Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, Γιάννη Οικονόμου

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου

Καλό μεσημέρι.

Το σημαντικό έργο που έγινε σε όλους τους τομείς από την Κυβέρνηση

Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός, το οποίο παραδέχονται όλοι οι ειλικρινείς πολίτες, ότι καμία Κυβέρνηση από τη Μεταπολίτευση και μετά δεν αντιμετώπισε περισσότερες εξωγενείς κρίσεις από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Από τις μεταναστευτικές εισβολές στον Έβρο και τις διαρκείς απειλές μιας προκλητικής Τουρκίας, μέχρι την πανδημία, τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση και ακρίβεια που ενέσκηψε μετά. Παρόλα αυτά, η Κυβέρνηση τήρησε -και σε αρκετές περιπτώσεις, υπερέβη- τη «Συμφωνία Αλήθειας» που υπέγραψε με τον ελληνικό λαό το 2019 ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Προφανώς υπήρξαν στο διάστημα αυτό και λάθη και αρρυθμίες και αστοχίες και καθυστερήσεις. Δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Γνωρίζουμε ότι υπήρξαν περιπτώσεις που δεν προλάβαμε να κάνουμε ορισμένα πράγματα που έπρεπε να γίνουν και ορισμένα που έγιναν, δεν έγιναν όσο καλά θα θέλαμε. Αλλά, δεδομένων των συνθηκών, οι αστοχίες, οι καθυστερήσεις, τα λάθη μας δεν μπορούν και δεν πρέπει ακυρώσουν το συνολικό έργο που συνετελέσθη.

Και αυτό φαίνεται ανάγλυφα από όσα θα σας εκθέσω. Κανένας όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη διαφορά ανάμεσα στην Ελλάδα του 2019 και στην Ελλάδα του 2023. Μέσα σε τέσσερα χρόνια η Ελλάδα έγινε -και συνεχίζει να γίνεται-  ισχυρότερη οικονομικά, γεωπολιτικά, στρατιωτικά. Μια χώρα που βελτίωσε τις συνθήκες ζωής των πολιτών της σε πάρα πολλούς τομείς, σε τομείς της καθημερινότητας, πρωτίστως σε εκείνους τους τομείς που δεν επηρεάζονται από εξωγενείς παράγοντες, έγινε μια χώρα που αποτέλεσε ασφαλές καταφύγιο στη διάρκεια των κρίσεων, που προσπάθησε και κατάφερε να αναβαθμίσει αισθητά το βιοτικό επίπεδο των πολιτών.

Ανάμεσα στα άλλα:

-Μειώσαμε ή καταργήσαμε 50 φόρους ύψους 7 δισ. ευρώ. Μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 35%. Καταργήσαμε για όλους την εισφορά αλληλεγγύης. Μειώσαμε τον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα από 22% στο 9%. Καταργήσαμε τη φορολόγηση στην γονική παροχή μέχρι και τις 800.000 ευρώ. Επί ΣΥΡΙΖΑ, αντίθετα, κυριάρχησε η υπερφορολόγηση με 27 πρόσθετους φόρους (ύψους 7 δισ. ευρώ) για τη μεσαία τάξη, για τον κόσμο της εργασίας, για τις επιχειρήσεις. Μόλις προχθές -σαν να μην έφταναν αυτά- ο κ. Δραγασάκης αποκάλυψε το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ να προβεί στην κατάργηση των ευνοϊκών φοροαπαλλαγών που η Κυβέρνησή μας έχει φέρει και στην πρόθεσή τους να επιβάλουν επιπλέον, ξανά, μια καινούρια φορολογική εξόντωση της μεσαίας τάξης.

-Μειώσαμε κατά 4% τις ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους και για τις επιχειρήσεις. Επί ΣΥΡΙΖΑ είχε σημειωθεί η πρωτοφανής στη νεοελληνική ιστορία αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών.

-Μειώσαμε την ανεργία κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες. Από 17,5% το 2019 έπεσε στο 10,8% τον περασμένο Ιανουάριο. 300.000 συμπολίτες μας βρήκαν καλές, μόνιμες και καλά αμειβόμενες δουλειές.

-Παραλάβαμε τον κατώτατο μισθό στα 650 ευρώ το 2019 και σήμερα-μετά από τρεις διαδοχικές αυξήσεις- έχει έρθει στα 780 ευρώ. Ο κατώτατος μισθός από το 2019 μέχρι σήμερα έχει αυξηθεί κατά 20%, κάτι που σημαίνει τρεις επιπλέον μισθούς το χρόνο. Παράλληλα, αυξήθηκαν σημαντικά αρκετά κοινωνικά επιδόματα, όπως το επίδομα ανεργίας.

-Αναπτύξαμε σειρά δράσεων που δίνουν δυνατότητες και ευκαιρίες στις νέες και τους νέους μας. Ιδίως, μάλιστα, για την τόνωση της απασχόλησης, για την εξισορρόπηση της επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής, μια νέα στεγαστική πολιτική για τους νέους με την εφαρμογή του προγράμματος «Σπίτι μου»,  με άτοκα ή χαμηλότοκα στεγαστικά  δάνεια και δωρεάν στέγαση ευάλωτων νέων, ηλικίας 25-39 ετών.

-Για πρώτη φορά, μετά από 12 χρόνια, δόθηκε αύξηση 7,75% στις συντάξεις. Και για όσους αδικούνται από την προσωπική διαφορά του νόμου Κατρούγκαλου, θα δοθεί ενίσχυση 200 έως 300 ευρώ.

-Κάναμε τολμηρές παρεμβάσεις στον ΕΦΚΑ, απέναντι σε άλλες πολιτικές δυνάμεις και πετύχαμε -βάζοντας τέλος σε μια ντροπή του Κράτους- να εκδοθούν χιλιάδες συντάξεις που εκκρεμούσαν για δύο και παραπάνω χρόνια. Επίσης, καταφέραμε να εκδίδονται πλέον οι συντάξεις μέσα σε 60 μέρες. Αντίθετα, παλιότερα, επί ΣΥΡΙΖΑ το άγος γινόταν ολοφάνερο, όχι μόνο από τις 17 διαφορετικές περικοπές συντάξεων με το νόμο Κατρούγκαλου -κομμάτι του ήταν και η προσωπική διαφορά- αλλά και με τις πάνω από 1 εκ. εκκρεμμούσες συνταξιοδοτικές και ασφαλιστικές υποθέσεις, όταν ο μέσος χρόνος απονομής κύριων συντάξεων ξεπερνούσε τους 18 μήνες.

-Στη διάρκεια της πανδημίας στηρίξαμε επιχειρήσεις, εργαζόμενους και ανέργους, διαθέτοντας 43 δισ. ευρώ, αποτρέποντας λουκέτα και σώζοντας εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Επιστρεπτέα προκαταβολή, αποζημίωση ειδικού σκοπού σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις, επιδότηση ενοικίου για επιχειρήσεις, κάλυψη επιτοκίων των δανειακών υποχρεώσεων.

