Τι δήλωσε ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ» και τον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά
Για την τουρκική προκλητικότητα
Δεν φοβόμαστε. Προετοιμαζόμαστε για κάθε ενδεχόμενο. Αναδεικνύουμε παντού ότι δεν υπάρχει καμία έννομη συνέπεια από παράνομες ενέργειες της Τουρκίας. Είναι πολύ θετική και η δήλωση της Αμερικανικής Κυβέρνησης, του State Department πριν από δύο ημέρες. Είναι μία σαφής καταδίκη της Τουρκίας και πλήρης αναγνώριση των ελληνικών θέσεων. Πρώτον, ότι οι παράνομες ενέργειες δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Και δεύτερον ότι τα νησιά έχουν Α.Ο.Ζ. και υφαλοκρηπίδα, όπως και το χερσαίο έδαφος. Επομένως, έχουμε ένα πολύ σαφές πλεονέκτημα. Η διεθνής κοινότητα αναγνωρίζει ότι η θέση της Ελλάδας είναι σωστή. Η προετοιμασία μας, τα σωστά μηνύματα που στέλνουμε παντού, θα συμβάλουν ώστε να μην έχουμε περαιτέρω ζητήματα. Αυτό που έχει σημασία είναι να έχουμε μια σχέση καλής γειτονίας, η οποία μπορεί να σφυρηλατείται από δύο. Δεν μπορεί μόνο από έναν.
Για την συνέντευξη του κ. Αλέξη Τσίπρα
Με όσα είπε ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, για πρόωρες εκλογές δείχνει μόνο μία λέξη: Ανησυχία. Λοιπόν, να διαλύσουμε την ανησυχία του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Δεν πρόκειται να γίνουν εκλογές. Δεν υπάρχει στη σκέψη του Πρωθυπουργού κάτι τέτοιο. Το δεύτερο στοιχείο, που αποπνέει η συνέντευξή του είναι η άγνοια. Δεν μπορεί να λέει ότι η Ελλάδα έχει μεγάλη ύφεση και ότι είχε μπει στην ύφεση, πριν από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η ύφεση στο πρώτο τρίμηνο στην Ελλάδα είναι 0,9%, όταν στην Ευρωζώνη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν πάνω από 3%, κοντά στο 4%. Επομένως, ποια ύφεση βρίσκει σαν πάτημα για να κάνει κριτική ο κ. Τσίπρας; Ίσα ίσα, η οικονομία της χώρας μας έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα και μπήκε με ταχύτητα στο 2020. Και το φρένο του Μαρτίου -λόγω της πανδημίας- δεν ήταν τελικά τόσο μεγάλο, όσο όλοι ανέμεναν. Επιπλέον, για το μέλλον οι πρόδρομοι δείκτες και ο δείκτης παραγγελιών -όπως ο PMI και ο δείκτης της οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ- δείχνουν ότι είμαστε σε καλύτερο επίπεδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και απ’ ό,τι όλοι θα περιμέναμε.
Για φοροελαφρύνσεις
Από την αρχή της κρίσης διευκολύνουμε όλους, είτε είναι εργαζόμενοι, είτε είναι επιχειρηματίες, ώστε να ξεπεράσουν με τον πιο ανώδυνο τρόπο αυτή την πρωτοφανή εξωγενή κρίση του κορονοϊού. Τι θα κάνουμε από εδώ και μετά: Εφόσον έχουμε δώσει παρατάσεις για την πληρωμή των ασφαλιστικών και των φορολογικών υποχρεώσεων, καταλαβαίνουμε όλοι όταν πλέον φτάσουμε στο τέλος Σεπτεμβρίου ή Οκτωβρίου, ότι θα είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθούν όλοι στο σύνολο των ποσών που θα έχουν συσσωρευτεί. Επομένως, θα τους διευκολύνουμε και μετά. Αυτό είναι δεδομένο. Είναι απόφαση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης να υπάρξει διευκόλυνση. Τις ακριβείς λεπτομέρειες θα τις ανακοινώσουμε στην πορεία. Οι πολίτες δεν θα «στραγγαλιστούν» όταν θα πάνε να ξαναπιάσουν το νήμα της ζωής τους, από εκεί που το άφησαν τον Φεβρουάριο.
Σε ό,τι αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί, έχει καταργηθεί μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Εμείς φροντίσαμε μέσα στο 2020 -με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Βεσυρόπουλου- να γίνουν επιστροφές σε όσους είχαν προπληρώσει και ήταν πολλοί. Αυτό που μένει είναι το ζήτημα του Φ.Π.Α., που είναι κοινοτικό και ήδη συζητείται.
