Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια μπήκαν στη ζωή μας και όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνουν για πολλές ακόμη δεκαετίες. Στα πρώτα βήματά τους ένα από τα βασικά προβλήματα που έχουν να λύσουν οι κατασκευαστές είναι η αυτονομία, η οποία λόγω μπαταριών κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βελτιωθούν στο μέλλον. Κάθε άλλο, αφού, από το 2023, αναμένονται μεγάλες αλλαγές στο βάρος και στη διάρκεια των μπαταριών, γεγονός που θα δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και αυτονομία. Ο τρόπος οδήγησης είναι μόνο ο ένας παράγοντας που καθορίζει την αυτονομία. Η ταχύτητα οδήγησης, η χρησιμοποίηση a/c, μουσικής, φώτων και άλλων παροχών που έχουν να κάνουν με απώλεια ενέργειας μειώνουν την αυτονομία. Από την άλλη η τεχνολογία πάνω σε αυτό το κομμάτι κάνει μεγάλα άλματα, αφού υπάρχουν μια σειρά συστημάτων που ανακτούν την χαμένη ενέργεια από το φρενάρισμα ή από την οδήγηση σε κατηφορικό οδόστρωμα προσθέτοντας έστω και ελάχιστη ενέργεια στην μπαταρία.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης. Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, άρα μικρότερη αυτονομία. Αν και οι επιδόσεις στη επιτάχυνση είναι εξαιρετικά υψηλές και μεγαλύτερες από αυτές ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η τελική ταχύτητα αποτελεί ακόμη και σήμερα τροχοπέδη στα περισσότερα αυτοκίνητα. Σήμερα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναγκάζεται να πηγαίνει με μία συγκεκριμένη ταχύτητα σε διαδρομή εκτός πόλης για να βγάλει την αναμενόμενη αυτονομία.

Αξίζει να δούμε σήμερα στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα την τελική ταχύτητα όπως και την αυτονομία τους με οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες, ώστε να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα ως προς την χρήση τους στην χώρα μας και πάντα ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο εκάστοτε οδηγός. Όλα αυτά σε συνάρτηση ότι τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο και οι εξορμήσεις εκτός μεγάλων πόλεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται με φειδώ από τους ιδιοκτήτες τους.

Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων στην χώρα μας με αλφαβητική σειρά των μοντέλων είναι:  

Audi e-tron: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 328 χλμ

BMW i3: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 246χλμ

Chevrolet Bolt EV: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 383χλμ

Citroen C-ZERO: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ

Hyundai Ioniq Electric: 165 χλμ/ώρα 311χλμ

Hyundai Kona: 167 χλμ/ώρα, αυτονομία από 470χλμ

Jaquar I-Pace: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 350 χλμ

Kia Soul EV: 145 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ

Kia e-Niro: 155 χλμ/ώρα, αυτονομία από 455χλμ

Mercedes B Class: 160 χλμ/ώρα, αυτονομία από 200χλμ

Mercedes EQC: 180 χλμ/ώρα, αυτονομία από 454χλμ

Mitsubishi i-MiEV: 130χλμ/ώρα, αυτονομία από 170χλμ

Mini Electric: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 270χλμ

Mazda MX 30: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 209χλμ

Opel e Corsa: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 337χλμ

Porsche Taycan: 233 χλμ/ώρα, αυτονομία από 333χλμ

Nissan Leaf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 255χλμ

Renault Zoe: 135 χλμ/ώρα, αυτονομία από 400χλμ

Seat Mii Electric: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ

Skoda CITIGOe IV: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ

Smart electric: 125 χλμ/ώρα, αυτονομία από 145χλμ

Tesla Model 3: 225 χλμ/ώρα, αυτονομία από 409χλμ

Tesla Model Y: 217 χλμ/ώρα, αυτονομία από 506χλμ

VW e Golf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 232χλμ

VW Up!: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 256 χλμ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΚυρ. Μητσοτάκης: Έργο μακράς πνοής με πάνω από 80.000 θέσεις εργασίας
Επόμενο άρθροΜύθος ότι κάθε σκυλο-έτος ισοδυναμεί με επτά ανθρώπινα χρόνια, σύμφωνα με νέες επιστημονικές εκτιμήσεις