-Χορηγήσαμε κατά τη διάρκεια της πρώτης μας αυτής τετραετίας πάνω από 400 εκατομμύρια στους αγρότες μας. Πετύχαμε μείωση της προκαταβολής φόρου στο 80% για τα νομικά πρόσωπα και στο 55% για τα φυσικά πρόσωπα, που ασκούν αγροτική δραστηριότητα. Υπήρξε αναστολή της πληρωμής της εισφοράς αλληλεγγύης και μόνιμη κατάργησή της από 1/1/23. Νέα φορολογική κλίμακα για τα φυσικά πρόσωπα και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, με συντελεστές που ξεκινούν από το 9%, αντί για 22%. Εξασφαλίσαμε για την Ελλάδα, για τον πρωτογενή τομέα 19,3 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021-2027 από την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ). Πρόκειται για μια σπουδαία εθνική επιτυχία -την διαπραγματεύτηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός- αφού το ποσό για τη χώρα μας είναι σχεδόν το ίδιο με αυτό της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου, παρόλο που συνολικά το ποσό της ΚΑΠ μειώθηκε. Από αυτά, τα 15 δισ. ευρώ θα δοθούν για άμεσες ενισχύσεις και μέτρα αγοράς για τον πρωτογενή τομέα και τα 4,3 δισ. ευρώ για την αγροτική ανάπτυξη.

-Απέναντι στην ενεργειακή κρίση η Πολιτεία βρέθηκε από την πρώτη στιγμή δίπλα στον πολίτη. Το βλέπει, το θυμάται και το κατανοεί ο κάθε πολίτης που γνωρίζει τι θετική επίδραση είχε η πολιτική αυτή στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας που έπαιρνε στο σπίτι του. Και αυτό δεν έγινε μόνο με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά με σοβαρές παρεμβάσεις στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας. Με τη φορολόγηση, αλλά και με τα μέτρα από το μηχανισμό που μας έδωσαν τη δυνατότητα να στηρίξουμε γενναία τα νοικοκυριά και πολύ σημαντικά τις επιχειρήσεις και τις άλλες παραγωγικές τάξεις.

-Παράλληλα, κατά τη διάρκεια αυτής της τετραετίας, η Πολιτεία ύψωσε αναχώματα στην εισαγόμενη ακρίβεια. Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» και το Market Pass δίνουν μία σημαντική ανακούφιση στους πιο ευάλωτους, αλλά και στη μεσαία τάξη. Αναγνωρίζουμε φυσικά ότι η ακρίβεια είναι εδώ, παραμένει, αλλά αυτό κάνει ακόμα ισχυρότερη την πολιτική μας βούληση και την προσπάθειά μας να μην σταματήσουμε μέχρι να υποχωρήσει το φαινόμενο και να στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό του κάθε πολίτη.

-Κάναμε άλματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης. Tο 2019 οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου ήταν μόλις 500, ενώ σήμερα -αφού συγκεντρώθηκαν στο gov.gr- ξεπερνούν τις 1.500. Σήμερα διεκπεραιώνονται πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, ενώ παλιότερα, επί της εποχής της προηγούμενης διακυβέρνησης δεν ξεπερνούσαν τα 8 εκ..

-Το 2019 η χώρα μας ήταν ουραγός στην ανάπτυξη στην Ευρώπη. Σήμερα η ανάπτυξη είναι υπερδιπλάσια του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Έχουμε την ταχύτερη αποκλιμάκωση δημοσίου χρέους ως ποσοστού του Α.Ε.Π. σε όλη την Ευρώπη. Είμαστε ένα σκαλοπάτι πριν από την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα μέσα σε αυτή τη χρονιά, με την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και με κλίμα πολιτικής σταθερότητας.

-Κάναμε  την Ελλάδα ελκυστική στις ξένες επενδύσεις, καταγράφοντας ρεκόρ και το 2021 και το 2022. Τα έσοδα του τουρισμού πάνε από ρεκόρ σε ρεκόρ. Το ίδιο και οι εξαγωγές της χώρας μας, ως ποσοστό του Α.Ε.Π., ήδη ξεπερνούν το 40%.

-Σε ό,τι αφορά στην Παιδεία, τα δημόσια σχολεία μας, για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια, διορίστηκαν 25.000 εκπαιδευτικοί, και παραπάνω από 4.000 στην ειδική αγωγή. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει πια από τα τέσσερα. Αναβαθμίστηκε η  επαγγελματική εκπαίδευση. Τα Πανεπιστήμιά μας αλλάζουν, προσφέροντας στους νέους επαγγελματική προοπτική, με γνώση, με βιβλιοθήκες και όχι με βαριοπούλες.

-Ξεμπλοκάραμε και προχωρούμε μεγάλα έργα σε όλη την ελληνική Επικράτεια. Ο Ε65 που θα συνδέσει τη Στερεά Ελλάδα με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία. Ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη. Το Μετρό της Αθήνας. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης που ολοκληρώνεται.

-Ενισχύσαμε τις Ένοπλες Δυνάμεις με σύγχρονα οπλικά συστήματα, ανάμεσα στα οποία τα υπερσύγχρονα Rafale, τα αναβαθμισμένα F-16 Viper, τα σύγχρονα άρματα Marder. Έχουμε ανασυγκροτήσει την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, την οποία παραλάβαμε σε τραγική κατάσταση το 2019.

-Προχωρήσαμε στην υπογραφή 5 σημαντικών αμυντικών συμφωνιών με Γαλλία, Η.Π.Α., Ισραήλ, Αίγυπτο και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που ενισχύουν τη γεωστρατηγική σπουδαιότητα της χώρας μας, την αποτρεπτική ικανότητα, αλλά και το διεθνές κύρος μας.

-Αντιμετωπίσαμε εκκρεμότητες, στην Δ.Ε.Η., στην Ε.Α.Β., στα Ε.Α.Σ., εκεί που ήταν εστίες φαύλου κρατισμού, εκεί εγκαταλείφθηκαν στα όρια της κατάρρευσης. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά σώθηκαν από βέβαιη καταστροφή, ξαναπαίρνουν ζωή, δίνοντας στρατηγικό βάθος στη χώρα, αλλά και απασχόληση, μισθό, εισόδημα στους εργαζομένους.

