Α. Γαλλικές Φρεγάτες
“Μπορεί η Κυβέρνηση να ενημερώσει υπέυθυνα τους πολίτες τι ακριβώς έχει συμφωνήσει- αν έχει συμφωνήσει κάτι- με τη Γαλλία;”
Πριν από μερικά 24ωρα η Κυβέρνηση, με δήλωση του νέου Αναπληρωτή Υπουργού Άμυνας κ. Φώτη Κουβέλη, ανακοίνωσε ότι, ύστερα από συνεννόηση των κ. Τσίπρα και Μακρόν, η Ελλάδα θα έπαιρνε με leasing, δύο γαλλικές φρεγάτες τύπου FREMΜ. Υπογράμμιζε μάλιστα ότι οι φρεγάτες “θα πλεύσουν το καλοκαίρι στο Αιγαίο”.
Τώρα, όπως αναφέρουν γαλλικά δημοσιεύματα, η Υπουργός Άμυνας της Γαλλίας κ. Φλοράνς Παρλί διαψεύδει τον κ. Κουβέλη. Τον αδειάζει, όμως, με καθυστέρηση τεσσάρων ημερών και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος ο οποίος δήλωσε ότι η Κυβέρνηση εξετάζει μια σειρά από project.
Η Κυβέρνηση που, ως φαίνεται, αντιμετωπίζει με παροιμιώδη ερασιτεχνισμό ακόμη και την άμυνα της χώρας, μπορεί επιτέλους να ενημερώσει υπεύθυνα τους πολίτες τι ακριβώς έχει συμφωνήσει -αν έχει συμφωνήσει κάτι- με τη Γαλλία; Διότι ο τραγέλαφος είναι πως με νέες του δηλώσεις ο κ. Κουβέλης διέψευσε και εκείνος τον κ.Τζανακόπουλο επιμένοντας ότι είναι θέμα χρόνου η χώρα μας να νοικιάσει τις γαλλικές φρεγάτες, ενώ κάτι τέτοιο διαψεύδεται πλέον και από το Παρίσι. Το μόνο βέβαιον είναι ότι η κυβέρνηση έχει χαθεί στη μετάφραση.
Β. NOVARTIS
“Είναι ξεκάθαρο ότι η πλειοψηφία αρνήθηκε να εξετάσει την ουσία της υπόθεσης γιατί είναι έντρομη ότι θα αποκαλυπτόταν η σκευωρία της Κυβέρνησης.”
Το σύνολο της Αντιπολίτευσης πρότεινε την σε βάθος διερεύνηση της υπόθεσης. Η πλειοψηφία της Επιτροπής απέρριψε την πρόταση, προκρίνοντας ότι η Επιτροπή θα έπρεπε να συζητήσει για την αρμοδιότητά της και να μην ερευνήσει τίποτε. Η άρνηση της αυτή, οδήγησε στην εύλογη διακοπή της συμμετοχής των μελών της Αντιπολίτευσης στις εργασίες της, με την επιφύλαξη της επιστροφής τους αν η πλειοψηφία μετέβαλλε άποψη και δεχόταν την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης, πράγμα που τελικώς ουδέποτε συνέβη. Η κυβερνητική πλειοψηφία επέλεξε συνειδητά να μην εξετάσει την υπόθεση. Αποφάσισε να μην εξετάσει μάρτυρες, να μην διερευνήσει τα πραγματικά γεγονότα, να μην επιτρέψει την αποκάλυψη της αλήθειας.
Ειδικά ως προς το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ακόμα και στις καταθέσεις των προστατευόμενων μαρτύρων, δεν αναφέρεται πράξη που να συνιστά προσπάθεια νομιμοποίησης. Άρα από τη δικογραφία δεν προκύπτει οτιδήποτε σχετικό. Η κατηγορία αυτή, μη περιλαμβανομένη -και ορθώς- στο διαβιβαστικό της Εισαγγελίας, προσετέθη, προφανώς μόνο για λόγους πολιτικού εντυπωσιασμού, στο πλαίσιο του σχεδίου για τη σπίλωση των πολιτικών αντιπάλων της Κυβέρνησης. Δεν προέκυψαν από τη διαδικασία ενδείξεις τέλεσης οποιουδήποτε αδικήματος των αναφερόμενων πολιτικών προσώπων. Εξάλλου ουδέν αποδεικτικό στοιχείο σχετικό περιέχεται στη σχετική δικογραφία, πέραν των τριών μαρτυρικών καταθέσεων προσώπων, εμφανιζόμενων ως προστατευόμενων.
Είναι ξεκάθαρο ότι η πλειοψηφία αρνήθηκε να εξετάσει την ουσία της υπόθεσης με το φαιδρό επιχείρημα ότι αν έπραττε κάτι τέτοιο θα οδηγούσε στην εξάλειψη του αξιοποίνου, γιατί είναι έντρομη ότι θα αποκαλυπτόταν η σκευωρία, οι ψευδομάρτυρες, τα χαλκεία της Κυβέρνησης και κυρίως οι ηθικοί αυτουργοί της ψευδομαρτυρίας. Για αυτό επέλεξε να κρυφτεί πίσω από το θέμα της αρμοδιότητας πανικόβλητη, ώστε να αποφύγει την αποκάλυψη της αλήθειας, δηλαδή ότι το τάχα «μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως ελληνικού Κράτους» απεδείχθη στην πραγματικότητα η μεγαλύτερη σκευωρία των τελευταίων δεκαετιών.
