Ομιλία του βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Ομιλία του βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων». (3η Συνεδρίαση)

Πριν από λίγες ώρες έχουμε μια αγωνία των κατοίκων της δικής μου εκλογικής περιφέρειας του νομού Σερρών, για τον περιβόητο ΧΥΤΥ του Παλαιοκάστρου, για τον οποίο, προκειμένου να υλοποιηθεί ο συγκεκριμένος χώρος υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων, υπήρξε πολύ μεγάλη διαδικασία. Η αγωνία των κατοίκων είναι η έντονη δυσοσμία γενικότερα στην περιοχή, κυρία Υπουργέ και οι επιπτώσεις στην υγεία τους, η οποία αντιλαμβάνεστε, είναι οδυνηρή. Δεν ξέρω πόσο σας απασχολεί το πρόβλημα αυτό με τους ΧΥΤΥ, οι οποίοι είναι μοντέρνες χωματερές στην ουσία, δηλαδή, δεν κάναμε την ενδεδειγμένη ανακύκλωση στη πηγή, τη λεγόμενη κομποστοποίηση και όλες αυτές τις ενδεδειγμένες ενέργειες για να έχουμε μια ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων.

Το ίδιο πρόβλημα έχει και ο ΧΥΤΥ Μαυροράχης, το ξέρει ο συνάδελφος ο κ. Παππάς, κάπου εδώ είναι, με τη δυσοσμία, αν αυτό με επιστημονικούς τρόπους, με επιστημονικές μεθόδους, δηλαδή, από τους επαΐοντες, αν σας απασχολεί, προκειμένου οι τοπικές κοινωνίες να απαλλαγούν από αυτή τη δυσοσμία. Αντιλαμβάνεται κανείς, απορρίμματα, είναι σκουπίδια, είναι που λέμε στην καθομιλουμένη, όμως, υπάρχει έμετος,υπάρχουν ζαλάδες, είναι αποδεδειγμένο δηλαδή και από ιατρικές γνωματεύσεις, ότι οι τοπικές κοινωνίες αντιμετωπίζουν ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα υγείας. Πόσο σας απασχολεί αυτό το ζήτημα, που έχει να κάνει με την υγεία των κατοίκων, μιας και μιλάμε για διαχείριση απορριμμάτων, και αν μπορούμε να τους καθησυχάσουμε, ή τουλάχιστον να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με το υφιστάμενο πρόβλημα το οποίο προκύπτει και αυτό, μιας και μιλάμε για ανακύκλωση γενικότερα των απορριμμάτων.

Κύριοι του Υπουργείου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιλάμε για ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα, για το οποίο έχουμε μεγάλες πληγές και μεγάλες αμαρτίες από το παρελθόν. Μιλάμε για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων, για τους περιβόητους ΧΥΤΥ. Αυτό που είπα και στην προηγούμενη Επιτροπή, στη συνεδρίαση ότι μιλάμε για μοντέρνους, στην ουσία,ΧΥΤΑ, δηλαδή για Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων και όχι Υπολειμμάτων.

 Δεν κάναμε τα ενδεδειγμένα, όπως προστάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, προσπαθούμε τώρα, τα τελευταία χρόνια, να απαλύνουμε λίγο αυτές τις πληγές. Να φανταστεί κάποιος ότι το 2005 είχαμε περίπου 1135 ανεξέλεγκτες Χωματερές. Τα πρόστιμα ήταν μέχρι και 30.000 ευρώ την ημέρα σε δήμους που είχαν αυτές τις ανεξέλεγκτες Χωματερές και ούτω καθεξής.

Προσπαθούμε, για να πιάσουμε τα πρότυπα τα Ευρωπαϊκά είναι λίγο δύσκολο, διότι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλοί ΧΥΤΥ που έχουν σοβαρό πρόβλημα στη χωροθέτησήτους, ήταν και λανθασμένη η χωροθέτηση λόγω του υδροφόρου ορίζοντα,με τα παραδείγματα που έχω και στη δική μου Εκλογική Περιφέρεια, στον ΧΥΤΑ Παλαιοκάστρου,ή στο ΧΥΤΥ Παλαιοκάστρου.

