατα καταθέσαμε νομοθετική πρόταση και ζητάμε από τα κόμματα και τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών να δεχτούν το δίκαιο του αιτήματός μας και να το εισάγουν στην Βουλή και να το ψηφίσουν.
  12. Μισθολογική αναγνώριση της διετίας 2016-2017.
  13. Επαναφορά των 37,5 ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης.
  14. Αφορολόγητο 12.000 ευρώ.
  15. Άμεση κατάργηση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. και όλων των χαρατσιών που επιβλήθηκαν σε μισθωτούς και συνταξιούχους.
  16. Άμεση ρύθμιση των Δανείων των εργαζομένων στο Δημόσιο και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που έχουν ληφθεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το πρώην Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.
  17. Η πρόβλεψη του Ν.4940/2022 για την αναστολή της περικοπής της προσωπικής διαφοράς κατά την αλλαγή μισθολογικών κλιμακίων διεκδικούμε να διατηρηθεί αναδρομικά από 1-6-202 .
  18. Διατήρηση και διεύρυνση του ειδικού ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού καθεστώτος των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (Β.Α.Ε.).
  19. Αύξηση της Α΄ κατηγορίας του Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας στο ποσό που δόθηκε σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων του Δημοσίου, αναλογική αύξηση και στην Β΄ και Γ΄ κατηγορία και χορήγησή του και στους εργαζόμενους σε οικοδομικές εργασίες, στο υγειονομικό προσωπικό, στο ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας, στους νυχτοφύλακες, φύλακες-εργάτες κ.α.
  20. Τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν.4354/2015 (υπερωριακή εργασία) όπως ισχύει, ώστε να μην υπάρχει περιορισμός στην υπερωριακή απασχόληση σε όσες υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού (Καθαριότητα, Νεκροταφεία, Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων, Σταθμοί Μεταφόρτωσης κ.λπ.) λειτουργούν όλες τις ημέρες του μήνα, σε 24ωρη βάρδια, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 36 του Ν.3584/2007.
  21. Αύξηση της αποζημίωσης της υπερωριακής απασχόλησης, της απασχόλησης κατά τις αργίες και εξαιρέσιμες, καθώς και της απασχόλησης νυκτερινού ωραρίου.
  22. Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης στις περιπτώσεις χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας κατ’ ελάχιστο στα 0,40 €/χλμ.
  23. Αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης κατά 50%. Διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας ανά έτος.
  24. Προπληρωμή όλων των εξόδων και αποζημιώσεων μετακίνησης.
  25. Προσμέτρηση του χρόνου απασχόλησης των πτυχιούχων Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. με Συμβάσεις Μίσθωσης Έργου, εξαρτημένης εργασίας ή οποιασδήποτε άλλης μορφής με τον Ο.Α.Ε.Δ., την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και την Κ.Ε.Δ.Ε., κατά το χρονικό διάστημα 1997-1999 για την προετοιμασία και επιτυχή υλοποίηση του Ν.2539/1997 (Πρόγραμμα Ι. Καποδίστριας), ως προϋπηρεσίας για την μισθολογική και την βαθμολογική εξέλιξη καθώς και ως συντάξιμης υπηρεσίας.
  26. Αυστηρή τήρηση της Νομοθεσίας για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία. Άμεση παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών προκειμένου να μην προστεθούν και άλλα θύματα στον «μαύρο» κατάλογο των Εργατικών Ατυχημάτων.
  27. Αναγνώριση του Εργατικού Ατυχήματος και της Επαγγελματικής Ασθένειας στους εργαζόμενους των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού.
  28. Διατήρηση του Δημόσιου και Παιδαγωγικού χαρακτήρα των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών.
  29. Μονιμοποίηση των συμβασιούχων εργαζόμενων που απασχολούνται για πολλά χρόνια με επαναλαμβανόμενες συμβάσεις μέσω των Προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α. (Κ.Δ.Α.Π., Κ.Δ.Α.Π.-Μ.Ε.Α., ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ, Π.Α.Γ.Ο., σχολικές Καθαρίστριες, Καθαριότητα, κ.λπ.) και που αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
  30. Να επιβληθεί μαζί με τα περιγράμματα θέσεων σε κάθε οργανική μονάδα (Διεύθυνση, Τμήμα, Γραφείο) να υπάρχει εκτός από τον καθορισμό των ειδικοτήτων, καθορισμός και του ελάχιστου αριθμού των υπαλλήλων που πρέπει απαραίτητα τουλάχιστον να την στελεχώνουν, όπως γίνεται με τις Υπηρεσίες Δόμησης (περίπτ. α’, παρ.3, άρθρο 97Α του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 83 του Ν.5021/2023).
  31. Επαναφορά του Προληπτικού Ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Κατάργηση των άρθρων 203 και 204 του Ν.4555/2018, όπου οι Προϊστάμενοι των Οικονομικών Υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού έχουν την κύρια και αποκλειστική ευθύνη για όλα τα Οικονομικά θέματα.
  32. Κατάργηση της παρ.3 του άρθρου 52 του Ν.4674/2020, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 35 του Ν.4795/2021), σύμφωνα με την οποία η νομική υποστήριξη δεν παρέχεται σε περίπτωση πράξεων ή παραλείψεων, για τις οποίες έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του εναγόμενου υπαλλήλου, ύστερα από καταγγελία εκ μέρους Δημόσιας υπηρεσίας ή Ανεξάρτητης Αρχής.
  33. Νέα οργανογράμματα των υπηρεσιών των Δήμων που θα καλύπτουν τις πραγματικές ελλείψεις του προσωπικού με μοναδικό στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
  34. Άμεση έναρξη των διαδικασιών για την αξιοκρατική και με διαφάνεια επιλογή των Προϊσταμένων σε όλες τις οργανικές μονάδες των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού προκειμένου να μπει οριστικό τέλος στις αυθαίρετες τοποθετήσεις από τους αιρετούς.
  35. Κατάργηση της διάταξης (άρθρο 89, παρ.2 του Ν.3584/2007, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 29, παρ.5 του Ν.4369/2016 και τροποποιήθηκε από την παρ.5α του άρθρου 78 του Ν.4604/2019 και από την παρ.1δ του άρθρου 46 του Ν.4674/2020) που προβλέπει την συμμετοχή των Γεν. Γραμματέων των Δήμων στο Συμβούλιο επιλογής προϊσταμένων (Σ.Ε.Π.) Διευθύνσεων και διεξαγωγής συνεντεύξεων υποψηφίων Προϊσταμένων Τμημάτων.
  36. Συμμετοχή εκπροσώπου των υπαλλήλων των Δήμων στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του Ν.3463/2006
  37. Βελτίωση του νέου κλαδολόγιου-προσοντολόγιου.
  38. Άμεση ανάκληση  των εγγράφων με αριθμό πρωτ.: ΔΑΔ/Φ.4/218/42863/10-12-2019 και με 34185/24-7-2023, και την έκδοση νέας ερμηνευτικής Εγκυκλίου που θα ερμηνεύει ορθά και με σαφήνεια τις διατάξεις του άρθρου 260 του Ν.4555/2018 για την ίση δυνατότητα επιλογής και τοποθέτησης  προϊσταμένων σε οργανικές μονάδες  υπηρεσιών Κ.Ε.Π. μεταξύ των υπαλλήλων Π.Ε. και Τ.Ε. του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών (Δ.Υ.Π.) και των υπαλλήλων Π.Ε. και Τ.Ε. άλλων κλάδων και ειδικοτήτων που έχουν πραγματική και αποκλειστική υπηρεσία σε Κ.Ε.Π. τουλάχιστον πέντε (5) ετών, των οποίων τα προσόντα ανταποκρίνονται στις θέσεις ευθύνης Κ.Ε.Π. σύμφωνα με τις οικείες οργανικές διατάξεις.
  39. Είμαστε αντίθετοι στην μεταφορά ιεραρχικά και οργανικά των υπαλλήλων του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών (Δ.Υ.Π.) στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ή στο Υπουργείο Εσωτερικών.
  40. Επέκταση της διάταξης του άρθρου 67 του Ν.5149/2024 που ορίζει ότι οι απασχολούμενοι την 31η.12.2023, κατ’ εφαρμογή προγράμματος επιχορήγησης από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης νέων θέσεων εργασίας ατόμων με αναπηρία, σε Κοινωφελείς Επιχειρήσεις Δήμων, οι οποίες λύθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν.5056/2023, περί της λύσης των Κοινωφελών Επιχειρήσεων των Δήμων, δύνανται να προσληφθούν σε θέσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου από τους οικείους Δήμους, ως καθολικούς διαδόχους των λυθεισών Επιχειρήσεων, εφόσον οι Δήμοι επιθυμούν να συνεχίσουν να τους απασχολούν και στους απασχολούμενους στα Ν.Π.Δ.Δ. που λύθηκαν.

