Το νέο σχολείο πρέπει να οικοδομηθεί γύρω από τον νέο έντυπο λόγο, ανέφερε κατά την ομιλία του στο 3ο περιφερειακό συνέδριο στην Κρήτη, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, σημειώνοντας ότι σήμερα οι εκπαιδευτικές πληροφορίες δεν λαμβάνονται μόνο από τα σχολικά βιβλία.
Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται με την συγχώνευση των ΤΕΙ και την μετατροπή τους σε ανώτατα ιδρύματα, καθώς και με την οργάνωση διετών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, που θα υποκαταστήσουν τα ΙΕΚ.
«Οδηγός» θα αποτελέσει η συγχώνευση των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με έδρα στο Αιγάλεω.
Συνεχίζοντας, ο υπουργός Παιδείας μίλησε για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και τόνισε πως και φέτος τα σχολεία άνοιξαν κανονικά και στην ώρα τους για δεύτερη συνεχή χρονιά, χάρις στον συντονισμό του υπουργείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Στόχος του υπουργείου ήταν η επιστροφή στην κανονικότητα για 13.233 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και περισσότερους από 1.000.000 μαθητές.
Απαντώντας σε τοποθετήσεις, είπε πως η αξιολόγηση δεν θα πρέπει να είναι μόνο αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αλλά και του κράτους. Θα πρέπει να περιλαμβάνει, όπως είπε χαρακτηριστικά, την αξιολόγηση της πολιτείας την αξιολόγηση των σχολείων και την αυτοαξιολόγηση των στελεχών.
Αναφερόμενος στο θέμα των αναπληρωτών στην εκπαίδευση, το χαρακτήρισε «απαράδεκτο για ένα κράτος δικαίου».
«Κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια και με πάρα πολύ μεγάλο κόπο καταφέραμε να πετύχουμε την παροχή επιπλέον ημερών άδειας για λόγους υγείας, εφόσον δεν ήταν εξισωμένοι με τους μονίμους συναδέλφους τους, ώστε να αντιμετωπισθούν σοβαρά προβλήματα όπως ανθρώπων που είχαν υποβληθεί σε χημιοθεραπείες. Το θέμα των διορισμών είναι πάρα πολύ δύσκολο αλλά προσπαθούμε να το λύσουμε. Στη συμφωνία του Ιουνίου του 2015, υπάρχει για πρώτη φορά ρητή αναφορά στην ανάγκη για διορισμούς στην εκπαίδευση και ελπίζουμε να λυθεί το θέμα, γιατί το ποσοστό των αναπληρωτών αυξάνει, ενώ γηράσκει ο πληθυσμός των μονίμων εκπαιδευτικών – και οι συνέπειες αυτής της κατάστασης εάν δεν αντιμετωπισθεί, θα φανούν σε δέκα έως δεκαπέντε χρόνια. Γι αυτό όταν λέμε ότι πρέπει να λυθεί, το εννοούμε και δεν είναι πυροτέχνημα» τόνισε ο κ. Γαβρούγλου. «Το βάρος πρέπει να πέσει στις προπτυχιακές σπουδές, γιατί πολλοί φοιτητές σήμερα παρακολουθούν και προγράμματα ξένων πανεπιστημίων και υπάρχει ένας κίνδυνος πραγματικός να χάσουμε τους φοιτητές μας».
Για το θέμα του διαλόγου με τις πρυτανικές αρχές, είπε πως «είχαμε πολλές διαφωνίες με τους πρυτάνεις, αλλά και πολλές συμπτώσεις απόψεων και αυτή είναι η ουσία του δημόσιου δημοκρατικού διαλόγου», ενώ σε ό,τι αφορά τις διατάξεις για το θέμα του ασύλου, διερωτήθηκε γιατί τα κυρίαρχα μέσα, από ένα νομοσχέδιο 125 άρθρων που εισάγει σημαντικές αλλαγές, επιλέγουν ορισμένα σημεία με σκοπό να το ευτελίσουν.
«Δεν πρόκειται για ιδεολογική αλλά για πολιτική αντιπαράθεση και αν θέλουμε να υπάρξει συνεννόηση, θα πρέπει ο καθένας να βλέπει και την άλλη πλευρά του νομίσματος» είπε.
Αναφερόμενος στο θέμα της καινοτομίας, ο κ. Γαβρόγλου το χαρακτήρισε «πολύ σημαντικό» και υπογράμμισε πως «πρέπει να αποκτήσουμε και μια κουλτούρα για την αποτίμησή της». Έφερε μάλιστα σαν παράδειγμα, τα άυλα προϊόντα που αποτέλεσαν «τη μεγαλύτερη καινοτομία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και στη συνέχεια αποτέλεσαν μέρος της κρίσης».
«Οι καιναιτομίες δεν είναι κάτι το ουδέτερο και θα πρέπει να έχουμε κατανόηση της κοινωνικής διάστασης των καινοτομιών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Αυτό που έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, όχι μόνο στην Ελλάδα, είναι οι εργασιακές σχέσεις. Η μονιμότητα του ερευνητικού προσωπικού μειώνεται και αυτό σημαίνει μια συντηρητικοποίηση, γιατί η μονιμότητα παρέχει μια ασφάλεια σε πειραματισμούς κυρίως στο χώρο των ιδεών. Είναι κάτι που μας χτυπάει την πόρτα και πρέπει να προστατευτούμε όλοι. Πρέπει να δημιουργήσουμε ζωτικούς χώρους υποδοχής και συνύπαρξης νέων ανθρώπων στα Πανεπιστήμια» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