Το Πρόγραμμά μας για μειώσεις φόρων και εισφορών -όπως έχει πει πρόσφατα ο Πρωθυπουργός σε συνέντευξή του- ισχύει απολύτως. Και μάλιστα -όπως έχει πει- θα ξεκινήσουμε σχετικά σύντομα. Και θα ξεκινήσουμε από μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, γιατί προτεραιότητά μας, αυτό το διάστημα, είναι η εργασία, η στήριξη της απασχόλησης.
Για την ανάκαμψη της οικονομίας
Έχει σημασία η ύφεση να είναι όσο το δυνατό πιο σύντομη. Όταν μια οικονομία κλείνει τη δραστηριότητά της για να προστατεύσει τη δημόσια υγεία, φυσικά θα έχει ύφεση. Το θέμα, όμως είναι, γρήγορα να φύγουμε από αυτήν και να πάμε σε ανάκαμψη στην οποία βεβαίως θα βοηθήσει η εμπιστοσύνη που χτίσαμε το προηγούμενο διάστημα. Έρχονται επίσης και τα χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, 32 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, πλέον των 20 δισ. από το ΕΣΠΑ, για την περίοδο ΄21 – ΄27. Όλα αυτά είναι πάνω από 50 δισ., πάνω από το ¼ του Α.Ε.Π. του 2019. Είναι πάρα πολλά τα χρήματα και η ευθύνη της Κυβέρνησης είναι πολύ μεγάλη. Θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα που θα μπορέσει πραγματικά να μεταμορφώσει την Ελλάδα. Μέχρι το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, θα έχουμε σαφές σχέδιο που θα δείχνει πως θα πάει η χώρα τα επόμενα τρία χρόνια
Για τις τράπεζες
Οι τράπεζες, στο προηγούμενο χρονικό διάστημα, είχαν καεί, επενδύοντας είτε στο Ελληνικό Δημόσιο -και είχαν το αποτέλεσμα του «κουρέματος» των ομολόγων- είτε σε προσδοκίες που διαψεύστηκαν, λόγω της πολιτικής αλλαγής του 2015. Και, όπως λέμε, «όταν καείς από τον χυλό, φυσάς και το γιαούρτι». Έφτασε, όμως, η ώρα να αλλάξει αυτό. Δεν πρέπει να ζητούν συνεχώς εμπράγματες ή άλλες εξασφαλίσεις. Όταν η τράπεζα έχει μπροστά της ένα σχέδιο, το οποίο μπορεί να φέρει τα αποτελέσματα που προσδοκά και ο επιχειρηματίας, ο οποίος βάζει τα λεφτά του, τότε είναι η ώρα να το χρηματοδοτήσει και όχι να ψάχνει συνεχώς εξασφαλίσεις. Το διάστημα που οι τράπεζες έψαχναν συνεχώς για εξασφαλίσεις, έχει περάσει και η ρευστότητα που μπορούν να αντλήσουν είναι πάρα πολύ μεγάλη. Ήδη, με το πακέτο της κυρίας Λαγκάρντ με το QE. φτάνει περίπου 24-25 δις. ευρώ. Και υπάρχουν άλλα περίπου 10 δισ. ευρώ, λόγω του waiver. Υπάρχει, λοιπόν, φθηνός δανεισμός για τις τράπεζες και είναι προς το συμφέρον τους να τον αξιοποιήσουν, γιατί κερδίζουν και από τα χρήματα που δανείζουν.
Για τη διαφημιστική καμπάνια για τον τουρισμό
Το πρόβλημα δεν είναι μία διαφωνία σε ένα πολιτικό ζήτημα. Εδώ υπάρχει μια κατασκευή ψεύτικης είδησης. Ένα fake news καραμπινάτο, το οποίο διακινήθηκε και δυστυχώς υιοθετήθηκε και από την Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι το spot για τον ελληνικό τουρισμό κόστισε δήθεν 32 εκατ. ευρώ. Ε, δεν κόστισε τίποτα! Πώς να το κάνουμε; Αυτή είναι η αλήθεια. Ο Ε.Ο.Τ. φυσικά και έχει έναν προϋπολογισμό, αλλά ο προϋπολογισμός αυτός δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τη συγκεκριμένη καμπάνια. Την καμπάνια αυτή την τρέχει η Marketing Greece, η οποία δεν είναι μια διαφημιστική εταιρεία. Είναι μια εταιρεία μη κερδοσκοπική, στην οποία συμμετέχουν οι βασικοί φορείς του τουρισμού μας, ο ΣΕΠΕ και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Και η εταιρεία αυτή ανέλαβε την καμπάνια δωρεάν και έδωσε τα πνευματικά δικαιώματα στον ΕΟΤ. Άρα, δεν χρειάζεται να διαφωνούμε για απλά πράγματα, ούτε να κατασκευάζει κανείς fake news.