Αλυσιδωτές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα της εγχώριας αγοράς και της διακίνησης προϊόντων έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση, η οποία πλέον έχει μετατραπεί σε οικονομική, πλήττοντας σημαντικά δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως είναι το εμπόριο.
Οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις αδυνατούν να γεμίσουν τα ράφια των καταστημάτων τους λόγω της έλλειψης ρευστότητας, σε μια περίοδο όπου η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υποτονική. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας Σταύρο Καφούνη «με την κατανάλωση να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση πολλοί καταστηματάρχες αναγκάζονται να προμηθεύονται τα απολύτως απαραίτητα προϊόντα για να λειτουργήσουν τις επιχειρήσεις τους. Οι έμποροι δίνουν μια νέα μάχη για να επιβιώσουν προσπαθώντας να πουλήσουν το εμπόρευμα που έχουν στα καταστήματά τους και στη συνέχεια να παραλάβουν καινούργιο. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε αρκετά καταστήματα τα ράφια να μην έχουν την ποικιλία των προϊόντων που είχαν τα προηγούμενα χρόνια».
Η μειωμένη κατανάλωση σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας έχουν οδηγήσεις τις εισαγωγές σε ελεύθερη πτώση. Μάλιστα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλη Κορκίδη «ακόμη και πολλά από τα προϊόντα που έχουν φτάσει στην χώρα μας παραμένουν μέσα στα κοντέινερ καθώς οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν επαρκή ρευστότητα για να τα προμηθευτούν». Και οι αριθμοί αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που επεξεργάσθηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος οι εισαγωγές τον Απρίλιο σημείωσαν μείωση κατά 30,5% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019, παρουσιάζοντας πτώση που ξεπέρασε το 1,4 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών και τα 790 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα πετρελαιοειδή. Μείωση που για πολλούς ήταν αναμενόμενη καθώς πρόκειται για έναν μήνα όπου οι περισσότερες επιχειρήσεις ήταν κλειστές. Ωστόσο το άνοιγμα των καταστημάτων, με εξαίρεση τις πρώτες ημέρες, δεν στάθηκε ικανό για να αναθερμάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις τα ταμεία τους καθώς πολλές βλέπουν τις πωλήσεις τους να είναι μειωμένες σε ποσοστό που ξεπερνάει το 50%. Μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις καταστημάτων που έχουν μηδενικούς τζίρους, με τους επιχειρηματίες να βρίσκονται σε απόγνωση.