Κυρία Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι όμως ένα νομοσχέδιο μεταλλαγμένο και ένα νομοσχέδιο που πρέπει να δούμε καθαρά τους ομογενείς στα μάτια και να τους πούμε ότι είναι ένα νομοσχέδιο που εμπαίζει αυτό που λέμε δημοκρατία.
Θα το δούμε στη συνέχεια, αλλά δεν σας άρεσε αυτό που σας είπε ο επικεφαλής της Ελληνικής Λύσης σήμερα για τον κ. Ανδριανό Γκουρμπάτση. Γιατί η Ελληνική Λύση κίνηση έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, πέρα από τον εξοπλισμό σε πυροσβεστικό υλικό και τα πτητικά μέσα, και στις αρμόδιες Επιτροπές στην προηγούμενη κοινοβουλευτική Περίοδο για το τι πρέπει να πράξουμε. Διότι ο κ. Γκουρμπάτση το είχε επισημάνει. Δεν είναι απλά ένας υποστράτηγος, όπως ανέφερε και ο επικεφαλής και Πρόεδρος μας, είναι ειδικός σε θέματα εμπρησμών σε νομικό πλαίσιο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Όταν, λοιπόν, συνεχίζουμε σήμερα να μιλούμε για πρόληψη δασικών πυρκαγιών και -ακούστε λίγο- μέσα στο θέμα της κατάσβεσης πυρκαγιών εμπλέκονται έξι Υπουργεία, δεκαεπτά φορείς με έντεκα διαφορετικές αρμοδιότητες, αντιλαμβάνεστε τι γίνεται; Αλαλούμ. Ένα αλαλούμ.
Να θυμίσω, λοιπόν, στον κ. Μητσοτάκη που απουσιάζει και το μόνο που ήξερε να είναι να μας αποκαλεί «πατριώτες της φακής», ότι δεν υπάρχει τέτοια έκφραση, ξέρετε, υπάρχουν παλικάρια της φακής, είναι ένα θεατρικό έργο του 1923. Είναι μια κωμωδία του Πλαύτου. Καλύτερα να σε πουν της φακής παρά της σάρκας. Γιατί σήμερα θα μπορούσαμε να πούμε ότι στη Νέα Δημοκρατία είναι οι πατριώτες της σάρκας. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να τρώμε τις σάρκες μας.
Πάμε λίγο στην έκθεση Goldammer και να θυμίσω στον Πρωθυπουργό ότι τον Αύγουστο του 2018 και αμέσως έναν χρόνο μετά, έναν μήνα μετά που ανέλαβε ως Πρωθυπουργός της χώρας, μίλησε με τον κ. Goldammer για την έκθεση του Johann Goldammer, του Γερμανού. Σε μια συνέντευξη μάλιστα που έδωσε στη Deutsche Welle και μιλάει για την πραγματικότητα στην Ελλάδα είχε πει τότε στον Πρωθυπουργό ότι «εγώ δεν εμπλέκομαι, γιατί είναι θέμα της ελληνικής δικαιοσύνης».
Ο κ. Μητσοτάκης, λοιπόν, -να του θυμίσω του Πρωθυπουργού- είχε υποσχεθεί ότι θα τηρήσει την έκθεση Goldammer. Δεν το έκανε. Είναι εκατόν πενήντα σελίδες. Εκεί ο Goldammer του έλεγε αναλυτικά τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα και μάλιστα υπήρχε και ο κ. Συνολάκης Κωνσταντίνος που υποσχέθηκε ο κ. Μητσοτάκης ότι είναι ένας καθηγητής που θα ηγηθεί ο κ. Goldammer. Πού βρίσκεται αυτή η έκθεση επί ΣΥΡΙΖΑ, που τότε την παρέδωσε ο κ. Βούτσης, μετά ο Μητσοτάκης που υποσχέθηκε ότι θα την κάνει πράξη; Πού είναι αυτή η έκθεση του Johann Goldammer; Και φτάσαμε –σισύφειος η προσπάθεια- σήμερα να εμπλέκονται πάλι πάρα πολλοί φορείς.
