Ομιλία του βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα ως Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού: «Ρυθμίσεις για την ψηφιακή εκπαιδευτική πύλη και το ψηφιακό φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος σε απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού»
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχει ένα γνωμικό του Χαλίλ Γκιμπράν που λέει ότι «Η παιδεία είναι αυτό το οποίο μένει τελικά μέσα μας. Όλα όσα θα έχουμε διδαχθεί θα τα έχουμε ξεχάσει». Σίγουρα ο πιο κατάλληλος τίτλος είναι υπουργείο εκπαίδευσης και όχι Υπουργείο Παιδείας.
Ξέρετε, βλέποντας αυτό το ηλεκτρονικό φροντιστήριο, κύριε Υπουργέ, τα νούμερα δεν βγαίνουν. Εδώ μιλάμε περίπου για εβδομήντα πέντε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες κάθε χρόνο που δίνουν εξετάσεις για να μπουν στα πανεπιστήμια, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στις πανελλήνιες. Εδώ μιλάμε για ογδόντα καθηγητές. Μιλάμε για είκοσι φιλολόγους, βάλε και τις δέκα ειδικότητες που έχουμε και αυτοί οι φιλόλογοι πρέπει να διδάξουν έκθεση σε όλες τις βαθμίδες και στη θεωρητική και στη θετική, καθώς είναι ενιαίο μάθημα. Με εννιά ώρες την εβδομάδα σύγχρονο, οι υπόλοιπες ασύγχρονο, σε σύνολο είκοσι μιας ωρών. Βγαίνουν; Πείτε μου.
Οι ίδιοι οι μαθητές θα καταρρίψουν αυτό το ηλεκτρονικό φροντιστήριο με βάση τα νούμερα ή θα παίζουν, συγγνώμη για την έκφραση, μαζί τους ή θα διατυπώνονται κάποιες ερωτήσεις και είναι φύσει αδύνατο να απαντήσουν σε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες αυτοί οι καθηγητές οι οποίοι θα προσληφθούν, με αυτά τα κριτήρια τα οποία βάζετε εσείς, υποκειμενικά ή αντικειμενικά όπως το πάρει ο καθείς. Δεν κάνετε, όμως, ένα φροντιστήριο μόνο και μόνο για να πείτε ότι εκσυγχρονίζετε τη παιδεία, την εκπαίδευση και θεσμοθετείτε αυτό το φροντιστήριο που τα νούμερα απλά μαθηματικά δεν βγαίνουν. Εδώ αν τα βάλουμε κάτω με αναλογία για τους μαθητές, έπρεπε να έχετε προσλάβει τριάντα χιλιάδες καθηγητές.
Ξέρετε, η μεγάλη συζήτηση πρέπει να γίνει με τους αναπληρωτές. Γιατί βολεύεται το σύστημα διαχρονικά με τους αναπληρωτές, οι οποίοι μπαίνουν το καλοκαίρι ταμείο ανεργίας. Είναι όμηροι-δέσμιοι και δεν ξέρουν σε ποιες περιοχές θα πάνε να δουλέψουν ένα οκτάμηνο. Κι αν πάνε σε δυσπρόσιτες ή τουριστικές περιοχές δεν έχουν και τη δυνατότητα να κρατήσουν και το κατάλυμα τους.
Πάμε τώρα στα πιο σοβαρά εθνικά ζητήματα που προκύπτουν και μετά θα πάμε και για τις δεκαεπτά διατάξεις που προτείνει ο Υπουργός, ο κ. Βρούτσης. Θα τα δούμε.
