Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στον «ΑΝΤ1» και τους δημοσιογράφους Νίκο Ρογκάκο και Παναγιώτη Στάθη
Για την πανδημία και τη λειτουργία των σχολείων
Αυτή τη στιγμή η «Ο» είναι η επικρατούσα μετάλλαξη στην Πατρίδα μας. Έχει μεγάλη μεταδοτικότητα, αλλά, ευτυχώς, δεν κάνει βαριές νοσήσεις. Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθούμε στο Ε.Σ.Υ. να είμαστε σε πίεση και αυτό δεν επέτρεψε να έχουμε μία χαλάρωση των μέτρων αυτή τη στιγμή. Πήγαμε σε μια επέκταση των μέτρων για μία ακόμη εβδομάδα. Κάθε εβδομάδα θα σταθμίζουμε τα δεδομένα.
Άνοιξαν τα σχολεία με το πρωτόκολλο που είχαμε σχεδιάσει. Η πρώτη εβδομάδα κύλησε καλά. Τα διαγνωστικά τεστ μας βοήθησαν να εντοπίσουμε κρούσματα, τα οποία δεν θα είχαν εντοπιστεί. Θα κυκλοφορούσαν στην κοινότητα με τον κίνδυνο πολύ μεγαλύτερης διασποράς.
Οι προϋποθέσεις με τις οποίες λειτουργούν τα σχολεία από το Σεπτέμβριο μέχρι τα Χριστούγεννα και από την καινούρια χρονιά και μετά έχουν συζητηθεί στην Επιτροπή και με βάση αυτές προχωρούμε. Ειδικά στο θέμα της Εκπαίδευσης, όλο το προηγούμενο διάστημα η Αξιωματική Αντιπολίτευση -και είναι λυπηρό αυτό- έχει επιδοθεί σε μια ακατάσχετη καταστροφολογία. Τα σχολεία ξεκίνησαν με πολύ αυστηρό διαγνωστικό έλεγχο, με το πρωτόκολλο του 50+1, το οποίο συνδυάζεται με πολύ αυστηρό έλεγχο για όλους.
Ακόμη και για το πρώτο περιστατικό που θα εντοπιστεί υπάρχουν καθημερινοί έλεγχοι για το σύνολο του τμήματος. Την πρώτη εβδομάδα έχουμε ελάχιστα τμήματα που έκλεισαν εξαιτίας της νόσησης παιδιών. Έκλεισαν μόλις 2 τμήματα στα 80.000. Προφανώς και περιμένουμε κρούσματα και αρρυθμίες. Τα παιδιά, όμως, στο σχολικό περιβάλλον είναι περισσότερο προστατευμένα από ότι έξω από αυτό.
Έχουμε ένα μοντέλο, το οποίο είναι επιτυχημένο. Δεν καταλαβαίνω γιατί ορισμένοι ενοχλούνται τόσο πολύ που άνοιξαν τα σχολεία στην Ελλάδα, όπως και σε όλο τον κόσμο. Δεν καταλαβαίνω γιατί ορισμένοι ασχολούνται τόσο πολύ που τα παιδιά είναι στις αίθουσες με τους συμμαθητές, τους καθηγητές, τους δασκάλους τους, απολύτως προστατευμένα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενοχλούνται τόσο πολύ που η Πολιτεία φρόντισε και μέσα σε τρεις μέρες μοίρασε εκατομμύρια τεστ σε κάθε οικογένεια.
Για τα τεστ και τους μύθους που διακινούνται
Δεν υπάρχει καμία χώρα στην Ευρώπη που να συνταγογραφεί μαζικά τεστ. Καμία. Υπάρχουν διάφορα υγειονομικά μοντέλα σε κάθε χώρα. Το βασικό είναι να υπάρχει δυνατότητα στον πληθυσμό να κάνει δωρεάν τεστ σε δημόσιες δομές. Αυτό γίνεται παντού στον κόσμο. Εφόσον είσαι συμπτωματικός ή έχεις επαφή με κρούσμα υπό προϋποθέσεις, γίνεται παραπομπή να εξεταστείς. Τα άλλα είναι παραμύθια που διακινούν ορισμένοι, προκειμένου να δημιουργήσουν σύγχυση στον κόσμο.
Έχουν διακινηθεί μια σειρά από μύθοι. Όπως για παράδειγμα, ότι υπάρχουν γιατροί αδιόριστοι, που δεν μπορούν να ενταχθούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Προκαλέσαμε πολλές φορές να μας πουν ένα όνομα και ένα επίθετο πνευμονολόγου, αναισθησιολόγου, παθολόγου, που είναι εκτός Εθνικού Συστήματος Υγείας και θέλει να έρθει. Δεν μας είπαν.
Για την υποχρεωτικότητα στους άνω των 60
Υπάρχουν κατηγορίες συμπολιτών μας, όπως αυτοί που περιμένουν κατ’ οίκον εμβολιασμό ή αυτοί που έχουν εμβολιαστεί στο εξωτερικό, που δεν θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου. Όσοι άνω των 60 που έχουν τηρήσει το πνεύμα και το γράμμα της υποχρεωτικότητας δεν θα πληρώσουν το πρόστιμο. Πρόστιμο θα πληρώσουν όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί, όπως ορίζει η υποχρεωτικότητα.
Για τα τα συμβάντα βίας στα Πανεπιστήμια
Σε αυτά τα 2,5 χρόνια που είμαστε Κυβέρνηση, έχουν ελαχιστοποιηθεί τα φαινόμενα βίας στα Πανεπιστήμια. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, δεν λέω ότι μηδενίστηκαν. Δεν υπάρχει από αυτή την Κυβέρνηση καμία ανοχή σε φαινόμενα βίας, τα οποία παραβιάζουν την τάξη και την ακαδημαϊκή ελευθερία στο ελληνικό Πανεπιστήμιο.
Υπάρχουν πολλά περιστατικά που τα Όργανα της Πολιτείας παρενέβησαν και απέδωσαν τους υπό κατάληψη χώρους στο Πανεπιστήμιο για αξιοποίηση από τους φοιτητές: Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, σε φοιτητικές εστίες, στο Καποδιστριακό της Αθήνας, στο Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης. Σε αντίθεση με το παρελθόν, ο πρώτος νόμος που ψήφισε αυτή η Κυβέρνηση έδινε στο πανεπιστημιακό άσυλο την πραγματική του αξία, το ουσιαστικό του περιεχόμενο.
Υπάρχει ένας νόμος, ο οποίος σε συνεργασία με τις πρυτανικές Αρχές πρέπει να λειτουργήσει. Αυτή είναι, άλλωστε, η απαίτηση και των φοιτητών και της κοινωνίας. Υπάρχουν περιστατικά λυπηρά, που προβάλλονται και που προκαλούν το Κράτος να παρεμβαίνει και να αποκαθιστά τα πράγματα.
Δεν είναι ο κανόνας στην ανώτατη εκπαίδευση τα τρυπάνια και οι βαριοπούλες ορισμένων περιθωριακών. Ο κανόνας είναι ότι γίνεται πολύ ουσιαστική δουλειά στο ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο. Είναι συγκεκριμένα τα περιστατικά και τα Ιδρύματα στα οποία παρατηρούνται κάποια προβλήματα. Όπως δεν γινόντουσαν ανεκτά τα τελευταία δύο χρόνια, δεν θα γίνονται ανεκτά και από εδώ και πέρα.