Άκουσα τον κ. Κωτσό –δεν είναι εδώ- να λέει «πήραμε τις αρμοδιότητες από τη Δασική Υπηρεσία, τις πήγαμε στην Πυροσβεστική». Σοβαρά; Δεκαεννέα ολόκληρα χρόνια είχε να συνεννοηθεί και να βρεθεί σε επαφή η Δασική Υπηρεσία με την Πυροσβεστική. Η οποία Δασική Υπηρεσία, όπως και να το κάνουμε, γνωρίζει πολύ καλά τις ιδιαίτερες συνθήκες, τη μορφολογία του εδάφους σε τοπικό επίπεδο και μπορεί να συνδράμει στην καταστολή μιας πυρκαγιάς.
Άκουσα που λέγατε για το δάσος της Δαδιάς. Ως Ελληνική Λύση έχουμε πει ότι πρέπει να μπουν οι θερμικές κάμερες, όπως έβαλαν στο δάσος της Δαδιάς, που είναι τοποθετημένα με τα τερματικά της Πυροσβεστικής στο Διδυμότειχο. Μάλιστα, εκμεταλλεύθηκαν ένα πρόγραμμα Interreg με το Χάσκοβο της Βουλγαρίας και οι θερμικές κάμερες, για τον κ. Βιλιάρδο που είναι οικονομολόγος, δεν κόστισαν ούτε 400.000. Αυτό δεν μπορούσε να γίνει;
Αλλά εδώ μπαίνουν τα ερωτήματα, κύριοι, γιατί χάνει το βιος του ο κόσμος στο νησί των ιπποτών και όχι μόνο. Πού είναι η έκθεση του Goldammer που ο κ. Μητσοτάκης είχε υποσχεθεί ότι θα την κάνει πράξη; Στα συρτάρια. Γαργάρα η έκθεση Goldammer, γαργάρα η έκθεση του υποστράτηγου Ανδριανού Γκουρμπάτση. Σας ενοχλούν αυτά όταν σας τα λέμε στην Ελληνική Λύση και αυτό στο οποίο αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος, ο Κυριάκος ο Βελόπουλος, νωρίτερα στην ομιλία του.
Πάλε λίγο τώρα στο νομοσχέδιο. Όταν έρχεται ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει ατέλειες πριν πάει νομοπαρασκευαστικά, είναι μεγαλύτερο έγκλημα ένα ημινομοσχέδιο παρά ένα νομοσχέδιο. Εμείς στην Ελληνική Λύση, με συγχωρείτε πολύ, δεν αλλάξαμε βηματισμό και ρότα. Λέγαμε ότι οι ομογενείς πρέπει να είναι ενεργά κύτταρα και να μπορούν να συμμετέχουν με την ψήφο τους στα πεπραγμένα της Ελλάδας, όχι μόνο το εκλέγειν, αλλά και το εκλέγεσθαι, κύριοι. Δεν μπορεί η δημοκρατία να είναι μεταλλαγμένη. Όταν μιλάμε για συμμετοχική δημοκρατία, μιλάμε και για το εκλέγειν και για το εκλέγεσθαι.
Άρα, λοιπόν, εδώ τι κάνουμε; Αυτό να τους δούμε τους ομογενείς τα μάτια και να τους πούμε ότι «είναι μια κοροϊδία, κύριοι». Δηλαδή αυτοί οι άνθρωποι δεν πρέπει να έχουν τους αντιπροσώπους – εκπροσώπους των προβλημάτων της περιοχής τους; Γιατί δεν το κάνετε περιφέρειες στο εξωτερικό να μπορούν οι άνθρωποι να έχουν τη λεγόμενη συμμετοχική δημοκρατία; Να έρθει ο άνθρωπός τους, που βιώνει καθημερινά τα προβλήματα της Γερμανίας, του Καναδά, της Βραζιλίας, της Αυστραλίας οπουδήποτε να τα μεταφέρει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Εσείς τι κάνετε τώρα; Βάζετε τους «φυτευτούς», όπως είναι τα χωράφια σε αγρανάπαυση, βάζετε τους Βουλευτές που θέλετε και χρησιμοποιούμε την ομογένεια κατά το δοκούν.