Ξεκινώντας από το άρθρο 63 για τους μουφτήδες και για τον ελληνικό λαό που παρακολουθεί, όλους ανεξαιρέτως τους Έλληνες, ορθοδόξους και μουσουλμάνους. Λέτε, λοιπόν, στο άρθρο 63 ότι μουφτήδες και τοποτηρητές μετά από πέντε χρόνια υπηρεσίας ή αποσπασματικά διακοπτόμενα, θα λαμβάνουν το 65% του μισθού τους. Συγγνώμη, για να έχουμε δίκαια κριτήρια και σταθμά, στους κληρικούς της Ορθοδοξίας, στους παπάδες κάνετε το ίδιο; Ερώτημα: Σεις στην αριστερή ιδεολογική πτέρυγα λέτε για διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας. Αυτό δεν ευαγγελίζεστε; Γιατί το ψηφίζετε; Αφορά μουσουλμανική θρησκεία. Το 65% οι μουφτήδες. Γνωρίζει κανείς ιστορικά ότι μετά τη Συνθήκη του Νεϊγύ και της Λωζάνης πρώτα θεσμοθετήθηκε να πληρώνονται οι μουφτήδες και μετά οι κληρικοί των ορθοδόξων λαών; Πρώτα αυτοί οι οποίοι, όμως, με τη σαρία εκτελούν χρέη δικαστή. Είναι τοποθετημένοι με βάση τη συμφωνία από το Υπουργείο. Δεν εκλέγονται. Και θα πάμε και στους ψευτομουφτήδες στη συνέχεια κι όλα αυτά που έχουν γίνει με τον προσηλυτισμό και με τα ψευτοτουρκικά κόμματα επάνω από τη δεκαετία του 1980. Παίρνουν το 65% του μισθού, λοιπόν, αυτοί με πέντε χρόνια. Πήγαινε δες τον εργαζόμενο έξω πόσα χρόνια πρέπει να κάνει προϋπηρεσία για να πάρει έναν μισθό πείνας ή μια σύνταξη πείνας.
Άρθρο 62, αποστολή μουφτήδων Ξάνθη, Κομοτηνή και Διδυμότειχο. Άντε να το καταλάβω στην Ξάνθη, είναι πρωτεύουσα νομού. Η Κομοτηνή είναι πρωτεύουσα του Νομού Ροδόπης. Στο Διδυμότειχο μπαίνει ένα ερώτημα. Γιατί πολλά hotspots μουσουλμανικά έχουμε στην ευρύτερη περιοχή.
Και πάμε τώρα. Ξέρετε, θέλουμε να κρατήσουμε το λεγόμενο πολιτικό «livello», στα λατινικά πολιτικό πολιτισμό, διαγραφή Πολάκη. Εντάξει. Αυτούς τους δύο Βουλευτές, πρώην ΣΥΡΙΖΑ και μετά στη Νέα Αριστερά, Οζγκιούρ και Ζεϊμπέκ -και κάποιοι άλλοι, γιατί δεν το έκαναν μόνο μουσουλμάνοι Βουλευτές αυτό, το έκαναν και ορθόδοξοι Βουλευτές, το κάναμε και στη διακομματική επιτροπή της Θράκης που ήταν Πρόεδρος η κ. Μπακογιάννη- που έχουν συναντηθεί με τους ψευτομουφτήδες, που παραβιάζουν τη συνθήκη γιατί δεν τους διαγράφουμε; Είναι σύννομοι με βάση το ελληνικό Σύνταγμα; Μπαίνει το ερώτημα. Γιατί στην προπαγάνδα εκεί με αυτούς τους ψευτομουφτήδες οι οποίοι συναντιούνται με υψηλόβαθμα στελέχη της τουρκικής κυβέρνησης, αλλά και με Βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου παρανόμως, έκνομα, δεν παίρνουμε θέση. Γιατί άραγε;
Τα ξέρετε, κύριε Συρίγο, πολύ καλά. 1980. Ανώτατο Συμβούλιο Επιτροπής Τουρκικής Μειονότητας στη Θράκη, πρωτεργάτης ο Αχμέτ Μετέ, μετά ο Ιμπραήμ Σερίφ –ψευτομουφτήδες- και υπάρχει από το 1980. Και δεν κάνουμε τίποτα, παρά συναντιόμαστε και με αυτούς τους ψευτομουφτήδες που εξυπηρετούν τον προσηλυτισμό και όλη αυτή την προπαγάνδα από πλευράς του τουρκικού κράτους. Γιατί άραγε; Έχετε ακούσει, μήπως -που δεν θα έχετε ακούσει, γιατί και εγώ όταν το διάβαζα εντυπωσιάστηκα- για το Ergenekon; Αυτή την τρομοκρατική οργάνωση που θεωρείται μια περιοχή της Ασίας και όλα αυτά που έχουν ειπωθεί στη Θράκη, με αυτούς οι οποίοι χαρακτηρίστηκαν τρομοκράτες.
