Ένα από τα κορυφαία –αν όχι το κορυφαίο- προβλήματα της ημετέρας Παιδείας είναι ότι δεν είναι συνδεδεμένη με την παραγωγή και συνεχώς παραδίδει πτυχία χωρίς αντίκρισμα. Πτυχία ανεργίας. Πιο πιθανό είναι να βρει δουλειά ως σερβιτόρος/α ο/η πτυχιούχος κοινωνιολογίας του Παντείου, ο/η δάσκαλος, γυμναστής -στρια, πολιτικός μηχανικός, αρχιτέκτων κλπ κλπ, παρά σε ότι σπούδασε.
Όποιος αρνείται αυτή την πραγματικότητα, δεν ξέρει πού πατά και πού πηγαίνει, κατά πως λέει κι ο Νιόνιος. Κυρίως, αυτή την πραγματικότητα τη γνωρίζουν όσοι πήραν πτυχία, τα έβαλαν στην κορνίζα και τώρα τα βλέπουν αναζητώντας δουλειά. Εσχάτως αρχίζουν να τη γνωρίζουν και πολλοί μαθητές που «βλέπουν» με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την επαγγελματική εκπαίδευση, με την προσδοκία ότι αν μάθουν μια «τέχνη» θα μπορούν να εργαστούν αμέσως.
Όμως, με τα υπάρχοντα δεδομένα ούτε αυτό είναι εφικτό αφού η ποιότητα των γνώσεων που παρέχεται στην επαγγελματική εκπαίδευση είναι κατωτάτου επιπέδου και κυρίως δεν έχει σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Άρα; Άρα χρειάζονται άμεσες αλλαγές κι η Κεραμέως το κατάλαβε και προχωρά στην αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπου το πρόγραμμα των ΕΠΑΛ θα διαμορφώνεται με βάση τις ανάγκες και τις ευκαιρίες στην οικονομία κάθε περιοχής.
Σωστό; Σωστότατο και λογικό. Πολύν περισσότερο όταν όλοι γνωρίζουμε πως όσα θεσπίζονται (ακόμη κι οι δεξιότητες) θα έχουν μόνο θετική επίδραση σε μαθητές, κοινωνία και οικονομία.
Ως εδώ καλά. Όχι όμως για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Φίλη που … επαναστάτησαν! «Ήδη από την αυγή της οικονομικής κρίσης, είχε επιχειρηθεί να πάψει η εκπαίδευση να αποτελεί μηχανισμό κοινωνικής εξέλιξης» ανέφερε!!! Και συνέχισε: «Έρχεται τώρα η νομοθέτηση ΝΔ για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση να επιδεινώσει τις κοινωνικές ανισότητες, παγώνοντας το ‘’κοινωνικό ασανσέρ’’, στερώντας δηλαδή τη δυνατότητα για άνοδο και εξέλιξη σε περισσότερους νέους από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα».
Δηλαδή το πτυχίο ανεργίας είναι κοινωνική εξέλιξη, κοινωνική άνοδος, κατά τον Φίλη, τον ΣΥΡΙΖΑ και την Αριστερά!! Πού ζει; Πού ζουν;
Έχει κι άλλο. Ο Φίλης, έμπλεος αγανάκτησης καταγγέλλει της Κεραμέως ότι επιθυμεί «να συνδέσει την εκπαίδευση με την οικονομία. Αλλά πώς θα γίνει αυτό; Εδώ εγκαθιδρύεται μια σχέση εξάρτησης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τα επιχειρηματικά τοπικά συμφέροντα»….
Η ερώτηση είναι ίδια: Πού ζει; Πού ζουν; Δηλαδή θέλει να μας πει, να μας πούνε ότι η διασύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την τοπική οικονομία, αποτελεί εξάρτηση από επιχειρηματικά συμφέροντα; Κι όχι κάτι αυτονόητο;
Όταν σήμερα οι απόφοιτοι από διάφορες «αστείες» σχολές, χαμηλού επιπέδου και δυνατότητας απορρόφησης των αποφοίτων τους ΔΕΝ μπορούν να βρουν δουλειά, ο Φίλης κι ο ΣΥΡΙΖΑ απαιτούν …στασιμότητα. Να μην αλλάξει τίποτα.
Φάσκουν κι αντιφάσκουν αφού χωρίς γνώση κι εργασία δεν υπάρχει κι η κοινωνική ανέλκυση που αναφέρουν. Πιστοί οπαδοί της οπισθοδρόμησής και των ιδεοληψιών τους…