Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα

Καφάτος--ειδήσεις

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος

Το μήνυμα του Φορτσάκη και άνευ όρων παράδοση της ιδιωτικότητας μας

  • Πολιτικός χωρίς λίστα αποδεκτών μηνυμάτων δεν νοείται κι έτσι φτάσαμε στο γελοίο φαινόμενο ένας πρώην Πρύτανης (θεωρητικά ρόλος σεβαστός που δείχνει εμπειρία και απόσταγμα γνώσης) να γίνεται περίπου σαν την οποιαδήποτε εταιρεία που πουλάει την πραμάτεια της και αναζητά πελάτες.
  • Πελάτης είσαι, και είμαι αγαπητέ αναγνώστη. Πελάτισσα είσαι αγαπητή αναγνώστρια. Είμαστε τα πελατάκια που βγάζουν βουλευτές, δημάρχους, αύξηση των πωλήσεων, δίνουμε ουσία στο «reach» – στην πρόσβαση οποιασδήποτε πληροφορίας διακινείται μέσω των social media!
  • Πελατάκια ζουμπουρλούδικα στο έλεος των εταιρειών που εκμεταλλεύονται και θησαυρίζουν από τη χρήση των στοιχείων μας.
  • Ξέρουν αυτοί τι διαφημίσεις βλέπουμε, πού τσιμπάμε και ποια προϊόντα μας γυαλίζουν και τα κοιτάμε και τα ψάχνουμε.
  • Ξέρουν τα πάντα για την δημόσια και καταναλωτική συμπεριφορά και τις συνήθειές μας όχι γιατί κάποιος μοχθηρός νους έβαλε έναν άλλον μοχθηρότερο και πολύ ισχυρό μηχανισμό να μας παρακολουθεί. Μόνοι μας παραδώσαμε «γη και ύδωρ» δίνοντας τα στοιχεία μας για να γίνουμε μέλη μιας «κοινότητας» με την οποία το μόνο μας «κοινό» είναι η υποταγή στους κανόνες της!
  • Μόνοι μας έχουμε παραδοθεί στη «θεια τη Γκούγκλαινα» που τα ξέρει όλα για μας και φροντίζει να μας «στέλνει» τα μηνύματα που η συμπεριφορά μας της έχει δείξει ότι θα μας ενδιαφέρουν.
  • Νομότυπα η κάθε εταιρεία καταστρατηγεί την ιδιωτικότητά μας και τα GDPR και τα προσωπικά μας δεδομένα κάνουν έναν ωραιότατο περίπατο σε ένα δάσος γεμάτο λύκους, κι εμείς σαν ανυποψίαστες κοκκινοσκουφίτσες αφήνουμε ίχνη για τον επόμενο και τον επόμενο και τον μεθεπόμενο, και τον έτερο μεθεπόμενο «λύκο» που θέλει να μας πλησιάσει για να μας πουλήσει την πραμάτεια του.
  • Ο Φορτσάκης και το sms που έφτασε περίπου την ίδια πρωινή ώρα σε μερικές εκατοντάδες – φυσικά και δεν μπορώ να ξέρω τον ακριβή αριθμό – παραληπτών που δεν είχαν καμία επαφή μαζί του ώστε να έχει το τηλέφωνό τους είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου.
  • Η ατσαλοσύνη του κυρίου Φορτσάκη στην αγωνία του να κερδίσει τα προνόμια μιας βουλευτικής έδρας απλώς τον έκαναν ρόμπα.
  • Το πρόβλημα είναι εκατοντάδες «φορτσάκηδες» ξέρουν το τηλέφωνό μας, τις συνήθειές μας, τις προτιμήσεις μας στο τάδε ή το δείνα προϊόν!
  • Κάθε μεσημέρι (πάντα σε ώρα κοινής ησυχίας) εδώ και περίπου ένα μήνα μια διαφορετική εταιρεία με παίρνει τηλέφωνο να μου προτείνει φτηνό ρεύμα. Η συχνότητα είναι τέτοια που έχω βγάλει το απολύτως προσωπικό και αυθαίρετο συμπέρασμα ότι ένα call center κάθε μέρα ή με βάρδιες μέσα στο οκτάωρο τους (αν δεν δουλεύουν πολύ περισσότερο, όπως φοβάμαι, ποιος ξέρει με τι καθεστώς εργασίας κλπ αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) οι τηλεφωνικές εταιρείες δουλεύουν για λογαριασμό άλλης επιχείρησης.
  • Και γιατί ας πούμε να ενοχλείται κάποιος που ανεβάζει «σαράντα φορές τη μέρα τη φάτσα του με το τι έφαγε, πού, με ποιον, τι αγόρασε, τι ξεπακετάρισε, τι ήπιε, κλπ» όταν τον παίρνει κάποια εταιρεία τηλέφωνο ή του έρχεται ένα κουλό sms;
  • Μα η έκθεση στα social media είναι προσωπική επιλογή (ναι κοινωνικά καθοδηγούμενη, αλλά ούτε αυτό είναι το θέμα μας τώρα) και γουστάρει να το κάνει. Επιλέγει να γυμνωθεί μπροστά σε κοινό. Δε σημαίνει ότι μπορεί ο καθένας να εκμεταλλεύεται τα στοιχεία του.
  • Παραδομένοι και ανυπεράσπιστοι στους «φορτσάκηδες» καταναλωτές! Πελατάκια για όλους είμαστε! Ας το πάρουμε απόφαση και ας αποφασίσουμε να πουλάμε πιο ακριβά το τομάρι μας!

 

Γιάννης Καφάτος

Προηγούμενο άρθροΟ Εκρέμ Ιμάμογλου είναι ο νέος αντίπαλος του Ερντογάν
Επόμενο άρθροΗΠΑ: Γιάννης, το νέο δημοφιλές όνομα για τα νεογέννητα παιδιά