Να δούμε, λοιπόν, τον μουφτή ο οποίος είναι διορισμένος ανώτατος δικαστής με βάση τη Συνθήκη της Λωζάννης και με τους ψευτομουφτήδες, όπου Βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου συναντιόνται μαζί τους παρανόμως, καταστρατηγώντας ιδεώδη, αλλά βασικά το ελληνικό Σύνταγμα. Και φυσικά ο καθείς βγάζει τα συμπεράσματά του. Και γιατί δεν διώκονται αυτοί οι ψευτομουφτήδες για αντιποίηση της αρχής; Αυτή είναι η ερώτηση. Απάντηση δεν θα πάρουμε.
Άρθρο 64: Από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τη φορολογία και το μεροκάματο του Έλληνα πολίτη ο οποίος είναι αιμοδότης, θα πληρώνεται όλο το προσωπικό των μουφτειών.
Πρώτον: Ποιοι είναι αυτοί που απαρτίζουν το προσωπικό -ποια η σύνθεση του προσωπικού- πόσο είναι και πρέπει ο Έλληνας που ακούει τούτη την ώρα να γνωρίζει πόσο θα κοστίζει αυτό το προσωπικό από τον κρατικό κορβανά. Όλα αυτά στο άρθρο 64.
Είναι πολλά τα ερωτήματα. Είναι πολλές οι απορίες και θα μπορούσαμε να μιλάμε πάρα πολλή ώρα για αυτά τα, πονηρά για μας, ύποπτα –αν θέλετε- άρθρα, τα οποία χρήζουν διευκρινίσεων, κύριοι. Γιατί εδώ δεν είναι για να βγάζουμε εθνικές κορώνες. Εδώ είναι συνθήκες, συνθήκες οι οποίες παρανόμως παραβιάζονται και έχουν την ανοχή μας από τότε που είχαμε –επαναλαμβάνω- τη διακομματική της Θράκης και έγιναν περίεργες συναντήσεις εκεί με κάτι περίεργες τουρκικές μειονότητες και με κάποιους ψευτομουφτήδες.
Πάμε τώρα στον κ. Βρούτση, ο οποίος είναι στην πόλη του φωτός, το Παρίσι, βέβαια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες -και καλά κάνει- και να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλους τους αθλητές μας και στη χώρα που γέννησε αυτό το ιδεώδες ολυμπιακό πνεύμα, το οποίο όλοι ευχόμαστε να μην εμπορευματοποιηθεί. Γιατί τους πληρώσαμε ακριβά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και με τα έργα, τα οποία είναι εγκαταλελειμμένα και τα χρήματα που δόθηκαν και τραβάτε με και ας κλαίω με τον Καλατράβα και όλα αυτά της μεγάλης οικογένειας Αγγελοπούλου, που ακόμη την πληρώνει. Την πληρώνουμε την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων γιατί δεν ήμασταν έτοιμοι, μετά ήρθαν και τα μνημόνια, ήρθαν όλα αυτά, τα ξέρετε. Ο κ. Βιλιάρδος τα ξέρει, μελετώντας και τα οικονομικά στοιχεία, όπως και η κ.Ασημακοπούλου, που είναι ομοϊδεάτες μου.
