Α. Σκοπιανό
“Η Κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων και να ενημερώσει ποια είναι η ενιαία της θέση πάνω στο ζήτημα, αν αυτή υπάρχει”
O πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ κ. Ζόραν Ζάεφ δήλωσε χθες όχι μόνον ότι ήδη “υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία” με τον κ. Αλέξη Τσίπρα, αλλά και ότι “η Ελλάδα θα στείλει επιστολή στο ΝΑΤΟ ώστε η ΠΓΔΜ να λάβει πρόσκληση ένταξης στη Συμμαχία”. Αποκάλυψε μάλιστα ότι η “μακεδονική” γλώσσα και η ταυτότητα των πολιτών της χώρας του “έχουν ήδη διασφαλιστεί από τη σχεδιαζόμενη συμφωνία με την Ελλάδα” και ότι ο ίδιος “λαχταρά μια «Μακεδονία» στην οποία οι πολίτες θα είναι απαλλαγμένοι από προκαταλήψεις και από φόβους του παρελθόντος”.
Είναι αυτονόητο ότι η Κυβέρνηση θα πρέπει να απαντήσει σε σειρά ερωτημάτων:
- Έχει ήδη δεχθεί ο κ. Τσίπρας την αναγνώριση “μακεδονικής γλώσσας” και “μακεδονικής ταυτότητας” για τους γείτονές;
- Έχει υπαναχωρήσει ο κ. Τσίπρας από την εθνική θέση erga omnes, προκειμένου το όποιο όνομα των Σκοπίων να ισχύει για όλες τις χρήσεις και έναντι όλων;
- Έχει ήδη δεσμευθεί ο κ. Τσίπρας να επιτρέψει την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, χωρίς να έχουν απαλειφθεί από το Σύνταγμα της ΠΓΔΜ όλες οι απαράδεκτες αλυτρωτικές αναφορές;
- Κι αν όλα αυτά τα έχει συμφωνήσει ο κ. Τσίπρας, δεσμεύει την Ελλάδα μη έχοντας καν τη στήριξη της κυβέρνησής του. Ή όσα είπε ο κ. Ζάεφ τα συνυπογράφει και ο κ. Καμμένος;
Η κυβέρνηση όχι μόνον φαίνεται να έχει κάνει αδιανόητες παραχωρήσεις στις πάγιες εθνικές θέσεις, αλλά προτίθεται να δώσει προκαταβολικά το πράσινο φως για την ενταξιακή διαδικασία των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε. δημιουργώντας έτσι άκρως επιζήμια τετελεσμένα για τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδος. Γι’ αυτό άλλωστε εξ αρχής η Ν.Δ. όχι μόνον μιλούσε για την ανάγκη να εκπληρωθούν μέχρι κεραίας οι διαχρονικές προϋποθέσεις που έχουν θέσει όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις, αλλά καθ’ οιονδήποτε τρόπο να μην αποδεχθεί ο κ. Τσίπρας οποιαδήποτε συμφωνία σε δόσεις. Η Ν.Δ. μίλησε εξ αρχής και θα επιμείνει μέχρι τέλους ότι δεν θα δεχθεί οποιαδήποτε λύση αν αυτή δεν είναι ενιαία, άμεση και οριστική και κυρίως να πληρώσει η χώρα μια συμφωνία τοις μετρητοίς περιμένοντας την εκπλήρωσή της σε δόσεις.
Την όποια συμφωνία φημολογείται ότι προωθεί με τον κ. Ζάεφ την υπογράφει μόνος του ή ως πρωθυπουργός μιας κυβέρνησης; Έχει ο κ. Τσίπρας τη συναίνεση της δικομματικής κυβέρνησης της οποίας ηγείται ή διαπραγματεύεται μόνος τους ως αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς τους ΑΝΕΛ και τον κ. Καμμένο; Το θέμα αυτό δεν είναι ήσσονος σημασίας. Διότι αν πρόθεση του κ. Τσίπρα είναι να δεσμεύσει την Ελλάδα για μια τόσο σημαντική υπόθεση είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να επιβεβαιώσει τη στήριξη της κυβερνητικής του πλειοψηφίας. Διότι είναι βέβαιο ότι τη στήριξη των πολιτών για να παραχωρήσει τη μακεδονική ταυτότητα και την μακεδονική γλώσσα στα Σκόπια προφανώς δεν την έχει από τους πολίτες.
