Οδική Ασφάλεια: Με την υγειονομική κρίση, οι Ευρωπαίοι έγιναν λίγο λιγότερο νευρικοί στο τιμόνι

Πρόκειται πιθανότατα για ένα «έμμεσο αποτέλεσμα» της υγειονομικής κρίσης: οι Ευρωπαίοι, ανάμεσά τους και οι Έλληνες, είναι λιγότερο νευρικοί στο τιμόνι μετά την εκδήλωση της πανδημίας της Covid-19, σύμφωνα με το 11ο Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης του ιδρύματος Vinci Autoroutes που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Οι οδηγοί βρίζουν πλέον λιγότερο εύκολα, αν και εξακολουθούν να βρίζουν πολύ συχνά: 52% έχουν ήδη βρίσει έναν άλλο οδηγό, ποσοστό που είναι μειωμένο κατά τέσσερις μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, η οποία είχε πραγματοποιηθεί στην αρχή της περασμένης χρονιάς, πριν ξεσπάσει η επιδημία του νέου κορονοϊού.

Επίσης λιγότεροι είναι οι οδηγοί που κορνάρουν χωρίς να υπάρχει λόγος (47%, -4 μονάδες) και που θεωρούν ότι γίνονται «άλλος άνθρωπος» στο τιμόνι, δηλαδή πιο νευρικοί, παρορμητικοί ή επιθετικοί (12%, -4).

Οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών είναι οι πιο νευρικοί: οι Έλληνες και οι Γάλλοι είναι αυτοί που βρίζουν περισσότερο τους άλλους (65%), ενώ οι Ισπανοί έχουν την τάση να κάνουν κατάχρηση στο κλάξον (62%).

Άραγε η υγειονομική κρίση έχει κάνει πλέον τους οδηγούς πιο χαλαρούς; Σύμφωνα με τη γενική αντιπρόσωπο του ιδρύματος Vinci Autoroutes, την Μπερναντέτ Μορό, η κρίση είχε κυρίως «έμμεσο αντίκτυπο», στο μέτρο που, με τους περιορισμούς των μετακινήσεων, «υπάρχει λιγότερος κόσμος στο δρόμο, λιγότερη κυκλοφορία και συνεπώς λιγότερες εντάσεις».

«Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτές οι καλύτερες συμπεριφορές θα διαρκέσουν στο χρόνο ή αν θα επανέλθουμε στον ‘κόσμο του πριν’», προσθέτει μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Αυτή η βελτίωση είναι εξάλλου μικρή, συνεχίζει, αφού 93% των οδηγών (όσοι και πέρυσι) φοβούνται την επιθετική στάση του άλλου.

Επίσης η χρήση στη διάρκεια της οδήγησης μέσων που αποσπούν την προσοχή του οδηγού (τηλέφωνο, συστήματα πλοήγησης με GPS) βρίσκεται σε σημαντική άνοδο, μια τάση η οποία είναι συνεχής εδώ και χρόνια: 53% (+3 μέσα σε ένα χρόνο και +10 σε πέντε χρόνια) τηλεφωνούν χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Bluetooth και 43% εισάγουν παραμέτρους στο GPS τους την ώρα που οδηγούν (+6 σε πέντε χρόνια).

Οι Μεσογειακοί, με τους Έλληνες και τους Ιταλούς (57%), είναι επίσης αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο το τηλέφωνο, αλλά έχουν εκθρονισθεί από τους Βέλγους (55%) όσον αφορά τη χρήση του GPS.

«Αυτά που αποσπούν την προσοχή του οδηγού καταλαμβάνουν ακόμη περισσότερο χώρο. Έχει κανείς την εντύπωση ότι αυτό δεν θα σταματήσει ποτέ, ιδιαίτερα επειδή τα οχήματα είναι όλο και περισσότερο συνδεδεμένα και δίνουν την ψευδαίσθηση ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί», σχολιάζει η Μπερναντέτ Μορό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos μέσω του Ίντερνετ από τις 2 έως τις 15 Μαρτίου, μεταξύ 12.400 Ευρωπαίων ηλικίας από 16 ετών και άνω, από τους οποίους κατ’ ελάχιστον 1.000 πρόσωπα σε καθεμιά από τις 11 χώρες που σφυγμομετρήθηκαν (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία), σύμφωνα με τη μέθοδο των ποσοστώσεων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΑστρονομία: Το «Voyager 1» της NASA άκουσε για πρώτη φορά τον απόκοσμο μόνιμο βόμβο του μεσοαστρικού διαστήματος
Επόμενο άρθροΔιίστανται οι απόψεις για τη φετινή παραγωγή κερασιού, όλοι όμως συμφωνούν ότι μετά τις 10/6 το κεράσι θα είναι περισσότερο στην ελληνική αγορά