-Περιορίσαμε τις μεταναστευτικές ροές προς τη χώρα μας και την Ευρώπη. Το 2015, το 75% των μεταναστευτικών ροών προς στην Ευρώπη. περνούσε μέσα από την Ελλάδα. Το 2022, μόλις το 5% εισήλθε μέσω της χώρας μας. Η Ελλάδα της Μόριας, που για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε θαλάσσια σύνορα και είχε ανοιχτά σύνορα στη στεριά, σήμερα σώζει ζωές στο Αιγαίο και επεκτείνει τον φράχτη στον Έβρο. Επί ΣΥΡΙΖΑ, οι ροές ανήλθαν σε:

  • 2015: 874.735
  • 2016: 181.048
  • 2017: 33.853
  • 2018: 45.828
  • 2019: 72.422

Ήταν τότε που οι τοπικές κοινωνίες υπέφεραν από τους χιλιάδες πρόσφυγες που διέλυαν τον κοινωνικό ιστό. Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, θυμόμαστε όλοι ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένιπτε τα χείρας της και μιλούσε για πρόσφυγες που λιάζονταν και για επενδυτές που αναζητούσαν ευκαιρίες. Παράλληλα, την ίδια στιγμή, άφηνε απροστάτευτο, αβοήθητο, χωρίς καμία υποστήριξη το προσωπικό του Λιμενικού και της Αστυνομίας που πάλευε να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Μόλις χθες ο κ. Παπαδημούλης κατέθεσε τροπολογία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την οποία ζητά να μην χρηματοδοτεί η Ε.Ε. την κατασκευή φραχτών στα εξωτερικά μας σύνορα. Είναι σε συνέχεια της διατύπωσης του κ. Τζανακόπουλου, της άποψης ότι ο φράχτης στον Έβρο είναι παράνομος. Η πρόθεση της Αντιπολίτευσης είναι σαφέστατη: να επανέλθει η χώρα σε ό,τι αφορά στο μεταναστευτικό και το προσφυγικό στην κατάσταση χάους που ζούσαμε επί των ημερών τους.

-Σήμερα, η Ελλάδα έχει μία φωνή που ακούγεται δυνατά και μετριέται δυνατά παντού: Από το Αμερικανικό Κογκρέσο και τις Βρυξέλλες, μέχρι το Ισραήλ και τον αραβικό κόσμο. Από το περιθώριο και τη χλεύη που αντιμετωπίζαμε από τους συνεταίρους μας στην Ε.Ε. βρισκόμαστε σήμερα στο κέντρο των ευρωπαϊκών εξελίξεων και οι ελληνικές προτάσεις υιοθετούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και γίνονται ευρωπαϊκές πολιτικές.

Για όλα όσα σας είπα αλλά και για πολλά ακόμα που θα αναδειχθούν τις επόμενες μέρες είμαστε εδώ για να αντιπαρατεθούμε με τους πολιτικούς μας αντιπάλους. Είμαστε εδώ γιατί έτσι πρέπει να γίνεται η πολιτική αντιπαράθεση. Με επιχειρήματα, με κριτική και με αντιπροτάσεις, που να βασίζονται στην πραγματικότητα, την αλήθεια, τη λογική. Μακριά από την τοξικότητα, το λαϊκισμό και φυσικά μακριά από τα ψέματα.

Είμαστε εδώ λοιπόν για να ακούσουμε τι από όλα αυτά που είπαμε, τι από όλα αυτά που έζησαν οι Έλληνες πολίτες δεν είναι πραγματικότητα, αλλά είναι ψέματα.

Είμαστε εδώ για να αναδείξουμε με ποιες προοπτικές, με ποια πολιτική βούληση, με ποιες θεσμικές παρεμβάσεις συνέβησαν όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης μας τετραετίας. Είμαστε εδώ για να αναδείξουμε με ποιες προτεραιότητες και με ποιες πολιτικές καταφέραμε και πετύχαμε μαζί με την ελληνική κοινωνία, όσα πετύχαμε αυτή την πρώτη μας τετραετία. Είμαστε εδώ για να θυμίσουμε με ποιες πολιτικές, με ποιες θεσμικές παρεμβάσεις πετύχαμε με την ελληνική κοινωνία η Ελλάδα να αντέξει, να είναι ανθεκτική μέσα στο περιβάλλον των μεγαλύτερων κρίσεων που γνώρισε ποτέ ο πλανήτης. Και μέσα από αυτή τη συζήτηση είμαστε εδώ να δούμε τι έκαναν, τι έλεγαν και τι δεν ψήφιζαν και οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις.

Πάνω από εκτιμήσεις και σχόλια, πάνω από λόγια, πάνω από εύκολες υποσχέσεις, πάνω από εύκολους αφορισμούς οι πράξεις και τα έργα μας είναι εδώ για να μιλήσουν από μόνα τους. Οι πολίτες ξέρουν τι έγινε το 2015-19 και ξέρουν τι έγινε από το 2019-2023. Και με βάση τα στοιχεία, με τον λογικό υπολογισμό με την προοπτική που αυτός δημιουργεί για την Ελλάδα της επόμενης μέρας καλούνται να διαλέξουν ανάμεσα στο μπροστά και το πίσω. Καλούνται να επιλέξουν αν θα προχωρήσουμε σταθερά, τολμηρά και μπροστά.

Νομοθετούνται μέτρα στήριξης  στις οικογένειες των θυμάτων και τους τραυματίες της τραγωδίας των Τεμπών

Η Κυβέρνησή μας, ως οφειλόμενη έμπρακτη απόδοση σεβασμού, προχωρά σήμερα σε νομοθετική κατοχύρωση των μέτρων στήριξης στις οικογένειες των θυμάτων και τους τραυματίες της τραγωδίας των Τεμπών. Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, που συζητείται ήδη στην Ολομέλεια της Βουλής:

1ον: Καταβάλλεται ειδική σύνταξη υπέρ των οικογενειών εκείνων που μέλος ή μέλη τους απεβίωσαν, καθώς και σε όσους τυχόν επέλθει μόνιμη αναπηρία άνω του 50%, εξαιτίας του δυστυχήματος.

2ον: Διαγράφονται οι εκκρεμείς -κατά την 31/03/2023- ατομικές οφειλές προς την φορολογική αρχή και τα ασφαλιστικά ταμεία των συγγενών (γονέων, συζύγων ή προσώπων που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, τέκνων και αδελφών) των θανόντων, των προσώπων που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία σε ποσοστό άνω του 50% και των συγγενών τους, καθώς και των προσώπων που νοσηλεύτηκαν σε Μ.Ε.Θ..

3ον: Απαλλάσσονται οι κληρονόμοι προσώπων που απεβίωσαν, συνεπεία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, από τον φόρο κληρονομιάς.

4ον: Δίνεται το δικαίωμα διορισμού στον Δημόσιο Τομέα για ένα μέλος των οικογενειών των θανόντων, έως και β’ βαθμού συγγένειας. Δικαίωμα διορισμού έχουν και τα πρόσωπα που νοσηλεύτηκαν σε Μ.Ε.Θ. ή/και υπέστησαν μόνιμη αναπηρία άνω του 50%.

5ον: Αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων που αφορούν στις απαιτήσεις αποζημίωσης και χρηματικής ικανοποίησης από οποιαδήποτε αιτία σε σχέση με το δυστύχημα κηρύσσονται υποχρεωτικά προσωρινά εκτελεστές από τον πρώτο βαθμό. Παράλληλα, παρέχεται δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα και στους συγγενείς τους, εφόσον το επιθυμούν.

