Ως σταθμοί ελέγχου θα λειτουργήσουν οι συμβατικοί σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού, που θα καταργηθούν το αργότερο στις αρχές του 2019

Ως σταθμοί ελέγχου, ώστε να διαπιστώνονται τυχόν παραβάσεις, θα αξιοποιηθούν οι συμβατικοί σταθμοί διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, που πρόκειται να καταργηθούν προς το τέλος του 2018 ή τις αρχές του 2019, προκειμένου ακολούθως να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα πληρωμής για τη χρήση της οδού, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Απόστολος Αντωνούδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, “Πρακτορείο 104,9 FM”.

“Έχει βγει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων. Αυτό σημαίνει ότι οι μετωπικοί σταθμοί, που όλοι ξέρουμε, θα καταργηθούν και θα μείνουν μόνο οι σταθμοί που είναι στις εισόδους της χώρας (…). Προς το τέλος του 2018 ή τις αρχές του 2019, οι χρήστες θα πάψουν να χρησιμοποιούν αυτόν τον συμβατικό τρόπο πληρωμής σε σταθμό διοδίων” εξήγησε ο κ. Αντωνούδης, σύμφωνα με τον οποίο παρότι είναι επιλογή των θεσμών και του ΤΑΙΠΕΔ η κατασκευή αυτών των σταθμών, που πρόκειται τελικά να καταργηθούν, “δεν θα πάνε χαμένοι”, καθώς θα αξιοποιηθούν “όχι ως σταθμοί χρέωσης, αλλά ως σταθμοί ελέγχου, για να επιβλέπονται τυχόν παραβάσεις από τους οδηγούς. Χρειάζονται οι σταθμοί ελέγχου σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους και ως τέτοιοι θα λειτουργήσουν”.

Κληθείς να σχολιάσει ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, σύμφωνα με το οποίο οι οδικές αφίξεις από τα Βαλκάνια στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την απόδοση της κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού στην κυκλοφορία και την ολοκλήρωση κάθετων αξόνων της, ο κ. Αντωνούδης επιβεβαίωσε ότι πραγματικά υπάρχει μεγάλη αύξηση της κίνησης από την Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

“Προφανώς έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι έχουν ελευθερωθεί σχεδόν όλοι οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, αυτό σημαίνει ότι γίνεται πιο προσιτή και η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη, αλλά και η υπόλοιπη Ελλάδα. Κι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το προσέξει η Πολιτεία, να το προσέξουν οι παραγωγικές δυνάμεις της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας,  έτσι ώστε να κάνουμε την μετακίνηση αυτή πολύ πιο γρήγορη κι εύκολη και να αναπτύξουμε έτσι και άλλα μέσα όπως ο προαστιακός σιδηρόδρομος”.

Σχολιάζοντας και τη μεγάλη αύξηση των αφίξεων από την Τουρκία -άνω του 507% μεταξύ 2008 και 2015, όπως προκύπτει από το ίδιο ρεπορτάζ- ο κ. Αντωνούδης επισήμανε ότι πέραν της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού, προς αυτή την κατεύθυνση συνέβαλαν και οι δράσεις που έχει δρομολογήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης. “Τούρκοι, αλλά και επισκέπτες από άλλες χώρες, επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, όπως Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Καβάλα. Γίνονται πολλές επενδύσεις από Τούρκους, στην περιοχή της Καβάλας και της Θάσου και στην περιοχή της Θράκης, υπάρχει μεγάλη ζήτηση για επενδύσεις, κυρίως σε ακίνητα από Τούρκους πολίτες (…) Στη Βόρεια Ελλάδα και κυρίως στη Θεσσαλονίκη, διασταυρώνονται όλα τα διευρωπαϊκά δίκτυα και ενεργειακοί αγωγοί. Πρέπει αυτό το πράγμα να το αξιοποιήσουμε και να το εξελίξουμε ακόμη περισσότερο, ώστε επιτέλους να αποτελέσει την ευκαιρία και απαρχή της ανάπτυξης της χώρας” κατέληξε ο κ. Αντωνούδης.

* Τη συνέντευξη πήρε η Αλεξάνδρα Χατζηγεωργίου
ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Προηγούμενο άρθροΟι αλλαγές στο καθεστώς ασφάλισης των μηχανικών και των δικηγόρων
Επόμενο άρθροΤο παρόν, το μέλλον και η αύξηση της αξίας βαμβακοκαλλιέργειας, παρουσιάστηκαν στη 2η ετήσια ημερίδα για την ποιότητα του ελληνικού βαμβακιού