Να διευκολυνθεί η διαμετακόμιση εμπορευμάτων στα βόρεια σύνορά μας ζητά ο Λάζαρος Τσαβδαρίδης

Την άρση της στρέβλωσης στη διαμετακόμιση εμπορευμάτων από τα βόρεια σύνορά μας που δυσχεραίνει τις οδικές εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευμάτων χωρίς όμως παράλληλα να διασφαλίζει την προστασία της χώρας από την πανδημία ζητάει ο Αν. Γραμματέας ΚΟ της ΝΔ και Βουλευτής Ημαθίας κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης.

Με Ερώτηση που απευθύνει στους αρμόδιους Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Τσαβδαρίδης υπογραμμίζει ότι η στρέβλωση έχει την πηγή της στο ολοσχερές κλείσιμο λόγω COVID – 19 από τα τέλη Ιουλίου 2020 των μικρών συνοριακών σημείων διέλευσης (Νίκης, Δοϊράνης, Δράμας, Κομοτηνής, Ορμενίου), όχι μόνο για τα επιβατικά οχήματα αλλά και για τα φορτηγά εμπορικών μεταφορών.

Δυστυχώς όμως, την ίδια ώρα που η διέλευση των φορτηγών και των οδηγών τους απαγορεύεται από τα μικρά συνοριακά σημεία διέλευσης, δεν σταμάτησε ποτέ να επιτρέπεται από τα σύνορα Ευζώνων και Προμαχώνα ΧΩΡΙΣ μάλιστα να διενεργείτο ή να διενεργείται ακόμη και τώρα κάποιος υγειονομικός έλεγχος αναφορικά με την πανδημία.

Επίπτωση της απαγόρευσης διέλευσης των φορτηγών από τα ανωτέρω συνοριακά σημεία δεν είναι απλά η επιμήκυνση των χρονικών ορίων στις μεταφορές προϊόντων καθώς και η πολύ μεγάλη καθυστέρηση στα δύο ανοιχτά συνοριακά σημεία λόγω υπερφόρτωσης των διελεύσεων αλλά επιπροσθέτως και ο πολλαπλασιασμός του κόστους μεταφοράς αυτών.

Ο κ. Τσαβδαρίδης τονίζει ότι ο απόλυτα δικαιολογημένος από τις συνθήκες περιορισμός της διέλευσης μετακινήσεων από τις συνοριακές μας γραμμές θα πρέπει να διέπεται από ίδια μέτρα και ίδια σταθμά και με πλήρη υγειονομικό έλεγχο σε κάθε ανοιχτό σημείο

Αναλυτικά, η κατατεθείσα Ερώτηση του κ. Τσαβδαρίδη είναι η εξής:

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΤΣΑΒΔΑΡΙΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ

Βουλευτής Ημαθίας – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 20-10-2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

·         Προστασίας του Πολίτη

·         Υποδομών και Μεταφορών

 Θέμα: Δυσχέρειες στη διαμετακόμιση εμπορευμάτων

 Κύριοι Υπουργοί,

Μία ιδιαίτερα σοβαρή στρέβλωση έχει δημιουργηθεί στις μεταφορές εμπορευμάτων από και προς τις βόρειες γειτονικές χώρες εξαιτίας  των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας που – απολύτως δικαιολογημένα – ελήφθησαν και συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι και σήμερα με άγνωστο προς το παρόν τον χρονικό ορίζοντα λήξης τους.

Η στρέβλωση έχει την πηγή της στο ολοσχερές κλείσιμο από τα τέλη Ιουλίου 2020 των μικρών συνοριακών σημείων διέλευσης (Νίκης, Δοϊράνης, Δράμας, Κομοτηνής, Ορμενίου), εκτός από τα επιβατικά οχήματα και για φορτηγά εμπορικών μεταφορών, γεγονός που δυσχεραίνει αδικαιολόγητα τις οδικές εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευμάτων χωρίς παράλληλα να διασφαλίζει την προστασία της χώρας από την Covid – 19.

Και αυτό γιατί την ίδια ώρα που η διέλευση των φορτηγών και των οδηγών τους απαγορεύεται από τα μικρά συνοριακά σημεία διέλευσης, δεν σταμάτησε ποτέ να επιτρέπεται από τα σύνορα Ευζώνων και Προμαχώνα ΧΩΡΙΣ μάλιστα να διενεργείτο ή να διενεργείται ακόμη και τώρα κάποιος υγειονομικός έλεγχος αναφορικά με την πανδημία.

Επίπτωση της απαγόρευσης διέλευσης των φορτηγών από τα ανωτέρω συνοριακά σημεία δεν είναι απλά η επιμήκυνση των χρονικών ορίων στις μεταφορές προϊόντων καθώς και η πολύ μεγάλη καθυστέρηση στα δύο ανοιχτά συνοριακά σημεία λόγω υπερφόρτωσης των διελεύσεων αλλά επιπροσθέτως και ο πολλαπλασιασμός του κόστους μεταφοράς αυτών.

Ειδικά σε εμπορεύματα (πέλετ, καυσόξυλα κτλ) με ελάχιστα περιθώρια κέρδους, η αύξηση του κόστους μεταφοράς καθιστά ασύμφορη τη συναλλαγή με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική επιχειρηματικότητα αλλά και την οικονομία της χώρας εν καιρώ κρίσης.

Για παράδειγμα:

Για μια εισαγωγή πέλετ από προμηθευτή στην περιοχή Χάσκοβο της Βουλγαρίας και πελάτη στη Ξάνθη πρέπει το φορτηγό να ταξιδεύσει μέχρι τον Προμαχώνα και να κινηθεί ανάποδα για την Ξάνθη αντί να διέλθει από το Ορμένιο.

Φορτηγό μεταφοράς σε παραλήπτη που βρίσκεται στην Οχρίδα ή στα Μπίτολα πρέπει να διέλθει από τους Ευζώνους και αφού φτάσει στον προορισμό του, πρέπει πάλι να επιστρέψει από το σύνορο των Ευζώνων για να εισέλθει στην Ελλάδα, έστω και αν είχε να φορτώσει από τα Γιάννενα.

Το ίδιο ισχύει με την εξαγωγή φρούτων και λαχανικών και πολλών άλλων προϊόντων.

Κατόπιν τούτων και επειδή:

Ο – επαναλαμβάνω – απόλυτα δικαιολογημένος από τις συνθήκες περιορισμός της διέλευσης μετακινήσεων από τις συνοριακές μας γραμμές θα πρέπει να διέπεται από ίδια μέτρα και ίδια σταθμά και με πλήρη υγειονομικό έλεγχο σε κάθε ανοιχτό σημείο

Οι επιλεκτικές απαγορεύσεις σημείων διέλευσης χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στην υγειονομική περιφρούρηση της χώρας είναι άτοπες

Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την άρση της στρέβλωσης στη διαμετακόμιση εμπορευμάτων από τα σύνορά μας επ’ ωφελεία της οικονομικής βιωσιμότητας των πληγεισών επιχειρήσεών μας, χωρίς σε καμία περίπτωση να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των πολιτών;

 Ο ερωτών Βουλευτής

Τσαβδαρίδης Λάζαρος

 Βουλευτής Ημαθίας ΝΔ