Σε πόλεις όπως το Λονδίνο και η Φρανκφούρτη, υπολογίζεται ότι ο μέσος οδηγός αναλώνει περίπου 67 ώρες τον χρόνο στην προσπάθεια αναζήτησης ελεύθερου χώρου για να παρκάρει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δαπανά περίπου 1.250 ευρώ επιπλέον για καύσιμα, ενώ επιβαρύνει την κίνηση των πόλεων κατά 30%.
Όμως, το πρόβλημα είναι πιθανό να μην οφείλεται στην έλλειψη χώρων στάθμευσης, αφού σύμφωνα με στοιχεία, στη Μ. Βρετανία, σε ορισμένα δημοτικά πάρκινγκ το ποσοστό πληρότητας είναι μόλις 50%.
Αυτό οδήγησε τη Ford σε συνεργασία με τη Vodafone να δοκιμάζουν τώρα μία νέα τεχνολογία συνδεμένου οχήματος που θα διευκολύνει την ανεύρεση χώρων στάθμευσης στα αστικά κέντρα. Η τεχνολογία Parking Space Guidance εμφανίζει στους οδηγούς τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης σε γειτονικά πάρκινγκ και τον τρόπο μετάβασης σε αυτές.
Η τεχνολογία Parking Space Guidance, η οποία ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τα δεδομένα που λαμβάνονται από τα πάρκινγκ αυτοκινήτων, δοκιμάζεται από τη Ford και τη Vodafone στη Γερμανία, με πρόγραμμα που έχει εγκριθεί και αγγίζει τα 15 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που στέλνονται μέσω της κινητής τηλεφωνία, τα οχήματα δοκιμών διασχίζουν την πόλη, λαμβάνουν πληροφορίες για την κατάσταση των δρόμων και τα πάρκινγκ αυτοκινήτων από ένα κεντρικό υπολογιστή, σύμφωνα με το γεωγραφικό στίγμα τους, σε συνδυασμό με πληροφορίες από ψηφιακά οδικά σήματα που βρίσκονται στην περιοχή.
Αν και η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, εντούτοις όλα δείχνουν ότι τα συστήματα θα δώσουν λύσεις στους οδηγούς που κινούνται στο κέντρο των πόλεων. Πρώτα σε αυτές τις δύο μεγαλουπόλεις, αλλά αργότερα και σε άλλες μεγάλες πόλεις.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε να σημειώσουμε ότι δοκιμάζονται και άλλες λειτουργίες. Αυτές είναι το Traffic Light Assistance System, με το οποίο ο χρόνος που απομένει για να αλλάξει χρώμα ένας φωτεινός σηματοδότης εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων. Η έγκαιρη προειδοποίηση για ένα κόκκινο φανάρι μπορεί να περιορίσει το απότομο φρενάρισμα, προς όφελος της ασφάλειας, της οικονομίας και της ροής της κυκλοφορίας, καθώς οι οδηγοί είναι σε θέση να προσαρμόσουν ανάλογα την ταχύτητά τους.
Μία ακόμη λειτουργία είναι το Tunnel Information System, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό έγκαιρα για το κλείσιμο λωρίδων κυκλοφορίας, για τα όρια ταχύτητας, καθώς και για αργά κινούμενα οχήματα σε τούνελ που βρίσκονται πιο μπροστά.
Το Vario Display πρόκειται για ενημέρωση στον πίνακα οργάνων για σημαντικά γεγονότα που ενδεχομένως να επηρεάσουν την τοπική κυκλοφορία, όπως είναι η πραγματοποίηση εκθέσεων, συναυλιών και αγώνων ποδοσφαίρου.
Το Traffic Control Systems βοηθά στη βελτίωση της συνολικής ροής της κυκλοφορίας, προσαρμόζοντας τα όρια ταχύτητας, ενώ παράλληλα υπάρχει και το Smart traffic sign transmission, το οποίο αποστέλλει πληροφορίες ορίων ταχύτητας και σημάτων κινδύνου απευθείας στις οθόνες των οχημάτων. Ενώ το σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων που χρησιμοποιεί κάμερες υπάρχει σε πολλά αυτοκίνητα, οι δυνατότητές του μπορεί να περιορίζονται σε κακές καιρικές συνθήκες ή δίπλα σε οχήματα μεγάλου ύψους. Η αναμετάδοση δεδομένων οδοσήμανσης προς τα οχήματα μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας διασφαλίζει ότι οι οδηγοί είναι ενήμεροι για σημαντικές πληροφορίες που σχετίζονται με την ασφάλεια, ώστε έγκαιρα να πάρουν αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα οδηγήσουν.
Στο παρελθόν, οι δοκιμές έδειξαν πως η τεχνολογία μπορεί αυτόματα να προειδοποιήσει άλλους οδηγούς για ατυχήματα στη διαδρομή τους, αλλά και να τους υποδείξει την ακριβή θέση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, ώστε να αποφύγουν την παρεμπόδισή τους.
Προς το παρόν, οι πληροφορίες που ανταλλάσσουν τα οχήματα έχουν ως στόχο να παρέχουν τη δυνατότητα στους οδηγούς να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για τα ταξίδια τους και τη κίνηση γενικότερα. Το σίγουρο είναι ότι αυτά τα συστήματα και οι τεχνολογίες μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στα αυτόνομα οχήματα τα οποία θα ανταποκρίνονται αυτόματα σε αυτές τις πληροφορίες.
ΑΠΕ-ΜΠΕ