Η αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη αποτελεί ένα έργο πνοής και ανάπτυξης για ολόκληρη τη Μεσσηνία.
Σε μια στιγμή που βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου, όπως ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε χθες στην Καλαμάτα, κάποιοι άστοχα επιλέγουν να ανοίξουν ξανά το ζήτημα της “παραλιακής χάραξης“ και να σπείρουν εκ νέου την αμφιβολία.
Έπειτα από 7 χρόνια από την εποχή που ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ενέταξε στο εθνικό ΠΔΕ το συγκεκριμένο έργο και μετά την “εγκληματική” καθυστέρηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που ακολούθησε, βρισκόμαστε πλέον μια ανάσα πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του, χάρη στην εκ νέου δρομολόγηση των διαδικασιών από την Κυβέρνηση.
Η άποψη που καταγράφηκε δημοσίως και επαναφέρει τα δήθεν “πλεονεκτήματα της παραλιακής χάραξης”, δυστυχώς δεν υπηρετεί σήμερα την ορθότητα και την αλήθεια. Διότι αν και βασίζεται σε έγγραφο της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου, το οποίο πράγματι περιλαμβάνει τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, η αποτύπωση αυτή χρησιμοποιείται αποσπασματικά και δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις.
«Διαφορετική εικόνα από τις υπηρεσίες του υπουργείου»
Το συγκεκριμένο έγγραφο αποτελεί μέρος απάντησης σε κοινοβουλευτική ερώτηση, η οποία όμως τεκμηριώνει το ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα: τους λόγους δηλαδή για τους οποίους πρέπει σήμερα να απορριφθεί η επιλογή της “παραλιακής χάραξης”.
Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών αναφερόμενη στην “παραλιακή χάραξη” (ΔΟΥ/693/14-2-2020 & ΔΟΥ/1246/16-3-2020), πραγματοποιεί σαφή αναφορά σε “διαπιστωμένες ελλείψεις” σε μελέτες, σε “πιθανές διαφοροποιήσεις” στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, σε ανάγκη για “νέες γεωτεχνικές έρευνες” και εργασίες, καθώς και σε “έλλειψη μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους και Προέλευσης – Προορισμού”. Όλα αυτά τα στοιχεία παρότι γνωστοποιούνται, αποκρύπτονται.
Ταυτόχρονα αποσιωπάται η εκτίμηση της υπηρεσίας ότι τα στοιχεία αυτά, αλλά και άλλα τεχνικά ζητήματα, «είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσουν αρνητικά τη δυνατότητα συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους χρηματοδοτικούς οργανισμούς». Αποκρύπτεται δηλαδή η βάσιμη εκτίμηση της υπηρεσίας ότι η “παραλιακή χάραξη” είναι πολύ πιθανό να βρεθεί απέναντι σε χρηματοδοτικό κενό.
Αντίστοιχα τοποθετείται και η Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών (528/1-02-2022), με αποτέλεσμα αφενός να τεκμηριώνεται ότι η “παραλιακή χάραξη” κάθε άλλο παρά ώριμη μελετητικά είναι, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που ορίζει η ΕΕ, ούτε βέβαια να προκύπτει ότι αποτελεί τη βέλτιστη τεχνικά και οικονομικά λύση.
«Δεν μας επιτρέπεται να θέσουμε σε κίνδυνο το συνολικό έργο»
Είναι σαφές ότι όλοι έχουν δικαίωμα στη διατύπωση της γνώμης τους, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να παραπλανά συνειδητά. Γι’ αυτό προξενεί εντύπωση ο λόγος για τον οποίο εγείρεται σήμερα, εντελώς ετεροχρονισμένα και με αυτόν τον διαθλαστικό τρόπο το ζήτημα της “παραλιακής χάραξης”, μιας λύσης που κάποτε ήταν επίκαιρη αλλά πλέον δεν υφίσταται.
Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε όλοι όσοι κατέχουμε δημόσιο λόγο, να βάζουμε μπροστά το καλό της Μεσσηνίας, φροντίζοντας ώστε να μην θέσουμε σε κίνδυνο την υλοποίηση ενός έργου που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο τόπος μας.
Δείτε το σχετικό έγγραφο (αρ. πρωτ. ΔΟΥ/1246/16-3-2020)