 Η διαλογή στο Κύτταρο δεν είναι η σωστή, δεν είναι η ενδεδειγμένη, δεν είναι, αν θέλετε, μιας προηγμένης μεθόδου που πρέπει να χρησιμοποιείται όπως σε άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη, δηλαδή να γίνεται μια ολοκληρωμένη διαλογή, στην πηγή, στο Κύτταρο, μια ολοκληρωμένη ανακύκλωση-κομποστοποίηση. Θέλουμε δουλειά εκεί σε ό,τι αφορά τα περιβόητα στραγγίσματα στη μεμβράνη του Κυττάρου. Έπρεπε, καθυστερήσαμε τώρα και λόγω της κλιματικής αλλαγής και λόγω μιας ευαισθησίας που είμαστε υποχρεωμένοι στον πλανήτη που μας φιλοξενεί να δείξουμε, τρέχουμε την τελευταία στιγμή.

 Πριν πάω στα άρθρα.Επίσης, ένα άλλο πολύ σημαντικό κομμάτι. Καταρχάς πρέπει αυτό που είπα και στην προηγούμενη συνεδρίαση, κύριοι του Υπουργείου, να σας μεταφέρω την αγωνία με ένα έγγραφο και μια ερώτηση που καταθέσαμε τόσο εγώ όσο και με τον επικεφαλής της «Ελληνικής Λύσης», τον Κυριάκο Βελόπουλο για το ΧΥΤΑ Παλαιοκάστρου του νομού Σερρών, όπου η δυσοσμία επιβαρύνει την υγεία των κατοίκων και ξέρετε ότι φέρνει οδυνηρά αποτελέσματα και οι άνθρωποι ζητούν από τη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, το Υπουργείο που ηγείστε, να γίνουν οι απαιτούμενες, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, μετρήσεις. Να ξέρουν και οι άνθρωποι τι τους ξημερώνει σε ό,τι αφορά αυτή τη δυσοσμία που κάνει την ατμόσφαιρα αποπνικτική και στο Παλαιόκαστρο και στοΜελενικίτσι. Τουλάχιστον πρωτίστως αυτά τα δύο χωριά που πλέον έχουν στα γεωγραφικά τους όρια του Δήμου εκεί, τον ΧΥΤΑ ή ΧΥΤΥ που πρέπει να είναι Παλαιοκάστρου, αλλά δυστυχώς δεν είναι όπως είπαμε, οι ΧΥΤΥ, όπως προστάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από κει και πέρα, θέλω να το δείτε, είναι ένα ευαίσθητο θέμα που αφορά την υγεία των κατοίκων. Έχει κοινωνικές προεκτάσεις και στο θέμα αυτό και με την ερώτηση που καταθέσαμε προς εσάς, θέλουμε να λάβετε τα μέτρα, αν θέλετε, με υπευθυνότητα και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, με κοινωνική ευαισθησία, διότι τα απορρίμματα -σκουπίδια κανείς δεν τα θέλει στη γειτονιά του και ό,τι αυτό συνεπάγεται, για να είμαστε πραγματιστές,γιατί και η περιοχή υποβαθμίζεται και η υγεία των κατοίκων, κακά τα ψέματα. Όταν έπρεπε να γίνουν οι ενδεδειγμένες ενέργειες από το 2005 στους ΟΤΑ, δεν έγιναν, δεν θα επανέλθουμε όμως σε αυτό, θα έχουμε τη δυνατότητα να το πούμε και στις επόμενες συνεδριάσεις.

Τώρα ούτε η διαβούλευση είχε τον απαιτούμενο χρόνο, κατ’ εμάς, για να εξεταστούν κάποιοι παράγοντες, αγνοείτε, δηλαδή, τη λειτουργία κάποιων  ΜΕΑ σε ό,τι αφορά την Περιφέρεια της Ελλάδος.

Με το άρθρο 8 που επιδιώκεται η άμεση κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό, το ρητά οριζόμενο, στην προτεινόμενη ρύθμιση Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ΦοΔΣΑ, με διατάξεις οι οποίες καθορίζονται με αποφάσεις Υπουργών. Για μας είναι μια ευκαιριακή ρύθμιση καθώς προσλαμβάνεται προσωπικό για ορισμένο χρόνο, δηλαδή, με εποχικούς προσπαθείτε να δώσετε τη λύση. Η πανάκεια δεν είναι οι εποχικοί υπάλληλοι, η πανάκεια είναι να έχουμε μόνιμο προσωπικό για να μπορεί να είναι και εξειδικευμένο και καταρτισμένο,με εμπειρία μεγάλη και γνώσεις, να είναι μόνιμο, για να μην υπάρχει αυτή η αβεβαιότητα γενικότερα, οπότε δεν γίνεται να έχουμε εποχικό προσωπικό ορισμένου χρόνου. Πρέπει να υπάρξει μόνιμο προσωπικό και πρέπει να δαπανήσουμε κάποια χρήματα εκεί γιατί αφορά το περιβάλλον και την υγεία μας.

