Ομιλία του Βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα για τα «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών»

Ομιλία του Βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα για τα «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις».

Κύριοι του Υπουργείου, είναι πολύ εύκολο να λέμε ό,τι και αν συμβεί «το ανθρώπινο λάθος». Αυτό συμβαίνει σε πάρα πολλά ατυχήματα. Λέμε συνέχεια «ανθρώπινο λάθος» για να καλύψουμε ελλείψεις, ανευθυνότητα, παραλείψεις και ούτω καθεξής. Στη νοοτροπία διαχρονικά οι υπεύθυνοι ζητούν ευθύνες από τους υπεύθυνους. Αυτό γίνεται όχι μόνο τώρα. Διαχρονικά. Γι’ αυτό εμείς στην Ελληνική Λύση μιλάμε για ένα φλας μπακ στον χρόνο και όσοι ευθύνονται να λογοδοτήσουν. Διότι αυτές οι ψυχές σήμερα είναι λαβωμένες. Φτερουγίζουν θυμωμένες και θα έχουμε ερινύες, θα έχουμε ευμενίδες για ό,τι συμβαίνει. Διότι δημιουργούνται από πίσω στρατιές ζωντανών νεκρών. Αυτοί οι χαροκαμένοι γονείς θα πηγαίνουν καθημερινά να ανάβουν ένα καντηλάκι για το σπλάχνο τους και στο γιατί -αυτό το δραματικό ερωτηματικό- δεν θα πάρουν ποτέ απαντήσεις. Είναι ένα διαχρονικό έγκλημα της Ελλάδας να κατακρεουργεί και να σφάζει τα παιδιά της.

Βάλτε λίγο στο μυαλό σας να αποτυπώσετε αυτό το δυστύχημα, αυτή την τραγωδία. Δεν είναι εκτροχιασμός. Είναι μια σύγκρουση. Από τη μία το εμπόριο και από την άλλη οι ανθρώπινες ζωές. Ένα εμπόριο ανεξέλεγκτο σ’ ένα τυφλό σύστημα -δεν θα μάθουμε ενδεχομένως ποτέ τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία- απέναντι στο νήμα της ζωής στην άλλη αμαξοστοιχία της ζωής. Άρα, λοιπόν, αυτό το κέρδος, το εμπορικό κέρδος κινούμενο πάνω σε μία σιδηροδρομική γραμμή, από αμέλεια, από αδιαφορία, από πολιτικές και υπηρεσιακές ευθύνες πολλών ετών με αποκορύφωμα αυτό το μεγαλύτερο δυστύχημα στην Ευρώπη -γιατί αυτό καταδεικνύει- έγινε η σύγκρουση του θανάτου. Το εμπόριο σκότωσε τη ζωή.

Το ίδιο ατύχημα είχαμε πριν από μισό αιώνα το 1972 στη Δοξαρά Λάρισας με 21 νεκρούς. Μισό αιώνα μετά οι τρεις συστημικές Κυβερνήσεις δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να αποφύγουν αυτά τα μοιραία λάθη του 1972. Ακόμη και αυτό το δράμα αποτυπώθηκε σε γνωστό λαϊκό τραγούδι του Γιάννη Πουλόπουλο. Άρα, λοιπόν, οι ευθύνες διαχρονικές. Αλλά ξέρετε, μιλάει ο αριθμός των θυμάτων για να ασχοληθεί η εκάστοτε Κυβέρνηση και δη η γαλάζια Κυβέρνηση ή και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Έχετε αναλογιστεί πόσοι άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στις περιβόητες αφύλακτες ιρλανδικές σιδηροδρομικές διαβάσεις; Τα τελευταία δέκα χρόνια πάνω από 182 θύματα. Στην εκλογική μου περιφέρεια στις Σέρρες το 2016 από σύγκρουση δύο βαγονιών σκοτώθηκαν δύο άνθρωποι. Αλλά εκεί οι οικογένειες που γίνανε οικογένειες νεκρών είναι λίγες στον αριθμό και δεν ασχολούμαστε. Είναι πάνω από 182 οι νεκροί μόλις σε 10 χρόνια. Μας καθιστά την πρώτη χώρα στην Ευρώπη, ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, με τα μεγαλύτερα θανατηφόρα σιδηροδρομικά ατυχήματα. Σε 7 χώρες της γηραιάς. Αλλά η απόκλιση μεταξύ της Ελλάδος και των άλλων χωρών, αν δείτε, είναι δεκαπλάσια. Είναι τεράστια απόσταση. Όταν αυτή τη στιγμή έχουμε ένα πεπαλαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και μια απόσταση 87 χιλιομέτρων Σέρρες-Θεσσαλονίκη γίνεται με το τρένο σε τρεισήμισι ώρες μέσω του Κιλκίς σε μία πεπαλαιωμένη γραμμή άνω των 60 ετών;

