Κοινό κείμενο ΣΕΠΕ Ημαθίας-ΕΛΜΕ Ημαθίας-Ένωσης Γονέων

ΣΕΠΕ ΗΜΑΘΙΑΣ-ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ-ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΚΟΙΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

Η νέα σχολική χρονιά μας φέρνει αντιμέτωπους  με τα χρόνια προβλήματα που βιώνουμε καθημερινά μέσα και έξω από τα σχολεία. Με το «καλημέρα» το Υπουργείο και η κυβέρνηση στον δρόμο και των προηγούμενων κυβερνήσεων έδειξε ότι θέλει να μεγαλώσει τα εμπόδια στην ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών. Πάνω από 1.600 τμήματα σε όλη την Ελλάδα συγχωνεύονται, οδηγώντας σε πολυπληθή τμήματα 25 μαθητών στην Α/θμια και 27 στην Β/θμια εκπαίδευση, σε πάστωμα δηλαδή των μαθητών και σε υποβάθμιση κατ’ επέκταση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Δηλαδή συμπτύσσονται τμήματα με αποτέλεσμα να στοιβάζονται τα παιδιά σε αίθουσες που δεν επιτρέπεται  κατά τον νόμο να στεγάσουν πάνω από 22, καταστρατηγώντας στην ουσία τον δικό τους νόμο 1:2, που αντιστοιχούν 2 τ.μ. σε κάθε μαθητή!

Στον νομό μας συμπτύχθηκαν τμήματα στο 4ο Νηπιαγωγείο Βέροιας, στο 5ο Νηπιαγωγείο Βέροιας, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας, στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας, στο 1ο Γυμνάσιο Βέροιας, στο 4ο Γυμνάσιο Βέροιας, στο Γυμνάσιο Καβασίλων, στο Γυμνάσιο Επισκοπής, στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Βέροιας και στα ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας και Νάουσας, ενώ ταυτόχρονα δεκάδες κενά δεν έχουν ακόμα καλυφθεί. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ έφτασαν στο σημείο ακόμα και να καταργούν ολιγομελή τμήματα κατεύθυνσης σε μαθητές που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις! Καταργούν ειδικότητες στα ΕΠΑΛ εξαναγκάζοντας μαθητές είτε να επαναλάβουν την τάξη επιλέγοντας άλλη ειδικότητα είτε να μετακινηθούν σε άλλη πόλη ή να απευθυνθούν στην ιδιωτική επαγγελματική εκπαίδευση.

Αξίζει να επισημανθεί πως, ενώ υπάρχει πλήθος γνωματεύσεων από το ΚΕΔΑΣΥ καθώς και εγκρίσεων πλήρους παράλληλης στήριξης για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, τις αποφάσεις αυτές δεν τις λαμβάνουν υπόψη ακυρώνοντας στην ουσία, την ίδια τη λειτουργία του ΚΕΔΑΣΥ, του μοναδικού εξειδικευμένου δημόσιου φορέα για διαγνώσεις και προτάσεις παρέμβασης και οδηγούν στη δημιουργία πολυπληθών και μη λειτουργικών τμημάτων.

Την ίδια ώρα δεκάδες μαθητές κάνουν μάθημα σε ακατάλληλες αίθουσες, σε ημιυπόγεια και σε κοντέινερ, σε σχολεία που δεν έχει γίνει κανένας αντισεισμικός έλεγχος, ενώ τραγική παραμένει η κατάσταση στο Ειδικό Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας.

Ο ΣΕΠΕ Ημαθίας, η ΕΛΜΕ Ημαθίας και η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Βέροιας ενώνουμε τις φωνές μας, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην πολιτική των συγχωνεύσεων και απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ να πάρουν πίσω όλες τις συγχωνεύσεις τμημάτων.

Η δημόσια παιδεία δεν είναι κόστος!

Η μόρφωση των μαθητών, των παιδιών μας δεν είναι κόστος!

H κυβέρνηση με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση οδηγεί τα σχολεία σε οικονομική ασφυξία και αδυναμία λειτουργίας. Η ανάθεση της διαχείρισης των σχολείων στους δήμους – χωρίς την αντίστοιχη χρηματοδότηση – υπονομεύει τη στοιχειώδη λειτουργία τους, καθώς παρατηρούνται μέχρι στιγμής μεγάλες καθυστερήσεις στην αποστολή υλικού στα σχολεία, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται άμεσα η σχολική κοινότητα και οι γονείς! Οι επί χρόνια υποστελεχωμένες οικονομικές υπηρεσίες των δήμων ουσιαστικά αδυνατούν να εκπληρώσουν όλο τον όγκο της δουλειάς και αυτό συνεπάγεται καθυστερήσεις στον εφοδιασμό των σχολείων. Διαφωνούμε με την πολιτική της κυβέρνησης, η οποία προτάσσει τη δημοσιονομική σταθερότητα με βάση τις κατευθύνσεις και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διαφωνούμε με τον λεγόμενο «εξορθολογισμό» γιατί πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα χιλιάδων παιδιών που τσαλαπατιούνται βάναυσα και ιδιαίτερα των παιδιών που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες.

Διεκδικούμε:

  • Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • 15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α – Β Δημοτικού. 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις  υπόλοιπες τάξεις.
  • 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.
  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.
  • Ένα Τμήμα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία. Καμιά αναστολή 2ου Τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.
  • Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις – τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).
  • Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους. Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».
  • Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία.
  • Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Κανένα εκπαιδευτικό κενό με το «πρώτο κουδούνι».
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών. Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τους μόνιμους συναδέλφους.
  • Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία στο ύψος των αναγκών τους!
  • Άμεση και ουσιαστική ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών! Οι μαθητές δεν είναι αριθμοί!
  • Επίλυση τους στεγαστικού προβλήματος, που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οι νεοδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
  • Αύξηση στη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ στα σχολικά είδη.
  • Διεύρυνση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών.
  • Εξασφάλιση μόνιμου προσωπικού καθαριότητας πλήρους εργασίας σε κάθε σχολείο. Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου βοηθητικού σχολικού προσωπικού.
  • Κανένα σχολείο χωρίς σχολικό ιατρό και νοσηλευτή, χωρίς σχολικό ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας.
  • Κανένας μαθητής χωρίς κάλυψη παράλληλης στήριξης.
  • Πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία.
  • Μόνιμος δάσκαλος σε κάθε ολοήμερο τμήμα για την εξασφάλιση της σταθερής παιδαγωγικής σχέσης και μελέτης των μαθητών.
  • Δωρεάν προγράμματα αθλητικής και πολιτιστικής δράσης στα σχολεία τις απογευματινές ώρες.
  • Κεντρικό πανελλαδικό σχέδιο για ανέγερση σύγχρονων νέων σχολείων. Κατάργηση τώρα κάθε τάξης container.
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  • Ολόπλευρη στήριξη στις οικογένειες με παιδιά ΑΜΕΑ. Δωρεάν Ειδική Αγωγή για όσα παιδιά την έχουν ανάγκη και στη δομή που το καθένα χρειάζεται, με μόνιμο εκπαιδευτικό, ΕΕΠ και ΕΒΠ

Αφίσα

ΣΕΠΕ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ

Προηγούμενο άρθροΝίκος Ανδρουλάκης: «Το ΠΑΣΟΚ είναι στο κέντρο των πολιτικών εξελίξεων με πρωταγωνιστικό ρόλο εντός και εκτός Βουλής, απέναντι στη Νέα Δημοκρατία»
Επόμενο άρθροΟμιλία του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου στην Βουλή