Σε ό,τι αφορά τη δαπάνη που θα επιβαρύνει τον Κρατικό μας Προϋπολογισμό σε περίπτωση καταβολής της αμοιβής, στα μέλη Επιτροπής Καταγραφής Περιουσιακών Στοιχείων που μεταβιβάζονται στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης των μνημονευόμενων Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, έχουμε τα άρθρα 3, παράγραφος 3, άρθρο 4, παράγραφος 4, παράγραφος 5 και παράγραφος 6, όπου εκεί βέβαια μπαίνουν πάρα πολλά ερωτηματικά γιατί βλέπουμε με αυτή την πρακτική να χάνεται ο δημόσιος έλεγχος και να πηγαίνουμε προς κάποια ιδιωτικά συμφέροντα και αυτό μας προβληματίζει.

Θα πάμε σε ένα άλλο σημαντικό άρθρο που αφορά τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και εδώ θα μου επιτρέψετε, διότι, καταθέτω την εμπειρία μου και ως δημοσιογράφος χρόνια, διότι, υπάρχουν μετρήσεις από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ότι επιβαρύνουν την υγεία και μάλιστα αυτό έχει γίνει από έναν μεγάλο επιστήμονα, τον Μίλερ στο Τορόντο του Καναδά.

 

(Συνέχεια ομιλίας κ. Κωνσταντίνου Μπούμπα, Ειδικού Αγορητή της Κ.Ο. «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ – ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ»)

 

Υπάρχει, κύριε Πρόεδρε και στο  Ριματσίνι της Ιταλίας αυτή η έρευνα και μια και έχουμε σχέση με την Ιταλία, για να δείτε, ότι υπάρχουν ναυτίες, παθήσεις καρκινογόνες όπου ο ίδιος ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κατέταξε τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ότι επιβαρύνουν την υγεία και το πρόβλημα είναι τεράστιο. Πολλές κεραίες είναι καμουφλαρισμένες σε ταράτσες πολυκατοικιών, κάτω από θερμοσίφωνες, κάτω από πλυσταριά, κάτω από οτιδήποτε. Οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας σε μη αστικές περιοχές έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σε αστικές περιοχές, επιδομημένες δηλαδή περιοχές, είναι περισσότερες. Περισσότερη ακτινοβολία ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων, δέχονται τα γειτονικά κτίρια και όχι το κτίριο που φιλοξενεί τις κεραίες, σε μια ακτίνα περίπου 250 μέτρων και κυρίως σε δωμάτια πολυκατοικιών που βλέπουν προς τις κεραίες.

Να το δείτε, το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό. Είναι το άρθρο 40,  σε ό τι αφορά και τις διατάξεις αυτές για μη αποδοτικές, καταστροφικές για εμάς σε ότι αφορά και τις ανεμογεννήτριες, αλλά και για αποζημίωση των ιδιοκτητών τους καθώς και ειδική ρύθμιση για αδειοδότησηγεωτεμάχιων χωρίς πρόσωπο σε ό τι αφορά τις κεραίες. Την ώρα που όσοι Έλληνες πολίτες έχουν γεωτεμάχια, ειδικά στην επαρχία, δεν μπορούν να χτίσουν ένα σπίτι ενώ βλέπουμε γρήγορες διαδικασίες σε ό τι αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και το θέμα, όπως είπαμε, των κεραιών κινητής τηλεφωνίας για εγκατάσταση  νέων κεραιών χωρίς να υπάρχει ένα ευχερές  προστατευτικό πλαίσιο για τους πολίτες. Και για τα δύο θέλει πάρα πολύ μεγάλη προσοχή.

 Δηλαδή, δεν είναι καθόλου αθώες οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας και ότι αυτό συνεπάγεται, γιατί πρέπει να γίνονται σωστές μετρήσεις  ηλεκτρομαγνητικού πεδίου. Το έχει κατατάξει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και μάλιστα, δεν είναι μόνο το nohouse στις κεραίες, υπάρχουν και κεραίες παλαιότερης τεχνολογίας και το ξέρουμε όλοι. Υπάρχουν κινητά και με το 3G, το 4G και ούτω καθεξής.