Μιλάμε για επιτελικό κράτος, για περιφερειακή αποκέντρωση και ανάπτυξη; Όπως έλεγε ο επικεφαλής μας, Κυριάκος Βελόπουλος, στο κέρδος των διοδίων υποβαθμίζουμε τον σιδηρόδρομο; Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παράνομα διόδια στο Δερβένι επάνω σε στροφή. Όταν θα γίνει το ατύχημα γιατί λειτουργούσαν δοκιμαστικά και το έχουν δώσει στην κυκλοφορία σε πολύ επικίνδυνο σημείο, τότε θα τρέχουμε όλοι και θα πούμε ότι στο Δερβένι τα συγκεκριμένα διόδια είναι σε παράνομη χωροθέτηση. Για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα ενός ολιγαρχικού τραστ. Έτσι είναι στην Ελλάδα.

Τόσα χρόνια πέρασαν και δεν δικαιώθηκαν ακόμη τα θύματα στο δεύτερο μεγαλύτερο πολύνεκρο ναυάγιο μετά το Ηράκλειο στη Φαλκονέρα, του Σάμινα έξω από την Πάρο. Τότε στις Πόρτες, αυτούς τους βράχους που στέρησαν ζωές. Έπεσαν σε αυτόν τον κυκεώνα δικαστικής θα λέγαμε ταλαιπωρίας. Άρα, λοιπόν, σήμερα αυτές οι ψυχές δεν πρόκειται να δικαιωθούν. Μιλάμε για τα αυτονόητα απέναντι στους ζωντανούς νεκρούς, στις οικογένειες και στους συγγενείς που αφήνουν. Πήραμε τη ζωή τους, πήραμε τα όνειρά τους, πήραμε ό,τι πολυτιμότερο είχαν: το δικαίωμα του αναπνέειν. Τους το στερήσαμε γιατί δεν έγινε τίποτα από Νέα Δημοκρατία, από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ στο μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί τα τελευταία όχι δέκα ή είκοσι μόνο χρόνια αλλά από το 1972. Και τώρα αν θα μετατρέψετε σε κακούργημα -οι ίδιοι το είχατε κάνει πλημμέλημα και το αντιστρέφετε τώρα- την κλοπή σημαντικού υλικού που έχει να κάνει με την ασφάλεια, είναι αργά για δάκρυα. Γιατί αυτοί οι γονείς τώρα που μας βλέπουν είναι θυμωμένοι με την πολιτική και τους πολιτικούς. Θα μπορούσαμε πολλά να πούμε.

Λείπει ο κ. Γεωργιάδης για να πάω στο άλλο θέμα με την παραπλάνηση της Ένωσης Καταναλωτών. Έχετε δει καθόλου τα στοιχεία όπου το 89,38%  καταγγέλλει στην Ένωση Καταναλωτών ότι τους δεσμεύουν παράνομα επιδόματα οι τράπεζες; Όταν με πρόσφατα στοιχεία το 26,2% μιλά για εμπαιγμό στα ψιλά γράμματα των τραπεζών, στα ασφαλιστήρια συμβόλαια, στις ταχυμεταφορές; Ότι υπάρχουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές;

