Η αποκάλυψη ότι η το ηλεκτρονικό σύστημα τροχοδρόμησης λειτουργούσε στη Λάρισα –έστω και για πέντε χιλιόμετρα- προκαλεί απορίες και προβληματισμούς για ποιον λόγο δεν έγινε αμέσως γνωστό. Γεγονός που θα έπειθε περισσότερους για το ανθρώπινο κι εγκληματικό λάθος που προκάλεσε το μοιραίο δυστύχημα. Που δεν ήταν ένα λάθος, αλλά πολλά και σε συνδυασμό.
Για ποιον λόγο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν είπε αμέσως ότι η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα το 2022 και λειτουργεί άψογα; Κι ότι δεν ήξερε να το χρησιμοποιεί ο εν λόγω σταθμάρχης; Εξ ου και τα προηγούμενα βράδια στη βάρδια του δεν υπάρχει καμιά καταγραφή κινήσεων; Είναι ακατανόητη κι η έλλειψη γνώσης περί τούτου, από τον υπουργό Καραμανλή. Τι στο καλό; Δεν του το επισήμανε κάποιος;
Τι έχουμε μάθει μέχρι στιγμής και για άλλη μια φορά; Ότι ο κρατισμός σκοτώνει. Κρόνος που τρώει τα παιδιά του. Η αδιαφορία κι η ανευθυνότητα του κρατικού τομέα είναι παροιμιώδης. Η διαπλοκή όπου υπάρχει κράτος είναι ανίκητη. Με μεθόδους απίστευτες που ενίοτε θυμίζουν κόζα νόστρα.
Τι έχουμε μάθει μέχρι τώρα; ‘Ότι ο σταθμάρχης με τη χρυσή καδένα , ήταν πρώην αχθοφόρος, πρώην αποσπασμένος στο υπουργείο Παιδείας (καλό θα ήταν να μάθουμε ως τι αποσπάστηκε), τον οποίο έφερε πίσω στον ΟΣΕ ο Σπίρτζης. Μετά, μέσα από διαδικασίες που οσμίζουν ρουσφέτι, έφτασε να γίνει σταθμάρχης και να κάνει βάρδιες το τριήμερο του καρναβαλιού, για να λουφάρουν οι παλιοί.
Τι έχουμε καταλάβει; Ότι ενώ μπορούσε κι έπρεπε να κάνει τις κινήσεις ηλεκτρονικά, εκείνος δεν γνώριζε, τις έκανε χειροκίνητα και σκότωσε κόσμο!
Τι έχουμε μάθει; Ότι υπήρχε πίνακας απεικόνισης της πορείας των τρένων, λειτουργούσε αλλά δεν τον είδε κανένας. Ο σταθμάρχης δεν ήξερε, οι άλλοι είχαν πάρει άδεια από τη σημαία. Αν τον έβλεπαν θα διαπίστωναν ότι το μοιραίο τρένο το είχαν βάλει σε λάθος γραμμή.
Τι έχουμε κατανοήσει ακόμη; Ότι ο μηχανοδηγός δεν κατάλαβε ότι βρισκόταν σε λάθος γραμμή. Δεν θα μάθουμε ποτέ τον λόγο…
Τι έχουμε μάθει επιπλέον; Μια συγκλονιστική συγκυρία εγκληματικών λαθών. Δηλαδή: Ο σταθμάρχης δεν έστειλε τηλεγράφημα κίνησης, στο οποίο πρέπει να αναφέρεται πού γίνεται η κίνηση, στην άνοδο ή την κάθοδο. Κι αυτό γιατί για να φύγει από την άνοδο το τρένο, σημαίνει ότι είναι κομμένη για συγκεκριμένο λόγο κι έγινε μονοδρόμηση…
Τι έχουμε μάθει; Ότι ο μηχανοδηγός δεν ρώτησε «από πού φεύγω» και δεν ανήγγειλε ότι «η 62 φεύγει από Λάρισα από τη γραμμή ανόδου»! Αν είχε ρωτήσει τον σταθμάρχη, αναγκαστικά θα του είχε πει άνοδο και θα αντιλαμβανόταν ότι κάτι γινόταν λάθος.
Τι έχουμε μάθει ακόμη; Ότι οι άλλοι που θα έπρεπε να δουλεύουν στο σταθμαρχείο, την είχαν κοπανίσει.
Τι βλέπουμε τώρα; Ότι τα ΜΜΕ και η δημοσιογραφική ανεπάρκεια, συσκοτίζουν την αλήθεια εν αγνοία τους. Ακόμη και γνωστές τηλεπερσόνες που έχουν τόση σχέση με το αντικείμενο, όσο το αγαπημένο τους ζεύγος Βανδή – Μπισμπίκη με τον Πολιτισμό.
Όλοι αυτοί εντέχνως, μαζί με τις συντεχνίες καταστροφής πέριξ του ΟΣΕ , ρίχνουν τα βάρη του δυστυχήματος στην τεχνολογική υστέρηση. Μισή αλήθεια και δη συνειδητά.
Εδώ λοιπόν ξαναμπαίνουν διάφορα ερωτήματα:
Πόσο μπορούν οι Έλληνες να πληρώνουν 97 δις ετησίως για το κράτος τους και πίσω από την κουρτίνα να κρύβεται ο Ζονγκ;
Μπορεί ν’ αλλάξει ο τόπος με πολιτικούς που ομνύουν στον κρατισμό, ακόμη και σε μια κυβέρνηση με μεταρρυθμιστικό πρόσημο, ως αυτή του Μητσοτάκη;
Είναι δυνατόν να συζητάμε αν η ΝΔ θα προτείνει στον πολιτικό υπεύθυνο της τραγωδίας να είναι πάλι υποψήφιος;
Έχει ακούσει ο Μητσοτάκης διάφορους υποψηφίους του κόμματός του και τον τρόπο που ομιλούν κι αναπτύσσουν θέσεις τους; Έχει συνειδητοποιήσει ότι οι πολίτες ισχυρίζονται ότι κάποιων ο λόγος δεν διαφέρει διόλου από εκείνους του ΣΥΡΙΖΑ; Πόσο μπορεί να τους εμπιστεύεται;
Ως πότε αυτός ο καταστροφικός «πασοκοφρουρισμός» (sic) θα κυριαρχεί στον δημόσιο τομέα, θα λύνει και θα δένει κι ενίοτε θα χαρίζει και μηνιαίες αναρρωτικές άδειες;
Ως πότε θα επιβιώνουν τα τρωκτικά δίπλα στα μέρη που υπάρχει δημόσιος τομέας;
Απαντήσεις λοιπόν. Ξεκάθαρες. Σταράτες. Χωρίς φτιασιδώματα και πασαλείμματα.
Μαζί με το ποιος απ’ όλο το πολιτικό σύστημα, μπορεί να δει το πρόβλημα καλύτερα και δη κατάματα…