Η Ρωσία κι η υπονόμευση Βαρθολομαίου και Λέοντα ΙΔ΄ – Γράφει ο Κωνσταντίνος Αιλιανός

Εδώ και κάποια χρόνια, η Ρωσία μάχεται ολοφάνερα το Πατριαρχείο στο Φανάρι. Θέλει να πάρει την πρωτοκαθεδρία της Ορθοδοξίας στη Μόσχα και το επιχειρεί παντοιοτρόπως, υπονομεύοντας τον Βαρθολομαίο. Οι μάχες των παρασκηνίων με διπλωματικούς κι εκκλησιαστικούς κύκλους, γίνονται όλο και πιο έντονες. Με συμμετοχή κι εκκλησιαστικών κύκλων εντός της Ελλάδας και του Αγίου Όρους.

Στην ιστορική επίσκεψη του Πάπα Λέοντα ΙΔ΄ στην Τουρκία, με αφορμή τους εορτασμούς που διοργάνωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο -στο περιθώριο των εορτασμών για την 1.700ή επέτειο της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου – η Ρωσία κίνησε γη και ουρανό για να την υπονομεύσει. Σε σημείο επικίνδυνης κρίσης.

Για όσους δεν γνωρίζουν τα καθέκαστα, η Ρωσία επηρεάζει σε μέγιστο βαθμό τα πατριαρχεία Αντιοχείας και Ιεροσολύμων. Κι έτσι, οι Πατριάρχες Ιωάννης και Θεόφιλος αντιστοίχως, αρνήθηκαν να παραστούν στην ιστορική συνάντηση, παρ’ ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος τους είχε καλέσει να παραστούν στην υψηλού συμβολισμού συνάντηση των ταγών του Χριστιανισμού. Μια κίνηση απολύτως ενωτική, που οι δυο ρωσόφιλοι Πατριάρχες αρνήθηκαν, δημιουργώντας ένα επικίνδυνο προηγούμενο που υπονομεύει τόσο το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όσο και το Βατικανό. Που μαζί, επιχειρούν να φέρουν στο προσκήνιο την αναγκαιότητα προστασίας των Χριστιανικών πληθυσμών ανά την υφήλιο. Κυρίως όμως στη Μέση Ανατολή και στις Ισλαμικές χώρες, με ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Κι είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, ότι οι χριστιανικοί πληθυσμοί που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερους κινδύνους, βρίσκονται στα όρια των ποιμαντοριών, των δυο πουτινόφιλων Πατριαρχών, δηλαδή στη Συρία και στη Γάζα. Κι όμως αυτοί αρνήθηκαν να παραστούν!!

Εκκλησιαστικοί κύκλοι δε υπενθυμίζουν, ότι προσφάτως (προφανώς για να «δεθεί» η μη επίσκεψη του στο Φανάρι), ο Πούτιν τίμησε και παρασημοφόρησε τον Πατριάρχη Θεόφιλο των Ιεροσολύμων.

Οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν ότι η Ρωσία απασφάλισε εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου, από τη στιγμή που εδώ και λίγα χρόνια, προσέφερε αυτοκεφαλία στην Ουκρανική εκκλησία. Κάτι που αδυνάτισε το Πατριαρχείο της Μόσχας. Εξ ου κι η Μόσχα αμφισβητεί συστηματικά το Φανάρι και την Οικουμενικότητά του. Το δε Πατριαρχείο που εδρεύει στη Ρωσική πρωτεύουσα, αυτοχαρακτηρίζεται ως… «Τρίτη Ρώμη», μετά το Βατικανό και την Κωνσταντινούπολη.  Ευελπιστώντας να λάβει τη θέση του Φαναρίου.

Είναι και κάτι ακόμη, ιδιαιτέρως σημαντικό: Η Ρωσία συντάσσεται για μια ακόμη φορά με την Τουρκία, που δεν αναγνωρίζει την Οικουμενικότητα του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι το Φανάρι είναι μια μικρή τοπική μητροπολιτική εκκλησία κι όχι ένα πνευματικό κέντρο για την Ορθοδοξία, παρά το γεγονός ότι οι υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες αναγνωρίζουν τον Οικουμενικό του ρόλο.

Όλα αυτά, έρχονται πάλι στην επικαιρότητα, μετά την ιστορική συνύπαρξη Φαναρίου και Βατικανού. Μιλάμε για δράμα της Χριστιανοσύνης, που τα ρωσικά συμφέροντα κι ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός (επαναλαμβάνω ότι αυτός είναι ισχυρότατος και στην Ιερά σύνοδο, ειδικά εναντίον του Βατικανού) την οδηγούν σε περιθωριοποίηση κι επικίνδυνους αναθεωρητισμούς…

Προηγούμενο άρθροΟΠΕΚΕΠΕ: Όταν το ΠΑΣΟΚ βυθίζεται στα ψέματά του – Γράφει ο Μακάριος Λαζαρίδης
Επόμενο άρθροΠόσο ακόμη θα μας αντέχει το Λεκανοπέδιο; – Γράφει ο Δημήτρης Καπράνος