Σε λίγο έρχεται Πάσχα. Θυμάστε, κύριοι της Κυβέρνησης, τι κάνατε πέρσι; Βάλατε μπλε σφραγίδα -είναι το αγαπημένο σας χρώμα του ουρανού αλλά ο ουρανός δεν στηρίζεται κάπου για τις ελπίδες σας- και τα εγχώρια και τα εισαγωγής αμνοερίφια. Δεν είναι παραπλάνηση; Δεν είναι παραπλάνηση όταν σήμερα στα 100 κιλά μέλι -αυτό που φέραμε ως επίκαιρη ερώτηση στην Ελληνική Λύση- βάζοντας ένα κιλό ελληνικό μέλι στα 99 κιλά από γλυκαντικές ουσίες να το βαφτίζετε ελληνικό; Αυτό δεν είναι παραπλάνηση του καταναλωτή; Πού είναι το παρατηρητήριο τιμών να δώσει αναλυτικά στοιχεία για την αισχροκέρδεια; Όταν σήμερα κάποιος άνθρωπος παρακαλάει την επιτροπή για να περάσει να πάρει μια αναπηρική σύνταξη δεν είναι εγκληματικό απέναντι στον πολίτη στον οποίον πρέπει να είμαστε αρωγοί;

Είστε Κυβέρνηση των απευθείας αναθέσεων. Αν δει κανείς τα στοιχεία από τη Ναυτεμπορική μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2022 τα δύο τρίτα είναι σε απευθείας αναθέσεις σε ένα σύνολο 5,2 δις ευρώ. Είναι 99 χιλιάδες οι αναθέσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έρχεται με 500 εκατομμύρια και την ΕΡΓΟΣΕ στη δέκατη θέση με 83,80 εκατομμύρια. Είναι πολλά τα λεφτά, ρε παιδιά. Πού έχουν πάει;

ΟΠΕΚΕΠΕ: Είκοσι πέντε απευθείας αναθέσεις για τους αγρότες. Περιμένει ο αγρότης να πάρει τα επιδόματα. Οι αμαρτίες, των αμαρτιών. Έτσι δεν μπορείς να είσαι ούτε ένα επιτελικό ούτε ένα δίκαιο κράτος.

Ένας πολεμιστής -το δίνω ως παράδειγμα- στις Σέρρες που πολέμησε στην Κύπρο και τραυματίστηκε, ο Κώστας Παπαθεοδώρου, περιμένει εδώ και δεκαπέντε χρόνια, ενώ έχει δικαιωθεί με δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ, να πάρει ένα κυλικείο όπως το δικαιούται σε ένα δημόσιο νοσοκομείο. Και σήμερα έχει κάνει αγωγή κατά του Νοσοκομείου Σερρών, κατά του Υπουργείου, κατά πολλών δημόσιων υπηρεσιών. Όταν αυτός ο άνθρωπος πολέμησε για το εθνόσημο που εμείς φέραμε το θέμα ως Ελληνική Λύση στη Βουλή και όταν το κράτος δεν είναι αρωγός, παρά τις δικαστικές αποφάσεις, ελπίζετε ότι θύματα είτε σε πολέμους είτε με λάθη εγκληματικά που έγιναν, όπως αυτό στα Τέμπη, θα περιμένουν δικαίωση; Δεν γίνεται δικαίωση έτσι. Κατόπιν εορτής να τρέχουμε και να δίνουμε όλες αυτές τις παροχές, διότι θα ξεχαστούν και εκεί που έπεσε η φωτιά εκεί καίει. Καλό είναι οι πολιτικοί να μετακινούμαστε και με τρένα. Χωρίς να ειδοποιεί ο Υπουργός, να μπαίνει στα τρένα να ταξιδεύει, για να δει την γλύκα της καθημερινότητας.

 Και ένα μνημείο, όπως αρμόζει γι’ αυτούς τους ανθρώπους, εκεί στο θανατηφόρο σημείο.

Να είστε καλά.

Ευχαριστώ.

Προηγούμενο άρθροΑναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου: Ασφάλεια, πρώτιστο μέλημά μας για τις συγκοινωνίες
Επόμενο άρθροΕπίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Σουφλί