6ον: Όλοι οι επιβαίνοντες φοιτητές καθώς και οι φοιτητές που είναι τέκνα, σύζυγοι ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, αδέλφια και γονείς θανόντων ή προσώπων που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία σε ποσοστό άνω του 50%, δικαιούνται μετεγγραφή κατά το τρέχον ημερολογιακό έτος σε αντίστοιχο τμήμα άλλου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.).

7ον: Όλοι οι ανωτέρω φοιτητές προτεραιοποιούνται όσον αφορά τη στέγαση στις φοιτητικές εστίες των εκπαιδευτικών τους ιδρυμάτων και τους παρέχεται δωρεάν σίτιση, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

8ον: Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ετών 2023, 2024, 2025, θα εφαρμοστούν ρυθμίσεις περί προσαύξησης μοριοδότησης για τους επιβαίνοντες καθώς και για τα τέκνα, συζύγους ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, αδέλφια και γονείς θανόντων ή προσώπων που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία σε ποσοστό άνω του 50%.

9ον: Καλύπτονται πλήρως από τον ΕΟΠΥΥ, οι δαπάνες νοσηλείας και αποκατάστασης τραυματιών σε υλικά και υπηρεσίες, σε όλες τις δομές δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και τα έξοδα μετάβασης σε δομές αποκατάστασης του εξωτερικού χωρίς απολύτως καμία συμμετοχή.

10ον: Παρέχεται δωρεάν εξατομικευμένη ψυχολογική υποστήριξη των οικογενειών των θυμάτων, των τραυματιών και των επιβαινόντων.

11ον: Σημειώνεται ακόμη ότι πέραν των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου  -ύστερα από συνεννόηση με τα τραπεζικά ιδρύματα και τους διαχειριστές δανείων, κατόπιν πρωτοβουλίας τους- διαγράφονται οι δανειακές υποχρεώσεις για τις οικογένειες των θυμάτων, οι οποίες απορρέουν από συμβάσεις στεγαστικών ή προσωπικών δανείων, ανεξάρτητα εάν οι οφειλές αυτές εξυπηρετούνται ή μη.

Σας ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, επιβεβαιώνετε ότι ο Πρωθυπουργός είχε επικοινωνία με τον Πρόεδρο της UEFA και τι ακριβώς του ζήτησε ο κ. Μητσοτάκης;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι, ο Πρωθυπουργός είχε επικοινωνία με τον Πρόεδρο της UEFA. Στη χώρα μας διεξάγεται ένα πρωτάθλημα, το οποίο είναι ένα από τα πιο ανταγωνιστικά των τελευταίων ετών. Και νομίζω ότι όλοι θέλουμε οι παράγοντες του ποδοσφαίρου και, προφανώς, και η διαιτησία να συμβάλλει, έτσι ώστε να κυλήσουν οι επόμενες αγωνιστικές με διαφάνεια. Να συμβάλλουν όλοι έτσι ώστε αυτό το ανταγωνιστικό πρωτάθλημα να ολοκληρωθεί με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες και με διαιτησίες υψηλού επιπέδου, που δεν θα αμφισβητείται το κύρος τους και η αποτελεσματικότητά τους.

Δ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θέλω να ρωτήσω αν ο κ. Καραμανλής θα είναι υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές της 21ης Μαΐου;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχω απαντήσει σε αυτό. Κάντε λίγο υπομονή μέχρι την ανακοίνωση των ψηφοδελτίων και θα το δείτε.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Πάντως, εχθές μάθαμε την υποψηφιότητα του κ. Αβραμόπουλου, επίσημα, από τον Πρωθυπουργό. Ο συνάδελφος ρώτησε επειδή κυκλοφόρησε από τα Μέσα. Θα ήθελα να ρωτήσω και για τους υπόλοιπους που μένουν στον «αέρα», όπως είναι η κυρία Σπυράκη, η κυρία Νικολάου, ο κ. Παπαθανάσης, ο κ. Χειμάρας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει τίποτα στον «αέρα». Δεν έχει τεθεί ποτέ θέμα μη συμμετοχής στο ψηφοδέλτιο του κ. Παπαθανάση και για τις περιπτώσεις της κυρίας Σπυράκη, της κυρίας Νικολάου και του κ. Χειμάρα το θέμα έχει κλείσει.

Π. ΣΩΚΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, μετά τη δημόσια παραδοχή του κ. Καππάτου σε αντίθεση με όσα έλεγε στο παρελθόν και τα οποία επικαλεστήκατε κι εσείς προχθές ότι πράγματι ως βουλευτής παρέστη και εκπροσώπησε σε δίκες πλειστηριασμών εναντίον δανειοληπτών, εκπροσώπησε τράπεζες. Μάλιστα σε τέσσερις-πέντε περιπτώσεις. Αυτό δεν το είχε πει παλιότερα. Είχε πει άλλο πράγμα. Με βάση, λοιπόν, αυτή τη δημόσια παραδοχή του συνεχίζει η Κυβέρνηση να τον στηρίζει; Θα είναι υποψήφιος; Συνεχίζετε να τον καλύπτετε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω να προσθέσω τίποτα παραπάνω από αυτό που σας είπα και την τελευταία φορά που με ρωτήσατε. Σας παραπέμπω σε αυτά που είπε ο κ. Καππάτος. Δεν έχω τίποτα παραπάνω να προσθέσω σε ό,τι αφορά ούτε το ζήτημα της υποψηφιότητάς του για να σας προλάβω.

Π. ΣΩΚΟΣ: Ναι, το λέω γιατί αυτά που είπε ο κ. Καππάτος προχθές δημόσια στο «KONTRA Channel», στο κανάλι αυτό, ήταν εντελώς αντίθετα από αυτά που έλεγε στο παρελθόν. Στο παρελθόν έλεγε ότι ποτέ δεν εκπροσώπησε. Προχθές είπε κάτι άλλο, ότι «ναι, εκπροσώπησα πριν από λίγο καιρό, πριν από δύο χρόνια, ως βουλευτής, μία τράπεζα σε τέσσερις-πέντε δίκες».

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Με ρωτήσατε και προχθές και σας απάντησα το ίδιο πράγμα. Δεν έχω τίποτα καινούργιο να προσθέσω.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες ο Πρωθυπουργός από τη Γλυφάδα ανακίνησε ξανά τον κίνδυνο του σχηματισμού Kυβέρνησης των λεγόμενων «ηττημένων». Έχετε μιλήσει προ καιρού για μια Κυβέρνηση πολιτικής τερατογέννεσης και θέλω να ρωτήσω παρότι και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ διαψεύδουν επισήμως το συγκεκριμένο ενδεχόμενο, εσείς -για να καταλάβω- κατηγορείτε τα κόμματα της Αντιπολίτευσης ότι έχουν κρυφή ατζέντα ως προς αυτό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εμείς λέμε ότι οι εκλογές της 21ης Μαΐου είναι μια καθοριστική στιγμή για το μέλλον της χώρας. Είναι μια στιγμή που θα κρίνει αν θα κατοχυρώσουμε όσα πετύχαμε και θα συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία ή θα γυρίσουμε πίσω. Και από το αποτέλεσμα αυτής της εκλογής, εμείς ζητάμε μια ισχυρή εντολή, ζητάμε μια ισχυρή Νέα Δημοκρατία σε αυτή την εκλογή. Αυτό βλέπουμε μπροστά μας: Την εκλογή της 21ης Μαΐου, με ένα αποτέλεσμα το οποίο θα καθορίσει τις μελλοντικές εξελίξεις και που σε ένα περιβάλλον ενισχυμένης αναλογικής, θα διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για μια Κυβέρνηση που θα εμπεδώσει σταθερότητα, ασφάλεια, σιγουριά, προκοπή, βιωσιμότητα για την Ελλάδα της επόμενης μέρας.