Για να πάμε λίγο στον κ. Βρούτση τώρα. Δεκαεπτά διατάξεις. Καταργήσατε το όριο των εβδομήντα ετών με τον κ. Αυγενάκη τότε. Όταν φωνάζαμε και λέγαμε ότι αυτό είναι ρατσιστικό να βάζεις εβδομήντα ετών όριο ηλικίας για κάποιον που είναι στις εκτελεστικές θέσεις της ομοσπονδίας, όλοι λέγατε ότι τόσο πρέπει να θεσπιστεί με βάση το ηλικιακό όριο. Και ξαφνικά το καταργείτε αυτό που είχε φέρει ο κ. Αυγενάκης. Φύγανε αυτοί οι μη αρεστοί που δεν σας αρέσουν, που χαλούσαν το κλίμα, χαλούσαν τη σούπα -βλέπε Βασιλακόπουλος- και τώρα ξαναφέρνετε τους δικούς σας, γιατί καταργείται το ηλικιακό όριο. Όπως μας βολεύει. Είχαμε το όριο ηλικίας των εβδομήκοντα ετών, θεωρούσαμε τον άλλον υπερήλικα, αλλά τώρα, όχι. Είναι ακμαίος, είναι νεαρός. Και το καταργούμε ξανά.
Πάμε λίγο στη Διαρκή Επιτροπή Αντιμετώπισης της Βίας. Με τον προηγούμενο νόμο Βρούτση επιβλήθηκαν εξοντωτικά πρόστιμα σε επαγγελματικά και ερασιτεχνικά σωματεία. Όποιον και να ρωτήσεις θα σου πει ότι θεμέλιος λίθος του αθλητισμού -η αγάπη προς τον αθλητισμό- είναι το ερασιτεχνικό σωματείο. Αυτό το βοηθάς. Γιατί ο ερασιτεχνισμός είναι αυτός που θα βάλει τις βάσεις ενός υγιούς αθλητικού πνεύματος, όχι ο αθέμιτος επαγγελματισμός. Και αυτούς, λοιπόν, τους είχατε εξοντώσει με αυτά τα πρόστιμα, στην κυριολεξία. Τώρα τα εξορθολογίζετε. Βάζετε από 1.000 ως 50.000 ευρώ για τα ερασιτεχνικά σωματεία και από 10.000 έως ένα εκατομμύριο ευρώ -συνεχίζουν και ισχύουν- για τις αθλητικές ανώνυμες εταιρείες. Αυτός ο διαχωρισμός, τόσο μυαλό χρειαζόταν, τόση σοφία, για να καταλάβετε ότι τα ερασιτεχνικά σωματεία θα τα εξοντώνατε, θα τα αφανίζατε με αυτά τα πρόστιμα τα οποία θα ήταν εκτός λογικής; Και τώρα το εξορθολογίζετε.
Δεν βλέπουμε καμμία αλλαγή σε ό,τι αφορά την ταυτοποίηση των φιλάθλων μέσω αυτής της εφαρμογής του gov.gr για να μπαίνουν στα γήπεδα. Πριν από λίγες ώρες, έμαθα κάτι για τους Έλληνες του εξωτερικού που έχουν εισιτήρια διαρκείας. Και θα το καταθέσω στα Πρακτικά. Έχω εδώ μια ανακοίνωση από τον σύνδεσμο του ΠΑΟΚ στη Στουτγκάρδη στη Γερμανία. Αυτοί οι άνθρωποι αγόρασαν εισιτήρια και εισιτήρια διαρκείας, αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήτην εφαρμογή για να μπουν στα γήπεδα και δεν μπορούν να μπουν ούτε μεγάλα παιδιά με εισιτήριο αν δεν συνοδεύονται από κάποιον ενήλικο.
Δεν μπορεί κάποιος -ακούστε τώρα- να μπει στο γήπεδο αν δεν έχειsmartphone. Βεβαίως. Όποιος δεν έχει έξυπνο τηλέφωνο, smartphone, δεν μπορεί να μπει στο γήπεδο. Όχι. Αποκλείεται. Ούτε σε ποδόσφαιρο ούτε σε καλαθοσφαίριση. Πείτε μου αυτά πού αλλού γίνονται. Αν μου βρείτε μία χώρα που κάποιος πρέπει να έχειsmartphone για να μπει στο γήπεδο, να μου το πείτε. Μπορεί να κάνω λάθος.
