Νέος ηλεκτρικός κινητήρας χωρίς σπάνιες γαίες

Ο γερμανικός προμηθευτής κινητήρων Mahle και εξαρτημάτων κατάλληλων για τα αυτοκίνητα και άλλες κατασκευές ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει μια νέα τεχνολογία για κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων που εξασφαλίζουν υψηλή ισχύ και μέγιστη απόδοση, χωρίς να απαιτείται η χρήση μαγνητών και στοιχεία σπάνιων γαιών.

Πρόκειται για μια νέα τεχνολογία που όταν εξελιχθεί και εφαρμοστεί στη μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών κινητήρων θα επιφέρει σημαντική αλλαγή στον κλάδο των ηλεκτροκινητήρων, που αποτελούν μαζί με την μπαταρία τα σημαντικότερα τμήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων EV, αναφέρει το Automotive News.
Το κιτ τεχνολογίας κινητήρα της Mahle, συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα Superior Continuous Torque με τον Contactless Transmitter χωρίς μαγνήτες.
Ο κινητήρας EV της Mahle εξαλείφει τους μαγνήτες και την ανάγκη για σπάνιες γαίες.
Η σύζευξη των δύο τεχνολογιών επιτρέπει στα EV να λειτουργούν με μέγιστη ισχύ, ενώ εγγυάται ότι δεν θα υπάρξει καμία τριβή μεταξύ του πομπού και του ρότορα -επιτρέποντας στον κινητήρα να λειτουργεί για «πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς φθορά», δήλωσε ο CEO της Mahle, Arnd Franz στο Automotive News στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ.
Ο Arnd Franz τόνισε ότι οι κινητήρες χωρίς μαγνήτες, τους οποίους η Mahle αναμένει να έχει σε μαζική παραγωγή έως το 2027 ή το 2028, έχουν τραβήξει την προσοχή των αυτοκινητοβιομηχανιών που θέλουν να ενισχύσουν την απόδοση των μοντέλων τους EV, περιορίζοντας τη χρήση των ακριβών μετάλλων σπάνιων γαιών.
Τα στοιχεία σπάνιων γαιών παράγονται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα και οι εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ έχουν κάνει τη μακροπρόθεσμη προσφορά τους πιο αβέβαιη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Αμερικής.
Η Mahle, παραδοσιακός κατασκευαστής εξαρτημάτων κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπως έμβολα και κύλινδροι, χρησιμοποιεί νέα προϊόντα όπως ο πομπός χωρίς μαγνήτη για να προωθήσει την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων που αυξάνεται παγκοσμίως.
Η Mahle είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές στον κόσμο, με παγκόσμιες πωλήσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες ύψους 13,1 δισ. δολαρίων το 2022, αναφέρει το Automotive News.

Σπύρος Ρέκκας / ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΝέα σύσκεψη του πρωθυπουργού για τις πληγείσες περιοχές – Τις επόμενες ώρες αρχίζει η καταβολή των αποζημιώσεων
Επόμενο άρθροΣημείο αναφοράς για όλη την Ελλάδα η γέφυρα της Αγίας Παρασκευής στον Πηνειό που δεν άντεξε τους τεράστιους όγκους υδάτω