Την αμετροέπεια με την οποία η ΝΔ παρουσιάζει ως έργα της, τα έργα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στιγμάτισε από το βήμα της Βουλής, ο βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας σήμερα κατά τη συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου: «Κύρωση κώδικα νομοθεσίας για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο και για τον μηχανισμό εφαρμογής, την κρατική εποπτεία και τους γενικούς όρους υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου».
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι η κυβερνητική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στη Ναυτιλία ήταν εργώδης, με παρεμβάσεις σε όλους του τομείς και παραμένει πανθομολογούμενη από όλους τους θεσμικούς παράγοντες της Ναυτιλίας, οι οποίοι δεν πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Κουρουμπλής κατήγγειλε τον «αυτοκρατορικό» τρόπο με τον οποίον λειτουργεί σήμερα το υπουργείο Ναυτιλίας και εγκάλεσε τον πρώην υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννη Βρούτση, ο οποίος εμφανίστηκε στη Βουλή να αγνοεί ότι ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που ψήφισε το νόμο 4369 αρ.40 για την κωδικοποίηση της ελληνικής νομοθεσίας. Είπε ότι συνηγορεί υπέρ της κωδικοποίησης, η οποία άλλωστε ψηφίστηκε επί υπουργίας του στο υπουργείο ΕΣ.Δ.Α. και η οποία θα βοηθήσει στην μείωση της πολυνομίας και της γραφειοκρατίας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε και εφάρμοσε το Μεταφορικό Ισοδύναμο, παρά τους περιορισμούς από την τρόικα, το οποίο επί 40 χρόνια υπόσχονταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά δεν το έκαναν. Κατηγόρησε την κυβέρνηση και τον κ. Πλακιωτάκη προσωπικά, ότι ψηφίζει νόμους για να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά δεν εκδίδει τα υπουργικά διατάγματα και τις υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται για να εφαρμοστούν ο νόμοι.
Κατηγόρησε ακόμα τον κ. Πλακιωτάκη ότι σπρώχνει τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση στην ιδιωτικοποίηση, και τον ρώτησε πόσες θέσεις έχει καλύψει από τις 72 θέσεις μόνιμων καθηγητών ΑΕΝ, που προκήρυξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Τον κατηγόρησε ακόμα ότι διέλυσε το ΚΕΣΕΝ, ότι ανάγκασε σε παραίτηση τον διοικητή του, ότι τα ναυτικά μητρώα δε λειτουργούν και οι ναυτικοί έχουν προβλήματα, όπως καταγγέλλει ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, ο οποίος δεν πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Χαρακτήρισε τον κ. Πλακιωτάκη «παιδί των εφοπλιστών» επειδή, αφήνει απροστάτευτους τους ναυτικούς, ζητώντας να πληρώνουν οι ίδιοι το self test, ενώ είναι υποχρέωση των εφοπλιστών κι επειδή, υποκύπτοντας στις εφοπλιστικές απαιτήσεις, ο κ. Πλακιωτάκης άνοιξε το δρόμο για την αμοιβή των κατωτέρων πληρωμάτων με βάση τις διεθνείς συμβάσεις. Όπως είπε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στήριξε την ελληνική Ναυτιλία στις μεγάλες εκκρεμότητες που είχε στην Ευρώπη, αλλά δεν υπέκυψε στις εφοπλιστικές πιέσεις για την εφαρμογή αυτών των διεθνών συμβάσεων στις αμοιβές των κατωτέρων πληρωμάτων, επειδή δίνουν «μισθούς Φιλιππίνων».
Ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας κάλεσε την κυβέρνηση της ΝΔ να μειώσει το ΦΠΑ στην Ακτοπλοΐα και να περιλάβει την Κρήτη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, ζητήματα για τα οποία ως αντιπολίτευση κατηγορούσε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία όμως δεν μπορούσε να προχωρήσει τότε, λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων, ενώ «η σημερινή κυβέρνηση έχει όλη την ευχέρεια να το κάνει.»
Ο κ. Κουρουμπλής έθεσε το ζήτημα των επαναπροωθήσεων προσφύγων και μεταναστών και κατήγγειλε την κατάργηση του άρθρου 105 του ν. 4504 που ρύθμιζε «με διαφάνεια την διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων», για να ευνοηθούν «συγκεκριμένα, σκοτεινά συμφέροντα». Τέλος, ο κ. Κουρουμπλής κατήγγειλε τον κ. Πλακιωτάκη ως «κομματάρχη» της Ν.Δ. για τη ρουσφετολογική και μισαλλόδοξη πολιτική του στις μεταθέσεις στο Λιμενικό