Π. ΣΩΚΟΣ: Μια διευκρίνιση, κύριε Εκπρόσωπε. Γιατί έπρεπε στο επίπεδο του Πρωθυπουργού να γίνει παρέμβαση στον Πρόεδρο της UEFA; Ποιος το ζήτησε; Ποιοι το ζήτησαν;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κανείς δεν ζήτησε τίποτε. Ο Πρωθυπουργός ανά τακτά χρονικά διαστήματα συνομιλεί με επικεφαλής διεθνών οργανισμών και συνομοσπονδιών. Έχει ξαναμιλήσει με τον επικεφαλής της UEFA. Κανείς δεν ζήτησε τίποτα. Σας απάντησα στην προηγούμενη ερώτηση υπό ποιο πνεύμα έγινε η συνομιλία αυτή και τι ζήτησε ο Πρωθυπουργός από τον επικεφαλής της UEFA.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες ανακινήθηκε ένα θέμα σε σχέση με ένα δάνειο που έχει συνάψει ο κ. Ραγκούσης, με τη Νέα Δημοκρατία να θέτει μια σειρά από ερωτήματα. Έχει απαντήσει ο κ. Ραγκούσης για το δάνειο αυτό. Σας καλύπτει η απάντηση; Επιμένετε να ζητάτε την παραίτησή του, με δεδομένο ότι είναι και Τομεάρχης Διαφάνειας στο ΣΥΡΙΖΑ;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Υπάρχουν πολύ σοβαρά ερωτήματα, τα οποία πρέπει να απαντήσει συγκεκριμένα ο κ. Ραγκούσης σχετικά με τη συγκεκριμένη υπόθεση. Να συμφωνήσουμε πάντως ότι δεν είναι συνηθισμένο να παίρνει κάποιος δάνειο από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας για να φτιάχνει σπίτι με πισίνα. Και νομίζω ότι και απέναντι σε αυτό, ως προς την πολιτική και ηθική του διάσταση. Τα νομικά είναι άλλης φύσεως ζητήματα και εγώ δεν είμαι έτοιμος να παριστάνω τον εισαγγελέα. Υπάρχουν θέματα που θα απαντηθούν σε αυτού του είδους τα πράγματα, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν ζητήματα, για τα οποία πρέπει ευθέως να τοποθετηθεί ο επικεφαλής του Τομέα Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ και το ίδιο το κόμμα του: Κατά πόσο είναι φυσιολογικό να παίρνει κανείς δάνειο από την Εργατική Κατοικία για να φτιάξει σπίτι με πισίνα. Είναι κάπως περίεργο.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σ’ αυτή την υπόθεση των Πακιστανών, τι είδους τρομοκράτες είναι αυτοί, που συνέλαβαν οι Αρχές Ασφαλείας και γυρίζει γύρω-γύρω ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη και τους εμφανίζει ως τρομοκράτες, χωρίς να έχει βρεθεί το παραμικρό στοιχείο εναντίον τους; Κατά πρώτον. Κατά δεύτερον, πως είναι δυνατόν να δημοσιοποιούνται οι φωτογραφίες τους από τη στιγμή που οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν απολογηθεί; Απολογούνται αύριο. Και κατά τρίτον, έχουν προκληθεί θετικές αντιδράσεις από το Ισραήλ -σε επίπεδο, μάλιστα, Πρωθυπουργού- αλλά και πολύ αρνητικές από το Ιράν. Παρακαλώ για το σχόλιο σας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρόκειται για μια πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση και για μια πολύ μεγάλη επιτυχία της Ελληνικής Αστυνομίας και της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.  Η σημασία της επιτυχίας αυτής γίνεται, νομίζω, αντιληπτή και από τα όσα σε επίπεδο διεθνούς κοινής γνώμης συζητιούνται και από τις δηλώσεις της Κυβέρνησης του Ισραήλ, αλλά και από την ουσία της υπόθεσης αυτής και από αυτά που γνωρίζουμε μέχρι τώρα και ενδεχομένως και από αυτά που θα μάθουμε στην εξέλιξη της υπόθεσης.

