Έπρεπε να πραγματοποιηθεί στην χώρα μας η μαύρη Παρασκευή για να δουν άσπρη μέρα οι καταστηματάρχες. Όπως επισημαίνουν μάλιστα εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου όσα καταστήματα συμμετείχαν στη Black Friday είδαν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους από 50% έως 500%.
Οι καταναλωτές έσπευσαν μαζικά τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και στις περισσότερες επαρχιακές πόλεις και άδραξαν την ευκαιρία να αγοράσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα σε πολύ καλές τιμές. Μάλιστα, υπήρχαν καταστήματα ακόμη και στην επαρχία που ξεπούλησαν την Παρασκευή τα προϊόντα που είχαν σε προσφορά. Φυσικά όμως και στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης έπαιξε ρόλο ότι την Παρασκευή ήταν μια μεγάλη γιορτή, της Αγίας Αικατερίνης και βοήθησε σημαντικά και αυτό το γεγονός στην αύξηση της αγοραστικής κίνησης.
Στον αντίποδα εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων σε κεντρικές πόλεις, διατηρούν επιφυλακτική στάση υπό προϋποθέσεις, για την αποτελεσματικότητα του θεσμού.
Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:
Οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οπότε η κίνηση της αγοράς ήταν αυξημένη.
Το γεγονός ότι συνέπεσε με μια σημαντική ονομαστική εορτή δεν μπορεί να δώσει σαφή εικόνα για την κίνηση των καταστημάτων. Οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων δήλωσαν αιφνιδιασμό και ανέφεραν έλλειμμα ενημέρωσης.
Αναφορικά με την εφαρμογή του θεσμού εάν τελικώς υιοθετηθεί θα πρέπει να υπάρξει οργάνωση και συντονισμένες ενέργειες για την ενημέρωση των καταστηματαρχών.
Η αγορά δεν φαίνεται να συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα αναφορικά με το νεοεισερχόμενο θεσμό, καθώς υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των εμπορικών καταστημάτων και των μεγάλων αλυσίδων.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό που μένεις μετά από τέτοιες προσπάθειες, είναι το αποτέλεσμα. Και το αποτέλεσμα ήταν θετικό για μια αγορά η οποία παραπαίει εδώ και αρκετά χρόνια.