Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό PISA, που ανακοινώθηκαν από τον ΟΟΣΑ, μόνο θλίψη μπορεί να προκαλούν. Ήταν οι χαμηλότερες των Ευρωπαϊκών χωρών κι αυτό καταδεικνύει και πάλι ότι στην Παιδεία μας δεν είναι στραβός ο γιαλός, εμείς αρμενίζουμε στραβά. Με πρώτους και καλύτερους τους θλιβερούς συνδικαλιστές της Παιδείας μας.
Οι συνδικαλιστές – Δεξιάς ή Αριστερής πολιτικής καταγωγής- ισχυρίζονται αναίσχυντα ότι ο διαγωνισμός PISA αποτελεί όργανο του… καπιταλισμού, του… νεοφιλελευθερισμού και της… νέας τάξης πραγμάτων. Όμως ίναι ένα σπουδαίο εργαλείο μέσω του οποίου διερευνώνται οι ικανότητες των μαθητών να έχουν κριτική σκέψη και να επιλύουν σύνθετα ζητήματα. Τα αποτελέσματα παγκοσμίως, χρησιμεύουν στο ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα και τη βελτίωσή του με μεγάλες αλλαγές. Κάτι που αρνούνται οι συνδικαλιστές.
Στον διαγωνισμό αναφορικά με την Ελλάδα, έλαβαν μέρος 6.400 μαθητές από 230 σχολεία.
Προσέξτε: Στην κατανόηση κειμένου έλαβαν 457 μονάδες, πολύ λιγότερες από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, που είναι 476! Στα μαθηματικά τα ελληνόπουλα συγκέντρωσαν 430 μονάδες, έναντι με τον Μ.Ο. των 472 μονάδων των χωρών του ΟΟΣΑ. Στη Φυσική, τα ελληνόπουλα συγκέντρωσαν 441 μονάδες, έναντι των 485 μονάδων του ΜΟ των χωρών του ΟΟΣΑ!
Αυτές οι επιδόσεις μας κατατάσσουν υψηλότερα ΜΟΝΟ από τη Μολδαβία, τη Βουλγαρία, τα Σκόπια, την Αλβανία, το Κόσσοβο και τη Γεωργία. Αυτό, αυτά θέλουμε για τα παιδιά μας; Αντί να βλέπουμε μπροστά, να είμαστε στάσιμοι ή να βλέπουμε πίσω;
Προσέξτε: Ξέρετε τι σημαίνει να μη γνωρίζουν τα παιδιά μας να κάνουν μια διαίρεση στα μαθηματικά; Ξέρετε τι σημαίνει να μη μπορούν να διαβάσουν και να κατανοήσουν ένα κείμενο; Ξέρετε τι σημαίνουν όλα αυτά αναφορικά με το μέλλον που μόνο δυσοίωνο μπορεί να φαντάζει;
Συνεπώς, δεν χρειάζεται απλώς παρηγοριά στον άρρωστο. Χρειάζονται δομικές επεμβάσεις στο σώμα της Παιδείας. Χρειάζεται άμεση παράκαμψη των ιδεολογικών αγκυλώσεων και παρεμβάσεων των συνδικαλιστών στην Παιδεία. Χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να αλλάξουμε μαθήματα, βιβλία, τρόπους διδασκαλίας, να συνενώσουμε σχολεία, να σπάσουμε αυγά με τους ανεπαρκείς και χωρίς αξιολόγηση εκπαιδευτικούς , ειδικά όσους διδάσκουν μαθήματα εξεταζόμενα πανελλαδικά. Απαιτείται, επί παραδείγματι, να μη διδάσκουν ιστορία οι καθηγητές των… Αγγλικών ή οι Θεολόγοι να κάνουν μάθημα όσες ώρες κάνουν οι Μαθηματικοί. Μπορούμε να τα κατανοήσουμε αυτά; Θέλουμε να τα αλλάξουμε;
Τέλος, εκείνο που απαιτείται πιο πολύ απ’ οτιδήποτε, είναι οι εκπαιδευτικοί να υπηρετούν ένα σύστημα που να εξυπηρετεί την Παιδεία και το μέλλον κι όχι τους εαυτούς τους.
Όταν σε χώρες όπως η Εσθονία κι η Ελβετία τα παιδιά των 15 ετών μαθαίνουν οικονομικά και ψηφιακή τεχνολογία, ενώ στα δικά μας μας βίους των Αγίων και εγχειρίδια καταλήψεων, δεν μπορούμε να περιμένουμε περισσότερα από τα ελληνόπουλα.