ΑΠΕ-ΜΠΕ-
Κλιμάκωση των αγροτικών τους κινητοποιήσεων, με τη μορφή αιφνιδιαστικών κινήσεων, αλλά και πραγματοποίηση δράσεων που θα αναδείξουν ακόμη πιο έντονα τα προβλήματα των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα, σχεδιάζουν αγρότες και κτηνοτρόφοι στην Κεντρική Μακεδονία.
Στο μεταξύ, οι προσπάθειες για συγκρότηση κοινού μετώπου διεκδίκησης που επιχειρούν τις τελευταίες ημέρες οι κινητοποιημένοι αγρότες και κτηνοτρόφοι πέφτουν μέχρι στιγμής στο κενό, με αμφότερες τις πλευρές να δηλώνουν «ας έρθουν αυτοί σε εμάς, γιατί να πάμε εμείς».
Η συντονιστική επιτροπή Κεντρικής Μακεδονίας, με την οποία συντάχθηκε πρόσφατα και το μπλόκο του Προμαχώνα, απέρριψε την πρόταση για συμμετοχή σε σύσκεψη της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων Ελλάδας και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Αθηναϊκού/ Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, γίνονται προσπάθειες για συμμετοχή των πρώτων στη νέα συνάντηση που συγκάλεσε η πλευρά της Νίκαιας, για την Τρίτη 12 το μεσημέρι.
Αιφνιδιαστικές κινήσεις και κλιμάκωση σχεδιάζουν οι συμμετέχοντες στο μπλόκο Ευζώνων
Με αιφνιδιαστικές κινήσεις, όπως κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη -έγινε χθες συμβολικά για μία ώρα από τις 17.00- συνεχίζουν την κινητοποίησή τους αγρότες και κτηνοτρόφοι της Κεντρικής Μακεδονίας που από τις 30/1 κρατούν κλειστό το τελωνείο στα σύνορα της Ελλάδας με την ΠΓΔΜ. «Περιμένουμε την κυβέρνηση να ανταποκριθεί στο αίτημά μας για ουσιαστικό πενταμερή διάλογο, υπό την εποπτεία ή και συμμετοχή του Έλληνα πρωθυπουργού», είπε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Αγροκτηνοτροφικού Συλλόγου Δήμου Παιονίας, Θωμάς Καρυπίδης, μέλος της συντονιστικής επιτροπής Κεντρικής Μακεδονίας. Όπως σημείωσε, «εάν δεν μας αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα, θα εντείνουμε την κινητοποίησή μας και θα φτάσουμε μέχρι και το τελωνείο της Δοϊράνης».
Υπενθυμίζεται ότι η συντονιστική επιτροπή Κεντρικής Μακεδονίας, ζήτησε συνάντηση -κατατέθηκε έγγραφο αίτημα και στο γραφείο της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, με στελέχη των υπουργείων Οικονομικών, Εργασίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ενέργειας, εστιάζοντας σε τρία σημεία: το κόστος παραγωγής, το ασφαλιστικό και το φορολογικό. Στο μεταξύ, εντός της εβδομάδας η συντονιστική επιτροπή Κεντρικής Μακεδονίας αναμένει την απάντηση από 13 μπλόκα σε όλη τη χώρα, για το εάν συντάσσονται με την πλευρά τους.
Στο πλαίσιο αυτό, κλειστή εξακολουθεί να είναι από τις 30/1 η εθνική οδός Θεσσαλονίκης- Ευζώνων, στο 548 χλμ της ΠΑΘΕ κοντά στο τελωνείο, στη διασταύρωση Ειδομένης, με την κυκλοφορία να διεξάγεται από την παλαιά εθνική οδό Πολυκάστρου- Ευζώνων και από την επαρχιακή Αξιούπολης- Ειδομένης. Η πρόσβαση στην ΠΓΔΜ γίνεται από τον Συνοριακό Σταθμό Δοϊράνης.
Συνεχίζεται, από τις 30/1 ο επ΄αόριστον αποκλεισμός της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής στα πράσινα φανάρια (διασταύρωση πριν το αεροδρόμιο Μακεδονία), με το μέλος της συντονιστικής επιτροπής Κεντρικής Μακεδονίας, Δημήτρη Παπαδάκη, κτηνοτρόφο από τα Σήμαντρα Χαλκιδικής, να επισημαίνει στο «Πρακτορείο»: «Δεν αποκλείεται να επιχειρήσουμε εκ νέου μετάβασή μας στη διασταύρωση του αεροδρομίου Μακεδονία, για συμβολικό αποκλεισμό, όπως κάναμε την Παρασκευή».
Στα διόδια των Μαλγάρων παραμένουν αγρότες της ευρύτερης περιοχής, ενώ χθες σε συνεργασία με τους συναδέλφους τους από τον κόμβο Κουλούρας Ημαθίας, που βρίσκεται στην Εγνατία οδό Θεσσαλονίκης-Βέροιας, πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας με τρακτέρ και αγροτικά οχήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Στον κόμβο Δερβενίου, επί της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης- Καβάλας, βρίσκονται αγρότες και κτηνοτρόφοι από τις περιοχές Λιτή, Δρυμό, Μελισσοχώρι, Άσσηρο και Λαγκαδά και το τι μέλλει γενέσθαι για αύριο, θα αποφασιστεί σε γενική τους συνέλευση αργά το απόγευμα, όπως τόνισε στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεωνο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Μελισσοχωρίου, Θόδωρος Χατζητομάρης.
Στο μεταξύ, στην αεροφέγυρα Κατερίνης βρίσκονται από το βράδυ της 28/1 αγρότες και κτηνοτρόφοι της περιοχής και στα σχέδιά τους είναι οι συμβολικοί αποκλεισμοί της εφορίας και τραπεζών.
Τα τρακτέρ τους έχουν παρατάξει, από τις 23/1 στον κόμβο της Κουλούρας Ημαθίας άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα της ευρύτερης περιοχής -που βρίσκεται στην Εγνατία οδό, στο τμήμα Θεσσαλονίκης- Βέροιας.