Στο 1 δισ. ευρώ παραμένει το μέγεθος της αγοράς των ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα) και των καλλυντικών, παρά την κρίση, με τις εταιρίες του κλάδου να αυξάνονται, σε συνάρτηση με την εμπιστοσύνη του λιανεμπορίου, τονίστηκε κατά τη διάρκεια του 2ου ΟTC & Cosmetics Conference.
«Σταθερότητα και δείγματα αύξησης» δείχνουν τα ΜΗΣΥΦΑ και τα καλλυντικά, «το ίδιο και το κανάλι του φαρμακείου» ανέφερε ο Θεόδωρος Γιαρμενίτης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ).
Σύμφωνα με τον κ. Γιαρμενίτη, οι εταιρίες του κλάδου άντεξαν γιατί ήταν υγιείς, είχαν αξιόλογα στελέχη, εξωστρέφεια, καινοτομία, καλή εκπαίδευση,
καλά εργαστήρια, καλό marketing και όραμα, ενώ είχαν προετοιμασθεί για εξαγωγές σ’ όλες τις ηπείρους (180 εκατ. ευρώ).
Αναφορικά με τα δίκτυα διανομής, όπως αναφέρθηκε, στα καλλυντικά έχουν προστεθεί οι πωλήσεις στο διαδίκτυο (90 εκατ. ευρώ συνολικός κύκλος εργασιών e-shops), ενώ στον κλάδο έχουν μπει δυναμικά και οι φαρμακευτικές εταιρείες.
Οι εταιρίες του κλάδου εκτιμούν ότι πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στον τομέα αυτό θα προκύψουν από την αύξηση του Ιατρικού και Ιαματικού Τουρισμού.
Σημαντικά είναι, επίσης, τα περιθώρια διεύρυνσης της αγοράς
και για τα ΜΗΣΥΦΑ, ενώ την ίδια ώρα, οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο των φαρμακοποιών ως συμβούλων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και πρώτο σημείο επαφής των πολιτών με το Σύστημα Υγείας, στοπλαίσιο της αυτοφροντίδας.
«Τα ΜΗΣΥΦΑ πρέπει να πωλούνται αποκλειστικά δια χειρός φαρμακοποιού» σημείωσε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ), Γεώργιος Δόκιος, ο οποίος εμφανίστηκε καθησυχαστικός αναφορικά με την απελευθέρωση της τιμής των OTC από 1 Ιανουαρίου του 2017.
ΑΠΕ-ΜΠΕ