Μέσα στις συνθήκες κοινοβουλευτικής αναπηρίας και απόλυτης ηθικής κατάπτωσης που βιώνει ο τόπος μας, μέσα στο ακορντεόν που χωρά η κοπτοραπτική της κυβέρνησης και σε μια κοινωνία που κρατά τη μύτη της για να μην εισπνέει τη δυσωδία της σήψης και του ασπόνδυλου κοινοβουλευτισμού (κατά τον Ευάγγελο Βενιζέλο), θα περιμέναμε να ανθίστανται παντοιοτρόπως οι πνευματικοί κι επιστημονικοί φορείς και ταγοί. Από οποιοδήποτε μετερίζι κι αν βρίσκονται. Εντός ή εκτός του κράτους.
Προς τι ο μακρύς πρόλογος;
Ακούστε:
Είδα χθες μια διαφήμιση στην ιστοσελίδα του σπουδαίου και ιστορικού εκδοτικού οίκου, της «Εκδοτικής Αθηνών». Μια διαφήμιση που αφορά την έκδοση ενός βιβλίου με τίτλο «Ντάνος – Το βιβλίο του Γιώργου Αγγελόπουλου». Και για να μη μένει καμιά αμφιβολία στο τι εστί «Ντάνος» (ομολογώ ότι δεν ήξερα), υπάρχει μια φωτογραφία στο εξώφυλλο που πιστοποιεί ότι πρόκειται για ένα παίκτη του Survivor, ενός από τα θλιβερά ριάλιτι που έπαιξε και παίζουν στην ελληνική τηλεόραση.
Ομολογώ ότι προσπάθησα να κρατήσω την έκπληξή μου κι έψαξα κατ’ αρχάς να βρω τι εξαιρετικά σημαντικό έχει προσφέρει στον ελληνικό πολιτισμό ή στην επιστήμη αυτός ο Ντάνος για να προστρέξει η Εκδοτική Αθηνών να τον εκδώσει.
Φευ! Απογοήτευση. Το μόνο που βρήκα ήταν κάτι αστείες κριτικές για τη συμμετοχή σε μια άλλη τηλεοπτική σαπουνόπερα!!!
Τότε; Πόθεν πώς κάποιος Ντάνος στις προθήκες της σπουδαίας «Εκδοτικής Αθηνών»; Πώς κάποιος Ντάνος, παίκτης ριάλιτι, δίπλα σε έργα κολοσσούς του συγκεκριμένου εκδοτικού οίκου;
Προσέξτε:
Για να μη νομίζετε ότι υπερβάλλω, καταθέτω μερικούς από τους τίτλους επιφανών έργων της «Εκδοτικής Αθηνών», έτσι όπως τους βρήκα να κοσμούν τη βιβλιοθήκη μου:
- Ιστορία του Ελληνικού Έθνους (Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών).
- Ελληνική Μυθολογία.
- Η Παυσανίου Ελλάδος περιήγησις (Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών).
- Οι θησαυροί του Αγίου Όρους
- Οι θησαυροί της Μονής Πάτμου (Βραβείο Γαλλικής Ακαδημίας)
- Επιστήμη και Τεχνολογία
- Το περιοδικό της Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης.
- Ιστορία της Τέχνης, μια επιστημολογική θεώρηση.
- Σφυρίγματα τρένων (230 ποιήματα και αποσπάσματα ποιημάτων 134 ελλήνων ποιητών που αναφέρονται στα τρένα. Η ανθολογία εμπλουτίζεται με 81 πρωτότυπες και ανέκδοτες ποσωπογραφίες ποιητών φιλοτεχνημένες από τον Σπύρο Ορνεράκη).
- Νέο Ελληνικό λεξικό (έργο που εκπονήθηκε υπό την καθοδήγηση του κορυφαίου γλωσσολόγου Εμμανουήλ Κριαρά).
Προσέξτε κι αυτό:
Η εκδοτική Αθηνών, από το 1962 που ιδρύθηκε από τον αείμνηστο Γεώργιο Χριστόπουλο, χάραξε δρόμους στο σύνολο των ελληνικών γραμμάτων, των τεχνών και επιστημών. Είχε υπό τη σκέπη της κορυφαίους επιστήμονες –συγγραφείς από ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια και προσέφερε στην κοινωνία σπουδαίες εκδόσεις για την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Εκδόσεις για τις οποίες δικαίως υπερηφανεύεται αφού υπήρξαν καταθέσεις για τα γράμματα και την Παιδεία μας.
Ομολογώ και πάλι, λοιπόν, την έκπληξή μου για ποιον λόγο δίπλα στα κοσμήματα της, η Εκδοτική Αθηνών τοποθετεί κάποιον Ντάνο, παίκτη ριάλιτι που …διηγείται τη ζωή του!!!
Η έκπληξη κι η δυσφορία μου δεν έχουν να κάνουν με τον Ντάνο και τον κάθε Ντάνο. Οιοσδήποτε έχει δικαίωμα να γράψει ότι θέλει. Μα θεωρώ ότι αποτελεί ιεροσυλία για την ιστορία της, η Εκδοτική Αθηνών να βάζει δίπλα στην «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους»… τον Ντάνο!!!
Προφανώς, δεν μπορώ να κατανοήσω την ηθική και πνευματική κατάπτωση και παρακμή μας. Κι είναι σαν να με κοροϊδεύει, να με ειρωνεύεται, το απόσπασμα από την ιστοσελίδα της. Που αναφέρει ότι «Σήμερα, η Εκδοτική Αθηνών, φυλάσσοντας την ακριβή κληρονομιά της, συνεχίζει το δημιουργικό της έργο με νέες προτάσεις και καινούργιες ιδέες αλλά πάντα με την ίδια συνέπεια απέναντι στους αναγνώστες, διατηρώντας τις υψηλές προδιαγραφές ποιότητας που χαρακτηρίζουν τις εκδόσεις της»…
Κρίμα! Χάσατε κύριοι!
Και χαιρετισμούς στον Ντάνο…