Θα κάνουμε κάτι σωστό για να τους έχουμε ενεργά κύτταρα και όχι μεταλλαγμένα.
Τώρα αυτό είναι εις βάρος της ομογένειας, μην τρελαθούμε δηλαδή! Θα το καταλάβουν οι ομογενείς, οι οποίοι άνθρωποι χαίρονται -και καλά κάνουν γιατί είναι η φλόγα του ελληνισμού- και νομίζουν ότι θα συμμετέχουν, αλλά επί της ουσίας είναι κομπάρσοι. Είναι νεροκουβαλητές, είναι ανενεργά κύτταρα ενός πυρήνα που πρέπει να είναι η Ελλάδα.
Όταν μιλάμε για ομογένεια, από την ετυμολογία της λέξης, είμαστε στο ίδιο έθνος, με τα ίδια χαρακτηριστικά κάτω από αυτήν την υπόσταση. Παλιά ο Δημητρακόπουλος σ’ ένα βιβλίο, κάνοντας αναφορά, έλεγε πολιτική με κόμμα, σαφώς η πολιτική πρέπει να υπάρχει με κόμματα. Τα κόμματα κάνουν το δημοκρατικό κοινοβουλευτικό γίγνεσθαι. Έθνος με τελεία. Στο έθνος δεν έχει διαπραγμάτευση, βάζεις τελεία.
Άρα, λοιπόν οι ομοεθνείς -το λέει και η λέξη- πρέπει να χαίρουν ισονομίας και ισοπολιτείας. Δεν μπορούμε να έχουμε τώρα ομογένεια αλά καρτ, ό,τι μας βολεύει κατά το δοκούν, φέρε το εκλέγειν, αλλά δεν θα έχεις το εκλέγεσθαι. Κι εμείς δεν είπαμε να γίνονται οι εκλογές το Σάββατο, για προσέξτε λίγο, κυρία Κεραμέως. Είπαμε Κυριακή, έστω με τη διαφορά ώρας που υπάρχει με τη Μελβούρνη ή τη Νέα Υόρκη.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Όμως αυτοί οι σάκοι ξέρετε που κάνουν γύρα, αυτό το νομοσχέδιο είναι νομοσχέδιο ντελίβερι. Έτσι θα το χαρακτηρίσω. Φεύγει αλλά δεν ξέρεις αν θα φτάσει με αυτά τα χαρακτηριστικά σε αυτόν ο οποίος πρέπει να το γευθεί. Δηλαδή όταν πάει ο εκλογικός αντιπρόσωπος να βάλει μια υπογραφή, λέει πεντακόσιοι φάκελοι μπαίνουν στο σάκο. Πεντακόσιους φακέλους θα έχουμε και πάλι, αλλά ποιος εγγυάται ότι αυτοί δεν μπορούν να αλλοιωθούν και να αλλάξουν; Γιατί λέμε καταμέτρηση εκεί στον τόπο, να μην κάνει γυροβολιές, να μην κάνει βόλτες, να μην κάνει passeggiatines, που λένε και οι Λατίνοι. Κάντε κάτι σωστά και είμαστε αρωγοί.