Σε μια δημοκρατική χώρα, για να πει η αντιπολίτευση την άποψή της για οποιοδήποτε σοβαρό ζήτημα -πόσο μάλλον εθνικής σημασίας- οφείλει προηγουμένως να ενημερώσει τους πολίτες η κυβέρνηση για την ενιαία της θέση. Αν έχει ενιαία θέση. Συμφωνεί ο κ. Καμμένος με όσα λέει ο κ. Ζάεφ ότι συμφώνησε μαζί του ο κ. Τσίπρας; Αν ναι ας το πει, -όταν γυρίσει επιτέλους από το γκραν πρι του Μονακό και το Καζακστάν. Αν όχι όμως οφείλει εκείνος πλέον να απαντήσει αν θα συνεχίσει να συγκυβερνά με τον κ. Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ. Εκτός κι αν ο κ. Καμμένος θεωρεί λεπτομέρεια της συμφωνίας να αυτοαποκαλούνται οι γείτονες ‘’Μακεδόνες’’ και να ισχυρίζονται ότι μιλούν ‘’Μακεδονικά’’.
Β. Οικονομία
“Δεν υπάρχει καθαρή έξοδος, παρά τα όσα υπόσχεται η Κυβέρνηση”
Ο τρόπος που διαπραγματεύτηκε η κυβέρνηση και οι πολιτικές που εφάρμοσε ήταν εντελώς λάθος, όπως άλλωστε επιβεβαιώνεται και από τις εξελίξεις στην Ιταλία που δείχνουν πόσο ευάλωτη παραμένει η ελληνική οικονομία. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να ξέρουν οι πολίτες -και η Ν.Δ. επιβεβαιώνεται δυστυχώς- είναι ότι παρ’ ότι το 3ο δανειακό πρόγραμμα τελειώνει τον Αύγουστο, δεν τελειώνουν μαζί του και τα Μνημόνια. Μόλις πρόσφατα η Ε.Ε. δημοσιοποίησε κείμενο 40 σελίδων με τον τίτλο «συμπληρωματικό Μνημόνιο» με βαριές δεσμεύσεις για την περίοδο 2018-2022 που συνιστούν ένα τέταρτο Μνημόνιο και μάλιστα χωρίς χρηματοδότηση. Επιπλέον -το ομολόγησε άλλωστε ο κ. Τσακαλώτος- η Ελλάδα θα υπόκειται σε ένα καθεστώς πολύ αυστηρής εποπτείας, που καμιά σχέση δεν έχει με το τι συνέβη στην Πορτογαλία, την Ιρλανδία και την Κύπρο. Την ίδια ώρα, η κρίσιμη εξίσωση της ρύθμισης του ελληνικού χρέους δεν έχει ακόμα λυθεί. Κι αυτό εντείνει ακόμη περισσότερο την ανασφάλεια της χώρας ως προς τη δυνατότητα της να χρηματοδοτηθεί από τις αγορές. Δυστυχώς, τρία χρόνια τώρα η Ελλάδα έχασε μια μοναδική ευκαιρία να μειώσει το κόστος δανεισμού στα αντίστοιχα επίπεδα των χωρών του ευρωπαϊκού νότου για να μπορέσει να αντιμετωπίσει την έξοδο στις αγορές ανεξαρτήτως του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος (όπως άλλωστε συμβαίνει σήμερα με χώρες όπως η Ιρλανδία ή η Πορτογαλία)
Εξαιτίας της ολιγωρίας της, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να φέρει πρόσθετα μέτρα ύψους 5,1 δισ. ευρώ, τα οποία δεν ζητούσε κανείς πριν αναλάβει την εξουσία και δεν συμπεριλαμβάνονταν μέχρι τότε σε κανένα Μνημόνιο. Η ευκαιρία της ποσοτικής χαλάρωσης που θα ενίσχυε τη ρευστότητα και την ανάπτυξη χάθηκε. Η ανάπτυξη αντί για 2,7% που προβλεπόταν, έκλεισε στο 1,4%. Το χρέος, που θα το διέγραφαν μονομερώς, βρίσκεται στο 191% του Α.Ε.Π., δηλαδή 60 μονάδες πάνω από εκεί που βρισκόταν πριν από το 1ο Μνημόνιο. Το Α.Ε.Π. της χώρας θα διαμορφωθεί στο τέλος του έτους στα 183 δισ. ευρώ και όχι στα 217 δισ. ευρώ, όπως προβλεπόταν το 2014. Δηλαδή, 34 δισ. ευρώ χαμένα,8.220 ευρώ μείον από το πορτοφόλι κάθε νοικοκυριού. Και για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, την τριετία 2015-2017, η Ιρλανδία αύξησε το Α.Ε.Π. της κατά 13%, η Κύπρος κατά 9.3%, η Πορτογαλία κατά 6.1% και η Ελλάδα μόλις κατά 0.9%.
