Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία» για τους
εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας διοργανώνεται την Τετάρτη
07/04/2021, τις ώρες 18:30-21:00 μμ, με τη συνεργασία εννιά Κέντρων
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ),
εννιά Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) και δεκαπέντε Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σύγχρονα από απόσταση λόγω της πανδημίας COVID-19, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Webex meeting του Υπουργείου Παιδείας και ταυτόχρονη μετάδοση από το YouTube στη διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=A8LN9003f9M. Το πρόγραμμα θα παρακολουθήσουν οι 1400 εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί αλλά και όλοι όσοι εκδήλωσαν το ενδιαφέρον να συμμετέχουν χωρίς αίτηση και όλοι όσοι επιθυμούν, καθώς μέσω του YouTube θα δοθεί η δυνατότητα για απεριόριστο αριθμό συμμετοχών. Η διοργάνωση έχει σαν στόχο αφενός να παρουσιαστεί στην εκπαιδευτική κοινότητα ένα σύνολο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Αγωγής Υγείας) με θέμα την πανδημία, χρήσιμο στην παρούσα φάση που διανύουμε, αφετέρου να αναδειχθεί η αξία της συνεργατικής μάθησης και της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη. Το πρόγραμμα που θα παρουσιαστεί, με τίτλο «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία», αξιοποιεί σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που προωθούν τη συνεργατική και διερευνητική μάθηση καθώς και εκπαιδευτικά εργαλεία (λογισμικά και πλατφόρμες εκπαίδευσης από απόσταση) που αξιοποιούν τις ΤΠΕ.
Σχεδιάστηκε από το ΚΠΕ Μεσολογγίου, έχει εγκριθεί από το ΥΠΑΙΘ και μπορεί να υλοποιηθεί
τόσο στη σχολική τάξη όσο και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (σύγχρονης
ή ασύγχρονης). Στους στόχους της διοργάνωσης περιλαμβάνεται ακόμα η ανάδειξη του ζητήματος των αναδυόμενων ασθενειών, η παρουσίαση χρήσιμων ψηφιακών εργαλείων στη διδακτική πράξη καθώς και η δημιουργία και παρουσίαση ενός συνεργατικού ψηφιακού αποθετηρίου με θέμα την πανδημία και την εκπαίδευση γύρω από αυτό το ζήτημα, που θα μπορούσε να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ θα μπορούσε επίσης στην εξέλιξή του να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός ομοθεματικού Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις εξής θεματικές ενότητες: «ΤΠΕ και Συνεργατική Δημιουργικότητα: Από την Θεωρία στην Πράξη», Αναστασιάδης Παναγιώτης, καθηγητής Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με τη χρήση των ΤΠΕ, δ/ντής «Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α.) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. – Πανεπιστήμιο Κρήτης «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία», Γιαννακογεώργου Όλγα, Υπεύθυνη ΚΠΕ Μεσολογγίου «Από τις αναδυόμενες ασθένειες στην COVID-19», Γαριού Αγγελική, Βιολόγος, ΣΕΕ Φυσικών Επιστημών, ΠΕΚΕΣ ΔΕ «Ψηφιακά εργαλεία στην υπηρεσία των εκπαιδευτικών στόχων», Ραβάνη Ιωάννα, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη ΚΠΕ Καλαμάτας, Γιαννακογεώργου Όλγα, Υπεύθυνη ΚΠΕ Μεσολογγίου «Πανδημία και αειφορία», Σεμιτέκος Δημήτριος, ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία, ΠΕΚΕΣ ΔΕ Ερωτήσεις συμμετεχόντων – αξιολόγηση Το επιμορφωτικό πρόγραμμα διοργανώνεται από το ΚΠΕ Μεσολογγίου και το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με τα ΠΕΚΕΣ: 1ο Αττικής, 6ο Αττικής, 2ο Βορείου Αιγαίου, Θεσσαλίας, 3ο Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, τα ΚΠΕ: Δραπετσώνας, Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, Ιεράπετρας-Νεάπολης, Καλαμάτας, Κέρκυρας, Πραμάντων, Σικυωνίων, Φιλίππων και τους Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Α΄ Αθήνας, Αιτωλοακαρνανίας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αργολίδας, Αχαΐας, Δράμας, Δωδεκανήσου, Ευβοίας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Ιωαννίνων, Κεφαλληνίας, Μαγνησίας, Πιερίας και Ρεθύμνου. Υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης “Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β’ κύκλος)”, που υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.