Η τηλεδιοίκηση κι οι αλήθειες – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ας βάλουμε κάποια πράγματα στη συζήτηση, με τον τρόπο που γίνονται γνωστά κι αποκαλύπτονται. Επειδή στη χώρα μας το θράσος ορισμένων δεν έχει όρια.

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Από το 2000 η Ελλάδα έχει προμηθευτεί κι εγκαταστήσει το περίφημο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων. Τα οποίο, από κάποια στιγμή και μετά σταματά να λειτουργεί. Αιτία η εγκατάλειψη και μη συντήρησή του –ειδικά από την εποχή των μνημονίων και μετά- αλλά και οι συνεχείς κλοπές κατά μήκος του δικτύου.

Το 2014, λοιπόν, κυβέρνηση Σαμαρά/Βενιζέλου, υπογράφεται σύμβαση με την οποία ανατίθεται σε ιδιώτη η αποκατάσταση και λειτουργικότητα του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, που είχε αχρηστευθεί εξ αιτίας των λόγων που προαναφέραμε.

Το έργο στόχευε σε 70 αλλαγές τροχιάς, σε εντοπισμένα σημεία της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία που ανέλαβε την αποκατάσταση ήταν η «Τομή» (θυγατρική της «Ελλάκτορ») – Alstrom, το κόστος 41 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και η παράδοση του έργου προσδιοριζόταν για το 2016.

Προσέξτε: Ενώ το έργο έπρεπε να «τρέχει» και να ολοκληρώνεται, μετά την ανάληψη της κυβέρνησης από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ουσιαστικά «πάγωσε» κι άρχισαν οι συνεχείς παρατάσεις παράδοσης.

Προσέξτε κι αυτό: Ότι κατασκευαζόταν κι ετοποθετείτο, σχεδόν αμέσως κάποιοι το βανδάλιζαν και το έκλεβαν, χωρίς αντίδραση της Πολιτείας. Μόνο καταγγελίες κι ανακοινώσεις.

Όμως, επειδή το έργο είχε χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, επενέβη η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, με ελέγχους το φθινόπωρο του 2018. Τότε ζητήθηκε επιστροφή 2,4 εκ. ευρώ, από την ΕΡΓΟΣΕ που ήταν κάτοχος του έργου. Μάλιστα, η έκθεση της Επιτροπής υπογράφηκε από τον τότε υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη, αφού εκτός άλλων διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία δεν είχε καν εκπονήσει μελέτες για το έργο, χωρίς καν να ελεγχθεί!

Πάμε παρακάτω: Κι ενώ το έργο έχει καταρρεύσει, έρχεται το υπουργείο Υποδομών το 2018 (πάντα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) κι υποβάλλει έκθεση στην οποία αναφέρει στην ΕΕ ότι το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2019. Ουσιαστικά παραπλανά συνειδητά τις ευρωπαϊκές αρχές  και θέτει ως καταληκτική ημερομηνία τον Σεπτέμβριο του 2023.

Προσέξτε, έχει κι άλλο που καταδεικνύει την πολυπολοκότητα και τις παθογένειες: Στις αρχές του 2021, η εταιρεία «Τομή» που είχε αναλάβει αρχικά το έργο, αποχώρησε κι ανέθεσε μέσω  ιδιωτικής σύμβασης στην Alstrom το έργο… Έκτοτε, οι ρυθμοί προόδου έδειχναν ότι όντως το έργο θα παραδοθεί το φθινόπωρο του 2023, παρά τις συνεχείς παρατάσεις και παρά τις συνεχείς «παρεμβάσεις» ομάδων πολιτών…

Μα το ανθρώπινο λάθος κι ανευθυνότητα, πρόλαβαν κι έκλεισαν δεκάδες σπίτια…

Όσο για τον ισχυρισμό  στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που περιδιαβαίνουν τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς αγέρηδες, ότι έπρεπε να υπάρχουν δυο σταθμάρχες ανά βάρδια, μια απλή ανάγνωση των φύλλων προσωπικού επί ημερών τους, καταδεικνύει ότι και τότε ένας ήταν ο σταθμάρχης βάρδιας…

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Κυριακής 5 Μαρτίου 2023
Επόμενο άρθροΚΑΠΕ: Η Γεωλογική Αποθήκευση CO2 «κλειδί» για την κλιματική ουδετερότητα
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.