Ενώ η Εισαγγελέας Διαφθοράς διαβιβάζοντας τη δικογραφία στη Βουλή, εφάρμοσε τις διατάξεις του άρθρου 86 του Συντάγματος και αναγνώρισε την αρμοδιότητα της Βουλής, και ενώ η πλειοψηφία εφάρμοσε με τη σειρά της το άρθρο 86 του Συντάγματος συγκροτώντας την Επιτροπή, στη συνέχεια απεφάνθη, παρά την ενιαία νομολογία των Δικαστηρίων ότι δήθεν δεν έχει αρμοδιότητα και δεν τυγχάνει εφαρμογής το άρθρο 86!
Τελικά η κρίση για εξάλειψη του αξιοποίνου της απιστίας χωρίς ουσιαστικό έλεγχο της υπόθεσης εξυπηρέτησε τη σκοπιμότητα της απαλλαγής του μόνου πραγματικά εμπλεκομένου, κ. Κουρουμπλή.
Γ. ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ
“Η μόνη πολιτική δύναμη στην Ελλάδα η οποία έχει ένα ξεκάθαρο μεταρρυθμιστικό σχέδιο το οποίο κινείται στην κατεύθυνση προσέλκυσης επενδύσεων είναι η Νέα Δημοκρατία. “
Επενδύσεις σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας. Σημαίνει κατά κανόνα και καλύτερες θέσεις εργασίας, με υψηλότερους μισθούς και καλύτερο πλαίσιο εργασιακής κάλυψης. Η Νέα Δημοκρατία επιμένει τόσο στις επενδύσεις προκειμένου να αποκλιμακωθεί η ανεργία, για να δημιουργηθούν περισσότερες και καλύτερες θέσεις απασχόλησης, για να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες στα νέα παιδιά που βρίσκονται στην Ελλάδα, αλλά και τη δυνατότητα στα πολλά νέα παιδιά που έφυγαν από την Ελλάδα, να επιστρέψουν σε αυτή. Αυτός είναι και πρέπει να είναι ο κεντρικός στόχος, η στρατηγική στόχευση για την Ελλάδα του αύριο.
Για να φέρει όμως επενδύσεις η χώρα, πάνω απ’ όλα χρειάζεται μία αποφασισμένη και αποτελεσματική Κυβέρνηση και μία κρατική διοίκηση, η οποία θα θέτει την προσέλκυση των επενδύσεων ως πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Χρειάζονται απόλυτη συνέπεια και στοχοπροσήλωση. Συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, τα οποία θα δεσμεύουν και τους Υπουργούς και τους Υφυπουργούς, αλλά και τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης. Χρειάζεται ένα συγκροτημένο Action plan με στόχους, χρονοδιαγράμματα, αρχές καλού management, επιτήρηση, λογοδοσία, διαφάνεια. Χρειάζεται μία συνεκτική επιτήρηση από το πολιτικό κέντρο, δηλαδή από το γραφείο Πρωθυπουργού και μία ομάδα Υπουργών, που είναι αρκετοί λόγω των συναρμοδιοτήτων, οι οποίοι να είναι απόλυτα αφοσιωμένοι στο στόχο της προσέλκυσης των επενδύσεων.
Η μόνη πολιτική δύναμη στην Ελλάδα η οποία έχει ένα ξεκάθαρο μεταρρυθμιστικό σχέδιο το οποίο κινείται στην κατεύθυνση προσέλκυσης επενδύσεων είναι η Νέα Δημοκρατία. Η Νέα Δημοκρατία μπορεί να υποσχεθεί μακροχρόνια σταθερότητα στους επενδυτές. Αλλά αυτοί που θα επενδύσουν -με σκοπό, βεβαίως, το κέρδος-, θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά απόψη και την προστασία του περιβάλλοντος, την προστασία του καταναλωτή, την προστασία των εργαζομένων. Αυτοί οι όροι είναι απαράβατοι.
Η Ελλάδα έχει μερικά ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την προσέλκυση επενδύσεων. Είναι μια χώρα η οποία σήμερα είναι φτηνή. Είναι φτηνή ως προς τις αξίες της γης, είναι φτηνή ως προς τις αξίες των επιχειρήσεων, είναι φτηνή -δυστυχώς ή ευτυχώς, ανάλογα από ποια πλευρά θα το δει κανείς- και ως προς το εργατικό δυναμικό. Εξαιρούμε τις εργοδοτικές εισφορές. Είναι μια χώρα η οποία είναι έτοιμη για έναν μεγάλο παραγωγικό μετασχηματισμό.
Είναι μια χώρα η οποία έχει μια σειρά από φυσικά συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία είναι μοναδικά. Κλάδοι οι οποίοι συνδέονται με αυτό το οποίο αποκαλούμε «οικόπεδο Ελλάδα» είτε πρόκειται για τον τουρισμό και τον πολιτισμό, είτε πρόκειται για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, είτε για την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κόμβο, ό,τι έχει να κάνει με logistics, είναι κλάδοι στους οποίους έχουμε φυσικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Είναι μια χώρα όαση σταθερότητας σε μια περιοχή η οποία γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Μια χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία μπορεί να κοιτάξει προς τις μεγάλες αγορές της Ανατολής, πρώτη πύλη εισόδου για την Κίνα, για την Ινδία, πρώτη πύλη εισόδου αύριο για τις ανερχόμενες αγορές της Αφρικής. Είναι μια χώρα η οποία, συν όλα τα άλλα, έχει και ένα εξαιρετικό και φιλότιμο λαό, ένα εργατικό δυναμικό.