Σε ότι αφορά το άρθρο 40, εμείς, πιστεύουμε ότι δεν είναι ευχερές αυτό το προστατευτικό πλαίσιο σε ότι αφορά και τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας, αλλά και τις ανεμογεννήτριες – εκεί είναι καθαρή θέση της Ελληνικής Λύσης – σε δάσος που κάηκε καμιά ανεμογεννήτρια. Έχουμε απτά παραδείγματα αμαρτωλής ιστορίας, που ενθυμούμαι από τη δεκαετία του 80. Φανταστείτε, ότι 110.000 στρέμματα καμένα, μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής, κηρύχθηκαν αναδασωτέα μόλις τα 11.000 και αυτό, απλά, μας βάζει σε σκέψεις και δεν είναι μόνο καχυποψία γιατί το δείχνουν τα αποτελέσματα.

Άρα, λοιπόν, δεν μπορούμε να περιορίσουμε την καλλιεργήσιμη γη από ανεμογεννήτριες στα δάση και από φωτοβολταϊκά σε καλλιεργήσιμη γη. Τι να σας πω, ψάξτε το. 6.400 αιτήσεις στη Στερεά Ελλάδα πριν από χρόνια για φωτοβολταϊκά, ο αγροτικός σύλλογος Λιβαδειάς 3.940 περίπου αιτήσεις χωρίς τίτλο ιδιοκτησίας, έπαιρναν τα χωράφια και μετά ειδοποιούσαν οι εταιρείες τον ιδιοκτήτη. Μιλάμε με στοιχεία, δεν τα λέμε από το μυαλό μας. Αυτά τα πράγματα πρέπει να εκλείψουν. Δεν αρμόζουν σε μία χώρα ευρωπαϊκών προδιαγραφών όπως οραματιζόμαστε και θέλετε, κύριοι της κυβέρνησης, όπως ευαγγελίζεστε το επιτελικό κράτος.

 Τώρα στο άρθρο 57, το οποίο χρειάζεται να αναφερθεί πως δεν υπήρχε στο σχέδιο νόμου που είχε κατατεθεί στη διαβούλευση, ο νομοθέτης, με την τροποποίηση που προτείνει θα αποφασίζει ύστερα από γνώμη του φορέα έκδοσης σχετικά με τη δυνατότητα επιβολής τελών διαχείρισης για το μητρώο εγγυήσεων προέλευσης. Συγκεκριμένα, τα τέλη θα επιβάλλονται σε σταθμούς παραγωγής ενέργειας καθώς και σε φυσικά  ή νομικά πρόσωπα που διαχειρίζονται ή συναλλάσσονται με εγγυήσεις προέλευσης. Η ερώτηση είναι, τα τέλη και οι σχετικές λεπτομέρειες κατηγορίες ύψους οι υπόχρεοι, θα καθορίζονται με την ίδια απόφαση, ενώ, εξαιρούνται οι σταθμοί της παραγράφου 5 του άρθρου 15 από την υποχρέωση καταβολής αυτών  των τελών; Τα τέλη όμως αυτά πώς θα ορίζονται και με ποιον τρόπο;

Στο άρθρο 58, ο νομοθέτης, τροποποιεί τη σχετική διάταξη που αφορά την κατανομή περιθωρίου ισχύος 10 μεγαβάτ ανά υποσταθμό σε διάφορες κατηγορίες έργων αυτοπαραγωγής, αυτό που γίνεται για οικιακή του χρήση. Άρα, με βάση την παράγραφο αυτή θα πληρώνει οικιακή χρήση και όχι επαγγελματική;

(Συνέχεια ομιλίας του κ. Κωνσταντίνου Μπούμπα, Ειδικού Αγορητή της Κ.Ο. «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ–ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ»)

Στο άρθρο 62 προβλέπεται, ότι το κόστος σύνδεσης οικιών και λοιπών κτιριακών εγκαταστάσεων με το υπογειοποιημένο δίκτυο χαμηλής τάσης, θα καλύπτεται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Τι ποσό διαθέτει το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με ποιο τρόπο θα γίνεται η ένταξη ενός αιτούντος στο πρόγραμμα, θα επιδοτείται για όλο ή όχι, ποιος θα αποφασίζει για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό και με βάση ποια κριτήρια θα εγκρίνεται η ένταξη; Είναι ερωτηματικά που μας προβληματίζουν απέναντι στο νομοσχέδιο που φέρνετε, διότι είναι και μια πανσπερμία άρθρων και πολλών διατάξεων που αφορά το μέλλον μας, δηλαδή το περιβάλλον, άρα το μέλλον και των επόμενων γενεών.