Δ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θέλω να σας ρωτήσω κάτι ακριβώς για το ζήτημα των εκλογών της 21ης Μαΐου. Ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση τονίζουν ότι οι εκλογές αυτές είναι εξαιρετικά υψηλής σημασίας, ωστόσο η κυρία Μπακογιάννη, χθες, μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, είπε ότι δεν θα υπάρξει καμία συζήτηση, δεν μπορεί να σχηματιστεί Κυβέρνηση, ούτως ή άλλως, λόγω του συστήματος της απλής αναλογικής και ότι όποια συζήτηση, ενδέχεται να προκύψει για κυβερνήσεις συνεργασίας, θα γίνει στις δεύτερες εκλογές. Το σχόλιο σας, ποιο είναι;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχω απαντήσει. Να πω κατ’ αρχήν ότι όλη αυτή η συζήτηση, νομίζω, αδικεί το βασικό χαρακτηριστικό αυτών των εκλογών. Η εκλογή δεν είναι μόνο μια άσκηση αριθμητικής. Οι εκλογές πρώτα και πάνω απ’ όλα είναι μια πολιτική διαδικασία στην οποία οι πολίτες οφείλουν να τοποθετηθούν, να ακούσουν και να συγκρίνουν πολιτικές για το μέλλον της χώρας. Εδώ, το έχουμε βάλει λίγο στην άκρη αυτό και εστιάζουμε στην πολιτική αριθμητική. Η θέση της Νέας Δημοκρατίας είναι κρυστάλλινη και πεντακάθαρη, από την πρώτη στιγμή, που μπήκε στο δημόσιο διάλογο και στην πολιτική της χώρας η «νάρκη» της απλής αναλογικής. Εμείς πηγαίνοντας προς τις εκλογές αυτές, αναδεικνύουμε τη σημασία και τη σπουδαιότητά τους. Αυτή είναι η καθοριστική κάλπη των εκλογών. Είναι η κάλπη στην οποία οι Έλληνες πολίτες συγκρίνοντας τετραετίες και Πρωθυπουργούς, συγκρίνοντας προτάσεις για το μέλλον της χώρας, θα τοποθετηθούν για το πώς θέλουν να ζήσουν την επόμενη περίοδο αυτοί και τα παιδιά τους. Και εμείς ζητάμε μια καθαρή εντολή ισχυρής Νέας Δημοκρατίας, τόσο ισχυρής, έτσι που σε περιβάλλον ενισχυμένης αναλογικής να προκύψει Κυβέρνηση σταθερή, συμπαγής, με καθαρό προσανατολισμό, που θα εξασφαλίσει τη συνέχιση της ανοδικής πορείας της χώρας. Για όλα τα υπόλοιπα μη ρωτάτε εμάς. Για όλα τα υπόλοιπα ρωτήστε εκείνους που πιστεύουν στην απλή αναλογική, που πασχίζουν να αναζητήσουν σχήματα ενός ελάχιστου κοινού παρονομαστή, χωρίς να λένε τι εννοούν, ποια είναι τα κομμάτια της «προοδευτικής διακυβέρνησης». Οι μισοί από το ΣΥΡΙΖΑ θέλουν τον κ. Βαρουφάκη, οι άλλοι μισοί προσπαθούν να πουν ότι δεν θέλουν τον κ. Βαρουφάκη. Λένε ότι δεν συζητούν για οτιδήποτε εκτός του κ. Τρίπρα, Πρωθυπουργού. Οι άλλοι αυτοπροτείνονται -ο κ. Ανδρουλάκης- και λένε «είμαι εδώ, για Πρωθυπουργός». Μη ρωτάτε τη Νέα Δημοκρατία γι’ αυτό. Ρωτήστε εκείνους και άμα βγάλετε άκρη, ελάτε και πείτε μας και εμάς.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Πάντως, πηγαίνουμε σε εκλογές απλής αναλογικής. Αυτό είναι το εκλογικό σύστημα αυτή τη στιγμή στη χώρα. Δεν θεωρείτε προβληματικό το πώς η Κυβέρνησή σας, εδώ και χρόνια καταφέρεται κατά αυτού του εκλογικού συστήματος; Και ακόμα και εσείς τώρα, στην απάντησή σας, μιλάτε για το αποτέλεσμα της ενισχυμένης αναλογικής.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι, εγώ μιλώ για το αποτέλεσμα αυτής της εκλογής. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το αποτέλεσμα αυτής της εκλογής. Αυτό είναι το εκλογικό σύστημα, που θα πάμε στις εκλογές. Οι διαφωνίες -οι πολιτικές- με την απλή αναλογική δεν είναι κρυφές. Νομίζω ότι ο καθένας δικαιούται σε επίπεδο Δημοκρατίας να έχει την άποψή του. Εμείς, πιστεύουμε ότι η απλή αναλογική, κυρίως, σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει η πολιτική πρώτη ύλη για συνεργασίες και που εδώ που βρίσκεται η χώρα και με τις προκλήσεις που έχει, δεν πρέπει να αναζητά τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή για να προχωρήσει μπροστά. Χρειάζεται άλλου τύπου διακυβέρνηση. Αλλά, αυτές είναι απόψεις τις οποίες εμείς υποστηρίζουμε, άλλοι υποστηρίζουν τα αντίθετα. Παρ’ όλα αυτά, καθόλου δεν υποτιμούμε αυτή τη διαδικασία. Όντως, έχετε δίκιο. Είμαστε σε εκλογές απλής αναλογικής. Και είναι μια πάρα πολύ σοβαρή εκλογική διαδικασία αυτή. Και σ’ αυτή την εκλογική διαδικασία καλούμε τους Έλληνες πολίτες να ψηφίσουν και να τοποθετηθούν σαν αυτή η κάλπη να είναι και η τελική κάλπη. Και ζητούμε ισχυρή εντολή για τη Νέα Δημοκρατία, γιατί αυτό θα καθορίσει το μέλλον της χώρας. Ισχυρή Νέα Δημοκρατία με τέτοιο ποσοστό, που σε περιβάλλον ενισχυμένης αναλογικής επιτρέπει τη δημιουργία συμπαγών, καθαρών, σταθερών Κυβερνήσεων και θα δώσει την προοπτική που η χώρα χρειάζεται.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πως είναι δυνατόν να εξασφαλίζεται η σταθερότητα και η συνέπεια του Κράτους, από τη στιγμή που προαναγγείλατε εκλογές ένα μήνα πριν τη διάλυση της Βουλής; Πράγμα που σημαίνει ότι Υπουργοί και Υφυπουργοί και διάφοροι βουλευτές, βέβαια, έχουν φύγει για τις εκλογικές τους περιφέρειες για να κάνουν προεκλογικό αγώνα. Πότε έχει ξανασυμβεί να προαναγγελθούν εκλογές και να προκηρυχθούν ένα μήνα μετά;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Και άλλες φορές στο παρελθόν. Αν ανατρέξετε στην ιστορία θα το δείτε. Αλλά η απάντησή μου δεν εστιάζεται, κυρίως, σ’ αυτό. Δείτε τη συνέχιση του κυβερνητικού έργου. Η Βουλή ψηφίζει νομοσχέδια. Σήμερα, ψηφίζεται ένα σοβαρό νομοσχέδιο, που αφορά τις αποζημιώσεις των συγγενών ανθρώπων που χάθηκαν στα Τέμπη. Μαθαίνω, μάλιστα, ότι θα βάλει και άνω τελεία στον κοινοβουλευτικό ακτιβισμό το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και θα ψηφίσει τα μέτρα αυτά, κάτι που είναι  χωρίς αμφιβολία θετικό. Την επόμενη εβδομάδα έχουμε, επίσης, τρία νομοσχέδια. Από Δευτέρα ξεκινά η υλοποίηση της πολιτικής για τη στέγη των νέων. Μένουμε συνεπείς σ’ αυτό που είχαμε πει από την πρώτη μέρα της κυβερνητικής μας θητείας, ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Δεν νομίζω να αμφισβητεί κανείς ότι το τηρούμε αυτό. Οι εκλογές γίνονται ένα μήνα και λίγες μέρες πριν το τέλος της τετραετίας, με το πολύ σοβαρό ενδεχόμενο να υπάρξει και δεύτερη εκλογική αναμέτρηση. Και συνεχίζουμε μέχρι τη διάλυση της Βουλής, το κυβερνητικό μας έργο με συνέπεια και με πλήρη προσοχή στο να αντιμετωπίσουμε ό,τι πρέπει να αντιμετωπίσουμε, μέχρι να διαλυθεί η Βουλή.

