Σύστημα ελέγχου ασφάλειας τροχών και βαγονιών τρένων με θερμογραφία από το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ στη φετινή ΔΕΘ
Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί την επόμενη εξέλιξη της αυτοκίνησης. Καθώς ήδη στους δρόμους – κυρίως της Αμερικής – κινούνται οχήματα μερικώς αυτόνομα, στην Ελλάδα πραγματοποιείται έρευνα πάνω σε αυτό το αντικείμενο κι αναμένονται εξελίξεις στο επόμενο 6μηνο. Μιλώντας στη Χριστίνα Τσόρμπα και στην εκπομπή ΤΑ ΛΕΜΕ ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), Αντιπρόεδρος του ΕΚΕΤΑ και Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο), Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης αναφέρθηκε στην έρευνα που πραγματοποιείται από το ΙΜΕΤ σε αυτόν τον τομέα.
Σε 6 μήνες το πλήρως αυτόνομο όχημα του ΙΜΕΤ
Ο κ. Μπεκιάρης ανέφερε πως με τους ερευνητές του ΙΜΕΤ “έχουμε προχωρήσει στη διασκευή ενός οχήματος Ford Mustang σε πλήρως αυτόνομο και θα το παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη. Σε έξι μήνες θα είμαστε πλήρως έτοιμοι. Το συγκεκριμένο όχημα έχει την ιδιαιτερότητα ότι, ενώ τα περισσότερα αυτόνομα, ακόμη και σε πρωτότυπα πηγαίνουν με ταχύτητες μέχρι 30-50 χλμ./ώρα, το δικό μας θα μπορεί να πηγαίνει –με ασφάλεια – μέχρι και τα 120χλμ./ώρα.Με το συγκεκριμένο πλήρως, κι όχι μερικώς αυτόνομο όχημα –όπως είναι τα Tesla στην Αμερική που είναι μερικώς αυτόνομα, γι’ αυτό έχουμε και ατυχήματα που συμβαίνουν εκεί – πηγαίνουμε την τεχνολογία αυτή ένα βήμα παραπέρα κι αυτό θα βοηθήσει πολύ και την έρευνα διεθνώς»
Τα αυτόνομα οχήματα λοιπόν προχωράνε”, δήλωσε ο κ. Μπεκιάρης. “Εμείς, στο έργο SHOW έχουμε 77 τέτοια οχήματα σε 15 πόλεις, μεταξύ των οποίων και στα Τρίκαλα, όπου δύο λεωφορεία κινούνται μέσα στο δρόμο πλέον, με ταχύτητες μέχρι 30-50 χλμ./ώρα. Ενώ σε έξι μήνες θα παρουσιαστεί το πλήρως αυτόνομο όχημα του ΙΜΕΤ που προανέφερα”.
Έντονη η παρουσία του ΙΜΕΤ στην 87η ΔΕΘ
Ο κ. Μπεκιάρης μίλησε επίσης και για τα εκθέματα που παρουσιάζονται στη φετινή ΔΕΘ από το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ. Αναφέρθηκε κυρίως σε ένα “νέο σύστημα ανάλυσης μη καταστροφικού ελέγχου με θερμογραφία ενός νέου, σύνθετου υλικού που χρησιμοποιούνταν παλιότερα στα αεροπλάνα και πλέον χρησιμοποιείται και στα τρένα. Μιλάμε για τη δυνατότητα να ελέγξουμε με τρόπο τελείως οικονομικό, γρήγορο και φυσικά μη καταστροφικά, υλικά νέων τρένων, είτε αυτό έχει να κάνει με το βαγόνι, είτε με τους τροχούς, ώστε να προλάβουμε πιθανό ατύχημα. Το σύστημα αυτό ελέγχου μπορεί να αντικαταστήσει, για παράδειγμα, το παραδοσιακό σύστημα ελέγχου τροχών δια της ακοής που χρησιμοποιείται σήμερα, καθώς μπορεί κάποιος με το σύστημα αυτό να ελέγξει οποιαδήποτε πιθανή ρωγμή σε τροχό ή στο τοίχωμα του βαγονιού. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη που αφορά την ασφάλεια των επιβατών και μπορεί, εφόσον υπάρξει κυβερνητικό ενδιαφέρον να παραδοθεί μέσα σε ένα χρόνο για να χρησιμοποιείται και να αυξήσει την ασφάλεια στους ελληνικούς σιδηρόδρομους”.
Ακόμη, ο Δρ. Μπεκιάρης αναφέρθηκε στην τεχνολογία παρακολούθησης κυκλοφορίας μέσω drone, του Έργου ΔΡΟΜΕΑΣ,που ήδη χρησιμοποιείται στην Εγνατία Οδό. Πρόκειται για ένα drone-αεροπλάνο, με άνοιγμα πτερυγίων δυόμιση μέτρων,που πετά επάνω από την εθνική Οδό με ταχύτητα έως 150 χλμ./ώρα,εξοπλισμένο με κάμερα που βλέπει τα αυτοκίνητα, ελέγχει τις ταχύτητες, την κινητικότητα, πιθανά σταματημένα οχήματα, ατυχήματα ή ανάποδη οδήγηση κλπ. Μελλοντικά, ένα σμήνος τέτοιων drones, που θα μπορούν να πετούν έως και έξι ώρες συνεχόμενα, χωρίς χειριστή, να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κίνηση μέσω του Κέντρου Κυκλοφορίας και να προβλέπουν ατυχήματα, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούν το χρόνο παρέμβασης και να σώζουν ζωές.