Στο άρθρο 63 ο νομοθέτης αναφέρεται στον προμηθευτή του υδρογόνου στα πρατήρια. Ωστόσο, νομοθέτης θα πρέπει να διευκρινίσει, αν το υδρογόνο αυτό θα είναι εισαγωγής ή θα το παράγουμε εμείς ως Ελλάδα, τι θα ισχύει για τα οχήματα υδρογόνου; Το υδρογόνο παράγεται από ορυκτά καύσιμα, νερό ή βιομάζα. Η διαφορά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι, ότι τα αυτοκίνητα υδρογόνου γεμίζουν πιο γρήγορα, βγάζουν χιλιόμετρα περισσότερα και χωρίζεται σε δύο κατηγορίες, στο μπλε και το πράσινο υδρογόνο. Το μπλε υδρογόνο είναι επιβλαβές και έχει υψηλούς ρύπους, ενώ το πράσινο υδρογόνο πιο χαμηλούς. Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα να υποδεχθεί ξανά κάτι νέο σαν καύσιμο, τη στιγμή που τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι βεβαίως παλιάς τεχνολογίας- ας μην κρυβόμαστε- και κυρίως βενζίνης; Μπαίνει λοιπόν αυτό το ερώτημα για το υδρογόνο, για ποιο υδρογόνο μιλάμε, στο άρθρο 63;

Στο άρθρο 64 γίνεται κατανοητή άλλη μια, θα λέγαμε, αστοχία της Κυβέρνησης, καθώς στη διάταξη αυτή ο νομοθέτης εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να λαμβάνει αυτός όλες τις αποφάσεις σχετικά με το άρθρο 48, περί της διαδικασίας αδειοδότησης και την εγκατάσταση αντλιών θερμότητας και του άρθρου 63, περί του μεταβατικού καθεστώτος για τη διακίνηση και διάθεση υδρογόνου σε πρατήρια υδρογόνου. Γιατί όμως να λαμβάνει τις αποφάσεις του υπουργός, ο οποίος δεν έχει τις απαιτούμενες εξειδικευμένες γνώσεις- δεν αναφέρομαι σε πρόσωπα, στον εκάστοτε υπουργό- και όχι μια ειδική επιτροπή ανθρώπων που ασχολούνται αποκλειστικά με περιβαλλοντικά και ενεργειακά θέματα; Θα πρέπει, δηλαδή, οι επαΐοντες να αποφασίζουν και πιο εξειδικευμένα. Δεν πραγματοποιείται, δηλαδή, ο στόχος που θέτει το παρόν σχέδιο νόμου στην αιτιολογική έκθεση, σχετικά με το μέρος αυτό, αλλά δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα, καθώς φαίνεται ότι δημιουργούνται διατάξεις για να βοηθηθούν όλες οι επαγγελματικές μονάδες, σε ό τι αφορά τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Το άρθρο 66 αναφέρεται στο δικαίωμα έρευνας και εκμετάλλευσης των λατομικών ορυκτών που βρίσκονται σε δημόσιες, δασικού εν γένει χαρακτήρα, εκτάσεις και ορίζει, ότι το δικαίωμα έρευνας και εκμετάλλευσης των λατομικών ορυκτών που βρίσκονται σε δημόσιες δασικού εν γένει χαρακτήρα εκτάσεις ή δημόσιες χορτολιβαδικές που ανήκουν στο Δημόσιο.Σε περίπτωση αναγνώρισης της κυριότητας των εκτάσεων αυτών υπέρφυσικού ή νομικού προσώπου, τα καταβληθέντα υπέρ του Δημοσίου μισθώματα, αποδίδονται απευθείας βεβαίως στον αναγνωρισθέντα, όπως προστίθεται με το παρόν ιδιοκτήτη. Με ποιον τρόπο να έχει αναγνωριστεί, με δικαστική απόφαση; Η βασική εναντίωση από πλευράς μας έγκειται στο γεγονός, που προστίθεται στο τελευταίο εδάφιο, σύμφωνα με το οποίο η επιστροφή των μισθωμάτων κατά το πέμπτο εδάφιο, γίνεται ατόκως από το ελληνικό Δημόσιο απευθείας στον αναγνωρισθέντα ιδιοκτήτη. Πώς δικαιολογείται το «ατόκως», μόνο για φορολογούμενους ισχύει ο τόκος; Δηλαδή, δεν θέλουμε να βλέπουμε φορολογία δύο ταχυτήτων, η μία άτοκη και η άλλη να έχει τις επιβαρύνσεις. Δεν μπορεί στη φορολογία να έχουμε ιππείς και μη-ιππείς, πληβείους και πατρικίους, πρέπει να υπάρχει ισονομία και φυσικά, δίκαιη φορολογική βάση.