ΔΗΜ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Λέτε ότι οι πρώτες εκλογές αντιμετωπίζονται ως άσκηση αριθμητικής. Δεν είναι λίγο αντινομικό αυτό, από τη στιγμή που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κάνοντας προφανώς μια άσκηση αριθμητικής, μιλάει για πολιτική τερατογέννεση εάν υπάρξει Κυβέρνηση ηττημένων;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχω απαντήσει. Στις εκλογές πρέπει όλα τα ενδεχόμενα να αναδεικνύονται και οι Έλληνες πολίτες να τα έχουν υπόψη τους. Όμως, η εκλογή στις 21 Μαΐου δεν είναι μόνο σενάρια και αριθμητική. Πρώτα απ’ όλα, είναι να συγκρίνουμε πολιτικές και να κάνουμε αντιπαράθεση πάνω σε αυτά. Σήμερα ανέφερα μια σειρά από πολιτικές και περιμένω με πολύ μεγάλη αγωνία την τοποθέτηση, την κριτική πάνω στα όσα είπα. Τι από όλα αυτά είναι αλήθεια ή ψέματα. Δεν δόθηκαν 43 δισ. ευρώ για να μείνει όρθια η ελληνική κοινωνία και η ελληνική οικονομία κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Κυβερνούσε κάποιο νεοφιλελεύθερο σύστημα εκείνη την περίοδο, που δεν πλήρωνε τα ενοίκια των ανθρώπων που ήταν τα μαγαζιά τους κλειστά, για να μην έχουν λουκέτα, που δεν πλήρωνε τους μισθούς και τις ασφαλιστικές εισφορές; Δεν απέτρεψε η χώρα μια μεταναστευτική εισβολή, επειδή ακριβώς υπήρχε ένα σύστημα διακυβέρνησης και οι διωκτικές Αρχές που μπόρεσαν να αποτρέψουν εκείνο το κύμα; Δεν βρίσκεται η χώρα σήμερα σε μια κατάσταση τάξης σε ό,τι αφορά το προσφυγικό και το μεταναστευτικό, που ορισμένοι οραματίζονται, έστω και μέσω τροπολογιών από την Ευρώπη, να την επαναφέρουν σε κατάσταση χάους; Δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία μας 25.000 εκπαιδευτικοί που είχαν να διοριστούν 12 χρόνια; Είναι ψέματα αυτό; Δεν αυξήθηκαν κατά 7,75% οι συντάξεις; Δεν αυξήθηκε κατά 20% ο κατώτατος μισθός, ό,τι πιο ουσιαστικό πρέπει να κάνει κανείς για την κοινωνική πολιτική και μια σειρά άλλα πράγματα; Οι εκλογές κρίνουν αυτά και δημιουργούν προσδοκίες για την προοπτική για το αύριο με βάση το τι έκανες. Αυτά είναι τα κυρίαρχα και τα βασικά που πρέπει να συζητήσουμε -επαναλαμβάνω- για την καθοριστική κάλπη της 21ης Μαΐου. Και η αριθμητική εκείνο το βράδυ θα έρθει στο προσκήνιο.

ΠΑΝ. ΣΩΚΟΣ: Εκφράζουν την Κυβέρνηση και προσωπικά τον Πρωθυπουργό η φρασεολογία του Υπουργού Ανάπτυξης ότι οι Αριστεροί είναι ανεπρόκοποι, είναι άχρηστοι; Και το ρωτώ αυτό, ειδικά για τον Πρωθυπουργό, γιατί η Νέα Δημοκρατία συνεργάστηκε με την Αριστερά σε κυβερνητικό επίπεδο όταν Πρόεδρος ήταν ο πατέρας του σημερινού Πρωθυπουργού. Αυτό δεν είναι ένα τοξικό κλίμα; Δεν είναι ένα ακραία τοξικό κλίμα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Υπουργός Ανάπτυξης, αν δεν κάνω λάθος, είπε ότι μιλάει μεταφορικά. Και αυτό νομίζω ότι οφείλουμε να το συνυπολογίζουμε στην ερώτηση.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δηλαδή, μεταφορικά…

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είπε, έκανε παραπομπές σε κάποια λεξικά, μεταφορικά. Προφανώς και δεν αναφέρεται…