Αγαπητοί και Αγαπητές Σύνεδροι,

Όλα τα τελευταία χρόνια, από όλες σχεδόν τις ηγεσίες των Αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Κ.Ε.Δ.Ε. και Π.Ε.Δ.) ακούμε μεγάλα λόγια για το δίκαιο των αιτημάτων μας αλλά και την υποστήριξή τους στην επίλυση τους. Όταν όμως φτάνει η ώρα των κρίσιμων αποφάσεων, τότε δυστυχώς η πλειοψηφία λειτουργεί αρνητικά, δημιουργώντας εντάσεις σε τοπικό επίπεδο. Εκεί θέλουμε ΟΛΟΙ σας να δείξετε αν πράγματι είσαστε έτοιμοι να συμπορευτούμε ΜΑΖΙ, όπως άλλωστε το έχουμε κάνει εμείς στο παρελθόν για το καλό του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των πολιτών που υπηρετούμε.

Σας καλούμε να αγωνιστούμε όλοι μαζί για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και στις απαιτήσεις των πολιτών και δεν θα είναι δέσμια των πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων. Πρέπει να απομονώσουμε αυτούς που μεθοδεύουν την κατάρρευση των υπηρεσιών με μόνο σκοπό το δικό τους κέρδος, σε βάρος ασφαλώς των Δημοτών μας.

  Έχουμε αναλάβει δέσμευση απέναντι στην κοινωνία πώς θα διασφαλίσουμε τον Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σε κάθε ενέργεια, κίνηση ή μέτρο ενάντια σε αυτόν τον στόχο, είμαστε υποχρεωμένοι να αντιδράσουμε και να μην συμβιβαστούμε για το κοινό καλό. Εμείς είμαστε πάντα έτοιμοι…

Με αυτά τα  λόγια σας ευχαριστώ και πάλι για την πρόσκληση σας και εύχομαι εκ μέρους όλων των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κάθε επιτυχία στις εργασίες του Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου σας.

Προηγούμενο άρθροEurobank 07-11-2024: Οικονομικά Αποτελέσματα Εννεαμήνου 2024
Επόμενο άρθροΝίκος Χριστοδουλάκης στον Flash 99,4:«Θα θα υπάρξουν μεταβολές από την εκλογή Τραμπ, αλλά όχι η μεγάλη καταιγίδα μεταστροφής σε οποιονδήποτε τομέα»