Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι αι την κάνει)
Έχουμε πόλεμο, τα “μάτια” μας 14!
(εξακολουθούμε να) Έχουμε πόλεμο, και τα μάτια μας είναι στις τηλεοράσεις, και στα σάιτ για να ενημερωνόμαστε.
Οι Έλληνες απεσταλμένοι, δημοσιογράφοι, καμεραμέν και ηχολήπτες δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και γίνονται τα μάτια μας.
Οι δημοσιογράφοι του Open, στο οποίο εργάζομαι, έχουν ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη της ενημέρωσης μεταφέροντας μας πληροφορίες και εικόνες που δείχνουν τι συμβαίνει στους απλούς ανθρώπους σε μια χώρα που είναι σε πόλεμο.
Τα μάτια μας 14 για τους απεσταλμένους.
Τα μάτια μας 14 όμως και για τις “ειδήσεις” που μεταδίδουν και οι δύο πλευρές για να δημιουργήσουν εντυπώσεις.
Το κλισέ “η αλήθεια είναι ανάμεσα στα θύματα του πολέμου” πέραν της ύβρεως απέναντι σε νεκρούς που μερικές φορές μένουν άταφοι στα πεδία των μαχών,είναι γεγονός.
Ρωσία και Ουκρανία με όσες μιντιακές δυνάμεις διαθέτουν διεξάγουν τον πόλεμο της προπαγάνδας όσο πιο έντονα και αποτελεσματικά μπορούν. Αυτός ο πόλεμος όμως μπορεί να επιτύχει μόνο εφόσον υπάρχουν είτε επίσημα ΜΜΕ είτε πολίτες που αμάσητα αναμεταδίδουν τα προπαγανδιστικά “νέα” που διοχετεύονται.
Είτε μας αρέσει, είτε όχι εμείς οι πολίτες είμαστε στο τέλος της μέρας υπεύθυνοι για ό,τι πιστεύουμε, για ό,τι διακινούμε και τελικά για τη δημιουργία αυτού που λέμε “κλίμα της κοινωνίας”.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν τον ρόλο του πυροκροτητή στην έκρηξη της μετάδοσης κάθε πληροφορίας. Κι όταν μια πληροφορία είναι ψεύτικη κι έχει μεταδοθεί και αναπαραχθεί σε χιλιάδες λογαριασμούς χρηστών άντε μετά να τη μαζέψεις – σε περίπτωση που είναι λάθος.
Γι’ αυτό σου λέω: έχουμε πόλεμο και πρέπει να έχουμε τα μάτια μας 14!
Γιάννης Καφάτος