Εμείς την ομογένεια τη θέλουμε. Είναι ενεργά κύτταρα. Πού ήταν αυτό το κράτος το οποίο στη φορολόγηση των Ελλήνων του εξωτερικού, τους έχει στραγγίσει; Μόνο με κάποιες χώρες που υπογράψαμε συνθήκες μη διπλής φορολόγησης δεν έγινε. Για να δούμε με ποιες χώρες το έχουμε υπογράψει. Τους έχουμε στραγγίσει φορολογικά. Πού είναι το ελληνικό κράτος να υποστηρίξει τους Έλληνες στη Βόρειο Ήπειρο, στην Κωνσταντινούπολη, που τους πήραν όλη την περιουσία οι Τούρκοι στην Ίμβρο και την Τένεδο; Πού ήταν αυτό το κράτος να υποστηρίξει τις διαδηλώσεις για τη Μακεδονία μας σε Βανκούβερ, Μόντρεαλ, Μελβούρνη και Σίδνεϋ;
Για τα εθνικά θέματα η ομογένεια έχει πάθος, έχει φλόγα, θέλει το σπίτι της, τα του οίκου της, τις ρίζες της, αλλά πρέπει αυτούς τους ανθρώπους… Αυτή είναι και η πεμπτουσία της δημοκρατίας, η έννοια του Βουλευτή. Ο Βουλευτής είναι ο εκπρόσωπος του λαϊκού αισθήματος, της κοινωνικής ανισότητας, αφουγκράζεται και μεταφέρει τα προβλήματα.
Πείτε μου λοιπόν, τους βάζουμε στο ναό της δημοκρατίας, στο Κοινοβούλιο τους ανθρώπους αυτούς;
Τους χρησιμοποιούμε κομπάρσους. Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο είναι μεταλλαγμένο και κάθε μετάλλαξη βλάπτει νομοτελειακά. Να καταλάβουν οι ομογενείς θα ψηφίζουν μεν, δεν θα ψηφίζονται δε.
Πείτε μου τώρα, τους αντιμετωπίζουμε ως Έλληνες πολίτες με βαθιές ρίζες που έχουν στην Ελλάδα ή τους χρησιμοποιούμε απλά για μια φαινομενική συμμετοχική δημοκρατία, όπου την ψήφο μεν θα τη ρίχνουμε στην κάλπη, αλλά οι ίδιοι δεν θα μπορούν να έχουν τους εκπροσώπους τους, να μπορούν να μεταφέρουν τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Δείτε τι προβλήματα αντιμετωπίζουν με τα σχολικά βιβλία στο Βέλγιο, που έκαναν πρόσφατα παράπονα ή στη Γερμανία. Δείτε οι Έλληνες του Καναδά πώς αντιμετωπίζονται. Πού είναι το κράτος λοιπόν; Να έχουμε από εκεί Βουλευτές από τον Καναδά, από τη Βραζιλία, από τη Γερμανία, να μπορούν οι άνθρωποι να δώσουν σωστά μηνύματα και να μεταφέρουν τα προβλήματα.
Λέει «αν σου πω κάτι, θα το ξεχάσεις. Αν σου το δείξω, μπορεί και να το θυμηθείς, αλλά αν το βιώσεις, δεν το ξεχνάς ποτέ». Βιωματικά λοιπόν οι Έλληνες της ομογένειας δεν θα είναι εδώ.
Μπορείτε να τους κοροϊδέψετε όλους, αλλά εμείς το μελετήσαμε το νομοσχέδιο στην Ελληνική Λύση, το αποκωδικοποιήσαμε. Είδαμε τα σημεία του που είναι μελανά. Γι’ αυτό που λέγεται δημοκρατία, τα επισημαίνουμε, τα σταχυολογούμε, τα αποκωδικοποιούμε, εφιστούμε την προσοχή για να πάτε σε διορθώσεις, γιατί οι Έλληνες της ομογένειας δεν μπορεί να είναι κομπάρσοι. Πρέπει να είναι μέσα στο Κοινοβούλιο γιατί αυτή είναι η πεμπτουσία, όπως είπαμε, ενός δημοκρατικού πολιτεύματος.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.