Τώρα δεν θέλω να πάω στο θέμα της λέσχης, αλλά θέλουμε να δούμε και κάποια κράτη με υποδομή. Στην Ιταλία, λοιπόν, η κάθε ομάδα έχει πάρα πολλές λέσχες αλλά ελέγχονται. Εδώ λέμε «μία λέσχη μόνο». Έτσι, όμως, μήπως περιορίζουμε κάποιους ανθρώπους που στην επαρχία θέλουν να υποστηρίξουν με μια οργανωμένη, νόμιμη, ελεγχόμενη λέσχη την ομάδα τους; Για να δώσουμε και αυτή τη λεγόμενη «περιφερειακή αποκέντρωση» μέσω του αθλητισμού. Όχι για οπαδούς, αλλά για φιλάθλους που μπορούμε να το κάνουμε.
Είναι πολλά αυτά τα οποία γίνονται. Ονομαστικά εισιτήρια υπάρχουν, αλλά και στο εξωτερικό -όσοι πάτε- ποτέ δεν γίνεται ταυτοπροσωπία, ενώ είναι ονομαστικό, γιατί δεν υπάρχει το περιθώριο. Πείτε μου στη Γηραιά, στην Ευρώπη, αν γίνεται αυτό.
Πάντως, αυτές οι αποφάσεις έχουν δημιουργήσει προβληματισμό στους απλούς φιλάθλους. Εδώ στην ανακοίνωση του Συνδέσμου Φίλων ΠΑΟΚ της Στουτγκάρδης, λένε οι άνθρωποι ότι, δεν μπορούσαμε να μπούμε στο γήπεδο και μας αντιμετωπίζετε σαν ξένους. Η ανακοίνωση αυτή έγινε πριν από λίγες ώρες. Δεν μας ενδιαφέρει σε ποια ομάδα είναι. Είναι Έλληνες κάτοικοι του εξωτερικού που έχουν τη φλόγα και για την Ελλάδα και για την ομάδα τους. Δεν μπορούν να μπουν με αυτή την εφαρμογή.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Μπούμπας καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα ανακοίνωση, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Σε αυτές τις δεκαεπτά διατάξεις, ακούστε να δείτε: Εμείς θα συμφωνήσουμε ως Ελληνική Λύση, κύριε Μαυρωτά, ότι το θέμα αντιμετώπισης της βίας είναι ένα πολύ σοβαρό φαινόμενο. Να πούμε και για τις ψηφιακές κάμερες, για το knowhow, για τη σύγχρονη τεχνολογία της ψηφιακής ανάλυσης. Όλα,όμως, δεν είναι εφικτά. Για να μη μείνει για μία ακόμη φορά σισύφειος η προσπάθεια και να μην ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή. Θέλουμε να γίνουν ρεαλιστικές εφαρμογές επί του θέματος ελέγχου εισόδου φιλάθλων στα γήπεδα. Τώρα, το να μας λέτε ότι ο άλλος πρέπει να έχει την ανάλογη εφαρμογή, να έχει το smartphone και αν έχει λεφτά να το αγοράσει με τη σύνταξη ο μπαμπάς ή ο παππούς να μπει, δεν γίνεται έτσι. Πρέπει να το δούμε λίγο το θέμα αν μπορεί να είναι εφικτό.
Εμείς μαζί σας είμαστε και για τις κροτίδες σε κλειστούς χώρους, που οι ποινές θα είναι αυστηρές και για οτιδήποτε άλλο έκτροπο γίνεται, αλλά λίγο να δούμε το θέμα για να μη στερήσουμε τον απλό μεσήλικα ή το απλό φτωχόπαιδο που δεν έχει να πάρει smartphone και συνοδεύεται με τον πατέρα του που είναι μεροκαματιάρης ή ο Έλληνας του εξωτερικού, ο οποίος αγαπάει την ομάδα του και την πατρίδα, να μην τους στερήσουμε με κάποιες τέτοιες ανέφικτες μεθόδους την είσοδο στα γήπεδα. Να δούμε τα πράγματα λίγο πιο ρεαλιστικά και να παραδειγματιστούμε από κάποιες χώρες που έχουν προηγμένο ποδόσφαιρο ανεβασμένου επίπεδου ως προς το πώς έχουν λειτουργήσει.
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.