ΠΑΝ. ΣΩΚΟΣ: Αυτό που μένει δημόσια παίζει σήμερα, όμως.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Προφανώς και δεν αναφέρεται στην ποιότητα, στον χαρακτήρα, στις δεξιότητες των ανθρώπων που έχουν μια ιδεολογία διαφορετική. Για όνομα του Θεού! Είπε ο άνθρωπος ότι μιλάω μεταφορικά, κάνοντας και τις αναγκαίες διευκρινίσεις. Οπότε, νομίζω ότι δεν υφίσταται ζήτημα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Αφού είπατε ότι δεν υπάρχουν εκκρεμότητες, τα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας πότε θα ανακοινωθούν; Να τα περιμένουμε μέσα στη Μ. Εβδομάδα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σύντομα. Πλέον οι μέρες μαζεύουν.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Αυτή την ώρα, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γίνεται συζήτηση για τις δηλώσεις του Συμβουλίου και της Επιτροπής για το κράτος Δικαίου στην Ελλάδα, σε συνέχεια της άλλης συζήτησης που έλαβε χώρα στις 15 Φλεβάρη για τη διάβρωση του κράτους Δικαίου στη χώρα μας, το σκάνδαλο των υποκλοπών και την ελευθερία του Τύπου. Την περασμένη εβδομάδα είχαμε την έκθεση του State Department για ανθρώπινα δικαιώματα, της Διεθνούς Αμνηστίας -αν θέλετε, περιμένω και μια απάντηση- και λίγες εβδομάδες πιο πριν και την ειδική εισηγήτρια του Ο.Η.Ε. για τους υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα, τους πρόσφυγες και όσους ζητούν άσυλο. Πώς κρίνετε αυτή την εικόνα που περιγράφεται από τις εκθέσεις μεγάλων διεθνών Οργανισμών; Τις θεωρείτε αξιόπιστες; Λαμβάνετε υπόψη τα αποτελέσματά τους;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όλα τα λαμβάνουμε υπόψη και έχουμε απαντήσει και σημείο-σημείο σε όσα διατυπώνονται κατά καιρούς. Πράγματι έχετε δίκιο, σήμερα διεξάγεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η συζήτηση αυτή, για την Ελλάδα, την Ισπανία και τη Μάλτα, συμπληρώνω και διάφορα πράγματα σε ό,τι έχουν να κάνουν με το κράτος Δικαίου και τη Δημοκρατία, εξελίσσονται σε διεθνές επίπεδο. Χθες, υπήρχε και μια μεγάλη συζήτηση, με πρωτοβουλία του Προέδρου Biden για τη Δημοκρατία, στην οποία συμμετείχε ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε αντίθεση με ορισμένους άλλους που δεν συμμετείχαν.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είστε διατεθειμένοι να συζητήσετε το ενδεχόμενο επαναφοράς της απλής αναλογικής σε περίπτωση που συγκυβερνήσετε ή που συζητήσετε να συγκυβερνήσετε με μικρότερα κόμματα, επειδή θα κριθεί αυτό από τα μικρότερα κόμματα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν πιστεύουμε στη χρησιμότητα της απλής αναλογικής. Οπότε, νομίζω ότι απάντησα.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Να σας πάω λίγο στο μεταναστευτικό. Σήμερα, ο Πρωθυπουργός, από την Παλλήνη, επανέλαβε ότι όπως και να έχει, είτε με εθνικά, είτε με ευρωπαϊκά κονδύλια, η επέκταση του φράχτη στον Έβρο θα συνεχιστεί. Είδαμε ότι ο κ. Παπαδημούλης υποστήριξε την τροπολογία αυτή, όπου ουσιαστικά λέει όχι στη χρηματοδότηση από την Ευρώπη για το θέμα αυτό. Θα το δούμε και στα προγράμματα, όταν έχουμε τα οριστικά των κομμάτων. Εδώ φαίνεται μια πραγματικά εντελώς διαφορετική τοποθέτηση για το θέμα της διαχείρισης του μεταναστευτικού ζητήματος. Άκουσα και το εισαγωγικό σας, βέβαια. Πώς βλέπετε αυτή ακριβώς την τοποθέτηση του κ. Παπαδημούλη και πόσο τελικά πραγματικά η Νέα Δημοκρατία διαφέρει στη διαχείριση του μεταναστευτικού από το ΣΥΡΙΖΑ;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Απόλυτα. Εμείς πιστεύουμε ότι η θάλασσα έχει σύνορα. Στο ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι πρότινος, πίστευαν ότι η θάλασσα δεν έχει σύνορα. Εμείς πιστεύουμε ότι τα σύνορα στη στεριά πρέπει να φυλάσσονται και ότι ο φράχτης στον Έβρο είναι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο φύλαξης των ελληνικών και των ευρωπαϊκών συνόρων. Στο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουν ότι πρέπει να γκρεμιστεί ο φράχτης στον Έβρο ή, εν πάση περιπτώσει, δεν έχουμε πάρει μια καθαρή απάντηση, αν θα τον γκρεμίσουν ή όχι. Ο κ. Τζανακόπουλος πιστεύει ότι είναι παράνομος, ότι παρανομεί η χώρα μας με τον φράχτη στον Έβρο. Ο κ. Παπαδημούλης καλεί την Ε.Ε. να σταματήσει να χρηματοδοτεί οποιεσδήποτε δράσεις έχουν να κάνουν με φράχτες στα εξωτερικά της σύνορα, μετά από μια επιτυχία της χώρας μας και άλλων χωρών να εξασφαλίσει υποστήριξη και χρηματοδότηση, όχι στην κατασκευή, αλλά στην επιτήρηση μέτρων, όπως τον φράχτη στον Έβρο που, όπως σωστά αναφέρατε, ο Πρωθυπουργός είπε ότι είτε με ευρωπαϊκή, είτε χωρίς ευρωπαϊκή στήριξη εμείς θα τον προχωρήσουμε και θα τον ολοκληρώσουμε. Είναι δύο τελείως διαφορετικές αντιλήψεις. Νομίζω ότι εδώ αναδεικνύεται πεντακάθαρα η βούληση του ΣΥΡΙΖΑ, αν με τον οποιονδήποτε τρόπο ποτέ επέστρεφε στη διακυβέρνηση της χώρας -αν δε σε αυτό συμπεριλαμβανόταν και ο κ. Βαρουφάκης, δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πόσο ακραία θα γινόταν αυτό- να επαναφέρει τη χώρα, σε ό,τι αφορά το προσφυγικό και το μεταναστευτικό, στο status που ήταν το 2015-2019. Τότε που το 75% των ροών προς την Ευρώπη πέρναγε από τη χώρα, τότε που είχαμε Μόρια, τότε που είχαμε Ειδομένη, τότε που είχαμε δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες να διαλύουν τον κοινωνικό ιστό στις πόλεις της ελληνικής επαρχίας και στις γειτονιές της Αθήνας, με άθλιες συνθήκες για τους ίδιους τους πρόσφυγες σε αντίθεση με την εικόνα που έχει η χώρα μας σήμερα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Επαναλαμβάνετε συνέχεια ότι δεν θεωρείτε αποτελεσματικές τις Κυβερνήσεις συνεργασίας και είναι βεβαίως μια άποψη αυτή. Εάν, όμως, και στις δεύτερες εκλογές, εφόσον πάμε, δεν σας δώσει την αυτοδυναμία ο ελληνικός λαός, τότε τι θα πείτε; Ότι ναι, είναι αποτελεσματικές οι κυβερνήσεις συνεργασίας ή θα συνεχίσουμε τις εκλογές μέχρι να σβήσει ο ήλιος;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε μπροστά μας τις εκλογές της 21ης Μαΐου. Αυτές είναι οι εκλογές που έχουμε μπροστά μας και μέχρι το βράδυ του αποτελέσματος εκείνων των εκλογών, δεν έχει κανένα νόημα η συζήτηση για οτιδήποτε άλλο. Πάμε σε αυτές τις εκλογές, ζητώντας ισχυρή εντολή από τον ελληνικό λαό. Ισχυρή Ν.Δ.. Γιατί αυτό είναι που θα καθορίσει τη συνέχεια στην ανοδική πορεία της χώρας, όταν με ένα σύστημα ενισχυμένης αναλογικής, όπως αυτό που κυβέρνησε και ο ΣΥΡΙΖΑ να θυμίσω και άλλες Κυβερνήσεις στο παρελθόν, θα μπορούν να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για μια σταθερή και αποτελεσματική Κυβέρνηση.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Επιβεβαιώσατε πριν την παρέμβαση του Πρωθυπουργού για το θέμα της Ε.Π.Ο. και της διαιτησίας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι, ήρθε σε επαφή με την UEFA.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Προχθές, είδαμε να λαμβάνουν χώρα και κάποια άλλα σκηνικά με πρωταγωνιστή μεγαλοπαράγοντα, που προκάλεσαν και την αντίδραση της ΕΣΗΕΑ. Ανακοίνωσε πως το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι ανεκτές προσβλητικές και καταδικαστέες συμπεριφορές απέναντι σε δημοσιογράφους, όπως αυτή του κ. Μαρινάκη, κατά την είσοδό του στα γραφεία της Ε.Π.Ο.. Εσείς ως αρμόδιος Υπουργός αντιδράσατε σε αυτό; Ποιο είναι το σχόλιό σας για όσα έλαβαν χώρα μπροστά στις κάμερες;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και ως αρμόδιος Υπουργός είμαι εδώ για να σχολιάζω απόψεις πολιτικών κομμάτων, στελεχών και εκπροσώπων τους. Από εκεί και πέρα, οι θέσεις της Κυβέρνησης για το επίπεδο, το περιεχόμενο και το ύφος του δημοσίου λόγου, είναι γνωστές και χιλιοδιατυπωμένες.

Σας ευχαριστώ.

Προηγούμενο άρθροΡωσία: Η Μόσχα θα συνεχίσει να ενημερώνει τις ΗΠΑ για τις εκτοξεύσεις βαλλιστικών πυραύλων
Επόμενο άρθροΜιχάλης Κατρίνης: «Όνειρο απατηλό η αυτοδυναμία»