Μπαράζ επενδύσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από δεκάδες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Σούπερ μάρκετ, καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, καλλυντικών, ένδυσης, υπόδησης και επίπλων προσπαθούν να διευρύνουν τις πωλήσεις τους μέσα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν.
Η πανδημία έχει αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες, και ήδη 1 στους 2 καταναλωτές έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μια αγορά από το διαδίκτυο. Μάλιστα, 7 στους 10 από αυτούς που έχουν κάνει αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων δηλώνουν ότι κάθε μήνα κάνουν κάποιες αγορές, όπως αναφέρει η νέα κλαδική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι επενδύσεις αναμένεται να συνεχιστούν με αμείωτη ένταση καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με τις εταιρείες να προσπαθούν να «κρατήσουν» τους «ηλεκτρονικούς» καταναλωτές που κέρδισαν εν μέσω πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων το 2020 ξεπέρασαν τα 10,7 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 3,2 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2019 και κατά περίπου 7 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2015.
Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν ότι οι μεταβολές στα καταναλωτικά πρότυπα που παρατηρούνται εξαιτίας της πανδημίας, όπως η αυξανόμενη προτίμηση για τις διαδικτυακές αγορές, θα συνεχιστούν ακόμα και όταν τα πράγματα επιστρέψουν σε φυσιολογικά επίπεδα. Σύμφωνα με την έρευνα το ποσοστό όσων αγοράζουν διαδικτυακά τουλάχιστον «κάποιες φορές τον μήνα» ή συχνότερα, αυξήθηκε από 42% σε 69% ενώ το ποσοστό των ερωτηθέντων που αγοράζουν διαδικτυακά «σπάνια» μειώθηκε περίπου στο μισό από 47% σε 23%.