Η Νέα Δημοκρατία θέλει η ανάκαμψη της οικονομίας να αφορά όλους. Όχι μόνο τους λίγους προνομιούχους που βρίσκονται κοντά στα συστήματα εξουσίας, αλλά ολόκληρη την κοινωνία. Και βέβαια, όχι μόνο τους μετόχους των επιχειρήσεων, αλλά και όλο τον κόσμο της εργασίας. Μια επιχειρηματική ελίτ, εν πολλοίς κρατικοδίαιτη, σε μια κλειστή οικονομία προστατευμένη από τον ανταγωνισμό, εκμεταλλευόμενη πελατειακές σχέσεις με την εκάστοτε εξουσία, δεν έχει θέση στην Ελλάδα της επόμενης μέρας. Και δεν θα βρει καμία θέση με την επόμενη Κυβέρνηση της Ν.Δ.
Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και οι υπουργοί του δεν κατάλαβαν απολύτως τίποτα από την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο ΣΕΒ για τη νέα υγιή επιχειρηματικότητα που χρειάζεται η χώρα. Αν καταλάβαιναν, άλλωστε, ούτε τις επενδύσεις θα πολεμούσαν, ούτε το κράτος θα αντιμετώπιζαν ως λάφυρο, ούτε θα επιχειρούσαν ακόμη και σήμερα να διχάσουν τους Έλληνες. Ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε στο ΣΕΒ ένα απολύτως ρεαλιστικό και κοστολογημένο σχέδιο που θα εφαρμόσει η Ν.Δ. αμέσως μόλις αναλάβει τη διακυβέρνησης της χώρας. Ένα σχέδιο εμπροσθοβαρές που θα μειώσει αμέσως τους φόρους και θα δημιουγήσει το αναπτυξιακό σοκ που χρειάζεται η χώρα, ούτως ώστε να γίνει αυτονόητη εξέλιξη και η αύξηση του κατώτατου μισθού την οποία θα αποφασίσουν οι κοινωνική εταίροι και θα ενθαρρύνει η Ν.Δ. Και αυτό θα συμβεί διότι μόνον μέσα από την εφαρμογή των πολιτικών που προτείνει η Νέα Δημοκρατία θα μπορούν να δημιουργηθούν νέες καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, να ενισχυθεί ουσιαστικά η διαπραγματευτική θέση των εργαζομένων και φυσικά να αυξηθούν οι απολαβές τους.
Όλα αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα και το ΣΥΡΙΖΑ που δεν κατανοεί τον τρόπο που λειτουργεί η οικονομία. Το μόνο ευτύχημα για τη χώρα είναι πως σε λίγους μήνες από σήμερα, την απάντηση για όσα αδυνατεί να καταλάβει η κυβέρνηση θα την δώσουν οι πολίτες.
Γ. Επισκέψεις Τούρκων Αξιωματούχων στη Θράκη
Η Νέα Δημοκρατία διαφωνεί με την εξαγωγή τουρκικών προεκλογικών συγκεντρώσεων που εκ των πραγμάτων οδηγούν σε εντάσεις και πόλωση εντός ελληνικού εδάφους (και) μεταξύ Ελλήνων πολιτών μουσουλμανικού θρησκεύματος. Η Κυβέρνηση καλείται να λάβει τα αναγκαία μέτρα, όπως έχει γίνει και σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πολύ περισσότερο όταν οι μουσουλμάνοι στη Θράκη -και είναι σημαντικό να τονιστεί αυτό- είναι Έλληνες πολίτες.