Το άρθρο 75 είναι διαδικαστικού χαρακτήρα, αλλά προσθέτει μια παράγραφο τυπικού περιεχομένου, σε ό τι αφορά για τους λόγους προσαρμογής, το ίδιο και το άρθρο 76 και το άρθρο 77.

Στο άρθρο 78 δίνεται επί της ουσίας μια παράταση άλλων δύο ετών στην προθεσμία μετεγκατάστασης των Υπηρεσιών του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης.

Στοάρθρο 79 προσδιορίζεται η δυνατότητα δανειοδότησης των δημοσίων επιχειρήσεων ύδρευσης, αλλά σίγουρα το συγκεκριμένο άρθρο χρήζει περαιτέρω μελέτης για μας, δεν μας ικανοποιεί.

Το άρθρο 80 δεν προσφέρεται για εις βάθος σχολιασμό, καθώς αναφέρει για την παράταση στην προθεσμία, χωρίς να δίνει περισσότερες πληροφορίες για τους λόγους παράτασης, δημιουργούνται δηλαδή εύλογες απορίες.

(Συνέχεια ομιλίας του κυρίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΥΜΠΑ, Ειδικού Αγορητή της Κ.Ο. «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ-ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ»)

Στο άρθρο 81, για άλλη μια φορά, έχουμε αρχικώς μετατροπές προσαρμοστικού χαρακτήρα. Εδώ πάλι σπαταλούνται χρήματα, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμη πιο παραγωγικά για να καλύψουν άλλου είδους παραλείψεις.

Και, τέλος, το άρθρο 83, επί της ουσίας. Η διαδικασία εξόφλησης δαπανών για την υποστήριξη αυτής της Ειδικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής, για τη σύνταξη Κώδικα Χωροταξίας και Πολεοδομίας, παίρνει μια παράταση και για το 2024 με το Πράσινο Ταμείο. Εδώ, το υπόλοιπο περιεχόμενο του άρθρου παραμένει αναλλοίωτο και έτσι δεν μπορούμε να κάνουμε κάποια επιπλέον τοποθέτηση σε ό,τι αφορά το άρθρο 84 που είναι και διαδικαστικού χαρακτήρα.

Είναι ένα νομοσχέδιο πάρα πολύ σημαντικό. Εμείς, για τους λόγους που αναφέρουμε κατά άρθρο, αλλά και για το όλο ζήτημα της φιλοσοφίας διαχείρισης απορριμμάτων και αποβλήτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αλλά και τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και τα λατομεία σε ότι αφορά την εξόρυξη, μάς βάζει σε πολλές σκέψεις ειδικά σε περιοχές που είναι προστατευόμενες και υπάρχουν επιχειρηματικές δραστηριότητες και πιστεύουμε να προστατευτούν, είτε από τη Συνθήκη NATURA, είτε από τη Συνθήκη ΡΑΜΣΑΡ.

Αυτό, που έβαλε και ο κ. Καζαμίας επίσηςγια τους φωτοβολταϊκούςπλωτούς σταθμούς και τι θα γίνουν με την αποσύνθεση, που λέμε και εμείς με τις ανεμογεννήτριες. Τι θα γίνει το μπετόν και τα λεγόμενα «φουρφούρια»; Πώς θα τα θάβουμε; Το κόστος είναι μεγάλο και ούτω καθεξής.

Θα επανέλθουμε και στις άλλες συνεδριάσεις.

Κύριε Πρόεδρε, σάς ευχαριστώ πολύ.

Προηγούμενο άρθροΠρόγραμμα Νίκου Ανδρουλάκη, Προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
Επόμενο άρθροΣυνάντηση του Διαμαντή Γκολιδάκη με την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως